Ce înseamnă „Întocmai cu Apostolii”?

Fiecare scrie ce doreşte şi discuta cu cine vrea, dar pe teme teologice (ce nu se încadrează la vreunul din compartimentele de mai sus)
john
Mesaje:3
Membru din:12 Mai 2011, 19:52
Confesiune:ortodox
Ce înseamnă „Întocmai cu Apostolii”?

Mesaj necititde john » 17 Mai 2011, 15:26

Care este explicatia '''denumirii''' ,,Intocmai cu apostoli,, a Sfintilor Constantin si Elena ? Doamne ajuta!

Constantinos

Re: Explicatie

Mesaj necititde Constantinos » 17 Mai 2011, 19:29

Cinstiti intocmai ca apostolii , la oameni , pe pamant, deoarece sunt foarte cunoscuti si au avut rol important, dar la Dumnezeu nu sunt asa slaviti. Sfantul Paisie cel Mare a primit vizita cereasca a sufletului lui Constantin cel Mare care i-a spus ca orice calugar care ajunge in rai este mai mare ca el. O asemanare se poate gasi intre apostoli care au puterea de a dezlega de legatura pacatului si a lega de dragostea lui Dumnezeu si Sfantul Constantin care a dezlegat oamenii de inchinarea la idoli dandu-le libertatea de a se lega cu inchinarea Dumnezeului Celui Viu.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Explicatie

Mesaj necititde dimitrie » 18 Mai 2011, 16:25

Care este explicatia '''denumirii''' ,,Intocmai cu apostoli,, a Sfintilor Constantin si Elena ? Doamne ajuta!
Cinstirea pe care o dă Biserica Sfinţilor Împăraţi Constantin cel Mare şi mamei sale Elena de întocmai cu Apostolii, nu este prima de acest fel dată unor Sfinţii, alţii decât Apostolii. Un exemplu în acest caz este al Sfintei Nina, ocrotitoarea şi luminătoarea Georgiei, cea întocmai cu Apostolii. Şi de citim vieţile Sfinţilor Împăraţi Constantin cel Mare şi a mamei sale Elena, vom înţelege lesne asemănarea lor cu Apostolii: precum Apostolii au luminat lumea prin propovăduirea Evangheliei, asemenea şi ei au contribuit (în egală măsură) la răspândirea luminii Evangheliei, precum şi la izgonirea întunericului păgânătăţii. Şi aici putem enumera doar câteva din importantele măsuri luate în acest sens de aceşti Sfinţi Împăraţi: încetarea jertfelor idoleşti în întreg Imperiul Roman, desfiinţarea caselor de desfrâu, legalizarea şi instituirea creştinismului ca religie oficială a Imperiului Roman (care se întindea pe 3 continente), eliberarea tutror creştinilor închişi pentru "vina" credinţei lor, reîntoarcerea tuturor averilor Bisericii confiscate de împăraţii predecesori, acordarea dreptului episcopilor de a elibera oamenii din sclavie (începutul desfiinţării sclaviei), declararea zilelor de duminică şi vineri ca zile de odihnă (vinerea, pentru a putea ajuna creştinii mai uşor şi a nu fi împiedicaţi la aceasta din pricina obişnuitelor osteneli fizice ale unei zile de muncă), etc. Toate faptele întreprinse de ei spre înflorirea Bisericii, poartă parfumul unei mari dragoste faţă de Domnul nostru Iisus Hristos.
Dar la un loc de mare cinste, între iniţiativele Sf.Împărat Constantin cel Mare, este convocarea 1-ului Sinod Ecumenic de la Niceea, în 325 (ştiţi şi de ce).
Faptele lor îi recomandă pe aceştia ca fiind întocmai cu Apostolii. Cine doreşte să afle mai multe, să le citeasă viaţa!
ATENŢIE! Sfinţii Împăraţi Constantin cel Mare şi mama sa Elena AU SFINTE MOAŞTE.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Explicatie

Mesaj necititde dimitrie » 19 Mai 2011, 01:22

Cinstiti intocmai ca apostolii , la oameni , pe pamant, deoarece sunt foarte cunoscuti si au avut rol important, dar la Dumnezeu nu sunt asa slaviti.
D-le Constantinos, Biserica îi cinsteşte pe Sfinţii ei. Însă, nu întotdeauna îi prăznuieşte cu ţinere pe toţi cei mai mari, dar nici cu ţinere pe cei mai mici. Acolo, discuţia are loc între unii numiţi "Mari": Sf. C-tin cel Mare şi Sf. Paisie cel Mare. Iar dinstincţia se face doar între aceştia.
Sfantul Paisie cel Mare a primit vizita cereasca a sufletului lui Constantin cel Mare care i-a spus ca orice calugar care ajunge in rai este mai mare ca el
Aici sunteţi puţin inexact, deoarece în textul cu pricina nu spune că orice calugar care ajunge in rai este mai mare ca el ci, spune doar despre aceia care sunt din ceata monahilor celor Mari, cunoscuţi ca Mari, ori necunoscuţi:

"Atunci eu iarăşi i-am zis: «Pentru ce, o, minunatule, te ocărăşti pe tine? Oare n-ai dobândit slava cea pururea fiitoare şi dumnezeiasca strălucire?» El mi-a răspuns: «Aşa este, am dobândit-o! Dar nu am aceeaşi îndrăzneală ca monahii, nici cinstea întocmai cu ei!" Aceasta o spune Sf.Constantin la modul general despre monahi, însă mai apoi specifică despre ce monahi e vorba: Căci am văzut sufletele oarecăror monahi (deci, nu ale monahilor în general, ci ale unora doar; şi acest lucru este desemnat de expresia "oarecăror monahi") care, despărţindu-se de trup, zburau ca nişte vulturi şi se suiau la cer cu multă îndrăzneală, iar ceata cea potrivnică a diavolilor nu îndrăznea să se apropie deloc de dânsele. Apoi am văzut că li se deschideau uşile cerului şi intrau înăuntru şi, arătându-se cerescului împărat, stăteau de faţă cu multă îndrăzneală la scaunul lui Dumnezeu.Deci, pentru această vrednicie, minunându-mă eu de voi, monahii, vă fericesc şi mă ocărăsc pe mine, că nu m-am învrednicit a lua o îndrăznire ca aceasta (adică precum aceea din exemplul de mai sus). O, de aş fi lăsat vremelnica împărăţie, haina şi coroana împărătească şi să mă fi făcut sărac; să fi purtat sac şi să fi primit toate câte le cere petrecerea monahicească!»
E mai limpede acum, nu? Căci, dacă toţi monahii ce intră în Rai, sunt mai mari ca Sf. Împărat Constantin cel Mare, iar el are Sfinte Moaşte, atunci ar trebui să gândim că orice monah care, după adormirea sa, nu prezintă Sfinte Moaşte la deshumare, nu s-ar afla în Rai. Ori acest mod de gândire este eronat!
Cât de mare Sfânt este C-tin cel Mare, va vedea fiecare dintre cei de faţă când se va afla în cetatea Marelui Constantin - Constantinopolul (în Istanbulul de azi)! Între acei turci păgâni, eu l-am simţit aproape, lângă mine; şi cu adevărat este Mare Sf. Constantin. Eu unul, abia acolo, la Istanbul, am făcut cunoştinţă cu Marele Constantin. Şi pot spune că de atunci încoace, mă bucură şi mai mult sărbătorirea sa şi a maicii sale, Sfânta Elena.
Aştept cu drag sărbătorirea lor! Asemenea vă doresc tuturor!
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

Constantinos

Re: Explicatie

Mesaj necititde Constantinos » 19 Mai 2011, 12:24

Ideia ca monahii ( cu adevarat monahi) care nu prezinta moaste la dezgropare nu sunt in rai are adevarul ei. Ei pot fi in rai ,dar ca mireni nu in ceata cuviosilor , adica dezbracati cu ajutorul ingerilor de haina monahala (cum s-a intamplat la Pecerska intre un schimonah si un rasofor, sau vedenia din Athos in care ingerii aduceau oasele celor care au vietuit calugareste in lume si le duceau din munte pe ale celor care au trait lumeste), sau in iad [ diavolul zicea ca nu este nici un monah in iad, dar de aceia imbracati in carpe negre (care nu pot renunta nici dupa moarte la ele- nota mea) sunt]. In Dialoguri despre moarte al Sfantului Grigorie cel Mare la pagina 110 se vede ca nici acel diacon prin ale carui moaste se putea face minuni nu a ajuns imediat in rai, ce sa mai vorbesc de calugarii al caror trup nu este pentru Domnul si care nu pot scapa de desfranare ( totusi mai sunt si exceptii). La manastirea Barnova a fost dezgropat un calugar al carui craniu a stat intr-un dulap spart , prin ploaie, mai mult de un an pana a inceput sa mirosa frumos, acum e la Petru Voda in biserica. Mai mari sau nu ca Sfantul Constantin cel Mare , dovada sfinteniei calugarilor sta si in oasele lor chiar daca nu toate pot fi recunoscute de oricine.

Pe cand eram inca tinerel, in vesmant lumesc,am auzit de la persoane in varsta si intelepte povestindu-se despre un diacon
al acestui scaun apostolic ,Pascasius, ale carui carti ortodoxe si luminoase despre Sfantul Duh au ramas pana la noi, ca a fost un barbat de
o admirabila sfintenie. Ocupandu-se in special cu impartitul la cei nevoiasi, a devenit prietenul lor, dispretuindu-se pe sine. Dar aici,
la Roma, in disputa dintre Symmachus si Laurentius, care a aprins pasiunile credinciosilor, el l-a ales pe Laurentius la rangul pontif . Infrant apoi, prin invoirea tuturor , a staruit totusi in parerea sa pana aproape in ziua mortii, iubindu-l si preferandu-l pe acela pe care biserica l-a respins de la
conducerea ei prin decizia episcopilor. Dupa ce a murit, in vremea pontificatului lui Symmachus, un demonizat a atins dalmatica asezata deasupra sicriului, fiind imediat insanatosit. Dupa mult timp, episcopului din Capua, Germanus, despre care am amintit mai sus, medicii i-au prescris ca, pentru vindecarea trupului, sa se scalde la termele din Angulus. Intrand in aceste terme, el l-a gasit pa diconul Pascasius stand in picioare si slujind la baile de aburi . Vazand aceasta ,s-a temut foarte tare si l-a intrebat ce cauta acolo un om ca dansul. Acela i-a raspuns :"Am fost trimis in acest loc de pedeapsa doar pentru ca
am fost de partea lui Laurentius, contra lui Symmachus .Dar fii bun ,roaga-te pentru mine lui Dumnezeu si vei sti ca ai fost ascultat daca
intorcandu-te aici, nu ma vei mai gasi"
Pentru aceasta ,omul Domnului, Germanus, s-a nevoit in rugaciuni si s-a intors, dupa putine zile , dar nu l-a mai gasit pe Pascasius in acel loc . Deoarece pacatuise nu din rautate, ci din vina necunoasterii, a putut fi curatat de pacat dupa moarte.

De obicei raman sfinte moaste persoanele care au fost imbratisate de mai multe ori de lumina necreata, nu cei care doar o data au vazut-o. Iar lucrarea monahului este pocainta neancetata (este rugaciune in Canoanele Maicii Domnului in care se zice daruieste-mi lumina pocaintei) si apoi logodirea cu Mirele Ceresc in care trupul este pentru Domnul si nu pentru femeie.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Explicatie

Mesaj necititde dimitrie » 19 Mai 2011, 13:08

D-le Constantinos, cu puţin timp în urmă ai hulit scrierile Sf. Grigorie Taumaturgul, iar pe Pr. Dumitru Stăniloae l-ai trimis în iad ("Sfantul Grigorie Taumaturgul are o carte in care il lauda pe ereticul Origen samd.
Poate Dumitru Staniloaie este situatia inversa lui Grigorie Taumaturgul care are o carte rea dar este in rai iar Staniloaie n-a gresit nimic prin carti(?) dar este in iad.")
. Mai apoi netrecând cu vederea nici pe Pr.Cleopa, nici pe Pr.Arsenie Boca ("nici Cleopa Ilie sau Arsenie Boca nu trebuiesc cititi pana nu sunt recunoscuti, o singura data nu inseamna citit"), ne-ai "permis" să-i citim doar o dată, cu toate că scrierile lor au apărut cu binecuv. Sf. Sinod, sau măcar cu a unui ierarh.
Acum vii cu alte interpretări aberante:
Ideia ca monahii ( cu adevarat monahi) care nu prezinta moaste la dezgropare nu sunt in rai are adevarul ei. Ei pot fi in rai ,dar ca mireni nu in ceata cuviosilor , adica dezbracati cu ajutorul ingerilor de haina monahala
...........................................................................
De obicei raman sfinte moaste persoanele care au fost imbratisate de mai multe ori de lumina necreata, nu cei care doar o data au vazut-o. Iar lucrarea monahului este pocainta neancetata (este rugaciune in Canoanele Maicii Domnului in care se zice daruieste-mi lumina pocaintei) si apoi logodirea cu Mirele Ceresc in care trupul este pentru Domnul si nu pentru femeie.
Atentionare: tot ce scriu poate fi gresit deoarece invatatura Bisericii este conglasuirea tuturor sfintilor, iar eu nu pot cunoaste nici macar teoretic unele aspecte ale invataturii din moment ce scrierile Sfantului Isidor Pelusiotul nu le pot gasi in romana.
Bine ai spus aici, şi ai dovedit-o până acum cu vârf şi îndesat.
ŞI ROG ADMINISTRAŢIA SĂ IA MĂSURI ÎN ATARE CAZURI, ALTFEL EI SĂ RĂSPUNDĂ ÎNAINTEA LUI DUMNEZEU DE SMINTELILE SEMĂNATE PE FORUM DE CONSTANTINOS.
PS. Ştiu şi că nu sunt singurul care gândeşte aşa.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

Constantinos

Re: Explicatie

Mesaj necititde Constantinos » 19 Mai 2011, 14:09

Daca n-ai citit tu unde scrie ca monahii pot fi dezbracati de haine inseamna ca nu este adevarat ? Eu am gasit unde zice ca la Lavra Pecerska un rasofor a dus viata de schimnic iar schimnicul nu prea facea ce trebuie iar dupa moarte au fost gasiti imbracati schimnicul in rasofor iar moastele rasoforului in schimnic. Scrierea lui Grigorie Taumaturgul nu am hulit-o ci am zis ca este greseala sfantului. Cartile tiparite cu binecuvantare ierarhica nu au valoare decat negativa daca este vorba despre Urmarea lui Hristos si alte scrieri catolice ale lui Asisi si valoare pozitiva la cartile aparute fara binecuvantare, exemplu a Sfantului Ioan Hozevitul care a aparut de mai multe ori fara binecuvantare. Poate n-ai vazut ca am fost influentat de tine cand am scris: Mai mari sau nu ca Sfantul Constantin cel Mare , dovada sfinteniei calugarilor sta si in oasele lor chiar daca nu toate pot fi recunoscute de oricine. Acesta este un semn ca m-ai ajutat macar un pic ,sa accept ca pot fi calugari mai mici decat Constantin. Sa nu dam dovada de invidie sau mandrie, poti sa-i citesti cat vrei , eu asa am inteles pentru mine si asa tin pana imi explica cineva rational ca am ideie gresita despre locul unde zice Sfantul Ignatie ca nu trebuie sa citim decat cartile unui madular recunoscut de biserica.


Înapoi la “ALTE SUBIECTE TEOLOGICE”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 55 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX