1. În primul rând, aici nu e vorba de Arabia în înţelesul nostru. Αραβία (cu accentul pe
i) se referea la ţinuturile din Sud-Estul Palestienei, dar şi Peninisula (cu Muntele) Sinai - şi se pare că anume acolo a fost Sf. Pavel. Şi poate nu e întâmplătoare comparaţia simbolică pe care o face în aceeaşi epistolă la 4:25
Căci Agar este Muntele Sinai, în Arabia şi răspunde (adică corespunde) Ierusalimului de acum...
(Off topic: A trebuit să scriu textul de mână pt că în variantele de pe net tocmai acest verset şi întreg cap. 4 de la Galateni e greşit.)
2. În al doilea rând, Sf. Pavel voia să demonstreze Galatenilor că în învăţarea cuvântului lui Dumnezeu el nu a fost dependent de "influenţa omenească", ci a primit această învăţătură prin "descoperire directă" de la Dumnezeu, confirmând doar că a cunoscut în treacăt pe 2 dintre Apostoli (Petru şi Iacov).
3. "Vedeniile şi descoperirile de la Domnului" (cf. II Cor. 12:1) sau "măreţia descoperirilor" (cf. II Cor. 12:7), Sf. Pavel le-a primit probabil pe Muntele Sinai. Şi pentru aceasta, la fel de probabil, a trebuit să stea mai mult timp, petrecând în post şi rugăciune, ca şi alţi drepţi ai VT. Este foarte interesantă comparaţia cu Profetul Ilie (III Regi 19:1-16), care a făcut exact acelaşi drum: Damasc-Horeb/Sinai-Damasc, fără să treacă prin Ierusalim, ci prin pustiu. (Comparaţia e valabilă mai ales dacă acceptăm
ideea că "Horeb" este denumirea alternativă a Muntelui Sinai, idee nerecunoscută de toţi.)
4. Eu zic că (şi, din câte mi-amintesc, chiar aşa am învăţat la Facultate) Sf. Pavel a stat în Arabia aproape 3 ani şi menţionează Damascul doar ca punct de pornire şi de întoarcerea, accentuând în mod deosebit că în drumul spre Arabia nu a trecut şi prin Ierusalim (Gal. 1:17).