Dumnezeu nu este autorul, izvorul, cauza, pricina răului pentru că "Dumnezeu este lumină şi că întru El nu-i nici un întuneric" (1 Ioan 1, 5) şi "Dumnezeu este iubire" (1 Ioan 4, 16). Ori lumina nu poate fi izvorul întunericului şi nici nu este întuneric în lumină, în Dumnezeu; la fel, iubirea nu este şi nu poate fi izvorul răului, iar în iubire nu există răutate. Aşa stau lucrurile cu privire la Dumnezeul cel adevărat, spre deosebire de dumnezeul lui.Este ”hula”, daca doriti, dar nu impotriva lui Dumnezeu, asa cum este El redat in cele doua texte in discutie, ci impotriva nesfarsitei echilibristici pe care trebuie s-o puneti in opera ca sa puteti crede ca Dumnezeu NU ispiteste si nici NU zideste raul. Ca s-o scoateti la capat trebuie sa nu vedeti ce Cel care ne duce-n ispita (in ”tatal nostru”) este Dumnezeu. De-aia ne rugam sa nu ne duca. Cunosc, fireste, toate ”interpretarile” savante ale acestui text, dar toate sunt INTERPRETARI, si nu textul „brut”.
Acum, va rog frumos sa raspundeti: unde este ”hula”: in rastalmacirea textului lui Christos insusi, care implica faptul ca Dumnezeu ne DUCE in ispita, sau in acceptarea lui asa cum este scris? Unde este ”smerenia” fata de cuvantul lui Christos insusi? Este o ”smerenie” amenajata, indulcita, CONVENITA, nu credeti? Atfel spus este o smerenie fariseica. Nu vi se pare?
Cuvintele acelea, care sunt o reluare din Caragiale (”Al dracului dom' Mitica”) ar trebui sa va trezeasca asupra paradoxului ca acceptati atat ”Tatal nostru” unde Dumnezeu poate duce in ispita, cat si imaginea unui Dumnezeu care NU ispiteste. (doar dracul ispiteste) Cum reusiti sa le conciliati? Si mai ales cum o faceti fara sa interpretati textul?
La fel si ptr ”Dumnezeu zideste raul”. Nu este raul absenta lui Dumnezeu? (care, sa nu uitam, este omniprezent)?
Incercati va rog sa rezolvati onest aceste doua probleme.
După cum am mai spus interpretarea în sens de restrişte este conformă contextului respectivului text de la Isaia. Să nu uităm totuşi că Dumnezeu este şi drept. Iată textul diortosirii lui Bartolomeu Valeriu Anania: "Eu sunt Cel ce am pregătit lumina şi am făcut întunericul, Cel ce fac pace şi zidesc rele; Eu sunt Domnul Dumnezeu, Cel ce face toate acestea." (Isaia 45, 7) Acum textul traducerii NASB (New American Standard Bible): "The One forming light and creating darkness, Causing well-being and creating calamity; I am the Lord who does all these." Prin urmare este evident că traducerea, atât cea din engleză, greacă sau română, este perfect legitimă, mai ales dacă ţinem seama, după cum am mai spus, de faptul că "răul" din acest verset este un opus al "binelui" care are sensul de pace, bunăstare. Prin urmare, în contextul textului, nu putem vorbi despre rău decât în accepţiunea lui de restrişte, pentru că numai acesta este sensul opus binelui care are înţeles de pace, bunăstare. Contextul textului nu se referă deci la opoziţia a două categorii morale, a binelui şi a răului.UNDE ESTE CUVANTUL ”RESTRISTE” IN ORIGINAL?
Deci dupa mintea ta stralucita, ”rau(l) CA PRINCIPIU”, ”calamitate” ”catastrofa”, sunt simple ”restrictii”.
Bravos dom'le, Daca mori intr-un accident de masina sau in cutremur asta este o ”restriste”. Este un simplu mijloc pedagogic care te invata sa mergi mai incet pe sosea. DAR MORI! Pedagogia nu-ti mai serveste la nimic, caci n-o sa mai mergi niciodata cu masina.
În cazul de faţă este evident că nu o să repet iar aceleaşi argumente la care nu ai nici un răspuns, şi nici nu ai cum. Mă refer la toate argumentele pe care le-am adus eu şi nu doar eu.Anania zice ”aduc pacea si zidesc relele”. Ori in versiunea teologiei voastre Dumnezeu nu ar trebui sa fie activ in crearea raului. De aceea s-au gasit smecheri care sa traduca aceasta cu ”rdic restristea”, pentru ca in acest fel activitatea Lui ar fi, ca in cazul Iov, doar in permiterea rauluiŞ ”ridic interdictia sa se faca rau”. Dumnezeu ar da doar voie sa se faca raul, care este facut, vezi Iov, de diavol. Ori textul zice negru pe alb ”ZIDESC raul (relele)” - adica Eu il fac, pun caramida peste caramida, pana obtin toata ”cladirea” raului. Nici vorba de neimplicare. Dumnezeu este aici AUTORUL raului.
Înapoi la “SFÂNTA SCRIPTURĂ / BIBLIA”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori