Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Diferenţe şi asemănări
IonPopescu
Mesaje: 2
Membru din: 06 Aug 2014, 12:45
Confesiune: ortodox
Preocupări: Scolar, Programare

Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde IonPopescu » 06 Aug 2014, 13:26

Buna ziua si ma scuzati daca am postat acest subiect intr-un topic gresit.
Am o problema care ma framanta de ceva timp, dar care am crezut ca am rezolvat-o pana astazi.

Cand m-am nascut am fost botezat la catolici si am stat linistit pana cand am inceput sa aflu lucruri de genul: "catolicii nu se mantuiesc" sau "catolicii sunt eretici" si credeam ca religia catolica este extrem de asemanatoare cu cea ortodoxa, deoarece au fost ceva timp aceeasi religie pana la marea schisma. Dar dupa ce m-am interesat mai mult am aflat ca sunt mult mai multe diferente decat cele pe care le stiam eu, anume ca semnul Crucii este diferit si Slujba de Duminica este mai scurta. Si din aceasta cauza m-am hotarat sa trec la ortodocsi, la singura credinta adevarata. Si dupa acest lucru, m-am hotarat sa le spun parintilor si bunicilor despre aceasta, mama mea fiind ortodoxa si tatal meu catolic( din fericire, tata este fericit cand si eu sunt fericit si m-a lasat fara nici o problema sa trec la ortodoxi :D ). Acum cateva zile, pe 1 August, cand am fost in tabara, vizitam o manastire(parca palatul cnejilor) ortodoxa si bunica s-a interesat de la preot si am aflat ca in jur de 20 de minute voi putea trece la ortodocsi dupa ce mi se citesc cateva rugaciuni si sunt uns cu Sfantul si Marele Mir. La manastirea trecuta mi-a spus un calugar ca este necesar sa fiu scufundat in apa de 3 ori, asa cum sunt botezati pruncii, dar preotul de la manastirea palatul cnejilor a spus ca nu este necesar decat sa imi fie citite rugaciunile apoi sa spun Crezul si sa fac tot ce fac si copiii, exceptand scufundarea in apa. L-am crezut, am fost botezat si m-am simtit atat de bine si usurat dupa...am reusit sa citesc un mic catehism ortodox in care parca se spunea ca nu este necesara scufundarea in apa la botezarea catolicilor la ortodcsi. Toate bune si frumoase pana cand astazi, interesandu-ma mai mult despre credinta ortodoxa si sfaturi duhovnicesti, am aflat ca este necesar ca oamenii sa fie scufundati in apa de 3 ori, fiind dezbracati, Spovedindu-se inainte(dar prin Botez nu erau iertate toate pacatele facute dinaintea efectuarii acestei Sfinte Taine, inclusiv cel originar? :?: ...) deci ceva cu multe diferente fata de cum am fost eu botezat. Am mai citit si alte site-uri care aproba acest lucru, faptul ca botezul catolicilor nu este deloc recunoscut deoarece copiii sunt stropiti si nu scufundati, ca Sfanta Treime a catolicilor este ciuntita...chiar nu inteleg, iar pentru a mi se accentua confuzia, am citit pe site-ul sfaturiortodoxe.ro un interviu cu Parintele Cleopa in care citez:

"Dacă un catolic trece la ortodocsi, ce rânduială trebuie să i se facă?

- Gata! Acum nu i se mai face botezul. Îl miruieste pe frunte de trei ori cu sfântul si marele mir, si-i citeste dezlegarea rânduită si gata!"
aici aveti si linkul: http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/nou30.htm

Nu inteleg, va rog mult ajutati-ma cu sfaturi caci vreau sa fiu si eu ortodox alaturi de voi :!:
Doamne ajuta!

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde dimitrie » 06 Aug 2014, 23:07

Ești ortodox acum , stai liniștit! Biserica a hotărât ca uneori ereticii și schismaticii să fie primiți doar prin Mirungere, alteori și prin Botez. Ambele primiri sunt valide, mai ales când suntem sub ascultarea Bisericii. La Sinoadele 1 și 2 ale Bisericii (cu mici excepții) ereticii au fost primiți doar prin Mirungere. În Capadocia (sub turci) au fost botezați pruncii până și cu Botezul aerului (în lipsa apei), și nu a fost pusă la îndoială valabilitatea lui. Așadar, nu te îndoi de primirea la Ortodoxie ce ți s-a făcut. Eu am primit catolici la Ortodoxie atât prin Botez, cât și prin Mirungere (doar). Părintele meu este din Frăsinei, dar slujește de 14 ani în Ardeal și face primirea catolicilor doar prin Mirungere, după cum dispune și episcopul.
Părintele Iustin Pârvu mi-a recomandat să fac doar Mirungerea unui catolic cununat religios (ortodox) cu o ortodoxă, oficiind "doar jumate din ale Botezului" (așa cum s-a exprimat). Altădată zicea că pe catolici îi și botezăm iar pe greco-catolici doar ii miruim.... Ascultăm de Biserică și ascultăm de Dumnezeu. Azi, în practica oficială (cel puțin în BOR) se recomandă doar Mirungerea.
Bucuria pe care zici că ai simțit-o nu a fost plata pentru fărădelege - Doamne ferește! - ci confirmarea actului prin care Dumnezeu te-a înfiat, după cum scrie:

21. Şi i-a zis fiul: Tată, am greşit la cer şi înaintea ta şi nu mai sunt vrednic să mă numesc fiul tău.
22. Şi a zis tatăl către slugile sale: Aduceţi degrabă haina lui cea dintâi şi-l îmbrăcaţi şi daţi inel în mâna lui şi încălţăminte în picioarele lui;
23. Şi aduceţi viţelul cel îngrăşat şi-l înjunghiaţi şi, mâncând, să ne veselim;
24. Căci acest fiu al meu mort era şi a înviat, pierdut era şi s-a aflat. Şi au început să se veselească.
(Lc.15)
Bucură-te, frate!
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

IonPopescu
Mesaje: 2
Membru din: 06 Aug 2014, 12:45
Confesiune: ortodox
Preocupări: Scolar, Programare

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde IonPopescu » 07 Aug 2014, 18:54

Ești ortodox acum , stai liniștit! Biserica a hotărât ca uneori ereticii și schismaticii să fie primiți doar prin Mirungere, alteori și prin Botez. Ambele primiri sunt valide, mai ales când suntem sub ascultarea Bisericii. La Sinoadele 1 și 2 ale Bisericii (cu mici excepții) ereticii au fost primiți doar prin Mirungere. În Capadocia (sub turci) au fost botezați pruncii până și cu Botezul aerului (în lipsa apei), și nu a fost pusă la îndoială valabilitatea lui. Așadar, nu te îndoi de primirea la Ortodoxie ce ți s-a făcut. Eu am primit catolici la Ortodoxie atât prin Botez, cât și prin Mirungere (doar). Părintele meu este din Frăsinei, dar slujește de 14 ani în Ardeal și face primirea catolicilor doar prin Mirungere, după cum dispune și episcopul.
Părintele Iustin Pârvu mi-a recomandat să fac doar Mirungerea unui catolic cununat religios (ortodox) cu o ortodoxă, oficiind "doar jumate din ale Botezului" (așa cum s-a exprimat). Altădată zicea că pe catolici îi și botezăm iar pe greco-catolici doar ii miruim.... Ascultăm de Biserică și ascultăm de Dumnezeu. Azi, în practica oficială (cel puțin în BOR) se recomandă doar Mirungerea.
Bucuria pe care zici că ai simțit-o nu a fost plata pentru fărădelege - Doamne ferește! - ci confirmarea actului prin care Dumnezeu te-a înfiat, după cum scrie:

21. Şi i-a zis fiul: Tată, am greşit la cer şi înaintea ta şi nu mai sunt vrednic să mă numesc fiul tău.
22. Şi a zis tatăl către slugile sale: Aduceţi degrabă haina lui cea dintâi şi-l îmbrăcaţi şi daţi inel în mâna lui şi încălţăminte în picioarele lui;
23. Şi aduceţi viţelul cel îngrăşat şi-l înjunghiaţi şi, mâncând, să ne veselim;
24. Căci acest fiu al meu mort era şi a înviat, pierdut era şi s-a aflat. Şi au început să se veselească.
(Lc.15)
Bucură-te, frate!
Va multumesc foarte mult pentru raspuns :D
Sa fiti ajutat cum m-ati ajutat si dvs!
Doamne ajuta! :)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5374
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde protosinghel » 25 Aug 2014, 00:09

E bine că aţi trecut şi că trecerea s-a făcut prin botez. Starea de uşurare şi bucurie confirmă chestia asta.
Spovedania înainte de botez nu este pentru ierta păcatele, căci la o astfel de spovedanie prebaptismală nu se citeşte rugăciunea de dezlegare, ci pentru aţi recunoaşte păcatele înaintea lui Dumnezeu şi de a-I cere iertare. Dar iertarea deja vine pin botez. Oricum, e o chestie oarecum opţională, mai ales pentru cei care au făcute păcate grave înainte de botez.
Bine aţi venit în Biserica Ortodoxă. Acum trebuie să vă învăţaţi să supravieţuiţi în ea...

abcd
Mesaje: 24
Membru din: 17 Noi 2014, 13:48
Confesiune: ortodox
Preocupări: \\\\

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde abcd » 17 Noi 2014, 23:03

Doamne ajută.

Frate catehumen Ion Popescu (catehumen, în biserica primară, adică a primelor secole, era cel necreștin încă, ce studiază creștinismul și este învățat ce este creștinismul de către preoți și creștini și așteaptă Sfântul Botez), cu mila lui Dumnezeu, am studiat mult despre ereziile romano-catolice și ereziile protestante, despre cum ne raportăm noi care suntem creștini, la ei, care sunt eretici. Sfânta Taină a Botezului este cea care te face creștin, nu Sfânta Taină a Mirungerii. Iar atunci când botezul îți este administrat, sau dăruit de către eretici, fie ei cu orice erezii, nu este valabil, chiar dacă are formula trinitară.

Căci este: „un Domn, o credință, un botez”, nu? (Efeseni 4, 5) Nu sunt doi domni, e doar Unul, Hristos. Restul, sunt „hristoși mincinoși”, nu? (Matei 24, 24 și Marcu 13, 22) Te las pe tine să descoperi unde este Hristos și unde sunt hristoșii mincinoși. Că eu unul, m-am convins că Hristos este doar în practica ortodoxă, singurul creștinism ce mai există pe pământ.

Acestea fiind spuse, iată, vorbesc cu putere spre slava lui Dumnezeu, și nu vorbesc de la mine, ci iată canoanele Bisericii Creștine, aplicate atât în Apus, cât și în Răsărit, înainte de Marea Schismă din 1054. Canoane, care azi, oamenii înșelați din ereziile romano-catolice, nu le mai respectă, spre a lor pierzare:

a) Clericul care admite și recunoaște botezul ereticilor, să se caterisească - Canoanele Apostolice 46 și 68.
b) Clericul care nu săvârșește la Taina Botezului, trei afundări, să se caterisească - Canonul Apostolic 50.
c) Învățătură despre afundarea de 3 ori în apă și învățătura despre lepădările de Satana - Canonul 91 al Sfântului Vasile cel Mare.
d) Clericul care nu săvârșește Botezul în numele Sfintei Treimi, cu 3 afundări, să se caterisească - Canonul 49 Apostolic.
e) Botezul unor eretici, e valid, iar al altor eretici, nu e valid, anume:
- Canonul 7 al Sinodului al II-lea Ecumenic spune că pe ereticii: arieni, macedoneni, sabatieni, novațieni, catari, stângaci, patrusprezeceni sau quartodecimani, mercurași sau tetradiți, apolinariști, se primesc în Biserică fără să fie rebotezați, doar dacă dau zapis, scrisoare de mărturisire de credință, că au dat anatemei erezia care nu cugetă precum Biserica. De ce? Pentru că au făcut Sfântul Botez prin întreită cufundare, în numele Sfintei Treimi, iar credința lor e apropiată de credința dreaptă a Bisericii. Iar ceilalți, și ereticii: eunomieni, montaniști, frigieni, sabelieni, galatieni, elini, păgâni, se primesc în Biserică, după ce au fost catehizați, exorcizați, petrecuți în Biserică timp îndelungat, pentru a studia credința creștină și apoi botezați. De ce? Fiindcă botezul lor nu a fost cu 3 cufundari, ci cu o singură cufundare, iar credința lor, este foarte depărtată de învățătura Bisericii, deci de mântuire.
- Canonul 95 al Sinodului al V și Vi-lea Ecumenic, învață la fel.
- Canonul 7 Laodiceea, spune că novațienii, fotinienii, quartodecimanii, catehumenii ce se întorc din eresuri, se primesc în Biserică, fără a primi Sfântul Botez din nou, după ce au anatematizat eresul din care eu ieșit. De ce? Pentru că ereziile amintite, săvârșeau Sfântul Botez cu 3 afundări, cu formula trinitară, treimică.
- Canonul 8 Laodiceea, spune că frigienii, să se caterisească de erezia lor și apoi să fie botezați de clerul Bisericii (episcop sau preot).
- Canonul 1 al Sfântului Vasile cel Mare, spune că botezul ereticilor se anulează, iar botezul schismaticilor, fiindcă sunt încă în Biserică, nu se anulează, e valid, iar al adunărilor ilegale, îndreptându-se prin pocăință și convertire, e valid (termenul de convertire era înțeles diferit, anume de schimbarea atitudinii, din neascultare, în ascultare de Biserică). Îi numește eretici pe montaniști, manihei, valentinieni și marcioniți, catari, encratiți, idroparastați și apotactiți Pentru că, de exemplu, spune Sfântul Vasile, că montaniștii, botează în numele Tatălui, al Fiului și al lui Montan și Priscila, care cei doi soți, sunt Mângâietori, în locul Duhului Sfânt. Nu e valid, ci spre veșnică pieire. Cei din erezii, să se boteze cu botezul Bisericii, să renunțe la botezul ereticilor.
- Canonul 47 și canonul 57 Cartagina, spune că botezul copiilor donatiștilor, și nu adulților donatiștilor, este valid, ei fiind schismatici și nu eretici, și mici fiind, nu își pot da seama de eresul părinților lor. Dar Sfântul Ioan Gură de Aur, spune să fim cu luare aminte că toate schismele au dus la erezie.

f) Catehumenul care e bolnav poate fi botezat, deși nu a împlinit perioada de catehumen - Canonul 26 al lui Nichifor Mărturisitorul, Canonul 4 al lui Timotei, Episcopul Alexandriei, Canonul 47 Laodiceea, Canonul 5 al Sfântului Chiril al Alexandriei.
g) Botezul se cuvine a fi săvârșit de episcop sau de presbiter (preot) - Canonul 50 Apostolic.
h) Botezul, în caz de urgentă nevoie, poate fi săvârșit și de un diacon sau monah simplu - Canonul 44 al lui Nichifor Mărturisitorul.
i) Botezul, în caz de urgentă nevoie, poate fi săvârșit și de orice creștin al Bisericii - Canonul 45 al lui Nichifor Mărturisitoul, Canonul lui Teodor Studitul, răspuns la întrebarea 11.

Mai sunt Sfinte Canoane cu referire la Sfânta Taină a Botezului, dar acestea sunt principale, iar de aici, cu discernământ, se formulează, întreaga învățătură, dogmatică sau teologumenică (o teleogumenă este gândirea teologică concepută în jurul dogmei).

Biserica Creștină, prin autocefalia fiecărei zone a creștinismului, adică zonele rusești, grecești, românești, bulgărești, etc., consideră romano-catolicismul, ca fiind erezie, deci botezul e invalid, nu e mântuitor. În erezie, nu există Sfinte Taine, cum spune Sfântul Vasile cel Mare, cum nu există har și Duh Sfânt.

Deci preoții care spun altceva, față de ce am scris până acum, sunt... necunoscători sau indiferenți față de învățătura creștină, asta ca să nu-i numesc eretici ecumeniști, pentru că nu îi judec eu, îi judecă Hristos.

Te invit, frate catehumen Ion Popescu, să cauți un preot, care cunoaște și îi pasă de învățătura creștină, și prin Sfinți Părinți, te va boteza creștinește. Și să eviți preoții care spun că botezul ereziilor romano-catolice, este valid. Acei preoți își vor lua plata lor, la timpul rânduit lor de Domnul. Deci „caută și vei afla” (Matei 7, 7) acel preot minunat, prin Dumnezeu te va primi și vei deveni creștin.

Hristos a înviat !

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde dimitrie » 18 Noi 2014, 23:51

Doamne ajută.

Frate catehumen Ion Popescu (catehumen, în biserica primară, adică a primelor secole, era cel necreștin încă, ce studiază creștinismul și este învățat ce este creștinismul de către preoți și creștini și așteaptă Sfântul Botez), cu mila lui Dumnezeu, am studiat mult despre ereziile romano-catolice și ereziile protestante, despre cum ne raportăm noi care suntem creștini, la ei, care sunt eretici. Sfânta Taină a Botezului este cea care te face creștin, nu Sfânta Taină a Mirungerii. Iar atunci când botezul îți este administrat, sau dăruit de către eretici, fie ei cu orice erezii, nu este valabil, chiar dacă are formula trinitară.
.......
a) Clericul care admite și recunoaște botezul ereticilor, să se caterisească - Canoanele Apostolice 46 și 68.
......
e) Botezul unor eretici, e valid, iar al altor eretici, nu e valid, anume:
- Canonul 7 al Sinodului al II-lea Ecumenic spune că pe ereticii: arieni, macedoneni, sabatieni, novațieni, catari, stângaci, patrusprezeceni sau quartodecimani, mercurași sau tetradiți, apolinariști, se primesc în Biserică fără să fie rebotezați, doar dacă dau zapis, scrisoare de mărturisire de credință, că au dat anatemei erezia care nu cugetă precum Biserica. De ce? Pentru că au făcut Sfântul Botez prin întreită cufundare, în numele Sfintei Treimi, iar credința lor e apropiată de credința dreaptă a Bisericii. Iar ceilalți, și ereticii: eunomieni, montaniști, frigieni, sabelieni, galatieni, elini, păgâni, se primesc în Biserică, după ce au fost catehizați, exorcizați, petrecuți în Biserică timp îndelungat, pentru a studia credința creștină și apoi botezați. De ce? Fiindcă botezul lor nu a fost cu 3 cufundari, ci cu o singură cufundare, iar credința lor, este foarte depărtată de învățătura Bisericii, deci de mântuire.
- Canonul 95 al Sinodului al V și Vi-lea Ecumenic, învață la fel.
.......
- Canonul 1 al Sfântului Vasile cel Mare, spune că botezul ereticilor se anulează, iar botezul schismaticilor, fiindcă sunt încă în Biserică, nu se anulează, e valid, iar al adunărilor ilegale, îndreptându-se prin pocăință și convertire, e valid (termenul de convertire era înțeles diferit, anume de schimbarea atitudinii, din neascultare, în ascultare de Biserică). Îi numește eretici pe montaniști, manihei, valentinieni și marcioniți, catari, encratiți, idroparastați și apotactiți Pentru că, de exemplu, spune Sfântul Vasile, că montaniștii, botează în numele Tatălui, al Fiului și al lui Montan și Priscila, care cei doi soți, sunt Mângâietori, în locul Duhului Sfânt. Nu e valid, ci spre veșnică pieire. Cei din erezii, să se boteze cu botezul Bisericii, să renunțe la botezul ereticilor.
- Canonul 47 și canonul 57 Cartagina, spune că botezul copiilor donatiștilor, și nu adulților donatiștilor, este valid, ei fiind schismatici și nu eretici, și mici fiind, nu își pot da seama de eresul părinților lor. Dar Sfântul Ioan Gură de Aur, spune să fim cu luare aminte că toate schismele au dus la erezie.
......

Mai sunt Sfinte Canoane cu referire la Sfânta Taină a Botezului, dar acestea sunt principale, iar de aici, cu discernământ, se formulează, întreaga învățătură, dogmatică sau teologumenică (o teleogumenă este gândirea teologică concepută în jurul dogmei).

Biserica Creștină, prin autocefalia fiecărei zone a creștinismului, adică zonele rusești, grecești, românești, bulgărești, etc., consideră romano-catolicismul, ca fiind erezie, deci botezul e invalid, nu e mântuitor. În erezie, nu există Sfinte Taine, cum spune Sfântul Vasile cel Mare, cum nu există har și Duh Sfânt.

Deci preoții care spun altceva, față de ce am scris până acum, sunt... necunoscători sau indiferenți față de învățătura creștină, asta ca să nu-i numesc eretici ecumeniști, pentru că nu îi judec eu, îi judecă Hristos.
.....
Emile din Timiș, nu ți-e teamă să falsifici cuvintele Sfinților Părinți? Ia mai citește încă o dată canoanele, și vezi unde este pus de Sfinții Părinți cuvântul "valid" lângă botezul unor eretici ori schismatici! Recitește-ți mai întâi mesajul, observând totodoată și sublinierile mele..., poate începi să te lămurești, și să faci un rezumat la ce ai scris!
Mie, cel puțin, mi-ai adus acuzații foarte grave, însă fără a-mi arăta și greșeala; și asta, deoarece nu mă cunoști (bineînțeles, din cele ce le-am scris mărturisindu-le pe forum). Daca ai citi cu atenție caoanele 1 și 47 ale Sf.Vasile cel Mare, nu ai mai scrie asemenea aberații pe forum.
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

abcd
Mesaje: 24
Membru din: 17 Noi 2014, 13:48
Confesiune: ortodox
Preocupări: \\\\

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde abcd » 27 Noi 2014, 02:10

Doamne ajută.
Îmi cer iertare dacă v-am smintit. Cred că nu am adus nicio acuzație nimănui; astfel, nu am ce greșeală să arăt nimănui.

Sfintele Canoane, sau altfel numite Sfintele Dogme, mântuitoare, nu le-am citat, ci le-am amintit și am vorbit sumar despre sau din ele.
Invit cu drag, orice doritor, la o parcurgere integrală a lor.
Să ne ferească Maica Domnului pe toți cei rămași în „turma mică” (Luca 12, 32), de erezii, în Biserica Luptătoare. Și să-i aducă acasă pe fiii risipitori, din ele.

Cine are urechi de auzit să audă.” - Matei 11, 15. Iar cine nu, să ceară urechi de auzit, și va primi.
Cea mai mare erezie a tuturor timpurilor, este înaintemergătorul lui antihrist: ecumenismul. Așa duh se simte, deși (deocamdată) comparația e de natură tragico-comică. Așa să ajute Dumnezeu să stea.

Rămân la mărturisirea din postul anterior, adresată fratelui catehumen mult iubit, Ion Popescu, căci este Adevărul; prin Sfintele Canoane/Dogme.
Cuvintele sunt de prisos.
Pomeniți.
Hristos în mijlocul nostru.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde dimitrie » 27 Noi 2014, 23:15

Deci, tot nu înțelegi, ba încă te mai erijezi în mare dascăl pe forum! Hai să-ți fac rezumatul ... rezumatului, subliindu-ți cuvintele/afirmațiile contradictorii:
Iar atunci când botezul îți este administrat, sau dăruit de către eretici, fie ei cu orice erezii, nu este valabil, chiar dacă are formula trinitară.
.......
a) Clericul care admite și recunoaște botezul ereticilor, să se caterisească - Canoanele Apostolice 46 și 68.
......
e) Botezul unor eretici, e valid, iar al altor eretici, nu e valid, anume:
- Canonul 7 al Sinodului al II-lea Ecumenic ...
- Canonul 95 al Sinodului al V și Vi-lea Ecumenic, învață la fel.....
Uite și câteva indicii spre ajutor:
VALIDÁ, validez, vb. I. Tranz. (Jur.) A confirma, a recunoaște valabilitatea, puterea juridică a unui act de procedură, a unui mandat electiv etc. – Din fr. valider. Sursa: DEX '09 (2009).
ADMÍTE vb. 1. v. aproba. 2. a accepta, a primi. (L-a ~ la club.) 3. v. consimți. 4. a accepta, a mărturisi, a recunoaște. (Până la urmă a ~ că așa este.) 5. v. îngădui. (Cum poți ~ una ca asta?) 6. v. împărtăși. 7. v. presupune.
Sursa: Sinonime (2002).
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

abcd
Mesaje: 24
Membru din: 17 Noi 2014, 13:48
Confesiune: ortodox
Preocupări: \\\\

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde abcd » 18 Ian 2015, 14:55

Doamne ajută.

Iertare pentru întârzierea răspunsului, am postat un răspuns, dar mi-a fost șters de către utilizatorul și fratele ”dimitrie”, și mi-a fost trimis acest mesaj pe privat, pe care îl voi face public, pentru că eu nu am nimic de ascuns:

Dimitrie: „Prietene, dacă vei posta un răspuns de bun simț nu ți-l voi șterge. Arată puțin respect răspunzând ori acuzând argumentat. Despre botezul aerului, nisipului, prin turnare, stropire, etc., s-a vorbit în cărțile neopatristice ca despre niște practici extreme în condiții și situații extreme, încadrându-se în aceeași categorie cu botezul făcut de diacon, monah s-au laic, despre care se face referire. Despre botezul Sfântului Mucenic Filimon ce vei zice?
Citește cărțile Cuv. Paisie Aghioritul și te vei încredința de acestea
.”

Creștine multiubit Dimitrie, sau prietene, cum mi-ați spus frăția voastră, consider că mă silesc să am bun simț în orice mesaj ce îl postez și mă silesc să arăt respect, răspunzând (niciodată acuzând) argumentat, cum și iubesc de asemenea, căci mi-am dezvoltat studiile teologice pe sectologie, având multe „clinciuri” cu protestanții, de unde Maica Domnului m-a scos biruitor.

Revin deci; botezul aerului nu există niciunde, e o fabulație, ci doar al nisipului, și numai și exclusiv, la caz de ananghie, dacă cel ce vrea să fie botezat este pe moarte, atunci se ia de jos, o mână de nisip sau de pământ, depinde de locul unde se află, căci și acolo se află particule de apă și se botează muribundul. Atunci și doar atunci, botezul, este valid chiar dacă e practicat de un eretic, de un ateu sau păgân sau orice necreștin (necreștin, înseamnă neortodox). Acestea sunt cazuri extrem de rare, tot mai rare și au fundament trezvia și discernământul Bisericii lui Hristos, și nicidecum practica uzuală, a cărui hotare sunt bine delimitate de Sfinții Părinți și Sfintele Canoane. Practica uzuală, e cu totul altceva. Acolo s-au făcut studii, s-au elaborat teologii, foarte ușor de înțeles și acceptat.

Continuând, în același duh de trezvie, viețile sfinților, nu sunt dogme! Sunt exemple de sfințenie și niciodată dogme. În cel mai bun caz, teleogumene sau păreri teologice, acte martirice, dovezi istorice. Biruința lor în Ceruri, asta-i altceva. Dar viețile sfinților nu au callitatea de dogme. Să fim clar înțeleși. Degeaba îmi dați exemplu vieți de sfinți, dacă nu îmi dați Sfintele Dogme Creștine, Sfintele Canoane, sau chiar citate din Sfinții Părinți. Viețile sfinților nu sunt aducătoare de mântuire. Doar rugăciunile sfinților. Dar Sfintele Canoane, SUNT aducătoare de mântuire. Și sunt DOGME. Care nu se schimbă.

Dragă creștin multiubit Dimitrie, nu încerc să mă erijez în mare dascăl pe forum, ci să mărturisesc Adevărul: cel ce vine din orice erezie, inclusiv ereziile romano-catolicilor, și nu a fost botezat niciodată ortodox, acela NU este creștin, nu a fost și nu va fi, decât dacă va primi Sfântul Botez, cel prin întreită cufundare, conform Sfintelor Canoane, după învățătura Una Adevărată, a Bisericii lui Hristos, celei Una creștine, Ortodoxia.

Vă simt că sunteți în erezia ecumenismului. Îmi doresc să mă înșel și să simt greșit, frate preaiubit Dimitrie.

Mă ironizați și mă jigniți, spunându-mi că mă erijez în mare dascăl pe forum. Am fost destul de argumentat, de data asta, pentru frăția dumneavoastră? Vă rog să fiți și frăția voastră argumentat, nu să-mi dați doar două definiții din DEX, pentru cuvintele valida și admite. Vă rog să vă revizuiți dragostea creștină. În nădejdea că nu ne răcim dragostea unul față de celălalt, vă îmbrățișez cu sărutare sfântă. (Romani 16, 16; I Corinteni 16, 20; II Corinteni 13, 12; I Tesaloniceni 5, 26.)
Ultima oară modificat 22 Ian 2015, 13:21 de către abcd, modificat 1 dată în total.

Constantinos
Mesaje: 463
Membru din: 08 Apr 2011, 18:55
Confesiune: ortodox
Preocupări: Cartile Sfintilor Parinti
Localitate: Bucuresti

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde Constantinos » 18 Ian 2015, 19:21

@muritor ; Recitind ce a fost scris pana acum la acest subiect , inteleg ca Ion Popescu a fost totusi botezat la ortodocsi dar prin turnare sau stropire . Prin Bucuresti au avut acelasi tratament o multime de prunci , ramane la voia lor daca or sa ceara mai tarziu Afundarea fiindca nu se simt destul de ortodocsi . Dupa Noul Testament si alte carti in care sunt descrise minuni se observa ca a existat si Impartasire sau Mirungere inainte de Afundare . Nu prea pot admite sa fie stabilite dogme sau canoane ce nu permit exceptii in ordinea administarii Tainelor . Cu timpul pot apare si alte subiecte la care sa participi si sa fii de un real folos . Inca nu am citit tot ce a fost scris pe acest forum si nici nu prea am de gand fiindca e greu de citit la calculator . Daca ai citit macar jumatate din ce a fost scris atunci spor la adaugat mesaje .

abcd
Mesaje: 24
Membru din: 17 Noi 2014, 13:48
Confesiune: ortodox
Preocupări: \\\\

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde abcd » 22 Ian 2015, 14:03

@constantinos, Doamne, ajută.

Dacă această practică există cu adevărat în București, lucru care nu miră, practicată probabil de preoții ecumeniști, sărăcuții, care nu înțeleg și nu se silesc, dar nu vreau să-i judec, în fine, trebuie înștiințat Preasfințitul Arhiepiscop vicar, pentru a da atenționări și avertismente acelor preoți, pentru practici necanonice, osândite de Sfintele Canoane cu caterisirea lor din preoție.

Căci, desigur, frate drag @Constantinos, nu e vorba la ”a ne simți destul de ortodocși”, e vorba de înțelegerea practicii Tainei Sfântului Botez, a simbolisticii, a trăirii ei, căci numai așa poate fi aducătoare de mântuire, când sunt ținute predaniile care suntem chemați să le ținem, nu? (I Corinteni 11, 2 și II Tesaloniceni 2, 15) și Sfintele Canoane, mai devreme amintite (mai sus), căci dacă schimbăm predaniile și practicile, care nu au fost puse aiurea și la întâmplare, de Sfânta Biserică, suntem anatema, nu? (Galateni 1, 8-9) Să nu fie!

Și ca să nu smintesc frăția voastră, în aspectul admiterii de către Sfintele Dogme sau Sfintele Canoane, a unei ordini de administrare a Sfintelor Taine, spun că nu există. Sfintele Taine, spun cu discernământ, se pot administra în orice ordine. Dar atenție, importantă este mărturisirea, sau Dreapta credință, Universală (nu în erezie) și săvârșirea corectă a Sfintelor Taine. Și iată, Sfânta Biserică, recomandă (nu impune) o ordine de administrare, dar sigur că fiind sfântă (Biserica), deci neprihănită, îndumnezeită, Mireasă în Adevărul Hristos, practicând libertatea prin excelență, asemenea Mirelui, Adevărul care ne va face liberi, știe ce spune, știe ce și de ce recomandă, nu? Dar nu e strictă și nu obligă, ci îndeamnă, sau sfătuiește în discernământ mântuitor, cu un scop, acea ordine de administrare, botez, mirungere, sau spovedanie, împărtășanie, practici ale Bisericii Primare, care au un scop, nu? Lipsind însă de orice constrângere, ci doar urmând credinței mai-marilor noștrii, nu? (Evrei 13, 7), față de practicile din ereziile ”romano-catolice”, care impun (sau exprimat corect, ereziile franco-latine, căci romano-catolicii sunt ortodocșii, prin etimologia cuvântului) și care obligă prin inchiziție sau cruciade, practicate și astăzi, la nivel psihologic, ca majoritatea conflictelor/războaielor de azi. Multe de spus... Slavă lui Dumnezeu pentru toate.

Asemenea și frăției voastre dragi, vă doresc, să fim semănătorii cei buni, ai luminii, care se luptă până la sânge (Evrei 12, 4) ca să pască oile lui Hristos (Ioan 21, 15), cele puține care se mântuiesc, turma mică (Luca 12, 32) și să nu ajungem semănătorii cei răi ai neghinei și întunericului și minciunii, slujitorii celui rău, sub care zace lumea (1 Ioan 5, 19).

Iertați-mă.

catanagc
Mesaje: 7
Membru din: 14 Mai 2015, 19:28
Confesiune: ortodox
Preocupări: bgcdr

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde catanagc » 17 Mai 2015, 05:23

Nu trece nimeni din biserica lui Cristos, in biserica faramitata si nationala supusa ocarmuirilor vremelnuce , a se vedea istiri a din Romania dupa 45 a BISERICII CATOLICE, ortodoxia statea la masa cu comunismul in tump ce se facea partasa de o crima imensa, cea a uciderii bisericii lui cristos..., dar voi ati vazut o ca o rivala , si o vedeti :x1

Avatar utilizator
Victor
Mesaje: 187
Membru din: 02 Apr 2008, 19:28
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde Victor » 17 Mai 2015, 14:59

ortodoxia statea la masa cu comunismul in tump ce se facea partasa de o crima imensa, cea a uciderii bisericii lui cristos..., dar voi ati vazut o ca o rivala , si o vedeti :x1
In ce hal poti sa scrii :shock: :-o ...
Pai mai copile, hai sa te invat putina istorie.
Catolicismul a colaborat, chiar a incheiat aliante cu: nazistii germani, comunistii cehoslovaci si polonezi sau cu fascistii Croati. Este plina istoria secolului XX de colaborari prietenoase dintre catolici si regimurile totalitare. Sa nu uitam nici de regimurile totalitare cvasi-marxiste ale Americii de Sud si Centrale. Chiar lui Bergoglio i se reproseaza moarte unor preoti in anii '70-''80. Catolicismul nu s-a dat in laturi de la colaborarea cu dictatori si s-a supus umill regimuriloe criminale, in tarile catolice.
In concluzie exista pe Pamant doua religii scaldate in sange: islamismul si catolicismul (asta si pentru trecutul mai indepartat, nu doar recent).
Daca vrei material de studiu iti recomand asa:
The Papacy in the Age of Totalitarianism, 1914-1958, de John Pollard (o gasesti si online); The Emergence of Political Catholicism de John Molony.

Avatar utilizator
radu1984
Mesaje: 74
Membru din: 14 Iul 2015, 08:31
Confesiune: ortodox
Preocupări: Liturgica,catehetica,omiletica

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde radu1984 » 28 Aug 2015, 08:23

Ma iertati,insa nu cumva botezul e valabil de romano/greco catolici ? Din cate stiu nu trebuie decat catehizarea celui in cauza si savarsirea slujbei de trecere la ortodoxie a celor de alte credinte .
Doamne strigat-am catre Tine , auzi-ma Doamne !Ps 140 , 1

abcd
Mesaje: 24
Membru din: 17 Noi 2014, 13:48
Confesiune: ortodox
Preocupări: \\\\

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde abcd » 08 Feb 2016, 03:24

Ma iertati,insa nu cumva botezul e valabil de romano/greco catolici ? Din cate stiu nu trebuie decat catehizarea celui in cauza si savarsirea slujbei de trecere la ortodoxie a celor de alte credinte .
Nu, frățior. ”Botezul” lor nu e botez, e spălare, ca și la toți ereticii, fie ei ”romano”, sau greco, protestanți sau neo-protestanți, neavând har, nu se poate numi botez, deci ce numesc ”romano-catolicilii„ că e botez, nu este valid. În primul rând că e săvârșit prin stropire sau turnare, deci e erezie, și nu prin afundare cum învață Sfinții Părinți (prin ei, Duhul Sfânt), apoi, datorită celor 24 de mari erezii care le au ”romano-catolicii„ (franco-latinii) ei nu mai au har din anul 1054, de când s-au rupt de Biserică în mod oficial, recunoscut și voit, de atunci ei au înnebunit, anume prin inchiziție și cruciade: ucigând oamenii în numele lui Hristos (hristos mincinos la care slujeau ei) și indulgențele (valabile și azi), purgatoriu, primat papal, și alte erezii.

Cine devine ortodox (denumire politică) adică cine devine creștin, fie că vine din erezie, ateism, sau păgânism, trebuie să-i fie săvârșit Sfântul Botez, cel creștinesc, prin întreită afundare, apoi să mărturisească și să practice în iubire, învățătura mântuitoare a Sfintelor Icoane, a Sfinților, a Spovedaniei și Împărtășaniei, și altele cele mântuitoare, în comuniunea Sfinților, spre curățire, luminare și îndumnezeire.

Avatar utilizator
duodecimus
Mesaje: 193
Membru din: 01 Feb 2013, 06:56
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: adventist de ziua a şaptea

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde duodecimus » 09 Feb 2016, 08:58

cine devine creștin, fie că vine din erezie, ateism, sau păgânism, trebuie să-i fie săvârșit Sfântul Botez, cel creștinesc, prin întreită afundare
Mă scuzați, dar de unde și până unde o ”întreită afundare”? Care e logica?

abcd
Mesaje: 24
Membru din: 17 Noi 2014, 13:48
Confesiune: ortodox
Preocupări: \\\\

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde abcd » 25 Mai 2016, 15:04

Nu ne deranjezi cu nimic, nu avem de ce să te scuzăm.

Înseamnă 3 afundări în apă, sau scufundări, în numele Sfintei Treimi. Înţelegi, frăţior risipitor ? Să lepezi ereziile neo-protestante, te aşteaptă Hristos acasă, în creştinismul cel fără erezie, ortodox.

nemessis
Mesaje: 348
Membru din: 09 Dec 2010, 21:20
Confesiune: ateu
Preocupări: arta, stiinta, omul

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde nemessis » 29 Mai 2016, 09:52

Să lepezi ereziile neo-protestante, te aşteaptă Hristos acasă, în creştinismul cel fără erezie, ortodox.
Una din chestiile barbare pe care n-o sa iert parintilor mei, este ca m-au botezat. Au facut asta fara consimtamantul meu si consider un abuz. De fiecare data cand am mentionat asta, mi s-a zis ca botezul nu conteaza deloc. Si acum insisti ca botezul cel ortodox e cel mai important, fara el nu ai fi primit de Hristos?
Deci botezul ori e esential, ori irelevant. Nu poate fi ambele. Imi explici?

Olga
Mesaje: 7
Membru din: 27 Ian 2016, 17:25
Confesiune: ortodox
Preocupări: pe ogor cu zdruncinu

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde Olga » 25 Iun 2016, 14:11

Stimate nemessis, poti reprosa parintilor barbaria ca nu au continuat ceea ce au inceput la botez.
Botezul si viata sunt "talanti" in dar de la Tatal.
Acum de noi depinde ce facem cu talantii ...

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Trecerea de la catolicism la ortodoxie-Ajutor!

Mesaj necititde dimitrie » 19 Noi 2016, 00:12

cine devine creștin, fie că vine din erezie, ateism, sau păgânism, trebuie să-i fie săvârșit Sfântul Botez, cel creștinesc, prin întreită afundare
Mă scuzați, dar de unde și până unde o ”întreită afundare”? Care e logica?
Acestea (Botezul, Euharistia, etc.) nu le inventăm noi acum, adică modul cum le săvârșim și celelalte, ci le are Biserica din început. Dumneavoastră plecați de la o Carte - Biblia, inventându-vă astfel biserica, în timp ce Biserica Adevărului a plecat (originea ei) de la Tatăl, prin Fiul, în Duhul Sfânt, având ca zi de naștere Cincizecimea. Noul Legământ constituie numai una dintre lucrările ei scrise (inspirate, desigur).
Acum, cele trei afundări baptismale, cu rostirea pe rând, la fiecare afundare, a numelor persoanelor Prea Sfintei Treimi, mărturisesc adevărul șederii Mântuitorului nostru cu trupul în mormânt timp de trei zile, după cum și Apostolul lămurit arată:
3. Au nu ştiţi că toţi câţi în Hristos Iisus ne-am botezat, întru moartea Lui ne-am botezat?
4. Deci ne-am îngropat cu El, în moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a înviat din morţi, prin slava Tatălui, aşa să umblăm şi noi întru înnoirea vieţii;
5. Căci dacă am fost altoiţi pe El prin asemănarea morţii Lui, atunci vom fi părtaşi şi ai învierii Lui,
6. Cunoscând aceasta, că omul nostru cel vechi a fost răstignit împreună cu El, ca să se nimicească trupul păcatului, pentru a nu mai fi robi ai păcatului.
7. Căci Cel care a murit a fost curăţit de păcat.
8. Iar dacă am murit împreună cu Hristos, credem că vom şi vieţui împreună cu El,
9. Ştiind că Hristos, înviat din morţi, nu mai moare. Moarta nu mai are stăpânire asupra Lui.
10. Căci ce a murit, a murit păcatului o dată pentru totdeauna, iar ce trăieşte, trăieşte lui Dumnezeu.
11. Aşa şi voi, socotiţi-vă că sunteţi morţi păcatului, dar vii pentru Dumnezeu, în Hristos Iisus, Domnul nostru. (Rom.6)
Acesta este și textul Apostolului, prevăzut a se citi (pe lângă psalm și pericopă evanghelică) la săvârșirea Tainei Botezului.
Așadar, Biserica și rânduielile ei nu se inventează pe baza lecturării unei cărți, că aceea este minciuno-biserică, ci ele coexistă de la Cincizecime încoace.
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!


Înapoi la “Despre romano-catolici, greco-catolici şi alţi creştini uniţi cu Roma”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron