Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Tot ce e legat de domeniile de mai sus...
Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:
Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 02 Noi 2010, 08:03

Si totusi "Iubirea Lui DUmnezeu fata de cel mai mare pacatos, e mai mare decat iubire celui mai crdincios fata de Dumnezeu"parintele Arsenie Boca.
HAideti sa-L lasam pe Dumnezeu sa-i judece pentru ca doar El le cunoaste sufletul, pe cand oamenii pot vedea doar aparentele.
Dacă asta e măsura dvstră, n-am nimic împotrivă. Eu însă, care al 8-lea an pregătesc viitori preoţi (unii deja slujind în parohii), cred că sunt îndreptăţit să spun anumite lucruri.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 02 Noi 2010, 08:40

Văd că lumea tot vorbeşte de iubire, toleranţă etc. Sunt deacord. Eu nu acest aspect voiam să-l scot în evidenţă, ci altele 3:
- profanarea Tainelor Bisericii (lucru deosebit de grav);
- osânda primitorului (în condiţiile în care un ortodox formal pretinde astfel de servicii, fără să fie credincios, fără să aibă măcar intenţia de a scăpa de păcate şi care nu vine la biserică decât pt aceste servicii)
- osânda săvârşitorului (atunci când primind nişte bani, preotul săvârşeşte aceste slujbe doar pentru a fi săvârşite şi pentru a părea bun în faţa oamenilor - imaginea preotului prestator de servicii şi a clientului care are dreptul la servicii dacă plăteşte).

Astea mă dor pe mine.

Roxy
Mesaje:6
Membru din:29 Ian 2009, 21:22
Confesiune:ortodox

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde Roxy » 02 Noi 2010, 09:08

Asta spuneam mai devreme la noi in parohie preotul refuza sa impartaseasca un om pe care nu la vazut niciodata in sfanta biserica chiar ne a explicata intr o predica ca nu are cum sa ii dea sf taine daca nu l cunoaste, nu s a marturisit care nu a intrat in biserica cu anii si mai ales sa l gaseasca in starea de agonie cand el nu mai constientizeaza nimik si ca rudele nu are de ce se supara pe dansul ptr ca nu i o joaca cu sf taine preotul nu poate risca cu sf taine nu i o joaca asta in seamna a pica si dumnealui si cel in stare de agonie in cel mai grav pacat

Roxy
Mesaje:6
Membru din:29 Ian 2009, 21:22
Confesiune:ortodox

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde Roxy » 02 Noi 2010, 09:19

Un fost coleg de generala ortodox s-a logodit cu o sectanta ,au fost fost impreuna la preot si i-au spus intentia de a se cununa religios insa preotul le a spus ca nu poate cununa un ortodox cu un pagan doar daca ea accepta se boteaza si trece la ortodocsi ceea ce au si facut

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 02 Noi 2010, 09:20

Un fost coleg de generala ortodox s-a logodit cu o sectanta ,au fost fost impreuna la preot si i-au spus intentia de a se cununa religios insa preotul le a spus ca nu poate cununa un ortodox cu un pagan doar daca ea accepta se boteaza si trece la ortodocsi ceea ce au si facut
Foarte bine. Dar a făcut-o doar pt a se căsători sau a şi devenit ortodox?

Roxy
Mesaje:6
Membru din:29 Ian 2009, 21:22
Confesiune:ortodox

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde Roxy » 02 Noi 2010, 09:22

Chiar a trecut la ortodocsi si s-a supus credintei noastre cu drag ceea ce nu a picat bine printilor ei ea fiinf singura din famile care a renuntat la secta

Roxy
Mesaje:6
Membru din:29 Ian 2009, 21:22
Confesiune:ortodox

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde Roxy » 02 Noi 2010, 09:44

- osânda săvârşitorului (atunci când primind nişte bani, preotul săvârşeşte aceste slujbe doar pentru a fi săvârşite şi pentru a părea bun în faţa oamenilor - imaginea preotului prestator de servicii şi a clientului care are dreptul la servicii dacă plăteşte).
Aici majoritatea pers fac o acuzatie catre preoti privind taxe catre biserica si ptr oficierea anumitor slujbe si dezvolt aceste 2 asptecte separat:-
-Taxe catre sf biserica -fiecare parohie are anumite cheltuieli de intretinere (utilitati etc)unele din ele sunt sponsorizate de firme societati ,altele sunt intretinute de enoriasi nimeni nu este obligat de preot sa dea un banut la sf biserica dam ptr ca ne indeamna constiinta cum risipim banii pe lucruri lumesti si trecatoare ne permitem atunci sa dam un banut si la sf biserica oare nu ne aste drag cand vedem un lucru adus de sau cumparat din banii nostri o candela o icoana ceva folositor care va dainuii acolo cateva generatii trebuie sa ne gandim ca dand ceva din putinul nostru dam lui dumnezeu
-ptr oficierea anumitor slujbe -am intalnit preoti care dupa ce au facut o sfestanie,o slujba ptr binecuvantarea parastasului ptr cel rapostat,o cununie botez au lasat la aprecierea omului nu i-a impus o suma ,daca a dat bine daca nu nu fara suparare dar oare noi nu trebuie sa ne gandim cum dam bani sa aducem lautari manacaruri de toate soiurile haine ultima moda ,si altele punem si un ban de o parte ptr preot care si dansul la randul dumnealui cumapara ceva ptr biserica sau treaba dlui.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 02 Noi 2010, 11:12

Despre asta cred că s-a răspuns relativ bine şi AICI.
Văd că încă nu am fost înţeles încotro bat eu... :?

Sofia

Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde Sofia » 02 Noi 2010, 11:47

Citind acest topic mi-a apărut o altă întrebare. Ce se întâmplă în cazul când şi slujitorii slujbelor bisericești sunt formali în ceea ce fac? Întreb acest lucru pentru că am observat un formalism atât din partea unor credincioși cât şi a unor slujitori bisericești. Posibil că există o intercorelație între ele. Cum vede oare Dumnezeu acest lucru şi care este cauza acestui formalism în Biserică?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 02 Noi 2010, 11:56

Sofia, bine ai venit pe forum! ;)
Citind acest topic mi-a apărut o altă întrebare. Ce se întâmplă în cazul când şi slujitorii slujbelor bisericești sunt formali în ceea ce fac? Întreb acest lucru pentru că am observat un formalism atât din partea unor credincioși cât şi a unor slujitori bisericești. Posibil că există o intercorelație între ele. Cum vede oare Dumnezeu acest lucru şi care este cauza acestui formalism în Biserică?
Îl vede rău, dar pedepseşte cu milă, aşteptând întoarcerea. Vă spun sincer, arde în mine râvna de a lupta împotriva acestui formalism prin toate metodele binecuvântate şi admise în Biserică, dar fără implicaţia ierarhiei, efectul va fi minim.
Iar dacă se analizăm mai în profunzime subiectul, cred că aici mai intervine şi ideea unui "aggiornamento" în duh ortodox (dar mă refer la Ortodoxia patristică, nu la apucăturile fundamentaliste ale unor apologeţi înfumuraţi). Trebuie să recunoşatem că slujbele noastră au nevoie de unele revizuiri şi adaptări, pt că şi asta (dar bineîneţeles nu doar asta) contribuie la perpeturarea formalismului. Eh, ăsta ar fi un subiect foarte interesant, mai ales dacă s-ar implica în discuţie măcar vreo 10-15 slujitori ai altarului...

silvestru
Mesaje:367
Membru din:09 Apr 2010, 14:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Cunoaşterea, trăirea ortodoxă.

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde silvestru » 02 Noi 2010, 14:01

Văd că lumea tot vorbeşte de iubire, toleranţă etc. Sunt deacord. Eu nu acest aspect voiam să-l scot în evidenţă, ci altele 3:
- profanarea Tainelor Bisericii (lucru deosebit de grav);
- osânda primitorului (în condiţiile în care un ortodox formal pretinde astfel de servicii, fără să fie credincios, fără să aibă măcar intenţia de a scăpa de păcate şi care nu vine la biserică decât pt aceste servicii)
- osânda săvârşitorului (atunci când primind nişte bani, preotul săvârşeşte aceste slujbe doar pentru a fi săvârşite şi pentru a părea bun în faţa oamenilor - imaginea preotului prestator de servicii şi a clientului care are dreptul la servicii dacă plăteşte).
Totusi exista constiinta si rigoarea practicata in aceste aspecte, la unii slujitori, in special la cei din manastiri,care nu sunt constransi(am intalnit si la un pr din parohie care in situatii similare, chiar daca erau oameni din parohiile lor ,ii trimitea la altii in parohie pt acele servicii,pe cei care nu-i vedeau nici o data la Biserica,scuzindu-se onorabil sub diferite forme.
Tocmai pt acest motiv,un refuz categoric tot nu se putea datorita superiorului...)dar sunt reduse la nivel individual ,si sa nu va suparati pe mine ,ca sunt intretinute tocmai si de unii preoti mediocri si de unii superiori infailibili ,care nu poti sa le stai in fata, care din nefericire cam sunt prin Biserica.
Astea mă dor pe mine.
Si pe mine.
Vă spun sincer, arde în mine râvna de a lupta împotriva acestui formalism prin toate metodele binecuvântate şi admise în Biserică, dar fără implicaţia ierarhiei, efectul va fi minim.
Asta am vr sa spun si eu ,si aici nu stiu cand va fi gasit un consens, ma abtin...,vai , de cite ori nu am auzit acuzatii la adresa unor slujitori adevarati, din partea unor confrati , ca sunt intoleranti,ca nu cunosc greutatile vietii de familie, ca sunt aspri,si mi-am dat seama ca aceasta cangrena(formalismul, prostia incapatinata), este o problema serioasa si destul de avansata si de unul singur nu poti sa faci nimic, pt ca lupta este cu confratii care nu te joci cu ei, se intampla adeseori ca se lasa cu prigoana si suferinta .
Iar dacă se analizăm mai în profunzime subiectul, cred că aici mai intervine şi ideea unui "aggiornamento" în duh ortodox (dar mă refer la Ortodoxia patristică, nu la apucăturile fundamentaliste ale unor apologeţi înfumuraţi). Trebuie să recunoşatem că slujbele noastră au nevoie de unele revizuiri şi adaptări, pt că şi asta (dar bineîneţeles nu doar asta) contribuie la perpeturarea formalismului. Eh, ăsta ar fi un subiect foarte interesant, mai ales dacă s-ar implica în discuţie măcar vreo 10-15 slujitori ai altarului...
Exact, un ecou , imposibil sa nu aiba, dar inca lipseste intercomunicarea intre slujitorii care se implica , cu toate mijloacele moderne, parca ceva totusi lipseste ,si un avant energic, hotarat, consensual a unor oameni capabili.
Sunt intru totul de acord CU TOATE, iertati.
Ultima oară modificat 28 Oct 2011, 19:18 de către silvestru, modificat de 2 ori în total.
Cel ce vrea sa se mantuiasca cu intrebarea sa calatoreasca.
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 02 Noi 2010, 15:06

Sunt intru totul de acord CU TOATE,iertati.
Vai, măcar atâta bucurie pentru ziua de astăzi... ;)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 03 Noi 2010, 07:41

Din ceea ce am citit pe forum si aici, mi-au atras atentia trei lucruri:
1) povestirea despre acea cununie facuta alergand prin curte dupa un betiv. Obsesia formei e o ispita crunta, tipic fariseica, care imprastie in jur doar suferinta si confuzie. Ce sunt Sfintele Taine ale Bisericii? In manualul de clasa a V-a, lectia 1, sta scris: "Lucrările sfinte, prin care Biserica lui Hristos trimite asupra credincioşilor săi, sub forma unor semne văzute, harul nevăzut ale Duhului Sfânt, se numesc TAINE." Iata un adevar simplu, pe care copiii ortodocsi il cunosc inca de la 10-12 ani. Asadar, prin Sfintele Taine primim harul. Am ascultat de multe ori slujba Sfintei Cununii si intotdeauna m-a miscat profunzimea rugaciunilor ce se citesc, multimea de binecuvantari care se revarsa asupra celor doua suflete care se hotarasc sa mearga impreuna pe drumul mantuirii. Ca si celelalte Sfinte Taine, Taina Cununiei este de o frumusete si adancime naucitoare. Se cuvine oare ca Tainele Bisericii sa fie administrate celor care, nu doar ca nu le constientizeaza valoarea, dar nu sunt in acel moment stapani pe mintea lor? Mantuitorul a poruncit sa nu fie aruncate margaritarele inaintea porcilor. Scurt. Oare se poate administra o Taina fortat, exploatand patima unui om in faza ei maxima?? Ma indoiesc. Da, ok, nenea s-a aranjat in ochii comunitatii si ai preotului. Ce se intampla mai departe cu sufletul lui, totusi? Obsesia literei...
2)"Iar dacă să o spun mai altfel: EU CRED CĂ ACEA SLUJBĂ A CUNUNIEI NU ESTE VALABILĂ!" ..............Chiar asa sa fie?? Validitatea unei Sfinte Taine depinde de vrednicia savarsitorului sau a primitorului? Poate, dar trebuie neaparat sa vedem care dintre Sfintii Parinti ai Bisericii afirma acest lucru. Ar fi o binecuvantare sa ne citati exact canoanele care precizeaza acest lucru. Pentru ca orice verdict dat despre validitatea unei Sfinte Taine trebuie sa aiba neaparat un suport solid in Sfanta noastra Traditie. Altfel ramanem la nivelul de "EU CRED CA..."
3)"O familie căsătorită civil (adică şi responsabil), în cazul în care soţii sunt fideli unul altuia, relaţia lor nu poate fi numită curvie. Pentru o astfel de afirmaţie sau catalogare în Biserica Rusă eşti caterisit, nici mai mult nici mai puţin. (În Rusia sunt milioane de familii necununate.)"
Milioanele de familii din Rusia nu ma conving absolut cu nimic, parinte. Alte zeci si sute de milioane de familii casatorite civil, crestine sau pagane, sunt raspandite in intreaga lume. Casatoria civila, in cele mai multe cazuri, implica responsabilitate, e adevarat, dar aceasta responsabilitate este strict CIVILA, nu are nimic duhovnicesc in ea. Sfanta Taina a Cununiei este cea care te scoate din starea de curvie si te aseaza intr-o randuiala duhovniceasca interioara si in stare de comuniune cu Biserica lui Hristos. Ceea ce a unit Domnul, omul sa nu desparta. Precizarea e limpede: Dumnezeu este Cel Ce uneste sufletele, pentru a fi unul in Hristos. Aceasta, de fapt, este si deosebirea fundamentala dintre ortodocsi si catolici, caci la catolici preotul este un simplu martor la cununie. In decursul istoriei, Biserica Rusa a facut destule pogoraminte care nu se incadrau deloc in Traditia milenara a Bisericii. Un exemplu: cununia sf.Elisabeta, marea ducesa a Rusiei (care in momentul casatoriei nu se convertise la ortodoxie) cu marele duce Serghei – si aici erau incalcate nu doar canoanele privitoare la casatoria dintre un orthodox si un eterodox, ci si casatoria dintre rude. Uite ca, dupa ce mitropolitul de St.Petersburg ii intampina in usa catedralei si savarseste Sfanta Taina, intreg alaiul merge in apropiere, in sala Alexandru, pentru ceremonia religioasa luterana! ! Care dintre Sfintele Canoane ingaduie sa ne rugam cu ereticii??? Pai, in Rusia casatoriile mixte fusesera legalizate inca din 1721, in timpul lui Petru cel Mare. In decretul din 23 iunie 1721, Sinodul Rus permitea casatoria dintre prizonierii suedezi si miresele ortodoxe din Siberia. Urmeaza decretele din 1803, 1811, 1883. Si iata cum pogoramantul devine regula! Nu pogoramintele si diversele practici din bisericile locale sunt norma dupa care un crestin ortodox se ghideaza, ci Sfanta Traditie a Bisericii. Pai, ce ne facem daca ajungem sa facem pana la urma pogoraminte la pogoraminte???

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 03 Noi 2010, 07:48

Intrebare concreta catre un liturgist: ce spun canoanele Bisericii despre oficierea unor slujbe religioase crestinilor ortodocsi nepracticanti? Daca este cu putinta, rog un raspuns de genul "Canonul X spune asta...; Canonul Y spune asta...;... sfantul Z spune asta"
Ne-am tot dat cu parerea si unii, si altii, dar trebuie sa stim care este PAREREA BISERICII, intemeiata pe Sf.Scriptura si Sf.Traditie. Pentru ca lucrurile sa fie limpezi in constiinta noastra si sa intelegem mai bine si anumite pogoraminte care se fac.

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde IOACHIM » 03 Noi 2010, 23:20

Văd că lumea tot vorbeşte de iubire, toleranţă etc. Sunt deacord. Eu nu acest aspect voiam să-l scot în evidenţă, ci altele 3:
- profanarea Tainelor Bisericii (lucru deosebit de grav);
- osânda primitorului (în condiţiile în care un ortodox formal pretinde astfel de servicii, fără să fie credincios, fără să aibă măcar intenţia de a scăpa de păcate şi care nu vine la biserică decât pt aceste servicii)
- osânda săvârşitorului (atunci când primind nişte bani, preotul săvârşeşte aceste slujbe doar pentru a fi săvârşite şi pentru a părea bun în faţa oamenilor - imaginea preotului prestator de servicii şi a clientului care are dreptul la servicii dacă plăteşte).

Astea mă dor pe mine.
Pe cine nu dor toate astea?

1.Am vazut cununie facuta in 10 minute!!! Bataie de joc!
2. primitoru` [daca e deja dobitoc... greu il readuci (dar nu imposibil)] oricum nu sesizeaza, nu constientizeaza. Stiu caz cand preotul facea aghiazma la cineva acasa iar ALA se comporta ca si cum avea oameni la văruit (a stat la masa, a dat drumu] la televiyor... si toate astea in timp ce popa slujea :D )
3. AICI e de fapt adevarata problema! Astia trebe` caterisiti! Da` si ierarhii aau retinerile lor, si pe buna dreptate (uneori)! N-ai vazut ce se intampla in unele cazuri? Devin apostati si-i plimba ereticii cum plimbi ursu` la circ! Deci mai bine e sa PREVII, nu sa combati! Adica sa nu-i scapi in cler... sa fie facut un TRIAj pe criterii F.DURE, F. severe!

Eu as mai adauga un punct:
4. osanda ...ingaduitorului. Adica a celui care i-a ingaduit sa ajunga ala pana la momentul hirotniei (ma-sa care l-a crescut prost, invatatoarea care-si facea unghiile in timpu` orei, profa` care lipsea sau intarzia la ore sau punea note aiurea, profesorii universitari care faceau SIMULACRU de studiu academic/universitar, duhovnicu` de i-a facut caracterizarea pt. hirotonie, ierarhul care l-a cercetat sau nu iar mai apoi l-a uns sau nu l-a MUSTRAT cand a gresit, sau dimpotriva l-a promovat cand a facut vreo boacana).

Daca tot esti nemultumit..... exprima-ti pana la capat nemultumirea!

silvestru
Mesaje:367
Membru din:09 Apr 2010, 14:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Cunoaşterea, trăirea ortodoxă.

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde silvestru » 04 Noi 2010, 07:44

Problema cu harul nu-i chiar asa ,cum spune maica respectiva din manualul respectiv,(ea intr-adevar se bazeaza pe manual ,numai ca si astea nu au toata explicatia necesara)harul, nu poate fi ingradit in niste sabloane exact determinate ci sufla unde voieste si cand voieste, are libertate de alegere .Daca barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si invers , intrebarea se pune cum il sfinteste constient ,dependent de vointa lui sau nu? Sau respectivii ,peste care a venit Duhul sfint(harul) ,inainte de a fi botezati....? Cred ,problema este subtirica si tr cercetata de la caz la caz si cunoscuta f bine si cam greu cu verdictele.


De obicei oamenii duhovnicesti care au pedepsit intr-adevar pe unii ,(cazul sf Grigorie Dialogul ,pe calugarul care avea cativa banuti de arginti,calcand canonul randuit lor da awa ,de a nu avea nimic in chilie personal),o faceau in baza unei increderi in Dumnezeu ca il va ierta pt o astfel de pedeapsa, pe cel in cauza, ceea ce s-a si descoperit unora ca sa intamplat, sau feciorele care s-au sinucis in obstea tabeniositelor ,la fel pt pedagogia celorlalte, si de ce nu, pt aceasta lipsa de cinstire, Dumnezeu mai scade din pedeapsa ,daca nu iarta de tot,precum in scara si in alte locuri vedem ca unii sfinti lasau cu limba de moarte sa fie aruncati cu necinste si sa nu aiba parte de ingropare ,si pt asta Dumnezeu lea descoperit unora ca i-a invrednicit de mai mare slava pt smerrenia lor.


Deci in lumina acestor intelegeri se poate asa, dar ce te faci prin asfel de acte pt cei din lume ,care nu prea judeca lucrurile la modul duhovnicesc si se smintesc , ii indepartezi de biserica?Pe linga suparea lor le mai adaugi si tu una?Cine este atit de lipsit de minte sa faca astfel?


Dar in linii mari, da, asa este, putem refuza, nu este obligat preotul(ar trebui), de multe ori nu are libertate sa hotarasca, dar nu greseste nici daca face,i ar protestantii n-au decat sa denigreze cat vor, ca din prostia lor o fac.


De ce spun?ca de unii este prost intelesa slujba, cum am vazut la preotul respectiv cat de prost este ,adica atata a inteles el, ce vreu sa spun?
Toata slujba inmormantarii are caracter de implorare/cerere, nu de declaratie, cand spunem cu sfintii odihneste...,sau fa odihna Doamne...Biserica nu Hotaraste/declara, deci nu stabileste locul celui adormit . Ci ca o mama iubitoare face o ultima implorare la Dumnezeu,daca va fi ascultata sau nu, ramane de vazut, pt ca noi nu stim cu exactitate ce a fost in sufletul celui adormit in clipele mortii ,de aceea nu poate si nu-i recomandat oricui sa judece atat de categoric in orice situatie.
Dar chiar daca ar sti sigur, noi avem datoria de a ne ruga nu de a ne pune in postura de judecatori, avem cazuri patristice cand pe unii, mai indrazneti a judeca, Dumnezeu, i-a certat cu manie in vedenie si i-a intrebat unde sa-i pun pe astia, in osanda sau odihna?


Avem o multime de exemple patristice in care unii mari facatori de rele au fost iertati in ultimile clipe ,spre uimirea ,chiar si a unor sfinti mari ,care se bucurau de o larga intelegere, alde Taisia convertita de Ioan Colov, talharul de pe vremea lui Mavrichie, monahia intoarsa in manastire si moarta inainte de a intra, cea care era sora dupa trup cu un monah ,care a luato de la bordel , talharul de pe cruce,s.a.
Situaţia prost inteleasa, nu putea sa iasa decit la protestanti, in care ei cred ca Biserica(dominatiunea lor)de pe acum hotaraste cine este mantuit si cine nu, pe cand noi stim destul de bine conceptia bisericii cu privire la judecata si ca asta apartine Lui Dumnezeu(si sfintilor, dar tot de el randuiti )dar nu acum ci in cealalta viata.
Ultima oară modificat 28 Oct 2011, 19:29 de către silvestru, modificat 1 dată în total.
Cel ce vrea sa se mantuiasca cu intrebarea sa calatoreasca.
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde maria_andreea » 04 Noi 2010, 09:45

La întrebarea din topic răspunsul meu este da. Pe mine mă doare nu numai ceea ce se întâmplă în biserică, ci şi în multe dintre universităţile noastre unde sunt acceptaţi studenţii prin concurs de dosare, unde i-au note de 10 ff uşor, fără o evaluare obiectivă şi de unde ies ingineri, economişti, etc. fără posibilitatea de a lucra în domeniu, eventual muncitor :( deoarece el nu ştie aproape nimic.

Eşecul din învăţământ se pare că se extrapolează şi asupra bisericii unde din păcate consecinţele sunt veşnice.

Consider că cei care sunt deliberaţi să trieze: tu eşti bun aici, tu aici trebuie să o facă. pt că nu toţi oamenii sunt buni la matematică, sau toţi la literatură sau toţi creştinii sunt pt viaţa monahală sau toţi pot lua Sfintele Taine. Desigur şi cei direct implicaţii trebuie să fie sinceri cu ei şi "să nu încerce marea cu degetul" adică să-şi cunoască capacităţile, însă ei având statutul de ucenic să spunem că vina nu e atât de mare. Poate e exagerat, dar trebuie mai multă verticalitate din partea celor care conduc oamenii (spre un nivel de trai mau bun sau spre împărăţia cerurilor).
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

danadoina
Mesaje:471
Membru din:01 Apr 2008, 22:26
Confesiune:ortodox

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde danadoina » 04 Noi 2010, 10:11

....
Ah ,iertatima,m-am facut ca fara de minte si pierd vremea pe calculator,dar macar m-asi bucura sa nu fie in zadar.
n-a fost in zadar :)

Avatar utilizator
IEREU
Mesaje:175
Membru din:10 Mar 2010, 21:23
Confesiune:ortodox
Preocupări:muzică corală, profesor de religie
Localitate:Republica Moldova

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde IEREU » 04 Noi 2010, 11:58

Trebuie să recunoşatem că slujbele noastră au nevoie de unele revizuiri şi adaptări, pt că şi asta (dar bineîneţeles nu doar asta) contribuie la perpeturarea formalismului. Eh, ăsta ar fi un subiect foarte interesant, mai ales dacă s-ar implica în discuţie măcar vreo 10-15 slujitori ai altarului...
Am amai discutat undeva despre viteza de citire a rugaciunilor. Cineva i-a numit vitezomani :) Sunt des intalniti, ca se apropie de statutul "de regula".
Recunosc ca se simte nevoia de cateva revizuiri si adaptari, dar eu incerc sa depasesc problema in felul urmator:
Inainte de orice taina sau ierurgie (unde am posbilitatea) fac mai intai PREGATIREA APERCEPTIVA sau o catehizare, daca pot spune si asa. ...si atunci se simte efectul, sensul, sunt mai receptivi, predomina o liniste, o curiozitate constiincioasa...
Unele revizuiri deja exista, chiar daca nu s-a emis o circulara, de ex: sfintirea merelor. Poate mai sunt...
Chiar uneori ma gandesc daca ar fi necesare adaptari la botez in cazul pruncilor: "si le iarta toata greseala cea de voie si cea fara de voie" :?:
Puteti datalia la ce adaptari si revizuiri Va referiti?
"Cele ce ochiul n-a văzut şi urechea n-a auzit, şi la inima omului nu s-au suit, pe acestea le-a gătit Dumnezeu celor ce-L iubesc pe El" (1Cor.2,9)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 04 Noi 2010, 12:02

Despre "aggiornamento" la cultul ortodox vă rog să deschideţi un noi subiect. Promit că voi fi cât se poate de activ.
Acum să continuăm subiectul nostru.


Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX