Divorţul şi recăsătorirea

Tot ce e legat de domeniile de mai sus...
Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:
Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde protosinghel » 12 Dec 2012, 00:17

E bine că aţi adus citatatul întreg, pentru că el ne ajută să înţelegem acrivia biblică şi patristică cu privire la recăsătorire.
Şi totuşi: Eu cred că "femeie părăsită" înseamnă la Sf. Ioan Gură de Aur femeia care a fost lăsată de bărbat pentru desfrânare, dar nu şi cea care a rămas singură după ce bărbatul ei s-a dus cu alta. Încă din vechime Biserica a extins sensul "morţii" şi a numit adulterul drept moarte. Dacă un bărbat s-a dus cu alta, el a murit. Femeia nu are nici o vină şi poate fi considerată ca o sărmană văduvă. Mă refer anume la această situaţie, pe care deja Sf. Vasile cel Mare (chiar înaintea lui Hrisostom) o subînţelege în Canoanele sale (4 şi mai ales 9) şi nu la divorţurile prosteşti care tot mai des se întâmplă astăzi...

ambrozie
Mesaje:2
Membru din:17 Dec 2012, 21:31
Confesiune:ortodox
Preocupări:pelerin

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde ambrozie » 17 Dec 2012, 21:55

Un caz special.
Un preot casatorit dar care nu a avut o relatie trupeasca cu sotia pt ca ea nu a acceptat, a refuzat total impreunarea trupeasca, motivul era o problema a ei ce necesita o interventie chirurgicala , iar la cateva luni sotia pleaca de acasa si divorteaza. Mai poate preotul sa se recasatoreasca?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde protosinghel » 17 Dec 2012, 22:33

Un preot casatorit dar care nu a avut o relatie trupeasca cu sotia pt ca ea nu a acceptat, a refuzat total impreunarea trupeasca, motivul era o problema a ei ce necesita o interventie chirurgicala , iar la cateva luni sotia pleaca de acasa si divorteaza. Mai poate preotul sa se recasatoreasca?
Dacă chiar niciodată n-au avut relaţii, înseamnă că nunta lor nu s-a consumat şi cununia lor poate fi considerată nulă. Dar tragedia acestui om nu stă în asta, ci în faptul că prea repede a fost hirotonit. Nu-i bine când imediat după nuntă (dar nici măcar după călugărie) să vină hirotonia. Căci dacă soţia i-ar fi plecat încă înainte de hirotonie, el s-ar fi recăsătorit (ca şi cum ar fi făcut-o prima dată) şi nu era nici o problemă. Acum însă nu se poate face nimic, întrucât după hirotonie nu se admite căsătoria. Canoanele sunt foarte categorice în acest sens. Deci ori alege să fie preot celib (sau poate ieromonah, dacă va simţi chemare) sau se lasă de preoţie şi se căsătoreşte. Îi înţeleg tragedia, dar asta spun canoanele. Dacă episcopul locului consideră că poate aplica canoanele şi altfel, poate să o facă, numai să nu devină asta o regulă interpretată în zece feluri şi aplicată în sute de cazuri...

ambrozie
Mesaje:2
Membru din:17 Dec 2012, 21:31
Confesiune:ortodox
Preocupări:pelerin

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde ambrozie » 20 Dec 2012, 21:34

Parinte va multumesc pentru promtitudinea raspunsului. Suntem un grup de preoti care va studiem articolele de pe forum si preotul in cauza este colegul nostru si de sapte ani de cand a ramas singur noi l-am tot indemnat sa se recasatoreasca dar el nu zice nici da nici nu si ne-am gandit sa va cerem parerea, el va apreciaza f. mult si chiar recomanda multor frati preoti sa va citeasca articolele dar mai ales studiul despre Maslu.
Cu respect Ambro.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde protosinghel » 20 Dec 2012, 23:25

Slavă Domnului pentru toate!

Laurentiu
Mesaje:3
Membru din:01 Aug 2013, 13:18
Confesiune:ortodox
Preocupări:taran cu studii tehnice

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde Laurentiu » 05 Aug 2013, 12:09

As vrea sa discut putin subiectul recasatoriei, dar din punctul de vedere al mireanului, nu al preotilor.
O cunostinta a noastră, C. pe numele ei, este mai tânără decît noi, a fost căsătorită, a divorţat inainte de naştere şi a ramas cu copilul mic în casa mamei ei, timp de vreo 2 ani. Dupa care a reînceput serviciul şi şi-a găsit un băiat cu care trăieşte in concubinaj, la el acasă, de peste an de zile (timp în care copilul a rămas cu bunica).

Partea delicată, în ce mă priveşte, e că acum vrea să o cununăm noi, dat fiind că anterior i-am botezat şi fetiţa. Problema mea e aspectul duhovnicesc al situaţiei. Adică: in momentul de faţă C. este certată cu mama ei că a luat cam cu forţa copilul şi locuiesc în condiţii improprii pt dezvoltarea unui copil (şi îi cam dau dreptate bunicii, chiar dacă... poate o mamă e altceva pentru copil decît o bunică), cu noi nu mai luase legatura si nu a mai răspuns la telefon imediat după ce a început serviciul şi relaţia, iar acum, brusc, vrea sa o cununăm peste 3 săptămâni...

Sunt aproape sigur ca vor găsi un preot care să le accepte solicitarea de a-i cununa.. Ce credeţi? În cazul unei re-căsătorii, rolul naşilor este chiar atît de nesemnificativ, încât ei (naşii) să se simtă nevinovaţi dacă noua căsnicie începe şi se bazează pe motive mai mult omeneşti, decît duhovniceşti, chiar dacă există un preot care oficiază cununia?

(Eu unul nu mă joc cu religia, cu Biserica: de cîte ori am călcat strâmb în faţa lui Dumnezeu, niciodată nu am rămas nepedepsit. Am sentimentul că această căsnicie nu începe sub cele mai bune auspicii din punct de vedere duhovnicesc, iar eu nu cred că am puterea să o îndrept pe drumul cel bun.)

Avatar utilizator
preotioan
Mesaje:42
Membru din:20 Noi 2012, 23:25
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică,pastorală,muzică

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde preotioan » 13 Aug 2013, 07:51

Nu putem vorbi în Biserică despre două puncte de vedere: „al preoților” și „al mirenilor”. Pe de altă parte, am văzut din practică faptul că divorțul survine din lipsa dragostei. Până și adulterul poate fi iertat dacă există dragoste. Sunt oameni care nu pot fi capabili de dragoste, nu se iubesc nici pe ei și nici pe altcineva sau se iubesc doar pe ei, după cum sunt oameni care sunt capabili să iubească mai mult pe altcineva decât pe ei, așa cum sunt sfinții. Sunt căsnicii în care soții sunt chinuiți atât de rău de celălalt încât anticipează iadul încă din lumea aceasta, prin singurătate, răceală,răutate, sadism și nu numaidecât prin adulter sau alte asemenea. Ce spuneți despre acestea?
Cu respect, pr. Ioan

Avatar utilizator
presviter
Mesaje:592
Membru din:24 Noi 2010, 09:30
Confesiune:ortodox
Preocupări:istorie, liturgică, pastorală
Localitate:București

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde presviter » 16 Sep 2013, 17:00

Eu aş spune că, deşi este foarte greu să înduri singurătatea, răceala, răutatea ş.a. (mai puţin adulterul şi violenţa), Dumenzeu te însoţeşte în aceste necazuri şi iţi dă putere să învingi răul cu binele, ba mai mult, El poate transforma apa în vin, şi slăbiciunile existente în dragoste adevărată.

M+am gîndit recent la faptul că jurămîntul de la Cununie se face separat, nu în comun (adică mai întîi jură mirele, apoi mireasa). Asta nu poate să însemne altceva decît faptul că fiecare se angajează în proporţie de sută la sută să păzească legătura dragostei ... pînă la mormînt. Nu este un contract ce poate fi anulat dacă partea cealaltă nu-şi respectă obligaţiile, ci este un angajament personal de a-l iubi pe celălalt şi a-l însoţi spre mântuire; nimeni nu te poate dezlega de acest jurămînt pe Evanghelie şi pe Cruce.
Părtaş sunt cu toţi cei ce se tem de Tine şi păzesc poruncile Tale. ps.118,63

mereutanuvit
Mesaje:1
Membru din:17 Oct 2013, 10:22
Confesiune:ortodox
Preocupări:Student

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde mereutanuvit » 17 Oct 2013, 11:12

Nu cred că cele două puncte își au rostul în discuție după ce a fost înființată taina căsătoriei. Spovedanie le rezolvă pe cele două și nu căsătoria. Odată ce căsătoria are loc se trece la capitolul cu existență și fidelitate. Părerea mea este că în biserica noastră Ortodoxă ar trebui să devină mai strictă la capitolul Căsătoriei. Pentru că prea și-a deschis diavolul ușa la acest capitol! Și cum anume să fie mai strictă Biserica? Îmi place ideia din Biserica Catolică și aș spune că are un oarecare temei scripturistic: „Te-ai legat de femeie? Nu căuta dezlegare. Te-ai dezlegat de femeie? Nu căuta femeie”. Deci odata ce a existat taina Căsătoriei nu mai poate fi vorba de divorț. Și dreptul la recăsătorie să fie doar pentru cazurile de: văduvie, adulter și celor părăsiți(forțați, impuși la divorț prin deciziile celuilalt soț). Deci avem cuvânt de la Apostol care spune că: „n-am poruncă de la Domnul” însă „vă dau sfatul meu, ca unul care am fost miluit de Domnul să fiu vrednic de crezare”. Știm că Biserica a admis divorțul pentru un singur motiv și anume pentru acela pe care îl socotește ca atare și Mântuitorul însuși: și anume adulterul. În cazul acestuia, despărțirea casatoriei nu întâmpină nici un fel de greutate sau împotrivire din partea autorității bisericești. Deși și aici ar fi bine să se lupte și să ajute la păstrare, aducând la pocăință pe membrii căzuți. În cazul altor motive însă, care puteau fi oricât de grave, Biserica s-a împotrivit întotdeauna divorțului, ținând la trăinicia căsătoriei, după cuvântul Domnului că: „ceea ce a împreunat Dumnezeu, omul să nu despartă" (Mat. 19, 6), și după cunoscutele rostiri ale Sf. Ap. Pavel amintite mai sus (I Cor. 7, 27) și apoi: „celor căsătoriți, nu eu, ci Dumnezeu le poruncește: femeia să nu se despartă de bărbat" (I Cor. 7, 10). Așa că în conformitate cu duritatea împotrivirii să se ajungă la duritatea contrulului. De a verifica cu strictețe fiecare caz în parte(fiind distribuite persoane competente) și de a permite recăsătorii doar în cazurile care pot fi permise(deces, adulter, dacă nu se mai poate păstra; și soților părăsiți sau impuși să divorțeze). Astfel se va micșora numărul divorțurilor și vom lucra la întărirea familiei creștine. Desfacerile căsătoriilor care în ziua de azi sunt oferite pe bandă rulantă de către Biserică și fără control nu face alceva decât să ofere mână largă la răspândirea greutății pentru familiile noastre. Să ne amintim acum 30 ani, rușinea avea un rol mare și ajuta mult păstrarea familiilor. Astăzi când rușinea a dispărut în totalitate să se intervină mai mult bisericește. Sunt cazuri când chiar procedăm mai rău decât păgânii. Și atunci ce răsplată vom primi de la Hristos? Cu stimă și respect îmi cer iertare.

new
Mesaje:41
Membru din:11 Ian 2013, 19:03
Confesiune:ortodox
Preocupări:viata duhovniceasca, lectura

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde new » 20 Aug 2014, 16:42

Părinte Pruteanu, văd că sunteți de părere că în cazul în care îndrăgostiții s-au cunoscut și au început să petreacă timpul împreună în timp ce cel puțin unul dintre ei era căsătorit a doua căsătorie nu trebuie acceptată. Dar dacă de exemplu cineva fiind stăpânit de patima poftelor trupești s-a căsătorit cu o femeie doar pt că e foarte frumoasă, iar mai târziu și-a dat seama că nu-i deloc persoana potrivită pentru el. A devenit credincios și a înțeles că trebuie să se uite la sufletul femeii, nu la trup. S-a îndrăgostit de alta și de data asta s-a uitat și la suflet, nu la frumusețea trupească. Fiind credincios se teme să facă păcatul mare de a avea relații cu ea fără a fi căsătorit cu ea, dar vrea să se căsătorească cu ea. N-ar putea Biserica să accepte în acest caz a doua căsătorie pt a nu cădea omul în deznădejde? Scrieți că doar dacă un om s-a îndrăgostit deja după divorț se poate accepta a doua căsătorie ca excepție, dar ceea ce spune Hristos despre faptul că nu este permisă recăsătorirea până la moartea soției/soțului este valabil și pt cazul despre care vorbiți dvs. Cred, deci, că și excepțiile pot fi posibile în aceeași măsură și în exemplul descris de mine.

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde maria_andreea » 20 Aug 2014, 21:54

”new”, dacă v-ați auzi cum vorbiți, ”S-a căsătorit doar pentru că e foarte frumoasă,... a devenit credincios și a început să se uite la sufletul femeii,... s-a îndrăgostit de alta și de data asta s-a uitat și la suflet”. Nu spuneți nimic despre faptul că de prima a divorțat sau nu, trecem peste acest aspect și după umila mea părere e scandalos să privești în acest fel credința. Omul credincios nu vânează suflete curate; pe cele rănite le vindecă, iar pe cele curate le laudă. Pledoaria Dvstră este doar o dorință de a vă adormi conștiința care vă mustră pentru neglijarea femeii actuale frumoase și ridicarea ochilor spre alte femei, după Dvstră, din haremul creștin (e permis orice și oricât cu condiția să fie suflet bun).

E o rușine să privești astfel credința, prima femeie cu care Dumnezeu a îngăduit să vă căsătoriți, are aceeași comoară pe care ați văzut-o la altcineva, ea trebuie doar exlploatată, scoasă la vedere. De ce am amara impresie că în ultimul timp, creștinii cum dau de greu, aleargă în stânga și în dreapta după îndreptățiri să nu treacă obstacolul cinstit ci să trișeze, furându-se, în același timp pe ei înșiși devenind din ce în ce mai căldicei și mai lipsiți de vigoarea și puterea Duhului Sfânt...

(vă rog să nu luați personal vorbele prea aspre, e mai mult o manifestare de dezaprobare a anumitor comportamente creștine întâlnite azi)
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

new
Mesaje:41
Membru din:11 Ian 2013, 19:03
Confesiune:ortodox
Preocupări:viata duhovniceasca, lectura

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde new » 21 Aug 2014, 11:34

Eu sunt tânăr și nu m-am căsătorit încă. Exemplul pe care l-am dat este imaginar. Sunt de acord că e corect ca soții să rămână împreună până la moarte, dar îi compătimesc pe cei care stăpâniți fiind de patimă s-au căsătorit cu o persoană nepotrivită pt ei și apoi s-au săturat de frumusețe și au văzut că persoana cu care s-au legat nu e potrivită pt ei. Sunt de acord că a doua căsătorie e păcat, dar mi se pare greșit să zicem că atunci când bărbatul/femeia divorțează de soție/soț pt a se căsători cu alta/altul să punem semnul egalității între această a doua căsătorie și adulterul deschis, în momentul în care pt noua căsătorie s-a făcut cununie. De văzut și canonul 50 al Sf. Vasile cel Mare.

Maria
Mesaje:1
Membru din:27 Oct 2014, 13:09
Confesiune:ortodox
Preocupări:istoria religiilor si muzica clasica

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde Maria » 27 Oct 2014, 13:16

Desi este un subiect vechi, pentru mine este de actualitate.
M-am casatorit inconstient, mecanic, dar cu speranta ca va fi pentru totdeauna. Nu ma cunoasteam nici pe mine, dar pe el. Credeam ca odata ce am ajuns in fata Domnului si primim binecuvantarea prin Taina, atunci va rezista pentru totdeauna. Dar viata bate orice film! Dupa 10 ani, sotul meu si-a dat seama ca nu mai vrea sa fie casatorit si ca vrea sa isi traiasca viata cu alta femeie. Si dus a fost cu ea. Ca sa imi salvez casnicia, am acceptat infidelitatea si am acceptat orice umilinta. In zadar. Nu a fost alegerea mea. Nu am avut incotro. M-am trezit singura.

Acum urmeaza sa ma recasatoresc. Viitorul meu sot este la prima casatorie. Prin urmare vin cu 2 intrebari concrete la care as aprecia 2 raspunsuri la fel de concrete:
1.Trebuie „dezlegata” prima mea cununie religioasa? Duhovnicul meu spune ca nu exista asa ceva, dar internetul e plin de informatii contradictorii.
2.A doua cununie religioasa va fi Taina sau ierurgie?

Multumesc, doamne ajuta!
Maria

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde protosinghel » 27 Oct 2014, 17:04

1.Trebuie „dezlegata” prima mea cununie religioasa? Duhovnicul meu spune ca nu exista asa ceva, dar internetul e plin de informatii contradictorii.
Ceea ce "propune internetul" nu se referă la dispensa pentru a doua căsătorie, ci la vrejile pseudo-religioase, care chipurile ajută fetele să se mărite... Dar Dvs aveţi totuşi nevoie de dispensă pentru a doua căsătorie. Faceţi o cerere la episcopul locului sau vedeţi ce procedură se practică în eparhia Dvs.
2.A doua cununie religioasa va fi Taina sau ierurgie?
În cazul în care viitorul soţ nu a mai fost căsătorit/cununat, orice se va săvârşi prima Cununie. Şi, în acest caz, orice speculaţie privind "taină vs ierurgie" dispare.

Avatar utilizator
presviter
Mesaje:592
Membru din:24 Noi 2010, 09:30
Confesiune:ortodox
Preocupări:istorie, liturgică, pastorală
Localitate:București

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde presviter » 13 Noi 2014, 19:36

Parinte Petru,

Colegul "mardadisho" ne-a furnizat un material interesant pe care as vrea sa-l dezbatem in sens ortodox.
http://www.resurrexitsicutdixit.com/?p=2851

A formulat Biserica Ortodoxa vreun raspuns la aceste definitii de la Trento ?
Si daca nu, incercati sfintia voastra sa exprimati o corectie a acestor definitii romano-catolice ?
Părtaş sunt cu toţi cei ce se tem de Tine şi păzesc poruncile Tale. ps.118,63

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde protosinghel » 14 Noi 2014, 02:35

un material interesant pe care as vrea sa-l dezbatem in sens ortodox.
http://www.resurrexitsicutdixit.com/?p=2851
Chiar e interesant materialul. Mulţumesc!
A formulat Biserica Ortodoxa vreun raspuns la aceste definitii de la Trento ?
Din câte ştiu, nu. Şi chiar aş fi curios cum ar formula răspunsul, căci unele acuze din partea latinilor sunt pe deplin justificate, cel puţin dpdv biblic...
Si daca nu, incercati sfintia voastra sa exprimati o corectie a acestor definitii romano-catolice ?
Haideţi să încercăm împreună...

Avatar utilizator
presviter
Mesaje:592
Membru din:24 Noi 2010, 09:30
Confesiune:ortodox
Preocupări:istorie, liturgică, pastorală
Localitate:București

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde presviter » 15 Noi 2014, 15:35

Din cate stiu eu, motivele admise pentru divort in practica bizantina, asa cum sunt citate in articol:
1) boală gravă a uneia dintre părți;
2) incompatibilitate totală de caracter;
3) abandonarea căminului conjugal de către una dintre părți, pentru o perioadă de trei ani, sau chiar mai scurtă;
4) o crimă comisă de către unul dintre soți, urmată de o condamnare care atrăgea după sine o rușine considerabilă;
5) consimțământ mutual, aprobat în cazuri speciale de către Patriarh, din motive asupra cărora el se declară drept unic judecător.

nu au aparusera de curand, ci fusesera formulate inca din timpul lui Iustinian (sec. VI). De ce, nu stiu. Poate ca asigurau imparatilor o suficienta marja de manevra pentru a da urmasi vrednici tronului.

Dar nu stiu nici de ce canonistii apuseni nu considerau nici adulterul ca motiv de divort, cu posibilitate de recasatorire pentru partea inselata. Considera ei acest motiv ca fiind interpolat in textul Evangheliei dupa Matei ?
Părtaş sunt cu toţi cei ce se tem de Tine şi păzesc poruncile Tale. ps.118,63

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde protosinghel » 05 Dec 2014, 13:33

1. Eu consider că primele 2 cauze (enumerate mai sus) nu pot constitui motiv de divorţ, pentru că omul mai ales în caz de boală are nevoie de susţinere şi asta înseamnă a purta crucea celuilalt. Dacă e vorba de o boală molipsitoare, e altceva, dar dacă e o boală gravă, dar netransmisibilă, atunci divorţul ar trebui chiar aspru condamnat şi nicidecum admis. De asemenea, treaba cu "incompatibilitatea caracterelor" tot nu o înţeleg. Poate cândva asta era actual, căci tinerii nu se căsătoreau singuri, ci erau căsătoriţi de părinţi. Dar acum, când tinerii au suficient timp pentru a se cunoaşte, dacă s-au căsătorit, trebuie să se ducă în spate unul pe altul aşa cum sunt, dar nu să facă capricii în fiecare situaţie când nu-i convine ceva.
2. Adulterul unuia dintre soţi, conform Sfintei Scripturi, este motiv de desărţire (pentru a salva "onoarea jignită"), dar nu şi motiv de recăsătorire, nici măcar pentru victimă. Singurul caz admis de Scriptură în care recăsătorirea e posibilă este doar văduvia. Biserica din Răsărit admite recăsătorirea victimei divorţului după adulter numai dacă persoana are mai puţin de 40 de ani şi nu are copii, dar îşi doreşte acest lucru. Ceea ce se întâmplă în realitate nu vreau să comentez...

Avatar utilizator
presviter
Mesaje:592
Membru din:24 Noi 2010, 09:30
Confesiune:ortodox
Preocupări:istorie, liturgică, pastorală
Localitate:București

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde presviter » 07 Dec 2014, 19:17

La punctul 1, de acord.

La 2, iar apare o contradicție:
Adulterul unuia dintre soţi, conform Sfintei Scripturi, este motiv de desărţire (pentru a salva "onoarea jignită"), dar nu şi motiv de recăsătorire, nici măcar pentru victimă.
pentru că acum un an ziceați așa:
Eu cred că "femeie părăsită" înseamnă la Sf. Ioan Gură de Aur femeia care a fost lăsată de bărbat pentru desfrânare, dar nu şi cea care a rămas singură după ce bărbatul ei s-a dus cu alta. Încă din vechime Biserica a extins sensul "morţii" şi a numit adulterul drept moarte. Dacă un bărbat s-a dus cu alta, el a murit. Femeia nu are nici o vină şi poate fi considerată ca o sărmană văduvă.
Vă rog să precizați mai bine subiectul.
Dacă sf. vs., care trăiți într-o lume liberă, refuzați să comentați realitatea în această privință, cum vom putea noi s-o schimbăm vreodată ?
Să încercăm să zicem lucrurilor pe nume.
Părtaş sunt cu toţi cei ce se tem de Tine şi păzesc poruncile Tale. ps.118,63

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Divorţul şi recăsătorirea

Mesaj necititde protosinghel » 07 Dec 2014, 21:17

Contradicţia nu-i în exprimarea mea, ci în faptul că romano-catolicii înţeleg acest text biblic literal, iar noi îl înţelegem literar.
Cred că Biserica Ortodoxă nu greşeşte atunci când permite recăsătorirea pentru victimele divorţului din adulter. Însă cred că se greşeşte atunci când "se binecuvântează" o relaţie nelegiuită, în care unul sau ambii şi-ai lăsat soţul/soţia legitm(ă) din poftă pentru altul/alta.


Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron