Astazi se numeste Demre (pana in 2005 s-a numit Kale) si se afla in provincia Antalya, pe coasta mediteraneana a Turciei.Unde se afla cetatea Mira(si provincia Lichia), cum se numesc ele astazi, si in ce tara se afla?
Da, este in regula! Daca ti se pare ceva suspect, discutam punctual!Sarut mana, parinte! Ce parere aveti de colindul: "Dumnezeu Preasfantul"? Este inregula dpdv dogmatic?
S-ar putea intelege de aici ca si Tatal S-a intrupat. Eu asa inteleg ca Dumnezeu Preasfantul, care colinda pamantul...Dumnezeu Preasfantul
Colindand pamantul
...................
...................
Si isi trimise Fiul
S-alunge pustiul
Dar noi ştim că nu e aşa, ci e doar o expresie asemenea celei din Facere. 11:5,7. Spre edificare, urmăriţi comentariul Sf.Ioan Gură-de-Aur, în Omilii la Facere, vol.1, p.404, Ed. IMBOR, Bucureşti, 2003Dumnezeu Preasfantul
Colindand pamantul
...................
...................
Si isi trimise Fiul
S-alunge pustiulS-ar putea intelege de aici ca si Tatal S-a intrupat. Eu asa inteleg ca Dumnezeu Preasfantul, care colinda pamantul...Daca ti se pare ceva suspect, discutam punctual!
1) Ar trebui sa se faca numai in Biserica (si ma refer la logodna bisericeasca, nu cea traditionala intre ce doi tineri si familiile lor) si consta intr-o slujba (ierurgie) de binecuvantare si punere a verghetelor (inelelor). Este o pregatire pentru taina nuntii, iar inainte se facea separat de ea, adica in timpuri diferite. Exista o trecere de timp intre logodna si nunta. Astazi nu mai este asa. Ea se face unita cu nunta, dar fiecare are binecuvantarea sa specifica. Prima: Binecuvantat este Dumnezeul nostru..., iar a doua: Binecuvantata este imparatia. La prima se pun inelele, dar nu este taina, la a doua se pun cununiile, aceasta reprezentand esenta tainei, prin care cei doi se unesc intr-un singur trup si devin una. Logodna este o slujba de angajament de responsabilizare a viitorilor miri, care primesc binecuvantarea Bisericii pentru viitoarea insotire consfintita in taina nuntii. Cei care se logodesc la Biserica, fara a primi si Taina Nuntii nu au, insa, binecuvantarea pentru insotirea trupeasca!Am 2 întrebări la care nu găsesc răspuns, adică unul care să fie cît de cît obiectiv.
1) Se face în Biserică logodna? Dacă da, atunci ce presupune ea?
2) Am căutat pe forum să înţeleg de ce noi, ortodocşii scriem Iisus iar sectarii Isus. Da răspunsul îl vreau unul argumentat dacă se poate.
Doamne ajută!
Da` nici daca stai in cap n-ai cum intelege c-ar fi vb. de Intruparea Tatalui; e fortata nota! E vb. de atotprezenta si pronia lui Dumnezeu si-atat; O exprimare poate mai plastica... e-adevarat. Doar n-o sa interpretam acum intr+o maniera strict+reductionista, nu?S-ar putea intelege de aici ca si Tatal S-a intrupat. Eu asa inteleg ca Dumnezeu Preasfantul, care colinda pamantul...
A Sf. Vasile cel Mare unita cu vecernia din Vinerea Mare.Ce liturghie se savarseste in Joia Mare?
Pentru cine ştie despre ce este vorba, aş vrea să detaliem puţin... Am observat un duh cel puţin îndoielnic care se desprinde din aceste scrieri, dar şi din cuvântul celor care le urmează (un rigorism legat strict de moralitate). Cărţile sunt însoţite de multe desene, care nu cred că sunt făcute chiar de autor, dar starea pe care o oferă nu este în nici un caz de pocăinţă, ci mai degrabă lasă impresia unui lucru cu totul sinistru. Legat de Vămile văzduhului, aş vrea să ştiu care este abordarea corectă, în tradiţa bisericii? Cartea Pr. Serafim Rose, ''Sufletul după moarte'', mi-a părut foarte bine documentată, dar şi foarte echilibrată. De asemenea, in marea majoritate a rugăciunilor de pocăinţă, întâlnim referiri la demonii din văzduh. Însă dacă încerc cumva să contrazic poziţia Pr. Nicodim Mândiţă, mi se spune instantaneu că nu sunt ortodox, că sunt ecumenist, şamd.Oameni buni, coborâţi cu picioarele pe pământ.
Literatura ieşită de sub pana părintelui Nicodim Măndiţă este într-o anumită măsură bună, dar şi periculoasă.
"Adevărul vă va face liberi" zice Domnul. E păcat să afli adevărul şi să nu-l primeşti. Că dacă nu primeşti adevărul, primeşti minciuna şi cu ea pe tatăl ei.Este sau nu pacat sa ne schimbam religia in timpul vietii? Este bine sa trecem de la protestantism la ortodoxie?
Multumesc!
Trebuie ca şi el şi noi toţi să-L iubim mai întâi pe Dumnezeu şi apoi pe oameni, căci altfel devenim idolatri - dând Cezarului (adică omului) ceea ce se cuvine doar lui Dumnezeu. Şi pe acest fond, convertirea se prezintă ca un act de dreptate cu care suntem datori atât faţă Cel Preaînalt, cât şi faţă de sufletele noastre (căci altfel nu se poate vorbi de vreo fericire veşnică).Daca prietenul meu face trecerea la ortodoxie la sfatul si insistenta mea, eu devin responsabila pentru greselile pe care le face el din lipsa de experienta in Biserica ortodoxa?
Multumesc!
Nu! Suntem datori ca să avem grijă mereu să se sfinţească numele lui Dumnezeu între oameni prin noi.Ii doresc mantuirea sufletului, cu ajutorul Domnului sa-i fie luminata mintea, am tinut cont de faptul ca trebuie sa ne iubim aproapele si trebuie sa ii ajutam si pe ceilalti care nu stiu adevarul despre Dumnezeu, sa Il afle, gresesc in gandirea mea?
Multumesc!
Înapoi la “ALTE SUBIECTE TEOLOGICE”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 37 vizitatori