Despre pasapoartele şi buletinele biometrice

Fiecare scrie ce doreşte şi discuta cu cine vrea, dar pe teme teologice (ce nu se încadrează la vreunul din compartimentele de mai sus)
Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Despre pasapoartele şi buletinele biometrice

Mesaj necititde Petre C » 01 Mar 2009, 16:33

Am avut o idee proasta de a sterge topicul, dar la sugestiile pr. Petru, topicul a fost refacut. Discutia continua...
Scurt istoric al problemei actelor biometrice în România1. În Decembrie 2004, UE a adoptat Regulamentul 2252/2004 privind standardele pentru elementele de securitate şi elementele biometrice integrate în paşapoarte şi în documente de călătorie emise de statele membre.
2. În Iulie 2006 Parlamentul României a adoptat Legea nr. 279/2006 privind personalizarea centralizată a paşapoartelor cu date biometrice.
3. În Iunie 2008 Guvernul României a adoptat Ordonanţa de urgenţă 94 cu privire la implementarea paşapoartelor biometrice, ordonanţă care abrogă legea 297/2006.
4. În Noiembrie 2008 Parlamentul României aprobă legea 298/2008 cu privire la interceptarea convorbirilor telefonice şi a internetului.
5. Pe 4 Decembrie 2008 Guvernul României adoptă Ordonanţa de urgenţă nr. 207 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, stabilind tipurile de paşapoarte eliberate de statul român, paşapoartele biometrice trebuind să aibă amprentele digitale ale titularului, urmata de Ordonata 1566/2008 din 15 Decembrie 2008, prin care se institutie indroducerii obligatorie a acestor pasapoarte începînd cu 1 Ianuarie 2009.
6. Pe 12 Decembrie 2008 UE a adoptat un raport (A6-0500) prin care se prevede, în cazul paşapoartelor biometrice, obligativitatea furnizării amprentelor, care vor fi stocate pe un cip.
7. Pe 14 Ianuarie 2009 Părintele Justin a lansat apelul către credincioşii din România; apelul a fost publicat trunchiat în Cotidianul pe 15 Ianuarie, şi integral în Ziua din 16 Ianuarie. Au urmat o serie de articole în presa centrală şi locală şi dezbateri televizate pe tema cipurilor şi controlului total.
8. Pe 21 Ianuarie 2009 a fost publicat pe internet, şi apoi, parţial sau integral, şi în presă, studiul pr. prof. dr. Mihai Valică despre cipurile electronice din acte şi pecetluirea apocaliptică.
9. Pe 22 Ianuarie 2009 a avut loc prima dezbatere publică, la AZEC, pe marginea Apelului Părintelui Justin şi a actelor biometrice, prin care se incearca eludarea Chemarii Parintelui si ingroparea problematicii in vederea disiparii responsabilitatii autoritatilor Bisericii Ortodoxe Romane.
10. Pe 27 Ianuarie 2009 a fost postat pe internet apelul monahilor români de la Schitul Lacu pentru susţinerea Părintelui Justin.
11. Pe 28 Ianuarie 2009 Patriarhia Bucureştilor a cerut Ministerului de Interne lămuriri cu privire la actele biometrice.
12. Pe 30 Ianuarie 2009 a aparut un nou Studiu de specialitate împotriva actelor biometrice, preluat si difuzat de Asociatia Civic Media.
13. Pe 1 Februarie 2009 are loc în Piaţa Unirii din Bucureşti prima demonstraţie publică împotriva actelor electronice, realizata de recent infiintaa Coalitie Impotriva Statului Politienesc. Majoritatea presei a prezentat evenimentul.
14. Pe 4 Februarie 2009 are loc în Piaţa Victoriei din Bucureşti a doua demonstraţie publică, in urma careia se depune la Guvern un Memoriu impotriva pasapoartelor biometrice semnat de 10.000 de persoane si Studiul preluta de Civic Media. Deşi numărul de participanţi a fost mai mare, majoritatea presei a trecut sub tăcere evenimentul.
15. Pe 4 Februarie 2009 Primăria Bucureştiului adoptă hotărîrea de a implanta cipuri la toţi cîinii şi toate pisicile din Bucureşti, cu sau fără stăpîn.
16. Au loc mai multe conferinte de informare si constientizare asupra problematicii in toata tara. Semnaturile de pe petitiile on line si cele olografe se ridica la peste 50.000.
17. Pe 10 Februarie 2009 Comisia de apărare a Camerei Deputaţilor a avizat favorabil ordonanţa privind introducerea paşapoartelor biometrice. Singurul care s-a împotrivit a fost deputatul PSD Georgian Pop, pentru că datele personale de pe cipul pe care îl conţin pot fi modificate de hackeri.
18. Pe 11 Februarie, la Curtea de Apel din Bucureşti Coaliţia Impotriva Statului Poliţienesc a contestat în instanţă Ordonanţele de urgenţă ale Guvernului României cu privire la actele biometrice prin Casa de Avocatura Mihai Rapcea si alti peste 5000 de intervenienti din intreaga tara.
19. Pe 12 Februarie 2009, Senatul României a adoptat, cu 63 de voturi pentru şi 2 împotrivă, Ordonanţa de guvern 184/2008 pentru introducerea cărţilor de identitate biometrice, începînd de la 1 Ianuarie 2011.
20. Pe 18 Februarie 2009, Curtea de Apel a respins ca "neintemeiate" cele peste 5000 de cereri de suspendare a Ordonantei de urgenta adoptate fara consultare publica, dupa cum prevede chiar si Uniunea Europeana. Coalitia a declarat recurs si se va judeca mai departe cu Statul.
21. Pe 19 Februarie 2009, Sinodul Mitropolitan al Clujului, Albei, Crişanei şi Maramureşuluiia o Hotarare memorabila in care face aminteste ca Guvernul precedent a incalcat prin Ordonanta 1566/2008 normele democratice si face Apel la autoritati si la Presedintele Romaniei pentru redresarea situatiei afirmand printre altele: "Argumentul că acest sistem de supraveghere contribuie la identificarea şi urmărirea delicvenţilor constituie o ofensă la adresa întregului popor român, care nu poate fi tratat ca o bandă de infractori. Dimpotrivă, acest sistem de supraveghere e un atentat la libertatea şi intimitatea oamenilor, drepturi consfinţite nu numai de legile civile, ci şi de normele religioase".
22. Pe 18 si 19 Februarie 2009 se anunta in conferinte publice la Brasov si Bucuresti aparitia a doua noi organizatii care se pronunta impotriva insemnarii biometrice: Actiunea Pentru Educatie si Libertate (APEL) si, respectiv, Asociatiile Laicatului Ortodox (ALO).
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde Petre C » 01 Mar 2009, 16:41

"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde Petre C » 01 Mar 2009, 16:44

"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde Petre C » 01 Mar 2009, 16:45

"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde Petre C » 01 Mar 2009, 16:49






Pana la urma nu puteam lasa in afara aparitia la OTV...
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde Petre C » 01 Mar 2009, 16:57

"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde Petre C » 01 Mar 2009, 17:16

Declaratiile purtatorului de cuvant al Patriarhiei:
Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, Constantin Stoica, a declarat că a avea un paşaport este un drept şi nu o obligaţie, paşaportul fiind un document eliberat la cerere pentru cei ce doresc să călătorească în afara spaţiului Uniunii Europene.

"Astfel, se deduce că cei care invocă obiecţii de conştiinţă sau motive religioase au libertatea să nu solicite acest nou tip de paşaport", a precizat Stoica.

"Întrucât unele persoane au reticenţe faţă de paşapoartele biometrice, se va interveni pe lângă instituţiile Statului Român (Preşedinţie, Parlament, Guvern) cu solicitarea de a se adopta măsurile necesare pentru modificarea şi completarea legislaţiei în vigoare prin extinderea prevederilor referitoare la cazuri de urgenţă (paşaport temporar) şi la cazuri când, din motive de conştiinţă sau religioase, persoana nu doreşte paşaport electronic care include date biometrice", se spune în comunicatul de presă al Patriarhiei Române.

"Nu înseamnă că dacă vedem scris pe undeva acest număr, ca de exemplu pe un gard, este vreo problemă. Acest număr există şi în numerele de telefon mobil. Nu există argument teologic susţinut de cei care sunt împotriva paşapoartelor biometrice în legătură cu acest număr", a declarat părintele Stoica.

"Din păcate am văzut pe posturile de televiziune fel de fel de monahi, care din mândrie şi dintr-o precără pregătire teologică, au produs mai mult panică decât să prezinte poziţia Bisericii", a mai spus părintele.

"Fiecare monah păstoreşte în consonanţă cu recomandarea Sfântului Sinod", a subliniat purtătorul de cuvânt al Patriarhiei.

Stoica a subliniat că el, şi colegii lui, vor fi primii care îşi vor face acest tip de paşapoarte.
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde Petre C » 01 Mar 2009, 17:16

Drept bonus, declaratia Pr. Constantin Stoica:



Hotararea Sfantului Sinod al BOR privin paşapoartele biometriceÎn şedinţa de lucru din ziua de miercuri, 25 februarie 2009, Sfântul Sinod a adoptat, în unanimitate, hotărârea nr. 638/2009 în legătură cu problema noilor paşapoarte electronice care includ date biometrice:
1. Ia act de scrisoarea nr. 638 din 28 ianuarie 2009 a Preafericitului Părinte Patriarh Daniel adresată Ministerului Administraţiei şi Internelor prin care se solicită o serie de precizări în legătură cu noile paşapoarte electronice care includ date biometrice. (vezi anexa 1).
De asemenea, ia act de lămuririle aduse prin adresa nr.3622071 din 5 februarie 2009 a Ministerului Administraţiei şi Internelor – Direcţia Generală de Paşapoarte (vezi anexa 2) din care rezultă două asigurări importante:
a. A avea un paşaport este un drept şi nu o obligaţie, paşaportul fiind un document eliberat la cerere pentru cei ce doresc să călătorească în afara spaţiului Uniunii Europene. Astfel, se deduce că cei care invocă obiecţii de conştiinţă sau motive religioase au libertatea să nu solicite acest nou tip de paşaport;
b. Fiecare cetăţean are dreptul de a cunoaşte în mod direct conţinutul datelor personale incluse în noul paşaport electronic care include date biometrice.
2. Constată că însăşi opinia Comisiei Europene exprimată, la 16 martie 2005, prin Grupul European pentru etica în ştiinţă şi noile tehnologii este împotriva implantării în corpul uman a cip-ului electronic: „utilizarea pentru scopuri nemedicale a implanturilor de informare şi comunicare constituie o potenţială ameninţare la demnitatea umană şi societatea democratică” (pct. 6.4), iar „implanturile destinate supravegherii ... ar putea fi folosite de către autorităţile statale, indivizi sau grupuri pentru a creşte puterea lor asupra altora” (pct. 6.4.4).
3. Întrucât unele persoane au reticenţe faţă de paşapoartele biometrice, se va interveni pe lângă instituţiile Statului Român (Preşedinţie, Parlament, Guvern) cu solicitarea de a se adopta măsurile necesare pentru modificarea şi completarea legislaţiei în vigoare prin extinderea prevederilor referitoare la cazuri de urgenţă (paşaport temporar) şi la cazuri când, din motive de conştiinţă sau religioase, persoana nu doreşte paşaport electronic care include date biometrice.
4. În viitor, orice iniţiativă de interes general bisericesc, care provine dintr-o eparhie, trebuie, mai întâi, analizată şi dezbătută la nivelul centrului eparhial şi al sinodului mitropolitan, iar apoi să fie înaintată Sfântului Sinod, spre dezbatere şi hotărâre.
5. Văzând tulburarea provocată de opiniile confuze şi contradictorii cu privire la noile paşapoarte biometrice, Sfântul Sinod îndeamnă clerul, monahii şi credincioşii să rămână statornici în credinţa în Mântuitorul Iisus Hristos, Biruitorul iadului şi al morţii, să sporească în rugăciune şi fapte bune, vieţuind creştineşte în familie, mânăstire şi societate, fără a răspândi panică şi îngrijorare prin preocupare excesivă pentru lucruri trecătoare. Astfel, Dumnezeu ne va lumina, ne va apăra de tot răul şi ne va ajuta să săvârşim binele.
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde Petre C » 09 Mar 2009, 16:00

Un comunicat al Patriarhiei Romane:
Patriarhia Română consideră inoportună decizia Primăriei Capitalei care a aprobat - în ziua de 7 martie 2009 - includerea spaţiului de la baza Dealului Mitropoliei ca loc de manifestare a persoanelor care nu sunt de acord cu paşapoartele biometrice.

Respectând dreptul la liberă exprimare, Patriarhia Română consideră totuşi nejustificată manifestarea într-un spaţiu asociat cu Biserica Ortodoxă Română din următoarele motive:
- paşapoartele biometrice sunt eliberate de către Direcţia Generală de Paşapoarte din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, iar nu de către Patriarhia Română;
- în ceea ce priveşte adoptarea legilor Statului, organismul competent este Parlamentul, iar nu Patriarhia Română;
- Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române - conform hotărârii 638/2009, adoptată în unanimitate în şedinţa de lucru din 25 februarie 2009 - a lăsat libertatea credincioşilor ortodocşi români de a opta între noul tip de paşaport biometric şi unul simplu temporar. În acest sens, ca organism executiv al Sfântului Sinod, Patriarhia Română a intervenit deja la cele două Camere ale Parlamentului pentru includerea între prevederile eliberării unui paşaport simplu temporar şi motive de conştiinţă sau religioase.

Prin urmare, Patriarhia Română nu sprijină iniţiative răzleţe particulare şi de grup fără consultarea şi binecuvântarea ierarhului locului şi se delimitează de manifestările unor grupuri de presiune care - sub pretextul apărării drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti - au atitudini totalitare şi încearcă să impună dictatura propriilor convingeri asupra majorităţii opiniei publice.

Mai mult, aceste grupuri se arată incapabile să respecte hotărârile Sfântului Sinod care, deodată cu obligaţia de a apăra credinţa ortodoxă şi demnitatea umană, are şi datoria de a fi un factor al păcii sociale.
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde Petre C » 09 Mar 2009, 22:06

Un nou comunicat FOR: 9 martie 2009

Spicuiesc:
Încă din ziua imediat următoare încheierii întrunirii Sinodului, pe 27 februarie, Forul Ortodox Român (F.O.R.) observa că nu s-a primit din partea Sinodului nici un text oficial de răspuns la problema paşapoartelor biometrice, dându-se publicităţii doar un simplu comunicat (nr. 21/26 febr. 2009) [1] al Biroului de Presă al Patriarhiei.
De altfel, cea mai simplă analiză poate scoate în evidenţă faptul că mare parte din afirmaţiile ce constituie fondul justificativ al comunicatului au fost preluate fără nici o modificare (cuvânt cu cuvânt) din răspunsul pe care Ministrul Administraţiei şi Internelor l-au dat la scrisoarea Patriarhiei Române.
A ne elibera paşaportul numai cu preţul respectării unor condiţii pe care nu le putem accepta (renunţarea la libertate, intimitate şi conştiinţă creştină) înseamnă de fapt că, în chip mascat, se refuză pe viitor celor care vor avea această conştiinţă dreptul de a avea un paşaport. Extinderea acestui principiu şi la cartea de identitate, precum şi la celelalte drepturi, cum ar fi cel la şcolarizare sau la asigurări de sănătate etc. ne oferă perspectiva unui stat în care creştinii, pentru a-şi păstra credinţa, nu vor mai avea posibilitatea să-şi exercite nici un drept; parafrazând comunicatul, au libertatea de a nu exista.
Mărturisim că nu putem crede că ierarhii BOR (exceptând dintru început pe ÎPS Bartolomeu Anania, care nu a fost prezent la lucrări şi care îşi făcuse publică poziţia; deci nu se poate vorbi în nici un caz de „unanimitate” la nivelul întregului Sinod) au putut semna o hotărâre care vine în contradicţie cu poziţia celorlalte Biserici Ortodoxe surori. Se cuvine ca cei care au alcătuit comunicatul cu nr. 21/26 februarie a.c. să-şi asume în faţa lui Dumnezeu şi a credincioşilor ortodocşi de pretutindeni tulburarea şi confuzia pe care au provocat-o. Ne rugăm lui Dumnezeu să le dăruiască, în marea Sa milostivire, vreme de pocăinţă.
În acest context, credem că fiecare creştin ortodox, fie el ierarh, preot, monah sau mirean, trebuie să-şi asume mărturisitor, în faţa lui Dumnezeu şi a propriei conştiinţe, o poziţie fără echivoc faţă de aceste măsuri care atentează la identitatea sa de persoană liberă creată după chipul lui Dumnezeu.

F.O.R. cere Sf. Sinod al B.O.R. si autorităţilor statului sa ne respecte libertatea si credintaCătre Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române,
Preşedintele României, Parlament şi Guvern


Doamne al puterilor, fii cu noi, că pe altul afară de Tine,
ajutor întru necazuri, nu avem.
Doamne al puterilor, miluieşte-ne pe noi!


A trecut mai bine de o săptămână de la lucrările Sfântului Sinod al BOR din 25-26 februarie 2009, Sinod de la care poporul dreptcredincios român aştepta acel cuvânt profetic şi mărturisitor al Duhului Sfânt prin care să fie readusă pacea în inimi, în sufletele celor care-şi văd din nou primejduite libertatea şi conştiinţa creştină prin impunerea actelor de identitate electronice cu cip în ţara noastră. Timpul ce a trecut nu a fost, din păcate, decât o confirmare a bănuielilor pe care le-a născut încă din primul moment textul comunicatului biroului de presă al Patriarhiei.

Încă din ziua imediat următoare încheierii întrunirii Sinodului, pe 27 februarie, Forul Ortodox Român (F.O.R.) observa că nu s-a primit din partea Sinodului nici un text oficial de răspuns la problema paşapoartelor biometrice, dându-se publicităţii doar un simplu comunicat (nr. 21/26 febr. 2009) [1] al Biroului de Presă al Patriarhiei. Textul confuz şi contradictoriu al comunicatului a fost „explicat” într-un mod incalificabil de purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, cunoscut pentru scandalurile provocate în mai multe rânduri prin declaraţiile sale „semi-oficiale”, unele dintre acestea fiind cu totul străine de învăţătura Bisericii Ortodoxe. Ca urmare a constatării acestei incorecte informări a poporului ortodox privind hotărârea luată de Sfântul Sinod, F.O.R. a emis un comunicat [2] prin care solicita punerea la dispoziţia credincioşilor a stenogramei integrale a dezbaterii sinodale.

Întrucât au trecut zece zile de la solicitarea F.O.R. şi nu s-a dat nici un răspuns din partea cancelariei Patriarhiei, şi nici măcar nu a fost scoasă la lumină presupusa hotărâre (nr. 638/2009) urmată de semnăturile ierarhilor, credem că este de datoria noastră de fii duhovniceşti ai Bisericii Ortodoxe Române să luăm atitudine. Cu tot respectul, considerăm că prin acest comunicat insidios se urmăreşte denigrarea în faţa propriilor credincioşi a însuşi Sfântului Sinod al BOR, a tuturor membrilor lui, şi prin aceasta crearea unei rupturi grave între ierarhii Bisericii şi turma încredinţată lor de către Hristos spre păstorire.

Cu adâncă durere în suflet ţinem să precizăm următoarele:
1. Considerăm comunicatul de presă nr. 21/26 febr. 2009 un fals, întrucât prin acesta biroul de presă al Patriarhiei se substituie Sfântului Sinod, emiţând un text prolix şi evaziv, pricină de tulburare şi sminteală în rândul credincioşilor, fără a da publicităţii sursa (decizia nr. 638/2009), în cazul în care aceasta există cu adevărat (fapt care nu reiese deloc din enumerarea deciziilor Sfântului Sinod făcută în comunicatul nr. 22/27 februarie 2009 al aceluiaşi birou de presă, unde nu se regăseşte şi decizia „nr. 638”). Dacă totuşi documentul există, în virtutea transparenţei de care se cuvine să dea dovadă o atare instituţie, trebuie ca textul original al deciziei să fie dat urgent publicităţii, mai ales că în ultimii ani documente de mare importanţă au ajuns să vadă lumina tiparului într-o altă formă decât fuseseră formulate în plenul Sfântului Sinod.

2. Numărul de înregistrare al deciziei invocate este acelaşi cu cel al scrisorii trimise de Patriarhul BOR către Ministrul Administraţiei şi Internelor, respectiv nr. 638/28 ian. 2009. Este oare doar o simplă sfidare, un artificiu, sau Dumnezeu a îngăduit acest lucru pentru a ne se demonstra prin această „coincidenţă” legătura existentă între scrisoarea în cauză şi conţinutul comunicatului? De altfel, cea mai simplă analiză poate scoate în evidenţă faptul că mare parte din afirmaţiile ce constituie fondul justificativ al comunicatului au fost preluate fără nici o modificare (cuvânt cu cuvânt) din răspunsul pe care Ministrul Administraţiei şi Internelor l-au dat la scrisoarea Patriarhiei Române. Lucrul încă nu ar fi fost chiar atât de grav dacă unele afirmaţiile reproduse în comunicat nu ar fi cu totul false:

a) Paşaportul nu este un hatâr pe care ni-l face statul [3], ci modalitatea prin care ni se asigură un drept fundamental consfinţit de Constituţie – dreptul la liberă circulaţie. Statul este obligat să ne asigure exercitarea acestui drept potrivit posibilităţilor noastre materiale şi conştiinţei. A ne elibera paşaportul numai cu preţul respectării unor condiţii pe care nu le putem accepta (renunţarea la libertate, intimitate şi conştiinţă creştină) înseamnă de fapt că, în chip mascat, se refuză pe viitor celor care vor avea această conştiinţă dreptul de a avea un paşaport. Extinderea acestui principiu şi la cartea de identitate, precum şi la celelalte drepturi, cum ar fi cel la şcolarizare sau la asigurări de sănătate etc. ne oferă perspectiva unui stat în care creştinii, pentru a-şi păstra credinţa, nu vor mai avea posibilitatea să-şi exercite nici un drept; parafrazând comunicatul, au libertatea de a nu exista. Ne întoarcem oare la formula prin care Nero clasa problema creştinilor: Nu este permis să existe creştini!? Cel mai grav rămâne însă faptul că validarea acestui principiu anticreştin este făcută printr-un comunicat pus pe seama Sfântului Sinod.

b) Comisia Europeană este cu totul altceva decât Grupul de etică amintit în comunicat [4]. Comisia ia act de studiile unor astfel de grupuri ale unor oameni de ştiinţă, dar poate să nu îşi asume punctul lor de vedere, aşa cum se întâmplă şi în acest caz. Astfel că, în prezent, Comisia Europeană nu interzice implanturile în scopuri nemedicale, ci susţine în mod ardent dezvoltarea tehnologiei şi aplicaţiilor cipurilor RFID, pornind de la premisa (falsă) că tehnologia este neutră [5].
Se citează dintr-un raport din 2005 al sus-numitului Grup de etică: „utilizarea pentru scopuri nemedicale a implanturilor de informare şi comunicare constituie o potenţială ameninţare la demnitatea umană şi societatea democratică”. În aceeaşi zi, 25 februarie 2009, poporul român primea în legislaţia proprie un cal troian prin publicarea în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern nr. 55/2009 privind “dispozitivele medicale” implantabile active.

De ce oare într-un comunicat care avea ca subiect documentele electronice cu cip şi-a făcut apariţia pe neaşteptate problema implantului cipului „în scop nemedical”? Cât de întâmplător este faptul că exact în aceeaşi zi intra în vigoare implantul „medical” prin care se deschide posibilitatea legală a implantării cipurilor la om în România?

Faptul că specialişti ai Ministerului de Interne sunt de fapt artizanii conţinutului de fond al comunicatului rezultă şi din punctul 3 al acestuia. Cererea de a se extinde prevederile „referitoare la cazuri de urgenţă (paşaport temporar) şi la cazuri când, din motive de conştiinţă sau religioase, persoana nu doreşte paşaport electronic care include date biometrice” este extrem de tehnică, fiind sugerată în prima fază chiar în răspunsul ministerului la scrisoarea Părintelui Patriarh. Membrii Sfântului Sinod nu ar fi putut cere decât ca statul să asigure creştinilor şi posibilitatea de a primi paşapoarte fără cip, ceea ce este foarte posibil să se fi întâmplat. Cel puţin aceasta reiese din titlul comunicatului, nu însă şi din conţinut.

Soluţia cu paşapoartele de urgenţă nu este decât o amăgire specifică metodelor de manipulare psihologică folosite pe plan mondial în promulgarea legilor nepopulare. Portiţa numită excepţie lasă speranţa că va exista posibilitatea alegerii. În realitate, excepţia poate fi înlăturată foarte uşor ulterior. Pe de altă parte, excepţia este şi o modalitate de a efectua presiune psihologică asupra celor care o aleg, adică lasă poarta deschisă discriminării şi presiunilor psihologice.

Faptul că argumentaţia comunicatului biroului de presă al Patriarhiei Române este ca şi dictată de Ministerul de Interne ne produce o mare mâhnire, văzând că, după numai 19 ani de la ieşirea de sub comunism, ne întoarcem la regimul în care politicul, prin mijloacele-i specifice, are puterea de a se interpune între Sfântul Sinod şi poporul dreptcredincios. Avem oare voie să ne resemnăm văzând că punctul de vedere al cezarului se substituie cuvântului Sfântului Sinod rostit în Duhul Sfânt? Sau, dacă spunem că Sfântul Duh ar fi glăsuit prin comunicatul amintit, nu ar fi fost firesc ca într-un mod identic să fi glăsuit şi prin toate celelalte Sfinte Sinoade ale celorlalte Biserici Ortodoxe?

3. Constatăm că poziţia care transpare din comunicatul de presă amintit şi care este afirmată apoi explicit de către purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române vine într-o evidentă contradicţie cu:

a) poziţia Sinodului Bisericii Ortodoxe a Greciei, care descria noile acte electronice ca pe o „ameninţare de coşmar” la adresa libertăţii personale (circulara nr. 2548/1 aprilie 1993 şi circulara nr. 2626/7 aprilie 1997, semnate de toţi ierarhii în frunte cu PF Serafim şi publicate în oficiosul Sfântului Sinod);

b) scrisoarea Sinodului Bisericii Ortodoxe din Creta din 22 martie 1993, în care actele de identitate electronice sunt numite „un nou gen de dosar … prin care regimul democratic este desfiinţat şi conştiinţa naţională este anulată”;

c) poziţia Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe din Ucraina (Patriarhia Moscovei) ce a criticat „codificarea” populaţiei, într-un act din 1998 şi într-o pastorală din 29 decembrie 2003, semnate de Mitropolitul Vladimir al Kievului şi de toţi membrii Sfântului Sinod;

d) atitudinea Sinodului Bisericii Ortodoxe Ruse care a reamintit statului că „strângerea, păstrarea şi utilizarea informaţiei despre viaţa privată a persoanelor fără acordul acestora nu este permisă (art. 24)”;

e) poziţia Sinodului Bisericii Ortodoxe Sârbe care a cerut cu hotărâre în 2006 ca legea privind actele de identitate electronice „să nu fie pusă în practică”;

f) declaraţia Sfintei Chinotite a Sfântului Munte Athos din 21.08.1997, semnată de toţi stareţii mănăstirilor Sfântului Munte, în care părinţii athoniţi afirmă că datoria fundamentală a mărturisirii credinţei şi încrederea în proorociile descoperite Sfinţilor de Mântuitorul „ne obligă să refuzăm orice fel de act de identitate electronic cu cod numeric unic, ca aducând prejudicii libertăţii persoanei şi conştiinţei noastre creştine” (documentele amintite la punctele a-f au fost depuse la registratura Patriarhiei Române sub forma referatului nr. 1588/25.02.09 de către editura Predania);

g) epistolele şi afirmaţiile clare ale unor mari Cuvioşi (epistola „Semnele vremurilor - 666” a Cuviosului Paisie Aghioritul de acum exact 22 de ani) şi duhovnici contemporani (arhim. Iustin Pârvu, arhim. Arsenie Papacioc, părintele Adrian Făgeţeanu, părinţii români de la Sfântul Munte Athos şi mulţi alţii).

h) poziţia exprimată de zeci şi zeci de asociaţii ortodoxe din România, care au depus în ultimele două luni mai multe memorii la cancelaria Sfântului Sinod, unele dintre ele prezentând şi o foarte bogată bază de documentare;

i) poziţia a peste o sută de mii de români care şi-au exprimat prin semnătura lor, prin scrisori, formulare şi petiţii, respingerea acestei tentative de control şi îngrădire a libertăţii persoanei umane.

Trebuie spus că majoritatea Bisericilor Ortodoxe au tratat teologic problema actelor de identitate electronice, luând ca bază a discuţiilor Apocalipsa Sfântului Ioan Evanghelistul şi profeţiile Sfinţilor Părinţi.

De cea mai mare importanţă este şi comunicatul emis de Sinodul Mitropolitan al Clujului în urma şedinţei din 19 februarie 2009 (semnat în unanimitate de cei 8 membri ai Sinodului), în care sistemul de identificare biometric inaugurat de actele de identitate electronice cu cip a fost caracterizat în termenii următori: „acest sistem de supraveghere e un atentat la libertatea şi intimitatea oamenilor, drepturi consfinţite nu numai de legile civile, ci şi de normele religioase. E ca şi cum un duhovnic ar divulga secretul spovedaniei, fapt aspru pedepsit în rânduielile bisericeşti, dar cu drept de cetăţenie în sistemul transparenţei fără perdea. Biometria nu numai că nu o sancţionează, dar, dimpotrivă, o legiferează, omul fiind tratat nu ca făptură a lui Dumnezeu, înzestrată cu suflet, inteligenţă şi libertate.”

Mărturisim că nu putem crede că ierarhii BOR (exceptând dintru început pe ÎPS Bartolomeu Anania, care nu a fost prezent la lucrări şi care îşi făcuse publică poziţia; deci nu se poate vorbi în nici un caz de „unanimitate” la nivelul întregului Sinod) au putut semna o hotărâre care vine în contradicţie cu poziţia celorlalte Biserici Ortodoxe surori. Se cuvine ca cei care au alcătuit comunicatul cu nr. 21/26 februarie a.c. să-şi asume în faţa lui Dumnezeu şi a credincioşilor ortodocşi de pretutindeni tulburarea şi confuzia pe care au provocat-o. Ne rugăm lui Dumnezeu să le dăruiască, în marea Sa milostivire, vreme de pocăinţă.

Totuşi, din toată această lucrare de manipulare a celor simpli şi de muşamalizare a unei chestiuni de cea mai mare importanţă, a rezultat şi o atitudine care, dacă pe unii îi mulţumeşte, iar pe alţii îi sminteşte, pe cei mai mulţi dintre noi ne obligă la o poziţie clară. Este vorba despre declaraţia publică a purtătorului de cuvânt al Patriarhiei, în care acesta afirmă că doreşte să se numere printre primii cetăţeni români posesori ai unui paşaport biometric cu cip. Se cade să considerăm această atitudine sfidătoare ca pe o invitaţie la a ne preciza fiecare, limpede şi răspicat, propria poziţie faţă de actele de identitate electronice, dar şi, pe viitor, faţă de alte provocări ale ateismului contemporan.

În acest context, credem că fiecare creştin ortodox, fie el ierarh, preot, monah sau mirean, trebuie să-şi asume mărturisitor, în faţa lui Dumnezeu şi a propriei conştiinţe, o poziţie fără echivoc faţă de aceste măsuri care atentează la identitatea sa de persoană liberă creată după chipul lui Dumnezeu.

Prin această atitudine a noastră nu urmărim compromiterea nimănui, nu dorim în nici un fel crearea unor situaţii păgubitoare pentru toţi, ci ne îndeplinim o datorie de conştiinţă, aceea de a mărturisi adevărul fără fanatism.

În concluzie, prin această scrisoare deschisă, noi, semnatarii ei, creştini ortodocşi, cerem să ne fie emise documente de identitate fără nici un fel de mecanisme electronice incorporate, şi prin aceasta ne afirmăm opţiunea de a nu accepta documentele de identitate electronice cu cip, solicitând totodată ca ierarhii Bisericii Ortodoxe Române şi autorităţile statului să acţioneze în consecinţă, respectându-ne alegerea, libertatea şi conştiinţa creştină.
Discernământul duhovnicilor noştri, îndelunga răbdare a poporului român în faţa provocărilor şi pacea sufletească pe care o simţim asumându-ne o asemenea atitudine (urmând aşadar şi îndemnului Sinodului Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei din 2 februarie 2009) ne aduc mângâiere duhovnicească. Ne rugăm la Bunul Dumnezeu ca prin harul Său să ne ajute să ducem „lupta cea bună” până la sfârşit, cu ajutorul arhiereilor ortodocşi, care drept învaţă cuvântul Adevărului Hristos.

Aşa să ne ajute bunul Dumnezeu şi Maica Domnului!

Forul Ortodox Român

Sf. 40 de Mucenici din Sevastia, 9 martie 2009

Forul Ortodox Român (F.O.R.), structură federativă fără personalitate juridică, a fost fondat la 29 noiembrie 2008, prin consensul reprezentanţilor a 60 de organizaţii civice cu caracter cultural şi social, care au participat la Conferinţa Asociaţiilor Laicatului Ortodox Român. F.O.R. este coordonat de liderii organizaţiilor: Fundaţia „Sfinţii Martiri Brâncoveni”, Asociaţia Pro Vita – Bucureşti, A.R.T.R.I., Asociaţia Christiana şi Asociaţia „Rost”.

NOTE
1. http://www.basilica.ro/ro/comunicate/sf ... trice.html
2. http://www.forul.ro/
3. „a. A avea un paşaport este un drept şi nu o obligaţie, paşaportul fiind un document eliberat la cerere pentru cei ce doresc să călătorească în afara spaţiului Uniunii Europene. Astfel, se deduce că cei care invocă obiecţii de conştiinţă sau motive religioase au libertatea să nu solicite acest nou tip de paşaport;” (fragment din răspunsul ministerului inclus în comunicatul nr. 21/2007)
4. „Constată că însăşi opinia Comisiei Europene exprimată, la 16 martie 2005, prin Grupul European pentru etica în ştiinţă şi noile tehnologii este împotriva implantării în corpul uman a cip-ului electronic: «utilizarea pentru scopuri nemedicale a implanturilor de informare şi comunicare constituie o potenţială ameninţare la demnitatea umană şi societatea democratică» (pct. 6.4), iar «implanturile destinate supravegherii … ar putea fi folosite de către autorităţile statale, indivizi sau grupuri pentru a creşte puterea lor asupra altora» (pct. 6.4.4).” (din comunicatul nr. 21/2007)
5. A se vedea seminarul organizat, în iulie 2007, de oficialii Comisiei Europene, printre care şi Viviane Reding, comisar european al comunicaţiilor, intitulat „European Policy Outlook RFID”. După oficialii europeni, instrumentele tehnologice RFID sunt inovaţii care au mare potenţial de dezvoltare economică. În ciuda problemelor de ordin etic, recunoscute, fie şi în treacăt, de oficialii europeni, premisa de la care pleacă C.E. este că o lege specială dedicată folosirii RFID nu e necesară, de dragul de a păstra legislaţia europeană neutră faţă de tehnologie (!?). Oricât de multe dileme şi capcane la adresa libertăţii ar putea ascunde tehnologia RFID, oricât de mult ar periclita demnitatea umană, Comisia Europeană propune o abordare de tip pozitiv. Sursa: http://www.iot-visitthefuture.eu/filead ... k_RFID.pdf
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5373
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde protosinghel » 09 Mar 2009, 22:48

Incep sa privesc cu ingrijorare toata chestia asta si ma intreb: Unde se vor opri?
Cine, FOR-ul sau Sinodul? :roll:

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5373
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde protosinghel » 09 Mar 2009, 22:58

Văd că lumea a uitat că suntem în Postul Mare şi practic despre aceasta nici măcar nu se discută. Nu ştiu dacă se mai face ceva.
De Photoshop însă, lumea are suficient timp. Ce părerea aveţi despre această poză. :shock:

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5373
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde protosinghel » 11 Mar 2009, 14:26

Vă propun un film la temă. E foarte bun, chiar dacă e din 2006. Nu şi-a pierdut din actualitate.


FULLSCREEN

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde Petre C » 11 Mar 2009, 17:19

Astazi, pasapoartele au ajuns din nou in dezbaterile Senatului. Iata relatarea din Cotidianul (acelasi ton ironic)
Paşapoartele biometrice continuă să le dea bătăi serioase de cap senatorilor, care nu par să dorească în nici un chip să-şi lege numele de ceea ce o serie de teologi au numit “instrumentul Satanei”.

După ce în urmă cu două săptămâni aceştia au decis retrimiterea la comisii a ordonanţei guvernului care reglementa introducerea acestora de teama prezenţei numărului Fiarei - 666 în cipurile ataşate, miercuri, actul normativ a picat din nou testul plenului. Asta pentru că senatorii nu au reuşit să aprobe raportul suplimentar al Comisiei juridice la această ordonanţă, acelaşi lucru întâmplându-se ulterior şi cu adoptarea OUG în forma Guvernului, informează NewsIn. Iar sarabanda a continuat. Nici respingerea proiectului de lege nu a întrunit cvorum, în aceste condiţii senatorii decizând amânarea votului până luni, 16 martie. În cazul în care nici atunci aleşii nu vor reuşi să dea un vot pe ordonanţă, aceasta va fi aprobată tacit.

Dincolo de jongleriile cu ordonanţa, şedinţa de miercuri a Senatului nu a fost lipsită de spectacol, la faţa locului făcându-şi apariţia un călugăr de la Mănăstirea Petru Vodă din judeţul Neamţ.

Acesta a împărţit pliante împotriva paşapoartelor biometrice, susţinând şi el că acestea ar conţine un cip care este “semnul fiarei”. “Nu numărul deranjează, ci alte două lucruri. Este un foarte bun candidat, cel mai bun candidat, să devină semnul fiarei, prin implant. Al doilea, faptul că nu este un candidat, ci un executant al ideii statului totalitar-global. Din momentul acesta va începe o dictatură la care Nicolae Ceauşescu nu a visat", a spus Filoteu Bălan, precizând că vorbeşte “în numele ortodoxiei bisericii din ultimii 2000 de ani”.


Cel care a lansat teza paşapoartele biometrice - instrument al Diavolului, în urmă cu două luni - a fost un călugăr de la aceeaşi mănăstire, Justin Pârvu. În replică, preşedintele Comisiei juridice din Senat, Toni Greblă, a precizat că nici un zvon cu privire la numărul 666 sau la posibilitatea ca datele din cipul existent în paşapoartele electronice să fie citite de la distanţă nu are justificare, informează MEDIAFAX.

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a decis în urmă cu două săptămâni că paşapoartele biometrice nu reprezintă nici un pericol, dar a anunţat că va insista ca persoanele care nu le doresc să primească variante simple. Preşedintele Traian Băsescu a anunţat şi el luni că îşi va face paşaport biometric.

PE: Datele biometrice nu sunt mereu corecte

Parlamentarii europeni au adoptat, marţi, un raport ce propune noi măsuri în ceea ce priveşte gestionarea integrată a frontierelor europene, observând că datele biometrice sunt, teoretic, elemente eficiente, dar nu sunt întotdeauna corecte şi ar trebui să existe proceduri alternative, informează MEDIAFAX.
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

dan_ion
Mesaje: 43
Membru din: 03 Mai 2008, 17:16

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde dan_ion » 14 Mar 2009, 19:25

Numarul 666 are alta semnificatie.Biserica a stabilit odata pentru totdeauna ca acest numar apocaliptic se refera la perioada in care a trait Sfantul Ioan Evanghelistul.Pur si simplu codifica numele cezarului Nero.Biserica Ortodoxa a spus foarte limpede ca orice incercare de a tranfera 666 in alt timp si in alt loc nu este in spiritul credintei stramosesti.Argumentul este simplu si limpede,atat de limpede incat unii nu-l inteleg.Apocalipsa avea o circulatie mare in comunitatea crestina primara.Daca aceasta ar fi cazut in mana autoritatilor romane si ar fi vazut acolo numele imparatului,ar fi insemnat dezastru pentru crestini.Si asa,crestinii erau considerati dusmanii imperiului.Ar fi dat pretext romanilor sa declanseze un nou val de persecutii.Pentru a nu pune in primejdie comunitatea crestina, Sfantul, Ioan Teologul a incifrat acest nume.Se practica si astazi in spionajul modern.Cu siguranta,fiecare crestin primise si cheia acestui numar si stia la cine se referea.Macar din fillme ar trebui sa stim ca atunci cand se vorbeste de "agentul 007",este vorba despre celebrul agent james Bound.Asa,si cand se vorbea despre 666,se stia ca este vorba despre Cezarul Nero.
Fiti siguri! Daca Imperiul Roman ar fi fost un stat liber,Sfantul Ian Teologul n-ar fi avut nevoie sa foloseasca numarul 666.Nenorocirea este ca astazi il luam in forma si nu in esenta.Inca o data spun,numarul acesta nu semnifica nimic altceva decat incifrarea unui nume.Separat de acest nume,este complet inofensiv.Este pur si simplu un pseudonim, care, in alta parte si in alt loc, este un numar ca oricare altul.Rupt de contextul istoric, numarul 666 devine pretext pentru fel de fel de enormitati. Din nenorocire,asistam la ceea ce se numeste: gandire magica.In evul mediu,se credea ca nucile vindeca bolile de creier pentru ca miezul lor seamana cu creierul uman!Trebuie sa se inteleaga ca 666 este deja un capitol inchis si orice speculatie actuala este particulara,chiar daca vine de la unii monahi.

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde Petre C » 15 Mar 2009, 23:23

Iata si un comentariu din partea Diac. Dumitru - Ionuţ Popescu, de la biroul de presa al Patriarhiei Romane. Probabil este un punct de vedere personal, caci nu cred ca va fi un comunicat care sa arate asa.
"666 şi gnosticismul modern"
Scurtă prezentare
În contextul unei crize economice mondiale, a fost propusă şi una pe plan spiritual. Interpreţi individuali ai Sfintei Scripturi şi ai Sfintei Tradiţii au „remarcat" prezenţa cifrei apocaliptice 666 în codul de bare al fiecarui cip care se va afla în noile paşapoarte şi, probabil, in viitor, în noile buletine şi permise de conducere. Mai precis, este vorba de o codificare în matematica binară, fiecare număr este perceput în cod binar, fiecare 0 are o linie albă şi fiecare 1 are o linie neagră. Coincidenţa sau necoincidenţa este că la mijloc se găseşte acest număr şi mereu în codul de bare apare numărul 666. În acestel fel, noile paşapoarte ce conţin date biometrice anunţă mesajul apocaliptic din capitolul 13 a cărţii Sfântului Ioan Teologul: Şi ea (fiara) îi sileşte pe toţi, pe cei mici şi pe cei mari, şi pe cei bogaţi şi pe cei săraci, şi pe cei slobozi şi pe cei robi, ca să-şi pună semn pe mâna lor cea dreaptă sau pe frunte. Încât nimeni să nu poată cumpăra sau vinde, decât numai cel ce are semnul, adică numele fiarei, sau numărul numelui fiarei. Aici este înţelepciunea. Cine are pricepere să socotească numărul fiarei; căci este număr de om. Şi numărul ei este şase sute şaizeci şi şase. (v. 16 - 18 ). În acest sens, paşapoartele şi cărţile de identitate ar pregăti, în viitorul apropiat, "pecetluirea" sau implementarea fiecărei persoane cu cipuri special create pentru a impune un control strict şi diabolic. Cipurile acestea ar conţine informaţii de identificare, cont bancar, asigurare medicală, date personale şi ar produce efecte neprevăzute asupra sănătăţii, stării morale şi sociale ale deţinătorului. Mai mult, acceptarea noilor paşapoarte ar fi echivalentă cu lepădarea de Hristos şi încredinţarea lui antihrist, câţiva duhovnici apreciaţi îndemnând deja pe creştini la luptă.


Apocalipsa este o lucrare simbolică, căreia i se pot da multe interpretări. Până şi cei mai mari exegeţi ai Sfintei Scripturi nu au îndrăznit sa se lanseze în interpretări detaliate legate de această lucrare. Aceasta pentru faptul că, în Biserica Ortodoxă, cunoaşterea lui Dumnezeu nu se fundamentează exclusiv pe raţionamente filosofice sau gnostice, ci presupune trăirea sau asumarea Jertfei şi Învierii Domnului nostru Iisus Hristos. Prin aceasta cunoasterea lui Dumnezeu devine una harică, transcendentă, a împroprierii Cuvântului lui Dumnezeu prin şi în Biserică: Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa (Ioan 14, 6). În acest fel, o atitudine raţională sau interpretativă asupra învăţăturilor tezaurului Revelaţiei (Sfintei Scripturi şi Sfintei Tradiţii) din afara Bisericii, Trupul tainic al lui Hristos, este prilej de dezbinare şi erezie. Majoritatea schismelor şi ereziilor au avut ca punct de plecare eronata înţelegere despre cunoaşterea lui Dumnezeu şi posibilitatea de înţelegere a Cuvintelor Sale. Cuvântul Lui este putere harică asumată printr-o viaţă cuviincioasă, dragoste nefăţarnică, tainică, nicidecum prin speculaţii teologice ieftine şi gălăgioase, precum spune Sfântul Apostol: Chiar dacă aş vorbi în limbi omeneşti şi îngereşti şi n-aş avea dragoste, sunt o aramă sunătoare sau un chimval răsunător (I Corinteni 13, 1). Aceste chimvale răsunătoare extrag din Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul un fragment (v. 16 - 18, cap. 13) şi îl interpretează ad literam, într-o desfătare raţională (sau mai degrabă iraţională !), desconsiderând Capul nevăzut al Bisericii, Domnul nostru Iisus Hristos, şi faptul că nici un creştin nu are dreptul să acţioneze în numele comunităţii, adică în locul ei, ci integrându-se acesteia.


Pe aceeaşi linie se înscrie eroarea de tip gnostic, care îşi are obârşia în secolul al II-lea şi s-a diminuat aproape total în secolul al V-lea, adepţii acesteia fiind creştinii care credeau că pot ajunge la mântuire doar printr-o cunoaştere totală sau perfectă (gr. γνῶσις, cunoaştere), inclusiv a tuturor semnelor prezente în Apocalipsa Sfântului Apostol Ioan. Nu întâmplător cei care au iniţiat această isterie împotriva noilor paşapoarte biometrice au legături cu mişcări ezoterice, mistice, în principal cu yoga, M.I.S.A, tantra sau au probleme de indisciplină şi de greşită înţelegere a creştinismului, fiind usor de influenţat. Majoritatea acestora se folosesc cu încredere şi uneori chiar devotament, de roadele tehnologiei moderne - telefon mobil, calculator, internet, card etc. - dar îndeamnă la răzvrătire împotriva unor paşapoarte, probabil mai puţin periculoase decât acestea. Unii, din interese personale, iar alţii din prea puţină cunoaştere şi credinţă, au căzut pradă acestei speculaţii a numărului 666 şi a interpretărilor „libere" la cartea Apocalipsă. În primul rând este ştiut că limbile semitice dădeau cifrelor semnificaţii literare şi invers. Numărul acesta poate reprezenta un nume literar sau poate rămâne un simplu simbol al imperfecţiunii, al unui lucru neterminat. Aşa cum cifra şapte este simbolul perfecţiunii, al desăvârşirii, căci Dumnezeu a creat lumea în 7 zile, există 7 Sfinte Taine, tot astfel numărul 666 poate fi semnul imperfecţiunii, al pervertirii păcatului.


Dar, numerologia este o practică ocultă şi este propusă creştinilor de adepţii yoga şi ai mişcării New Age, pentru care nu desăvârşirea este scopul primordial, ci cunoasterea raţională a lui Dumnezeu prin iluminare. Încercarea de a afla viitorul, de a ghici în stele, numere, cărţi sau de a ajunge la înţelegerea Sfintei Scripturi prin interpretări de simboluri ne duce cu gândul la oracolul din Delfi sau la spiritism şi vrăjitorie, unde Dumnezeu este imaginat ca un imens puzzle ce poate fi desluşit prin speculaţii. În gnosticism această eroare îşi are obârşia în teoria dualismului: bun versus rău, pozitiv versus negativ, Dumnezeu fiind bun şi lumea rea.


Dumnezeu este Creatorul tuturor şi pe toate le-a făcut foarte bune (Fac. 1, 31), astfel că nu există un lucru spurcat sau rău în natura lui, ci doar în modul în care este perceput sau folosit, fiind bun sau rău în funcţie de cât de mult ajută pe om în urcuşul său spre desăvârşire. Deci nu cel ce are cifra 666 pe documentul de identitate este malefic, ci cel care se supune păcatului, iar unul dintre cele mai mari păcate este cel al neascultării de Biserică, Trupul tainic al Domnului nostru Iisus Hristos, sau cel al dezbinării.


În acest sens, să ne reamintim, spre exemplu, de atitudinea Sfântului Apostol Petru sau a Sfântului Apostol Pavel în faţa mâncărurilor considerate în Vechiul Testament „urăciune," „spurcăciune" (Leviticul 11, 10-13; 20, 23, 41-42), un produs „urâcios," „scârbos" şi „necurat" (Deuteronom 14, 3) în privinţa cărora, evrei fiind, ţineau cont de avertismentul lui Dumnezeu de a nu consuma asemenea carne (Leviticul 11, 43). Dumnezeu i se adresează Sfântului Apostol Petru cu următoarele cuvinte: Ce a curăţit Dumnezeu, să nu numeşti spurcat (F. Ap. 10, 15). Din acest moment, Sfântul Apostol Petru avea să înţeleagă că Dumnezeu i-a arătat să nu considere pe nici un om spurcat sau necurat (F. Ap. 10, 28), aşa cum procedau iudeii, spre exemplu, cu samarinenii pe care îi considerau spurcaţi.


Aşa cum obiectele păgâne erau încreştinate în primele veacuri creştine, Biserica, prin Sfintele sale Taine, are misiunea de a curăţi de „urâciune" sau „spurcăciune" şi de a sfinţi natura creată, consacrându-i-o lui Dumnezeu. Sub efectul lucrării harului necreat al lui Dumnezeu, care are rolul de a potenţa natura şi energiile create ale lumii acesteia, se produce o consacrare sau o convertire, după caz, în sensul unei reorientări axiologice care le face pe toate vrednice de Dumnezeu. Deci, indiferent ce număr conţine paşaportul sau viitorul act de identitate, important este modul în care creştinul se va strădui sa facă din acesta un paşaport către Împărăţia lui Dumnezeu.
În ceea ce priveşte proorociile moderne despre venirea lui antihrist şi sfârşitul lumii, acestea se înscriu tot pe aceeaşi linie a ereziei gnostice, în prezent îmbrăcând forma practicilor yoga, tantra etc.


Despre sfârşitul lumii se precizează clar de către Mântuitorul că nimeni nu cunoaşte acest moment, tocmai pentru ca fiinţa umană se se preocupe exclusiv de desăvârşire, iar nu de speculaţii ieftine: Iar de ziua şi de ceasul acela nimeni nu ştie, nici îngerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatăl (Matei 24, 36). Aşa cum observăm, Sfânta Scriptură nu provoacă tulburare descoperind data precisă a sfârşitului şi nici nu îndeamnă la revoltă sau la violenţă, ci încurajează în lupta continuă pentru renunţarea la vicii şi dobândirea de virtuţi. Este o luptă personală cu noi înşine, nu cu instituţiile statului, cu cele ale Uniunii Europene sau cu diverse persoane.

Răzmeriţa este unealta diavolului pentru a distrage atenţia asupra preocupărilor cuviincioase ale creştinului. Biserica Ortodoxă, urmând Sfintei Scripturi şi Sfintei Tradiţii, este „făcătoare de pace", nu instigatoare la revoltă şi vrajbă.


Toate aceste persoane care provoacă tulburare printre creştini, profeţind sfârşitul lumii şi îndemnând la neascultare faţă de Biserică şi de instituţiile statului, nu fac altceva decât să se faca unelte de răzvrătire şi zbucium ale diavolului şi să răspândească, asemenea unor chimvale răsunătoare, neîncredere şi dezbinare.
Reuşind, sub pretextul opoziţiei faţă de introducerea „paşapoartelor diavolului", să smintească pe unii creştini, atât din cadrul clerului cât şi dintre credincioşi, trâmbiţează isteric şi paranoic tot feluri de teorii ale conspiraţiei, plecând de la ideea că Obama Barak, Preşedintele Americii, este antihrist sau premergătorul acestuia, până la a afirma venirea războiului mondial, depopularizarea planetei (chiar înjumătăţire ei) şi data precisă a sfârşitului lumii. Aceştia propun frica şi disperarea în locul dragostei şi a păcii.


Un creştin nu se teme pentru viaţa sa şi nu ar încerca să oprească sau să prelungească ceea ce Dumnezeu a plănuit din veşnicie, a doua venire a Sa. Este de la sine înţeles că dacă vom schimba o cifră din controversatul 666 sau dacă nu vom accepta pasapoartele biometrice, aceasta nu ar schimba cu nimic nici momentul şi nici realitatea venirii celei de-a doua a Domnului nostru Iisus Hristos. A încerca să împiedici sau să prelungeşti ceva deja hotărât din planul divin este un nonsens pentru creştinism, dar nu şi pentru gnosticism, în varianta sa modernă de yoga. Un exemplu de creştinism veritabil este acela al martirilor primelor veacuri creştine sau al celor din temniţele comuniste care, fără a urî pe răufăcătorul lor şi a îndemna la revoltă, au acceptat moartea sau, respectiv, suferinţa ca jertfă supremă pentru Dumnezeu, cu dragoste şi milă pentru aproapele lor rătăcit.


Nu suntem într-o luptă cu ceilalţi, ci cu noi înşine. Asa cum Iisus Hristos nu a venit ca să îndemne la revoltă sau să-i conduca pe evrei la luptă ca un „Împărat al războiului", a suferit patimile şi moartea în tăcere şi smerenie, îndemnându-i pe apostoli la răbdare şi rugăciune, tot astfel şi Biserica Ortodoxă Română a sfătuit la pace şi la dragoste, considerând că mai de folos este omului să caute Împărăţia lui Dumnezeu, decât să se dea curs uneltirilor sau ispitirilor unor rătăciţi: Văzând tulburarea provocată de opiniile confuze şi contradictorii cu privire la noile paşapoarte biometrice, Sfântul Sinod îndeamnă clerul, monahii şi credincioşii să rămână statornici în credinţa în Mântuitorul Iisus Hristos, Biruitorul iadului şi al morţii, să sporească în rugăciune şi fapte bune, vieţuind creştineşte în familie, mânăstire şi societate, fără a răspândi panică şi îngrijorare prin preocupare excesivă pentru lucruri trecătoare. Astfel, Dumnezeu ne va lumina, ne va apăra de tot răul şi ne va ajuta să săvârşim binele.
Deci, să nu se tulbure inima voastră; credeţi în Dumnezeu, credeţi şi în Mine (Ioan 14, 1).

Diac. Dumitru - Ionuţ Popescu

(Biroul de Presa al Patriarhiei
)
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde Petre C » 16 Mar 2009, 15:23

Numarul 666 are alta semnificatie.Biserica a stabilit odata pentru totdeauna ca acest numar apocaliptic se refera la perioada in care a trait Sfantul Ioan Evanghelistul.Pur si simplu codifica numele cezarului Nero.Biserica Ortodoxa a spus foarte limpede ca orice incercare de a tranfera 666 in alt timp si in alt loc nu este in spiritul credintei stramosesti.Argumentul este simplu si limpede,atat de limpede incat unii nu-l inteleg.Apocalipsa avea o circulatie mare in comunitatea crestina primara.Daca aceasta ar fi cazut in mana autoritatilor romane si ar fi vazut acolo numele imparatului,ar fi insemnat dezastru pentru crestini.Si asa,crestinii erau considerati dusmanii imperiului.Ar fi dat pretext romanilor sa declanseze un nou val de persecutii.Pentru a nu pune in primejdie comunitatea crestina, Sfantul, Ioan Teologul a incifrat acest nume.Se practica si astazi in spionajul modern.Cu siguranta,fiecare crestin primise si cheia acestui numar si stia la cine se referea.Macar din fillme ar trebui sa stim ca atunci cand se vorbeste de "agentul 007",este vorba despre celebrul agent james Bound.Asa,si cand se vorbea despre 666,se stia ca este vorba despre Cezarul Nero.
Fiti siguri! Daca Imperiul Roman ar fi fost un stat liber,Sfantul Ian Teologul n-ar fi avut nevoie sa foloseasca numarul 666.Nenorocirea este ca astazi il luam in forma si nu in esenta.Inca o data spun,numarul acesta nu semnifica nimic altceva decat incifrarea unui nume.Separat de acest nume,este complet inofensiv.Este pur si simplu un pseudonim, care, in alta parte si in alt loc, este un numar ca oricare altul.Rupt de contextul istoric, numarul 666 devine pretext pentru fel de fel de enormitati. Din nenorocire,asistam la ceea ce se numeste: gandire magica.In evul mediu,se credea ca nucile vindeca bolile de creier pentru ca miezul lor seamana cu creierul uman!Trebuie sa se inteleaga ca 666 este deja un capitol inchis si orice speculatie actuala este particulara,chiar daca vine de la unii monahi.

Din pacate, am sters din neatentie raspunsul pr. Petru, care insa m-a iertat :D .

Am sa incerc sa reconstitui raspunsul subliniind principalele puncte (si mai adaugand si de la mine :) ):
1. Biserica nu a stabilit definitiv problema numarului 666: este adevarat ca a fost pus in legatura cu anumite persoane istorice (Nero, samd), dar si cu patimile de capatai, insa acest numar este pus in legatura si cu sfarsitul lumii.
2.In general exista o mare retinere si la sfintii recenti ce au tratat problema de a transa ce inseamna 666 (vezi sf. Ioan Maximovici sau Arhiep. Averchie), subliniindu-se insa adesea semnificatia morala (vezi pr. Cleopa, pr. Ioanichie Balan).

As sublinia insa ca ar trebui o mare atentie cand citim "6-6-6", deoarece citim prin prisma sistemului de cifre de azi, ce nu are nici o legatura cu scrierea lui "6-6-6" in ebraica sau greaca veche. Sper sa nu gresesc prea mult.
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Petre C
Mesaje: 606
Membru din: 24 Noi 2008, 21:42
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde Petre C » 16 Mar 2009, 16:00

Sub titlul: Enoriaşi trimişi de preot la manifestaţia „Noii Drepte”, Evenimentul Zilei publica un reportaj despre manifestatiile contra pasapoartelor biometrice.
As spune ca, din pacate, odata ce s-a implicat si Noua Dreapta, exista riscul de derapaje. Evident, pr. Petru ma poate intreba: derajapul cui? ;)

BISERICA SFÂNTA VINERI. Preotul bucureştean Nicolae Burlan i-a îndemnat pe credincioşi să se roage ca parlamentarii să voteze împotriva paşapoartelor biometrice.

„Să ne rugăm pentru luminarea minţii politicienilor!”, aşa şi-a început, ieri, pledoaria împotriva paşapoartelor biometrice unul dintre preoţii parohi ai Bisericii Sfânta Vineri - Drumul Taberei, din sectorul 6 al Capitalei.

La finalul slujbei, după ce i-a binecuvântat pe crendincioşii veniţi în număr foarte mare la biserica de lângă parc, preotul Nicolae Burlan i-a îndemnat pe oameni să participe la o rugăciune în afara programului din Duminica Sfântului Grigorie Palama.

Preotul şi-a sfătuit apoi enoriaşii să meargă astăzi la un miting organizat în faţa parlamentului şi să protesteze la adresa paşapoartelor biometrice. Patriarhia, prin purtătorul de cuvânt, consideră că fapta preotului Burlan este o abatere de la disciplina bisericească. Astăzi şi mâine, parlamentarii dezbat Ordonanţa privind introducerea paşapoartelor biometrice.

„Li se dau ordine împotriva lui Dumnezeu”

„Să facem cu toţii un efort, să ne plecăm genunchii şi să citim o rugăciune care să le lumineze minţile politicienilor, care mâine (azi - n.r.) vor lua o hotărâre istorică. O hotărâre pentru Dumnezeu sau împotriva Lui. Sigur, noi ştim că de la Bruxelles li se dau ordine împotriva lui Dumnezeu, dar parlamentul fiecărei ţări se poate opune”, a predicat părintele din faţa altarului. Lumea din biserică s-a aşezat cuminte în genunchi, în aşteptarea rugăciunii.

Cei de afară, aliniaţi pe băncuţe, la soare, s-au arătat de acord făcându-şi cruci mari. Nimeni nu s-a pus în genunchi pe pietre. Între două tramvaie şi o maşină, toate urechile stăteau însă ciulite la boxele care aduceau în curte mesajul din biserică.

„Să cerem un referendum!”

„Mâine (azi - n.r.) se va decide asupra paşapoartelor biometrice. Se va stabili dacă vom fi însemnaţi cu toţii cu acel microcip, acel instrument satanic, purtător al cifrei 666, cifra Fiarei. Am tot aşteptat să se ia o hotărâre în funcţie de învăţătura lui Hristos. Mâine (azi - n.r.) se va lua decizia finală, la Senat”, striga, răspicat, vocea din boxă. În curte, câteva cruci de „Doamne, fereşte!”.

„Noi trebuie să ştim de partea cui ne postăm: primim sau nu primim”, a continuat preotul. „Nu primim!”, s-au auzit, pe afară, câteva glasuri răzleţe. „Se pare că acei care ne conduc nu vor să ne dea această libertate de a alege. Ar trebui să le amintim că ei reprezintă acolo voinţa noastră, a creştinilor ortodocşi”, a mai spus părintele. „Doar noi i-am ales!”, s-a răţoit o bătrânică.

„Putem să ne arătăm dezacordul faţă de paşapoartele biometrice. Putem să le cerem senatorilor să nu voteze. Ar trebui să le cerem să facă un referendum. Şi toţi, în cunoştinţă de cauză - pentru că acum, vă zic, nici ei, nici noi nu ştim ce-i cu paşapoartele astea - să spunem ce vrem”, a continuat predicatorul.

„Poporul vrea altceva decât cei de la Bruxelles”

Tot el le-a sugerat oamenilor ce se va întâmpla dacă, totuşi, senatorii vor vota „strâmb”, iar cifra satanică va ajunge pe mai multe documente
. La paşapoarte vom renunţa. Nu vom mai călători. La permis, de asemenea, vom renunţa. Şi vom folosi mijloacele de transport în comun. „Dar, până în 2011, semnul Fiarei va ajunge pe buletinele noastre. Ce vom face atunci? La acestea nu putem renunţa. Fără ele vom fi un nimeni, nişte terorişti!!!”, a protestat preotul şi lumea iar s-a crucit.


După mai bine de zece minute de pledoarie, revenind la „ziua istorică”, preotul a reluat: „S-ar cuveni, dar, să ne rugăm pentru luminarea minţii senatorilor. Trebuie să ne arătăm voinţa noastră de creştini ortodocşi. Poporul vrea altceva decât vor cei de la Bruxelles! Dumnezeu nu ne va lăsa! Şi vă îndemn ca rugăcinea pe care o vom citi să o continuaţi acasă, cu post şi alte rugăciuni”, a încheiat părintele, nu înainte de a-i îndemna pe creştini să vină la mitingul împotriva paşapoartelor biometrice, care se va organiza astăzi, între 14.00 şi 16.00, în parcarea din faţa Senatului, la Palatul Parlamentului.

Preotul Burlan a recunoscut că a ţinut o rugăciune pentru luminarea minţilor politicienilor. Întrebat însă dacă nu cumva a încălcat îndemnul Patriarhiei Române, părintele a răspuns: „Dumneavoastră o ştiţi mai bine (n.r. - poziţia Patriarhiei), noi umblăm cu rugăciunea. Şi noi tot la calm îndemnăm, şi la rugăciune. Nu vreau să comentez mai mult, eu ştiu cum este privit acest subiect de presă şi îmi rezerv acest drept. Doamne ajută!”, a încheiat părintele Nicolae Burlan.


APELURI

Patriarhia invită la calm, iar „Noua Dreaptă” trimite la luptă


Gestul preotului din Capitală a fost calificat ca fiind „în afara disciplinei bisericeşti” de către purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, preotul Constantin Stoica. Şi purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopei Bucureşti a spus că va fi demarată o anchetă în ceea ce priveşte acest caz, iar dacă faptele vor fi confirmate, preotul Burlan va fi pedepsit, „mai ales că suntem în Post”.


Atitudinea Patriarhiei Române a fost, de altfel, una moderată, încă de la începutul scandalului cu paşapoartele biometrice. Instituţia a cerut autorităţilor să permită celor care invocă obiecţii de conştiinţă sau motive religioase să refuze noile paşapoarte, dar a susţinut că temerile privind numărul 666 sunt nefondate.

"Să te duci, române drag, fără frică, direct spre vârful sabiei, ca străbunii noştri cei viteji, să te duci ca o torpilă japoneză, să mori în braţe cu vrăjmaşul."
- Arhimandritul Justin Pârvu, Mănăstirea „Petru Vodă” din judeţul Neamţ


„Atitudini totalitare”

Patriarhia s-a delimitat public de „manifestările unor grupuri de presiune care, sub pretextul apărării drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti, au atitudini totalitare şi încearcă să impună dictatura propriilor convingeri asupra majorităţii opiniei publice”.

Înalţii clerici i-au sfătuit pe monahi să fie înţelepţi şi să nu-i instige pe credincioşi împotriva paşapoartelor cu date biometrice.

Senatorii vor dezbate astăzi ordonanţa de urgenţă ce prevede introducerea noilor paşapoarte, după ce miercuri nu a fost întrunit numărul necesar de voturi. Tot astăzi sunt aşteptate noi proteste ale Asociaţiei „Noua Dreaptă” împotriva documentului electronic acuzat că poartă numele „Fiarei”.

Potrivit site-ului asociaţiei, „Noua Dreaptă” s-a opus public acestei decizii ca urmare a apelului lansat de arhimandritul Justin Pârvu, de la Mănăstirea „Petru Vodă” din judeţul Neamţ.

Părintele îi îndeamnă pe cetăţeni să ia atitudine împotriva paşapoartelor cu pecetea 666: „Să te duci, române drag, fără frică, direct spre vârful sabiei, ca străbunii noştri cei viteji, să te duci ca o torpilă japoneză, să mori în braţe cu vrăjmaşul”. (Andreea Pocotilă, Andreea Ciupercă)
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5373
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde protosinghel » 18 Mar 2009, 19:47

Un creştin din România, pe nume Victor (nu Roncea, ci altul), mi-a trimis acest comentariu la articolul diaconului Dumitru Ionuţ Popescu de la Patriarhie (postat şi la noi în forum ceva mai sus).

Am hotărât să postez acest material aici, mai ales că e destul de interesant. Iată deci textul:
"Cipurile acestea ar conţine informaţii de identificare, cont bancar, asigurare medicală, date personale şi ar produce efecte neprevăzute asupra sănătăţii, stării morale şi sociale ale deţinătorului. "
"Cipurile acestea ar conţine informaţii de identificare [..]". Un dubitativ mincinos... Cipurile "contin" in mod real, nu "ar contine" in mod dubitativ sau imaginar ...
"şi ar produce efecte neprevăzute asupra sănătăţii"... Nu "ar produce" , stimati domni, ci produc. Si nu "efecte neprevăzute " , ci efecte prevazute: 10% din cei implantati cu chip au facut cancer... (cf. Albreight - Harvard University) ... Iar a fi urmarit ca un animal , 24 de ore din 24, nu sunt "efecte neprevăzute asupra sănătăţii, stării morale şi sociale ale deţinătorului", ci "efecte prevazute". Ce "stare "morala sau sociala" mai are un individ urmarit mai rau ca in sociatatea bolsevica ?!
"Mai mult, acceptarea noilor paşapoarte ar fi echivalentă cu lepădarea de Hristos şi încredinţarea lui antihrist, câţiva duhovnici apreciaţi îndemnând deja pe creştini la luptă"
" Până şi cei mai mari exegeţi ai Sfi ntei Scripturi nu au îndrăznit sa se lanseze în interpretări detaliate legate de această lucrare"
Ce ghinion ... Sf.Ambrozie al Milanului si alti Sfinti Parinti au scris lucrari detaliate, interpretand Apocalipsa, ...
"Mai mult, acceptarea noilor paşapoarte ar fi echivalentă cu lepădarea de Hristos şi încredinţarea lui antihrist, câţiva duhovnici apreciaţi îndemnând deja pe creştini la luptă"
[..]
"Aceste chimvale răsunătoare extrag din Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul un fragment (v. 16 - 18, cap. 13) şi îl interpretează ad literam, într-o desfătare raţională (sau mai degrabă iraţională !), desconsiderând Capul nevăzut al Bisericii, Domnul nostru Iisus Hristos, şi faptul că nici un creştin nu are dreptul să acţioneze în numele comunită ii, adică în locul ei, ci integrându-se acesteia."
Deci acesti " câţiva duhovnici apreciaţi îndemnând deja pe creştini la luptă " sunt pt. dvs de fapt " chimvale răsunătoare [ce] extrag din Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul un fragment (v. 16 - 18, cap. 13) şi îl interpretează ad literam, într-o desfătare raţională (sau mai degrabă iraţională !), desconsiderând Capul nevăzut al Bisericii, Domnul nostru Iisus Hristos [..]" ... Ce putem raspunde la o asemenea josnicie ? Duhovnicii nostri ap reciati sunt pt dvs "chimvale rasunatoare" care "se desfata raţional (sau mai degrabă iraţional !), desconsiderând Capul nevăzut al Bisericii, Domnul nostru Iisus Hristos " ...
Duhovnicii athoniti care au scris carti despre insemnarea apocaliptica - "Nu va lepadati de Hristos - nu va insemnati cu 666", intreg Sinodul Grec si sutele de mii de ortodocsi greci care au iesit in strada , sunt pt dvs tot " chimvale răsunătoare [ce] extrag din Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul un fragment (v. 16 - 18, cap. 13) şi îl interpretează ad literam, într-o desfătare raţională (sau mai degrabă iraţională !), desconsiderând Capul nevăzut al Bisericii, Domnul nostru Iisus Hristos [..]" ?!
"Apocalipsa este o lucrare simbolică, [s.n.] căreia i se pot da multe interpretări"
Domnilor , numai ateii pot avea "[mai] multe interpretări" la Apocalipsa...
Ortodocsii au una singura, a Sfintilor Parinti insuflati de Duhul Sfant ... (n.n. complementaritatea interpretarilor nu inseamna "alternativa la...", contra-interpretare... , inseamna completare: ca si in cazul Evangheliilor).
"tot astfel numărul 666 poate fi semnul imperfecţiunii, al pervertirii păcatului".
.... Numarul diavolului, "numărul fiarei" (cf.Apocalipsei) este pt dvs. "semnul imperfectiunii"... Si ne indemnati cumva sa il punem "pe mâna dreaptă sau pe frunte" ? sincer...
"Biserica lui Satan" (Church of Satan) afiseaza la vedere numarul lor, "666". Mai aveti ceva de comentat ?!
Daca e asa "simbolic" pt dvs, intentionati sa vi-l puneti pe frunte ?

"Apocalipsa este o lucrare simbolică, " [..] " Dar, numerologia este o practică ocultă "

Dvs cereti sa nu luam "666" ad-litteram, fiindca "Apocalipsa este o lucrare simbolică", dar in acelasi timp acuzati, ca luand "666" ad-litteram, in loc sa il interpretam simbolic, practicam "numerologia, practică ocultă " ...
Stimabile, din doua, una: sau noi luam "666" ad litteram si sunteti indreptatit sa va lamentati ca "666" e doar "simbolic", nu e numarul fiarei, cum scrie in Apocalipsa.... sau noi nu luam "ad-litteram" acest numar din "666" si il "interpretam" , (interpretare sa fie, dar sa ne-o aratati si noua ! - ca nu am vazut-o), dar nu amandoua !!!

"Deci nu cel ce are cifra 666 pe documentul de identitate este malefic, ci cel care se supune păcatului, "
Multmim pentru lamurire: semnul adoptat de "Biserica lui Satan" -"666", nu e malefic... Ce frumos ! Intentinati sa faceti umva o slujba "ecumenista" cu ei ? Ca "666" pus pe frunte doar "nu e malefic", dupa dvs ?! ...
"[..] iar unul dintre cele mai mari păcate este cel al neascultării de Biserică, Trupul tainic al Domnului nostru Iisus Hristos, sau cel al dezbinării."
Din trupul Bisericii fac parte drept-maritorii crestini , fie ei preoti, ierarhi sau simpli crestini, si nicidecum ereticii (fie ei preoti, ierarhi sau laici) care incalca Sfintele Canoane ale Sfintilor Parinti. Slujirea cu catolicii sau cu alti ne-ortodocsi aduce automat caterisirea preotilor / ierarhilor. Incalcarea canoanelor inseamna cadere in erezie. Ascultare de ierarhi se face pana la erezie. A apara Biserica de erezia imbratisata de ierarhi - cum a fost iconoclasmul, cum e ecumenismul - e o obligatie pentru orice crestin ortodox - asa spun Sfintii Parinti , ca de exemplu in Sinodiconul Ortodoxiei care ii anatemizeaza pe eretici... (Sinodicon cenzurat recent de BOR).
Deci pacat de neascultare e cand ierarhul e ortodox si nu eretic.
"În ceea ce priveşte proorociile moderne despre venirea lui antihrist şi sfârşitul lumii, acestea se înscriu tot pe aceeaşi linie a ereziei gnostice, în prezent îmbrăcând forma practicilor yoga, tantra etc."
"proorociile moderne despre venirea lui antihrist şi sfârşitul lumii" apartin unor sfinti athoniti si altor sfinti recenti (rusi, greci, sec.XVII-XX). A-i baga pe toti in oala cu "yoga, tantra" e nu numai degradant, e si revelator pt intreg discursul dvs.

"Despre sfârşitul lumii se precizează clar de către Mântuitorul că nimeni nu cunoaşte acest moment, tocmai pentru ca fiinţa umană se se preocupe exclusiv de desăvârşire, iar nu de speculaţii ieftine: Iar de ziua =C 5i de ceasul acela nimeni nu ştie, nici îngerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatăl (Matei 24, 36)."
Stimate domn, nimeni din cei ce au tras un semnal de alarma la marcarea oamenilor cu chip-uri pentru animale nu a afirmat ca stie acest moment. Ale cui sunt aceste "speculaţii ieftine" daca nu ale dvs ?
Cine a afirmat ca stie momentul sfarsitului ? Daca pretindeti ca slujiti adevarul, cum explicati atatea neadevaruri pe care le debitati ?
"Aşa cum observăm, Sfânta Scriptură nu provoacă tulburare descoperind data precisă a sfârşitului şi nici nu îndeamnă la revoltă sau la violenţă, ci încurajează în lupta continuă pentru renunţare a la vicii şi dobândirea de virtuţi. Este o luptă personală cu noi înşine, nu cu instituţiile statului, cu cele ale Uniunii Europene sau cu diverse persoane".
Stimate domn, Sfantul Justin Popovici (care a infierat si erezia ecumenista, numind-o "pan-erezia secolului XX" ) , a lasat lamurire si pentru atitudinea crestinului fata de statul care lupta impotriva lui Hristos (statul care legalizeaza homosexualitatea / sodomia, crima (prunc-uciderea (avortul), etc...): cand statul lupta impotriva lui Hristos, crestinul e dator sa apere invatatura evanghelica, nu sa bage capul in pamant si sa fie indiferent la crimele care se fac in jurul sau...
Cititi va rog si raspanditi "Biserica si Statul" de Sf.Justin Popovi ci !
Dupa invatatura dvs, toata coruptia si criminalitatea statala isi pot vedea nestingherit de treaba, crestinul asistand pasiv la taina faradelegii... Sf.Ioan Gura de Aur a infierat un aparent mic pacat al imparatesei Bizantului - furtul unei gradini cu vie al unei sarmane - pentru care a si suferit prigoana si surghiun. Dar dvs indemnati la "supunere oarba" fata de un stat corupt si anti-crestin si fata de un sinod care incalca Sfintele Canoane ale Ortodoxiei, si face slujbe "ecumeniste"...

Iar dvs , stimate domn, ne indemnati sa nu facem precum Sfintii Parinti, ci sa ascultam de sfaturile unora ca dvs...

"Răzmeriţa este unealta diavolului pentru a distrage atenţia asupra preocupărilor cuviincioase ale creştinului. Biserica Ortodoxă, urmând Sfintei Scripturi şi Sfintei Tradiţii, este „făcătoare de pace", nu instigatoare la revoltă şi vrajbă".
Crestinul e dator sa apere Biserica Ortodoxa de eretici. Asa spun Sfintii Parinti. Sf.Nicolae l-a palmuit pe ereticul ierarh Arie in plin Sinod Ecumenic.
Vedem de la Sf.Grigorie Palamas care e atitudinea unui ortodox fata de erezia papala (si in secolul Sf.Grigorie Palamas, papalitatea nu avea inca toate ereziile de azi)... Vedem si la Sf.Justin Popovici care e atitudinea fata de erezia ecumenista. Vedem si la Sinodul BOR "saptamana de rugaciunile in comun (cu ne-ortodocsii)"....
"Toate aceste persoane care provoac=C 4 tulburare printre creştini, profeţind sfârşitul lumii şi îndemnând la neascultare faţă de Biserică şi de instituţiile statului, nu fac altceva decât să se faca unelte de răzvrătire şi zbucium ale diavolului şi să răspândească, asemenea unor chimvale răsunătoare, neîncredere şi dezbinare."
Stimate domn, tulburare nu provoaca decat cei care fac slujbe cu ereticii si ne cer si noua sa participam la aceasta "unire" anti-christica, care ne indeamna sa acceptam sa ne punem chip-ul (pus pana acum doar animalelor) pe pasaport, iar mai apoi , se stie, "pe mana dreapta sau pe frunte".... Cei ce ne indeamna sa nu acceptam slujbele eretice si semnul fiarei, nu provoaca "razvratire si zbucium", cum pretindeti, ci doar iubire: noi ii iubim... ii iubim pe ei, iubim Adevarul... Nu toti putem inca sa ii iubim pe fiii Tatalui Minciunii, dar totusi ne rugam pentru ei, nu deznadajduiti ...

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5373
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Despre pasapoartele biometrice

Mesaj necititde protosinghel » 18 Mar 2009, 22:02



Înapoi la “ALTE SUBIECTE TEOLOGICE”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron