Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,etc.

Învăţătura de credinţă ortodoxă pt "începători" şi "avansaţi"
Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,etc.

Mesaj necititde dimitrie » 17 Mar 2012, 17:59

Din câte ştiu singurii cărora li se recunoaşte validitatea Sfintelor Taine de către ortodocşi sunt catolicii sau Biserica Catolică. Şi din câte ştiu recunoaşterea este reciprocă. Totuşi am înţeles că ar exista ortodocşi care nu recunosc validitatea Sfintelor Taine în Biserica Catolică, dar nu ştiu dacă aceasta este poziţia oficială a Bisericii şi dacă este bătută în cuie, statornicită.
Cred că acest subiect este necesar de lămurit. Fraţii ortodocşi sunt derutaţi şi acesta nu-i puţin lucru.

Dat fiind delicateţea subiectului, cred că trebuie să lămurim ce trebuie urmărit în principal, pentru a avea o imagine corectă a ceea ce presupune subietul:
1) Mai întâi, e nevoie să vedem ce spun Sfintele Canoane, Sfinţii Părinţi şi în general Sfinţii Bisericii cu privire la valabilitatea Tainelor la eretici. Cine poate argumenta şi biblic, poate s-o facă;
2) Acrivia şi iconomia Bisericii în legătură cu acestea - limitele permise.

PS
Ordinea subiectelor nu o pot face eu obligatorie spre abordare (şi nici nu intenţionez). Am structurat discuţia aici, doar pentru a limpezi abordarea temei topicului.
Sunt sigur că subiectul a fost tratat pe forum (în mare), însă ar trebui totuşi fixat. Voi "recupera" şi eu ce şi pe unde am scris legat de acestea, pe lângă ce voi reuşi să scriu.
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

Pr Haralambie
Mesaje: 888
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde Pr Haralambie » 17 Mar 2012, 18:12

Măi fraţilor, nu vă mai îmbătaţi cu apă rece că tainele catolicilor ar fi valabile. Aceasta este o escrocherie ecumenistă de compromis.
Alţii spun că unele din tainele lor ar fi valabile şi altele nu. Nimic mai fals! Păi ori sunt ,ori nu, valabile? Dumnezeu nu umblă cu jumătăţi de măsură. Păi dacă sunt valabile, înseamnă că ei au preoţie lucrătoare, şi atunci de ce nu ar fi toate valabile?
Şi în acest caz de ce n-am avea unire cu ei şi comuniune deplină? Ei nu au sf Taine, să vă fie clar lucrul acesta!
Biserica din această cauză s-au despărţit de ei, pt că, catolicii au căzut din har şi căderea a fost mare.
Despre eterodocşi np nici nu se poate spune ceva de taine, ei sunt şi mai departe.
Cu mult respect.

Dionysie
Mesaje: 695
Membru din: 20 Dec 2010, 20:57
Confesiune: ortodox
Preocupări: înţelegerea
Localitate: fost: "aletheia"

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde Dionysie » 17 Mar 2012, 19:59

Fără ca să aibă o legătură directă cu validitatea Sfintelor Taine, totuşi dacă atât de mare a fost căderea din harul lui Dumnezeu, cum vă explicaţi vitalitatea Bisericii Catolice şi cum explicaţi lupta pe care a dus-o împotriva Francmasoneriei şi a Socialismului, atât pe plan doctrinar cât şi pe plan practic? Este drept că ei s-au confruntat primii cu francmasoneria şi ideologia socialistă, dar totuşi cum explicaţi reacţia mult mai promptă, mai fermă, mai categorică, mai rapidă şi mai concludentă a Bisericii Catolice faţă de pericolele pestilenţiale ale francmasoneriei şi socialismului, asta ca să dau doar două exemple, spre deosebire de Bisericile Ortodoxe? Şi ca să nu mai pomenesc de ce fel de raportare au avut Bisericile Ortodoxe faţă de comunism, pentru că ştim că Masoneria este condamnată, osândită şi de Bisericile Ortodoxe nu doar de Biserica Catolică.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde dimitrie » 17 Mar 2012, 22:29

Fără ca să aibă o legătură directă cu validitatea Sfintelor Taine, totuşi dacă atât de mare a fost căderea din harul lui Dumnezeu, cum vă explicaţi vitalitatea Bisericii Catolice şi cum explicaţi lupta pe care a dus-o împotriva Francmasoneriei şi a Socialismului, atât pe plan doctrinar cât şi pe plan practic? Este drept că ei s-au confruntat primii cu francmasoneria şi ideologia socialistă, dar totuşi cum explicaţi reacţia mult mai promptă, mai fermă, mai categorică, mai rapidă şi mai concludentă a Bisericii Catolice faţă de pericolele pestilenţiale ale francmasoneriei şi socialismului, asta ca să dau doar două exemple, spre deosebire de Bisericile Ortodoxe? Şi ca să nu mai pomenesc de ce fel de raportare au avut Bisericile Ortodoxe faţă de comunism, pentru că ştim că Masoneria este condamnată, osândită şi de Bisericile Ortodoxe nu doar de Biserica Catolică.
Vaticanul este un stat bine informat, ai cărui credincioşi sunt bine "controlaţi" prin hulitoarea dogmă a "viacriatului" papei. Mai mult, clericii (nu ştiu dacă şi preoţii dar episcopii sigur) lui dobândesc automat cetăţenia Vaticanului prin investirea în treapta clericală.
Ca orice stat, Vaticanul trebuie să aibă şi un serviciu de informaţii externe, binecunoscută fiindu-i setea expansionistă. Constatând şi japonezii că adepţii BC din rândul conaţionalilor lor prestează asemenea servicii de spinoj, efectiv, au purces la .... masacrarea tuturor creştinilor. Apoi, împăraţii japonezi au ţinut închise graniţele Japoniei timp de 200 de ani. În foarte, foarte mare cam aşa au stat lucrurile.

Acum, masoneria fiind o organizaţie suprastatală, ce "decapitează" din umbră orice stat, reuşind prin cozile ei de topor să subjuge statul parazitat prin racolare de adepţi (cărora li se prezintă o mulţime de scopuri nobile pe lângă anumite avantaje), evident că reprezintă (sau reprezenta) un pericol şi pentru Vatican. Şi în această situaţie, nu ne miră faptul că papa, cu "ale lui trei coroane puse una peste alta", a fost călacat pe "bătături".
Cine nu ştie interesele meschine care au stat în spatele instituirii de către papi a indulgenţelor, inchiziţiei, cruciadelor, etc., şi care au stat chiar în spatele Marii Schisme de la 1054? Şi atunci..., cine se uită în gura Vaticanului..!
Poate greşesc pe alocuri, dar de, cine s-a opărit cu ciorbă suflă şi în iaurt. Nimic nu mai este de mirare.

Însă, cum aici este vorba mai mult de politică..., nu mai continui. Puteţi deschide un topic aparte.
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

Pr Haralambie
Mesaje: 888
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde Pr Haralambie » 17 Mar 2012, 22:39

cum vă explicaţi vitalitatea Bisericii Catolice şi cum explicaţi lupta pe care a dus-o împotriva Francmasoneriei şi a Socialismului, atât pe plan doctrinar cât şi pe plan practic?
Atât timp cât francmasoneria era o ameninţare reală la adresa supremaţiei a papalităţii, pe plan lumesc, era normal ca să fie luate măsuri de austeritate, drastice. Dar când au devenit dintre ei masoni, nu s-au mai dat în lături.
În paralel ar fi bine să mai citiţi şi de aici http://deveghepatriei.wordpress.com/201 ... masoneria/
Mai departe nici eu nu mă amestec în politică.
Cu mult respect.

danadoina
Mesaje: 471
Membru din: 01 Apr 2008, 22:26
Confesiune: ortodox

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde danadoina » 17 Mar 2012, 23:40

Măi fraţilor, nu vă mai îmbătaţi cu apă rece că tainele catolicilor ar fi valabile. Aceasta este o escrocherie ecumenistă de compromis.
Alţii spun că unele din tainele lor ar fi valabile şi altele nu. Nimic mai fals! Păi ori sunt ,ori nu, valabile? Dumnezeu nu umblă cu jumătăţi de măsură. Păi dacă sunt valabile, înseamnă că ei au preoţie lucrătoare, şi atunci de ce nu ar fi toate valabile?
Şi în acest caz de ce n-am avea unire cu ei şi comuniune deplină? Ei nu au sf Taine, să vă fie clar lucrul acesta!
Biserica din această cauză s-au despărţit de ei, pt că, catolicii au căzut din har şi căderea a fost mare.
Despre eterodocşi np nici nu se poate spune ceva de taine, ei sunt şi mai departe.
Amin ! Parinte, se invata asta asa clar si la teologie? ... pentru ca am auzit de la preoti si formularea : "nu putem stii unde sunt granitele Bisericii...", o formulare foarte comoda care prinde, pentru ca traim in secolul "tolerantei" fals intelese.

Pr Haralambie
Mesaje: 888
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde Pr Haralambie » 17 Mar 2012, 23:45


Amin ! Parinte, se invata asta asa clar si la teologie?
Depinde, şi acolo lumea e împărţită. Uni spun clar alţi nu.
Cu mult respect.

danadoina
Mesaje: 471
Membru din: 01 Apr 2008, 22:26
Confesiune: ortodox

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde danadoina » 18 Mar 2012, 00:04


Amin ! Parinte, se invata asta asa clar si la teologie?
Depinde, şi acolo lumea e împărţită. Uni spun clar alţi nu.
Iata staretul Efrem a fost foarte clar ( o adevarata bucurie acest parinte ):


http://www.razbointrucuvant.ro/2012/01/ ... -stropire/

Staretul Efrem Vatopedinul la Conf de la Alba -Iulia, 2000
"
.......
Intrebare: Daca un preot catolic trece la ortodoxie, mai este hirotonit inca o data?

Arhim. Efrem: Desigur! Un episcop in America, un episcop ortodox, a intalnit un preot catolic care a venit si i-a spus: „Vreau sa devin ortodox”. L-a miruns, i-a facut o binecuvantare asa la brau si i-a zis: „Esti preot!” I-a dat asa o binecuvantare cu mana si i-a zis: „Acum ai devenit preot ortodox”. Lucrul acesta nu e corect.

Intrebare: Legat de aceasta, liturghia Romano-Catolica e primita de Dumnezeu?

Arhim. Efrem: Biserica este Una! Nu exista alta Biseri­ca! Celelalte sunt confesiuni, confesiuni crestine. Sfanta Liturghie e Una, asa cum este un Singur Adevar!

.....


Intrebare: Un catolic convertit la ortodoxie trebuie rebotezat?

Arhim. Efrem: Ascultati, Biserica a facut in aceasta privinta un pogoramant. Il primeste cu mirungere. Noi, pe catolicii care vin in Sfantul Munte si au fost primiti la orto­doxie cu mirungere, ii impartasim. Daca insa vine un catolic si vrea sa devina ortodox, noi il botezam pentru ca noi suntem pentru acrivie.
......

Intrebare: Ce parere aveti despre botezul savarsit prin turnare sau prin stropire? Este valid? Cel botezat astfel tre­buie botezat din nou? Poate fi preot?

Arhim. Efrem: Nu are putere. Nu exista botez prin stro­pire. Botezul este prin afundare, aceasta este Traditia. De aceea eu acest lucru il resping. Chiar am auzit ca unii preoti din lene nu afunda, ci stropesc; sau sunt altii care iau in mana apa si pun deasupra copilului. Spunea Parintele Paisie Aghioritul ca multi dintre tinerii de astazi sunt demonizati pentru ca preotii nu i-au botezat prin afundare completa. Trebuie foarte multa atentie in aceasta privinta. Ar trebui, Inalt Prea Sfintia Voastra, sa atrageti atentia preotilor sa boteze in mod corect!

""

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde dimitrie » 18 Mar 2012, 00:43

Am găsit ceva din munca altora aici. Mai adaug următorul fapt: că Sfântul Paisie Velicicovschi nu primea în obştea lui ardeleni (ortodocşi bineînţeles). Şi dacă o făcea, îi boteza cu Botezul ortodox, prin întreita afundare, deoarece aceia erau botezaţi prin stropire - Botez fără valabilitate. Te doare capul nu alta, când te gândeşti la cât de mult a fost vătămată Ortodoxia în Ardeal!

Ar mai şi altele de spus, dar o las pe altă dată.
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

AuroraBoreala

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde AuroraBoreala » 18 Mar 2012, 00:48

Atat romano-catolicii, greco-catolicii , oriental ortodocsii, ortodocsii etiopieni s.a.m.d au succesiune apostolica din punct de vedere istoric.Problema cu Tainele lor e putin mai complicata.Oare ce zic Sf. Parinti?Cred ca toate astea tin de ecclesiologie.De cand sunt crestin si ortodox nu am citit sau vazut (personal) o formula ecclesiologica care sa ma dea pe spate.Pana la urma ce este Biserica?Sa fie si sa lucreze harul lui Dumnezeu numai in Biserica Ortodoxa?Ce se intampla atunci cu cei peste 1 milliard de catolici, sa nu aiba Dumnezeu grija de ei?Sa mergem si mai departe ce sa fie cu toate ramurile crestine si cu toti crestinii?

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde dimitrie » 18 Mar 2012, 02:52

Atat romano-catolicii, greco-catolicii , oriental ortodocsii, ortodocsii etiopieni s.a.m.d au succesiune apostolica din punct de vedere istoric.Problema cu Tainele lor e putin mai complicata.Oare ce zic Sf. Parinti?Cred ca toate astea tin de ecclesiologie.De cand sunt crestin si ortodox nu am citit sau vazut (personal) o formula ecclesiologica care sa ma dea pe spate.Pana la urma ce este Biserica?Sa fie si sa lucreze harul lui Dumnezeu numai in Biserica Ortodoxa?Ce se intampla atunci cu cei peste 1 milliard de catolici, sa nu aiba Dumnezeu grija de ei?Sa mergem si mai departe ce sa fie cu toate ramurile crestine si cu toti crestinii?

Acestea sunt vorbele şarpelui gândit, care răstălmăceşte cuvântul lui Dumnezeu, precum odinioară i l-a răstălmăcit Evei în Eden.
Adică ce este aia ecclesiologie în cazul ăsta? Cumva, de cum le convine "fariseilor" şi "cărturarilor" de azi să interpreteze? Păi nu Duhul Sfânt a vorbit prin Sfinţii Apostoli şi prin Sfinţii Părinţi? Nu El i-a proslăvit cu sfinte moaşte şi cu darul de a face minuni? Priviţi la Sf.Ioan Maximovici, la Sf. Ioan Iacob Hozevitul, etc., că au moaştele întregi! Că doar nu noi îi ţinem aşa! Asta înseamnă că au făcut voia lui Dumnezeu iar nu pe a lor. Ori aveţi mai multă dragoste de oameni ca ei? Hmm!

Nu zice Hristos: "Nu te teme, turmă mică, pentru că Tatăl vostru a binevoit să vă dea vouă împărăţia."Lc.12:32;
şi,
" Intraţi prin poarta cea strâmtă, că largă este poarta şi lată este calea care duce la pieire şi mulţi sunt cei care o află.
Şi strâmtă este poarta şi îngustă este calea care duce la viaţă şi puţini sunt care o află."Mt.7:13-14?

Dar dacă noi, răi fiind, mijim oarece sentimenete de bine faţă de oameni şi vrem dreptate, oare El cu cât mai mult?
Mai bine ne-am cutremura pentru talantul ce ni s-a încredinţat la Botez, ca nu cumva neînmulţindu-l, să nu se i-a de la noi şi să-l dea celor ce au talanţii faptelor însă le lipseşte cel al Botezului! Că nu prin a noastră virtute ne-am născut între ortodocşi, precum nici aceea, prin a lor vină (In.9:1-3) s-au născut între ceilalţi.
Dar ce face unul care a primit un asemenea gând (printre altele la fel de păgubitoare)? Se leneveşte a înmulţi talantul Botezului (Fil.2:12), gândind că dacă nici ortodocşii nu se mântuiesc (în majoritatea lor covârşitoare), cu ceilalţi ce va fi? Ba îi mai şopteşte vicleanul: "Da' ce, a făcut Dumnezeu Raiul ca să fie gol?"
Şi aşa, necunoscându-şi omul locul şi rostul ajunge pradă cui nu gândeşte.
Oricum, Biserica are Cap pe Hristos şi ne spune numai adevărul.

Sf.Antonie cel Mare a întrebat despre lucruri mai mici ca acestea, şi uite ce răspuns a primit:

4. Acest avva Antonie, căutând la adâncul judecaţilor lui Dumnezeu, a cerut, zicând : Doamne, cum unii trăind puţin, mor, iar alţii prea îmbătrânesc ? Şi pentru ce unii sunt săraci, iar alţii bogaţi ? Şi cum cei nedrepţi se îmbogăţesc, iar cei drepţi sunt săraci ? Şi a venit lui glas zicând : Antonie, ia aminte de tine, că acestea sunt judecaţi ale lui Dumnezeu şi nu-ţi este ţie de folos a le şti. Pateric

Dar şi Sf.Scriptură la fel îndeamnă:
"Cele mai presus de tine nu le căuta şi cele mai tari decât tine nu le cerca nebuneşte.
Cele ce ţi s-au poruncit ţie acelea cu cuviinţă le cugetă, că nu-ţi sunt de treabă ţie cele ascunse....
Că pe mulţi i-a înşelat părerea lor..."
Înţel.Sirah.3:20-21,23
Ori, noi chiar despre cele ce ni s-au poruncit vorbim aici, iar nu despre părerea noastră. Sau gândiţi cumva că sunt mai prejos Sf.Apostoli şi Sf.Părinţi decât Prooroci cei din vechime prin care Domnul a vorbit? Să nu fie!
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

AuroraBoreala

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde AuroraBoreala » 18 Mar 2012, 13:39

@dimitrie toate acele culte crestine au sfinti si moaste exact cum avem si noi.. si oriental ortodocsii si romano-catolicii s.a.m.d

Constantinos
Mesaje: 463
Membru din: 08 Apr 2011, 18:55
Confesiune: ortodox
Preocupări: Cartile Sfintilor Parinti
Localitate: Bucuresti

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde Constantinos » 18 Mar 2012, 16:30

AuroraBoreala, catolicii nu au moaste asemanatoare ortodocsilor , la cat de bine arata ar trebui sa fie luati cu trupul la cer la fel cum a fost luata Sfanta mucenita Irina , Maica Domnului , un sfant despre care este scris in Scara etc. Catolicii detin multe moaste sfinte de cand erau nedespartiti de ortodocsi, cele dupa anul 1054 sunt falsuri, papusi de ceara pictata in care sunt bagate oase obisnuite sau mumii fara nici-un fel de miros , urat sau frumos. Aceste ramasite se pot verifica . Daca sunt cu adevarat sfinte rezista la 40 de liturgii pe Sfanta Masa ,daca nu se fac praf . Unde nu se poate verifica asa exista alte metode mai brutale.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde dimitrie » 19 Mar 2012, 13:58

@dimitrie toate acele culte crestine au sfinti si moaste exact cum avem si noi.. si oriental ortodocsii si romano-catolicii s.a.m.d
Asta este o afirmaţie lipsită de suport real, ce trădează o superficialitate grozavă.
Mă întreb, pe ce criterii vă însuşiţi informaţiile teologice? Pe cine consideraţi autoritate învăţătorească în Biserică?

Legat de prezenţa Sfintelor Moaşte în bisericile apostate, trebuiesc luate în calcul următoarele date:
-După despărţirea de Biserică, bisericile apostate au rămas fără "nutrienţi" (Harul sfinţitor In.15:5) şi fără "anticorpi" (Darul Sf.Duh In.16:13). Deci, aceste biserici sunt moarte spiritual, cât despre de sfinţi ... nici nu mai poate fi vorba!. Uitaţi aici şi aici o mărturie vie în acest sens;
-Sfintele moaşte pe care le au, sunt ori din perioada ortodoxiei lor, ori le-au luat pur şi simplu de la ortodocşi, ca în cazul moaştelor Sf.Nicolae de la Bari - Italia. Restul nu sunt sfinte moaşte, ci doar le numesc ei a fi.

Dacă nu aţi cercetat diferenţele dintre sfintele moaşte şi oasele/rămăşiţele pământeşi obişnuite, nu ştiu cum aţi putea să deosebiţi lucrul lui Dumnzeu de falsuri.
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

AuroraBoreala

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde AuroraBoreala » 19 Mar 2012, 17:50

@dimitrie toate acele culte crestine au sfinti si moaste exact cum avem si noi.. si oriental ortodocsii si romano-catolicii s.a.m.d
Asta este o afirmaţie lipsită de suport real, ce trădează o superficialitate grozavă.
Mă întreb, pe ce criterii vă însuşiţi informaţiile teologice? Pe cine consideraţi autoritate învăţătorească în Biserică?

Legat de prezenţa Sfintelor Moaşte în bisericile apostate, trebuiesc luate în calcul următoarele date:
-După despărţirea de Biserică, bisericile apostate au rămas fără "nutrienţi" (Harul sfinţitor In.15:5) şi fără "anticorpi" (Darul Sf.Duh In.16:13). Deci, aceste biserici sunt moarte spiritual, cât despre de sfinţi ... nici nu mai poate fi vorba!. Uitaţi aici şi aici o mărturie vie în acest sens;
-Sfintele moaşte pe care le au, sunt ori din perioada ortodoxiei lor, ori le-au luat pur şi simplu de la ortodocşi, ca în cazul moaştelor Sf.Nicolae de la Bari - Italia. Restul nu sunt sfinte moaşte, ci doar le numesc ei a fi.

Dacă nu aţi cercetat diferenţele dintre sfintele moaşte şi oasele/rămăşiţele pământeşi obişnuite, nu ştiu cum aţi putea să deosebiţi lucrul lui Dumnzeu de falsuri.
Pai nu asta dezbatem aici si anume daca romano-catolicii, oriental ortodocsii , ortodocsii etiopieni au har si taine?Nu dumneata esti initiatorul acestui topic?Te-ai lamurit?Au sau nu au? :)

danadoina
Mesaje: 471
Membru din: 01 Apr 2008, 22:26
Confesiune: ortodox

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde danadoina » 20 Mar 2012, 00:05

printre altele si despre succesiunea apostolica a romano-catolicilor:


Mitropolitul Serafim il pune la punct pe "arhiepiscopul" catolicilor din insulele grecesti

În Pireu, 16 martie 2012-03-19

COMUNICAT

Excelenţa sa, Arhiepiscopul romano-catolicilor din insulele Tinos, Naxos şi Egheos, kyr Nicolae, în data de 12.03.2012 a emis ,,o scrisoare deschisă către orice om bine intenţionat”, aşa cum o intitulează, prin care ne critică în mod politicos nu pentru argumentele teologice, după cum s-ar aştepta cineva, ci cu abordări sentimentaliste, angajându-se într-un discurs de iubirism şi încercând să justifice [întemeieze] ecumenismul sincretist, în practică, prin cuvinte umflate şi politicoase, care ,,gâdilă” urechile ascultătorilor, dar care constituie abateri colosale de la adevăr.

Este clar că cercurile ecumeniste ciopârţesc [mutilează] cuvintele Domnului din Rugăciunea Arhierească din capitolul 17 al Evangheliei după Ioan, versetele 21-25, ,,ca toţi să fie una”, trecând sub tăcere în mod fraudulos întreaga recomandare a Domnului, ca şi următoarele versete cu acelaşi înţeles [din acelaşi context], pe care Mântuitorul lumii le adresează Tatălui Său, ,,Începătorul luminilor”, zicând: ,,Nu doar pentru aceştia Mă rog, ci şi pentru cei care vor crede prin cuvântul lor în Mine, ca toţi să fie una, precum Tu, Părinte, întru Mine şi Eu întru Tine, ca şi ei întru Noi să fie una, ca lumea să creadă că Tu M-ai trimis. Şi Eu slava pe care Mi-ai dat-o Mie le-am dat-o lor, ca să fie una după cum Noi una suntem, Eu în ei şi Tu în Mine, ca să fie desăvârşiţi întru unime, şi ca să cunoască lumea că Tu M-ai trimis şi i-ai iubit pe ei după cum M-ai iubit pe Mine. Părinte, pe care Mi i-ai dat Mie, vreau ca unde voi fi Eu să fie şi ei împreună cu Mine, ca să vadă slava Mea, pe care Mi-ai dat-o, pentru că M-ai iubit înainte de întemeierea lumii”.

Trec sub tăcere şi ascund cuvintele Domnului de mai sus, izolând din ele patru cuvinte, ca să-şi justifice kakodoxia [reaua-slăvire, erezia] lor, iar prin aceasta falsificarea [măsluirea] credinţei adevărate, pentru că Domnul Bisericii se roagă pentru unitatea copiilor Lui, însă după modelul modului de existenţă treimic al Dumnezeului celui veşnic; adică întru adevăr, prin perihoreză şi credincioşie, dar în mod sigur nu prin erezie, denaturând Revelaţia Dumnezeiască, prin înşelare şi prin diminuarea celor dogmatizate de către Preasfântul Duh.

Dumnezeiescul Marcu Evghenicul în Epistola sa ,,Către creştinii ortodocşi aflaţi pretutindeni pe pământ…” scrie: „Cu multă vreme mai înainte s-a rupt vestita adunare a Bisericii de Apus, adică a Romei, de comuniunea cu ceilalţi patru preasfinţiţi Patriarhi, fiind separată prin obiceiuri şi dogme străine de Biserica Universală şi de ortodocşi…” şi continuă: „Aşadar, de unde ni s-au arătat dintr-o dată că sunt ortodocşi cei care de atâta vreme şi de atâţia Părinţi şi dascăli au fost judecaţi ca eretici?”.

Romano-catolicismul nu are credinţa apostolică, de vreme ce filioque-le, harul creat, primatul ca privilegiu de jurisdicţie mondială, faptele supra-meritorii, purgatoriul constituie dogmele lui de bază asupra cărora nu acceptă tratative.


Nu are Taine de iniţiere [Botez şi Mirungere –n.tr.] valide, Preoţie şi Euharistie, deoarece s-a despărţit de Biserica Universală a lui Hristos şi este valabil pentru el [pentru romano-catolicism] Canonul I al Sfântului Vasile cel Mare, aprobat de Sinodul al V-VI-lea Ecumenic, care hotărăşte: ,,Cei ce s-au lepădat de la Biserică nu au mai avut Harul Duhului Sfânt peste dânşii, căci a lipsit împărtăşirea şi s-a întrerupt urmarea… Cât priveşte pe cei ce s-au rupt şi s-au făcut mireni, n-au avut putere, nici de a boteza, nici de a hirotonisi, nici nu puteau să dea altora Harul Sfântului Duh, de la Care au căzut”.


Romano-catolicismul, după Sfântul Grigorie Teologul, nu are succesiune apostolică, deoarece Ortodoxia cugetului asigură succesiunea apostolică, iar kakodoxia cugetului o desfiinţează: ,,Căci asemănarea în cuget este şi asemănare în tronuri, iar cel cu opinii potrivnice are un tron potrivnic; unul este succesor doar cu numele, celălalt în adevăr” (Sfântul Grigorie Teologul, Cuvânt la Marele Atanasie 8, PG, 1089).

Romano-catolicismul nu poate să renunţe la papo-centrismul său, mai vechi şi mai nou, deoarece l-a legitimat prin hotărârile a 13 sinoade „ecumenice” ale lui.

Amintim declaraţiile Papei Ioan Paul al II-lea, „sanctificat” de către romano-catolicism, din Enciclica „Ut unum sint” (1995) (10): <<Biserica Catolică este conştientă de a fi păstrat slujirea urmaşului apostolului Petru, episcopul Romei, pe care Dumnezeu l-a instituit ca “principiu şi fundament permanent şi vizibil ale unităţii>> (Paragraful 88).

Şi: „Sunt convins că în această privinţă am o responsabilitate aparte… de a găsi o formă de exercitare a primatului deschisă unei situaţii noi, însă fără nici o renunţare la esenţialul misiunii sale…” (paragraful 95). Identică de altfel este şi proclamarea primatului papal de către Papa Benedict al XVI-lea în Fanar, 2006, şi ne amintim şi de directiva Vaticanului din iulie 2007, cu cunoscutele „Răspunsuri”, prin care actualul papă Benedict al XVI-lea a caracterizat Bisericile Ortodoxe Autocefale „deficitare”, pentru că nu au comuniune cu aşa-numitul succesor a lui Petru.

Cuviosul Părintele nostru Iustin Popovici scrie: „Dogma Ortodoxă sau mai bine-zis a-tot-dogma despre Biserică, a fost respinsă şi înlocuită cu pan-dogma eretică latină despre primatul şi infailibilitatea papei, adică a omului. Iar din această panerezie s-au născut şi se nasc continuu alte erezii: Filioque-le, eliminarea epiclezei, azimile, inovaţia harului creat, focul curăţitor – purgatoriul, tezaurul faptelor prisositoare…”.

Condiţiile prealabile puse scripturistic de către Dumnezeu Cuvântul pentru unitatea şi comuniunea în Hristos a celor ce cred potrivit celor de mai sus, sunt: slava de obşte şi veşnică a Dumnezeului Treimic. Cu alte cuvinte unitatea omului creat cu Dumnezeu-Cuvântul Cel necreat se realizează doar prin lucrarea necreată îndumnezeitoare şi slava Dumnezeului Treimic. Dar această slavă îndumnezeitoare se oferă prin Hristos în Duhul Sfânt, numai şi numai în Trupul tainic al lui Hristos – Biserica.

Romano-catolicismul respinge din punct de vedere dogmatic caracterul necreat al harului îndumnezeitor şi, prin urmare, orice comuniune cu acesta va fi şi va rămâne doar la nivel uman creat. Romano-catolicii fac confuzie între Teologie şi Iconomie în Dumnezeul Treimic, al cărei rod vizibil este adaosul “filioque”.

Mai exact, excluzând experienţa dumnezeiescului har necreat şi a Slavei îndumnezeitoare necreate neagă în mod substanţial comuniunea dintre creat şi necreat, adică refuză Taina comuniunii reale dintre Dumnezeu şi om, ca fapt sau eveniment eclesiastic. Refuză prin fapte însuşi înţelesul de Biserică.

Toate cele de mai sus se leagă indisolubil cu adaosul “filioque”, pentru acceptarea căruia romano-catolicii îndeosebi confundă însuşirile ipostatice ale lui Dumnezeu cu cele fireşti şi, mai ales confundă purcederea veşnică [pururea fiitoare] a Sfântului Duh, ca Persoană dumnezeiască cu pogorârea sau arătarea Sfântului Duh ca lucrare necreată de obşte a Dumnezeului Treimic.

Însă, potrivit experienţei în-Sfântul-Duh şi a Dogmaticii Bisericii din primele zece veacuri, manifestarea, ca iconomie, a Sfântului Duh, Care se arată şi lucrează „din Tatăl, prin Fiul, în Sfântul Duh” este cea care ne uneşte în mod necreat cu Dumnezeul Treimic.

Prin urmare, de vreme ce romano-catolicismul nu acceptă teologia despre harul necreat, lucru pe care-l exprimă instituţional şi prin “filioque”, nu este realizabilă nicio unitate teologică, eclesiologică şi spirituală, cu el.
............

http://www.impantokratoros.gr/raspunsul ... im.ro.aspx

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde dimitrie » 20 Mar 2012, 00:34

AuroraBoreală, ţi se trage numele de la efemer. Ipocrizia nu e scuzabilă nici la ortodocşi.
Pe acest forum nu ai adus nici un aport până acum, decât "fum", pe care am încercat să-l risipesc.
Nu ai arătat respect nici pentru moderatori, răspunzând în zeflemea şi fără nici o argumentare.

Mai trânteşti şi câte o hulă din când în când:
Si acum am sa-l citez pe un prieten:

"Biblia e o pistă falsă fiindcă oferă iluzia cunoaşterii şi opreşte oamenii de la a cunoaşte cu adevărat. E aiurea să stai cu nasul într-o carte când deasupra ta e Dumnezeu Care aşteaptă să-ţi îndrepţi sufletul spre El."

Acest prieten a d-tale pe care-l citezi, este cioara care croncăneşte hule pe forumul Creştin Ortodox, Traditie1. Întâmplarea face să-i cunosc hulele de "ortodox" notoriu. Şi cum spui că îţi este prieten...: Zboară de aici!
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde maria_andreea » 20 Mar 2012, 07:32

Biblia e o pistă falsă fiindcă oferă iluzia cunoaşterii şi opreşte oamenii de la a cunoaşte cu adevărat. E aiurea să stai cu nasul într-o carte când deasupra ta e Dumnezeu Care aşteaptă să-ţi îndrepţi sufletul spre El.
Eu aici i-am dat dreptate. Duhul Sfânt descoperă tainele Lui Dumnezeu, dogmele mai bine ca oricine. Acum, cred că s-a grăbit "cu pista falsă", dar în principiu idee e ok...
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde dimitrie » 20 Mar 2012, 13:21

Dar nu ştiţi cine e prietenul Traditie1 pe care-l citează. Acela spune hule grozave, cum ar fi: VT este un basm, "Budiștii sunt mult mai inocenți decât creștinii, ca unii ce nu au pretenția că sunt 'aleși' și care nu urmăresc convertirea celorlalți. Această aroganță specifică musulmanilor și creștinilor îndrituiește..."; "Convertirea religioasă de orice fel este un act de imaturitate. Valorile adevărate sunt universale, nu depind de vreun cult.";"Nu mai credeți orice citiți, chiar dacă sunt din Scriptură sau din Părinți.",etc.
Eu asemenea lighioane nu la spe forum.
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

dmas
Mesaje: 180
Membru din: 30 Aug 2009, 11:42
Confesiune: ortodox
Preocupări: administrator de retea de calculatoare

Re: Valabilitatea Tainelor la eterodocşi:romano- catolici,et

Mesaj necititde dmas » 02 Aug 2014, 21:40

Aceia dintre oameni care au fost botezati ca prunci in Biserica Ortodoxa, prin trei afundari, in Numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, dar care la un moment dat in viata au devenit neoprotestanti, si s-au botezat astfel din nou, ca adulti, printr-o singura afundare, in Numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, daca cer sa revina in Biserica Ortodoxa, vor fi (trebuie sa fie) rebotezati ? Sau li se va aplica doar Mirungerea ?


Înapoi la “DOGMATICĂ şi CATEHISM”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron