Dacă chiar niciodată n-au avut relaţii, înseamnă că nunta lor nu s-a consumat şi cununia lor poate fi considerată nulă. Dar tragedia acestui om nu stă în asta, ci în faptul că prea repede a fost hirotonit. Nu-i bine când imediat după nuntă (dar nici măcar după călugărie) să vină hirotonia. Căci dacă soţia i-ar fi plecat încă înainte de hirotonie, el s-ar fi recăsătorit (ca şi cum ar fi făcut-o prima dată) şi nu era nici o problemă. Acum însă nu se poate face nimic, întrucât după hirotonie nu se admite căsătoria. Canoanele sunt foarte categorice în acest sens. Deci ori alege să fie preot celib (sau poate ieromonah, dacă va simţi chemare) sau se lasă de preoţie şi se căsătoreşte. Îi înţeleg tragedia, dar asta spun canoanele. Dacă episcopul locului consideră că poate aplica canoanele şi altfel, poate să o facă, numai să nu devină asta o regulă interpretată în zece feluri şi aplicată în sute de cazuri...Un preot casatorit dar care nu a avut o relatie trupeasca cu sotia pt ca ea nu a acceptat, a refuzat total impreunarea trupeasca, motivul era o problema a ei ce necesita o interventie chirurgicala , iar la cateva luni sotia pleaca de acasa si divorteaza. Mai poate preotul sa se recasatoreasca?
Ceea ce "propune internetul" nu se referă la dispensa pentru a doua căsătorie, ci la vrejile pseudo-religioase, care chipurile ajută fetele să se mărite... Dar Dvs aveţi totuşi nevoie de dispensă pentru a doua căsătorie. Faceţi o cerere la episcopul locului sau vedeţi ce procedură se practică în eparhia Dvs.1.Trebuie „dezlegata” prima mea cununie religioasa? Duhovnicul meu spune ca nu exista asa ceva, dar internetul e plin de informatii contradictorii.
În cazul în care viitorul soţ nu a mai fost căsătorit/cununat, orice se va săvârşi prima Cununie. Şi, în acest caz, orice speculaţie privind "taină vs ierurgie" dispare.2.A doua cununie religioasa va fi Taina sau ierurgie?
Chiar e interesant materialul. Mulţumesc!un material interesant pe care as vrea sa-l dezbatem in sens ortodox.
http://www.resurrexitsicutdixit.com/?p=2851
Din câte ştiu, nu. Şi chiar aş fi curios cum ar formula răspunsul, căci unele acuze din partea latinilor sunt pe deplin justificate, cel puţin dpdv biblic...A formulat Biserica Ortodoxa vreun raspuns la aceste definitii de la Trento ?
Haideţi să încercăm împreună...Si daca nu, incercati sfintia voastra sa exprimati o corectie a acestor definitii romano-catolice ?
pentru că acum un an ziceați așa:Adulterul unuia dintre soţi, conform Sfintei Scripturi, este motiv de desărţire (pentru a salva "onoarea jignită"), dar nu şi motiv de recăsătorire, nici măcar pentru victimă.
Vă rog să precizați mai bine subiectul.Eu cred că "femeie părăsită" înseamnă la Sf. Ioan Gură de Aur femeia care a fost lăsată de bărbat pentru desfrânare, dar nu şi cea care a rămas singură după ce bărbatul ei s-a dus cu alta. Încă din vechime Biserica a extins sensul "morţii" şi a numit adulterul drept moarte. Dacă un bărbat s-a dus cu alta, el a murit. Femeia nu are nici o vină şi poate fi considerată ca o sărmană văduvă.
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori