IPS Serafim: legea avorturilor e prea liberala

Informaţii, comentarii şi propuneri...
Este şi o subcategorie specială despre BOR.
Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova
Re: IPS Serafim: legea avorturilor e prea liberala

Mesaj necititde dimitrie » 11 Mar 2011, 12:27

Pot sa va intreb cum vedeti situatia in care intr-o casnicie,unul dintre soti nu vrea sa renunte la contraceptie?Ce sfaturi le-ati da acestor oameni.Desigur,situatia difera de la caz la caz,dar macar o idee...
Va multumesc!
În cazul când unul nu vrea să renunţe la contracepţie, fără nici un motiv ce ar ţine de sănătate, vârstă înaintată ( obişnuitele scuze întâlnite la cei mai slabi în credinţă, nu necredincioşi) mi-aş pune problema cu privire la creditul moral al aceluia. (Dacă nu cumva are gânduri de a îmbătrâni, nu alături de soţul/soţia sa.)
Mă întreb dacă acea căsători îşi mai poate împlini scopul.
În acest caz, credinciosul (soţ/soţie) cred că îşi poate reface viaţa de familie alături de cineva de un gând cu el. (E o părere personală şi fără temei cazual.)
Situaţia e delicată, şi trebuie consultat episcopul locului, acesta având căderea de a decide în cazul despărţirii, eventual recăsătoria.
Când ambii vin la biserică, sfatul duhovnicului are greutate, dar şi canonisirea vinovatului. Unii duhovnici îi nenorocesc spiritual pe cei ce practică onania, împărtăşindu-i. Atunci foarte greu se mai poate face ceva, chiar dacă un alt duhovnic spune "nu e bine ce se întâmplă".
Recomand:
1. Rugăciune şi post suplimentar, spre a atrage intervenţia lui Dumnezeu, lucrând cumva asupra celui bolnav spiritual, cf. Ps.31;10:"Nu fi ca un cal şi ca un catâr, la care nu este pricepere; cu zăbală şi cu frâu fălcile lor vei strânge ale celor ce nu se apropie către Tine." Dumnezeu, cu alte cuvinte, ar spune: Nu vrei de bună voie să mergi pe cale, atunci, am Eu ac de cojocul tău!
2. Dacă nici aşa lucrurile nu se redresează, eu aş cerceta un duhovnic cu mult discernământ, şi îmbunătăţit spiritual. Personal, asta fac atunci când sunt depăşit, întreb pe duhovnicul meu. Dumnezu vorbeşte prin el. Pentru asta merg 312 km, şi se merită.
3. Episcopul locului ar fi ultima soluţie.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

ellena
Mesaje:136
Membru din:31 Aug 2009, 15:04
Confesiune:ortodox

Re: IPS Serafim: legea avorturilor e prea liberala

Mesaj necititde ellena » 12 Feb 2012, 16:42

Doamne Ajuta!Am nevoie de ajutor.Am citit ceva si nu am inteles mare lucru pana la urma...Aici: http://www.crestinortodox.ro/morala/fam ... 87519.html Sa inteleg ca planificarea familiala naturala e acceptata din punct de vedere crestinesc?
„Domnul il iubeste mult pe pacatosul care se pocaieste si il strange cu drag la pieptul Sau: „Unde ai fost copilul Meu? De multa vreme te astept!” (Sfantul Siluan)

Pr Haralambie
Mesaje:895
Membru din:14 Ian 2010, 19:54
Confesiune:ortodox
Preocupări:Sensul vieţii
Localitate:BOR
Contact:

Re: IPS Serafim: legea avorturilor e prea liberala

Mesaj necititde Pr Haralambie » 12 Feb 2012, 22:18

Doamne Ajuta!Am nevoie de ajutor.Am citit ceva si nu am inteles mare lucru pana la urma...Aici: http://www.crestinortodox.ro/morala/fam ... 87519.html Sa inteleg ca planificarea familiala naturala e acceptata din punct de vedere crestinesc?
Pe Creştin Ortodox, nici nu mă miră că se postează aşa ceva, pe forumul lor, ortodocşii adevăraţi sunt banaţi dacă-i corectează pe cei care aduc idei eretice sau spun prostii.
Off, John Meyendorff, aberează în multe locuri, are idei eretice, este criticat şi de pr Dimitrie Stăniloae într-o notă din Dogmatica vol.II şi de Andrei Kuraev în, Răspunsuri Către Tineri; are el şi scrieri şi idei bune dar sunt atât de amestecate afirmaţiile bune cu rele, încât trebuie citit cu mare atenţie. Nu-i de recomandat de citit pt cei care nu au discernământ între adevărat şi fals; prin ideile sale el îl îndepărtează pe un protestant care vrea să vină la ortodoxie, de ex.
Aici, în articolul de faţă, bietul, după ce jonglează confuz şi fără argumente între două teorii a Fr Augustin şi sf Ioan G de Aur, pe care îi interpretează cum vrea el, şi ca fiind reprezentaţii a două opinii, răsărit şi apus, concluzionează într-un final, doar după mintea lui, că nu-i nici o diferenţă între mijloacele prin care se face abstinenţă de la concepţie .
Dacă ar trăii, l-aşi întreba dacă i-ar fi plăcut ca mamă-sa să fi luat o pilulă contaceptivă pe când el era în burtă.
El spune că în înţelegerea răsăriteană, care este şi ortodoxă, accentul în căsătorie nu cade pe procreere, însă era corect dacă spunea că accentul nu cade numai pe procreere ci, şi pe taină de unire în iubire a celor doi şi pt ca să nu ardă în focul ispitei cei care nu pot trăii în abstinenţă şi prin aceasta sunt feriţi de păcat + că nunta este şi cinstită dacă patul e neîntinat; dar nici fericitul Augustin nu greşeşete, doar că este înţeles şi interpretat prost.
Anume că, modul procreerii fireasc de acum şi viaţa sexuală, nu este totuşi, o stare de normalitate pt firea omenească, adamică, cea înainte de cădere.
Însă, concluzia lui Meyendorff, este greşită, anume, că accentul nu cade pe procreere, şi atunci contracepţia nu ar fi o problemă nici planingul familial.
Nu am timp să comentez mai în amănunt expunerea d-lui, dar, să iau totuşi un paragraf în care el are întrebări.
Totusi, atat Noul Testament cat si traditia Bisericii considera absti­nenta ca o forma acceptabila de planificare familiala.
Până aici bine zis, doar că abstinenţa nu-i numai atât ci, un mijloc de de câştigare a multor cununi şi plată de la Dumnezeu prin biruirea poftei şi plăcerii. Este un model vrednic de mare admiraţie pus spre pildă şi exemplu în cele mai valoroase cărţi de istorie patristică, prin care s-au remarcat mari sfinţi căsătoriţi.
invatatura romano-catolica recenta recomanda, de asemenea, ab­stinenta periodica, dar interzice mijloacele "artificiale", cum ar fi "pilula".
Nu numai învăţătura r.c. ci şi cea ortodoxă la fel recomandă şi interzice.
Insa exista oare o diferenta reala intre mijloa­cele numite "artificiale" si cele considerate "naturale"?
Tot Meyendorff le imparte şi tot el se încurcă în termeni.
Păi este mare diferenţă, ca de la cer la pământ şi asta poate fi şi mai mare după scopul pt care se face. Prin mijloc ''natural'' de abstinenţă se înţelege distanţa între soţi, asta este unitatea de măsură, pe când cel ''artificial'', este intervenţia fizică sau medicală sau de altă natură prin orice modalitate de contracepţie, dar mai gravă este aceea după concepere; păi nu-i tot una.
Este abstinenta cil adevarat "naturala"? Nu este oare "artificiala" orice modalitatea medicala de control a functiilor umane? Prin urmare, nu trebuie oare considerata ca fiind pacatoasa?
Aici Meyendorff face o gravă confuzie între abstinenţă şi modalitatea medicală de control a funcţiilor umane, ca atare, după împărţirea lui între ''artificial'' şi ''natural'' , trece şi abstinenţa între soţi ca mijloc ''artificial'' de contracepţie . Prin urmare se pun pe picior de egalitate ''artificialul ''cu ''naturalul'' şi dacă pe cea naturală a aceptat-o Biserica de ce nu ar accepta-o şi pe cea de a doua. Şi uite aşa desfiinţăm păcatul justificând patima şi păcatul ca ceva normal.
Pe el ca om căsătorit îl înţeleg, ca şi problemă a lui, şi îi inţeleg viaţa trăită prin ceea ce scrie, dar asta nu-l îndreptăţeşte pt a practica uciderea prin pilule avortive de dragul plăcerii; iar prin ceea ce a scris, va fi răspunzător pt toată confuzia şi crima la care deschide larg porţile.

Ca o concluzie: Asemenea afirmaţii sunt o greşeală catastrofală pt Meyendorff ca ''teolog'' cu pretenţii şi prestanţă .

Asemenea afirmaţii sunt alifie pt persoanele căsătorite care ar vrea să trăiască intens sexual , însă copiii sunt un off, şi ar îndrăznii la contracepţii, dar ar vrea să fie în acelaşi timp în legalitate cu Biserica şi Dumnezeu.

Este arhicunoscut şi medical şi cum vreţi, faptul că, pilulele contraceptive sunt avortive şi omoară un om, o persoană formată în fază embrioanară.
Este o ucidere!
Cu mult respect.

ellena
Mesaje:136
Membru din:31 Aug 2009, 15:04
Confesiune:ortodox

Re: IPS Serafim: legea avorturilor e prea liberala

Mesaj necititde ellena » 13 Feb 2012, 00:24

Sarut mana,parinte!Imi cer scuze,dar inca nu am inteles...planificarea naturala(metoda calendarului) este acceptata din punct de vedere crestinesc?Se spunea la un moment dat ca :"... Biserica Romano-Catolica este de acord cu planificarea familiala, tinandu-se cont de ritmurile biologice ale femeii, respectiv de perioadele de nefecunditate ale trupului ei. Biserica Ortodoxa nu s-a pronuntat in mod expres in aceasta privinta.. "

Despre avort,pilula contraceptiva si alte metode de genul asta e clar ca nu sunt acceptate. Controlul perioadelor fertile/nefertile intra in aceeasi categorie?Daca da,am o mare nelamurire...De;a lungul vietii,am vazut de nenumarate ori,persoane cu cate unul,doi sau cel mult trei copii(rude,cunoscuti),care se spovedesc si se impartasesc,desi incalca periodic aceasta lege.Sunt preotii mai ingaduitori cu ei?Parintele Arsenie Boca spunea ca cei care se feresc sa aibe copii(aici intra ,banuiesc orice metoda contraceptiva) sa nu fie impartasiti doi ani de zile.Iar cei care nu mai vor copii,sa traisca ca fratii.Si atunci cum de se pot impartasi atatea persoane care nu respecta aceste lucruri?
„Domnul il iubeste mult pe pacatosul care se pocaieste si il strange cu drag la pieptul Sau: „Unde ai fost copilul Meu? De multa vreme te astept!” (Sfantul Siluan)

Pr Haralambie
Mesaje:895
Membru din:14 Ian 2010, 19:54
Confesiune:ortodox
Preocupări:Sensul vieţii
Localitate:BOR
Contact:

Re: IPS Serafim: legea avorturilor e prea liberala

Mesaj necititde Pr Haralambie » 14 Feb 2012, 08:54

Sarut mana,parinte!Imi cer scuze,dar inca nu am inteles...planificarea naturala(metoda calendarului) este acceptata din punct de vedere crestinesc?
Metoda calendarului este un aspect nevinovat faţă de tot ce cuprinde sau se înţelege în principal prin planingul familial, care uitaţi ce afirmaţii are.
Planificarea familiala inseamna capacitatea cuplului de a anticipa si de a avea numarul dorit de copii, la momentul ales. Acest lucru se poate indeplini prin folosirea metodelor contraceptive si prin tratamentul infertilitatii involuntare.
http://www.nou-nascuti.ro/planning-familial/
Deci, nici vorbă de metodă de abstinenţă clasică a calendarului; ori eu la acest planing, cu această înţelegere m-am regferit ca necompatibil cu morala creştină.
Din punct de vedere ortodox, abstinenţa periodică chiar este recomandată şi din pdvd al săntăţii şi pt o mai mare apropiere de Dumnezeu prin rugăciune, iar ca o părere personală despre planingul-familial, dacă nu foloseşte metode contraceptive şi alte metode de tratament cu efect după concepţie, eu îl consider de acceptat în anumite situaţii discutabile, de la caz la caz, şi depinde de o sumedenie de factori. De nr de copii anteriori, de probleme de sănătate, de situatia materială, de înţelegerea celuilalt soţ, de motivul pt care se face a cest lucru dacă este întemeiat, etc, în care sunt circumstanţe atenuante sau chiar recomandabile pt acest fapt.
Ţinând cont de cele de mai sus, folosirea ( metodei calendarului), nu poate fi catalogată ca bună sau rea în orice situaţie, eu personal o consider cea mai nevinovată formă de evitare a sarcinii .
Mai mult, în căsătorie, după concepţia ortodoxă , aşa cum spunea şi Meyendorff( pt că mai spune şi lucruri bune), naşterea de copii nu este singurul scop sau ţel. Căsătoria este pt ferirea de desfrânare/ curvie prin a avea fiecare femeia sau bărbatul său, ca să nu ardă în focul ispitei, pt păstrarea castităţii în cinste şi întrajutorare , şi cel mai important, pt depăşirea biologicului şi a plăcerii de la o vreme şi câştigarea sfinţeniei prin întreaga înţelepciune.
Sper să nu smintesc pe nimeni, eu personal nu opresc de la împărtăşit pe cei care păzesc calendarul, dar nu au alte păcate mari, impedimente sau vicii, ţin rânduielile Bisericii ca buni creştini şi au câţva copii.
Este la urma urmei o perioadă infertilă, naturală, de nefecundare, lăsată de Dumnezeu, cu toate că nici acesta nu este lipsită de risc şi cei ce o folosesc şi-l asumă.
Dacă greşesc, accept îndreptare, dacă cineva se pricepe mai bine.
Despre avort,pilula contraceptiva si alte metode de genul asta e clar ca nu sunt acceptate.
Păi nu-i prea clar, Meyendorff, lasă să se înţeleagă că este de acord cu contracepţia, dar pendulează confuz şi nu îndrăzneşte s-o spună deschis şi direct.
Controlul perioadelor fertile/nefertile intra in aceeasi categorie?
La care categorie vă referiţi? Controlul perioadelor fertile/nefertile are acelaşi scop ca şi folosirea calendarului, evitarea sarcinii, serveşte ca mijloc de precizie pt a nu da greş şi este la fel de bun sau rău în funcţie de motivul sau scopul pt care se evită sarcina.
Daca da,am o mare nelamurire...De;a lungul vietii,am vazut de nenumarate ori,persoane cu cate unul,doi sau cel mult trei copii(rude,cunoscuti),care se spovedesc si se impartasesc,desi incalca periodic aceasta lege.Sunt preotii mai ingaduitori cu ei?Parintele Arsenie Boca spunea ca cei care se feresc sa aibe copii(aici intra ,banuiesc orice metoda contraceptiva) sa nu fie impartasiti doi ani de zile.Iar cei care nu mai vor copii,sa traisca ca fratii.Si atunci cum de se pot impartasi atatea persoane care nu respecta aceste lucruri?
Acele persoane dacă folosesc orice metodă contraceptivă, treaba nu-i deloc bună, şi se întâmplă pt că preoţii lor sunt într-adevăr permisibili sau îngăduitori, dar îngăduinţa aceasta nu le foloseşte în orice împrejurare celor care fac faptele acestea. Cunosc şi eu preoţi la care nu mai există păcate opritoare de la împărtăşire, pe toţi îi împărtăşesc de-a valma o dată sau de două ori pe an, chiar în păcate de moarte trăind, apoi vin bolile, posedări demonice, acidente, morţi năpraznice, şi alte necazuri, pt că...e împărtăşire cu nevrednicie, iar Dumnezeu mai şi pedepseşte pe cei ai Lui chiar şi pe Pământ.
Cu mult respect.

Avatar utilizator
presviter
Mesaje:592
Membru din:24 Noi 2010, 09:30
Confesiune:ortodox
Preocupări:istorie, liturgică, pastorală
Localitate:București

Re: IPS Serafim: legea avorturilor e prea liberala

Mesaj necititde presviter » 14 Feb 2012, 17:43

Eu sunt de acord cu părintele Haralambie, dar aș vrea să mai fac niște precizări.

1. pe vremea când eram proaspăt căsătorit, am căzut în plasa acestor teorii lunecoase ale lui Meyendorf și ale altor ortodocși din Apus (plecând poate de la declarațiile liberale ale patriarhului Athenagoras) . Adesea, Ortodoxia noastră este atît de discretă pe acest subiect, încît fiecare înțelege din această tăcere și din exemplele înconjurătoare ce vrea. În acest vid, când apare o carte ca a lui Meyendorf, ocupă din start o poziție de referință. De aceea, o vreme am luat de bune spusele lui, unde mai pui că aveam și un duhovnic care, dacă era întrebat, le zicea femeilor să folosească doar contraceptive neavortive.

2. au trecut ceva ani de atunci, și astfel de atitudini hedoniste mă revoltă cu maximă intensitate. Într-o măsură ceva mai mică mă indignează însă și acea atitudine călugărească care te abordează în orice împrejurare cu întrebarea ”când mai faceți un copil ?” și cataloghează drept ”prostituție legitimă” orice ferire de copii.

3. de aceea, dacă ar fi după mine, m-aș bucura să avem și noi o poziție oficială în această chestiune, similară celei din enciclica Humanae Vitae, care afirmă datoria creștinilor de a manifesta o paternitate generoasă și responsabilă.
Acum avem două atitudini extreme (duhovnici urbani cu 1,2 copii, foarte relaxați, și duhovnici conservatori care dau ca temă pt soți să facă toți copiii posibili, și de aceea mulți soți ajung să doarmă în dormitoare separate) și nu e greu să ghicim care din ele este cea mai populară.
Nu-mi fac iluzii nici în privința catolicilor: o statistică din SUA arăta că doar 5% din ei urmează învățătura Bisericii în acest domeniu, dar cel puțin ceilalți știu că încalcă legea morală, în timp ce la ortodocși poți găsi binecuvîntare pentru contracepție fără probleme.

4. metoda naturală poate fi și ea o formă de contracepție, atunci când soții nu mai vor să aibe copii din motive egoiste. Există însă și alte motive care pot împiedica familiile creștine să aducă pe lume alți copii. Seriozitatea acestor motive trebuie verificată cu atenție de duhovnic, și dacă se confirmă, impunerea abstinenței totale nu este cea mai virtuoasă cale.

5. părintele Teofil de la Sâmbăta încuviința și el în astfel de situații metoda naturală, susținînd că acesta era și punctul de vedere al părintelui Arsenie Boca. În fond, el este cel care-i lăsase dreptarul pastoral ”să fii înțelegător cu neputințele oamenilor”.

6. în sfârșit, fie că este o cale împărătească, fie ca leac al neputințelor familiale, metoda naturală întemeiată pe abstinența periodică ar merita mai multă promovare din partea Bisericii în aceste vremuri tulburi.
Părtaş sunt cu toţi cei ce se tem de Tine şi păzesc poruncile Tale. ps.118,63


Înapoi la “ASPECTE ŞI PROBLEME CONCRETE DIN VIAŢA BISERICILOR ORTODOXE”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX