Daca poti sa fi mai explicita,anume la obiect...De ce înainte să cunoaştem că sunt 2 forţe a binelui şi a răului pe cei buni nu îi încununam ca pe nişte aleşi ai lui Dumnezeu, iar pe cei răi ca pe nişte înşelaţi în stăpînirea celui rău ci pur şi simplu îi încadrăm în categoria celor care fac bine şi a celor care fac rău apreciindu-i pe fiecare pentru ceea ce sunt ei ? De ce transformăm un bine (cunoaşterea) într-o formă de îndepărtare a judecăţii Lui Dumnezeu pentru a ne spune noi constatările "geniale" ???
Poate aberez din nou, dar sunt nişte frămîntări... până la duhovnic...
Se întămplă ca ştiind cauzele faptelor (de exemplu iubirea de sine care îl face pe om să fie egoist) din comoditate dăm sentinţa " e iubitor de sine" fără a trece mai departe de acest aspect văzând persoana, chipul Lui Dumnezeu "mai schimonosit", dar chipul Lui Dumnezeu, fiul Lui şi cel asemenea nouă şi ca atare tratându-l, făcându-ne datoria şi iubindu-l, arătându-i înţelegere şi răbdare.Daca poti sa fi mai explicita,anume la obiect...
Problema este ca, Dumnezeu a slabit puterea dracilor ,o data cu pradarea iadului si a dat putere oricarui om sa calce peste toata impotrivirea vrajmasilor,pt astea ne-a dat si arme ,dar a lasat si vointa libera de a alege personala,iar cine nu vrea sa devina bun este numai din vina lui,de aceea noi condamnam rea-vointa,adica pe rau voitori ,pe acest criteriu vor fi judecati oamenii si de Dumnezeu ;vezi,NT e plin de explicatii in acest sens.Se întămplă ca ştiind cauzele faptelor (de exemplu iubirea de sine care îl face pe om să fie egoist) din comoditate dăm sentinţa " e iubitor de sine" fără a trece mai departe de acest aspect văzând persoana, chipul Lui Dumnezeu "mai schimonosit", dar chipul Lui Dumnezeu, fiul Lui şi cel asemenea nouă şi ca atare tratându-l, făcându-ne datoria şi iubindu-l, arătându-i înţelegere şi răbdare.Daca poti sa fi mai explicita,anume la obiect...
Cred că despre asta e vb: punctul la care se trece de la constatarea bolii la acţiunea de vindecare/ ajutare pt vindecare.
dar pur şi simplu mă revolt când văd creştinii (şi eu) care nu reuşesc să treacă de acest punct...
Mă iertaţi!
Eu prin vindecare nu înţeleg vreo tămăduire de vreo boală sufletească adâncă (acolo e treaba celor pricepuţi şi însărcinaţi de Dumnezeu), eu mă refeream pur şi simplu la acţiuni personale ca blândeţe, îndelungă răbdare, dragoste etc pe care vâzându-le şi el să se molipsească. Pt că trebuie cumva să punem în practică ceea ce promitem la Sf. Liturghie: pe noi înşine şi unii pe alţii şi toată viaţa noastră Lui Hristos Dumnezeu să o dăm, nu ? şi apoi cine poate spune că e sănătos ? Pot spune în schimb mulţi că se silesc să fie sănătoşi, că se străduiesc să dăruiască toată viaţa lor Lui Hristos şi atunci pot acţiona.Ideea ca celalat este fratele tau, e bine sa o cultivi; dar sa-i vindeci, asta e treaba mai grea.Trebuie ca TU insuti sa fii sanatos inainte, sa te vindeci pe tine intai. Si din multe motive, nu prea suntem sanatosi in aceasta chestiune.
Oare cine nu vrea să devină bun !? Eu cred că ei nu ştiu ce însemană să fii bun, nu cunoasc că a fi bun însemană a avea viaţă, a fi liber etc. şi atunci nu trebuie cineva să le explice, să aibă răbdare, să le demonstreze (adică să-i vindece) Cine este adevărata viaţă (şi cu "v" mic şi cu "v" mare) !?Dumnezeu a slabit puterea dracilor ,o data cu pradarea iadului si a dat putere oricarui om sa calce peste toata impotrivirea vrajmasilor,pt astea ne-a dat si arme ,dar a lasat si vointa libera de a alege personala,iar cine nu vrea sa devina bun este numai din vina lui,de aceea noi condamnam rea-vointa,adica pe rau voitori
Tot omul cel ce se impotriveste poruncilor Lui HristosOare cine nu vrea să devină bun !?
Nestiinta uitarea si nepasarea sunt cei mai mari dusmani ai sufletului cu care noi tr sa ne luptam,cine nu vrea sa iasa din nestiinta si trindavie nu este nici o scuza pt el.Eu cred că ei nu ştiu ce însemană să fii bun, nu cunoasc că a fi bun însemană a avea viaţă, a fi liber etc.
Pt asta este biserica,preotii, sf scripturi ,sf parinti,nu exista scuze pt cel care poate merge in multe locuri dar nu nimereste biserica,scurt si clar.şi atunci nu trebuie cineva să le explice, să aibă răbdare, să le demonstreze (adică să-i vindece) Cine este adevărata viaţă (şi cu "v" mic şi cu "v" mare) !?
Ba da,dar pe cine vrei sa condamnam?oprirea de la sfinte(care sunt viata noastra) nu inseamna condamnare la moarte vesnica a celor ce merita asta?si rautatea in sine dar nu numai,pt ca rautatea in sine nu are nici o putere daca nu-i intretinuta/lucrata.Şi dacă răuvoitorii sunt oameni atunci noi condamnăm oamenii, nu ?
Nu despre dvstră în mod express. Am observat că şi alţii au parte de acelaşi tratamant ofensiv din partea ortdocşilor...Era vorba despre mine si nu vedeam...
Vorba sf Ioan Gură de Aur. Este un război bun şi o pace rea!Eu nu înţeleg de ce avem atitudinea aceasta faţă de cei de alte confesiuni ?
Normal că se supără. Mă mir că încă mai există astfel de întrebări de la ortodocşi. Păi nu sfinţii au hotărât acestea la al VII -lea sinod ecumenic?Credeţi că sfinţii se supără dacă ei vorbesc despre moaştele lor ca de nişte oase simple, având în vedere că vorbesc aşa în necunoştinţă de cauză ? Sau că nu le cinstesc amintirea prin acceptarea icoanelor ?
Cei care cutează să cugete sau să înveţe altfel, sau, urmând blestemaţilor eretici, [îndrăznesc] să dispreţuiască predaniile Bisericii, născocind sau lepădând ceva dintre cele ale Bisericii, fie Evanghelie, fie semn al crucii, fie icoană zugrăvită, fie sfinte moaşte de mucenici, sau [îndrăznesc] să cugete strâmb şi viclean pentru a răstălmăci ceva din Predaniile legiuite ale Bisericii Soborniceşti, încă şi [de vor îndrăzni cu necuviinţă] să folosească în chip profan sfintele vase sau sfintele mănăstirilor: poruncim ca toţi aceştia, dacă sunt episcopi sau clerici, să fie caterisiţi, iar dacă sunt monahi sau laici, să fie îndepărtaţi de la împărtăşanie [să fie afurisiţi].
Din neştiinţă? Dacă ar fi din neştiinţă în momentul aflării adevărului se îndreaptă erezia şi nu se supără Dumnezeu. Dar cum să fie din neştiinţă dacă li se spune de 1000 de ori şi repeţi ca papagalul la infinit până oboseşti la epuizare.Sau Dumnezeu se supără dacă afirmăm înţelesuri greşite (erezii) despre El, din neştiinţă ?
Ce garanţie aveţi că şi forumul nu serveşte la a înşela mase de oameni, atunci când este un mediu propice pt răspândirea ereziilor?De acord, Sf. Nicolae a dat o palmă Lui Arie pentru erezia lui, dar acela înşela mase de oameni, ori aici pe forum nu se pune problema asta căci fiecare ortodox crede conştient sau vrea să creadă conştient, iar dacă un anonim spune lucruri smintitoare, ele sunt spuse "în carantină", la sub-forumul inter-religios şi inter-confesional sau de cineva care nu este ortodox deci se înţelege că omul nu cunoaşte ce vorbeşte atunci când face afirmaţii despre ortodoxie.
Maria Andreea, s-ar putea să fiţi subiectivă, judecând după aparenţă, necunoscând viaţa şi profunzimea trăirii celor care mai scriu pe aici. De aceea e bine să avem reţinere.De ce nu încercăm să fim în primul rând ortodocşi şi abia apoi să vorbim despre ortodoxie ?
E adevărat că sunt obositoare tachinările, dar uneori mai este nevoie şi de astea, când se sare calul. Postul Implică şi cele spuse, dar mai implică să-ţi aperi şi credinţa. Aşa ca să nu mai înjosim şi noi pe ortodocşi, este destul că o fac cei dinafară.Vă spun asta pt că sunt obositoare tachinările unora faţă de alţii mai ales când am putea discuta atâtea altele propice perioadei în care ne aflăm sau măcar să o folosim ca prilej de a demonstra că postul implică şi bunătatate, răbdare, înţelegere, iubire faţă de ceilalţi...
Am observat şi eu un lucru, că cei care judecă şi acuză pe ortodocşi de intoleranţă sunt la fel de intoleranţi, dacă nu chiar mai mult, faţă de cei pe care îi judecă şi-i acuză.Am observat că şi alţii au parte de acelaşi tratamant ofensiv din partea ortdocşilor...
Ia uite, sf Ioan Gură de Aur , predicatorul pocăinţei, iubirii, tolerării, răbdării, n-a ţinut cont de cele de mai sus şi spune oamenilor aşa.Eu iar sunt de acord cu dl "esenin", prima adată harul, trăirea apoi vorbirea.
Şi apoi ce vreţi să spuneţi, că ortodocşii care vorbesc aici nu au harul, trăirea şi vorbirea? Protestanţii nicioadată nu vor recunoaşte acest lucru la ortodocşi, sper să nu fiţi şi dvs la fel."Pe eretic cand il auzi vorbind si hulind pe Dumnezeu, sa-l lovesti peste gura, ca ti se sfinteste mana".
Să ştiţi domniile voastre un lucru. Cuvintele mierloase şi blânde au înşelat şi smintit pe mult mai mulţi decât cele care poate rănesc sau poate sunt dure. La ceast fapt se referă şi cuvântul care spune, să ne ferim de proorocii mincinoşi îmbrăcaţi în haine de oi. Adică, care imită blândeţea oilor.Credeţi-mă că cele pe care le spunem pot răni/sminti mai mult decât "ereziile" altora.
Cum să nu se poată face misiune dacă încă le mai dăm şi apă la moară...Părerea mea, pe forum nu se poate face misiune sectanţilor decât dacă faptele (aşa cum pot fi ele înţelese prin intermediul scrierii) întăresc cuvintele.
Păi, dacă nimeni nu e profet in ţara lui, cum să se mai îndrăgostească ai mei de ortodoxie, ca să nu zic mai mult?Numai Dumnezeu poate sa schimbe o creatura a Sa. Nu noi.
De exemplu, poti sa-i aduci argumente foarte bune unui fumator despre efectele negative ale tutunului, el nu se va lasa de fumat decat atunci cand va dori si nu pentru ca l-au convins argumentele. Poti sa-i spui unui om ce poate pati daca fura, el nu se va opri din fapta sa, decat atunci cand el va hotari singur sa se opreasca, nu pentru ''argumentele'' aduse. Si exemplele ar putea continua.
Spunea un parinte odata: cand vedem ca cei din jur (familie, prieteni), nu se convertesc, sa ne spunem: ''Mai, inca nu s-a nascut Hristos in inima mea, pentru ca daca Hristos ar fi fost in mine n-avea cum sa nu se indragosteasca omul acesta de crestinism.'' Cam asta e lucrarea: sa lucram in noi.
''Doamne, Tu l-ai zidit pe el, Tu stii, Tu mantuieste-l, ca noi suntem neputinciosi''.
Daca ni s-ar parea ca noi schimbam oamenii...sau am dori sa ii schimbam, suntem in dorinta de a controla.
Mantuitorul nu forteaza pe nimeni. Spune: ''daca vrei..., ''cine vrea...'' Il lasa pe om sa aleaga liber.
Ii putem ajuta pe cei din jur rugandu-ne pentru ei, chemand ajutorul Domnului, binecuvantarea Lui asupra celor dragi ai nostri, prieteni, rude, cunostinte, vecini, etc.
Argumentele nu conving, ci dragostea.
Depinde ce/pe Cine vrei sa propovaduiesti. Pe tine sau pe Hristos? Hristos este dragoste, cand are omul dragostea lui Hristos, atunci el insusi este un marturisitor plin de har, prin insasi viata lui. Este iubirea lui Hristos in tine? Atunci cel care te va vedea sau te va auzi, va avea inima deschisa spre tine, daca nu, nu. E simplu.Păi, dacă nimeni nu e profet in ţara lui, cum să se mai îndrăgostească ai mei de ortodoxie, ca să nu zic mai mult?Numai Dumnezeu poate sa schimbe o creatura a Sa. Nu noi.
De exemplu, poti sa-i aduci argumente foarte bune unui fumator despre efectele negative ale tutunului, el nu se va lasa de fumat decat atunci cand va dori si nu pentru ca l-au convins argumentele. Poti sa-i spui unui om ce poate pati daca fura, el nu se va opri din fapta sa, decat atunci cand el va hotari singur sa se opreasca, nu pentru ''argumentele'' aduse. Si exemplele ar putea continua.
Spunea un parinte odata: cand vedem ca cei din jur (familie, prieteni), nu se convertesc, sa ne spunem: ''Mai, inca nu s-a nascut Hristos in inima mea, pentru ca daca Hristos ar fi fost in mine n-avea cum sa nu se indragosteasca omul acesta de crestinism.'' Cam asta e lucrarea: sa lucram in noi.
''Doamne, Tu l-ai zidit pe el, Tu stii, Tu mantuieste-l, ca noi suntem neputinciosi''.
Daca ni s-ar parea ca noi schimbam oamenii...sau am dori sa ii schimbam, suntem in dorinta de a controla.
Mantuitorul nu forteaza pe nimeni. Spune: ''daca vrei..., ''cine vrea...'' Il lasa pe om sa aleaga liber.
Ii putem ajuta pe cei din jur rugandu-ne pentru ei, chemand ajutorul Domnului, binecuvantarea Lui asupra celor dragi ai nostri, prieteni, rude, cunostinte, vecini, etc.
Argumentele nu conving, ci dragostea.
Dle esenin, importante sunt toate câte le spune Hrisostomul, numai că nu toate corespund subiectului de faţă, precum nici citatul dvs. Aici nu-i vorba despre nu ştiu ce dreptate fudulă, că dacă am judeca după acest criteriu n-am mai putea afirma nimic niciodată.Pr haralambie,
Ia uite, sf Ioan Gură de Aur , predicatorul pocăinţei, iubirii, tolerării, răbdării, n-a ţinut cont de cele de mai sus şi spune oamenilor aşa.
"Pe eretic cand il auzi vorbind si hulind pe Dumnezeu, sa-l lovesti peste gura, ca ti se sfinteste mana".
Ati putea indica LOCUL in care sf. Ioan Chrysostomul spune asta?
Pana una alta va dau un citat si sursa lui: traduc doar ce e boldit:
Vedeti deci ca exista lucruri mai importante decat dreptatea fudula.
Înapoi la “ALTE SUBIECTE TEOLOGICE”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori