Dar e o idee justa despre un "Dumnezeu bun si drept" cum Il vede crestinul, ca Dumnezeu sa faca sa se nasca cineva handicapat doar ca sa-Si arate lucrarile prin el ? Sa fie atat de nedrept Dumnezeu ?Orbul s-a nascut in intuneric, desi nici el n-a păcătuit, nici părinţii lui, ci ca să se arate în el lucrările lui Dumnezeu (Ioan IX, 3). Exista posibilitatea ca intunericul in care traia el, sa fi fost si din cauza pacatelor parintilor. Cu siguranta Dumnezeu poate abate pedepse asupra copiilor pentru pacatele parintilor!
mie îmi place de naivitatea cu care luaţi dvstră înţelesurile faptelor .Dumnezeu insusi ar abandona relatia cauza-efect: Orbul nu este pedepsit ptr ca ar fi pacatuit, ci doar ptr ca Dumnezeu sa aiba o ocazie sa-Si manifeste puterea. Dumnezeu a facut sa se nasca o victima (nevinovata) a Lui. Nu e un pic monstruos?
Nedrept nu este pt că a-şi arată lucrurile prin El înseamnă defapt a restaura lucrurile, a le pune pe făgaşul lor normal, a reda lumină ochilor pentru ca cei ce nu văd să vadă (Ioan 9,39). Orbirea era de fapt lipsa Lui Dumnezeu, iar prin redarea vederii (prezenţa Lui Dumnezeu în viaţa omului) Dumnezeu îşi împlineşte lucrarea pentru că trebuie să fac, până este ziuă, lucrările Celui ce M-a trimis pe Mine; că vine noaptea, când nimeni nu poate să lucreze. Atât cât sunt în lume, Lumină a lumii sunt. (Ioan 9, 4-5). De fapt chiar orbul spune ce este această lucrare, aceste lucruri care se fac prin el: Şi găsindu-l [Iisus] i-a zis: Crezi tu în Fiul Lui Dumnezeu ? ... Iar el a zis: cred, Doamne şi s-a închinat Lui. (Ioan 9; 35, 38).Dar e o idee justa despre un "Dumnezeu bun si drept" cum Il vede crestinul, ca Dumnezeu sa faca sa se nasca cineva [orb] doar ca sa-Si arate lucrarile prin el ? Sa fie atat de nedrept Dumnezeu ?
Si hop! ortodoxul gimnast.mie îmi place de naivitatea cu care luaţi dvstră înţelesurile faptelor .Dumnezeu insusi ar abandona relatia cauza-efect: Orbul nu este pedepsit ptr ca ar fi pacatuit, ci doar ptr ca Dumnezeu sa aiba o ocazie sa-Si manifeste puterea. Dumnezeu a facut sa se nasca o victima (nevinovata) a Lui. Nu e un pic monstruos?Nedrept nu este pt că a-şi arată lucrurile prin El înseamnă defapt a restaura lucrurile, a le pune pe făgaşul lor normal, a reda lumină ochilor pentru ca cei ce nu văd să vadă (Ioan 9,39). Orbirea era de fapt lipsa Lui Dumnezeu, iar prin redarea vederii (prezenţa Lui Dumnezeu în viaţa omului) Dumnezeu îşi împlineşte lucrarea pentru că trebuie să fac, până este ziuă, lucrările Celui ce M-a trimis pe Mine; că vine noaptea, când nimeni nu poate să lucreze. Atât cât sunt în lume, Lumină a lumii sunt. (Ioan 9, 4-5). De fapt chiar orbul spune ce este această lucrare, aceste lucruri care se fac prin el: Şi găsindu-l [Iisus] i-a zis: Crezi tu în Fiul Lui Dumnezeu ? ... Iar el a zis: cred, Doamne şi s-a închinat Lui. (Ioan 9; 35, 38).Dar e o idee justa despre un "Dumnezeu bun si drept" cum Il vede crestinul, ca Dumnezeu sa faca sa se nasca cineva [orb] doar ca sa-Si arate lucrarile prin el ? Sa fie atat de nedrept Dumnezeu ?
Nu Dumnezeu a facut asa, ci, firea noastra in urma caderii lui Adam naste handicapuri, e o neputinta a firii, ca rezultat al caderii ; Dumnezeu doar sa folosit de acest lucru intimplator, in acest caz nu a gresit nici el nici parintii lui...esenin scrie:
Dar e o idee justa despre un "Dumnezeu bun si drept" cum Il vede crestinul, ca Dumnezeu sa faca sa se nasca cineva handicapat doar ca sa-Si arate lucrarile prin el ? Sa fie atat de nedrept Dumnezeu ?
În general copii se nasc cu deficienţe (de vedere, locomotorii, mintale etc) din cauza păcatelor săvârşite înainte de naşterea copilului sau în timpul sarcinii. Este o consecinţă a învoirii lor cu lucrurile neconforme cu indicaţiile medicului, ale preotului etc.Problema care ramane suspendata, si pe care o cunoasteti cu siguranta, este, de fapt, "CAND ar fi putut pacatui orbul, daca SE NASTE orb ?"
Poate fi şi neştiinţă şi eu cred că este cazul de faţă pentru că Iisus L-a întrebat: Crezi tu în Fiul Lui Dumnezeu ? El a răspuns şi a zis: Dar cine este Doamne ca să cred în El ? (Ioan 9, 35-36)Dar "lipsa Lui Dumnezeu" ESTE un pacat !
Dacă aţi cunoaşte adevărata plată ...Mie NU-mi place suficienta plata cu care le luati domnia voastra.
Acestea sunt mai degraba pacatele PARINTILOR (cele din timpul sarcinii). Vorbiti despre "invoirea" fatului cu indicatiile....etc ?. Un fat se/nu se poate "invoi"? (!!!!!) Ar fi un pic precoce.Problema pe care o pun sunt pacatele orbului nu ale parintilor.În general copii se nasc cu deficienţe (de vedere, locomotorii, mintale etc) din cauza păcatelor săvârşite înainte de naşterea copilului sau în timpul sarcinii. Este o consecinţă a învoirii lor cu lucrurile neconforme cu indicaţiile medicului, ale preotului etc.Problema care ramane suspendata, si pe care o cunoasteti cu siguranta, este, de fapt, "CAND ar fi putut pacatui orbul, daca SE NASTE orb ?"Poate fi şi neştiinţă şi eu cred că este cazul de faţă pentru că Iisus L-a întrebat: Crezi tu în Fiul Lui Dumnezeu ? El a răspuns şi a zis: Dar cine este Doamne ca să cred în El ? (Ioan 9, 35-36)Dar "lipsa Lui Dumnezeu" ESTE un pacat !Dacă aţi cunoaşte adevărata plată ...Mie NU-mi place suficienta plata cu care le luati domnia voastra.
Normal ca ucenicii nu stiau, caci li s-au deschis ochii abia dupa Inviere! Este mare diferenta intre constitutia lor teologica de pana si de dupa Cruce. Explicatia pe care o ofera pr. este buna, nu mergeti dupa altele.Dar se pare ca ucenicii nu stiau asta, ptr ca in loc sa presupuna pacatul adamic, care e general uman, au presupus un pacat specific, al lui sau al parintilor. Daca ar fi presupus pacatul adamic nu ar mai fi intrebat, caci e de la sine inteles ca ambii (si parintii si fiul) sunt pacatosi prin efectul caderii. Asta inseamna ca au presupus un pacat specific, in plus fata de pacatul adamic.
Nu se poate pune acestă problemă în cazul de faţă pt că Iisus a zis: Nici el n-a păcătuit, nici părinţii lui... (Ioan 9, 2). Eu am răspuns la cazul general.Problema pe care o pun sunt pacatele orbului nu ale parintilor.
Păi şi apostolii, femeia samarinencă, etc. la ce bun să-L urmeze dacă nu ştiau că este Dumnezeu !?La momentul savarsirii vindecarii nimeni (sau putini) nu stia ca Christos este Dumnezeu.
Nu este păcat, dar este lipsa Lui Dumnezeu .Deci nestiinta lui Christos nu era pacat pentru orb.
După care vindecare ? trupească sau "intelectuală", adică luminarea minţii, înştiinţarea L-ai şi văzut! Şi Cel ce vorbeşte cu tine, Acela este. (Ioan 9, 37). Mi se pare că numai după luminarea minţii crede şi se închină Lui, căci după recăpătarea vederii mărturisea numai despre omul Iisus (Iona 9, 11) care dacă este păcătos nu ştia (Ioan 9, 25).Daca cititi textul in ordinea in care e scris, vedeti ca orbul crede DUPA vindecare, si din cauza ei, nu inainte
:o Vai dar nu s.a apus aşa ceva. Cele spuse Este o consecinţă a învoirii lor cu lucrurile neconforme cu indicaţiile medicului, ale preotului etc. se referă la părinţi.S-a "invoit" - adica e un fat care a acceptat indicatii gresite ale medicului...
Asta pentru că nu acceptaţi că nici el n-a păcătuit nici părinţii luiTot ma "bantuie" fatul precoce.
1.Normal ca ucenicii nu stiau, caci li s-au deschis ochii abia dupa Inviere! Este mare diferenta intre constitutia lor teologica de pana si de dupa Cruce. Explicatia pe care o ofera pr. este buna, nu mergeti dupa altele.Dar se pare ca ucenicii nu stiau asta, ptr ca in loc sa presupuna pacatul adamic, care e general uman, au presupus un pacat specific, al lui sau al parintilor. Daca ar fi presupus pacatul adamic nu ar mai fi intrebat, caci e de la sine inteles ca ambii (si parintii si fiul) sunt pacatosi prin efectul caderii. Asta inseamna ca au presupus un pacat specific, in plus fata de pacatul adamic.
Păi dacă nu sunt de acord cu dvstră cum vreţi să vă înţeleg !?MARIA ANDREEA, NU VA MAI RASPUND PTR CA D-VOASTRA CAUTATI HARTZA NU ADEVARUL. NU PUN EU PROBLEMA, O PUN UCENICII. (In afara de asta nu intelegeti ce zic) Multa rea-credinta !
Deşii nu vreţi să vorbiţi cum mine, eu vreau poate ar fi bine să lămuriţi mai bine ce înţelegeţi dvstră prin lucrările Lui Dumnezeu ?Ce spune Christos este ca s-a nascut asa ca sa se arate lucrarile.
PROBLEMA PE CARE O PUN UCENICII, NU EU !Nu se poate pune acestă problemă în cazul de faţă pt că Iisus a zis: Nici el n-a păcătuit, nici părinţii lui... (Ioan 9, 2). Eu am răspuns la cazul general.Problema pe care o pun sunt pacatele orbului nu ale parintilor.Păi şi apostolii, femeia samarinencă, etc. la ce bun să-L urmeze dacă nu ştiau că este Dumnezeu !?La momentul savarsirii vindecarii nimeni (sau putini) nu stia ca Christos este Dumnezeu.Nu este păcat, dar este lipsa Lui Dumnezeu .Deci nestiinta lui Christos nu era pacat pentru orb.După care vindecare ? trupească sau "intelectuală", adică luminarea minţii, înştiinţarea L-ai şi văzut! Şi Cel ce vorbeşte cu tine, Acela este. (Ioan 9, 37). Mi se pare că numai după luminarea minţii crede şi se închină Lui, căci după recăpătarea vederii mărturisea numai despre omul Iisus (Iona 9, 11) care dacă este păcătos nu ştia (Ioan 9, 25).Daca cititi textul in ordinea in care e scris, vedeti ca orbul crede DUPA vindecare, si din cauza ei, nu inainte:o Vai dar nu s.a apus aşa ceva. Cele spuse Este o consecinţă a învoirii lor cu lucrurile neconforme cu indicaţiile medicului, ale preotului etc. se referă la părinţi.S-a "invoit" - adica e un fat care a acceptat indicatii gresite ale medicului...Asta pentru că nu acceptaţi că nici el n-a păcătuit nici părinţii luiTot ma "bantuie" fatul precoce.
...dar care a primit un răspuns care pe dvstră nu vă mulţumeşte, sau greşesc ?PROBLEMA PE CARE O PUN UCENICII, NU EU !
Va rog sa cititi omilia 57 a sf Ioan G de Aur de aici pe marginea ei mai putem discuta.Dar se pare ca ucenicii nu stiau asta, ptr ca in loc sa presupuna pacatul adamic, care e general uman, au presupus un pacat specific, al lui sau al parintilor. Daca ar fi presupus pacatul adamic nu ar mai fi intrebat, caci e de la sine inteles ca ambii (si parintii si fiul) sunt pacatosi prin efectul caderii. Asta inseamna ca au presupus un pacat specific, in plus fata de pacatul adamic.
Dumnezeu nu s-a folosit de acest lucru "intamplator": 3....."s-a născut aşa, ca să se arate în el lucrările lui Dumnezeu". CU ACEST SCOP, ca material didactic, cum ziceam. Dumnezeu se foloseste de om ca material didactic uneori dar o face cu omul foarte credincios (de Iov, in discutia cu diavolul). Altfel nu prea. (dar cautati, eu, cel putin, nu-mi aduc aminte). Asta se numeste insa mai degraba o "incercare". Nu este cazul aici, unde, cum spuneti dumneavoastra, Dumnezeu ar fi "profitat de ocazie". Pare sa fie mai degraba o "ocazie" o lectie, dpdv al lui Christos: "iata am ocazia sa va arat lucrarea lui Dumnezeu".
Problema care ramane suspendata, si pe care o cunoasteti cu siguranta, este, de fapt, "CAND ar fi putut pacatui orbul, daca SE NASTE orb ?"
Doar INAINTE de a se naste. Ori s-a reincarnat, (a mai trait odata si a pacatuit in timpul acelei vieti), ori a pacatuit in timpul vietii intrauterine. Nici una nici alta nu rimeaza cu ortodoxia, intrebarea ucenicilor ar fi inepta dpdv al ortodoxiei.
Un astfel de om da dovada de gandire "trupeasca", tipic iudaica.1. Ucenicii intreaba"Din cauza carui pacat este nascut-orb: pacatul lui sau al parintilor ?"
Ce presupune asta? La ce se gandeste un om care pune aceasta intrebare?
1.1 La aceea ca handicapul e urmarea unui pacat. Daca este vorba de pacatul adamic, atunci intrebarea nu ar avea rost, pentru ca TOTI suntem marcati de acest pacat. Ucenicii nu atribuie cauza handicapului "la toti" (TUTUROR) ci doar parintilor sau fiului. Pe acestia ii remarca ei din magma generala a pacatului nostru comun. Ei presupun deci ca este vorba despre un ALT pacat decat cel adamic, comun. (daca nu ar presupune asta n-ar mai intreba nimic, ptr ca ar fi de la sine inteles ca, din cauza pacatului originar, ne putem naste orbi).
Gandirea noastra nu "tace", stimate esenin, ci lasa pietrele sa vorbeasca...1.2 Acel ALT pacat ar fi trebuit facut ori de parinti ori de copil, in amblele cazuri INAINTE de nasterea copilului. Parintii se poate sa fi pacatuit inainte de nasterea copilului, dar copilul insusi nu poate sa pacatuiasca inainte de nasterea sa, afara de doua cazuri: Daca a trait o viata anterioara in care a pacatuit (si deci s-a reincarnat, iar BO nu accepta asa ceva), sau daca a pacatuit in burta mamei sale, inainte de a se naste.
Cum gandirea d-voastra nu accepta niciuna dintre cele doua, TACE asupra lor. Isi baga capul in nisip - ca strutul.
1.3 Christ, care stie ca TOTI suntem sub pacatul caderii, raspunde totusi ca NIMENI nu a pacatuit. Deci ca pacatul originar nu este cauza handicapului. Nu aceasta este cauza orbirii.
Nici eu nu cred.1.4 Pentru Dumnezeu, care este omniscient, nu poate fi intamplatoare intalnirea cu cobaiul uman. Pentru ca El este omniscient stie deja la ce va servi "cobaiul". (Cum Christ este Dumnezeu stie si El). Avem de-a face cu un Dumnezeu cinic, care creaza un handicapat fara pacat specific, pentru a-I servi mai tarziu in scop pedagogic. Il va vindeca, dar omul se va chinui totusi cateva zeci de ani, fara pacat. "Crestinismul" care o inalta idee despre Dumnezeu poate accepta asta ? Nu cred !
Cum adica "nu o contrazice"? Nu a vorbit oare Hristos prin Ieremia? Sau poate admiteti ca Dumnezeu Se contrazice pe Sine Insusi? A raspuns EXACT la intrebarea care a fost pusa, pentru a reliefa cu mai mare forta mesajul duhovnicesc care urmeaza: ucenicii inca materialisti trebuie sa invete sa gandeasca hristocentric.3.1: Ucenicii intreaba "Cine a pacatuit - el sau parintii?"
Asta ne arata ca pentru ei era, de la sine inteles ca copii POT sa plateasca pentru pacatele parintilor. Era, poate, o idee gresita, dar daca va uitati atent, vedeti ca Christ NU o contrazice: El zice "nici aceia, nici el", dar nu da vreo sugestie de ordin general. Nu spune de pilda, "copii nu sufera din cauza pacatelor parintilor". Noi nu putem deci, din acest pasaj, sa tragem vre-o concluzie in legatura cu acest subiect. Trebuie sa cautam alte texte.
Revin maine - prea mult timp pierdut azi.Un astfel de om da dovada de gandire "trupeasca", tipic iudaica. Nu va intrebam in ce categorie intelectuala se incadreaza gandirea lui ci "la ce" in imediat.Vedeti alineatul de mai jos.1. Ucenicii intreaba"Din cauza carui pacat este nascut-orb: pacatul lui sau al parintilor ?"
Ce presupune asta? La ce se gandeste un om care pune aceasta intrebare?
1.1 La aceea ca handicapul e urmarea unui pacat. Daca este vorba de pacatul adamic, atunci intrebarea nu ar avea rost, pentru ca TOTI suntem marcati de acest pacat. Ucenicii nu atribuie cauza handicapului "la toti" (TUTUROR) ci doar parintilor sau fiului. Pe acestia ii remarca ei din magma generala a pacatului nostru comun. Ei presupun deci ca este vorba despre un ALT pacat decat cel adamic, comun. (daca nu ar presupune asta n-ar mai intreba nimic, ptr ca ar fi de la sine inteles ca, din cauza pacatului originar, ne putem naste orbi).
Dar toti suntem nascuti in pacat (Psalmul 50). Nu pacatosi, ci robiti de pacat, de mortalitate, de boala. Suntem bolnavi pentru ca suntem muritori, si murim pentru ca suntem de o natura cu Adam cel cazut (caci a avut fii si fiice dupa ce a cazut, nu inainte).
Ucenicii dau dovada aici de nestiinta, pentru ca deja prin profetul Ieremia YHWH a declarat dezlegarea fiilor de pacatele parintilor (nota: pacatele personale). Ramane doar moartea si coruptibilitatea firii, conditii care sunt "dusmanul din urma", invinse doar prin Hristos. Si aici este sensul raspunsului pe care il da Iisus ucenicilor (si unicul raspuns slavitor de Dumnezeu).
Just, Ucenicii sunt naivi. Insa ei vizeaza un ALT pacat decat cel adamic, asta spuneam.
Gandirea noastra nu "tace", stimate esenin, ci lasa pietrele sa vorbeasca....1.2 Acel ALT pacat ar fi trebuit facut ori de parinti ori de copil, in amblele cazuri INAINTE de nasterea copilului. Parintii se poate sa fi pacatuit inainte de nasterea copilului, dar copilul insusi nu poate sa pacatuiasca inainte de nasterea sa, afara de doua cazuri: Daca a trait o viata anterioara in care a pacatuit (si deci s-a reincarnat, iar BO nu accepta asa ceva), sau daca a pacatuit in burta mamei sale, inainte de a se naste.
Cum gandirea d-voastra nu accepta niciuna dintre cele doua, TACE asupra lor. Isi baga capul in nisip - ca strutul.
TACE, Ioan cr! Pietrele nu vorbesc. Nu am gasit niciodata un raspuns convingator la problema reincarnarii implicita in intrebarea ucenicilor, nici la ortodocsi, nici la catolici. Nici Sf Ioan, explorat chiar acum, nu raspunde. De acord, erau naivi, dar presupuneau ca cineva poate pacatui inainte de nastere. Nici Iisus nu le raspunde "Tampitilor, cum poate pacatui cineva inainte de nasterea sa ?". Prin urmare ideea reincarnarii era un acquis, poate o superstitie, nici nu merita sa-i raspunzi. (Nu spun astea ca partizan al acestei idei. vad in jurul meu cata exaltare si abulie visatoare trezeste ideea asta, deci sunt impotriva ei)
1.3 Christ, care stie ca TOTI suntem sub pacatul caderii, raspunde totusi ca NIMENI nu a pacatuit. Deci ca pacatul originar nu este cauza handicapului. Nu aceasta este cauza orbirii.
Unde vedeti asta?
Iisus a zis: Nici el n-a păcătuit, nici părinţii lui...
I-o fi exclus oare si pe Adam si Eva aici? (= parintii tuturor) E limpede ca CINEVA a pacatuit si a lasat urmele in fire - si aceasta urma o numim pacat stramosesc.
Spun "nimeni" ca "nimeni dintre el si parintii lui"- e evident ! (ce facem cu reaua credinta ? ne-o controlam un pic?). Subiectul raspunsului lui Iisus este acelasi cu al intrebarii ucenicilor.
Nici eu nu cred.1.4 Pentru Dumnezeu, care este omniscient, nu poate fi intamplatoare intalnirea cu cobaiul uman. Pentru ca El este omniscient stie deja la ce va servi "cobaiul". (Cum Christ este Dumnezeu stie si El). Avem de-a face cu un Dumnezeu cinic, care creaza un handicapat fara pacat specific, pentru a-I servi mai tarziu in scop pedagogic. Il va vindeca, dar omul se va chinui totusi cateva zeci de ani, fara pacat. "Crestinismul" care o inalta idee despre Dumnezeu poate accepta asta ? Nu cred !
Zero comentariu. suntem de acord. acuma citi in postul de mai sus ce crede sfantul, insa. El crede, ca la ananghie, Dumnezeu a apelat la mutilarea unui om, ca sa-si arate lucrarea
Cum adica "nu o contrazice"?3.1: Ucenicii intreaba "Cine a pacatuit - el sau parintii?"
Asta ne arata ca pentru ei era, de la sine inteles ca copii POT sa plateasca pentru pacatele parintilor. Era, poate, o idee gresita, dar daca va uitati atent, vedeti ca Christ NU o contrazice: El zice "nici aceia, nici el", dar nu da vreo sugestie de ordin general. Nu spune de pilda, "copii nu sufera din cauza pacatelor parintilor". Noi nu putem deci, din acest pasaj, sa tragem vre-o concluzie in legatura cu acest subiect. Trebuie sa cautam alte texte.
Asa: "dar nu da vreo sugestie de ordin general".
Nu a vorbit oare Hristos prin Ieremia? Ba da ! dar acum Christ nu face aluzie la Ieremia.
Sau poate admiteti ca Dumnezeu Se contrazice pe Sine Insusi? Se contrazice ! alfel nu ne-am zbatea noi atata. Vedeti doar problema pacatelorparintilor asupra copiilor
A raspuns EXACT la intrebarea care a fost pusa, pentru a reliefa cu mai mare forta mesajul duhovnicesc care urmeaza: ucenicii inca materialisti trebuie sa invete sa gandeasca hristocentric.
O!o!o! "hristocentric"......mon oeuil! Nu este vorba decat de suprapunerea dintre vointa Lui si a Tatalui. "Hristocentric", desi asta este intr-adevar problema, nu era un cuvant pentru ucenici, doar am stabilit ca erau naivi. Este o vorba de intelectual. Omul obisnuit se multumeste cu constatarea imediata a acestei suprapuneri. Asta este necesar ptr mantuire si nu intelectualismele
Cunosc aceasta parere , sectarii tot timpul ne aduc acest repros, numai ca eu chiar la inceput am spus o cauza de care sf Ioan nici nu a pomenit, asa ca nu pot fi invinuit.(eu citesc, dar stiu deja ca nu veti depasi limitele interpretarii date. In fine....)
Ca stia e adevarat, dar Dumnezeu nu a binevoit ca neamul omenesc sa ajunga in aceasta stare, dar daca a ajuns sa folosit si de aceasta imprejurare, ca sa spun asa, pt ca daca sunteti atent, un fapt trecut cu vederea este modul de prezentare al Scripturii, a intimplarii pe care sfantul il explica :prin conjunctia ''ca ''si particola ''sa'', deci pronuntia ''ca sa'' nu arata un scop, ci o intimplare (vedeti la sfirsitul paginii290 citeva argumente...).Iisus il cauta pe orb, nu orbul pe Iisus. Asta inseamna intr-adevar ca Iisus stia dinainte ca o sa se produca intalnirea si vindecarea. Si ca deci, intr-adevar orbul, a fost adus in lume ca material didactic, cum ziceam. (Cinic rau).
Înapoi la “ALTE SUBIECTE TEOLOGICE”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 77 vizitatori