Scrieri de la sfarsitul acestei lumi

Învăţătura de credinţă ortodoxă pt "începători" şi "avansaţi"
apasarar
Scrieri de la sfarsitul acestei lumi

Mesaj necititde apasarar » 17 Aug 2012, 18:14

Orice s-ar zice despre sfarsitul acestei lumi, lucrurile se pot schimba. Sa ne amintim de profetul Iona care s-a dus la cetatea Ninive si a spus ca vor fi distrugeri mari si iata ca acesti oameni au inteles si s-au intors la Dumnezeu si cetatea nu a mai fost distrusa. Deci profetiile sunt doar o harta a celor ce urmeaza sa se intample dar nu insemna ca se vor si intampla.

Noi avem mai mare pare putere cu rugaciunea decat toate armatele din lume si decat toate organizatiile din lume sa nu uitam asta.

Profetia staretului Ambrosie:

Practic ce zice Staretul Ambrozie in intelesul meu este asta:
1. Daca la venirea lui Anticrist esti sub tarul ortodox atunci ORTODOXIE CURATA, PACE, BELSUG. Motivul pentru asta ar putea fi ca Rusia a trecut prin 70 de ani de comunism inainte in locul la tribulatiile de la sfarsit si poate sacrificiul tarului.
2. Daca la venirea lui Anticrist esti inafara tarului ortodox atunci EREZIE, NECAZURI DE LA APOCALIPSA, POSIBIL VENIREA CU SEMNUL FIAREI, SI ALTELE. La Dumnezeu totul este posibil si chiar si asa se poate supravietui desi mai bine bagajele si la bine
3. Razboiul al treilea va fi unul de ucidere in masa si multi vor muri ca sa nu treaca prin prigoanele ce o sa vina si necazuri

Staretul Ambrosie face o profetie interesanta. Spune ca Rusia va ramane ortodoxa pe timpul prigoanei lui Anticrist cu un tar in frunte , si va stapani toate pamanturile slavice. El mai zice cacelelate natiuni, tari probabil vor intra pe mana lui anticrist si ca dupa al treilea razboi mondial , primul rege planetar, cu exceptia Rusiei condusa de tar va fi Anticrist.

http://www.pigizois.net/agglika/starets/01.htm

"The Second Coming of Our Lord!
Starets (Elder) Lavrentii was a Schema-Archimandrite monk at the Chernigov-Trinity Convent. With his illumining gift of clairvoyance, he served as a guide for hundreds of monastics and laity struggling to find their way through the manifest entanglements of early 20th century life. He reposed in 1950.

YOU WILL LIVE TO SEE ANTICHRIST!
Accompanied by two keleinitsy [lay-sisters], the igumeny [abbess] of the Domnitskaya Convent came to have tea with batiushka [father (dim. aff.)] Lavrentii. During dinner, he said: “You and I, matushka - igumenya [abbess-mother (dim. aff.)], will not live to see antichrist; but, these -- your kelelnitsy, will live to see him!” That was in 1948. Both nuns had been born in 1923. Monakhinya [nun] N. was the one who told the story.

I NEED TO SEE
Whenever Fr. Lavrentii would sit down at table to dine, while waiting for everyone to gather together, he would say: “I am not hungry, but I need to see you all, and to speak with you a little concerning what lies ahead for all of you.” Then he would weep and say: “If you but knew what fate awaits men and what lies ahead for you. If you but knew how people suffer in hell!”

AND HOW HE WILL RECOIL!
This was recorded from the words of Sister M. Batiushka Lavrentii would say: “Do not be astonished when you hear that people are praying in every which way in the churches. When those in their golden-caps [archi- and proto-hieratical mitres] forbid the reading of the Psalter -- and, later, of the hours -- then will the Lord endure but a little; and, O how He will then recoil from them! The Second Coming is now no longer far-distant!”

REMEMBER THIS!
“This happened when my father was yet alive,” I. M. would recall, concerning her conversation with batiushka Lavrentii. “We were extremely poor, incapable of regaining our senses after the destruction of the war. I went to see starets [elder] Lavrentii, in order to ask him to bless me, that I might secretly wear a podriasnik [an under-cassock, (to be a secret nun)]; but he said to me: “Not all who are in the world will perish; nor will everyone in a monastery be saved! Do you understand? It is not yet time.” Again I began to implore him [to grant me his permission] to enter a women’s monastery, for it is so extremely difficult for one to save oneself in the world, but batiushka said to me: “Monks and schema-monks in the monasteries will attain unto the seventh Heaven; but if you only knew what awaits those virgins who live in the world! The Lord will tell those schema-bearers to make way for these secret ones who did not live in a monastery. And these latter will exceedingly precede the former ! Do you understand that, before God, the secret ones will be superior to those in the monasteries? Do you understand?” the starets asked. “I understand nothing,” was my reply. “Then remember what I just told you, at least!” batiushka said.”

IF ONE LIVES ACCORDING TO THE LAW OF LOVE
A certain pious widow had a dream: “I saw, as it were, batiushka Lavrentii of Chernigov in the Trinity Convent, with its inhabitants. There were many sisters there, and the choir was chanting: “Rejoice, O Tsaritsa”. Then, suddenly, the starets rose up in the air, but there were only a few matushki (mother nuns) with him seven or eight total! I ran to ask him: “Why had so few nuns risen up?”, but upon uttering these words, I awoke, without having received an answer.”
”When I went to see Fr. Lavrentii, he said: “It is as you dreamed it! Had they lived in accordance with the Law of Love, then everything would have been fine. If someone has a piece of bread, it is in order that he might share it with another, who would then offer up a prayer for him. Thus, both would receive their largesse, and all would have been saved! But, with us, it is just the opposite: the one who has the piece of bread stirs up great rows. That is why there are so few who are lifted up, because there is no love!”

FEW ARE SAVED
The venerable Fr. Lavrentii of Chernigov would frequently repeat that souls go to hell just like people come out of a church on a feastday; but they go to Heaven like people go to church on a weekday. Batiushka would frequently sit and weep: he pitied the people who were perishing. “How many people there are, who are packed in the inferno like herring in a barrel,” starets Lavrentii would say. His spiritual children would console him, but he would reply, through his tears: “You do not see. If you could but see... How pitiful it is! And in the last days, hell will be filled with young people.”

TWIRL THIS AROUND YOUR MOUSTACHE
“And I say unto you, and with great regret do I say it, that you will be buying houses, and killing time by adorning large and lovely monastic buildings. But you will have no time for prayer, although you made a vow of non-possession! It will not be difficult to be saved during the last days, but wisely so. The one who overcomes all these temptations, the same will be saved! Such one will be among the first. The former will be like unto lamps; the latter will be like the sun. You have other dwellings prepared for you. So listen, and twirl this around your moustache!” Thus did the venerable starets, gazing into the future with his perspicacious mind, admonish his many, many spiritual children.

A FRIGHTFUL TIME
“Not long before antichrist is enthroned, even those churches that have been closed will be repaired and restored -- not only their exteriors, but their interiors, as well. They will gild the cupolas of bell-towers and cathedrals, alike; and when they have completed the main one, then will the time have come for antichrist to be enthroned. Pray that the Lord might lengthen that time, that we might be encouraged and sustained; it is a frightful time that awaits us. The restoration of the cathedrals will continue up to the very moment that antichrist is crowned. We will have unprecedented splendour,” Starets Lavrentii would say.
“Do you see how craftily and insidiously all this is being prepared?” Batiushka would continue, tearfully. “All the cathedrals will be exceedingly splendid, as never before, but you must not attend these cathedrals, for the Bloodless Sacrifice of Jesus Christ will not be offered there. Remember, there will be churches, but Orthodox Christians must not attend them, as the entire ‘synagogue of Satan’ (Apoc. 2.9) will be gathered there! I repeat yet again that one must not attend those cathedrals; there will be no grace in them!”

CONCERNING ANTICHRIST
“Antichrist will be crowned king in a splendid rebuilt temple in Jerusalem, with the clergy and the Patriarch of Russia participating [in his coronation]. There will be free ingress and egress from Jerusalem for everyone, but do not attempt to go there then, as everything will have been done so as to ‘deceive.’ (Matt. 24.24) He [antichrist] will be exceedingly learned in all satanic wiles and will show great signs. The entire world will hear and see him. He will ‘stamp’ his people with satan’s seal; he will hate Orthodox Russia,” the venerable Starets Lavrentii of Chernigov would say.

THERE IS NO NEED TO BE AFRAID
To a certain deacon who is yet alive, but who is now quite aged, Batiushka Lavrentii forthrightly said:
“You will live to see the time when antichrist comes to power. Do not be afraid, but tell everyone that this is he -- and that there is no need to be afraid! There will be a war, and where it passes, there will be none left alive! But, prior to that time, the Lord will send minor ailments to the weak and they will die, for during antichrist’s time there will no longer be any death. The Third World War will not be for repentance, but for annihilation; but the Lord will leave the strongest alive, that they might confront him [antichrist].

THE SUPREME “PEACE-MAKER”
The venerable Starets Lavrentii of Chernigov spoke frequently of antichrist, saying:
“There will come a time when they will fight and fight, and a world war will break out. And in the very thick of it, they will say, ‘Let us choose for ourselves a single king over all the inhabited earth.’ And they will elect him! They will elect antichrist as the universal king and supreme ‘peace-maker’ of the world. It will be necessary to listen carefully; it will be necessary to exercise caution! As soon as they begin to vote for one single man in all the world, know that it is none other than himself, and that it is forbidden [to Orthodox Christians] to vote [for him].”

ALL [MY] WORDS ARE TRUE!
Batiushka Lavrentii was sitting in the choir-loft, speaking of the last days and of the end of this world, relating the details of antichrist’s enthronement over those who have fallen away from God... And priests Nikifor, Grigorii and Vasilii Ganzin objected to Fr. Lavrentii that he had also spoken differently concerning these things. But he replied to them: “Fathers and brothers, there is one thing that you neither know nor understand; I speak not only of Russia, but of the whole world! All my words concerning future events are true, because the Holy Spirit has revealed them to me by [His] grace.”

FOR A SHORT WHILE
Schema-Archimandrite Feofan related that Batiushka Lavrentii would joyfully say, with a smile: “The Russian people will repent of deadly sins: that they allowed ... [antichristian] impiety to hold sway in Russia; that they did not defend God’s Anointed Tsar, the Orthodox churches and monasteries, and all that is holy and sacred in Russia. They despised piety and came to love demonic impiety. But there will be a spiritual upheaval! And Russia, together with all the Slavic nations and lands, will constitute a mighty Tsardom. She will be governed by an Orthodox Tsar, by God’s Anointed One. Because of him, all schisms and heresies will vanish away in Russia. There will be no persecution of the Orthodox Church. The Lord will have mercy on Holy Russia because the dreadful time preceding that of antichrist has already taken place in her. Even antichrist himself will fear the Russian Orthodox Tsar - Samoderzhets [Tsar - Autocrat]. But all the other nations, save only Russia and the Slavic lands, will be ruled by antichrist and will undergo all the horrors and torments written of in Holy Scripture. In Russia, however, there will be rejoicing and a blossoming of faith -- but only for a short while, for the Dread Judge will come to try both the living and the dead.”
Ultima oară modificat 17 Aug 2012, 19:58 de către apasarar, modificat de 4 ori în total.

apasarar

Re: Scrieri de la sfarsitul acestei lumi

Mesaj necititde apasarar » 17 Aug 2012, 18:27

Profetie despre Moldova la sfarsitul Lumii:

(Document domnesc descoperit de Paul de Alep intr-un sipet al lui Duma Negru despre vremurile din urma ale Moldovei, de la Mitropolitul Varlaam)

“Dupa plecarea mitropolitilor fanarioti vor urma oameni nevrednici la scaunul Moldovei, care vor incerca sa vanda dreapta credinta. Amestecurile de credinta drept-maritoare cu cele papistasesti si paganesti nu vor mai fi (nu vor mai fi considerate ca) o uraciune si o urgie inaintea lui Dumnezeu. Oamenii se vor vinde intre ei, vor fi taieri de sabie intre frati pentru putere si ranguri pamantesti.

Moldova va fi rupta si impartita dupa bunul gust al puterii de la Rasarit, prin sfaturi marsave si ticaloase. La vremea din urma o hiara rosie cu multe capete va inghiti intreaga Europa crestina, iar oamenii se vor salbatici mai rau ca fiarele.

Oamenii se vor inrai si vor strica obiceiurile pamantului, inmultindu-se intre ei ca dobitoacele fara nicio nerusinare, lepadand Sfanta Taina crestina a nuntii. Vor defaima obiceiurile crestinesti dedandu-se la tot felul de obiceiuri straine, iar paganii se vor amesteca cu sange crestinesc. Mare urgie va fi atunci.

Domnii pamantului vor fi oameni vanduti satanei, care nu vor mai purta grija poporului drept-credincios. Mosiile stramosesti vor fi calcate cu japca si luate de straini dupa bunul lor plac, lucru nemaiintalnit in curgerea timpului in Moldova.

Biserica stramoseasca va fi rusinata de noile obiceiuri paganesti si papistasesti, aduse cu sila de vladicii lor cu apucaturi satanicesti. Oamenii afierositi lui Hristos cu slujba vesnica vor lepada sfantul chip si fagaduinta inaintea lui Hristos, dedandu-se la viata lumeasca de dinainte.

La vremea cea din urma, pamanturile nu-si vor mai da roada lor, padurile vor fi taiate, iazurile vor fi secate, oamenii vor vinde mosiile fara de rusine, uitand ca stramosii lor le-au pastrat cu sabia.

Legile crestinesti ale tarii vor fi lepadate, iar hrisoavele voievodale vor fi luate in ras, iar conducatorii netrebnici vor face legamant cu fiara apocaliptica. Vlastarele moldovenesti, urmasii domnilor si boierilor de demult, se vor deda la obiceiuri si apucaturi ieftine. Barbatii vor schimba obiceiul dumnezeiesc al demnitatii lor si se vor acoperi in straie femeiesti, iar femeile vor umbla precum barbatii. Adunarile din sarbatori si toate obiceiurile pamantului vor fi schimbate in obiceiuri si apucaturi salbatice, paganesti, aducand in Moldova in locul jocului de sarbatoare jocuri de la salbatici.

La vremea de apoi, pe pamanturile Moldovei va domni saracia, jalea, moartea, spaima, frica si omul nu va mai fi stapan in batatura lui. Vor pune domnii pamantului biruri si legi cum n-au mai fost de la intemeierea Moldovei. Vor pune biruri si pe aerul lasat de Dumnezeu.

Hiarele pamantului si pasarile si toate dobitoacele isi vor schimba firea lor si vor aparea alte feluri de dobitoace, iscodite dupa mintea omului, care vor fi slabe la trup si fara de folos.

La vremea cea din urma, oamenii se vor strange unii langa altii in tot felul de nascociri, lepadand truda satului, munca va fi o rusine, rusinea va ramane un obicei, iar cei drepti vor fi considerati nebuni. Se vor insela unii pe altii crezand ca asta e legea lui Dumnezeu.

Si, in cele din urma, ultima randuiala a pamantului: se vor dezgropa oasele parintilor si stramosilor nostri, vor fi daramate bisericile, vor fi lepadate randuielile crestinesti si vor iesi un soi de oameni care, tot in numele lui Dumnezeu, vor face biserici fara cruce, vor nesocoti Sfanta Jertfa si, in cele din urma, o vor amesteca in slujire cu paganii.

Asa arata Apocalipsa Sfintei Carti a Scripturii, ca la vremea din urma, cand veti vedea uraciunea pustiirii in locul cel sfant, razboaiele pe alocurea, urgiile si uciderile intre oameni, lepadarea pruncilor din pantecele femeiesti si oameni cautand linistea de la un capat al altuia al pamantului, cand graiurile se vor amesteca ca alta data in Babilon, si sfarsitul va fi aproape.

Moldova cea frumoasa si bogata, plina de daruri dumnezeiesti, plina de locasuri sfinte, plina de oameni harnici si credinciosi, va cadea in mainile paganilor si a necredinciosilor, iar caderea ei va fi mai grea decat caderea Constantinopolului din vremea maritului nostru domn Stefan cel Mare si Sfant.

Binecuvantat a fost pamantul Moldovei si nerusinata a fost ocara oamenilor, care, prin faptele si apucaturile lor stricate, vor intoarce pe voievozi in morminte si vor face pe stramosi sa lacrimeze sub glie, stand cu fruntea plecata in fata Marelui Stapan Hristos pentru rusinea lasata de urrmasii lor“.

(Document din Moldova dat de Mitropolitul Varlaam Mitropolitului Macarie cu prilejul calatoriei prin Moldova, adus de la pustnicii de la schitul lui Zosima din tinuiturile Neamtului – cu titlul „Proorocii despre vremurile din urma si caderea crestineasca a Moldovei”)

apasarar

Mesaj necititde apasarar » 17 Aug 2012, 18:30

Acordul de la BALAMND si Sinodul BOR

http://www.ortodoxie-catolicism.ro/302/ ... nteresant/
Fratilor, ati trecut cu vederea un lucru foarte important, pe care il trec multi cu vederea sau le scapa, anume faptul ca Sinodul BOR este singurul sinod din Ortodoxie care a acceptat oficial Acordul de la Balamand (iata ce spunea mai sus Sf. Chinotita: «ca nu a fost acceptat de nici o Biserica Ortodoxa, mai putin Biserica Romaniei») si nu stim sa-l fi renegat pana acum. Credeti ca intamplator Papa a venit prima data intr-o tara majoritar ortodoxa la noi, in Romania, in 1999?
Noua, romanilor, ni se reproseaza de catre multi din Bisericile Ortodoxe semnarea (unilaterala) a acestui document. De el stiu catolicii, stiu, cu durere, si parintii athoniti sau cei din alte Biserici Ortodoxe, la noi, insa, ne facem ca nu stim – desi, cu perfidie, teologia lui se preda tinerilor seminaristi si studenti teologi (carora li se spune ca Sindoul a recunoscut „Tainele” romano-catolice ) si, uneori, chiar pe fata, se aduce aminte de Balamand (si, desigur, in stil „traditional”, li se inchide gura studentilor cu „sfanta ascultare”). Asa s-a ajuns sa se spuna in facultatea de Teologie din Bucuresti, de catre un preot profesor (sa-i dam numele? nu-i greu de gasit!), ca la 1054 nu a fost schisma, ci ca e vorba doar de niste neintelegeri (eu sunt de acord ca nu a fost schisma, ci a fost mult MAI MULT decat atat, insa procesul a fost mai complex decat simplul 1054 si a culminat cu cruciada a IV-a din 1204; ideea ca la 1054 si mai apoi a fost DOAR o schisma este acreditata tot de istoricii catolici si a fost preluata fara discernamant de istoricii nostri. De ce? Pentru ca dintr-un punct de vedere papist, ortodocsii nu au erezii [pentru ca nu au introdus vreo invatatura noua, pe care sa nu o fi avut si Apusul macar in primele secole], ci doar nu se supun Papei, si, deci, sunt schismatici si, la limita, au si har si sfinti [nu intru acum in nuantari legate de conflictele ulterioare, isihaste; sa nu uitam ca papistii sunt atat de aberanti incat, in urma inventarii uniatismului, pe de-o parte il considerau mare eretic pe Sf. Grigorie Palamas, pe de alta parte erau nevoiti sa accepte la greco-catolici sarbatorirea lui ca sfant in Duminica a II-a din Postul Mare pentru ca le promisesera ca nu le vor schimba calendarul liturgic daca intra sub Papa!!! - inca o dovada a ereziei papiste, a ideii ca daca esti sub Papa te mantui, fara sa mai conteze ce altceva exact crezi]. Deci, pentru ei, 1054 inseamna doar schisma. Noi, insa, ii consideram eretici, pentru filioquismul si papo-cezarismul lor si pentru multe altele). Terminologia aceasta a patruns si in programa oficiala de la ora ortodoxa de Religie, in liceu, unde, la clasa a XI-a, in cadrul orelor dedicate istoriei crestinismului (Capitolul VI. Religiile lumii), o lectie se numeste nici mai mult nici mai putin decat „Neintelegerile de la 1054”!!!! Puteti verifica! La fel li se preda studentilor la Teologie (unde mai sunt invatati si chiar, uneori, de catre unii, persecutati daca nu primesc invatatura ca la Ierusalim de Pastele Ortodox nu se pogoara nicio lumina). Mai mult, un alt preot profesor (studiat pe la nemtzi) care este si mai sus pus, invata la orele specifice, ca „Biserica” Romano-Catolica nu ar fi nici erezie, nici macar schisma, ci doar „adunare ilicita” si ca, de aceea, conform Canonului 1 al Sf. Vasile cel Mare, ar avea preotie lucratoare, har, Taine. Si studentii, in marea lor majoritate, asculta cu gura cascata, fara sa-si puna problema ca ar fi altfel!
Va dati seama ca bietii heterodocsi sunt intariti in inselarea lor de faptul ca s-au semnat aceste acorduri de catre „ortodocsi”. Se va cere ortodocsilor ecumenisti sangele lor la Judecata de Apoi, pentru ca aceia vor spune: Cum, Doamne, noi sa fi fost in inselare si erezie si departe de Tine, de vreme ce ortodocsii insisi ne-au invatat ca este bine unde suntem, ca suntem si noi Biserica alaturi de ei, ca avem botez si alte Taine valide, ca nu este nevoie sa intram sacramental in Biserica Ortodoxa – noi, care si citeam cu drag paterice cu sfinti ortodocsi si practicam si rugaciunea inimii? Cum sa inteleaga (in acest context) mai ales un protestant, care are indeobste constiinta eclesiologica diluata, ca nu este de ajuns sa aiba un doctorat in patrologie ortodoxa si sa vina si pe la ortodocsi la Liturghie (IPS Serafim se lauda odata in fata unor ascoristi ca pe unul ca acesta il si pune sa citeasca in strana, la slujbele ortodoxe; si adauga si ca asa ceva nu pot intelege calugarii limitati de la noi; iar cand cineva i-a spus ca citirea la strana este deja slujire liturgica si ca, in mod normal, ar trebui facuta de un citet, deci membru al clerului ortodox inferior, iar in lipsa unui citet hirotesit, prin iconomie, de un laic ortodox, dar nicidecum de un heterodox, tare nu i-a placut…) pentru a se mantui, ci ca trebuie sa intre SACRAMENTAL, prin initierea mistagogica a Tainelor, in Trupul lui Hristos care este Biserica? Imi marturisea candva cineva din Sf. Munte, om care fusese protestant, ca mergea de multi ani la ortodocsi, insa in stilul descris mai sus. Si nimeni nu-i zicea nimic, nimeni nu-i zicea ca nu este in Biserica si ca-si risca mantuirea (nu am inteles daca era primit sau nu la potir). Iar pana nu a dat de un ortodox pe care mediile acelea l-ar fi acuzat de „fundamentalism”, dar care i-a spus cu verticalitate ca nu este in Biserica pana nu intra in mod scramental, el nu si-a dat seama ca are o problema. Dupa aceea, insa, a actionat in consecinta si a devenit ortodox in chip propriu.

IATA PE LARG UN CITAT CHEIE DIN PROTESTUL SF. CHINOTITE, CARE EXPLICA MULTE:
«Si cum putem atunci primi urmatoarea declaratie din discursul vostru: „Intrucat fiecare dintre Biserici o recunoaste pe cealalta ca fiind depozitara a harului divin, capabila de a darui mantuire, … incercarea de a rupe credinciosi de la una si a-i adauga la cealalta este cu neputinta”? Am incetat deci sa credem ca doar Biserica Ortodoxa constituie Una Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica? Ne intoarcem la eclesiologia neortodoxa a documentului de la Balamand, de care Voi insiva ati recunoscut in fata ziaristilor austrieci, ca nu a fost acceptat de nici o Biserica Ortodoxa, mai putin Biserica Romaniei, si care, precum stiti, a fost condamnat sinodal de catre Biserica Greciei si respins de catre Sfanta noastra Comunitate si de catre multi episcopi si teologi ca fiind neortodox? Dar chiar daca cineva ar interpreta declaratia de mai sus ca fiind impotriva prozelitismului Romei prin Uniatism, formularea sa neaga Bisericii Ortodoxe dreptul de a se considera pe sine singura Biserica adevarata.»

Fratilor, trebuie declarat razboi serios si tenace Acordului de la Balamand, semnat, UNILATERAL de BOR (din care, cu durere, facem parte…)! Ar trebui ca parinti mari ramasi in viata, precum parintele Justin Parvu, sa puna problema in discutie, sa se mobilizeze lumea serios (fara isterii), mai serios decat in cazul pasapoartelor. Ce folos daca lumea nu ia documente cu cip, dar ajunge sa creada asa cum a semnat sinodul BOR? Stiti ca la Viena acum cativa ani, in cadrul saptamanii comune de rugaciune, ortodocsii au recitat crezul cu Filioque si cand o ortodoxa a ripostat un teolog roman de pe acolo i-a zis sa se linisteasca pentru ca nu este nimic grav? Am avut o discutie cu un teolog care a absolvit la Oradea si care s-a dus in strainatate (nu spun unde, insa este vorba de un loc destul de izolat, o insula unde nu exista biserici ortodoxe). Si l-am intrebat daca mai merge la biserica si mi-a zis: cum sa nu, ma duc la misa la catolici. I-am explicat ca nu este corect si ca Sf. Parinti invata altfel. Se pare ca a ramas tulburat de cele spuse de mine, astfel incat mi-a scris peste cateva zile ca a inceput sa caute care este adevarul si, in primul rand, a intrebat pe preotul profesor care i-a condus lucrarea de licenta, un parinte tare de treaba si duhovnicesc (asa il descria el…). Iar preotul profesor stiti ce i-a raspuns? Ca nu-i nicio problema si ca sa mearga in continuare linistit si sa nu bage in seama ce am zis eu, ca nu stiu ce vorbesc, pentru ca Sinodul a semnat documentele cutare si cutare de recunoastere. Asemanator am patit cu cineva din Franta, care apoi aproape ma ocara pentru ca i-am spus ca Biserica Ortodoxa nu este de acord cu asemenea practici. S-a dus si a intrebat la cei de sus, de la centru, si i s-a raspuns „documentat” (cu anii si acordurile semnate – cum spunea el) ca cei care sustin altfel sunt niste aberanti (evident, fanatici). Eu nu am mai insistat, pentru ca mi-am dat seama cu durere ca nu am cu cine, de vreme ce in Apus este tare la moda sa se vorbeasca de patristica, fara insa, sa se urmeze Parintilor cu adevarat. Si asa se petrece si la noi: un alt mare preot profesor de la Bucuresti (va dati seama ce se poate petrece in facultatile din Apusul tarii, daca la Bucuresti se spun asemenea lucruri), cand a fost intrebat, intr-o problema legata de ecumenism, daca este constient ca Sf. Parinti invata ALTFEL decat spunea el, ar fi raspuns: DA, STIU CA PARINTII INVATA ALTFEL, CA SUNT MAI INTRANSIGENTI, INSA PE NOI BUNUL SIMT NE INVATA SA FACEM ALTFEL. Iata inca un idol al teologiei moderne corecte politic: bunul simt!… Va doresc, pe de-o parte pace tuturor, si, pe de alta parte, nelinistea cea buna, despre care vorbeste par. Paisie Aghioritul! Rugati-va si pentru mine si iertati daca am gresit cu ceva!

Foarte interesant este si raspunsul celor de la razbointrucuvant:

@MM:

Nu am trecut cu vederea, pentru ca… totusi nu am dat orbeste textele, ci le-am prelucrat/editat, asa cum facem cu tot ce apare la noi pe site.

Problemele pe care le pui sunt grave si serioase. In treacat fie spus, poate ai remarcat, totusi, acest text, pentru noi surprinzator, avand in vedere ca a aparut in Lumina: http://www.razbointrucuvant.ro/recomand ... ul-lumina/

Contrazice exact teza ca schisma a fost o ”neintelegere”.

In nota noastra am precizat ca exista, totusi, si o alta catolicizare de care se face foarte putina vorbire, desi afecteaza foarte mult si vizibil Biserica. O catolicizare care nu se regaseste la nivelul dogmei, ci la nivelul intelegerii, al practicii, al modului in care este transformata patriarhia (ca institutie) si episcopia. Oare despre acest lucru nu s-ar cuveni sa vorbim, sa problematizam? Sa punem nelinistea cea buna? Nu se vad deja roadele acestei ”catolicizari” insidioase si perfide, nu se vede timorarea preotilor mai ales din eparhia lui PF? Ba chiar am spune ca o astfel de ”catolicizare” e mai perfida si mai periculoasa decat un acord, grav ce-i drept, semnat dar neinsusit de pleroma, care nu a avut consecinte decisive la nivel de dogma. Mai ales ca e mai veche si incepe din secolele trecute, sub influenta duhului apusean si a perioadei pasoptiste-cuziste.

In ceea ce priveste Acordul de la Balamand, noi vom mai reveni, cu ajutorul Domnului, asupra subiectului si vom semnala atunci mai clar, mai evident, problema semnarii sale de BOR si celelalte lucruri precizate de fratia ta in comentariul de mai sus. Cu amendamentul ca asta nu inseamna nimic la nivelul plinatatii harului Bisericii. Nu vad de ce am spune ca facem parte cu ”durere” din BOR. E ca si cum am spune ca facem parte ”cu durere” din Trupul lui Hristos. Facem parte cu bucurie, ca e Hristos, cu durere ca suntem pacatosi si nevrednici de acest har, asa poate ca da, merge… Deci aici credem ca gresesti. BOR, aflata, de altfel, in comuniune cu BO Universala, este biserica deplina si …atat. Putem spune, in schimb, ca avem durere ca a fost semnat acordul cu Balamand. Da, si durere ca si alte biserici ortodoxe au facut propriile lor compromisuri, au practicile lor pe care daca le compari cu canoanele te iei cu mainile de cap, iar cel mai grav compromis dintre toate a fost ridicarea anatemelor, ca practic de acolo incepe.

Acum, revenind la subiect, te rugam, daca poti, sa aduci si citate din respectivul capitol al manualului de religie – e o chestiune foarte serioasa si vrem sa o semnalam cum se cuvine, nu doar de verificare, ci de atentionare publica aici. In ceea ce priveste o campanie, stii si fratia ta starea ortodoxiei ”luptatoare”. Noi vom face ce putem, asa cum am inceput si cu amendamentele mentionate. Si mai e ceva: totusi nu e bine sa transformam intr-un cal de bataie subiectul, si nici tratat intr-o cheie lemnoasa si strict teoretica, militanta. Campanii si ”razboaie” in spatul ortodox autohton am mai vazut, si am vazut si roadele lor. Cea mai buna campanie ar fi sa punem inceput bun pocaintei, adica sa constientizam pe cei din Biserica nu doar asupra problemei x sau y, ci asupra intregului nor de probleme care sta deasupra noastra, atarnand de glasul unei trambite ca sa ni se pravale peste cap, zdrobindu-ne. Poate daca am incepe asa campaniile, ar aduce alte roade.. Zicem si noi…

apasarar

Mesaj necititde apasarar » 17 Aug 2012, 18:34

Citeam intr-o carte a parintelui Arsenie Boca ca pe vrem,ea lui Isaia a fost un om din tribul lui Veniamin , un cap de familie si acest om azis oamenilor lui, mai vad ca e bine sa traim in saci si sa mancam mai slab. Hai sa facem de acum inainte asa si s-au jurat PARCA sa faca asta. Ei bine Imparatul a aflat si i-a zvarlit la zdup dar acum ei ce sa faca au zis, noi continuam asa si a venit ingerul si i-a luat si i-a dus intr-o tara indepartata unde au stat si peste 1000+ de ani un pustnic a fost dus de Dumnezeu sa-i viziteze:

1. Se mantuiesc toti
2. Ingerii buni le apar si ii ajuta si le construiesc cele necesare traiului
3. L-au acceptat pe IIsus, normal
4. Mananca fructe

Nimeni nu spune ca noi nu putem ajunge aici. Ei probabil nu o sa treaca prin tribulatie.

apasarar

Mesaj necititde apasarar » 17 Aug 2012, 19:33

Rusia a treia Roma:

"THE THIRD ROME IN HISTORY AND IN PROPHECY

Can it really be that no one today is even slightly familiar with the "Povest' o belom klobuke" ("The Tale Of The White Cowl") -- that very same Cowl which was placed upon the head of Patriarch St. Tikhon, nearly a century ago?

The "Povest'" (which is an integral part of Russian Church history) clearly states that St. Constantine was baptized by Pope St. Sylvester shortly after the miraculous victory that Christ gave him over his pagan rival, Maxentius, at the battle on the Milvian Bridge (AD 312) and not "on his deathbed" by Eusebius of Nicomedia, as modern "scholarship" so likes to assert.

For that service, in gratitude, Constantine bestowed upon St. Sylvester the dignity of wearing a White Cowl, which is symbolic of the purity of the Orthodox Faith and the Radiant Third-day Resurrection of Christ.

Soon after the Church in Rome fell to the Appollinarian heresy, the then-Pope, commanded to do so by an Angel of the Lord who appeared to him in a threatening dream, sent the Cowl to the Patriarch of Constantinople.

Later, a "radiant youth" (also an Angel of the Lord) appeared to the then-Patriarch of Constantinople and commanded that he send the Cowl on to the Holy Russian Land:

"For Old Rome hath fallen away from the glory and the faith of Christ through pride and self-will; in New Rome, which is in the City of Constantine, the Christian faith will likewise perish through Hagarene (Muslim) violence; while upon the Third Rome, which is in the Russian Land, the Grace of the Holy Spirit hath shone forth" ... for "there truly is the faith of Christ glorified" ... "and honoured ... more than anywhere else on earth".

"The Tale Of The White Cowl" further predicts the establishment of a patriarchate in Rus' ("... and the great rank of Patriarch ... will be given to the Russian Land in its time, and that nation will be called radiant [or: Holy] Rus'").

This prophecy would only find fulfillment in 1589, one hundred thirty six years after the "infidel Turks" broke down the gates of the City of Constantine and a century and a half after the Greeks had betrayed their Faith in Florence.

With the establishment of the Russian Patriarchate, the White Cowl became the headgear of Russia's Patriarchs (St. Tikhon being the last to wear it legitimately).

Thus, the Third Rome was spiritually linked with the First, by way of the Second (II [IV] Esdras 11). And, inasmuch as "a Fourth [Rome] there shall not be", the "Povest'" informs us that "at the end [of the Age] all Christian realms will come together into a single Russian Tsar'dom [i.e., the Third Rome resurrected], on account of the Orthodox Faith ... and the Lord will exalt the Russian Tsar' over many nations...".

This prophecy was also passed on to us by, among others, St. Seraphim of Sarov, who informs us that even the antichrist will tremble at the mere mention of the Russian Tsar'!

We know, for example (according to the prophecies of St. Feofan of Poltava) that "n Russia, the startsy [elders] used to say, through the will of the people, the Monarchy and Autocratic rule will be restored. The Lord has forechosen the future Tsar'.

"He will be a man of burning faith, of brilliant mind and of iron will. First of all, he will bring about order in the Orthodox Church by removing all the false, heresy-preaching and lukewarm hierarchs. And very many indeed -- almost all, with few exceptions -- will be those removed by him: while new ones, true and steadfast hierarchs, will take their place.

"Through the female line, he will be from the lineage of the Romanovs. Russia will be a mighty state, but only for 'a short time'. ... After that, the antichrist will come into the world, with all the horrors of the end, as described in the 'Apocalypse'."

Elsewhere, St. Feofan states:

"Oh, Russia, Russia! How terribly has she sinned before the loving kindness of the Lord.

"The Lord God favoured Russia, and He gave her that which He had not given to a single other nation on earth. And this nation turned out to be so ungrateful.

"She left Him; she rejected Him; and it is therefore that the Lord has given her over to be tormented by devils. The devils took up their residence in the souls of men, and the nation of Russia became possessed; literally, devil-ridden.

"And all the terrible things that we hear about what went on -- and what continues to go on -- in Russia: all the sacrilege, all the militant atheism and theomachy, -- all of this stems from her being possessed by devils.

"But, through the inexpressible mercy of God, this possession will pass and the nation will be healed. The nation will turn to repentance; to faith.

"That will occur, which none expects. Russia will be resurrected from the dead, and the entire world will be astonished.

"Orthodoxy in her will be reborn and triumph. But that Orthodoxy which had existed formerly will be no more.

"The great startsy have said that Russia will be reborn; that the people themselves will restore the Orthodox Monarchy. A mighty Tsar' will be placed upon the Throne by God Himself.

"He will be a great reformer, and he will be strong in the Orthodox faith. He will cast down the unfaithful hierarchs of the Church.

"He himself will be an outstanding personality, with a pure and holy soul. He will possess a strong will. He will be of the Romanov Dynasty, through the maternal line.

"He will be God's Chosen One, obedient to the Lord in all things. He will transform Siberia.

"But this Russia will exist only for a very short time. Soon thereafter will come to pass that of which the Apostle John speaks in his 'Apocalypse'."
"

Înapoi la “DOGMATICĂ şi CATEHISM”