Uriel
Uriel este unul dintre cei mai “vârstnici” îngeri ai tradiţiei religioase şi mistice, adesea enumerat împreună cu Michael, Gabriel şi Rafael. Cei patru guvernează direcţiile cardinale, anotimpurile, semnele zodiacale, cele patru elemente, cele patru direcţii ale omului, împreună cu celelalte atribuţii cvadruple. Numele său în limba ebraică înseamnă “Lumina lui Dumnezeu” sau “Lumina mea este Domnul”, unii interpretându-l şi ca “Focul lui Dumnezeu”. Uriel este arhanghelul pământului şi focului în acelaşi timp.
Iconografia bizantină îl zugrăveşte ţinând în mâna dreaptă o sabie (“întinsă contra persanilor” după tradiţia Vechiului Testament) şi o limbă de foc în mâna stângă, urmând legenda găsită în “Cărţile lui Ezdra”. Sabia este simbolul puterii, regalităţii, nobleţei şi dreptăţii, cu care acesta îşi exercită autoritatea, iar limba de foc reprezintă însăşi natura sa înflăcărată.
Mărturiile despre Uriel nu vin din textele canonice ale Bibliei, ele se găsesc mai mult în lucrările apocrife, în legendele ebraice şi în tradiţiile sacre păstrate de învăţaţi. Spre exemplu, cartea apocrifă “Apocalipsa lui Petru” îl prezintă pe Uriel ca îngerul care are grija de Infern, fiind căpetenia îngerilor răzbunători şi ai pedepsei. Acesta este deseori înfăţişat cu aripi de serafim şi cu o sabie de foc (se pune că tot el a fost serafimul pus să păzescă intrarea în Eden după căderea primilor părinţi, rotind împrejur sabia înflăcătrată) sau cu un chip de văpaie care nu poate fi privit de muritori.
Deşi este un arhanghel al durităţii, pedepsei şi justiţiei, Uriel este deasemenea un agent al iluminării: este ghidul şi maestrul ceresc pus să îi călăuzească pe profeţii Esdra şi Enoh, răspunzând cu înţelepciune tuturor întrebărilor puse de aceştia. În versiunea etiopiană a Bibliei Ortodoxe, în “Cartea lui Enoh”, Uriel este unul dintre îngerii care îl ridică pe patriarhul Enoh la cer şi îi arată minunile creaţiei nevăzute, îl învaţă tainele cele mai ascunse ale Pământului, Cerului, astrelor, atmosferei şi timpului. Cartea îl prezintă drept “Uriel, îngerul teribil care stăpâneşte peste strigăte [Infern].” (1Enoch, 20:2) şi “Uriel este îngerul pe care Domnul Gloriei l-a aşezat peste toţi aştrii.” (1Enoh,74:7).
Iehudiel :
Yechudiel sau Iehudiel este unul dintre arhanghelii importanţi ai tradiţiei, care a fost însă trecut sub tăcere sau dat uitării în general, cu excepţia anumitor zone din ortodoxie şi catolicism. Numele Yechudiel înseamnă în limba ebraică “Slăvirea lui Dumnezeu” sau „Cel care îl proslăveşte pe Dumnezeu”.
Este numărat printre cei Şapte Arhangheli în tradiţia Bisericii Ortodoxe Răsăritene. După tradiţia ortodoxă, „Egudiil este încins cu un şorţ, gata spre servire. El este ocrotitorul celor ce se ostenesc în slujba binefacerilor.” În icoanele tradiţionale este înfăţişat ţinând o coroană de aur în mâna dreaptă iar în stânga o suliţă sau un bici din trei fâşii sau trei corzi. În general, coroana are şapte frunze sau trei nestemate. Coroana reprezintă recompensele muncii drepte, iar dacă privim numerele asociate ei, vom descoperi înţelesul ei ascuns.
Yechudiel este patronul muncii şi efortului, iar aceste lucruri presupun şi răsplată, şi pierdere. Biciul său este pe atât de neplăcut pe cât de plăcută este coroana sa, iar cele trei fâşii ale lui corespund păcatelor făcute cu gândul, cu vorba şi cu fapta. Fiecare nerespectare a unui principiu ne aduce un dezechilibru şi ne face vulnerabili la corecţie. Minciuna esste nerespectarea Legii Adevărului, ura este nerespectarea Legii Iubirii, înşelăciunea este nerespectarea Legii Dreptăţii, şi cu cât încălcăm mai mult una din aceste legi, cu atât ni se va lua dreptul de a ne bucura de fructele ei şi de a fi corectaţi.
Varahiil
Barachiel înseamnă în limba ebraică “Binecuvântarea lui Dumnezeu” iar Barkiel sau Baraqiel însemnă “Fulgerul lui Dumnezeu”.
Tradiţia creştin ortodoxă îl aminteşte sub numele de Varahiil, şi nu există dubii în privinţa identităţii sale de moment ce numele său este tradus ca "Binecuvântare sau Binecuvântări de la Dumnezeu", reprezentat cu un trandafir alb la piept.
Varahiil, (“Binecuvântare sau Binecuvântări de la Dumnezeu”) ultimul arhanghel, este aducator de binecuvantare dumnezeiasca pe pamant.
Există trei liste cu numele celor șapte arhangheli (ireductibile una la cealaltă). Prima vine din Cartea lui Enoh (acceptată drept carte canonică de Biserica Ortodoxă Etiopiană, aceasta fiind ea însăși reprezentativă pentru poziția Comuniunii Bisericilor Orientale). A doua listă provine din Tradiţia Bisericii Ortodoxe (calcedoniană) și coincide, din motive necunoscute, cu cea recunoscută de gnostici, o străveche erezie). În sfârșit, cea de a treia ne vine de la mari Părinți ai Bisericii precum Sfântul Dionisie Areopagitul sau Sfântul Grigorie Teologul. În toate aceste liste, numele primilor patru arhangheli sunt aceleași: Mihail, Gavriil, Rafail și Uriil. Următoarele trei nume sunt, în funcție de lista folosită, astfel:
Selatiil
Sf. Arhanghel SELATIIL – pururea rugător către DUMNEZEU şi îndemnător către rugăciune.
Salatiil”
însemnează „Mijlocitorul către Dumnezeu” (III Ezdra 5, 16). Iconografic el estereprezentat cu faţa şi privirea aplecată, cu mâinile la piept, în chip de rugăciune.
Dacă ştii engleză :
http://en.wikipedia.org/wiki/Uriel
http://en.wikipedia.org/wiki/Barachiel
http://en.wikipedia.org/wiki/Jegudiel
http://en.wikipedia.org/wiki/Selaphiel