Inovaţii în Biserica Ortodoxă + schimbarea calendarului

Informaţii, comentarii şi propuneri...
Este şi o subcategorie specială despre BOR.
dardala
Mesaje: 6
Membru din: 28 Mai 2009, 22:39
Confesiune: ortodox

Inovaţii în Biserica Ortodoxă + schimbarea calendarului

Mesaj necititde dardala » 12 Oct 2009, 14:58

Părinte, am văzut dăunăzi în Bucureşti un preot bărbierit de tot, şi am mai văzut câteva biserici ortodoxe cu scaune în mijloc, ca la spectacol. Cât de grave sînt acestea?
Bine, părinte. Dacă ar fi fost asta unica ciudăţenie, nu i-aş fi atras mare importanţă. Dar despre faptul că în Bucureşti vecernia se slujeşte în atâtea biserici, că le poţi numără pe degetele unei mâni, ce părere aveţi..?
Poate fiecare mică încălcare în sine nu este tragică, dar imaginea per ansamblu îi uluitoare uneori...

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5333
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Inovaţii în Biserica Ortodoxă + schimbarea calendarului

Mesaj necititde protosinghel » 12 Oct 2009, 15:15

Da, pt un basarabean scenele astea sunt... hai să zice: neobişnuite, ca să nu zic altfel.

Ştiu că ai prieteni care-ţi vor spune că astea sunt foarte grave, dar părerea mea e că aceastea nu sunt deloc grave.
În toată Grecia sunt scaune în biserică, chiar dacă vechea tradiţie bizantină are scaune doar pe lângă pereţi (stranele, cum le zic românii). Doar ruşii au exclus definitiv scaunale din biserică, dar prin asta nu sunt mai ortodocşi ca alţii.
Cu bărbile treaba e mai complicată şi, în mod clar, avem deaface cu o influenţă catolică. Dar asta în sine nu-l face nepreot pe cel ce este preot. Mai există şi spâni, cărora nici nu le creşte barbă. Unul ca acesta a fost şi Sf. Ioan Gură de Aur, chiar dacă în icoane, iconarii iau pus o barbă mică...
Prin sec. 4-5, prin mănăstiri erau foarte mulţi eunuci, tot fără bărbi. Sub masca acestora au intrat în mănăstiri de călugări şi o serie de femei cuvioase (Eufrosinia, Teodora din Alexandria ş.a.), fără ca nimeni să le descopere, decât după moarte.
E interesantă tradiţia ortodoxă, nu?

Chestiunea cu Vecernia este mai gravă ca celelalte enumerate mai sus, căci se încalcă orice regulă tipiconală existentă. Şi nu e bine! Ştiu că PF Daniel, pe când era mitropolit la Iaşi, a reuşit să rezolve această problemă, în mare parte. Se vede că la Bucureşti nu poate sau nu vrea...
Dacă de exemplu ai să vezi că în mai toată RO nu se pun Ceasurile pe la parohii, să nu te sperii. Ele doar pe la ruşi se pun în parohii (şi nici la ruşi peste tot). Miezonoptica, Ceasurile şi Pavecerniţa, fiind "Laude" pur monahale, nu sunt obligatorii pt Bisericile de mir. Vecernia şi Utrenia însă, sunt obligatorii pt toată lumea!

dardala
Mesaje: 6
Membru din: 28 Mai 2009, 22:39
Confesiune: ortodox

Re: Ecumenism

Mesaj necititde dardala » 12 Oct 2009, 16:25

Am înţeles, mulţumesc!
Eu cu această ocazie m-am interesat despre situaţia din Bucureşti şi am dat de o mănăstire care ţine stilul vechi, dar n-are comuniune cu BOR, ci ţine de o Biserică separată. Ştiţi ceva despre ei?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5333
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Ecumenism

Mesaj necititde protosinghel » 12 Oct 2009, 16:55

Sunt schismatici, nerecunoscuţi de nimeni. Aparţin de "Mitropolia de la Slătioara". Cred că te referi la Mănăstirea "Adormirea Maicii Domnului", unde au şi un "episcop". Din păcate sunt şi unii "ortodocşi" de la Chişinău care sunt fani ai stiliştilor din RO, alimentând în felul acesta schisma şi neglijând Biserica Canonică din România.
În fine, nu cred că ai dat chiar întâmplător de acea mănăstire, ci ai căutat-o. Te sfătuiesc să te ţii departe de ei. Dacă ai posibilitatea, fă rost de cartea asta (în rusă) şi citeşte-o. N-o am nici eu, dar am auzit că-i bună.

Avatar utilizator
Victor
Mesaje: 187
Membru din: 02 Apr 2008, 19:28
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti

Re: Ecumenism

Mesaj necititde Victor » 12 Oct 2009, 19:02

Sunt schismatici, nerecunoscuţi de nimeni. Aparţin de "Mitropolia de la Slătioara". Cred că te referi la Mănăstirea "Adormirea Maicii Domnului", unde au şi un "episcop". Din păcate sunt şi unii "ortodocşi" de la Chişinău care sunt fani ai stiliştilor din RO, alimentând în felul acesta schisma şi neglijând Biserica Canonică din România.
În fine, nu cred că ai dat chiar întâmplător de acea mănăstire, ci ai căutat-o. Te sfătuiesc să te ţii departe de ei. Dacă ai posibilitatea, fă rost de cartea asta (în rusă) şi citeşte-o. N-o am nici eu, dar am auzit că-i bună.
Cea mai buna carte in limba romana, care trateaza problema stilismului este aceasta: Arhim. Epifanie Teodoropulos, Cele doua extreme: ecumenismul si stilismul

dardala
Mesaje: 6
Membru din: 28 Mai 2009, 22:39
Confesiune: ortodox

Re: Ecumenism

Mesaj necititde dardala » 12 Oct 2009, 20:35

Cea mai buna carte in limba romana, care trateaza problema stilismului este aceasta: Arhim. Epifanie Teodoropulos, Cele doua extreme: ecumenismul si stilismul
Am auzit de această carte, şi am auzit că e îmbibată de zel ecumenist, chiar dacă titlul pretinde altceva.
De cartea pe care mi-a recomandat-o părintele nu ştiu nimic, am să mă interesez, mulţumesc!
Eu am citit ce a scris părintele Cleopa despre stilişti, şi pot spune că argumentele aduse de el îs foarte vagi, dacă cineva doreşte, putem discuta despre asta.

Făcându-mi studiile în România, am fost preocupat de diferenţa calendarelor, de aceea am încercat cu dor de adevăr să studiez această problemă. Aş vrea să fac un rezumat, dacă-mi permiteţi, la ceea ce am studiat:
1. Sinodul de la Constantinopol din 1583 condamnă calendarul gregorian şi anatemizează pe cei ce-l urmează: „Oricine nu urmează învăţăturile sfintei noastre credinţe Ortodoxe, după cum au aşezat şi cele 7 sfinte soboare ecumenice, care au hotărât pentru sfintele Paşti şi pentru calendar şi care bine le-au legiuit să-l urmăm, şi va voi să urmeze după pascalia şi după calendarul cel născocit de ateii lui papa, sau va voi să strice dogmele şi obiceiurile pe care ni le-au predat Sfinţii Părinţi ai Sfintei noastre Biserici Ortodoxe, să fie dat anatemei şi scos afară din rândul Sfintei noastre Biserici, condusă de Domnul nostru Iisus Hristos. Voi, binecredincioşilor creştini ortodocşi să rămâneţi în cele în care v-aţi născut, aţi crescut şi v-aţi învăţat. Şi, când va sosi vremea, însuşi sângele vostru să-l vărsaţi, ca să păstraţi credinţa care ne-au lăsat-o Sfinţii Părinţi; şi mărturisirea voastră să o păstraţi şi să vă feriţi de aceştia. Să vă ajute Domnul nostru Iisus Hristos şi smeritele noastre rugăciuni să fie cu voi cu toţi. Amin.” De asemenea, calendarul gregorian a fost condamnat de Sinoadele Pan-Ortodoxe de la Constantinopol din 1587 şi 1593; Sinoadele locale de la Ierusalim din 1670, 1903 şi 1924; Sinoadele locale de la Constantinopol din 1827, 1895, 1902 şi 1904; Sinodul local de la Petrograd din 1903; Sinodul local de la Bucureşti din 1903; Sinoadele locale de la Atena din 1903, 1921, 1935, 1938, 1949, 1950, 1957, 1974 şi 1985; Sinodul local de la Alexandria din 1924; Sinodul local de la Antiohia din 1924; Sinodul local din Cipru din 1924; Sinodul local de la Karloviţ din 1926
2. Sfinţii Părinţi ai sinoadelor ecumenice ştiau de întârzierea calendarului iulian faţă de cel solar, căci la data stabilirii calendarului iulian(anul 46 î.Hr), echinocţiul era la 24 martie, iar Sfinţii Părinţi au luat ca reper data de 21 martie(325 d.Hr), adică 3 zile mai devreme. Cu toate acestea, Pascalia întocmită de ei este ciclică, datele stabilite repetându-se pentru fiecare 532 de ani, şi nu ia în consideraţie vreo întârziere sau abatere de la anul solar
3. Sinoadele ecumenice II, III, IV şi VI au întărit cele hotărâte de Sfinţii Părinţi de la Sinodul I ecumenic (printre care şi calendarul)
4. Calendarul gregorian micşorează şi uneori anulează postul Sfinţilor Apostoli (atunci când Paştele se prăznuieşte mai târziu de 3 mai); de asemenea în unele situaţii nu permite prăznuirea Bunei Vestiri, care poate cădea în săptămâna patimilor sau chiar de Înviere
5. BOR şi BO Finlandeză - unicile BO din lume care au sărbătorit Paştile la date necanonice: 1926 (22 martie/4 aprilie, înaintea paştelui jidovilor), 1929 (18/31 martie, în afara intervalului canonic(22 martie-25 aprilie)) [Act respins cu mare protest de Mitropolitul Basarabiei Gurie Grosu, în Basarabia fiind sărbătorit Paştile după tradiţia ortodoxă; mai mult decât atât, calendarul nou a primit o rezistenţă foarte puternică din partea basarabenilor, care a durat până în 1938, când a încetat prigoana de către BOR a vechilor calendarişti din Basarabia]
6. Calendarul gregorian a fost introdus în BOR de către francmasoni (Cuza-Meletie-Miron); [când Cuza-Vodă a încercat înnoirea calendarului, Sfântul Calinic de la Cernica, împotrivindu-se, a spus: „Iară eu cu cei fără de lege nu mă voi socoti”]

Am uitat să menţionez că ideea studierii calendarului mi-a venit atunci când mi-am dat seama că nu pot participa la slujba Crăciunului, căci vacanţa începea înainte de 25 decembrie, când mă întorceam în Moldova, şi se sfârşea înainte de 7 ianuarie, astfel slujba de Naşterea Domnului era un eveniment la care nicidecum nu puteam lua parte...

Rog părintele să nu se supere pe îndrăzneala mea, dar aş vrea să discutăm despre această problemă serioasă.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5333
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Ecumenism

Mesaj necititde protosinghel » 13 Oct 2009, 12:45

Eu nu am citit cartea arhimandritului grec, pt că nici nu am timp, chiar dacă stă undeva în raft... Pentru mine această problemă e destul de clară. M-am sfătuit cu mari duhovnici din întreaga lume (mai ales din Athos) şi am înţeles clar problema aceasta.

Frate, dârdală. Ai dreptate, dar numai în parte.
Este foarte adevărat că sărbătorirea Paştilor la o altă dată decât cea hotărâtă de Părinţi este o erezie şi cade sub anathema Bisericii. Nici ciclul fix al sărbătorilor nu trebuia schimbat şi asta a fost de asemenea o greşeală, pe care Părinţii încercau să o evite, de aceea şi puneau în bloc problema pascaliei cu cea a calendarului. În realitate, aceeaşi conştiinţă a Bisericii, după ce greşeală schimbării calendarului a fost făcută, a spus că unitatea Bisericilor Ortodoxe este mai presus de această schimbare a calendarului, cu condiţia care cel puţin Paştele să fie sărbătorit de toţi la aceeaşi dată. Nu mai zic că în privinţa Bisericii Ortodoxe din Finlanda, până astăzi se face excepţie şi pt data Paştelui, invocându-se diferite exemple din istoria Bisericii când astfel de probleme erau uşor depăşite (vezi cazul Sf. Policarp al Smirnei cu papa Anicet).
Noi ştim că şi mitropolitul Iosif al Moldovei a fost anathemizat (cu tot poporul), pt simplu fapt că a înfiinţat Mitropolia Moldovei în nou-întemeiatul stat medieval moldovenesc. La fel s-a întâmplat în majoritatea cazurilor, unde era pusă în joc anumite interese de politică bisericească şi nu numai. Ulterior, altfel de atitudini erau depăşite prin consens.
Să nu uităm că atitudinea celor mai mari duhovnici de după 1924, care au recunoscut greşeala schimbării calendarului (şi aici nu-l includ pe p. Cleopa), au fost totuşi pentru depăşirea acestei probleme, în scopul păstrării unităţii Bisericii Ortodoxe. Tot ei nu au recunoscut grupările schismatice stiliste.
Deci, toate trebuie să le vedem nuanţat! Altfel fugim dintr-o extremă în alta.

Avatar utilizator
Victor
Mesaje: 187
Membru din: 02 Apr 2008, 19:28
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti

Re: Ecumenism

Mesaj necititde Victor » 13 Oct 2009, 12:59

Referitor la Biserica Finlandeza, stiam ca s-a facut o exceptie, si li l-a permis la tina pascalia gregoriana deoarece statul le impune acest lucru. Este o lege, sau ceva de genul acesta.

dardala
Mesaje: 6
Membru din: 28 Mai 2009, 22:39
Confesiune: ortodox

Re: Ecumenism

Mesaj necititde dardala » 13 Oct 2009, 16:07

Una nu înţeleg, părinte, dacă toţi au înţeles că schimbarea calendarului este o greşeală, nu este oare evident că schisma a fost făcută de cei care l-au adoptat? Şi dacă aşa, de ce nu s-a revenit la calendarul vechi în patriarhiile nou-calendariste? Ba chiar el a fost şi promovat, astfel încât Biserica Ortodoxă a Bulgariei l-a adoptat în anii '60.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5333
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Inovaţii în Biserica Ortodoxă + schimbarea calendarului

Mesaj necititde protosinghel » 13 Oct 2009, 16:11

Asta-i altă problemă, care ţine de "eforturile" celor care stăpânesc lumea aceasta. Dar noi nu trebuie să intrăm în logica lor...

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1097
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: Inovaţii în Biserica Ortodoxă + schimbarea calendarului

Mesaj necititde Ioan Cr » 14 Oct 2009, 08:38

Am studiat canoanele primului Sinod Ecumenic si nu am gasit unde scrie regulele de calculare a Pascaliei. Mi le poate indica cineva?
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5333
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Inovaţii în Biserica Ortodoxă + schimbarea calendarului

Mesaj necititde protosinghel » 14 Oct 2009, 10:41

Am studiat canoanele primului Sinod Ecumenic si nu am gasit unde scrie regulele de calculare a Pascaliei. Mi le poate indica cineva?
Ai remarcat foarte bine: nici hotărârile dogmatice ale Sinodului şi nici Canoanele nu conţin ABSOLUT NIMIC despre regulile sau data se sărbătorire a Paştelui.
Asta se cunoaşte dintr-o scrisoare ("circulară") pe care Sf. Împărat Constantin a scris-o episcopilor care nu au putut veni la Sinod! Acest lucrur, pe de o parte, confirmă faptul că Sf. Părinţi nu putea semn de egalitate între dogma Sfintei Treimi (discutată la Sinod) şi data Paştilor...

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1097
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: Inovaţii în Biserica Ortodoxă + schimbarea calendarului

Mesaj necititde Ioan Cr » 14 Oct 2009, 16:12

Ai remarcat foarte bine: nici hotărârile dogmatice ale Sinodului şi nici Canoanele nu conţin ABSOLUT NIMIC despre regulile sau data se sărbătorire a Paştelui.
Deci lucrurile se complica...

Am aflat de aceasta lipsa de fundamentare canonica intr-o discutie cu catolicii (cu gandul sa-i mustru pentru faptul ca au sarbatorit de cateva ori Pastele odata cu sau chiar inaintea evreilor). Se pare ca in spatele calendarului sta foarte multa ignoranta si aroganta - atat din partea celor pe "stil nou", cat si acelor pe "stil vechi"...
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Inovaţii în Biserica Ortodoxă + schimbarea calendarului

Mesaj necititde Petre C » 14 Oct 2009, 18:28

Ai remarcat foarte bine: nici hotărârile dogmatice ale Sinodului şi nici Canoanele nu conţin ABSOLUT NIMIC despre regulile sau data se sărbătorire a Paştelui.
Atat pr. Cleopa cat si Pr. Epifanie Teodoropulos, cel din urma des citat aici, insista pe relativismul calendarului, fara a relativiza problema. Pur si simplu nu intra la categoria dogmatica.
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5333
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Inovaţii în Biserica Ortodoxă + schimbarea calendarului

Mesaj necititde protosinghel » 10 Dec 2009, 16:03


Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1097
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: Inovaţii în Biserica Ortodoxă + schimbarea calendarului

Mesaj necititde Ioan Cr » 05 Ian 2010, 20:52

Ai remarcat foarte bine: nici hotărârile dogmatice ale Sinodului şi nici Canoanele nu conţin ABSOLUT NIMIC despre regulile sau data se sărbătorire a Paştelui.

Am gasit o lucrare foarte interesanta, probabil una din cele prezentate la Conferinta Panortodoxa de la Moscova din 1948 (А.Н.Георгиевский, Доцент Московской Духовной Академии), in care se aduc si fapte, si canoane. Se mentioneaza 3:

1. Circulara Imparatului Constantin catre bisericile atunci absente la Sinodul de la Niceea;
2. Canonul 1 de la Sinodul local din Antiohia;
3. Canonul 7 Apostolic.

Toate stabilesc ca obligatorie serbarea Pastilui in zi de duminica, si nu inaintea sau impreuna cu Pastile evreiesc. Nimic despre data.

Iata un pasaj mai semnificativ din lucrare:
Таким образом из 7-го апостольского правила, постановления Первого Вселенского Собора и 1-го правила Антиохийского поместного Собора о времени празднования Св. Пасхи мы узнаем, что это празднование должно совершаться, но не ранее иудейской и не одновременно с нею; однако эти постановления не указывают ни календарной системы, ни месяцев, ни чисел, иначе говоря, в постановлениях нет точного чисто технического правила для определения времени празднования Пасхи. Это обстоятельство и дает основание утверждать, что Отцы Церкви, составители этих постановлений, имели в виду пояснить своими решениями существовавшие более подробные узаконения, основанные на бесспорном для всех христиан авторитете св. Библии, которыми руководствовались их современники-пасхалисты.
Составленная в 4 веке (между 284 и 322 г.г.) Александрийская Пасхалия на основе Юлианского стиля была принята Вселенскою Церковью, как вполне отвечающая библейски и церковным правилам о праздновании Св. Пасхи. Лунный месяц, полнолуние которого исполнится после 21 марта, Александрийская Пасхалия считает Нисаном; 21 марта признано неподвижной пасхальной границей - «текуфат - нисан» - период нисанский,- момент, с которого начинается новый пасхальный год, весенняя четверть, но не как момент астрономического равноденствия. Ибо в Египте, где впервые Господом дан закон о Пасхе, созревание хлебных злаков приходилось в среднем не ранее 21 марта. Это обстоятельство и дало пасхалистам, при определении полнолуния первого месяца Авива считать 21 марта неподвижной границей.
Кроме того, александрийские астрономы стали считать 21 марта границей для Пасхи через весь Великий индиктион, отлично зная, что момент равноденствия подвижен, и что в период пасхального индиктиона 9В течение 392 лет) равноденствие не может оставаться на одном и том же месте.
Связь Пасхи с лунным течением ставит точность Пасхалии в некоторую зависимость от ее согласия с данными астрономии, но практика Церкви, в целях упрощения вычисления дня Пасхи, нашла возможным обратиться к древнему 19-летнему лунному кругу, в течение которого устанавливается полное соответствие чисел месяцев юлианского года числам месяцев лунного года, и день празднования Св. Пасхи из года в год совершается в определенном порядке с 22 марта по 25 апреля включительно (пасхальный предел), согласно с принятыми Церковью установлениями. Но для Пасхалии нет особенной нужды в точных данных астрономии еще и потому, что христианская Пасха празднуется обязательно в воскресение, и поэтому Пасха часто может отодвигаться от момента полнолуния на несколько суток.
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Inovaţii în Biserica Ortodoxă + schimbarea calendarului

Mesaj necititde maria_andreea » 16 Ian 2010, 00:34

Multumesc parinte pentru articol, e foarte clar.
Aşa a apărut aşa numitul calendar mixt – adică cu pascalie pe stil vechi, iar cu sărbătorile pe dată fixă pe stil nou.[…] În acest sens, Sinodul de la Moscova din 1948 ridică vechile anateme asupra celor care urmează calendarul nou, în scopul menţinerii unităţii Bisericii Ortodoxe de pretutindeni.
Spuneam în topicul trecut că trebuie să se aleagă ori ori :oops: , dar uite ce face cunoştinţa: noi, cei cu calendarul nou am pus capul jos şi am recunoscut că am greşit primind pascalia de stil vechi, iar voi, cei cu calendarul vechi, aţi iertat nişte anateme...cât de frumos, de frăţeşte sau unit spiritual cele 2 calendare.
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Inovaţii în Biserica Ortodoxă + schimbarea calendarului

Mesaj necititde maria_andreea » 16 Ian 2010, 00:48

Te sfătuiesc să te ţii departe de ei[de stilişti]
Cine sunt stiliştii ? Am înţeles că ei botează, cunună şi a 2-a oară deşi de pretind ortodocşi. Când au apărut ei şi de ce ?
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Cosmin Florin
Mesaje: 133
Membru din: 29 Sep 2009, 12:11
Confesiune: ortodox

Re: Inovaţii în Biserica Ortodoxă + schimbarea calendarului

Mesaj necititde Cosmin Florin » 16 Ian 2010, 14:26

Cine sunt stiliştii ? Am înţeles că ei botează, cunună şi a 2-a oară deşi de pretind ortodocşi. Când au apărut ei şi de ce ?
Citez din cartea "Ne vorbeşte părintele Filothei Zervakos":
Dacă aş vrea să număr rătăcirile şi ereziile vechilor calendarişti în care au căzut o dată cu introducerea noului calendar, nu-mi va ajunge timpul. În afara rebotezării, a mirungerii din nou, a îndrăznelii unora de a nu intra în Bisericile creştinilor nou-calendarişti, a nu se închina la sfintele icoane, a trece pe lângă Biserici şi a nu-şi face semnul Crucii şi a spune că bisericile s-au catolicizat, icoanele s-au întinat. Iar atunci când bat clopotele bisericilor pentru sărbătoarea vreunui sfânt, unii vechi-calendarişti spuneau că este sărbătoarea sfinţilor catolici.
O călugăriţă vechi-calendaristă de la mănăstirea de maici din Tynos, trecând pe dinaintea uşilor Bisericii Mănăstirii în Marea Vineri şi văzându-l pe Hristos răstignit pe lemn în mijlocul bisericii s-a întors cu spatele la Hristos. La observaţiile unei alte călugăriţe vechi-calendariste cum de nu îi este ruşine, a răspuns cu impertinenţă şi fără evlavie: Acest Hristos nu este al nostru, este al catolicilor. Mă opresc, nu mai spun altceva. Spun doar atât: „Părinte, iartă-le lor căci nu ştiu ce fac”, nici ce zic.
În Syros erau doi ieromonahi-duhovnici fanatici şi zelotişti, foarte râvnitori ai calendarului vechi, care îi sfătuiau şi îi învăţau pe oameni, pe creştini, să nu se mai ducă la Biserică, să nu se mai împărtăşească cu Preacuratele Taine. În loc să se împărtăşească, să prefere să umple un pahar de vin şi să afunde în el o felie de pâine şi să mănânce, aceasta ar fi mai de preferat. De asemenea, copiilor lor, în loc să-i boteze preoţii nou-calendarişti, să prefere să le facă o baie în mare sau să pună într-o vană apă şi să-i spele. Iar unul mai fanatic spunea că împărtăşania nou-calendariştilor o pune jos şi o calcă în picioare şi spunea şi un cuvânt ruşinos [detaliază mai departe: că amestecă împărtăşania nou-calendariştilor cu fecale]

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Inovaţii în Biserica Ortodoxă + schimbarea calendarului

Mesaj necititde maria_andreea » 16 Ian 2010, 21:32

Se pare că degeaba se bucura părintele protosinghel că masonii nu au reuşit să facă victime.
Dumnezeu să ne ferească de extreme!
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)


Înapoi la “ASPECTE ŞI PROBLEME CONCRETE DIN VIAŢA BISERICILOR ORTODOXE”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron