Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Studiul şi Exegeza Vechiului şi Noului Testament. Probleme de traducere şi intelegere a textului biblic
silvestru
Mesaje:367
Membru din:09 Apr 2010, 14:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Cunoaşterea, trăirea ortodoxă.
Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde silvestru » 22 Ian 2011, 23:33


Poi nu-i greu deloc, pr. Silvestru, din moment ce "EXISTĂ ORICE FEL DE POSIBILITATE" dar o să facă așa cum a prezis Dumnezeu.
Deci după cum a ORÎNDUIT? Așa se înțelege.
Am spus ca exista orice fel de posibilitate pt ca la Dumnezeu toate sunt cu putinta, deci toate le poate, dar nu vrea sa le faca toate cate le poate. Nu dupa cum a oranduit, Dumnezeu nu vrea ca ala sa fie antihrist si vrajmas al Lui, nu a randuit El asta, El doar a prezis( a spus dinainte) pt ca stie ca asa va fi. Prin faptul ca a spus dinainte nu inseamna ca istoria trebuie sa urmeze numaidecat spusa Lui Dumnezeu, pt ca atunci chiar ca se intelege predestinare, istoria isi urmeaza cursul ei, fie ca ni lea spus Dumnezeu fie ca nu, ( oricum nu ne-a spus toate cate se intampla sau cate se vor mai intampla, asta nu inseamna ca El nu le stie), dar va fi asa pt ca la Dumnezeu toate sunt prezente, atat cele trecute cat si cele viitoare, pe toate le vede ca si cum ar fi de fata.
Daca te uiti atent, mai sus, si sf Maxim Marturisitorul arata ca noi suntem liberi in faptele noastre pt a alege, asumandu-ne totodata si cosecintele care vor urma, la fel ca si noi si ala va avea un timp de libertate pe acest pamant, doar ca el o sa-l foloseasca pt inselarea si pierzania multora, lucrand cu cele mai mari puteri dracesti ale vrajitoriei..
Părinte, poate mă fac înțeles, în momentul cînd pervertitul ăla va ajunge să se dea drept Dumnezeu, ABEA atunci omenirea VA înțelege că există DUMNEZEU și urmează Ziua Judecăți. Deci oameni NU numai vor crede ci vor ȘTI. ĂLA va fi ...DOVADA.
Foarte putini vor intelege, nu-i asa de simplu( cred, parerea mea) ca mare parte din oameni chiar vor crede ca antihristul este dumnezeu, cred ca mentalitatea oamenilor din aceea vreme va fi diferita de cea de acum, iar el va face tot posibilul sa-i insele pe oameni, si daca va fi cu putinta si pe cei alesi, deci va fi si atunci o ramasita a celor drept-slavitori, care nu vor fi inselati.
Starea lor se va modifica în funcție de acțiunile impuse de "ăla". Ce vor face? De ex. dumneata ce vei propăvădui în Biserica unde se va da ăla drept Dumnezeu? Înțelegeți? Ce atitudine ar lua BOR și Sf. Sinod? Ce le-ar spune enoriașilor? Repet. În situația că abea atunci vor avea dovada existenței lui Dumnezeu.
Sunt uni sfinti care spun ca viata crestina va decadea atat de mult in acele vremuri, pana acolo incat multi dintre arhierei nu vor crede in dogma invierii lui Hristos, deci daca arhiereii vor fi asa..., inchipuiti cum vor fi cei de rand, deci lumea va fi pregatita dinainte pt venirea aceluia.
Cel ce vrea sa se mantuiasca cu intrebarea sa calatoreasca.
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.

dulgherul
Mesaje:66
Membru din:06 Sep 2010, 08:01
Confesiune:ortodox
Localitate:gherla

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde dulgherul » 23 Ian 2011, 17:39

Pr. Silvestru,
Cei aleși, pe care este posibil să-i păcălească ala, sînt preștiuți sau predestinați, orînduiți?
Asta pentru că Iisus a zis:Luca 22:22. Şi Fiul Omului merge precum a fost orânduit,
( ORÂNDUÍT, -Ă, orânduiți, -te, adj. 1. Pus, așezat într-o anumită ordine; aranjat, rânduit. 2. (Înv.) Împuternicit, învestit. 3. (Înv.) Stabilit, fixat, hotărât, destinat. – V. orândui. )
A-ți evitat răspunsul la întrebarea:-ce a-ți face, trecînd acțiunea ăluia pentru viitor.
Ipotetic vorbind, imaginațivă că omul ăla apare în România. Printre măsurile politice, economice , sociale, ar fi: desfințarea ministerului cultelor și dirijarea bugetului acestuia către sănătate, învățămînt, agricultură. Confiscarea averi Biserici și împărțirea pămîntului și a pădurilor către cei săraci. Spațiila imobiliare ale BOR le-ar transforma în case de copii, bătrîni și alți bătuți de soartă.
Conducerea Biserici , cu absolut tot personalu, de la patriarh la ultimul preot, recalificați la lopată și tîrnacop, oferindule locuri de muncă decente în construcția de autostrăzi, drumuri, refacerea irigațiilor, agricultură.( că doar distruge orice îi vredinic de închinare, că-i scris și preștiut.) Dar nu ar fi democratic, nu? Adică de fapt de ce să vină tocmai acum Iisus, în timpul vieți noastre, cînd ne simțim atît de bine?

Ar mai trebui să dați un răspuns la: Cum se văd lucrurile din perspectiva acelui om?
O duminică plăcută.

silvestru
Mesaje:367
Membru din:09 Apr 2010, 14:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Cunoaşterea, trăirea ortodoxă.

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde silvestru » 23 Ian 2011, 20:58

Pr. Silvestru,
Cei aleși, pe care este posibil să-i păcălească ala, sînt preștiuți sau predestinați, orînduiți?
Cei alesi, pe care e posibil sa-i pacalesca ala, nu sunt predestinati in faptele lor personale, si nici in soarta pt ca fiecare este liber s-o aleaga, si-o va alege, prestiuti de Dumnezeu sunt toti nu numai cei alesi, dar faptul ca se spune ca de va fi cu putinta sa-i insele si pe cei alesi, ne lasa sa intelegem ca simularea binelui si a adevarului ( cel putin pt inceput) de catre anty, va fi atat de bine realizata incat doar cei cu mare experienta si discernere in cele duhovnicesti vor fi capabili sa-l recunoasca, deci el antihrist, va lucra sub masca binelui si a prosperitatii pamantesti la un nivel performant, care nimeni nu l-a putut realiza pana la el, va face, cum s-ar spune, '' raiul pe pamant''.
Si pt ca oamenii vor fi trupesti si materialisti, in mare parte, precum vedem si azi, il vor primii cu bratele deschise, mai ales ca va fi si un lider religios convingator de o anvergura nemaipomenita, care va intarii cele spuse cu semne si minuni, care vor simula pe cele a Lui Hristos.
Asta pentru că Iisus a zis:Luca 22:22. Şi Fiul Omului merge precum a fost orânduit,
Dumnezeu a vrut ca Mantuitorul sa patimeasca pt noi, dar cu a Lui invoire, de a-ia a si spus, Doamne de este cu putinta treaca de la mine acest pahar, dar nu cum voiesc eu ci cum voiesti Tu..., deci iata supunerea totala. Pt ca daca ar fi vrut altfel, tot el a spus, in gradina Ghetimani, ca la un semn, mai mult de 12 legiuni de ingeri, ar fi ucis totul intro clipa.
Asta a explicat sf Maxim, ca in cele care vin peste noi fara de voia noastra, se poate vorbii intr-o anumita masura de predestinare, mai degraba proniere a lui Dumnezeu, spre ex, se spune undeva in biblie, ca: sfintilor li s-a dat nu numai sa creada ci sa si patimeasca pt Numele Lui Hristos; dar care nici astea nu sunt batute in cuie ci se pot schimba; regele Iezechia, ia venit vremea sa moara si s-a rugat la Dumnezeu sa-i mai lungeasca viata, si ia mai dat inca 15 ani.
Regele Manase, pt toate relele facute, a fost pedepsit de Dumnezei si dus in Babilon, acolo a facut pocainta si Dumnezeu l-a iertat si l-a adus iarasi in Ierusalim rege. Regele Nabucodonosor, pt ca s a inaltat cu mintea si s-a mandrit, Dumnezeu l-a pedepsit 7 ani sa pasca iarba cu dobitoacele, dupa care iarasi a fost pus in imparatie.
Regele Ahab, de pe vremea lui Ilie Tezviteanul a fost amenintat si dupa ce s-a pocait a scapat, sa expun macar un text cu citat ca argument:Cartea a III a Regilor Cap21v21. Aşa zice Domnul: "Iată voi aduce peste tine necazuri şi te voi mătura şi voi stârpi din ai lui Ahab pe cei de parte bărbătească, fie rob, fie slobod, în Israel;
22. Şi voi face cu casa ţa cum am făcut cu casa lui Ieroboam, fiul lui Nabat, şi cu casa lui Baeşa, fiul lui Ahia, pentru fărădelegea cu care M-ai mâniat şi ai dus pe Israel în păcat".
23. Asemenea şi pentru Izabela a grăit Domnul: "Câinii vor mânca pe Izabela pe zidul Izreelului.
24. Cine va muri din ai lui Ahab în cetate, pe acela câinii îl vor mânca, iar cine va muri în câmp, pe acela păsările cerului îl vor mânca;
25. Căci n-a fost încă nimeni ca Ahab, care să se încumete a săvârşi fapte urâte înaintea ochilor Domnului, la care l-a împins Izabela soţia sa.
26. S-a purtat rău ca un ticălos, urmând după idoli, cum au făcut Amoreii pe care Domnul i-a izgonit de la faţa fiilor lui Israel".
27. Când a auzit Ahab toate cuvintele acestea, a început să plângă, şi-a rupt hainele sale, s-a îmbrăcat pesta trupul său cu sac, a postit şi a dormit în sac şi a umblat trist.
28. Atunci a fost cuvântul Domnului către Ilie Tesviteanul, pentru Ahab, şi a zis Domnul:
29. "Vezi cum s-a smerit Ahab înaintea Mea? Fiindcă s-a smerit înaintea Mea, de aceea nu voi aduce necazurile în zilele lui, ci în zilele fiului lui voi aduce necazurile peste casa lui!"

Peste Niniviteni trebuia sa vina pedeapsa Lui Dumnezeu, dar pt ca s-au pocait au scapat.
Deci multe se pot scimba in functie de faptele noastre, dar Dumnezeu stiind mai dinainte, fiecare din noi cum vom fi, a si randuit tot dinainte sa vina asupra noastra, la timp potrivit cate le meritam, deci putem vb oricum de predestinare, dar care tot de noi apartine in fond uneori si de cele mai multe ori.
( ORÂNDUÍT, -Ă, orânduiți, -te, adj. 1. Pus, așezat într-o anumită ordine; aranjat, rânduit. 2. (Înv.) Împuternicit, învestit. 3. (Înv.) Stabilit, fixat, hotărât, destinat. – V. orândui. )
da, este corect sensul.
A-ți evitat răspunsul la întrebarea:-ce a-ți face, trecînd acțiunea ăluia pentru viitor.
Nu am evitat, eu nu am urmarit toata discutia de la capat, si poate nu am fost nici atent, raspunsul este: asi informa corect oamenii, daca asta sta in puterea mea si nu ma-si inchina lui.
Ipotetic vorbind, imaginațivă că omul ăla apare în România. Printre măsurile politice, economice , sociale, ar fi: desfințarea ministerului cultelor
Dragule, de prigoane nu suntem straini, nu demult am scapat de teroarea bestiala comunista, chiar daca inca mai exista, Jilava, Aiud, pITESTI, s.a. au fost pline cu preoti si oameni demni si nevinovati, in rusia, dar si la noi mai putin , au fost impuscati milioane de oameni nevinovati, asa ca n-ar fi ceva nou.
și dirijarea bugetului acestuia către sănătate, învățămînt, agricultură.
Din partea mea poate sa se desfiinteze ministeul cultelor si tot bugetul sa-l dea la cei nevoiasi cu adevarat, nu la derbedei cu vicii, care din nefericire sunt cam multi, dar iti spun eu ca tara asta nu din cauza asta e saraca, ci pt ca industria si agricultura(pamanturile) au fost distruse si vandute la pret de nimic, si strainii detin acuma aprox 85 % din capital, bogatia sta in mana unor neispraviti in banci, dar sa-i lase bisericii cele ce a avut inainte pt intretinerea ei, restul sa le dea la saraci .
Confiscarea averi Biserici și împărțirea pămîntului și a pădurilor către cei săraci.
Averea bisericii este o utopie dragul meu, nu exista, a fost confiscate de 2 ori , pe vremea lui Cuza si P.C.R. poate a membrilor bisericii, ceea ce nu-i tot una, sunt de acord ca sa aiba biserica cele care sunt necesare doar pt intretinere si atat, desi sunt canoane stabilite de soboarele ecumenice care interzic instrainarea averii bisericii de catre cei ce administreaza, dar tot canoane sunt care poruncesc intretinerea celor din nevoi, fapt care se si realizeaza, chiar daca nu peste tot, restul sa le dea la saraci
Spațiila imobiliare ale BOR le-ar transforma în case de copii, bătrîni și alți bătuți de soartă.
Tot ce prisoseste sa fie folosit dupa nevoi. Dar ala nu-l intereseza doar aspectul material, asta e apa de ploaie pt el, ci el are nevoie de credinta in el, de inchinare absoluta, de dragostea lumii pt el, de lepadarea crestinilor de Hristos, de suflet sa fie a lui, alea sunt importante, astea-lalte sunt mai nesemnificative, dar va avea el grija sa faca regula si in cele materiale care fac impresie.
Conducerea Biserici , cu absolut tot personalu, de la patriarh la ultimul preot, recalificați la lopată și tîrnacop, oferindule locuri de muncă decente în construcția de autostrăzi, drumuri, refacerea irigațiilor, agricultură.( că doar distruge orice îi vredinic de închinare, că-i scris și preștiut.) Dar nu ar fi democratic, nu? Adică de fapt de ce să vină tocmai acum Iisus, în timpul vieți noastre, cînd ne simțim atît de bine?
Evident ca nu sunt de acord, nu cu munca clericilor, pt ca de altfel sunt multi care muncesc, ci cu desfiintarea institutiei clericale, pai Hristos a facut apostoli nu Ingineri si muncitori calificati, el a poruncit sa propovaduim o alta viata, nu sa facem raiul pe pamant, pt ca oricum murim, viata aici nu o poate da nimeni, anty nu v-a avea aceasta putere care o are numai Dumnezeu; aici sunt suficiente doar cele necesare traiului, dar cum am mai spus , nu suntem straini de asemenea calificari, la canalul Dunarea-m neagra s-au jerfit mii de preoti, si in alte tari comuniste la fel.
Intr-un cuvant, sunt de acord cu antihrist in cele care sunt dupa voia lui Dumnezeu, daca le are, ceea ce nu cred, si nu sunt de acord in cele potrivnice.
Daca un sistem cum a fost P.C.R. care a fost diaboilic in mare, a avut si parti bune, cu care sunt de acord, asta nu inseamna ca am aderat lui in intregime.
Ar mai trebui să dați un răspuns la: Cum se văd lucrurile din perspectiva acelui om?
Asta e o intrebare care ma depaseste, prea de baraj, ar trebuii sa ma interpun in trairea lui ca sa am aceeasi vedere si ca sa pot sa spun(fereasca Dumnezeu pe fiecare), nu am cum sa spun pt ca nu sunt antihrist; probabil urat, foarte hidoas, libidinos, groaznic de respingator :x
O duminică plăcută.
Multumesc, si tie la fel si tuturor, desi a cam trecut ziua, dar, O seara placuta. :)
Cel ce vrea sa se mantuiasca cu intrebarea sa calatoreasca.
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.

dulgherul
Mesaje:66
Membru din:06 Sep 2010, 08:01
Confesiune:ortodox
Localitate:gherla

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde dulgherul » 24 Ian 2011, 19:03

Pr. Silvestru,
Tocmai acolo a să lovească, în instituția clericală. Motivul? O să zică că acum el este aici și nu are nevoie de osanale.
De ci nu o să se mai audă în Biserici:-ne rugăm pentru conducători tări, mai mari orașelor și satelor, episcopul nostru, etc.

Am întrebat: Ce o să faceți dacă nu sînteți de acord? Va ieși clerul în stradă și va manifesta?

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde Dionysie » 24 Ian 2011, 21:30

Părinte, poate mă fac înțeles, în momentul cînd pervertitul ăla va ajunge să se dea drept Dumnezeu, ABEA atunci omenirea VA înțelege că există DUMNEZEU și urmează Ziua Judecăți. Deci oameni NU numai vor crede ci vor ȘTI. ĂLA va fi ...DOVADA.
Oamenii ştiu de mult timp că există Dumnezeu; creştinii ştiu de vreo 2000 de ani, iudeii de şi mai mult timp şi în general Dumnezeu a sădit în toţi oamenii capacitatea unei intuiţii, a unei cunoaşteri elementare a faptului că Dumnezeu există. Deci despre ce vorbeşti ?

dulgherul
Mesaje:66
Membru din:06 Sep 2010, 08:01
Confesiune:ortodox
Localitate:gherla

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde dulgherul » 25 Ian 2011, 17:16

Oamenii ştiu de mult timp că există Dumnezeu; creştinii ştiu de vreo 2000 de ani,
Nu te supăra, da cum demonstrezi asta?

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde Dionysie » 25 Ian 2011, 20:08

Oamenii ştiu de mult timp că există Dumnezeu; creştinii ştiu de vreo 2000 de ani,
Nu te supăra, da cum demonstrezi asta?
Din felul în care ai fragmentat răspunsul ar trebui cumva să înţelegem că nu crezi că creştinii L-au cunoscut şi Îl cunosc pe Dumnezeu ? Oricum este off-topic aşa că nu are rost să întindem vorba pe această temă în cadrul acestei discuţii. Te-aş ruga să mai citeşti sfânta scriptură a Noului Testament precum şi vreo câţiva sfinţi părinţi care au avut experienţa cunoaşterii lui Dumnezeu, atâta cât le-a fost cu putinţă şi cu mila harului lui Dumnezeu. Creştinismul nu se reduce la credinţa în Dumnezeu; există în interiorul Bisericii şi o parte de gnoză, de cunoaştere nu doar teoretică ci chiar şi experienţială a lui Dumnezeu, însă această latură a gnozei este pentru mai puţini cărora Dumnezeu le revarsă daruri mai mari în ceea ce priveşte cunoaşterea directă, în duh şi în adevăr a lui Dumnezeu; bineînţeles că este şi după inima omului şi după căutarea şi râvna lui spirituală, pentru că, nu-i aşa ?, aceluia care bate i se va deschide.

silvestru
Mesaje:367
Membru din:09 Apr 2010, 14:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Cunoaşterea, trăirea ortodoxă.

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde silvestru » 25 Ian 2011, 22:42

Pr. Silvestru,
Am întrebat: Ce o să faceți dacă nu sînteți de acord? Va ieși clerul în stradă și va manifesta?
Scumpule, marturisirea de credinta nu-i numa a clericilor ci a tuturor crestinilor, in vechime majoritatea mucenicilor nu au fost clerici, desi e prea mult pt mine sa vb in numele clerului, dar spun parerea mea, nu cred, ai vazut clerici in strada sa protesteze ca li s-a luat 25% din salar? , desi acum, cel putin aparet, este un sistem democratic, dar atunci daca va fi un regim totalitar nici asta nu se va putea face.
Totalitar am spus pt ca asta lasa sa se inteleaga prin '' va sili pe fiecare sa-si puna semnul'' , deci se va folosii de sila, nu de libertate , in asemenea situatii, nu-i nevoie sa iesi in strada, ca te cauta fortele de ordine sau angajatii sistemului si in gaura de sarpe, atunci va fi necesara ascunderea prin munti, nu iesitul in strada, stiind ca va fi putin si va fi sfarsitul.
Biserica a stiut in toate perioadele de persecutie sa supravietuiasca si sa administreze tainele in ascuns atunci cand nu s-a putut altfel, la timpul potrivit va sti ce tr sa faca.
Deci sunt 2 variante, marturisesti convingerea si credinta ta si te faci mucenic, sau te ascunzi sa scapi.
Cel ce vrea sa se mantuiasca cu intrebarea sa calatoreasca.
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.

silvestru
Mesaje:367
Membru din:09 Apr 2010, 14:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Cunoaşterea, trăirea ortodoxă.

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde silvestru » 25 Ian 2011, 23:01

Pr. Silvestru,
Tocmai acolo a să lovească, în instituția clericală. Motivul? O să zică că acum el este aici și nu are nevoie de osanale.
Crezi ca el e atat de prost, sa intre la lupta pe fata impotriva clerului, cel putin pt inceput nu cred ca va fi asa, apoi daca va prigonii clerul o va face tot prin clerici dar care vor fi devotati lui, pe motive de genul neascultare, razvratire, erezie, incat bulversarea in randul maselor sa fie cat mai reusita, etc ; din cate imi amintesc dintr-o discutie, parca a sfantului Nicolae a japoniei ( sfant rus care a dus ortodoxia in japonia), vorbesc doar din amintire pt ca nu mai detin cartea, spunea sfantul ca el, antihrist, va avea nevoie de recunoastere din partea clerului, cu ajutorul clerului va fi inscaunat, ( va gasii clerici apostati care vor fi la carma bisericii) iar interesul lui maxim va fi pt ortodocsi, nu pt cei dinafara, care oricum sunt ai lui, pentru aia nici nu are pt ce sa se zbata, ca oricum sunt supusi lui, singura reduta de rezistenta va fi ortodocsii, pt ca lor li se va cere ce au ei cel mai scum si de pret, lepadarea de credinta cea adevarata in Hristos si inchinarea(adorarea) lui antihrist.
Cel ce vrea sa se mantuiasca cu intrebarea sa calatoreasca.
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.

dulgherul
Mesaje:66
Membru din:06 Sep 2010, 08:01
Confesiune:ortodox
Localitate:gherla

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde dulgherul » 26 Ian 2011, 12:40

Oricum este off-topic ]
Nu eu am început discuții off-topic.

dulgherul
Mesaje:66
Membru din:06 Sep 2010, 08:01
Confesiune:ortodox
Localitate:gherla

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde dulgherul » 26 Ian 2011, 12:54

Crezi ca el e atat de prost, sa intre la lupta pe fata impotriva clerului, cel putin pt inceput nu cred ca va fi asa, apoi daca va prigonii clerul o va face tot prin clerici dar care vor fi devotati lui,
Tocmai că nu-l cred prost. Se va folosi de cler pentru că știe că acestuia nu-i convine deloc mucenicia. Așa cum ați afirmat, clerul a știut întodeauna să se plieze după mersul lumii, tocmai pentru a nu-și pierde privilegiile și confortul. Vă dau dreptate. Nu văd clerul în stradă sau prin păduri și grote.
Dar, Pr. Silvestru, dacă este cu putință, vă rog să-mi răspundeți la următoarea întrebare.
Apostolul neamurilor, Pavel și Ioan, cel care a scris Apocalipsa, au fost preștiuți ce vor face sau au fost predestinați să fie aleși pentru misiune?
Și ar mai fi una.
Apostoli aleși de Iisus erau preștiuți sau predestinați?
Cred că a-ți prins ideia. Mare atenție.
Toate cele bune.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde dimitrie » 27 Ian 2011, 02:32

Crezi ca el e atat de prost, sa intre la lupta pe fata impotriva clerului, cel putin pt inceput nu cred ca va fi asa, apoi daca va prigonii clerul o va face tot prin clerici dar care vor fi devotati lui,
Tocmai că nu-l cred prost.
Ba, că va da dovadă de mare prostie, că de-aia se dă cu satana. Însă se poate spune că va fi viclean ca şarpele, şi viniovat ca ...ăl cu coarne.
Se va folosi de cler pentru că știe că acestuia nu-i convine deloc mucenicia.
Hopaa...! Aici miroase a ură şi dispreţ făţiş! Puţină ruşine!... printre noi sunt clerici care visează la mucenicie. Vedeţi că unul a primit-o de curând.http://iuliana-koinonia.blogspot.com/
Așa cum ați afirmat,
:?:
clerul a știut întodeauna să se plieze după mersul lumii, tocmai pentru a nu-și pierde privilegiile și confortul. Vă dau dreptate.
Satana e tatăl minciunii, şi d-ta eşti fiu al lui! Unde scrie Părintele Silvestru aşa ceva? Aici văd că nu mai este interes pentru adevăr, ci un "moment ironic". Bag de seamă că nu ştiţi că numai la Mânăstirea Oranki din Rusia au împuşcat bolşevicii 11 000 de clerici (cu tot cu episcopi) şi monahi, pentru motivul că nu au vrut să se lepede de credinţă. http://www.doxologia.ro/interviu/pr-dim ... a-ortodoxa Daţi "Oranki 11000 "pe net., şi mai sunt info. şi cu minunile ce se petrec acum acolo.
Nu văd clerul în stradă sau prin păduri și grote.
Păi da, poate o să vedeţi de acum! Datele de mai sus (cu Oranki), pot fi considerate un început în acest sens.
Dar, Pr. Silvestru, dacă este cu putință, vă rog să-mi răspundeți la următoarea întrebare.
Apostolul neamurilor, Pavel și Ioan,
Păi da, "2 în 1"
cel care a scris Apocalipsa, au fost preștiuți
idem.
ce vor face sau au fost predestinați să fie aleși pentru misiune?
Și ar mai fi una.
Apostoli aleși de Iisus erau preștiuți sau predestinați?
Cred că a-ți prins ideia. Mare atenție.
Toate cele bune.
Mare atenţie, Părinte Silvestru, că o merită din plin! Poate vă "arde" vreo notă, să-l ţineţi minte! E dom profesor doar!..
Şi acum, "da capo al fine"!... Că se întoarce iar la topic, prin a vă lua apoi cu Iuda..."preştiuţi sau predestinaţi"... Succes!
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

esenin
Mesaje:1252
Membru din:02 Iul 2008, 20:52
Confesiune:eterodox
Preocupări:artele vizuale, electronica

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde esenin » 27 Ian 2011, 04:15

"Cu adevărat n-am ştiut şi voiesc a învăţa; ce deosebire este între cele ce sînt în puterea noastră şi între cele ce nu sînt şi cum unele sînt stiute mai înainte de Dumnezeu şi altele rînduite mai înainte?"
Cuviosul Maxim a zis: "Toate lucrurile cele bune şi cele rele ne sînt nouă în voie, dar pedepsirile şi certările ce ni se întîmplă sau cele potrivnice acelora, nu sînt în puterea noastră; pentru că nu avem putere în faţa durerii ce ne munceşte, nici pentru sănătate, ci numai în pricinile acelea care aduc ori durere, ori sănătate; şi precum neînfrînarea este pricina bolii, iar înfrînarea este pricinuitoare a sănătăţii celei bune, aşa şi paza poruncilor lui Dumnezeu este pricină de cîştigare a împărăţiei cerului, iar călcarea acelora este pricinuitoare a focului gheenei".


Ha. ha ! Interesanta nuantare ! (Hotarat lucru, in ortodoxie nuantele pot merge pana la contrazicerea culorii initiale. Din alb se poate face negru.) Altfel spus, faptele sunt ale noastre si sunt doar prestiute, in vreme ce consecintele lor sunt randuite (predestinate) de Dumnezeu. (de unde nevoia de a "pazi poruncile").
Daca eu beau (fapt prestiut de Dzeu) ma imbat (consecinta randuita, predestinata). Daca ma imbat preacurvesc cu nevasta aproapelui. Imbatarea este si consecinta (bautului) si "pricina" (preacurviei). Imbatarea este si predestinata (ca consecinta) si prestiuta (ca fapta a mea). Dumnezeu si stie si predestineaza. Cuviosul Maxim era campion olimpic la teologie acrobatica.

Se poate merge mai departe, in chiar litera lui Maxim. Exemplul urmator: Daca eu beau mi se modifica mie, spermatozoizii (Ioan cr. stie cum....ma iertati, sunt ageamiu). Daca mi se modifica voi naste un copil tampit. Dumnezeu prestie de spermatozoizii mei dar nu se poate "tzinea" sa fabrice un copil tampit. (e predestinare). Aici vina mea cade pe spatele copilului, care e predestinat ptr faptele mele. Vezi orbul din scaldatoare. Incurcate caile Domnului....

O singura concluzie (s-ar putea trage doua !): Predestinarea exista bel et bien !

silvestru
Mesaje:367
Membru din:09 Apr 2010, 14:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Cunoaşterea, trăirea ortodoxă.

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde silvestru » 27 Ian 2011, 15:13

Tocmai că nu-l cred prost. Se va folosi de cler pentru că știe că acestuia nu-i convine deloc mucenicia. Așa cum ați afirmat, clerul a știut întodeauna să se plieze după mersul lumii, tocmai pentru a nu-și pierde privilegiile și confortul.
Eu nu am spus despre tot clerul, bagand-ul in aceeasi oala, ci dintre ei vor fi corupti atunci, si necazul va fi ca vor fi foarte multi atunci, incat cei drepti/credinciosi vor fi numeric f putini si nu vor putea faca fata celorlalti, si deci nu au de ales decat suferinta/prigoana sau ascunderea.
Daca te uiti in istorie o sa vezi ca nu-i asa cu pliatu, in rusia, nu demult, au fost sute de mii de clerici impuscati, iar altii au putrezit in exil, si nu trebuie sa te uiti departe decat in puscariile comuniste ca sa vezi cati clerici marturisitori ai credinte au fost chiar la noi, dar si Mantuitorul a spus apostolilor, ca dintre ei se vor ridica barbati mincinosi imbracati in piei de oaie, nu ca toti asa vor fi, daca aici nu faci diferenta discutia nu are rost.
Vă dau dreptate. Nu văd clerul în stradă sau prin păduri și grote.
Nu -i vezi in strada ca sunt totusi un model de rabdare si conformare la ora actuala si muti la ora actuala sunt vrednici si sfinti chiar, chiar daca nu toti, pt ca nu a existat timp in viata bisericii de la infiintare in care sa nu fie si clerici corupti( parerea mea), dar asata nu inseamna ca toti sunt asa, precum si intre mireni pastoriti la fel.
Iar in paduri si grote , inca nu a venit vremea, desi sunt si acum pe acolo, dar mai putini.
Dar, Pr. Silvestru, dacă este cu putință, vă rog să-mi răspundeți la următoarea întrebare.
Apostolul neamurilor, Pavel și Ioan, cel care a scris Apocalipsa, au fost preștiuți ce vor face sau au fost predestinați să fie aleși pentru misiune?
Am spus si mai inainte ca prestiuti sunt toti, pt ca la Dumnezeu toate sunt cunoscute(pre-stiute, dinainte-stiute).
Dumnezeu a adus pe oameni la existenta fara voia lor, deci un fel de predestinare, apoi nu i-a facut pe toti oamenii la fel, pe uni barbati pe atii femei, deci iata tot o predestinare ( ex de acestea nu tin de voia noastra), apoi este si un alt fel de predestinare care se cere a fi impreuna lucratore cu vointa noastra, de ex: fiecaruia i-a dat anumite daruri, pe uni i-a facut apostoli, pe altii invatatori, altora lea dat puterea sa savarseasca minuni...etc , care mai degraba se poate numi chemare din hotararea Lui Dumnezeu, sau alegere, Efeseni Cap. 1v 4. Precum întru El ne-a şi ales, înainte de întemeierea lumii, ca să fim sfinţi şi fără de prihană înaintea Lui, dar eu daca vreu raspund acestei chemari, daca nu, nu, tot printr-o alegere personala, de ex: Moise proorocul a fost chemat de Dumnezeu sa scoata poporul evreu din robia egipteana, dar Moise dupa ezitari, nu s-a impotrivit, apostolul Pavel spune la Evrei Cap. 11v25. Ci a ales mai bine să pătimească cu poporul lui Dumnezeu, decât să aibă dulceaţa cea trecătoare a păcatului, deci iata a ales el Moise, desi a fost chemat de Dumnezeu, asa si apostolii, care au fost chemati, au raspuns chemarii, dar i-a chemat pt ca Dumnezeu a stiut ca vor raspunde chemarii, asta lasa sa se inteleaga acest text: 29.Căci pe cei pe care i-a cunoscut mai înainte, mai înainte i-a şi hotărât să fie asemenea chipului Fiului Său, ca El să fie întâi născut între mulţi fraţi.
30. Iar pe care i-a hotărât mai înainte, pe aceştia i-a şi chemat; şi pe care i-a chemat, pe aceştia i-a şi îndreptat; iar pe care i-a îndreptat, pe aceştia i-a şi mărit.
In acesta categorie intra planul mantuirii oamenilor, in care Dumnezeu pe toti ii cheama la mantuire, pt ca El vrea ca tot omul sa se mantuiasca si la cunostinta adevarului sa vina..., dar foarte putini vor raspune acestei chemari( predestinatii) , iar cei care nu vor vrea sa raspunda cestei chemari, atunci inevitabil vor lucra cele rele, si ca urmare va veni celalalt fel de predestinare peste ei, adica pedeapsa fara de voie, cum spune sf Maxim.
Și ar mai fi una.
Apostoli aleși de Iisus erau preștiuți sau predestinați?
Cred că a-ți prins ideia. Mare atenție.
Toate cele bune.
Explicatia de sus raspune si la aceasta intrebare.
Numa bine, si rau la nimeni.
Cel ce vrea sa se mantuiasca cu intrebarea sa calatoreasca.
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.

silvestru
Mesaje:367
Membru din:09 Apr 2010, 14:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Cunoaşterea, trăirea ortodoxă.

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde silvestru » 27 Ian 2011, 15:20

Ha. ha ! Interesanta nuantare ! ........ Cuviosul Maxim era campion olimpic la teologie acrobatica.
Cuviosul Maxim spune foarte bine, numai ca pe el, si in general ortodoxia, ca sa fie inteleasa tr inteligenta!
O singura concluzie (s-ar putea trage doua !): Predestinarea exista bel et bien !
Da, dar lipsesc explicatiile, chiar si cele false, daramite cele adevarate.
Cel ce vrea sa se mantuiasca cu intrebarea sa calatoreasca.
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.

esenin
Mesaje:1252
Membru din:02 Iul 2008, 20:52
Confesiune:eterodox
Preocupări:artele vizuale, electronica

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde esenin » 27 Ian 2011, 16:23

Obisnuitul circ...Daca v-ati putea abtine sa ridicati coada....macar atat: decenta. Sunteti profesor, daca inteleg bine.
Ca sa intelegem facem ca pentru copii usor retardati: punem o culoare ptr cele care sunt in puterea noastra si alta ptr cele care nu sunt.. Sa observam ca cele care sunt in puterea noastra NU sunt predestinate, si ca cele care nu sunt in puterea noastra SUNT predestinate.

Ce spune sf. Ioan damaschinul ?: "Trebuie sa se stie ca Dumnezeu stie totul dinainte dar nu le predestineaza pe toate. Cunoaste mai dinainte pe cele ce sunt in puterea noastra, dar nu le predestineaza. El nu voieste sa se faca raul si nu forteaza virtutea. Prin urmare predestinarea este opera poruncii prestiutoare a lui Dumnezeu. Predestineaza pe cele ce nu sunt in puterea noastra, potrivit prestiintei Lui. Caci de pe acum chiar, prin prestiinta Lui, a judecat mai dinainte totul, potrivit bunatatii si dreptatii Lui".

Ce spune cuviosul Maxim ? "Cu adevărat n-am ştiut şi voiesc a învăţa; ce deosebire este între cele ce sînt în puterea noastră şi între cele ce nu sînt şi cum unele sînt stiute mai înainte de Dumnezeu şi altele rînduite mai înainte?" Cuviosul Maxim a zis: "Toate lucrurile cele bune şi cele rele ne sînt nouă în voie , dar pedepsirile şi certările ce ni se întîmplă sau cele potrivnice acelora, nu sînt în puterea noastră; pentru că nu avem putere în faţa durerii ce ne munceşte, nici pentru sănătate, ci numai în pricinile acelea care aduc ori durere, ori sănătate; şi precum neînfrînarea este pricina bolii, iar înfrînarea este pricinuitoare a sănătăţii celei bune, aşa şi paza poruncilor lui Dumnezeu este pricină de cîştigare a împărăţiei cerului, iar călcarea acelora este pricinuitoare a focului gheenei".

Ati gajbit acum ? Un pic macar? Mai misca neuronul cel vested?

NE-AM PUTEA OPRI AICI CU DEMONSTRATIA CA PREDESTINAREA EXISTA LA AMBII (DAMASCHINUL, SI CUVIOSUL). UNUL II ZICE "PREDESTINARE", ALTUl II ZICE "RINDUIRE" (a lui Dumnezeu"). daca ati inteles asta, pot sa continui cu "pricina" care devine efect. Intr-adevar, aici trebuie transpiratie, e lucru savant.

(sper, pr. Protosinghel, ca remarcati....de data asta, de ce adopt acest ton)

esenin
Mesaje:1252
Membru din:02 Iul 2008, 20:52
Confesiune:eterodox
Preocupări:artele vizuale, electronica

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde esenin » 27 Ian 2011, 16:44

Asa....sper ca efortul nu v-a epuizat.

In continuare: Ce zice cuviosul: "lucrurile cele bune şi cele rele ne sînt nouă în voie , dar pedepsirile şi certările .....nu sînt în puterea noastră;". Adica: facem ce vrem (aceste sunt "prilejurile"); Acestea nu sunt predestinate. Dar faptele nostre vor avea consecinte care nu sunt in puterile noastre, SUNT PREDESTINATE.

Aplicatie. facem o fapta: bem (tzuica). (din voia noastra). Consecinta: ne imbatam (din voia domnului, asa e "randuit"). Betia, care era consecinta bautului, devine "prilej" ptr a ne culca cu nevasta aproapelui. Iata cum o consecinta devine prilej. DAR ! Prilejurile sunt din voia noastra si libere, pe cand consecintele sunt "randuite" (din voia Doumnului). Consecinta (betia) a devenit prilej. CUM MAI E BETIA ? LIBERA SAU RANDUITA ? Ce culoare are ? (este un fapt atat de des intalnit....ca nici nu vad ce trebuie sa mai ganditi)

dulgherul
Mesaje:66
Membru din:06 Sep 2010, 08:01
Confesiune:ortodox
Localitate:gherla

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde dulgherul » 27 Ian 2011, 18:07

@ dimitrie,
Era vorba că se "ataca" ideia, nu persoana.
Discutam cu Pr. Silvestru o situație IPOTETICĂ, raportată la zilele noastre în România. Deci acuzațiile de ură și dispreț sînt gratuite. Eu ma refeream la ăla. Pr. Silvestru zice:Crezi ca el e atat de prost, sa intre la lupta pe fata impotriva clerului, cel putin pt inceput nu cred ca va fi asa, apoi daca va prigonii clerul o va face tot prin clerici dar care vor fi devotati lui, și: ( va gasii clerici apostati care vor fi la carma bisericii).
Deci care-i problema? Azi nu pot fi clerici apostați la cîrma Biserici, numai în viitor?

Ce nu-i bine în construcția întrebări:
Apostolul neamurilor, Pavel și Ioan, cel care a scris Apocalipsa, au fost preștiuți ce vor face sau au fost predestinați să fie aleși pentru misiune?
În loc să răspundeți a-ți fragmentat întrebarea și v-ați apucat de mișto. Dacă scriam eu că atunci cînd vine ăla o să zică că Tatăl, Fiul Și Duhul sînt 3 în 1, treceați chestiunea în seama mea.
Numai bine.

dulgherul
Mesaje:66
Membru din:06 Sep 2010, 08:01
Confesiune:ortodox
Localitate:gherla

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde dulgherul » 27 Ian 2011, 18:15

@ Pr. Silvestru,
Am înțeles. Mi-ați răspuns aici: Dumnezeu a stiut ca vor raspunde chemarii, asta lasa sa se inteleaga acest text: 29.Căci pe cei pe care i-a cunoscut mai înainte, mai înainte i-a şi hotărât să fie asemenea chipului Fiului Său, ca El să fie întâi născut între mulţi fraţi.
30. Iar pe care i-a hotărât mai înainte, pe aceştia i-a şi chemat; şi pe care i-a chemat, pe aceştia i-a şi îndreptat; iar pe care i-a îndreptat, pe aceştia i-a şi mărit

Deci Dumnezeu A ȘTIUT și A HOTĂRÎT MAI ÎNAINTE. Asta parcă spune tot, întradevăr.
Toate cele bune.

silvestru
Mesaje:367
Membru din:09 Apr 2010, 14:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Cunoaşterea, trăirea ortodoxă.

Re: Omul Fărădelegii (II): predestinatie sau libertate?

Mesaj necititde silvestru » 27 Ian 2011, 19:46

Asa....sper ca efortul nu v-a epuizat.

In continuare: Ce zice cuviosul: "lucrurile cele bune şi cele rele ne sînt nouă în voie , dar pedepsirile şi certările .....nu sînt în puterea noastră;". Adica: facem ce vrem (aceste sunt "prilejurile"); Acestea nu sunt predestinate. Dar faptele nostre vor avea consecinte care nu sunt in puterile noastre, SUNT PREDESTINATE.

Aplicatie. facem o fapta: bem (tzuica). (din voia noastra). Consecinta: ne imbatam (din voia domnului, asa e "randuit"). Betia, care era consecinta bautului, devine "prilej" ptr a ne culca cu nevasta aproapelui. Iata cum o consecinta devine prilej. DAR ! Prilejurile sunt din voia noastra si libere, pe cand consecintele sunt "randuite" (din voia Doumnului). Consecinta (betia) a devenit prilej. CUM MAI E BETIA ? LIBERA SAU RANDUITA ? Ce culoare are ? (este un fapt atat de des intalnit....ca nici nu vad ce trebuie sa mai ganditi)
Acolo prin consecinte, se refera in linii mari, la boala, pedeapsa, suparari care vin ca repercursiuni, nu la unele fapte care rezulta din altele, alea sunt tot din voia omului chiar daca genereaza din unele in altele, ca un lant al slabiciunilor.
Cel ce vrea sa se mantuiasca cu intrebarea sa calatoreasca.
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.


Înapoi la “SFÂNTA SCRIPTURĂ / BIBLIA”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 69 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX