Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Studiul şi Exegeza Vechiului şi Noului Testament. Probleme de traducere şi intelegere a textului biblic
Florin33
Mesaje: 8
Membru din: 07 Oct 2010, 16:04
Confesiune: ortodox

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Florin33 » 10 Oct 2010, 13:22

Ohoho, usurel...Trage aer in piept si numara pana la zece; injuraturi am mai auzit si cu alte ocazii. Deocamdata sa zicem ca e din cauza lipsei de experienta si a adrenalinei. Pana una-alta nu te purta ca si cum m-ai cunoaste; n-ai nici o idee cine sunt si nu-i frumos sa te faci de rusine.

S-a gasit ”Eva” filosoafa - se vede ca nu ai inteles nimic, era vorba de minciuna ce a prins radacina in tot cultul si invatatura voastra. Argumentele mele au fost suficient de clare la toate intrebarile afisate.

Bisericile-“pirate”, născute acum două-trei sute de ani, sânt ridicate pe reinterpretarea Scripturii ortodoxe, tocmai pentru a-şi crea o falsă descendenţă apostolică şi a
camufla după o perdea de „creştinism” falsitatea propriilor învăţături.

Masluirea pe care a facut-o de Luther cu stilul sau paranoic si de la el toti urmasii sai sectarii din care v-ati desprins si voi (protestanti si neo-protestanti) care pornind au ajuns sa schimbe radical textul biblic transformand-o in parodie

In 1529, dr. Link, eminentului lingvist german întrebându-l pe Luther de adăugirile făcute abuziv în traducerea germană a Bibliei raspunde: “„Este aşa pentru că Martin Luther spune că e aşa!”

Asa faceti si voi sectarii cu Sola Scriptura in care modificarile aduse au creat incertituni, confuzii, distorsionand Adevarul, acesta este adevaratul duh protestant ce grăieste “învăţături răstălmăcite, ca să tragă pe ucenici după ei”- Sf. Scriptura

Trebuie să înţelegem că nu toţi cei ce vorbesc de Hristos sânt ai lui Hristos, nu tot ce poartă eticheta de „creştin” este cu adevărat Creştin

Cu speranta ca ati cunoscut din cele prezentate pe cat va era cu putinta, sper ca Dumnezeu sava calauzeasca si “cine cunoaşte pe Dumnezeu ascultă de noi; cine nu este din Dumnezeu nu ascultă de noi. Din aceasta cunoaştem Duhul adevărului şi duhul rătăcirii “ – Sfanta Scriptura

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5375
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde protosinghel » 10 Oct 2010, 22:54

STOP atacului la persoană.
Încetaţi cu astfel de abordări, căci aşi putea să-i blochez şi pe np dar şi pe ortodocşi. Acesta este un forum serios şi nu vreau să fie trasnformat într-o "peşteră de tâlhari".

electric77
Mesaje: 1072
Membru din: 26 Sep 2010, 13:03
Confesiune: alta religie

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde electric77 » 11 Oct 2010, 17:57

Ar fi culmea ca electric sa faca prozelitism, mai ales ca nu apartine nici unei Biserici. Unde sa cheme oamenii? La el acasa? :D
Ii chem la Cristos si dupa aceea ii las in plata Domnului.

Florin33
Mesaje: 8
Membru din: 07 Oct 2010, 16:04
Confesiune: ortodox

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Florin33 » 11 Oct 2010, 21:31


Ii chem la Cristos si dupa aceea ii las in plata Domnului.
In primul rand as dori sa iti multumesc pt faptul ca ti-ai declarat public adevaratul scop fiind prozelitist sectar, tu fiind „lup in blana de oaie” . Macar acum stie lumea ce vrei .

Hristos a spune in Sf Scriptura: ”Feriţi-vă de proorocii mincinoşi, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori. După roadele lor îi veţi cunoaşte”- zice, adică din cuvinte, din proorocia mincinoasă, din făţărnicia lor, din reaua lor credinţă, din hula lor îi veţi cunoaşte.

Nu tu chemi la Cristos, pe noi ortodoxii „Hristos ne-a chemat cu chemare sfântă” nu un om ca tine care din trei vorbe doua sunt prostii.
Chemare ta nu este decat una la apostazie, la erezie, la intuneric.

Dupa ce „vă rătăciţi, neînţelegând Scripturile”,voi sectele fiind „ călăuze oarbe, orbilor”; pt ca voi doar rastalmaciti dupa cu deviza voastra Sola Scriptura" o facatura si aceia de-a lui Luther dupa cum la taiat capul.
Sfanta Scriptura arata intocmai: „între voi vor fi învăţători mincinoşi, care vor strecura eresuri pierzătoare şi, tăgăduind chiar pe Stăpânul Care i-a răscumpărat, îşi vor aduce lor grabnică pieire”

Sfinţii Părinţi ai Bisericii primare ne-au lăsat Crezul în care se cuprinde tot adevărul de credinţă, ei ne-au talcuit Sf.Scriptura cu o 1500 de ani inainte si nu voi. Şi atunci să mai avem trebuinţă minciunile si neobrazarile sectanţilor?

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje: 1113
Membru din: 12 Feb 2010, 05:54
Confesiune: ortodox

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde IOACHIM » 12 Oct 2010, 21:35

pt. tine, evident. Cu conditia sa stii si bine, adica.... corect. Si Iuda... stia bine ce stia... si totusi. Da` si ingerii care-au cazut.... stiau la fel de bine ce era de stiut... dar au cazut. Etc.

Concluzia e ca nu e suficient sa stii. Tre` sa si implinesti ce stii . Pe langa asta .... tre` sa si staruiesti ... adica sa nu cazi!

OLGA

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde OLGA » 19 Mar 2012, 18:59

Găsind puţin răgaz, am zis să răspund şi la întrebarea despre acoperemântul de pe capul femeii.

Cele spuse de Sf. Pavel privind vălul ca "semn de supunere faţă de bărbatul ei" nu este o noutate creştină, ba din contra. Toate religiile antice, inclusiv la păgânii greco-romani, femeia căsătorită trebuia să-şi acopere capul, iar în unele religii, chiar şi faţa - anume ca semn al supunerii ei faţă de bărbatul ei, ea nemai fiind liberă.
Problema e că Sf. Pavel le spusese creştinilor că în Hristos nu mai este bărbat şi femeie, ci toţi sunt una (cf. Coloseni 3:11 ş.a.). Chiar în această Epistolă, la cap. 7 de exemplu, Sf. Pavel vorbeşte despre egalitatea dintre bărbat şi femeie. Aceasta le-a făcut pe femei să creadă că au dreptul să nu mai poartă acel văl pe cap, şi făceau asta cu de la sine putere, fără a cere sfatul Apostolului.
În sine nu era ceva rău, căci şi Sf. Pavel reduce toate argumentele sale la o problemă de "bun simţ / buna cuviinţă" (11:13), "argumentele teologice" neavând o prea mare consistenţă în acest context. Trebuie să mai adăugăm că Sf. Pavel pune problema "bunei cuviinţe" şi pt că prostituatele din acea vreme umblau cu capul descoperit, iar uneori chiar îşi tundeau părul pt a fi recunoscute şi deosebite de fecioarele necăsătorie, care nu erau obligate să-şi acopere capul la greco-romani (dar nu se tundeau).
De aceea Sf. Pavel spune că este ruşine să se tundă o femeie (11:6), pt că în felul acesta s-ar fi asemăna cu desfrânatele, lucru care chiar începuse să se creadă despre femeile creştine. Aceasta pt că femeile mergeau seara la Cina Domnului numită "agapă", iar pentru păgâni, o masă comună care se numea "agape-iubire" şi la care femeile mergeau cu capul descoperit, era perceput ca o orgie ridicată la nivel de cult, un fel de "prostituţie sacră", practicată mai ales la romani. Gândiţi-vă cum era perceput acest lucru mai ales vizavi de o femeie creştină de către însuşi soţul ei (dar şi de alţii), în cazul în care acesta era păgân. Iată de ce Sf. Pavel insistă pe necesitatea de a nu da prilej de sminteală. În toate trebuia să fie păstrat obiceiul locului pt a nu împiedica propovăduirea Evangheliei lui Hristos.

Cât despre actualitatea problemei, cred că e bine ca şi astăzi femeile căsătorite, cel puţin la biserică, să fie cu capul acoperit. Nu sunt obligate să facă acest lucru şi fecioarele necăsătorite, deşi nu-i nici rău. Totuşi, în cazul în care o femeie intră în biserică cu capul descoperit, nu cred că este o crimă sau un păcat. E o chestiune de "bună cuviinţă", bazată pe tradiţia multiseculară a poporului nostru. Orice am spune, nu putem nega faptul că părul capului este "podoaba femeii", iar uneori şi o ispită pt bărbaţi (mai ales dacă luăm în calcul multiplele tehnici de coafare şi vopsire a părului). Femeia însă trebuie în mod deosebit să se ferească de a ispiti pe bărbaţi, pt că vor da seama înaintea lui Dumnezeu de ispitirea cu voie şi chiar fără de voie.
Mai adaug şi eu, din I Corinteni, cap. 14:
"34. Ca în toate Bisericile sfinţilor, femeile voastre să tacă în biserică, căci lor nu le este îngăduit să vorbească, ci să se supună, precum zice şi Legea.
35. Iar dacă voiesc să înveţe ceva, să întrebe acasă pe bărbaţii lor, căci este ruşinos ca femeile să vorbească în biserică."
Am crezut. Am crezut ce ne-a învăţat Sf. Pavel şi despre purtarea baticului, numai că baticul am putut să-l port (şi mă bucur), dar de tăcut n-am putut să tac (şi mă bucur). De-abia acum vreo câteva zile mi-am amintit şi eu că tot Sf Pavel a zis "că în Hristos nu mai este bărbat şi femeie, ci toţi sunt una (cf. Coloseni 3:11 ş.a.).", ba chiar povesteşte şi despre o diaconiţă.
Poate că fiecare se opreşte asupra părţii din adevăr la care poate el ajunge în acel moment.


Înapoi la “SFÂNTA SCRIPTURĂ / BIBLIA”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron