Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Tot ce e legat de domeniile de mai sus...
Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5322
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 22 Ian 2011, 19:30

In sfarsit si-a mai venit in fire si protosinghelul....
Adică? Până acum vorbeam de pe pereţi sau eram ieşit din minţi?

ClaudiuT
Mesaje: 14
Membru din: 06 Sep 2009, 18:36
Confesiune: ortodox

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde ClaudiuT » 11 Mar 2011, 18:01

Sf. Grogore de Nyssa, Marele cuvânt catehetic, cap. 40, PSB 30, p. 344Va trebui luat în seamă şi ceea ce urmează dincolo de viaţa pământească şi acest lucru mulţi din cei ce se apropie de harul Botezului îl scapă din vedere şi se înşeală, astfel, crezând că deja s-ar fi născut din nou, câtă vreme aceasta e numai o părere a lor. Doar e limpede, că schimbarea vieţii noastre dobândită prin Botez nu-i propriu-zis o schimbare, dacă noi rămânem tot în starea în care am fost. Despre cel ce rămâne acelaşi, nu ştiu cum s-ar putea crede, că a devenit alt om, câtă vreme în el nu s-a schimbat nici una din trăsăturile lui caracteristice. E doar limpede pentru fiecare că mântuitoarea naştere din nou se face în scopul înnoirii şi schimbării firii noastre... Dacă, însă, Botezul este dat numai pentru spălarea trupului (adică e primit neduhovniceşte, formal - Ierom. Petru), iar sufletul nu se curăţeşte de întinăciunea patimilor, ci duce şi după primirea tainei o viaţă la fel cu cea dinaintea ei, atunci, oricât de îndrăzneţ ar părea, eu o spun fără înconjur: în acest caz apa e numai apă (subl. - Ierom. Petru), pentru că nu se vede nicăieri în cel nou-născut nici o urmă de dar al Duhului; ba încă batjocorim şi chipul lui Dumnezeu..."
Sf. Chiril al Ierusalimului, Procateheza, cap. 4 (Ed. 2003, p. 8)Dacă stărui în intenţia ta rea, eu, care îţi vorbesc, n-am nici o vină; tu însă nu aştepta să primeşti harul. Apa te va primi, dar Duhul nu te va primi (subl. - Ierom. Petru). Dacă cineva se ştie pe sine cu rană, să-şi ia plasture! Dacă a căzut cineva, să se scoale! Nici unul dintre voi să nu fie Simon (Magul)! Să nu fie nici făţărnicie, nici iscodire a celor ce se fac!
Sf. Chiril al Ierusalimului, Cateheze, 17:36 (Ed. 2003, p. 318)Cercetează-ţi sufletul, şi nu arunca mărgăritatele înaintea porcilor. Dacă eşti făţarnic, deşi acum oamenii te botează, Duhul nu te botează! Dar dacă te apropii cu credinţă, oamenii slujesc ritualul văzut, iar Duhul îţi dă ceea ce nu se vede (subl. - Ierom. Petru).
Aceste 3 citate sunt toate despre Botez, că despre Cununie pur şi simplu nu am de unde să vă aduc. Ele nu există, aşa cum nici cuvântul "Cununie" nu este întâlnit niciodată în Canoane. Dar dacă cu Botezul este aşa, apoi cu atât mai mult cu Cununia.
Pe de altă parte, aşa cum spune Sf. Iustin Popovici, "fiecare Taină este în legătură organică cu Botezul". Altfel spus, "fiecare Taină este o actualizare a darului Botezului. Acestea îşi au începutul în Botez şi se desăvârşesc în Euharistie" (prof. A. Zaiţev).
Interesant. Se poate aplica modelul si pe Taina Hirotoniei ?
Cand stau si ma gandesc la formalismul din Biserica, incep cu cei care dau tonul: clerul. Apoi poporul "binecredincios".
Nu generalizez.

catalinconstantin
Mesaje: 146
Membru din: 06 Mar 2011, 16:14
Confesiune: ortodox

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde catalinconstantin » 07 Sep 2011, 19:27

Slujba se face in intregime la cel botezat, indiferent daca este credincios activ sau formal. Samanta semanatorului a fost aruncata peste tot.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5322
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 07 Sep 2011, 21:39

Slujba se face in intregime la cel botezat, indiferent daca este credincios activ sau formal.
Nu-i adevărat. Credinciosului "formal" ea nu trebuie făcută.
Samanta semanatorului a fost aruncata peste tot.
Sămânţa este cuvântul credinţei. Dacă însă acel om nu crede, el nu trebuie botezat. Botezul nu este sămânţă, ci altoire.

Nika
Mesaje: 13
Membru din: 30 Iul 2011, 19:26
Confesiune: ortodox

Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde Nika » 15 Sep 2011, 02:53

Interesant, după cuvintele acestor Sf. Părinţi referitor la Botez, e valabil acest lucru şi pt celelalte Sfinte Taine??? :-?
Cu dragoste în Iisus Hristos Domnul nostru!

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5322
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 02 Mar 2012, 16:52

Nu vreţi să revenim la acest subiect? Pot să se implice în discuţie doar ortodocşii (fără ghilimele) şi numai după ce au fost citite toate mesajele anterioare, pentru a evita repetările... Mulţumesc!

Xerofitic

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde Xerofitic » 02 Mar 2012, 20:29

Parerea mea este ca nu trebuie sa cadem in extremele bigotismului si ale exclusivismului.In cazul asta ar trebui sa oprim si sa excludem o multime majoritara.Sa ii primim pe toti care vor sa vina la Sfintele Taine, in afara canoanelor cu privire la Sf. Impartasanie.Nu cred ca daca cineva vine la Sfintele Taine, vine cu gand rau.Sa lasam judecata pe seama lui Dumnezeu.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5322
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 02 Mar 2012, 20:31

Nu cred ca daca cineva vine la Sfintele Taine, vine cu gand rau.
Dacă nu e rău, înseamnă că e bun. Şi care-i, de exemplu, gândul ăla bun cu care vin câteva milioane de români să se împărtăşească doar în Postul Mare?
Sau care-i gândul ăla bun cu care se cunună 80-90% dintre tineri, după aceea divorţând, înşelându-se, necălcând pe la biserică, bătându-şi soţia etc.?

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde maria_andreea » 02 Mar 2012, 20:37

Nu cred ca daca cineva vine la Sfintele Taine, vine cu gand rau.
Dacă dvstră vi s-ar da o carte şi o primiţi căci nu aţi cerit-o cu gând rău, dar dvstră nu ştiţi să citiţi ce valoare daţi cărţii ? Aşa e şi cu Sf. Taine date celor care nu le cunoasc frumuseţea, valoarea. Credeţi-mă că e cea mai sigură soluţie, prin analogie la subiectul discutat, aceea de a învăţa omul să prindă peşte şi nu de a-i da un peşte ca să nu moară de foame.
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Xerofitic

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde Xerofitic » 02 Mar 2012, 20:46

Nu cred ca daca cineva vine la Sfintele Taine, vine cu gand rau.
Dacă dvstră vi s-ar da o carte şi o primiţi căci nu aţi cerit-o cu gând rău, dar dvstră nu ştiţi să citiţi ce valoare daţi cărţii ? Aşa e şi cu Sf. Taine date celor care nu le cunoasc frumuseţea, valoarea. Credeţi-mă că e cea mai sigură soluţie, prin analogie la subiectul discutat, aceea de a învăţa omul să prindă peşte şi nu de a-i da un peşte ca să nu moară de foame.
Cei ce vin la sfintele Taine vad ceva benefic in ele.Sunt multi oameni care nu stiu prea bine dogme si doctrine Bisericesti si poate nici rugaciuni, dar vin sa se roage la Biserica pentru ca asa cred ei ca e bine.Din cate stiu eu Sf. Taine nu au nici o putere daca nu sunt acompaniate de credinta, in afara de Sf. Euharistie (si aici nu sunt sigur, au fost parinti care au zis si de Sf. Euharistie ca nu are nici un efect fara credinta,dar zic Sf. Euharistie pentru ca am auzit ca sunt anumite canoane care permit oprirea de la Sf. Impartasanie).Deci n-aveti grija lasati pe Dumnezeu sa judece, ca "Sabatul a fost facut pentru om si nu omul pentru Sabat".

Xerofitic

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde Xerofitic » 02 Mar 2012, 20:49

Nu cred ca daca cineva vine la Sfintele Taine, vine cu gand rau.
Dacă nu e rău, înseamnă că e bun. Şi care-i, de exemplu, gândul ăla bun cu care vin câteva milioane de români să se împărtăşească doar în Postul Mare?
Sau care-i gândul ăla bun cu care se cunună 80-90% dintre tineri, după aceea divorţând, înşelându-se, necălcând pe la biserică, bătându-şi soţia etc.?
Cu exceptii "bolnave" nu cred ca vine cineva la Sfintele Taine cu intocmai intentia de a le batjocorii, a rade de ele si ale necinstii.Oamenii vin pentru ca, cred ca e ceva de bun augur in asta.

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde maria_andreea » 02 Mar 2012, 21:08

Din cate stiu eu Sf. Taine nu au nici o putere daca nu sunt acompaniate de credinta, in afara de Sf. Euharistie
;) despre asta discutam şi noi.
Cei ce vin la sfintele Taine vad ceva benefic in ele.
... sub formă magică. Şi uite aşa se amăgesc. Căci ei dacă merg duminică de duminică la biserică pt că văd ceva benefic acolo stau liniştiti şi mai râd de câte unul cum e îmbrăcat că doar nu îi dau în cap, mai sar peste postul de miercuri şi vineri căci soţul nu posteşte etc. şi iubirea de care vom fi întrebaţi nu se cunoaşte nicăieri: nici faţă de aproapele nici faţă de Dumnezeu...
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5322
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 02 Mar 2012, 21:37

Ştiţi la ce "bun" se aşteaptă ei? Sănătate, izbăvire de vrăjmaşi (că acum toţi sunt vrăjmaşi unii altora), izbăvire de vrăji şi deochi şi altele de genul ăsta sau pur şi simplu că aşa fac toţi, aşa i-a învăţat părinţii etc.
Întrebaţii pe oamenii ăştia dacă-i interesează viaţa veşnică şi veţi primi în loc mai multe întrebări decât răspunsuri...
Iar cu privire la Împărtăşirea fără credinţă şi vrednicie, desigur ea are efect. Despre aceste "efecte" scrie Sf. Pavel al I Corinteni 11:30. Şi asta e valabil nu doar în cazul Împărtăşirii, ci şi al celorlalte Taine.

Xerofitic

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde Xerofitic » 02 Mar 2012, 21:53

Ştiţi la ce "bun" se aşteaptă ei? Sănătate, izbăvire de vrăjmaşi (că acum toţi sunt vrăjmaşi unii altora), izbăvire de vrăji şi deochi şi altele de genul ăsta sau pur şi simplu că aşa fac toţi, aşa i-a învăţat părinţii etc.
Întrebaţii pe oamenii ăştia dacă-i interesează viaţa veşnică şi veţi primi în loc mai multe întrebări decât răspunsuri...
Iar cu privire la Împărtăşirea fără credinţă şi vrednicie, desigur ea are efect. Despre aceste "efecte" scrie Sf. Pavel al I Corinteni 11:30. Şi asta e valabil nu doar în cazul Împărtăşirii, ci şi al celorlalte Taine.
Cred ca aspetele judecatii vietii vesnice ii apartin lui Dumnezeu si Hristos.Poate ma insel eu :idea:

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde maria_andreea » 02 Mar 2012, 22:03

Cred ca aspetele judecatii vietii vesnice ii apartin lui Dumnezeu si Hristos.
... şi faptele în baza cărora vom fi judecaţi ne aparţin. Deci să trecem la treabă :) .
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

celprost
Mesaje: 161
Membru din: 09 Feb 2012, 12:39
Confesiune: ortodox
Preocupări: sinceritatea, simplitatea, bunul simt

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde celprost » 02 Mar 2012, 22:29

Eu cred că Biserica Ortodoxă (de pretutindeni) trebuie să-şi revizuiască măcar puţin atitudinea faţă de ortodocşii formali. Din acest punct de vedere, acuzaţiile sectarilor sunt de multe ori justificate.
Trebuie să fim foarte atenţi pe cine botezăm, pe cine cununăm şi pe cine înmormântăm.
Eu ştiu mai mulţi preoţi din Basarabia care nu înmormântează pe care în ultimul post nu s-a spovedit şi împărtăşit sau cel puţin a fost om apropiat Bisericii. Şi eu încerc să impun nişte reguli în acest sens.
Ce părere aveţi despre asta? Cum le explicăm oamenilor şi cum prevenim situaţiile de scandal?
Eu vad lucrurile mai simplu: cantitate versus calitate. Cand pui accentul pe cantitate nu ai cum sa nu ajungi la formalism. Doar daca schimbi prioritatile si incepi sa urmaresti calitatea atunci se vor schimba intr-adevar lucrurile si in Biserica. Dar e nevoie de vointa mare, mare de tot si de sus. Acum exista o situatie de compromis: manastirile incearca sa tina cu dintii de calitate si cele mai multe reusesc, pe cand Biserica tine larg portile deschise oricui si oricand. In statistici, Biserica are peste 80% din populatie ortodoxa, asta cu numele, dar real cati sunt cu adevarat crestini ortodocsi? Eu stau cu un picior intr-un lighean cu gheata si celalalt intr-unul cu apa clocotita si ma chinui sa zambesc pentru ca, statistic, e foarte bine. Tin picioarele in apa caldicea, la 50 de grade C, nu? Cam asa e cu statistica asta. Dar pare ca ne-am obisnuit cu ea si ne simtim bine.
Vai vouă, cărturarilor şi fariseilor făţarnici! Că închideţi împărăţia cerurilor înaintea oamenilor; că voi nu intraţi, şi nici pe cei ce vor să intre nu-i lăsaţi.
(Matei 23:13)

GeorgeChirita
Mesaje: 52
Membru din: 18 Apr 2012, 20:00
Confesiune: ortodox
Preocupări: Dumnezeu si oamenii
Localitate: Piatra Neamt

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde GeorgeChirita » 05 Iun 2012, 12:01

parere de preot in parohie profetica (adica ce patesc eu vor pati si altii in maxim 20 de ani): botezul se poate si trebuie refuzat familiilor care nu prezinta garantii ca vor creste copilul crestineste. chiar daca amani botezul dupa 40 de zile si spovedesti si parintii, tot nu ai garantia ca se se misca ceva in sufletul lor. nasii daca zic ca s-au spovedit in parohia lor, cat poti sa-i mai cercetezi, doar intr-o intalnire catehetica sau la predica sa le mai zici cate ceva despre raspunderea pe care o au. argumentul ca moare copilul nebotezat nu sta in picioare, oricum harul nu rodeste singur si de la sine. in indreptarea legii de la Govora se arata clar ca oglasenicii morti inainte de botez se ingroapa crestineste si se considera ca atare. daca copilul are macar molitfa de 8 zile, se poate, e catehumen. rugaciunile de 40 de zile la prunc, sunt traduse prost, Molitfelnicul vechi vorbeste de un Botez viitor, nu unul deja faptuit, dar deh, pui un participiu unde nu trebuie si ai schimbat textul dupa obiceiul locului. La Cununie, nu mai zic, nu degeaba impartasirea celor doi cu Hristos preceda slujba, constituia garantia ca si impreuna, ca un trup, Il vor primi pe Cel primit pana acum separat. Daca cei doi se afla sub un canon, Cununia se savarseste cu iconomie. La Inmormantare, cel nedus pe la Biserica nu trebuie bagat in biserica, iar daca are neamuri nebune (adik din cele care te tin 5 ore la inmormantare si-s gata sa te mai ia si la bataie) se poate refuza savarsirea linistit, nimeni nu are ce sa-ti faca. nu mai zic ca rudele adormitului, daca nu-s duse pe la biserica, nu li se primesc pomenile, ce te faci? cand vin rudele din alta localitate, mai ridici din umeri, dar cand le cunosti ... acum fiecare stiu ca e greu sa puna aceste lucruri in practica, si vorbim de oameni la care nu gasesti macar un pretext ca sa le faci totusi, cumva, slujba, dar cum isi intareste fiecare fibra interioara, asa traieste si asa se mantuieste.
cu diplomatie, la parohii, si cu sabia, la manastiri, trebuie puse in practica regulile.
P.S. imi place cand la manastiri, chiar cele cu aflux de turisti, nu se fac compromisuri la tinuta, la atitudinea fizica si verbala, iar la pomelnice, te ia un pic la puricat pe cine treci tu acolo si la ce te poti astepta de la acel pomelnic, ca la parohii, acest lucru se implementeaza treptat, in timp.
Edit: am lasat postul vechi, nu de alta, dar un vazator cu duhul ar putea sa faca precum acolo...
pana una alta, putem spovedi primitorii, rudele, nasii, atentiona, catehiza, fiecare cu ciurul lui, dar daca omul vrea, ii faci slujba
Ultima oară modificat 06 Iul 2012, 17:03 de către GeorgeChirita, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5322
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde protosinghel » 05 Iun 2012, 13:24

botezul se poate si trebuie refuzat familiilor care nu prezinta garantii ca vor creste copilul crestineste. chiar daca amani botezul dupa 40 de zile si spovedesti si parintii, tot nu ai garantia ca se se misca ceva in sufletul lor.
Iar numai "taine" şi "taine". Dar CATEHIZARE? Unde sunt cei 3 ani de catehizare din vechime? Sau măcar 3 luni, sau măcar 3 săptămâni, sau măcar 3 zile, sau măcar 3 ore de catehizare?
argumentul ca moare copilul nebotezat nu sta in picioare, oricum harul nu rodeste singur si de la sine. in indreptarea legii de la Govora se arata clar ca oglasenicii morti inainte de botez se ingroapa crestineste si se considera ca atare. daca copilul are macar molitfa de 8 zile, se poate, e catehumen. rugaciunile de 40 de zile la prunc, sunt traduse prost, Molitfelnicul vechi vorbeste de un Botez viitor, nu unul deja faptuit, dar deh, pui un participiu unde nu trebuie si ai schimbat textul dupa obiceiul locului.
Aici aveţi dreptate. Despre asta eu am scris mai pe larg aici.

E bine că s-a reanimat discuţia. Sper să şi continue...

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde maria_andreea » 05 Iun 2012, 14:42

Vis-a-vis de catehizare. Unde se greşeşte, de nu sunt ortodocşii pregătiţi? Părinţii au o parte din responsabilitate, dar e limitată (până la o anumită vârstă). Profesorii de religie continuă, întăreşte cu mai mult profesionalism şi pregătire ceea ce au început părinţii, şi asta până pe la 18-19 ani. Rămân apoi preoţii care tot restul vieţii sunt aproape de ortodocşi (ptr a oficia slujbe, ptr. a administra taine).

Eu cred că toţi aceşti "actori" îşi fac treaba cum trebuie, problema e la receptor care nu doreşte, nu are dispoziţia necesară ptr. a le primi. Cred că fiecare ortodox trebuie se întrebe: ce înseamnă Botezul? Cununia? Spovedania? Împărtăşania? etc pentru ca mai apoi răspunsul pe care îl va găsi uşor în cărţi, de la preot, din slujbe să rodească faptele credinţei.

Cred că la noi "ortodocşii" sunt ignoranţi ("fac asta ptr. că e bine", şi atât) sau cred că Dumnezeu şi credinţa e ceva supranatural, extraordinar care nu vizează direct persoana lor (prea mică).

E drept că ne trebuie şi un glas convingător, care să le ajungă direct la inimă ptr. a-i trezi. Dar acest glas cât de curat trebuie să fie!? Dispunem noi de această forţă, de acest glas convingător!? Poate pe ici pe colo, dar în marea de lume trebuie pretutindeni un astfel de glas.
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Constantinos
Mesaje: 435
Membru din: 08 Apr 2011, 18:55
Confesiune: ortodox
Preocupări: Cartile Sfintilor Parinti
Localitate: Bucuresti

Re: Putem refuza oficierea unor slujbe ortodocşilor formali?

Mesaj necititde Constantinos » 05 Iun 2012, 16:32

Mai de preferat este botezul pruncilor decat al adultilor foarte bine pregatiti ,care nu pot scoate o lacrima de umilinta la primirea tainei . Catehizarea parintilor ar trebui sa se faca rapid si un pic mai nebuneste. Li se explica ca pruncul trebuie adus foarte des la impartasit, daca nu fac aceasta mai bine il sugruma , omoara ( eutanasiaza) . In urma botezului nu mai poate ajunge decat in rai sau in iad deoarece a intrat un foc in el care il va arde daca faptuieste rele in adolescenta si mai tarziu . Precum zicea foarte frumos Simeon noul Teolog (dar smintitor pentru cei neintelegatori) , Dumnezeu isi pune fata Sa preacurata si peste madularele (in general ascunse) cele mai de cinste ale trupului pruncului. Oare cei maturi cum se vor gandi la aceasta ? Au scos din ei desfranarea inainte de botez?


Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron