Studiem Evanghelia dupa Ioan

Studiul şi Exegeza Vechiului şi Noului Testament. Probleme de traducere şi intelegere a textului biblic
Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1102
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde Ioan Cr » 12 Noi 2013, 14:03

↑↑↑

Ce frumoase probe in favoarea fortei coezive a adevarului. Nu e vorba doar de unitate ideologica (mintea poate fi indoctrinata) ci de unitatea de gandire determinata de libertatea adevarului, dincolo de litera (in care, pana la un punct, se poate concretiza), dincolo de prejudecatile timpului, un gust primordial, o tendinta pura pentru cunoastere. Dumnezeu nu are ce ascunde, Se descopera sufletului ce cauta sincer, dezinteresat.
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

ThinkAbout
Mesaje: 19
Membru din: 11 Noi 2013, 21:22
Confesiune: greco-catolic
Preocupări: mecanica conflictelor
Localitate: Liban

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde ThinkAbout » 12 Noi 2013, 14:35

(Imi pare bine ca ganditi. E ceva ce se vede rar).

„Nenastere” inseamna fiinta sau existenta? Cuvantul imi spune ca „este” sau ca „exista” fara sa se fi nascut. (ca in islam: „care nu a nascut, si care NU A FOST NASCUT”).
in ceea ce-l priveste pe allah, doctrina islamica nu aduce nicio noutate, fiind o preluare din iudaism si crestinism[ ma refer aici la preluarea in special a doctrinei crestine care a generat monofizismul-doar unchiul khadijei, prima sotie a lui mohammad era crestin] la care se adauga destul de multa ambiguitate, de exemplu in islam allah este iubitor, in crestinism Dumnezeu este Iubire.Am punctat pentru a se sesiza una dintre multiplele diferente in ceea ce priveste conceptul de divinitate, de unde rezulta clar ca allah[in abordarea islamica] este incomplet.
Daca este doar iubitor intrebarea fireasca este cine este atunci cel care l-a facut sa fie iubitor? Nuante multe dar ne departam de subiect...
Cat priveste nenasterea le exprima pe amandoua, in opinia mea.
Dumnezeu este Tatal ca fiinta si exista sub aceasta forma.
Dar mi se pare ca sf. Ioan AFIRMA, aici, ne spune starea Lui, fara sa fie interesat de nastere sau nenastare.
Corect, insa puncteaza cu acel "la inceput" pe care-l putem interpreta ca fiind dintotdeauna.
Al doilea: ca sa fie ipostaza trebuie ca CEVA sa se ipostazieze. Este „stare” (staza) a ceva/cineva. Adica ipostaza pare actiunea de a „exista” (intr-un fel, intr-o staza) a ceva anterior stazei, a fiintei. Radacina comuna, fiintialitatea comuna ramane comuna, dar se declina in ipo-stase diferite.
Daca interpretam judecand in functie de cauza si efect, in aparenta dumneavoastra aveti dreptate.
Totusi cand ipostaziaza ceva?
Totusi cum ipostaziaza ceva?
Cine-i cel care ipostaziaza?
cand si cum ar putea rezolva dilema
(Imi pare bine ca ganditi. E ceva ce se vede rar).
Da! dar ambii sunt ipostaze!. Mie mi se pare ca versetul 1 introduce chiar aceasta con-fuzie, aceasta topire-impreuna, de DINAINTE de ipostaziere, ca devine „Tatal” (si respectiv, „Fiul”) in ex-istenta, nu in fiinta. Ipostaza este adica un atribut al existentei, nu al fiintei. Con-fuzia este intre a fi Dumnezeu si a fi LA Dumnezeu. Nu vad unde e contradictia. (dar inca o data: suntem la limita de sus a exprimabilului...cine stie cate ne scapa? Multe ne sunt „intangibile”)
Cele 3 persoane ale Sfintei Treimi sunt fara tagada ipostase, insa daca admitem ca inainte de ipostaziere ar exista doar Dumnezeu care urmeaza sa ipostazieze atunci introducem schimbari in ipostaza Tatalui transformandu-l din cauza in efect.

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde esenin » 12 Noi 2013, 14:48

(Nu o sa mai pot scrie, trebuie sa lucrez)

Cred (inca o data: CRED, nu sunt sigur), 1.ca totusi fiinta este „initiala” in sens cauzal, (am mai vorbit asta cu Ioan Cr.) Nu cred ca acel „la inceput” se refera la existenta (in timp), ci la cauza prima (In latina s-a tradus cu „in principio erat verbum”, care vrea sa zica ca pricipiul lucrului -al fiintei divine- era cuvantul. Este cu totul altceva decat un inceput temporal!). 2. cu toate acestea principiul fiintial este al tatalui, caci prima sa actiune, adica ipostaziere, este sa produca un Fiu. Cam asa....sunt si eu oarecum confuz.
Trebuie sa ma opresc, pentru cateva zile

Prietenul nostru Vasy? Cand ne veti uimi cu stralucirea gandirii dumneavoastra, pe noi, iubitorii de intuneric?

ThinkAbout
Mesaje: 19
Membru din: 11 Noi 2013, 21:22
Confesiune: greco-catolic
Preocupări: mecanica conflictelor
Localitate: Liban

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde ThinkAbout » 12 Noi 2013, 14:58

In schimb eu altceva am spus, dl Vasy dupa ce-a facut cateva reprosuri a mai afirmat si ca "Dar Scriptura este atat de clara"
De fapt ar fi trebuit sa spuna,ca pentru neo-protestanti scriptura este atat de interpretabila incat genereaza un curcubeu de denominatiuni.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5363
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde protosinghel » 12 Noi 2013, 16:54

purcederea Sf. Duh prin NIMIC nu se deosebeste de nastere, asa cum remarca Sf. Ioan Damaschinul, conceptual TREBUIE sa fie identice (cauza-efect in coeternitate), diferenta de termeni este doar pentru noi oamenii (ca sa folosesc terminologia lui Kant, noumenul este acelasi).
Eu cred că lucrurile sunt totuşi mai complexe. Altfel s-ar anula unicitatea Fiului, Care e totuşi "Unul-Născut". Există la Grigore Teologul, la Fotie, Grigore Palama şi Marcu Eugenicul nişte concretizări legate de diferenţa dintre "născut" şi "purces", chiar dacă ambele înseamnă "cauzat". Din păcate nu am timp acum să caut citatele...

ThinkAbout
Mesaje: 19
Membru din: 11 Noi 2013, 21:22
Confesiune: greco-catolic
Preocupări: mecanica conflictelor
Localitate: Liban

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde ThinkAbout » 12 Noi 2013, 21:49

↑↑↑
Ce frumoase probe in favoarea fortei coezive a adevarului. Nu e vorba doar de unitate ideologica (mintea poate fi indoctrinata) ci de unitatea de gandire determinata de libertatea adevarului, dincolo de litera (in care, pana la un punct, se poate concretiza), dincolo de prejudecatile timpului, un gust primordial, o tendinta pura pentru cunoastere. Dumnezeu nu are ce ascunde, Se descopera sufletului ce cauta sincer, dezinteresat.
Frumosa formulare.
Si eu am observat acest aspect uimitor care este prezent in toata istoria crestinismului-in opinia mea bineinteles.
Un exemplu in acest sens este primul sinod ecumenic, de la niceea in cadrul caruia s-au dezbatut 2 teze
cea in care unii sustineau ca Isus este de o fiinta cu Tatal [homoousious] iar altii ca propuneau formula fiintei asemanatoare[homiousios]
Coincidenta nu mi se pare a fi o simpla coincidenta caci se imbina atat de perfect cu textul bibliei
Inainte de a trece cerul si pamantul, nici o iota sau o cirta din lege nu va trece pana ce toate se vor implini.
Adevarat iota din legea care propunea in fapt homiousios nu a trecut la niceea.
Surprinzator.
Eu cred că lucrurile sunt totuşi mai complexe. Altfel s-ar anula unicitatea Fiului, Care e totuşi "Unul-Născut". Există la Grigore Teologul, la Fotie, Grigore Palama şi Marcu Eugenicul nişte concretizări legate de diferenţa dintre "născut" şi "purces", chiar dacă ambele înseamnă "cauzat". Din păcate nu am timp acum să caut citatele...
Eu cred tot la fel, insa avand in vedere ca toate sinoadele ecumenice s-au bucurat de prezenta mangaietorului clarificarea doctrinara devine adevar tocmai datorita acestui aspect.
Bineinteles, filosofic putem despica firul in patru insa credinta inseamna mai mult decat a intelege concepte cu care opereaza ratiunea umana, de tipul "de ce cred?, in ce cred? etc"...mi-e si imposibil de descris ce presupune acel mai mult.E un fel de bucurie, de fericire intima.....

Vasy
Mesaje: 30
Membru din: 06 Noi 2013, 18:13
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: muncitor instalator

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde Vasy » 12 Noi 2013, 23:10

Pt cei care cred ca m-am retras sau ca "am disparut" dupa ce am initiat aceasta discutie. Dupa cum vedeti sunt muncitor si nu am toata ziua la dispozitie (cum au altii) de a sta pe net si pe langa aceasta am si familie si gospodarie de care este necesar sa ma ocup. Dar mie draga Biblia, imi place si o studiez cu placere de multi ani.

Dar sa revenim la oile noastre, Ioan 1:1-5.
In aceste versete vedem cateva lucruri pe care Dumnezeu vrea ca orice om sa le stie apoi sa le practice, si le voi numerota.

1. Versetele 1-3 ne arata ca Dumnezeu este Suveran, de la el au inceput toate (doar El fiind fara inceput) si toate stau prin voia Lui. Aceasta idee o mai gasim aratata si in alte locuri in Scriptura. Orice lucru incepe cu Dumnezeu si este bine ca si noi sa incepem ziua, saptamana si orice activitate cu Dumnezeu (adica cu rugaciune inaintea Lui) (atentie eu nu am spus ca fac aceasta dar nici nu spun ca nu fac, eu spun ce spune Cuvantul lui Dumnezeu ca ar trebui sa faca oamenii). Deasemenea vedem aici Trinitatea Dumnezeirii, si aceasta fiind aratata in alte locuri in Scriptura.

2. Versetele 4 si 5 ne arata doua lucruri (dar nu sunt singurele) care apartin lui Dumnezeu: viata si lumina.

a) Viata. Dumnezeu este viu, doreste viata oamenilor in contrast cu Satan care duce la moarte si tine oamenii morti dpdv spiritual. Foarte multe versete gasim in Scriptura unde Dumnezeu indeamna oamenii sa aleaga viata, si sa vina la viata dpdv spiritual.

b) Lumina. Ce este lumina? Opusul intunericului. Dumnezeu este lumina si in El nu este intuneric. El vrea ca si oamenii sa vina la lumina adica la El. Oamenii sunt chemati la lumina la Hristos nu la o grupare religioasa nu la o denominatiune nu la penticostali nu la baptisti nu la Martorii lui Iehova nu la crestini dupa Evanghelie nu la ortodoxi ci la Hristos.

Deci: in vers 1-3 vedem suveranitatea si maretia lui Dumnezeu (ca sa stim cu cine avem de aface) iar in vers 4 si 5 vedem chemarea oamenilor la acest Dumnezeu. De-a lungul Scripturii vedem cum Dumnezeu ii cheama pe oameni la El (am spus nu la np, p, sau orice altceva) folosind tot felul de chemari. Binenteles vedem in Scriptura ca unii asculta si merg la El, pe cand altii nu asculta.

Personal asta cred din aceste versete. Deoarece am initiat aceasta discutie, cer permisiunea sa mergem la urmatoarele versete adica versetele 6 la 9. Dar daca va trebui sa dezbatem cele argumentate de mine mai sus, accept si aceasta. Dar nu va asteptati sa scriu de la o zi la alta, intelegeti am si alte activitati si de altfel viata e lunga daca o vrea Dumnezeu. Va doresc (chiar si celor care ma criticati) tot binele posibil de la Dumnezeu si multa binecuvantare !

adelita
Mesaje: 8
Membru din: 13 Noi 2013, 15:00
Confesiune: romano-catolic
Preocupări: operator calculator, dans, religie,sport

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde adelita » 13 Noi 2013, 15:10

M-am intrebat, la un moment dat, de ce se pune atat accent pe carte, efectiv, si nu pe invataturile din ea? De ce nu se raspandeste mai mult faptul ca Dumnezeu este iubire pentru toti, si nu o cladire sau o carte. Un om de rand nu va intelege ce scrieti Dumneavoastra aici. E frumos si ideala filosofia aceasta despre Creator, dar traim intr-o lume in care oamenii au nevoie sa stie ca exista iubirea lui Dumnezeu neconditionata si nu folosofia indelungata despre el, care da senzatia ca Dumnezeu este undeva departe, undeva sus si ne priveste de acolo, in limbaj comun fie spus. Ma intreb asta de multe ori si probabil ma veti lamuri si pe mine, o umila persoana..

ThinkAbout
Mesaje: 19
Membru din: 11 Noi 2013, 21:22
Confesiune: greco-catolic
Preocupări: mecanica conflictelor
Localitate: Liban

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde ThinkAbout » 13 Noi 2013, 15:49

Ma intreb asta de multe ori si probabil ma veti lamuri si pe mine, o umila persoana..
O mica curiozitate daca-mi permiteti
Cand v-ati impartasit ultima data?
In aceste versete vedem cateva lucruri pe care Dumnezeu vrea ca orice om sa le stie apoi sa le practice, si le voi numerota.
Stimate domn, nimeni nu neaga ca Dumnezeu nu ar dori ca fiecare om sa cunoasca lucrurile, numai ca biblia nu-i un supermarket de unde extragi versuri, ca sa-ti construiesti o doctrina.Caci practica a fost instituita prin traditie, dupa ce Isus s-a inaltat iar tradita este apanajul Mangaietorului.
Din pacate protestantii si neoprotestantii nu au inteles niciodata valoarea traditiei in crestinism si au instaurat individualismul[dovada sunt multiplele denominatiuni neo-protestante] iar de la afirmarea individualismului religios la ateism, nu a fost decat un pas.
Felul in care interpreteaza neo-protestantii biblia este un drept al lor, insa din pacate ei inca cred ca Duhul Sfant se ia din biblia transformata in supermarket si nicidecum din alta parte, ceea ce face ca doctrina lor, indiferent de denominatiune sa inceapa de la biblie si sa termine in niste ilogisme fantastice.

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde esenin » 14 Noi 2013, 22:53

Vasy,
V-am citit raspunsul. Indraznesc sa va intreb: Sunteti tanar? Asa pareţi...

1. Versetele 1-3 ne arata ca Dumnezeu este Suveran, de la el au inceput toate (doar El fiind fara inceput) si toate stau prin voia Lui. Aceasta idee o mai gasim aratata si in alte locuri in Scriptura. Orice lucru incepe cu Dumnezeu si este bine ca si noi sa incepem ziua, saptamana si orice activitate cu Dumnezeu (adica cu rugaciune inaintea Lui) (atentie eu nu am spus ca fac aceasta dar nici nu spun ca nu fac, eu spun ce spune Cuvantul lui Dumnezeu ca ar trebui sa faca oamenii). Deasemenea vedem aici Trinitatea Dumnezeirii, si aceasta fiind aratata in alte locuri in Scriptura.

Sper ca incepeti sa observati ca caeia care au alta idee decat dumneavoastra, nu sunt intotdeauna in intuneric, si ca acesta (intunericul) se afla mai degraba de cealalta parte. Interpretarea domniei-voastre NU raspunde la intrebarea mea. Ceilalti intervenienti au increcat totusi sa urce spre „lumina”- desi sunt de confesiuni diferite. (Nu am reusit sa-i citesc pe toti, sunt prea ocupat, imi pare rau) Domnia voastra trageti PREA REPEDE concluzia, din primul verset, ca....trebuie sa ne incepem ziua cu rugagiune. E bine intr-adevar, dar nu este evident ca de-asta aincifrat Sf. Ioan aceste versete. are scopuri mai inalte, Sf. Ioan!. Adica: „sola scriptura” a dumneavoastra e VICIOASA. Daca nu ai puterea s-o intelegegi, ceea ce e cazul, (Si nu este rusinos! - TOTI avem dreptul sa fim „prosti”) ajungi sa tragi concluzii caricaturale. Dar trebuie sa ne batem sa NU mai fim „prosti”. Abtineti-va macar sa atacati ca zevzecii tot ce va iese in cale. (Zic astea pentru ca pareti tanat, deci mai puteti invata).

Tiens, UNDE vedeti Trinitatea? Pana acuma vedeti doar dualitatea....ce cuvant v-o fi sunand a „Duh Sfant”....(ca sa iasa trei)

In fine...

ThinkAbout
Mesaje: 19
Membru din: 11 Noi 2013, 21:22
Confesiune: greco-catolic
Preocupări: mecanica conflictelor
Localitate: Liban

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde ThinkAbout » 15 Noi 2013, 20:38

Vasy,
Tiens, UNDE vedeti Trinitatea? Pana acuma vedeti doar dualitatea....ce cuvant v-o fi sunand a „Duh Sfant”....(ca sa iasa trei)

In fine...
merg iarasi aplicand interpretare libera
cuvintele sunt:
"s-au făcut" avand in vedere ca Sfantul Duh duce la bun sfarsit fiecare energie sau lucrare divina de unde si " nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut.".
Aceasta-i interpretarea mea si recunosc ca poate ma insel.

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde esenin » 15 Noi 2013, 22:37

Vasy,
Tiens, UNDE vedeti Trinitatea? Pana acuma vedeti doar dualitatea....ce cuvant v-o fi sunand a „Duh Sfant”....(ca sa iasa trei)

In fine...
merg iarasi aplicand interpretare libera
cuvintele sunt:
"s-au făcut" avand in vedere ca Sfantul Duh duce la bun sfarsit fiecare energie sau lucrare divina de unde si " nimic nu s-a făcut din ce s-a făcut.".
Aceasta-i interpretarea mea si recunosc ca poate ma insel.
(nu mai stiu cum se face ca sa va citez doar pe dumneavoastra)
„S-a facut” se refera la „toate cate s-au facut”. In acest caz ar insemna ca Duhul Sfant, al treilea „membru” al Trinitatii, ar fi creat...
Si anume prin Christos.

Vasy
Mesaje: 30
Membru din: 06 Noi 2013, 18:13
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: muncitor instalator

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde Vasy » 17 Noi 2013, 17:08

Vreau sa scriu la esenin.

Eu nu am spus ca cei care au alta idee decat a mea sunt in intuneric (sau asa am spus? Te rog da un copy/paste sa vad ca e asa). Eu nu am spus cine este in intuneric si cine nu. Eu am aratat ce spune Scriptura in primele versete si anume ca primele versete ni-l prezinta pe Dumnezeu, apoi celelalte versete ne arata ca oamenii sunt chemati la acest Dumnezeu care El este lumina si viata. Intreb din nou (ca nu mi s-a raspuns la intrebare), asa este? Deasemenea nu pot sa spun decat ca acolo unde este pacat (ori la cine este) este intuneric. Sau voi puteti spune altceva?

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde esenin » 17 Noi 2013, 18:14

Ei, n-ai scris... Ai scris. Las-o, ca măcăne.

Inteleg de ce nu vreti sa faceti acest studiu, pt ca veti descoperi lumina si iubiti mai mult intunericul cum se spune in Evanghelie.

Dar nu iti fac o vina...studiaza mai mult, daca esti tânar. (Si chiar daca esti batran, de altfel. Regele David a murit cu cartea in mana). Si nu mai fi agresiv.
Altfel, analiza ta e SUMARA! Iei in simplu lucrurile complicate. Toata Biblia „ ni-l prezinta pe Dumnezeu, apoi ..... ne arata ca oamenii sunt chemati la acest Dumnezeu”. Cand „studiezi” un verset, te aplici asupra acelui verset, incerci sa intelegi ce spune el in particular. Cauta, ca model, omillile Sf. Ioan Chrysostomul, de pilda. Asa se face. (mai sunt multi altii, însă). Fereste-te de gandirea protestanta: e SIMPLA, caraghios de simpla, simplifica atat de mult ca pierde adevarul, care-i scapa printre degete.....

Vasy
Mesaje: 30
Membru din: 06 Noi 2013, 18:13
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: muncitor instalator

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde Vasy » 17 Noi 2013, 20:24

Daca am scris de ce nu dai un cpoy/paste ca sa vad? De studiat studiez asa cum spui tu ca trebuie sa studiem.
Daca sunt agresiv, asta este. Si Domnul Isus a fost, si Pavel si alti, dar mie nu mi se pare ca am fost agresiv.

Am pus niste intrebari simple care le tot repet dar vad ca le ocoliti. De ce nu raspundeti concret, este asa sau nu este asa precum am spus? Exact asa fac si martorii cand vrei sa le spui un adevar din Scriptura, il ocolesc spun cu totul alte lucruri dar nu raspund concret la intrebarile care le sunt puse. Tare va mai asemanati cu ei.
De ce sa citesc despre nustiu cine cand am Scriptura? Eu am citit in Scriptura in Ioan 5:39 sa cercetez Scriptura (nu altceva) ca in ele am viata vesnica, si Ele Scripturile, vorbesc despre Hristos nu altceva. Dati dreptate Scripturi, sau nu? (oricum stiu ca nu i-mi veti raspunde la aceasta intrebare ca si la celelalte)

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde esenin » 17 Noi 2013, 20:42

Uff...greu la deal cu boii mici.
Cuvintele in italice, din mesajul meu anterior, ÎŢI APARŢIN ! sunt un copy/paste din ce ai scris!

la ce nu ti-am raspuns „concret”?

Mintea „se deschide” sau nu, adica pentru unii, scriptura este neinteligibila, Nu o spun eu, ci evanghelistul Matei. Poti s-o citesti cat vrei, s-ar putea s-o citesti degeaba. Trebuie indrumare, pe care eu am gasit-o unde ti-am zis. Abia apoi poti sa intelegi singur, dar CU PRECAUTII, adica tot trebuie sa te confrunti cu marii interpreti ai textului, care s-au ocupat cu acest lucru, si care au avur „harul” de la Duhul Sfant- cum zic ortodocsii. E simplu bun-simt intelectual..... si in matematica sau chimie tot asa se face.

Vasy
Mesaje: 30
Membru din: 06 Noi 2013, 18:13
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: muncitor instalator

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde Vasy » 17 Noi 2013, 21:23

E greu la deal? Asta e. "Pe calea ingusta e lupta, placeri desertaciuni pe ea nus" spune o cantare.

Hai sa incercam sa mergem mai departe. cap 1 vers 6 la 8. voi da eu interpretarea sa nu mai astept mult si pt a nu face multa polemica.

Ioan (botezatorul binenteles) a venit inaintea lui Isus ca sa anunte, sa prevesteasca venirea lui Mesia. Dupa un timp lung de tacere (400 de ani) Dumnezeu nu a mai vorbit cu poporul Israel. De aceea oamenii de atunci l-au confundat pe Ioan cu Isus, dar se spune clar ca nu era el lumina (adica Isus) ci el a venit ca sa marturiseasca despre Lumina (adica despre Isus).

Este corect? Aici ar trebui sa fie mai usor.

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde esenin » 17 Noi 2013, 21:34

E greu pentru tine, redusule! de tine e vorba. Nici macar nu-ti rfecunosti propriile tampenii. Ca de obicei, la np: si batuti în cap si agresivi. In fine, imi faci „concesia”: hai sa mergem mai departe. Asta da nesimtire!

Vasy
Mesaje: 30
Membru din: 06 Noi 2013, 18:13
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: muncitor instalator

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde Vasy » 18 Noi 2013, 23:36

pt esenin

Stiu ca nu am sanse sa revi la adevar, dar sti pt ce inca mai stau activat pe forum? Pt a-ti fi de marturie si pentru a ma perfectiona in studiu pt ca sunt ajutat sa cunosc mult mai multe din doctrina voastra ortodoxa.

Eu nu am folosit cuvinte urate la adresa ta si nici nu voi folosi pt ca le foloseam cu multi ani inainte dar am parasit ceea ce este rau. Nu de alta dar pe mine asa m-a invatat Hristos.
Eu nu il vad pe Hristos, pe Apostoli pe ucenici folosind astfel de cuvinte cum folosesti tu, chiar daca si acestia aveau oameni din tabara religioasa diferita.

Biblia spune :"din prisosul inimii vorbeste gura", deci din cuvintele tale vad de fel de crestin esti, dar sigur nu unul care ii place lui Hristos pt ca Hristos nu are oameni de acestia. Eu nu te-am jignit si nu te voi jignii niciodata. Daca tu o faci, este spre paguba ta, eu voi rabda, voi suporta si ma voi bucura. Domnul sa judece intre mine si tine.

Am vrut sa facem un studiu biblic dar vad ca te deranjeaza tare. Ar fi putut fi un studiu in care eu sa i-mi spun parerea mea si tu parerea ta sa dam dovada de ferplay, dar vad ca cu tine nu se poate. Asta este.

Eu oricum ma lupt sa traiesc in curatie, sa ma inchin Domnului, sa Il slujesc si sa fac voia Lui.

De restul are El grija.

Te salut, iti doresc numai bine, multe binecuvantari si Dumnezeu sa fie cu tine !

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: Studiem Evanghelia dupa Ioan

Mesaj necititde Floryan » 19 Noi 2013, 11:01

pt esenin
Stiu ca nu am sanse sa revi la adevar, dar sti pt ce inca mai stau activat pe forum? Pt a-ti fi de marturie si pentru a ma perfectiona in studiu pt ca sunt ajutat sa cunosc mult mai multe din doctrina voastra ortodoxa.
Deci D-l Esenin a incercat pe cat l-au tinut puterile sa va explice cat mai bine acele versete, iar dv dupa cum observ faceti niscaiva prozelitism. Astfel stand lucrurile vreau sa va rog:
1 - va rog din suflet, incercati sa formulati propozitiile corect romaneste, ca sa intelegem si noi ce vreti sa spuneti.
2 - va rog sa nu faceti vreo "evanghelizare". Sunteti aici doar pt a discuta si atat.
3 - ati propus un subiect, tratati-l pana la capat si cu simt de raspundere. Nu sunteti dv etalonul, iar parerile celorlalti sunt sau nu bune dupa cum credeti dv. De ex. pentru primele 5 versete din Ev lui Ioan, puteti sa faceti referire la scrierile primelor veacuri sau altele, caci slava Domnului sunt destule. (vedeti ca Dl Esenin va recomanda Sf. Ioan Chrysostomul sau Ioan Gura de Aur - pe care si np il citesc), deci haideti sa incercam sa invatam ceva, daca vrem si putem, iar dv, sincer aveti foarte multe de invatat.
4 - sa nu uitati ca vi s-a ingaduit sa postati in alte locuri decat in acelea destinate celor de alte confesiuni.
5 - cititi tot regulamentul acestui forum.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic


Înapoi la “SFÂNTA SCRIPTURĂ / BIBLIA”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron