Mesaj necititde silvestru » 04 Noi 2010, 07:44
Problema cu harul nu-i chiar asa ,cum spune maica respectiva din manualul respectiv,(ea intr-adevar se bazeaza pe manual ,numai ca si astea nu au toata explicatia necesara)harul, nu poate fi ingradit in niste sabloane exact determinate ci sufla unde voieste si cand voieste, are libertate de alegere .Daca barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si invers , intrebarea se pune cum il sfinteste constient ,dependent de vointa lui sau nu? Sau respectivii ,peste care a venit Duhul sfint(harul) ,inainte de a fi botezati....? Cred ,problema este subtirica si tr cercetata de la caz la caz si cunoscuta f bine si cam greu cu verdictele.
De obicei oamenii duhovnicesti care au pedepsit intr-adevar pe unii ,(cazul sf Grigorie Dialogul ,pe calugarul care avea cativa banuti de arginti,calcand canonul randuit lor da awa ,de a nu avea nimic in chilie personal),o faceau in baza unei increderi in Dumnezeu ca il va ierta pt o astfel de pedeapsa, pe cel in cauza, ceea ce s-a si descoperit unora ca sa intamplat, sau feciorele care s-au sinucis in obstea tabeniositelor ,la fel pt pedagogia celorlalte, si de ce nu, pt aceasta lipsa de cinstire, Dumnezeu mai scade din pedeapsa ,daca nu iarta de tot,precum in scara si in alte locuri vedem ca unii sfinti lasau cu limba de moarte sa fie aruncati cu necinste si sa nu aiba parte de ingropare ,si pt asta Dumnezeu lea descoperit unora ca i-a invrednicit de mai mare slava pt smerrenia lor.
Deci in lumina acestor intelegeri se poate asa, dar ce te faci prin asfel de acte pt cei din lume ,care nu prea judeca lucrurile la modul duhovnicesc si se smintesc , ii indepartezi de biserica?Pe linga suparea lor le mai adaugi si tu una?Cine este atit de lipsit de minte sa faca astfel?
Dar in linii mari, da, asa este, putem refuza, nu este obligat preotul(ar trebui), de multe ori nu are libertate sa hotarasca, dar nu greseste nici daca face,i ar protestantii n-au decat sa denigreze cat vor, ca din prostia lor o fac.
De ce spun?ca de unii este prost intelesa slujba, cum am vazut la preotul respectiv cat de prost este ,adica atata a inteles el, ce vreu sa spun?
Toata slujba inmormantarii are caracter de implorare/cerere, nu de declaratie, cand spunem cu sfintii odihneste...,sau fa odihna Doamne...Biserica nu Hotaraste/declara, deci nu stabileste locul celui adormit . Ci ca o mama iubitoare face o ultima implorare la Dumnezeu,daca va fi ascultata sau nu, ramane de vazut, pt ca noi nu stim cu exactitate ce a fost in sufletul celui adormit in clipele mortii ,de aceea nu poate si nu-i recomandat oricui sa judece atat de categoric in orice situatie.
Dar chiar daca ar sti sigur, noi avem datoria de a ne ruga nu de a ne pune in postura de judecatori, avem cazuri patristice cand pe unii, mai indrazneti a judeca, Dumnezeu, i-a certat cu manie in vedenie si i-a intrebat unde sa-i pun pe astia, in osanda sau odihna?
Avem o multime de exemple patristice in care unii mari facatori de rele au fost iertati in ultimile clipe ,spre uimirea ,chiar si a unor sfinti mari ,care se bucurau de o larga intelegere, alde Taisia convertita de Ioan Colov, talharul de pe vremea lui Mavrichie, monahia intoarsa in manastire si moarta inainte de a intra, cea care era sora dupa trup cu un monah ,care a luato de la bordel , talharul de pe cruce,s.a.
Situaţia prost inteleasa, nu putea sa iasa decit la protestanti, in care ei cred ca Biserica(dominatiunea lor)de pe acum hotaraste cine este mantuit si cine nu, pe cand noi stim destul de bine conceptia bisericii cu privire la judecata si ca asta apartine Lui Dumnezeu(si sfintilor, dar tot de el randuiti )dar nu acum ci in cealalta viata.
Ultima oară modificat 28 Oct 2011, 19:29 de către
silvestru, modificat 1 dată în total.
Cel ce vrea sa se mantuiasca cu intrebarea sa calatoreasca.
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.