Despre bloggeristica ortodoxa

Informaţii, comentarii şi propuneri...
Este şi o subcategorie specială despre BOR.
Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Despre bloggeristica ortodoxa

Mesaj necititde Petre C » 01 Mai 2009, 19:56

Un foarte interesant interviu la Radio RFI cu Parintele Ioan Sorin Usca despre bloggeristica ortodoxa.
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Discutie la Radio RFI despre bloggeristica ortodoxa

Mesaj necititde Petre C » 01 Mai 2009, 21:58

Un foarte interesant interviu la Radio RFI cu Parintele Ioan Sorin Usca despre bloggeristica ortodoxa.
Din pacate, nu cred ca Pr. Ioan Sorin Usca, care chiar a declarat ca nu urmareste foarte multe bloguri ortodoxe (2-3), este cel mai in masura sa analizeze fenomenul bloggeristicii ortodoxe. De alftel, Pr. Ioan a evitat sa mentioneze vreuna din polemicile care framanta mare parte din blogeristica ortodoxa, si care ii si asigura mare parte din rating.
Dintre bloggerii pe care i-a mentionat, (Pr. Savatie, Razvan Codrescu, Claudiu Tarziu), observam ca doi scriu si literatura, ceea ce poate este una din motivatii pentru Pr. Ioan, dupa cum el insusi a subliniat.
Analize mult mai pertinente despre bloggeristica ortodoxa a realizat pr. Dorin Piciorus.
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre bloggeristica ortodoxa

Mesaj necititde Petre C » 18 Iun 2009, 21:39

Egumenul Feognost (Puşcov), cu nickname-ul abbatus_mozdok, cunoscut în comunitatea internaută pentru textele sale scandaloase, a fost suspendat de la îndatoriri clericale.

Decizia a fost luata de Consiliul Eparhial.

Conform Serviciului de Presă al Eparhiei, Egumenul Feognost "este un cunoscut golan al Internetului" şi a trebuit să fie suspendat de la îndatoririle sale clericale, până când "patima se va vindeca."

"Egumenul Feognost a fost suspendat de la exercitarea funcţiilor sale clericale pentru exprimarea unor cuvinte pătimaşe şi lipsite de pietate, pentru comportament deviant de la serviciul divin", au adăugat Serviciile de Presă.

Biserica Ortodoxă Rusă a amintit în mai multe rânduri, anterior, că discuţiile „în glumă" şi „ironice" sunt practicate frecvent de unii preoţi ortodocşi pe blog-uri şi pe forumurile existente pe Internet.

"Dacă nu putem vorbi unul cu celălalt şi transformăm Internetul într-o adevărată mlaştină a nickname-urilor, atunci suntem martorii unei boli grave a vieţii spirituale", spunea cu ceva timp în urmă Arhipăstorul Vsevolod Chaplin, din Departamentul Biserică şi Societate.
Sursa: Lacasuri Ortodoxe

Comentariul meu: Iata ca Pr. Vsevolod pune degetul pe o rana. Bolile astea se manifesta si pe la noi, dar nu toti le recunosc.
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

emanuel

Re: Despre bloggeristica ortodoxa

Mesaj necititde emanuel » 24 Iun 2010, 23:12

AIci pot sa spun eu ceva din experienta personala : nu putem avea incredere in cei care administreaza blogurile asa zis ortodoxe de la noi. Ei nu sunt sfinti, fac greseli si pacate care pot fi si grave. Mai mult pot cadea oricand si in erezii.
Drept exemplu voi marturisi ca atat razboiintrucuvant, cat si saccsiv, cat si apologeticum, cat si bataiosu, cat si pustnicul digital, ei bine, toti acestia au afirmat ca ereticii care au murit in chinuri pentru Hristos s-au mantuit. Asta evident e erezie. Si erezia e un pacat foarte grav, atata timp cat e facut in interiorul bisericii ortodoxe, cum l-au facut acesti asa zisi marturisitori ortodocsi. Iar daca erezia e facuta in afara bisericii ortodoxe e si mai grava, caci te desparte definitiv de bis ortodoxa.
Dau un exemplu, lasand la o parte argumentele teologice care dovedesc ca ereticii nu se pot mantui prin suportarea chinurilor pentru Hristos, atata timp cat ei mor marturisind o credinta eretica : Origen a fost un eretic care a murit tocmai pentru Hristos fiind torturat, insa marturisind o credinta eretica. Sinodul I Ecumenic l-a anatemizat. Mai tarziu s-au intamplat urmatoarele :

Era un calugar pe malul marii si langa el era unul din erezia montanistilor. Si calugarul incerca sa-l convinga ca greseste. Acela raspundea(ca si tine) ca el crede in Hristos si ca de va muri in prigoana(asta era prin sec3-4) in numnele Lui Hristos se va mantui. Si cum erau pe malul marii au inceput sa se roage. S-a rugat montanistul si nu s-a intamplat nimic; cand s-a rugat calugarul s-a retras marea si s-a vazut un iezer mare de foc si in el erau Origen, Sever, Montanie si toti ereticii si s-a auzit un glas: nu te mai ruga pentru dusmanii Mei. Atat de tare s-a speriat montanistul ca s-a intors in Biserica.


Deci vedem clar atat atitudinea bisericii fata de eretici care au murit in chinuri pentru Hristos ( ii da anatema care inseamna despartire atat de biserica ortodoxa luptatoare de pe pamant cat si de cea din cer, adica anatema inseamna ca mergi in iad ) cat si atitudinea Mantuitorului Insusi fata de cei care au murit pentru El in chinuri marturisind insa o credinta gresita : osandirea la iad. Poate ca suferinta lor le-a micsorat doar chinurile iadului, dar nicidecum nu i-a mantuit.
Mai mult nu mai trebuie spus.
Deci clar : nu putem avea increde prea mare in blogeri, pentru ca sunt oameni iesiti din erezii, si inca nu s-au curatit de mizeria acumulata pe parcurs, de erezii. Deci atentie mare, caci nu blogerii ne invata credinta ortodoxa ci sfintii parinti.
Mai mult, nu are rost sa ne contrazicem prea mult cu blogerii cand ii vedem ca marturisesc erezii, caci nu avem ce sa asteptam de la ei mai mult decat pot ei insisi sa dea deocamdata. Au limitele lor de intelegere. Trebuie numai sa ne rugam pentru ca sa inteleaga pana la capat credinta ortodoxa ce ravnesc ei a o marturisi.
Cat despre cei ce comenteaza pe bloguri, de multe ori te lasa cu un gust amar.
Au fost sute sau mii de eretici care au murit in chinuri pentru Hristos, dar marturisind o credinta gresita. Biserica ortodoxa nu i-a acceptat insa ca si mantuiti, ci ia dat anatema intotdeauna, fara exceptie. Si asa va face vesnic. Daca biserica ar fi acceptat mantuirea acestor eretici ar fi trebuit sa ii pomeneasca la liturghie, sa le faca inmormantare ortodoxa, sa le faca parastase ortodoxe, ba chiar sa ii mai si canonizeze ca sfinti ce au murit pentru Hristos. Lucruri care nu s-au intamplat si nu vor fi niciodata. Si despartirea de biserica a ereticilor nu e ceva desart sau vremelnic, valabil numai in viata asta. Cei care au murit dsespartiti de biserica despartiti raman si in viata aialalta, caci daca in cealalta viata ereticii ar sta uniti cu biserica in rai, atunci nu ar mai fi avut absolut nici un rost ca biserica sa ii fi despartit pe ei in acesta viata, ci mai bine ar fi fost sa ii acepte si pe ei ( pe cei care vor sa vina ) la sf impartasanie ca sa fie ajutati la mantuire, sa le faca sf maslu, sa ii cunune ca sa nu traiasca in curvie, sa ii miruiasca, sa le dea anafora, si aghiazma, etc... In viata aialalta barierele confesionale nu se anuleaza deloc, ba chiar se adancesc mult. Nu poti fi despartit de biserica aici si dincolo sa faci parte din biserica ramanand eretic. Ereticii pot fi doar scosi din iad cu rugaciunile sfintilor prin curatirea lor de erezie, insa eretici sa intre in rai nu se poate.

emanuel

Re: Despre bloggeristica ortodoxa

Mesaj necititde emanuel » 25 Iun 2010, 07:25

Cele ce preotii le leaga pe pamant sunt legate si in cer, dupa marturia Domnului.

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre bloggeristica ortodoxa

Mesaj necititde Petre C » 25 Iun 2010, 09:22

Ziarul Lumina de Duminica: Despre dialog în postmodernism
O scurtă privire asupra presei electronice îţi oferă posibilitatea întâlnirii cu un nou mijloc de comunicare a opiniilor: comentariile pe forum. Mai lungi sau mai scurte, ele însoţesc majoritatea articolelor, cu precădere cele politice, având pretenţia că le completează sau chiar le "descifrează" dedesubturile. Cu o identitate acoperită de un nickname, oricine are acces la internet, deţine minime cunoştinţe de IT şi stăpâneşte un anume nivel de alfabetizare îşi poate da cu părerea. Nimeni nu te opreşte, nu te cenzurează; poţi fi liber în gândire şi chiar în limbaj. În privinţa acurateţei limbii nu trebuie să îţi faci probleme: dacă eşti prea elevat rişti să nu fii înţeles, aşa că nu trebuie decât să fii direct.

Astfel, forumul mută "piaţa de zarzavaturi" şi "şanţul duminical" în spaţiul "internaţional" al net-ului, o piaţă fără limite şi graniţe geografice. Totul poate părea un simplu exerciţiu de elocinţă, dar, de cele mai multe ori, informaţiile colportate nu au nici o bază reală. Mai mult decât atât, "datul cu părerea" creează curente de opinie, naşte şi alimentează patimi.

Un autor contemporan împarte persoanele în două categorii: forumişti şi restul. Forumiştii au devenit o categorie distinctă, specializaţi la locul de muncă, experţi anonimi în domeniile pe care au timp să le analizeze. Într-adevăr, dacă opinezi pe o temă, dată sau inventată, şi dacă exprimi în scris câteva comentarii, devii o persoană avizată. Nu rămâne decât să lupţi cu orice preţ să-ţi impui punctul de vedere, iar forumul te ajută, mai ales că aici nu te cunoaşte nimeni şi poţi părăsi spaţiul virtual când doreşti, fără să laşi vreo urmă.

Recomandarea istorică descrie forumul ca fiind un spaţiu al dialogului. Se pare însă că forumul cibernetic nu mai moşteneşte nimic din elementele definitorii ale agorei greceşti sau ale forumului roman. Oare câţi din cei care opinează pe astfel de site-uri au citit câte ceva despre aceste instituţii ale Antichităţii? Astăzi, observi cu uşurinţă că discuţiile nu mai au răbdarea să opereze cu pluralitatea ideilor. Dacă faci marea greşeală de a te împotrivi curentului, rişti să fii criticat, jignit şi etichetat ca "element diversionist".

Aş vrea să mă opresc asupra unor site-uri de opinii care au pretenţia că dezbat probleme ecleziale importante, că au rămas singurele oaze unde ortodoxia mai poate fi mărturisită. Desigur, şi aici nickname-ul este un ingredient foarte important. Nimeni nu pare a avea dorinţa să-şi semneze afirmaţiile cu numele primit la Botez. Ortodoxia este apărată sub scutul unui pseudonim, şi nu cu identitatea creştină. Urmează argumentarea celor scrise prin trimiteri la texte din Sfinţii Părinţi, care sunt citaţi fără a fi fost vreodată citiţi. În numele unor cuvinte rupte din context, iar unele chiar inventate, autorii se ridică împotriva oricărei autorităţi ecleziale, emit sentinţe, judecă şi condamnă gesturi şi persoane cu multă uşurinţă. Nu contează că nu stăpâneşti subiectul, important este să lupţi, să critici, să nu te arăţi a fi un spirit acomodat. De fapt revolta şi negaţia devin garanţii ale mărturisirii adevărului. Citind astfel de forumuri înclini să crezi că Dumnezeu nu te mai întreabă la judecată despre iubirea faţă de El sau faţă de semeni, ci criteriile judecăţii finale vor lua în calcul numărul caracterelor din comentariul postat pe forumul care se recomandă a fi "singurul ortodox".

Nu se mai dezbat probleme legate de viaţa duhovnicească, nu se caută pacea sau buna înţelegere. Deja stadiul drumului către desăvârşire este depăşit. Nu mântuirea este problema noastră, a forumiştilor "singurii ortodocşi", ci cum să lovim mai mult în deciziile Sfântului Sinod sau în ierarhia Bisericii. Problemele duhovniceşti sunt pentru simplii credincioşi, noi avem misiunea de a fi "jandarmii" ortodoxiei, trebuie să descoperim planuri secrete, comploturi mondiale. Dacă nu o facem noi, cine să o facă? - pare a fi sloganul lor.

Nu vreau să exemplific aici site-uri care, în numele apărării creştinismului, promovează un conţinut extremist. Nocive pentru liniştea sufletească, ele dezbat ştiri de cancan, nu sunt preocupate de veridicitatea informaţiei şi promovează atitudini care nu au nimic în comun cu dreapata credinţă şi dreapta vieţuire. Marea problemă este că ele există şi chiar unele persoane de bună-credinţă se lasă prinse în mrejele lor. Astfel, sunt întreţinute fanatismul şi fundamentalismul, adevărate patimi ale egoismului sectar. Îngerul discernământului, dascăl al dreptei socoteli, este din ce în ce mai greu de găsit.
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

emanuel

Re: Despre bloggeristica ortodoxa

Mesaj necititde emanuel » 25 Iun 2010, 11:02

Insa multe lucruri ce le spun acesti blogeri despre vremurile noastre sunt foarte adevarate. Dar ei uita sa vorbeasca mai mult despre cele sfinte, despre rugaciune ca singura cale de scapare, uita de viata duhovniceasca si pun accent numai pe cunoasterea planurilor masonice. Dar ortodoxia si Hristos nu se reduc doar la a cunoaste masoneria, ci la viata duhovniceasca care este foarte adanca si profunda si duce la cunoasterea lui Dumnezeu. Sunt multe aspecte ale vietii duhovnicesti pe care blogerii le uita. Sfintii parinti insa au dat dovada de mult mai mult discernamant : ei au vorbit mai mult despre patimi, despre rugaciunea lui Iisus, despre smerenie si dreapta socoteala, si intr-o mica masura despre antihrist. Desigur este foarte bine sa cunoastem vremurile noastre, sa stim ce ne asteapta, sa ne rugam cu lacrimi si durere pentru lumea in care traim, insa a ne limita doar la a discuta despre masonerie este o mandrie imensa. Trebuie sa mergem la biserica cat mai des, sa postim, sa ne rugam cat mai mult, sa ne spovedim cat mai des si sa ne impartasim, sa ne smerim neincetat, sa luptam cu toate gandurile patimase permanent, sa avem pace in sufletele noastre, sa uibim pe Dumnezeu si pe aproapele. Bine a zis par Rafael Noica ca daca diavolul s-ar reduce doar la cipuri atunci era mult prea simplu sa ne mantuim. :D . Insa sa nu uitam totusi ca multe din scrierile acestor blogeri sunt inspirate din scrierile sf parinti si sunt adevarate, noi chiar traim vremurile apocaliptice, ecumenismul chiar e erezie, cipurile chiar sunt malefice si vestesc dictatura antihristica, ierarhia chiar e in mare parte ecumenista si tradatoare a Bisericii ( de exemplu colaborarea cu securitatea in comunism a fost un mare pacat, si bine spunea par Iustin ca astfel de oameni care au participat la prigonirea preotilor si credinciosilor ortodocsi nu se pot mantui asa fara o pocainta foarte sincera si cu durere ). Nu sa osandim pe preoti si ierarhi e bine, insa sa cunoastem adevarul si sa urmam calea pocaintei adevarate. Sa nu reducem viata duhovniceasca doar la aspecte exterioare, stand pe internet toata ziua si citind despre masonerie.
Sa citim sf parinti mai degraba decat blogurile acestea ale unor oameni ce nici dreapta credinta nu o cunosc inca bine. Sfintii sunt sfinti si nu pot fi inlocuiti de bloguri.

Pr Haralambie
Mesaje: 885
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: Despre bloggeristica ortodoxa

Mesaj necititde Pr Haralambie » 25 Iun 2010, 13:15

Drept exemplu voi marturisi ca atat razboiintrucuvant, cat si saccsiv, cat si apologeticum, cat si bataiosu, cat si pustnicul digital, ei bine, toti acestia au afirmat ca ereticii care au murit in chinuri pentru Hristos s-au mantuit. Asta evident e erezie. Si erezia e un pacat foarte grav, atata timp cat e facut in interiorul bisericii ortodoxe, cum l-au facut acesti asa zisi marturisitori ortodocsi. Iar daca erezia e facuta in afara bisericii ortodoxe e si mai grava, caci te desparte definitiv de bis ortodoxa. .
Sunt mai periculoase afirmatiile eretice cele care sunt postate din bloguri ortodoxe pt ca duc in confuzie.
Ultima oară modificat 31 Mar 2011, 19:35 de către Pr Haralambie, modificat 1 dată în total.
Cu mult respect.

emanuel

Re: Despre bloggeristica ortodoxa

Mesaj necititde emanuel » 25 Iun 2010, 14:19

Ati spus un adevar. Sunt mai periculoase, de aia si eu le-am atras atentia lui saccsiv si altii ca au zis gresit despre acei asa zisi "mucenici" eretici, ca mantuirea acelora au scos-o din gandirea lor personala si nu din scrierile sfintilor. Insa degeaba, chiar toti acesti blogeri mi-au sters mesajele, unde vadeam grseala lor. Ciudat lucru. Da, sunt mai periculoase. De aia e mult mai folositor ca omul sa citeasca sfintii parinti decat blogurile, blogurile sunt doar un fel de felu trei, nu sunt necesare la mantuire. Daca citim blogurile neaparat trebuie sa cunoastem foarte bine invatatura ortodoxa de la sfintii parinti, in toate aspectele, ca sa nu cadem in vre-o inselaciune.

emanuel

Re: Despre bloggeristica ortodoxa

Mesaj necititde emanuel » 25 Iun 2010, 20:10

De altfel multe din scrierile de pe bloguri sunt desarte, preocupari despre ce fac oamenii politici, bancherii masoni si altele. Cred ca mult mai folositoare e rugaciunea din inima, cu smerenie. Nu cred ca isihia ortodoxa este compatibila cu prea multul citit pe internet despre masonerie si alte rautati. Pentru lume te poti ruga mai bine din inima, cu rugaciunea personala, fara sa citesti prea multa informatie. Si eu trebuie sa o las mai moale cu internetul asta, ca in loc sa ma rog pierd timpul degeaba. Iti raceste inima, te umple de judecari si mandrie, te indeparteaza de rugaciune si Dumnezeu, iti se imprastie mintea si devine captiva a numeroase ganduri desarte etc.. Deci clar, prin internet lucreaza foarte mult si subtin diavolul. Cat de departe erau de felul nostru de viata internetica sfintii nevoitori ai primelor secole !!! Cat se rugau ei si cat ne rugam noi. Am pierdut multe batalii in lupta cu diavolul, cu ispitele astea moderne. Pe cele mai multe bloguri sfintii parinti sunt pomeniti doar ca sa justifice unele pareri, si asta in cazurile cele mai fericite. Si de multe ori sfintii sunt interpretati gresit. Dar mare este diferenta intre noi care citam pe sfinti, si felul de viata al sfintilor citati de noi. Traim intr-o imensa raceala a inimii si nici nu ne dam seama cat de mult pierdem.

emanuel

Re: Despre bloggeristica ortodoxa

Mesaj necititde emanuel » 25 Iun 2010, 20:12

Mie si rusine sa mai postez caci si eu sunt la fel, ce zic de altii aia fac si eu. Insa trebuie sa ma fortez sa depasesc stadiul asta de neputinta.

CMihail
Mesaje: 2
Membru din: 25 Iun 2010, 16:33
Confesiune: ortodox

Re: Despre bloggeristica ortodoxa

Mesaj necititde CMihail » 26 Iun 2010, 13:58

Cred că multe lucruri rele pleacă de la lipsa smereniei. [care mă caracterizează şi pentru care mă lupt ca să mă aprorii de ea.]

UNA este credinţa dreaptă, apostolică şi universală. Cea ortodoxă.

Şi nefiind eu smerit, fiind botezat ortodox, îmi zic că sunt prin natura mea ortodox. Deşi sunt ortodox doar din mila Lui Dumnezeu care mi-a dat viaţă în parinţi drept credincioşi.

Şi în continuare, nefiind smerit şi considerându-mă ortodox prin natură cad în altă greşeală. Că aşa cum Ortodoxia este cea mai apropiată de Adevăr, Adevărul fiind Capul nostru, chipurile şi eu aş fi aproape de Adevăr!

Şi atunci încep să vorbesc şi să judec şi să spun ca şi cum aş cunoaşte ceva din Adevăr.

Ca "blogăr" sufăr de patima judecării. A mândriei. A lipsei smereniei.

Rugaţi-vă pentru mine să mă vindec de aceste patimi.
Kyrie Eleison

emanuel

Re: Despre bloggeristica ortodoxa

Mesaj necititde emanuel » 27 Iun 2010, 11:49

Dupa mine blogurile nu sunt bune pentru cineva care vrea sa se roage mult si cu pace in suflet, pentru ca au mult prea multe informatii in ele. Sunt anti-isihie. Pentru ca nu au un duh de rugaciune, ci de pomenire a relelor si judecare. Faptul ca poate aceste bloguri ajuta pe cei slabi duhovniceste sa cunoasca unele lucruri pentru incepatori, privind masoneria si lumea asta pagana, e una, dar pentru cei ce vor sa sporeasca un rugaciunea lui Iisus, plansul asta fara rugaciune care e pe bloguri nu e ajutator.
Dupa mine, atat ecumenimul, cat si plansul asta pentru lume ce il gasim pe bloguri, cat si alte pogoraminte din biserica, sunt de ajutor pentru cei slabi duhovniceste, ca sa cunoasca informatiile care te intorc spre Dumnezeu, spre pocainta. Insa pocainta in sine, nu e specifica nici ecumenismului, nici blogurilor. Pocainta e specifica celor care vor sa avanseze in viata duhovniceasca, prin rugaciune multa, smerenie, ascultare de biserica ( in primul rand de sfintii parinti si apoi de duhovnic ), post si celelalte virtuti. Insa ecumenismul si plansul asta de pe bloguri e specific racelii inimii si imprastierii mintii spre cele ce le fac paganii si ereticii.
Eu as plasa atat ecumenismul cat si blogurile anti-ecumeniste, in aceeasi categorie, a pogoramintelor bisericii, in categoria ereziilor care nu merg cu rugaciunea isihasta ortodoxa, cu asceza ortodoxa, cu dogmele ortodoxe.Deci degeaba critica bolgurile ecumenismul caci si ele fac exact aceeasi greseala ca si ecumenistii, aceea ca urmaresc raul , dau atentie raului, si astfel in viata lor locul central il are raul si nu Hristos. Cu toate acestea ecumenistii vor sa ii ajute pe eretici si pagani sa vina la credinta ( si poate o fac, nu stiu eu, Dumnezeu si Biserica si timpul va judeca aceasta - sincer sa fiu NU CRED ca ecumenismul va fi acela care va aduce pe eretici la ortodoxie, poate ci cred ca numai o minune dumnezeiasca care va fi in viitor poate arata dreapta credinta acelora, insa deasemenea cred ca ecumenismul mai face cunoscuta ortodoxia in mediile ereticilor, insa nu suficient; si daca e ca ecumenismul sa pregateasca calea antihristului atunci cu siguranta e o greseala eretica mare) iar blogurile vor sa ajute pe cei slabi dintre ortodocsi care inca mai inclina sa creada ca ierarhia si greselile ei sunt cele ce hotarasc mersul in biserica. Insa mersul in Biserica il hotaraste Domnul si sf sinoade ecumenice, care au stabilit ortodoxia in mod riguros.
Deci aceia care vor sa se roage, sa se linisteasca, sa aiba o viata mai aproape de Domnul, trebuie sa evite atat greseala ecumenistilor cat si pe cea a blogerilor. Trebuie sa citeasca putine informatii, sa nu judece nici pe eretici nici pe ecumenisti nici pe blogeri si nici pe altii, si sa se ancoreze in asceza ortodoxa si linistirea mintii care aduce pe Duhul sfant in om.


Înapoi la “ASPECTE ŞI PROBLEME CONCRETE DIN VIAŢA BISERICILOR ORTODOXE”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron