Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Studiul şi Exegeza Vechiului şi Noului Testament. Probleme de traducere şi intelegere a textului biblic
nemessis
Mesaje: 347
Membru din: 09 Dec 2010, 21:20
Confesiune: ateu
Preocupări: arta, stiinta, omul

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde nemessis » 06 Sep 2015, 11:22

Biserica Ortodoxă nu este de vină pentru lamentabilele atacuri extremiste ale urmașilor Islamului.
In nici un caz nu am sugerat asta. Talibanii, cat si crestinii nu dau doi bani pe viata altora. Consideri omorul un lucru bun, daca este la ordinul lui Dumnezeu. Nu este demagogie, chiar tu ai zis asta. Si daca asculti talibanii, o sa spuna acelasi lucru: Daca zice Dumnezeu, atunci faci, orice ar fi.
Repet, Dumnezeu nu este un om, un criminal oare care, El știe ce face și de ce o face.
De ce faci totul sa-l scoti bun? Asta ma deranjeaza cel mai mult, ca daca Dumnezeu stie ce face, cumva ar avea sens. Si daca nu conteaza? Si Hitler stia ce face, a zis de nenumarate ori ca vrea sa faca un bine Europei si poporului german. Culmea, nu a intrat in istorie pentru intentiile lui bune, ci pentru faptele oribile. De ce nu-l judecam si pe Hitler cu exact aceeasi masura? Ce-mi pasa mie ca unul e om si cellalt e zeu? Actiunile sunt aceleasi si daca tot am moralitatea prefer s-o folosesc si sa nu ma las cumparat cu promisiuni de mantuire.
De asta zic, ca voi crestinii puteti sa vorbiti despre moralitate numai dupa ce condamnati aventura lui Avraam si crucificarea. Fara astea, promovati sclavia si tortura. Vai, fara Dumnezeu nu ai fi nimic, si pentru asta o sa fi de acord cu tentativa de omor asupra unui copil? Este dezgustator! Tii atat de mult la mantuirea ta, incat esti dispus sa sustii o crima.
Se pare că și copiii erau răi. Dacă puteau fi educați și dați la brazdă Dumnezeu o făcea
Sunt cam multe lucruri ce nu poate sa faca Dumnezeu, nu-i asa? Se intampla mult prea multe lucruri fara vointa lui, nu-i asa? Si daca permite, automat il face complice. Copii sunt din nastere rai, egoisti si narcisisti. Prin educatie devin mai buni. Se putea educa, se intampla zilnic.
E foarte ciudat cum Dumnezeu a ucis si animalele. Nu este cam ciudat? Sa doresti uciderea animalelor, care nu putea sa participe la rautatea oamenilor.
Nu se putea ca oamenii rai pur si simplu sa dispara de pe planeta, iar animalele si copii sa ramana?
Normal ca nu. E nevoie de sadism. Iar pe tine nu te duce mintea sa gandesti "ba, eu oare cum as fi rezolvat mai bine", asa ca zici "Si eu i-as fi ucis pe toti, oricum erau rai." De remarcat ca in biblie nu scrie in ce fel erau oamenii rai, dar scrie in Epopeea lui Gilgamesh. Varianta originala a potopului. Vei vedea la ce se refera cand zice ca erau oamenii rai, si nu e la ce te astepti.
A vrut să mântuiască lumea printr-o chenoză, și la fel cum noi suferim, a vrut și El să sufere, și la fel cum noi plângem, a vrut și El să plângă, și la fel cum noi murim, a vrut și El să moară, și toate acestea pentru noi, din iubire.
Inca odata descrii un zeu incapabil. Adica el nu stia cum este sa fi om, pana nu a fost si el unu? Iar daca stia, ce rost avea?
Nu-mi pasa ce a vrut el, resping tortura.
In plus, el nu a murit, nu-i asa? In mod normal, cand cineva moare, ramane mort. Insa el a fentat propria jertfa, a anulat tot prin inviere. Nu a fost jertfa reala, a fost doar o mare bataie de joc, iar tu te astepti sa apreciez asta? Nu pot.
Si aici vine partea interesanta: eu practic sunt destinat "iadului", pentru ca resping atrocitatile vechiului testament si crucificarea. O fac din preocupare fata de ce este bine. De ce sa ma supun uni zeu care face asa ceva? Numai pentru ca este stapan, eu trebuie sa trec cu vederea orice, si sa zic ca poate eu nu inteleg? Mi se pare absurd.
Ce anume rau li s-a intamplat ? Daca traiesc in continuare bine merci o viata vesnica ?
Exact depsre asta vorbeam: nu va pasa de viata altora. Ce daca a murit, nu conteaza, doar eu sa mai traiesc un pic.
Hai sa aplicam logica ta in realitate. Eu ca parinte, as dori ca sa-i ofer tot ce-i mai bun copilului meu. Asa ca, tare bine ar fi, sa-i garantez trecerea in viata vesnica. Daca copilul traieste, poate devine ca mine, sau poate pacatuieste prea mult si pierde aceasta sansa.
Insa daca-l avortez sau il omor cat este in scutece... Eu ajung in iad, dar garantez lui mantirea.
Asta e momentul sa-ti arati ipocrizia.

wastebook
Mesaje: 91
Membru din: 15 Mar 2013, 23:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: teologie, stiinta

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde wastebook » 06 Sep 2015, 14:35

Exact depsre asta vorbeam: nu va pasa de viata altora. Ce daca a murit, nu conteaza, doar eu sa mai traiesc un pic.
Hai sa aplicam logica ta in realitate. Eu ca parinte, as dori ca sa-i ofer tot ce-i mai bun copilului meu. Asa ca, tare bine ar fi, sa-i garantez trecerea in viata vesnica. Daca copilul traieste, poate devine ca mine, sau poate pacatuieste prea mult si pierde aceasta sansa.
Insa daca-l avortez sau il omor cat este in scutece... Eu ajung in iad, dar garantez lui mantirea.
Asta e momentul sa-ti arati ipocrizia.
Si care e problema ? Fa asta si o sa platesti si in viata asta si in cealalta. Cu ce invalideaza prostiile pe care le-ai scris tu acum ceea ce am spus eu. Da copilul va fi in siguranta alaturi de Creatorul lui.

De ce ar trebui sa ne pese de ceilalti intr-o lume ateista ? Mi se pare ca ne tragi de urechi pentru credintele noastre absolut logice dar iti promovezi propriile credinte cladite pe nisipuri miscatoare. Cu ce ma incalzeste pe mine daca tu, copilul si tot arborele genealogic traiti inca 100 de ani sau dispareti maine ? Sa fiti sanatosi, si asa traim pe o planeta cu resurse limitate asa ca faceti loc. Mai putine guri de hranit -> mai multa mancare pe masa mea.

Avatar utilizator
Wryetui
Mesaje: 30
Membru din: 06 Aug 2015, 23:41
Confesiune: ortodox
Preocupări: teologia, biserica, istoria

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde Wryetui » 06 Sep 2015, 15:36

Biserica Ortodoxă nu este de vină pentru lamentabilele atacuri extremiste ale urmașilor Islamului.
In nici un caz nu am sugerat asta. Talibanii, cat si crestinii nu dau doi bani pe viata altora. Consideri omorul un lucru bun, daca este la ordinul lui Dumnezeu. Nu este demagogie, chiar tu ai zis asta. Si daca asculti talibanii, o sa spuna acelasi lucru: Daca zice Dumnezeu, atunci faci, orice ar fi.
Repet, Dumnezeu nu este un om, un criminal oare care, El știe ce face și de ce o face.
De ce faci totul sa-l scoti bun? Asta ma deranjeaza cel mai mult, ca daca Dumnezeu stie ce face, cumva ar avea sens. Si daca nu conteaza? Si Hitler stia ce face, a zis de nenumarate ori ca vrea sa faca un bine Europei si poporului german. Culmea, nu a intrat in istorie pentru intentiile lui bune, ci pentru faptele oribile. De ce nu-l judecam si pe Hitler cu exact aceeasi masura? Ce-mi pasa mie ca unul e om si cellalt e zeu? Actiunile sunt aceleasi si daca tot am moralitatea prefer s-o folosesc si sa nu ma las cumparat cu promisiuni de mantuire.
De asta zic, ca voi crestinii puteti sa vorbiti despre moralitate numai dupa ce condamnati aventura lui Avraam si crucificarea. Fara astea, promovati sclavia si tortura. Vai, fara Dumnezeu nu ai fi nimic, si pentru asta o sa fi de acord cu tentativa de omor asupra unui copil? Este dezgustator! Tii atat de mult la mantuirea ta, incat esti dispus sa sustii o crima.
Se pare că și copiii erau răi. Dacă puteau fi educați și dați la brazdă Dumnezeu o făcea
Sunt cam multe lucruri ce nu poate sa faca Dumnezeu, nu-i asa? Se intampla mult prea multe lucruri fara vointa lui, nu-i asa? Si daca permite, automat il face complice. Copii sunt din nastere rai, egoisti si narcisisti. Prin educatie devin mai buni. Se putea educa, se intampla zilnic.
E foarte ciudat cum Dumnezeu a ucis si animalele. Nu este cam ciudat? Sa doresti uciderea animalelor, care nu putea sa participe la rautatea oamenilor.
Nu se putea ca oamenii rai pur si simplu sa dispara de pe planeta, iar animalele si copii sa ramana?
Normal ca nu. E nevoie de sadism. Iar pe tine nu te duce mintea sa gandesti "ba, eu oare cum as fi rezolvat mai bine", asa ca zici "Si eu i-as fi ucis pe toti, oricum erau rai." De remarcat ca in biblie nu scrie in ce fel erau oamenii rai, dar scrie in Epopeea lui Gilgamesh. Varianta originala a potopului. Vei vedea la ce se refera cand zice ca erau oamenii rai, si nu e la ce te astepti.
A vrut să mântuiască lumea printr-o chenoză, și la fel cum noi suferim, a vrut și El să sufere, și la fel cum noi plângem, a vrut și El să plângă, și la fel cum noi murim, a vrut și El să moară, și toate acestea pentru noi, din iubire.
Inca odata descrii un zeu incapabil. Adica el nu stia cum este sa fi om, pana nu a fost si el unu? Iar daca stia, ce rost avea?
Nu-mi pasa ce a vrut el, resping tortura.
In plus, el nu a murit, nu-i asa? In mod normal, cand cineva moare, ramane mort. Insa el a fentat propria jertfa, a anulat tot prin inviere. Nu a fost jertfa reala, a fost doar o mare bataie de joc, iar tu te astepti sa apreciez asta? Nu pot.
Si aici vine partea interesanta: eu practic sunt destinat "iadului", pentru ca resping atrocitatile vechiului testament si crucificarea. O fac din preocupare fata de ce este bine. De ce sa ma supun uni zeu care face asa ceva? Numai pentru ca este stapan, eu trebuie sa trec cu vederea orice, si sa zic ca poate eu nu inteleg? Mi se pare absurd.
Ce anume rau li s-a intamplat ? Daca traiesc in continuare bine merci o viata vesnica ?
Exact depsre asta vorbeam: nu va pasa de viata altora. Ce daca a murit, nu conteaza, doar eu sa mai traiesc un pic.
Hai sa aplicam logica ta in realitate. Eu ca parinte, as dori ca sa-i ofer tot ce-i mai bun copilului meu. Asa ca, tare bine ar fi, sa-i garantez trecerea in viata vesnica. Daca copilul traieste, poate devine ca mine, sau poate pacatuieste prea mult si pierde aceasta sansa.
Insa daca-l avortez sau il omor cat este in scutece... Eu ajung in iad, dar garantez lui mantirea.
Asta e momentul sa-ti arati ipocrizia.
1. Talibanii omoară oameni pentru că așa spune Dumnezeu, că este bine să omori oameni? Unde?

2. Probabil pentru că tu faci totul ca să Îl scoți rău. Oricât de logic te-ai crede tot faci o greșeală de logică enormă, numită „eroare de categorie”. O eroare de categorie este atunci când plasezi un subiect într-o categorie câruia acesta nu aparține, spre exemplu: „Piatra este bolnavă”, așa cum nici o piatră nu poate fi bolnavă, nici Dumnezeu nu poate fi pus sub judecata oamenilor pentru că El este Creatorul nostru și chiar poate să facă ce vrea cu noi din moment ce al Lui suntem. De aceea nu numai că este absurd, dar și penibil să Îl asemeni pe Dumnezeu cu Hitler deoarece Dumnezeu niciodată nu omoară din ură iar Hitler nu este decât un genocid xenofob, un om luând viața unui alt om nu este ceva natural, dar Dumnezeu luând viața unui om este ceva natural pentru că El ne-a dat-o.

3. Nu există nimic care Dumnezeu să nu poată să facă. I-a spune-mi, ce rezolvă Dumnezeu dacă oprește războaiele, boala și foametea?

4. Bați mereu în același cui pentru că ți-am dezmontat odată argumentul și ți-am explicat de ce a trebuit Dumnezeu să se jertfească pe cruce și de ce a trebuit să Își asume natura umană, dar mă mai întrebi odată pentru că nu dorești să accepți adevărul și preferi să nu crezi ceea ce spun.

5. Ba chiar îmi pasă de viața altora, tu ești cel care dorești ca toți să moară. Te surprinde ceea ce spun? Este curios cum tu sprijin așa mult viața oamenilor dar ataci propria sursă a vieții cu insulte și dispreț, pe Dumnezeu. Tu nu poți garanta trecerea nimănui în viața veșnică pentru că nu ești decât un om și ceva atât de adânc precum mântuirea veșnică nu numai că îți scapă din posibilitatea de înfăptuire, dar îți și scapă din abilitatea de înțelegere.

nemessis
Mesaje: 347
Membru din: 09 Dec 2010, 21:20
Confesiune: ateu
Preocupări: arta, stiinta, omul

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde nemessis » 06 Sep 2015, 20:23

Talibanii omoară oameni pentru că așa spune Dumnezeu, că este bine să omori oameni? Unde?
CItat din Coran:
"The punishment of those who wage war against Allah and His messenger and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet "

Citez pe Mullah Omar:
[The Taliban are] "a simply band of dedicated youths determined to establish the laws of Allah on earth... The Taliban will fight until there is no blood in Afghanistan left to shed, and Islam becomes a way of life four our people."

Sursa
Dumnezeu nu poate fi pus sub judecata oamenilor pentru că El este Creatorul nostru și chiar poate să facă ce vrea cu noi din moment ce al Lui suntem.
Pai si nu folosesti judecata umana cand spui ca este bun? Eu oricum nu am cum sa folosesc alta judecata, cum as putea sa folosesc judecata divina?
Si daca zici ca nu stim care este planul lui Dumnezeu, si nu putem folosi judecata noastra, cum mai poti sa afirmi ca este bun?
Tot insisti ca poate sa faca ce vrea cu noi. Da. Si eu pot sa fac ce vreau cu pisica mea. Insa actiunile mele o sa arate ce fel de persoana sunt! Si culmea, si pisica poate sa foloseasca propria judecata sa stabileasca daca sunt bun, sau nu, nu trebuie sa foloseasca judecata umana.
Nu există nimic care Dumnezeu să nu poată să facă. I-a spune-mi, ce rezolvă Dumnezeu dacă oprește războaiele, boala și foametea?
Pai nu tu ai zis ca Dumnezeu a innecat si copii, fiindca nu putea sa-i educe? Nu zic nimic de razboaiele pornite de oameni infecti, nici macar de razboaiele "sfinte", pornite din motive religioase. Vorbesc exclusiv de genocidul purtat de Moise la ordinul lui Dumnezeu. Poate evreii ar fi putut sa traiasca in pace in Canaan, daca Dumnezeu nu ar fi ordonat sa-i ucida pe toti. Vorbesc de tentativa de omor al lui Avraam.
ți-am explicat de ce a trebuit Dumnezeu să se jertfească pe cruce și de ce a trebuit să Își asume natura umană,
Da. si din descrierea ta reiese un Dumnezeu care nu prea stie ce face. Ori nu a avut puterea sa schimbe totul fara tortura, ori nu a vrut. Una din variante il face incapabil, cellalt rau. Ce alegi?

wastebook
Mesaje: 91
Membru din: 15 Mar 2013, 23:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: teologie, stiinta

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde wastebook » 06 Sep 2015, 21:18

Pai si nu folosesti judecata umana cand spui ca este bun? Eu oricum nu am cum sa folosesc alta judecata, cum as putea sa folosesc judecata divina?
Si daca zici ca nu stim care este planul lui Dumnezeu, si nu putem folosi judecata noastra, cum mai poti sa afirmi ca este bun?
Tot insisti ca poate sa faca ce vrea cu noi. Da. Si eu pot sa fac ce vreau cu pisica mea. Insa actiunile mele o sa arate ce fel de persoana sunt! Si culmea, si pisica poate sa foloseasca propria judecata sa stabileasca daca sunt bun, sau nu, nu trebuie sa foloseasca judecata umana.
Si probabil o face la fel de bine precum o faci si tu. Genocid pisicesc. :lol:

Deci Dumnezeu ar fi trebuit sa lase lumea sa traiasca. Nu conteaza ca in conformitate cu doctrina crestina copiii aia innecati traiesc in continuare, ca viata asta e doar o mica firmitura dintr-un plan mai larg, daca ateul crede ca nu urmeaza nimic dupa moarte e clar ca-i genocid. Noi suntem rai ca nu intelegem ghiveciul din capul tau.
Aia din Canaan isi aruncau copiii in foc. Dar probabil ala nu-i genocid dupa mintea ta. Genocid e doar cand Dumnezeu decide sa starpeasca astfel de practici, pedepsindu-i pe cei care au facut-o si luandu-i langa el pe cei care nu au facut-o. Dar din nou, probabil era important sa-i lase sa traiasca macar 2000 de ani ca sa se sature ca oricum nu mai urmeaza nimic dupa ce murim.

nemessis
Mesaje: 347
Membru din: 09 Dec 2010, 21:20
Confesiune: ateu
Preocupări: arta, stiinta, omul

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde nemessis » 06 Sep 2015, 23:17

Nu conteaza ca in conformitate cu doctrina crestina copiii aia innecati traiesc in continuare,
Pai bine, dar tocmai ai anulat orice posibilitate sa te mai opui avortului! In conformitate crestina, acei copii in devenire sunt binemersi intr-o vesnicie! Tu vezi unde duce afirmatia ta?
Aia din Canaan isi aruncau copiii in foc.
De unde sti? Poate nu-ti dai seama, dar in antichitate orice copil era important, daca isi ardeau copii era numai pentru ca asa le-a zis zeul lor - si asa ajungem in discutia cu Avraam. Adica el are voie sa-si ucida copilul, dar canaanitii nu? Nu ar fi mai bine sa stabilim ca toti erau niste idioti?
Dar probabil ala nu-i genocid dupa mintea ta. Genocid e doar cand Dumnezeu decide sa starpeasca astfel de practici, pedepsindu-i pe cei care au facut-o
Ba da, sigur ca e genocid, intr-adevar, canaanitii au fost niste monstri. Insa Dumnezeu putea sa previna. Putea sa educe.
Daca e asa cum zine Wrietuy, si Dumnezeu poate sa faca ce vrea cu noi, asta automat inseamna ca el, doar el este responsabil pentru tot. Este imposibil sa ai puterea, dar nu si responsabilitatea. Fiindca puterea automat inseamna posibilitatea sa iei decizii prin care sa corectezi.

Iar daca Dumnezeu a dat libertate totala omului, nu mai are nici un drept sa pedepseasca. Ca sa-l opresc pe Wrietuy din spasme: Are posibilitatea sa pedepseasca, dar asta il va face automat nedrept, fiindca el e cel care a creeat conditiile care duc la atrocitati, EL A CREEAT LUMEA, nu?

wastebook
Mesaje: 91
Membru din: 15 Mar 2013, 23:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: teologie, stiinta

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde wastebook » 06 Sep 2015, 23:34

Nu conteaza ca in conformitate cu doctrina crestina copiii aia innecati traiesc in continuare,
Pai bine, dar tocmai ai anulat orice posibilitate sa te mai opui avortului! In conformitate crestina, acei copii in devenire sunt binemersi intr-o vesnicie! Tu vezi unde duce afirmatia ta?
Aia din Canaan isi aruncau copiii in foc.
De unde sti? Poate nu-ti dai seama, dar in antichitate orice copil era important, daca isi ardeau copii era numai pentru ca asa le-a zis zeul lor - si asa ajungem in discutia cu Avraam. Adica el are voie sa-si ucida copilul, dar canaanitii nu? Nu ar fi mai bine sa stabilim ca toti erau niste idioti?
Dar probabil ala nu-i genocid dupa mintea ta. Genocid e doar cand Dumnezeu decide sa starpeasca astfel de practici, pedepsindu-i pe cei care au facut-o
Ba da, sigur ca e genocid, intr-adevar, canaanitii au fost niste monstri. Insa Dumnezeu putea sa previna. Putea sa educe.
Daca e asa cum zine Wrietuy, si Dumnezeu poate sa faca ce vrea cu noi, asta automat inseamna ca el, doar el este responsabil pentru tot. Este imposibil sa ai puterea, dar nu si responsabilitatea. Fiindca puterea automat inseamna posibilitatea sa iei decizii prin care sa corectezi.

Iar daca Dumnezeu a dat libertate totala omului, nu mai are nici un drept sa pedepseasca. Ca sa-l opresc pe Wrietuy din spasme: Are posibilitatea sa pedepseasca, dar asta il va face automat nedrept, fiindca el e cel care a creeat conditiile care duc la atrocitati, EL A CREEAT LUMEA, nu?
Bai tu esti normal ? Cu ce anuleaza faptul ca Dumnezeu are grija de copilul ala avortat fapta ta ? (care este rea pentru ca este contrara poruncii divine si nu pentru ca i se pare unuia sau altuia ca e rea).
La fel si cu Avraam. Tu mergi inainte ca rusii, dar nu ne spui pasajul in care Avraam isi omoara copilul. :lol: Una e sa citesti cu picioarele Biblia ( de fapt nu sa o citesti ci sa repeti ce citesti pe site-uri de propaganda ateista despre genociduri si Avraam, si alta e sa incerci sa intelegi despre ce e vorba acolo ( despre un om credincios care a primit ca dar un copil in circumstante deosebite, despre promisiunea lui Dumnezeu in legatura cu acel copil si asa mai departe ).

Avatar utilizator
Wryetui
Mesaje: 30
Membru din: 06 Aug 2015, 23:41
Confesiune: ortodox
Preocupări: teologia, biserica, istoria

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde Wryetui » 07 Sep 2015, 09:01

Talibanii omoară oameni pentru că așa spune Dumnezeu, că este bine să omori oameni? Unde?
CItat din Coran:
"The punishment of those who wage war against Allah and His messenger and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet "

Citez pe Mullah Omar:
[The Taliban are] "a simply band of dedicated youths determined to establish the laws of Allah on earth... The Taliban will fight until there is no blood in Afghanistan left to shed, and Islam becomes a way of life four our people."

Sursa
Dumnezeu nu poate fi pus sub judecata oamenilor pentru că El este Creatorul nostru și chiar poate să facă ce vrea cu noi din moment ce al Lui suntem.
Pai si nu folosesti judecata umana cand spui ca este bun? Eu oricum nu am cum sa folosesc alta judecata, cum as putea sa folosesc judecata divina?
Si daca zici ca nu stim care este planul lui Dumnezeu, si nu putem folosi judecata noastra, cum mai poti sa afirmi ca este bun?
Tot insisti ca poate sa faca ce vrea cu noi. Da. Si eu pot sa fac ce vreau cu pisica mea. Insa actiunile mele o sa arate ce fel de persoana sunt! Si culmea, si pisica poate sa foloseasca propria judecata sa stabileasca daca sunt bun, sau nu, nu trebuie sa foloseasca judecata umana.
Nu există nimic care Dumnezeu să nu poată să facă. I-a spune-mi, ce rezolvă Dumnezeu dacă oprește războaiele, boala și foametea?
Pai nu tu ai zis ca Dumnezeu a innecat si copii, fiindca nu putea sa-i educe? Nu zic nimic de razboaiele pornite de oameni infecti, nici macar de razboaiele "sfinte", pornite din motive religioase. Vorbesc exclusiv de genocidul purtat de Moise la ordinul lui Dumnezeu. Poate evreii ar fi putut sa traiasca in pace in Canaan, daca Dumnezeu nu ar fi ordonat sa-i ucida pe toti. Vorbesc de tentativa de omor al lui Avraam.
ți-am explicat de ce a trebuit Dumnezeu să se jertfească pe cruce și de ce a trebuit să Își asume natura umană,
Da. si din descrierea ta reiese un Dumnezeu care nu prea stie ce face. Ori nu a avut puterea sa schimbe totul fara tortura, ori nu a vrut. Una din variante il face incapabil, cellalt rau. Ce alegi?
1. Aici voiam eu să ajung. Că le spune „dumnezeul„ lor, o înșelăciune diavolicească sau productul unei minți bolnave dar inteligente, asta este altceva, dar nu că le spune Dumnezeul cel adevărat, Dumnezeul cel viu.

2. Și eu văd prin acțiunile Lui și prin judecata mea că El este bun.

3. Vorbești exclusiv de genocidul purtat de Moise sau de tentativa de omor al lui Avraam? Repet, iarăși te pripești la judecată. Gândește-te că acum mii de ani lucrurile stăteau altfel, moartea nu era privită cu aceeași ochi ca și acum. Și tu nici nu știi ce s-a petrecut decât din Scriptură, doar Dumnezeu, Avraam, Moise... Și cei de atunci au știut cât de necesar și important este ceea ce au făcut. Pe lângă că Dumnezeu I-a cerut lui Avraam moartea fiului său când încă Legea nu era dată, și uciderea unui om nu era o încălcare a legii divine.

4. Pâi cum așa? Cei mai mari teologi ai tuturor timpurilor au văzut magnanimitatea lui Dumnezeu în actul său de jertfă pe cruce și tu îmi vii cu faptul că nu știa ce face? Ignoranța ta autoasumată este îngrijorătoare pentru că te mulțumești cu a nu știi și a nu înțelege. Nu, Dumnezeu nu putea să ne „ierte” sau să „ierte” pe Adam pur și simplu pentru „greșelile noastre”, pentru că nu există nici o greșeală sau o vină care trebuie mântuită. Păcatul, în teologia noastră ortodoxă, este înțeles în termeni medicali, El fiind o boală gravă a sufletului. Păcatul original a produs o gravă dezordine la nivelul nostru spiritual, inima, mintea și trupul s-au despărțit și fiecare gândește cumva, în urma păcatului original toată umanitatea are de suferit din cauza urmărilor acestea pentru noi, așa că Dumnezeu nu avea de ce să ne ierte pentru că nu aveam nici o vină, el a trebuit să restabilească ordinea pentru că omul nu a putut ajunge singur la Dumnezeu (cum vezi prin miile de religii ale pământului) așa că Dumnezeu Însuși a trebuit să vină să ajungă la oameni (Iisus Hristos). Ca Dumnezeu să vindece rănile adânci ale omenirii a fost nevoie de o participare atât a naturii umane cât și a naturii divine, dar cum oamenii nu aveau cum să participe a trebuit tot Dumnezeu în persoana lui Hristos să Își asume condiția umană, iar în persoana Lui, când acestea doua s-au unit, natura umană s-a vindecat. Aceasta este mântuirea.

nemessis
Mesaje: 347
Membru din: 09 Dec 2010, 21:20
Confesiune: ateu
Preocupări: arta, stiinta, omul

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde nemessis » 07 Sep 2015, 13:53

Aici voiam eu să ajung. Că le spune „dumnezeul„ lor, o înșelăciune diavolicească
Nuami ca ei nu sunt deacord cu tine, ei considera ca tu esti cel care este in eroare. SI daca sunt ei cei care au dreptate, atunci decapitarile sunt un lucru bun? Nu mai bine stabilim ca asemenea atrocitati sunt de condamnat indiferent cine o face si care sunt motivele? De ce sa nu condamnam daca se fac la cererea lui Dumnezeu, cum a fost in cazul lui Moise si Avraam?
Și eu văd prin acțiunile Lui și prin judecata mea că El este bun.
Deci tu ai voie sa judeci si eu nu? Ce-mi scapa? Cine ti-a dat dreptul sa-l judeci pe Dumnezeu si cine a luat dreptul meu sa-l judec?
Sau poate ca ai voie sa spui numai lucruri bune despre el? Interesant, stii, in 1989 s-a terminat epoca de aur, in care Partidul era raspunzator pentru toate cele bune, iar cei care comentau dispareau subit. Si activistii erau ca tine, nu puteau sa-si inchipuie de ce ar comenta cineva de partid si faceau tot posibilul sa reduca la tacere pe cei care comentau.
Repet, iarăși te pripești la judecată. Gândește-te că acum mii de ani lucrurile stăteau altfel, moartea nu era privită cu aceeași ochi ca și acum.
Posibil. Uite, eu consider ca singura posibilitate sa devi mai bun, este numai dupa ce recunosti ce este rau. Toata discutia asta pana la urma nu este despre Dumnezeu, ci despre crestinii care in 2015 justifica atrocitati. Eu vreau sa fiu bun, asa ca nu-mi pasa ca zici ca ma pripesc. Prefer sa zic ca genocidul si tentativa de omor sunt de condamnat, nu conteaza cand s-au intamplat, nu conteaza cine a dat ordinul. Oamenii de atunci erau barbari si dobitoci, vreau ca noi si cei care vin dupa noi sa fie mai buni.
Ori cand justifici acele fapte oribile, atunci tii totul in aceeasi stare.
Nu, Dumnezeu nu putea să ne „ierte” sau să „ierte” pe Adam pur și simplu pentru „greșelile noastre”, pentru că nu există nici o greșeală sau o vină care trebuie mântuită.
Oricum ai formula, Dumnezeu daca nu avea de ales, inseamna ca era cam incapabil. E simplu. Doar el a creeat lumea sa fie asa, el a facut ca urmarile caderii sa fie ceea ce sunt. Putea sa lase inclusiv fara urmari. Urmarile puteau sa dispara treptat peste generatii. Cum se face ca eu pot sa gasesc solutii mai bune, fara torturi, dar pe el nu l-a dus capul?

Avatar utilizator
Wryetui
Mesaje: 30
Membru din: 06 Aug 2015, 23:41
Confesiune: ortodox
Preocupări: teologia, biserica, istoria

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde Wryetui » 07 Sep 2015, 14:43

Aici voiam eu să ajung. Că le spune „dumnezeul„ lor, o înșelăciune diavolicească
Nuami ca ei nu sunt deacord cu tine, ei considera ca tu esti cel care este in eroare. SI daca sunt ei cei care au dreptate, atunci decapitarile sunt un lucru bun? Nu mai bine stabilim ca asemenea atrocitati sunt de condamnat indiferent cine o face si care sunt motivele? De ce sa nu condamnam daca se fac la cererea lui Dumnezeu, cum a fost in cazul lui Moise si Avraam?
Și eu văd prin acțiunile Lui și prin judecata mea că El este bun.
Deci tu ai voie sa judeci si eu nu? Ce-mi scapa? Cine ti-a dat dreptul sa-l judeci pe Dumnezeu si cine a luat dreptul meu sa-l judec?
Sau poate ca ai voie sa spui numai lucruri bune despre el? Interesant, stii, in 1989 s-a terminat epoca de aur, in care Partidul era raspunzator pentru toate cele bune, iar cei care comentau dispareau subit. Si activistii erau ca tine, nu puteau sa-si inchipuie de ce ar comenta cineva de partid si faceau tot posibilul sa reduca la tacere pe cei care comentau.
Repet, iarăși te pripești la judecată. Gândește-te că acum mii de ani lucrurile stăteau altfel, moartea nu era privită cu aceeași ochi ca și acum.
Posibil. Uite, eu consider ca singura posibilitate sa devi mai bun, este numai dupa ce recunosti ce este rau. Toata discutia asta pana la urma nu este despre Dumnezeu, ci despre crestinii care in 2015 justifica atrocitati. Eu vreau sa fiu bun, asa ca nu-mi pasa ca zici ca ma pripesc. Prefer sa zic ca genocidul si tentativa de omor sunt de condamnat, nu conteaza cand s-au intamplat, nu conteaza cine a dat ordinul. Oamenii de atunci erau barbari si dobitoci, vreau ca noi si cei care vin dupa noi sa fie mai buni.
Ori cand justifici acele fapte oribile, atunci tii totul in aceeasi stare.
Nu, Dumnezeu nu putea să ne „ierte” sau să „ierte” pe Adam pur și simplu pentru „greșelile noastre”, pentru că nu există nici o greșeală sau o vină care trebuie mântuită.
Oricum ai formula, Dumnezeu daca nu avea de ales, inseamna ca era cam incapabil. E simplu. Doar el a creeat lumea sa fie asa, el a facut ca urmarile caderii sa fie ceea ce sunt. Putea sa lase inclusiv fara urmari. Urmarile puteau sa dispara treptat peste generatii. Cum se face ca eu pot sa gasesc solutii mai bune, fara torturi, dar pe el nu l-a dus capul?
1. Ei spun? Și dacă eu spun, mă crezi? Aici se dovedește ipocrizia ateismului, care nu caută adevărul ci preferă să vadă cum diferitele credințe se ceartă între ele pentru cine îl are. Da, mulți se recomandă drept paznici ai adevărului, dar nu toți sunt onești cu ei înșiși sau cu noi. Dacă vrei să afli adevărul îl cauți, nu te ascunzi sub scuze. Cum ar fi schimbat treaba dacă Dumnezeu ar fi poruncit direct? Foarte mult, viața este al lui Dumnezeu și Dumnezeu știe când poate să o ia, de ce, cum și pentru ce.

2. Nu, nimeni nu are dreptul să Îl judece pe Dumnezeu, și nu numai, nimeni nu are dreptul să judece pe nimeni, așa cum Însuși Dumnezeu a zis. Eu nu am nevoie să Îl judec pe Dumnezeu ca să știu că este bun pentru că El deja s-A arătat a fi așa, ce judecată îmi mai trebuie? Doar oamenii a căror inimă este plină de otravă și preferă să trăiască în minciuna și întunericul necunoașterii luminii Mântuitorului răstălmăcesc orice pentru ca „adevărul” să fie după propria lor plăcere.

3. "Gol am ieşit din pântecele mamei mele şi gol mă voi întoarce în pământ! Domnul a dat, Domnul a luat; fie numele Domnului binecuvântat!"

4. Incapabil ești doar tu de a înțelege misterele Dumnezeiești. Nu vreau să te ridiculizez sau să te minuspreciez dar inabilitatea ta de a înțelege ceea ce eu îți spun nu stă decât în ignoranța ta din domeniul teologiei, ceea ce este logic pentru că oamenii mereu se tem de ceea ce nu înțeleg, așa că permite-mi să nu îți permit ca tu să mă înveți teologie pentru același motiv pentru care nu îi permit unui țăran să mă învețe algebră, pentru că nu are nici o idee despre ceea ce vorbește, și spune doar lucruri anapoda.

nemessis
Mesaje: 347
Membru din: 09 Dec 2010, 21:20
Confesiune: ateu
Preocupări: arta, stiinta, omul

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde nemessis » 07 Sep 2015, 15:06

Bun. Si acum hai sa comparam pozitia mea si pozitia ta.

Eu zic ca genocidul si tentativa de omor asupra unui copil nevinovat sunt lucruri de neiertat. Indiferent cine o face si indiferent de motiv. Cineva care face asa ceva, nu poate fi bun, poate fi doar rau, sau poate intr-o eroare cu urmari grave. Oricine care face sau apreciaza aceste lucruri este de condamnat.

Tu zici ca genocidul si tentativa de omor, asupra unui copil poate fi justificat si ca exista situatii in care asta e culmea bunatatii, iar daca cineva este dispus sa-si ucida propriul copil fiindca asa i s-a cerut, trebuie apreciat.

Care dintre noi propune o lume mai buna? Eu dexemplu nu as vrea sa traiesc intr-o lume, in care taica-miu poate sa-mi taie beregata, si sa mai fie si aplaudat pentru asta si sa fie dat ca exemplu bun. As prefera sa ma simt in siguranta. As prefera o lume in care cei care vin in numele lui Dumnezeu sa nu ucida pe toti care ii ies in cale - ori nu numai Daesh face asta, ci asa au facut si evreii lui Moise.

Cum ai putea sa zici ca esti bun, daca insisti ca e bine sa tai beregata propriului copil, numai asa...ca asa ti s-a zis?
De ce ar fi lumea propusa de tine mai buna?

wastebook
Mesaje: 91
Membru din: 15 Mar 2013, 23:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: teologie, stiinta

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde wastebook » 07 Sep 2015, 18:25

Ce inseamna sa fii bun sau rau intr-o lume ateista ? Care e modelul la care ne referim atunci cand vorbim de bunatate sau rautate ? De unde stii ca normal ar fi sa ne omoram pe unde ne prindem si nu sa inventam tot felul de motive pentru a nu face asta ? Arata-ne un gram de bunatate sau un metru de rautate ca sa intelegem despre ce vorbim - poate sunt doar idei religioase cu care ai fost indoctrinat. :lol:

nemessis
Mesaje: 347
Membru din: 09 Dec 2010, 21:20
Confesiune: ateu
Preocupări: arta, stiinta, omul

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde nemessis » 07 Sep 2015, 22:04

Ce inseamna sa fii bun sau rau intr-o lume ateista ?
Nu stiu la ce te referi cand zici "lume ateista". In viziunea mea este o lume in care nu te bazezi deloc pe nici un zeu. Asa ca te uiti in ambele directii cand treci strada, mergi la doctor cand ai boli si folosesti curentul ca sa vezi noaptea. Intreaga ta viata e fix ca a mea, singura diferenta ca participi la diferite ritualuri de care mie nu-mi pasa.
Pe de alta parte, ma nelinisteste faptul ca ai avea nevoie sa discutam despre ce e rau si ce e bine. Tu vorbesti serios? Daca nu ai crede in Dumnezeu tu ai fi dispus sa ucizi si sa furi? In cazul asta poate e mai bine sa fi crestin, macar nu stim ce gunoi este adevaratul wastebook.
Arata-ne un gram de bunatate sau un metru de rautate
Astea nu sunt lucruri existente, sunt felul in care resimtim niste evenimente. Practic sunt imaginare, dar ne afecteaza pe toti, asa ca merita preocuparea. De exemplu, un cutremur undeva pacific nu e nici rau, nici bine. Insa daca niste oameni mor de pe urma lui, atunci zicem ca e rau.
Stiu ca numai gura e de tine, probabil chiar si tu eviti sa ajungi in viata vesnica cat mai tarziu, si tu ai considera un lucru rau sa ti se intample ceva grav si nu ai multumi la Dumnezeu, ci ai merge la medic.

Dar hai sa analizam evenimentul lui Avraam. Daca eu as fi Avraam, probabil mi-ar fi incomod, dar zau, as avea de castigat increderea lui Dumnezeu daca as ucide copilul. Insa daca as fi Isaac, as vedea instant pericolul ce reprezinta propriul tata si probabil nu mi-ar conveni. Si cum doresc sa evit moartea, sa pot sa lucrez in continuare, as resimti evenimentul ca ceva foarte rau si as face tot posibilul sa opresc. Garantez ca nici tu nu ai fi bucuros sa fi executat de propriul tata.
Nimeni nu alege unde sa se nasca, asa ca e un exercitiu bun sa te gandesti ce ar fi fost daca te-ai fi nascut evreu in 1924, sau daca te-ai fi nascut negru in Mississippi 1720. O sa ai nevoie cred de cateva minute sa-ti dai seama ce ar fi rau.

Chiar si pe termen lung, merita sa fi bun cu toti oamenii. Fiindca viata este extrem de lunga. La un moment dat esti puternic si poti sa faci ce vrei, dar in momentul in care pierzi tot ai nevoie de ajutor.

Si acuma ai puterea si te bucuri de ea si impui altora sa traiasca dupa regulile tale. Dar cum ar fi viata ta, daca ai fi dintr-un grup abuzat constant? Cum ar fi crestin in Irak sau homosexual in Romania, sau negru pe plantatiile din secoul 18?
Iata ca este usor sa decizi ce este bine, trebuie doar sa vezi din punctul de vedere al celui mai slab, mai putin norocos.

Ajungem la persoanele care din diferite motive aleg violenta si coruptia. Din nou, daca te gandesti la toata originea lui si toata viata lui, poti sa-ti dai usor seama ca exact la fel ai fi facut. Daca eu as fi avut exact viata ta si creierul tau, atunci as gandi exact ca tine si vice-versa. Asa ca oameniii astia la randul lor sunt victimele propriei gandiri si nu trebuie pedepsiti, trebuie doar izolati ca sa nu mai faca rau altora. Cred ca e clar ca pedeapsa cu moartea e una din barbariile ce dispretuiesc.

Pana la urma, eu consider un om fiind bun cand face ce este bine chiar si atunci cand nimeni nu-l vede (da, e vorba de inelul lui Platon).
Iar un om rau, este cel care iarta numai pentru ca asa a cerut Iisus, care are nevoie de Dumnezeu ca sa-si dea seama ca nu e bine sa omori.

Asa ca Dumnezeu poate sa dea oridn ca Isaac sa fie ucis, daca as fi fost in locul lui Isaac, mai mult ca sigur nu mi-ar fi convenit. Si chiar nu ar fi de admirat o lume in care toti parintii sunt ca Avraam si femeia asta:
Femeia şi-a decapitat şi tranşat bebeluşul de şase luni

Si daca te intereseaza din punct de vedere neurologic de ce suntem predispusi spre cooperare mai mult, iata o prezentare (e pt. oameni civili, nu e pt specialisti)
Morality: From the Heavens or From Nature?' by Dr. Andy Thomson, AAI 2009

wastebook
Mesaje: 91
Membru din: 15 Mar 2013, 23:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: teologie, stiinta

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde wastebook » 08 Sep 2015, 03:21

Ce inseamna sa fii bun sau rau intr-o lume ateista ?
Nu stiu la ce te referi cand zici "lume ateista". In viziunea mea este o lume in care nu te bazezi deloc pe nici un zeu. Asa ca te uiti in ambele directii cand treci strada, mergi la doctor cand ai boli si folosesti curentul ca sa vezi noaptea. Intreaga ta viata e fix ca a mea, singura diferenta ca participi la diferite ritualuri de care mie nu-mi pasa.
Pe de alta parte, ma nelinisteste faptul ca ai avea nevoie sa discutam despre ce e rau si ce e bine. Tu vorbesti serios? Daca nu ai crede in Dumnezeu tu ai fi dispus sa ucizi si sa furi? In cazul asta poate e mai bine sa fi crestin, macar nu stim ce gunoi este adevaratul wastebook.
Arata-ne un gram de bunatate sau un metru de rautate
Astea nu sunt lucruri existente, sunt felul in care resimtim niste evenimente. Practic sunt imaginare, dar ne afecteaza pe toti, asa ca merita preocuparea. De exemplu, un cutremur undeva pacific nu e nici rau, nici bine. Insa daca niste oameni mor de pe urma lui, atunci zicem ca e rau.
Stiu ca numai gura e de tine, probabil chiar si tu eviti sa ajungi in viata vesnica cat mai tarziu, si tu ai considera un lucru rau sa ti se intample ceva grav si nu ai multumi la Dumnezeu, ci ai merge la medic.

Dar hai sa analizam evenimentul lui Avraam. Daca eu as fi Avraam, probabil mi-ar fi incomod, dar zau, as avea de castigat increderea lui Dumnezeu daca as ucide copilul. Insa daca as fi Isaac, as vedea instant pericolul ce reprezinta propriul tata si probabil nu mi-ar conveni. Si cum doresc sa evit moartea, sa pot sa lucrez in continuare, as resimti evenimentul ca ceva foarte rau si as face tot posibilul sa opresc. Garantez ca nici tu nu ai fi bucuros sa fi executat de propriul tata.
Nimeni nu alege unde sa se nasca, asa ca e un exercitiu bun sa te gandesti ce ar fi fost daca te-ai fi nascut evreu in 1924, sau daca te-ai fi nascut negru in Mississippi 1720. O sa ai nevoie cred de cateva minute sa-ti dai seama ce ar fi rau.

Chiar si pe termen lung, merita sa fi bun cu toti oamenii. Fiindca viata este extrem de lunga. La un moment dat esti puternic si poti sa faci ce vrei, dar in momentul in care pierzi tot ai nevoie de ajutor.

Si acuma ai puterea si te bucuri de ea si impui altora sa traiasca dupa regulile tale. Dar cum ar fi viata ta, daca ai fi dintr-un grup abuzat constant? Cum ar fi crestin in Irak sau homosexual in Romania, sau negru pe plantatiile din secoul 18?
Iata ca este usor sa decizi ce este bine, trebuie doar sa vezi din punctul de vedere al celui mai slab, mai putin norocos.

Ajungem la persoanele care din diferite motive aleg violenta si coruptia. Din nou, daca te gandesti la toata originea lui si toata viata lui, poti sa-ti dai usor seama ca exact la fel ai fi facut. Daca eu as fi avut exact viata ta si creierul tau, atunci as gandi exact ca tine si vice-versa. Asa ca oameniii astia la randul lor sunt victimele propriei gandiri si nu trebuie pedepsiti, trebuie doar izolati ca sa nu mai faca rau altora. Cred ca e clar ca pedeapsa cu moartea e una din barbariile ce dispretuiesc.

Pana la urma, eu consider un om fiind bun cand face ce este bine chiar si atunci cand nimeni nu-l vede (da, e vorba de inelul lui Platon).
Iar un om rau, este cel care iarta numai pentru ca asa a cerut Iisus, care are nevoie de Dumnezeu ca sa-si dea seama ca nu e bine sa omori.

Asa ca Dumnezeu poate sa dea oridn ca Isaac sa fie ucis, daca as fi fost in locul lui Isaac, mai mult ca sigur nu mi-ar fi convenit. Si chiar nu ar fi de admirat o lume in care toti parintii sunt ca Avraam si femeia asta:
Femeia şi-a decapitat şi tranşat bebeluşul de şase luni

Si daca te intereseaza din punct de vedere neurologic de ce suntem predispusi spre cooperare mai mult, iata o prezentare (e pt. oameni civili, nu e pt specialisti)
Morality: From the Heavens or From Nature?' by Dr. Andy Thomson, AAI 2009


Ai scris ditamai carnatul dar dincolo de name calling si de chestii ca " un om bun e ala care face bine cand nu-l vede nimeni :lol: " tot nu ai reusit sa explici pe ce te bazezi atunci cand spui ca unul e bun sau rau, sau de ce crezi ca e normal sa fim buni si nu e normal sa fim ...oricum am fi. Ti-ai pus vreodata vreo intrebare in legatura cu viziunea ta despre viata sau inghiti ca un curcan tot ce iti servesc aia si ai intrebari doar in legatura cu divinitatea ? :lol:
Ce face un om care fura sau ucide sa fie un gunoi ? Daca tu si ceilalti care cred ca e rau sa furi si sa ucizi sunteti gunoaie ? Repet din nou care este etalonul cu care masori ? Cum arata omul standard si pe ce te bazezi atunci cand spui ca omul trebuie sa fie nu stiu cum si cine iese din tipar e un gunoi ? Nu-mi mai da link-uri cu povesti ateiste despre moralitate, explica-mi tu pe ce te bazezi.

Pr Haralambie
Mesaje: 882
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde Pr Haralambie » 08 Sep 2015, 06:05

Prea multă vâlvă se face în jurul întâmplării cu Avraam. E clar ca Dumnezeu nu a vrut uciderea fiului său ci a fost pus doar la o incercare.
Iar referitor la ucidererile pe care le-a comandat Dumnezeu și pentru care este acuzat, eu ași vrea sa va pun o întrebare d-le nemessis. Cum ați gestiona sau stopa fenomenul ISIS, în cazul în care acesta ar lua tot mai mare amploare și evident, zilnic ar fi uciși sute și mii de oameni?
Cu mult respect.

nemessis
Mesaje: 347
Membru din: 09 Dec 2010, 21:20
Confesiune: ateu
Preocupări: arta, stiinta, omul

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde nemessis » 08 Sep 2015, 09:10

Cum arata omul standard si pe ce te bazezi atunci cand spui ca omul trebuie sa fie nu stiu cum si cine iese din tipar e un gunoi ?
Cred ca reiese clar din textul anterior. Poti sa-ti dai seama ce este bun si ce este rau prin responsabilitatea pe care o ai fata de ceilalti oameni. Daca tu eviti moartea si suferinta ta atunci e clar ca ai fi rau daca ai povoca altuia aceste lucruri. Asta este etalonul, suferinta pe care provoaca actiunile tale.
Prea multă vâlvă se face în jurul întâmplării cu Avraam.
Nu este vorba neaparat de Avraam. Este vorba mai mult de voi. Ma socheza ca nu gasesc nici un crestin care sa condamne fapta lui. Intelegeti ca mi se pare extrem de grav, ca voi credeti ca se poate justifica in vre-un fel tentativa de omor? Nici nu conteaza ca a fost oprit, din text reiese clar ca ar fi trecut la fapte.
Un om cu simt moral nu ar avea nici o dificultate sa spuna ca e de condamnat, indiferent cine era omul si de la cine a primit ordinul si cand s-a intamplat.
Cum ați gestiona sau stopa fenomenul ISIS, în cazul în care acesta ar lua tot mai mare amploare și evident, zilnic ar fi uciși sute și mii de oameni?
Ca om care e in situatia in care poate sa faca ceva? Cred ca solutia este educatia si drepturile egale pentru femei. Si cum una din conflicte este pe baza diferitelor secte, neaparat scoasa religia din institutiile statului si formarea unui stat secular - adica complet neutru din punct de vedere religios. Probabil trebuie impus din exterior si va trebui facut asta si cu Arabia Saudita.
Ar fi un proces lent, poate ar avea efect peste 2 generatii si probabil aplicarea fortei nu poate fi evitata.
Insa daca dai drepturi la femei, atunci ai eliberat jumate din populatie, iar aceasta jumatate va lupta pentru libertatea primita fiindca va sti cum este fara.
Ar fi nevoie de ridiculizarea constanta a jihadistilor(ceea ce se si face) si a martirilor. Daca moartea in numele lui Dumnezeu va fi ceva ridicol, multi o sa se gandeasca de doua ori daca vor sa devina subiectul unor glume.
Insa stiti ce ar putea sa faca Dumnezeu? Toti jihadistii ar putea sa aiba un vis, in care Dumnezeu sa le spuna "Stati ca nu lucrati in numele meu, crestinii au dreptate" Sau poate chiar sa opreasca idiotii care trec la fapte, asa cum a facut cu Avraam.

Insa ISIS este un fenomen extrem de complicat cu multiple origini, incepand cu impartirea imperiul otoman si incalzirea globala, etc(mai ales etc). Orice am zis eu este doar speculatie si trebuie luate ca atare.

Pakistan este pe drumul cel bun; ce-i drept, nivelul de barbrie e ceva mai scazut. Insa va influenta Afganistanul, restul tarilor din zona. Iata o animatie din Pakistan, cu mesaj clar de a sustine libertatea, educatia si lupta imotriva dogmatismului de orice fel

Nu e o intamplare ca personajul principal este o fata, lupta cu cartile si stiloul si se imbraca in burka ca sa-si ascunda identitatea. Toate astea au fost decizii constiente, iar copii la maturitate o sa fie cu influenta acestei animatii.

wastebook
Mesaje: 91
Membru din: 15 Mar 2013, 23:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: teologie, stiinta

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde wastebook » 08 Sep 2015, 10:45

Cred ca reiese clar din textul anterior. Poti sa-ti dai seama ce este bun si ce este rau prin responsabilitatea pe care o ai fata de ceilalti oameni. Daca tu eviti moartea si suferinta ta atunci e clar ca ai fi rau daca ai povoca altuia aceste lucruri. Asta este etalonul, suferinta pe care provoaca actiunile tale.
Pai cum iti dai seama catra suferinta provoci ? Daca ii furi unuia banii ai doar de castigat. Ce te face sa crezi ca pe ala pe care-l doare in fund de ceilalti e un gunoi si nu esti tu un rebut al vremurilor in care oamenii credeau in bine si rau la fel cum credeau si in Dumnezeu. Daca ceri dovezi pentru existenta lui Dumnezeu, ai vreo dovada palpabila ca exista bine si rau, suferinta, empatie si altele asemenea ? Sau poate sunt doar inchipuiri ale mintii tale defecte. Arata-ne un gram de empatie macar sa vedem si noi ce culoare are. :lol:

nemessis
Mesaje: 347
Membru din: 09 Dec 2010, 21:20
Confesiune: ateu
Preocupări: arta, stiinta, omul

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde nemessis » 08 Sep 2015, 11:31

Pai cum iti dai seama catra suferinta provoci ?
Da. Singurii care nu sunt capabili sa evalueze sunt psihopatii, si cei care se considera infailibili.
Daca ii furi unuia banii ai doar de castigat.
Nu, pe termen lung as avea numai de pierdut. Am toate motivele sa nu am reputatia celui cu maini lipicioase, ci reputatia celui in care poti sa te bazezi.
Fiindca primesc ajutorul altuia atunci cand exista o incredere ca eu la randul meu nu o sa fac ceva impotriva. Iar increderea nu poate fi impusa, trebuie castigata.
Insa lasand evaluarea beneficiilor din propriul egoism mai este ceva fundamental: Oare mie mi-ar conveni sa mi se fure...orice? Si daca nu mi-ar conveni, cu ce drept as face asa ceva altuia? Nu poti fi bun daca pentru bucuria ta cineva trebuie sa sufere. Si oricum, asta poti afla usor, trebuie doar sa intrebi parerea celor care sufera.
Ce te face sa crezi ca pe ala pe care-l doare in fund de ceilalti e un gunoi
Pai nu este. CIneva care doreste sa fie complet separat de oameni si nu-i pasa de nimeni nu e gunoi. Problemele apar numai daca cauzeaza suferinta altora prin actiunile sale.
Daca ceri dovezi pentru existenta lui Dumnezeu, ai vreo dovada palpabila ca exista bine si rau, suferinta, empatie
Ce ti-am scris mai devreme? Astea nu sunt lucruri reale, sunt imaginare, fiindca sunt numai in mintea fiintelor. Iar ceva imaginar prin definitie nu poate fi demonstrat. Incearca sa intelegi ca nu sunt reale, dar sunt adevarate. Toti suntem capabili sa percepem cel putin propria suferinta.
Arata-ne un gram de empatie macar sa vedem si noi ce culoare are. :lol:
Desigur. Iata:
Mirror Neuron
Deci simti durerea celuilalt. Chiar si surdo-mutii sau cineva din cultura diferita poate sa perceapa starea ta emotionala. Pana si cainii reactioneaza la tristete si tu o sa recunosti daca un caine sau pisica sufera.

Eu o sa continui sa pierd vremea cu tine, cu toate ca sunt convins ca doar iti bati joc de mine. Mi-e foarte foarte greu sa cred ca cineva poate fi chiar in halul acesta de absurd. Sunt curios pana unde poti sa mergi cu absurditatea. Si daca te-as cunoaste as putea sa propun un experiment in care sa suferi doar asa...ca asa vreau eu. Sti care e treaba? Nici nu te-ai baga. Fiindca faci aici pe tampitu...sau poate chiar esti...dar pana si tu intelegi ca exista suferinta complet inutila si e bine daca toata lumea se preocupa sa scada din suferinta si e rau cand stai intre sadici care doresc cat mai multa suferinta.

wastebook
Mesaje: 91
Membru din: 15 Mar 2013, 23:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: teologie, stiinta

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde wastebook » 08 Sep 2015, 11:45

Pai cum iti dai seama catra suferinta provoci ?
Da. Singurii care nu sunt capabili sa evalueze sunt psihopatii, si cei care se considera infailibili.
Daca ii furi unuia banii ai doar de castigat.
Nu, pe termen lung as avea numai de pierdut. Am toate motivele sa nu am reputatia celui cu maini lipicioase, ci reputatia celui in care poti sa te bazezi.
Fiindca primesc ajutorul altuia atunci cand exista o incredere ca eu la randul meu nu o sa fac ceva impotriva. Iar increderea nu poate fi impusa, trebuie castigata.
Insa lasand evaluarea beneficiilor din propriul egoism mai este ceva fundamental: Oare mie mi-ar conveni sa mi se fure...orice? Si daca nu mi-ar conveni, cu ce drept as face asa ceva altuia? Nu poti fi bun daca pentru bucuria ta cineva trebuie sa sufere. Si oricum, asta poti afla usor, trebuie doar sa intrebi parerea celor care sufera.
Ce te face sa crezi ca pe ala pe care-l doare in fund de ceilalti e un gunoi
Pai nu este. CIneva care doreste sa fie complet separat de oameni si nu-i pasa de nimeni nu e gunoi. Problemele apar numai daca cauzeaza suferinta altora prin actiunile sale.
Daca ceri dovezi pentru existenta lui Dumnezeu, ai vreo dovada palpabila ca exista bine si rau, suferinta, empatie
Ce ti-am scris mai devreme? Astea nu sunt lucruri reale, sunt imaginare, fiindca sunt numai in mintea fiintelor. Iar ceva imaginar prin definitie nu poate fi demonstrat. Incearca sa intelegi ca nu sunt reale, dar sunt adevarate. Toti suntem capabili sa percepem cel putin propria suferinta.
Arata-ne un gram de empatie macar sa vedem si noi ce culoare are. :lol:
Desigur. Iata:
Mirror Neuron
Deci simti durerea celuilalt. Chiar si surdo-mutii sau cineva din cultura diferita poate sa perceapa starea ta emotionala. Pana si cainii reactioneaza la tristete si tu o sa recunosti daca un caine sau pisica sufera.

Eu o sa continui sa pierd vremea cu tine, cu toate ca sunt convins ca doar iti bati joc de mine. Mi-e foarte foarte greu sa cred ca cineva poate fi chiar in halul acesta de absurd. Sunt curios pana unde poti sa mergi cu absurditatea. Si daca te-as cunoaste as putea sa propun un experiment in care sa suferi doar asa...ca asa vreau eu. Sti care e treaba? Nici nu te-ai baga. Fiindca faci aici pe tampitu...sau poate chiar esti...dar pana si tu intelegi ca exista suferinta complet inutila si e bine daca toata lumea se preocupa sa scada din suferinta si e rau cand stai intre sadici care doresc cat mai multa suferinta.
Iar imi arata o prostie de pe Wikipedia unde se vorbeste despre speculatii.

Eu te-am intrebat ceva simplu. Pe ce te bazezi atunci cand imparti lumea in buni si rai. Care e etalonul ? Felul in care se comporta marea majoritate a oamenilor ? Ca majoritatea simte empatie si atunci cei care nu simt la fel sunt "gunoaie" ? Pai asta i-ar face automat si pe homosexuali si pe atei "gunoaie", la fel cum crezi tu despre psihopati.
Tu nu vezi ca viziunea ta despre viata nu se sustine logic ci inghiti toata propaganda precum un curcan fara sa observi ca faci greseli simple ? Ca aia care te manipuleaza te-or vrea ateu, dar te vor ateu docil, care crede ca trebuie sa fie bun sau sa faca bine ( orice o insemna binele sau raul ) si care sa condamne cu manie proletara orice iesire din front. :lol:

Avatar utilizator
Wryetui
Mesaje: 30
Membru din: 06 Aug 2015, 23:41
Confesiune: ortodox
Preocupări: teologia, biserica, istoria

Re: Despre creştinism, nu ştiu ce să mai cred

Mesaj necititde Wryetui » 08 Sep 2015, 11:57

Bun. Si acum hai sa comparam pozitia mea si pozitia ta.

Eu zic ca genocidul si tentativa de omor asupra unui copil nevinovat sunt lucruri de neiertat. Indiferent cine o face si indiferent de motiv. Cineva care face asa ceva, nu poate fi bun, poate fi doar rau, sau poate intr-o eroare cu urmari grave. Oricine care face sau apreciaza aceste lucruri este de condamnat.

Tu zici ca genocidul si tentativa de omor, asupra unui copil poate fi justificat si ca exista situatii in care asta e culmea bunatatii, iar daca cineva este dispus sa-si ucida propriul copil fiindca asa i s-a cerut, trebuie apreciat.

Care dintre noi propune o lume mai buna? Eu dexemplu nu as vrea sa traiesc intr-o lume, in care taica-miu poate sa-mi taie beregata, si sa mai fie si aplaudat pentru asta si sa fie dat ca exemplu bun. As prefera sa ma simt in siguranta. As prefera o lume in care cei care vin in numele lui Dumnezeu sa nu ucida pe toti care ii ies in cale - ori nu numai Daesh face asta, ci asa au facut si evreii lui Moise.

Cum ai putea sa zici ca esti bun, daca insisti ca e bine sa tai beregata propriului copil, numai asa...ca asa ti s-a zis?
De ce ar fi lumea propusa de tine mai buna?
De acord, dar nu ți se pare că uiți ceva? Nu ți se pare că ai uitat ceva toată conversația noastră? Viața nu se gată cu moartea. Pentru tine, un ateu, care ești inconștient de lumea duhovnicească totul se gată odată cu moartea, dar acest lucru este departe de realitate, moartea, nefiind ceva natural, corupe doar trupul însă sufletul merge la Domnul, deci Domnul nu a „omorât” pe nimeni, ci i-a luat la El, unde ne întoarcem toți.


Înapoi la “SFÂNTA SCRIPTURĂ / BIBLIA”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron