Catre nemessis:
Din punctul meu de vedere, aveti de-a face cu un Dumnezeu nedrept si imoral.
Ateu fiind, nu cred ca ti se potriveste a discuta despre Dumnezeu, oricare ar fi El (al oricarei religii).
Cain a fost pedepsit mult inaintea de aparitia unor legi... cum e drept ca cineva sa fie pedepsit pentru ceva care nu are de unde sa stie ca nu e bine si nu exista un sistem care sa stabileasca comportamentul si pedepsele?
Desi consider ca nu are relevanta pentru tine textul scripturistic de la Romani II, 14-15 (
păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceştia, neavând lege, îşi sunt loruşi lege, ceea ce arată fapta legii scrisă în inimile lor, prin mărturia conştiinţei lor şi prin judecăţile lor) sunt bucuros sa arat ca singur ai raspuns acestei "dileme" prin ultimul paragraf al postarii tale:
Chiar si un copil intuieste ca nu e in regula nimic cu povestea asta. Aceasta
intuitie despre care vorbesti, era aplicabila lui Cain: el "intuia" ca ceea ce are de gand sa faca nu este bine. Cat despre intuitia copilului, ea este inca necoapta (daca suntem ingaduitori) sau intinata de pacatul acestei lumi secularizate de atei (daca suntem mai habotnici).
PS: E interesant cum, ateu fiind, ai in rationamentele tale argumente teologice.
Catre Florina:
Dupa a doua venire a Mântuitorului, în Împărăția Cerurilor, unde soare nu va mai fi, căci Însuși Dumnezeu va lumina, nu cred ca vor mai fi câini, pisici, șoareci și șerpi.
Imi vine greu sa cred ca Scriptura vorbeste despre un cer nou si un pamant nou fara luminatori si vietuitoare. (texte despre cerul nou si pamantul nou: II Petru III, 13; Isaia LXV, 17; Apocalipsa XXI, 1)
Adam și Eva erau în Rai și trebuiau sa ajungă în Împărăția Cerurilor. Au căzut din Rai, însă Mântuitorul promite celor credincioși Împărăția Cerurilor, adică mult mai mult.
Sa-mi fie cu iertare, dar asta seamana izbitor de mult cu invatatura despre purgatoriu.
Vorbind despre om si animale, dau dreptate lui esenin, spunand ca omul, pe langa sufletul care il au si animalele, mai are ceva... ceva ce a primit prin actul special prin care a fost creat, ceva ce a primit prin "suflarea de viata" (conf. Facere II, 7). Vorbind despre regn, pornind de jos in sus, avem:
1. regnul mineral
2. regnul vegetal (in plus fata de cel mineral are
viata)
3. regnul animal (in plus fata de cel vegetal are
ratiune, vointa si sentiment)
4. regnul om (in plus fata de cel animal are
constiinta si libertate).
Consider ca de retinut este faptul ca exista lucruri
in plus de la un regn la altul.
On main topic:
Analizand textele paralele ale versetului care relateaza fapta lui Cain (Facere IV, 8
După aceea Cain a zis către Abel, fratele său: "Să ieşim la câmp!" Iar când erau ei în câmpie, Cain s-a aruncat asupra lui Abel, fratele său, şi l-a omorât.) putem observa ca Cain era un om rau, plin de fapte rele (conf. I Ioan III, 12). De asemenea, Cain era manat de invidie, si a ucis pe fratele lui asemeni sarpelui care a ucis pe om (conf. I Ioan III, 12
Şi pentru care pricină l-a ucis? Fiindcă faptele lui erau rele, iar ale fratelui său erau drepte.). Trebuie remarcat faptul ca invidia nu era asupra lui Dumnezeu pentru ca Acesta ar fi cautat spre darurile fratelui sau, ci asupra lui Abel pentru ca
Faptele lui erau bune. Astfel, este clar faptul ca se departase Cain de intelepciunea sadita de Dumnezeu in inima omului, devenind nebun si pierind (conf Intelepciunea lui Solomon X, 3).
Raspuns: nu-i putem acorda lui Cain "circumstante atenuante" (religios-moral vorbind si nu juridic).