NEPOMENIREA IERARHULUI: motive, pretexte şi speculaţii

Tot ce e legat de domeniile de mai sus...
Constantinos
Mesaje: 463
Membru din: 08 Apr 2011, 18:55
Confesiune: ortodox
Preocupări: Cartile Sfintilor Parinti
Localitate: Bucuresti

NEPOMENIREA IERARHULUI: motive, pretexte şi speculaţii

Mesaj necititde Constantinos » 07 Noi 2016, 13:44

Nici un " nou " episcop nu a mai caterisit dupa randuiala scrisa aici : http://www.teologie.net/biblios.html?fi ... ction=down
In alta parte am gasit si aceasta fraza : " Sentina de caterisire a unui preot sau diacon trebuie data de un sinod local. In cazul in care fapta clericului este foarte clara , el poate fi caterisit doar de episcopul sau. "
Este de asteptat ca mai multi episcopi sa fie de acord cu caterisirea dar si mai multi episcopi sa nu fie de acord cu ea . Pentru mine " nepomenirea ierarhului " mai are si sensul ca episcopul nu pomeneste , nici nu are putere rugaciunea lui particulara daca ar pomeni , in contrast cu " Mulţumesc lui Dumnezeu, Căruia Îi slujesc din strămoşi, cu cuget curat, că te pomenesc neîncetat, zi şi noapte, în rugăciunile mele. " Timotei cap 1 , 3
In cazul in care raspunde cineva sa o faca cu ingaduinta , nu ma pricep la aceasta tema .

Constantinos
Mesaje: 463
Membru din: 08 Apr 2011, 18:55
Confesiune: ortodox
Preocupări: Cartile Sfintilor Parinti
Localitate: Bucuresti

Nepomenirea Ierarhului

Mesaj necititde Constantinos » 15 Dec 2016, 20:34

Unii inteleg ca nici pentru sodomie nu se poate intrerupe pomenirea ierarhului : " Prin urmare, întrerupere a pomenirii numelui episcopului se face doar atunci când există erezie , doar pentru delicte dogmatice, nu pentru delicte morale (de exemplu, curvie, fur de cele sfinte etc.). Nu trebuie confundate chestiunile care țin de dreptate (adică, chestiuni care nu sunt de natură dogmatică , ci de ordine morală și de bună rânduială bisericească) cu chestiuni care țin de credință și , de asemenea , nu trebuie să se susțină că va trebui să se întrerupă pomenirea numelui arhiereului și pentru aspecte care țin de dreptate , fapt care vine în deplină contradicție atât cu al 15-lea Canon de la Sinodul I-II , cât și cu Tradiția de veacuri a Bisericii Ortodoxe. Este interzisă întreruperea comuniunii bisericești fără motive legate de credință ."
Daca calugarul insurat este dupa canoane la fel de blestemat ca ereticul , atunci ce trebuie sa se intample cu ierarhul sodomit ? Ar trebui singur sa-si dea demisia ca cel ce nu mai poate sluji fiind eretic cu vietuirea si blestemat inaintea lui Dumnezeu . Vietuirea cea stricata il duce apoi si la erezii dupa cum scrie Sfantul Ioan Hrisostom.
Nu m-ar mira ca prin pomenirea ierarhilor rataciti la liturghie unii sa se faca partasi nu la ratacirea lor ci la desfranarea lor " morala " : " Sfinte stăpâne, ascultă mărturia cuvintelor Atotsfântului Duh, din care nici un corn de literă nu poate să cadă (Lc. 16:17). Marele apostol al Domnului şi evanghelist Ioan Teologul spune: Dacă cineva vine la voi şi nu aduce învăţătura aceasta, să nu-l primiţi în casă şi să nu-i ziceţi: Bun venit! Căci cel ce-i zice: Bun venit! se face părtaş la faptele lui cele rele . "
Continuitatea ierarhica poate fi dovedita acum prin certificate de hirotonie cu sau fara cipcirip ( pentru politie si dovedirea necaterisirii la distanta caci nu e nimeni prost sa stea la caterisit dupa randuiala din comentariul anterior ) asa ca gresesc amarnic episcotii care se vor neaparat pomeniti la slujbe ( sunt si pomeniti de rau pe ascuns ).


Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron