Pagina 1 din 1

Matei 10,34-35...

Scris: 26 Ian 2009, 09:44
de Eugenia
Va rog sa ma luminati in privinta acestor 2 versete:

"34 Sa nu credeti ca am venit s-aduc pacea pe pamint; n-am venit sa aduc pacea, ci sabia.
35 Caci am venit sa despart pe fiu de tatal sau, pe fiica de mama-sa, si pe nora de soacra-sa." ( Matei 10, 34-35 )

Cum adica a venit Mintuitorul sa aduca sabie in loc de pace ? Se referea doar la Sfintii Apostoli, sau e valabil si pentru mireni ? Dupa cum inteleg eu ar trebui toti sa slujim Domnului, sa ne facem calugari si calugarite. Astfel Dumnezeu binevoieste sa ne aduca la starea cea dintii a lui Adam si Eva cind erau in rai :?

Re: Matei 10,34-35.....

Scris: 26 Ian 2009, 11:12
de esenin
Ha!
Chiar sunt curios sa aud raspunsurile.
Vorbeste apostolilor, dar despre toata lumea ("mireni", cum spuneti dumneavoastra). "Sabie" in masura in care aceasta desparte si astfel aduce vrajba. Vreau sa zic ca asta rezulta din text.

Re: Matei 10,34-35.....

Scris: 26 Ian 2009, 11:54
de CatalinM
Iată ce spune Sfantul Ioan Gura de Aur.

Re: Matei 10,34-35.....

Scris: 26 Ian 2009, 12:13
de esenin
Da, rezumand si reducand la practica imediata, trebuie sa fii dedicat Adevarului impotriva oricui, inclusiv a celor apropiati si a propriului suflet. E sabia dintre Christos si "restul lumii". Frumos...

Re: Matei 10,34-35.....

Scris: 26 Ian 2009, 12:58
de esenin
Totusi… nu e acolo un accent pe care Sfantul nu-l comenteaza?

„37Cine iubeşte pe tată, ori pe mamă, mai mult decât pe Mine, nu este vrednic de Mine; şi cine iubeşte pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine, nu este vrednic de Mine.
Luc 14.26;
38Cine nu-şi ia crucea lui, şi nu vine după Mine, nu este vrednic de Mine”.


1: Il vei iubi mai mult pe Christos dacat pe fiu si pe fiica. Raportul este intre dragostea filiala si cea de Christos, intre doua iubiri, nu obligatoriu intre dragostea de Christos si ura fata de El. Prima iubire este pamanteasca, dar recomandata de Christ, a doua spirituala. Vei da prioritate celei de a doua.

2: Iti vei lua crucea ta si Il vei urma. Siind ca:

Ioan1. „9Lumina aceasta era adevărata Lumină, care luminează pe orice om, venind în lume”.

Altfel spus ca Lumina vine la fiecare om in parte, (chestia fiind s-o recunoasca), n-ar insemna ca Mat 10.38 vrea sa zica: „fiecare sa-si poarte in felul sau crucea si sa Ma urmeze”. Asta ar introduce o „sabie” si intre credinciosi, o diferentiere. Nu doar intre cei ce-l urmeaza si cei ce nu. E posibil (cred) ca sabia sa fie si intre doua feluri diferite de a-si duce crucea. (nu e propaganda ecumenica, ma gandesc la indivizi diferiti, pur si simplu)

Re: Matei 10,34-35.....

Scris: 26 Ian 2009, 20:36
de Eugenia
Iată ce spune Sfantul Ioan Gura de Aur.
Citind pe Sfantul Ioan Gura de Aur, am inteles ca prin cuvintul "sabie", Iisus Hristos a venit sa taie pacatul din lume...

Re: Matei 10,34-35...

Scris: 27 Ian 2009, 11:59
de AUREL
Va rog sa ma luminati in privinta acestor 2 versete:

"34 Sa nu credeti ca am venit s-aduc pacea pe pamint; n-am venit sa aduc pacea, ci sabia.
35 Caci am venit sa despart pe fiu de tatal sau, pe fiica de mama-sa, si pe nora de soacra-sa." ( Matei 10, 34-35 )

Cum adica a venit Mintuitorul sa aduca sabie in loc de pace ? Se referea doar la Sfintii Apostoli, sau e valabil si pentru mireni ? Dupa cum inteleg eu ar trebui toti sa slujim Domnului, sa ne facem calugari si calugarite. Astfel Dumnezeu binevoieste sa ne aduca la starea cea dintii a lui Adam si Eva cind erau in rai :?
Nu cred ca Iisus vorbeste de o sabie materiala, El insusi fericeste pe facatorii de pace !
Este mai curand " SABIA DUHULUI ", adusa in lume de Mantuitorul spre a ne fi arma impotriva raului, caci omul lipsit de " DUHUL SFANT", nu poate birui dusmanii lui Dumnezeu, sau ai lui insusi, caci ei sunt si fara trup .
Este sabia Duhului din Biserica ce lupta cu dusmanii lui Dumnezeu, caci Lucifer din momentul caderii nu a incetat sa se razboiasca cu Dumnezeu si creatia lui suprema " OMUL ".
Trupul lui Hristos, Biserica Luptatoare, numai cu SABIA DUHULUI va putea birui in razboiul neincetat cu Satana si cei de o cugetare cu el.
Despartirea de care vorbeste Domnul, este una vremelnica, dar ea inchipuie despartirea de-a dreapta si de-a stanga dupa judecata de apoi.