Pagina 1 din 1

Botezul: o afundare sau trei?

Scris: 06 Oct 2010, 17:12
de electric77
Arata-mi unde scrie ca botezul se face prin intreita afundare/stropire !!!
eu l-as face prin scufundare o singura data, in numele lui Isus.

Re: De ce ţinem Duminica?

Scris: 06 Oct 2010, 17:33
de dumio
Arata-mi unde scrie ca botezul se face prin intreita afundare/stropire !!!
eu l-as face prin scufundare o singura data, in numele lui Isus.
Si totusi cum ramane cu botezul in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Mt. 28,19), pe care Biserica il face de la inceputurile ei, prin intreita scufundare? O singura scufundare a inceput sa se faca prin sec. V in Apus, impotriva arienilor, spre a se arata unitatea fiintiala inte cele Trei Persoane ale Treimii, dar nu este corect, chiar daca scopul a fost unul pozitiv.

Re: De ce ţinem Duminica?

Scris: 06 Oct 2010, 17:42
de electric77

Si totusi cum ramane cu botezul in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Mt. 28,19), pe care Biserica il face de la inceputurile ei, prin intreita scufundare? O singura scufundare a inceput sa se faca prin sec. V in Apus, impotriva arienilor, spre a se arata unitatea fiintiala inte cele Trei Persoane ale Treimii, dar nu este corect, chiar daca scopul a fost unul pozitiv.
Episcopul Cezareii, Eusebiu, care a avut acces la manuscrisul original al lui Marcu, asa a invatat ca trebuie practicat botezul. EN TOU ONOMATI MOU. Si sunt de acord cu asta, pentru ca nu exista nume pentru Duhul Sfant, cum ne vom boteza in numele Duhului? Si nu Duhul Sfant s-a jertfit pentru noi, nici Tatal nu S-a jertfit pentru noi ci Isus, si in numele Lui ne botezam.

Dar haideti sa ne intoarcem la DUMINICA.

Re: De ce ţinem Duminica?

Scris: 06 Oct 2010, 19:41
de dumio
Stiu ca la fapte cap. 2, Sf. Ap. Petru cere celor convertiti sa se boteze in numele lui Iisus, dar aceasta inseamna a se boteza cum ne porunceste El, adica in numele Sfintei Treimi. Sa nu crezi ca Mantuitorul cere un botez si apoi Biserica sau Apostolii o schimba, cum o schimbati voi acum. In numele (eis to onoma- la sg.- aratand unitatea fiintei, dar si egalitatea Persoanelor)- arata clar ca numele celei de a Treia Persoane din Treime este Duhul (O Kirios-Domnul-il numeste Sf. Ap. Pavel la II Cor. 3,17), prin care primim sfintirea, de aceea este numit si Duhul Sfant. Nu intram in detalii. Se vb. despre acest subiect pe alt topic.

Re: De ce ţinem Duminica?

Scris: 06 Oct 2010, 19:45
de dumio
Sa nu uitam ca Eusebiue era semiarian, dar a fost, totusi, un mare istoric bisericesc. El nu ar afirma ca a boteza "in numele Meu", inseamna a boteza printr-o sg scufundare si doar in numele Domnului Iisus. Este o fortare in interpretare, asa cum de obicei o faceti.

Re: Botezul: o afundare sau trei?

Scris: 07 Oct 2010, 18:18
de protosinghel
Despre Botezul prin întreita afundare s-a vorbit şi aici, unde s-au dat şi normele canonice.