Avand in vedere profilul ortodox al forumului consider (cu supunere de simplu membru) ca e timpul sa expunem pe scurt ce inseamna si de unde vine Ortodoxia
Eu stiu ca este scris "Tovarasiile rele strica obiceiurile bune" si culmea Pavel citeaza din cartea unor filozofi pagani atunci cand vorbeste elinilor. Plus de asta ne sta in spate un nor imens de martori(ma refer in special la Sfintii Parinti care au citat si citit carti filozofice care contraveneau credintei crestine. Fratilor sa nu uitam celebrul discurs al lui Pavel din areopag, cand infrunta(argumentand solid) pe stoici, epicurieni si toate coloraturile filosofice.Vorbele rele strică obiceiurile bune.
Frate fii un pic sincer inaintea lui Dumnezeu. Cum te-ar putea mantui Sfanta fecioara Maria daca unul singur mantuieste si acela este Dumnezeu Tatal prin jertfa Fiului prin puterea Duhului Sfant? A murit ea pentru tine? Nu a fost de ajuns jertfa Domnului Isus?„Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuieşte-mă pe mine, păcătosul/păcătoasa!”
&ce inseamna pentru noi orodocsii: dreapta credinta (sau dreapta slavire).
Nu am vazut decat niste conglomerate de sfaturi "ortodoxe" cu usoare urme de pasaje biblice, plus un iz al crezului de la Niceea din 325(pe care il consider unul din cele mai complete crezuri).ce inseamna si de unde vine Ortodoxia si datorita faptului ca au aparut abateri, divergente si "atacuri" pe acest forum (mai mult sau mai putin vadite) asupra dreptei credinte asa cum o avem noi de la Insusi Domnul, Dumnezeul si Mantuitorul nostru Iisus Hrisos.
****************Frate fii un pic sincer inaintea lui Dumnezeu. Cum te-ar putea mantui Sfanta fecioara Maria daca unul singur mantuieste si acela este Dumnezeu Tatal prin jertfa Fiului prin puterea Duhului Sfant? A murit ea pentru tine? Nu a fost de ajuns jertfa Domnului Isus?„Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuieşte-mă pe mine, păcătosul/păcătoasa!”
Cuvântul "ortodox" este folosit cu referire la credinţă încă din primele secole, nemaivorbind de sec. VII-IX. Este adevărat că acest atribut nu era folosit ca o denumire oficială a Bisericii, dar pt noi acest lucru nu contează atât de mult. E chiar nesemnificativ. Denumirea oficială a Bisericii este: "Una, Sfântă, Sobornicească (echivalent al lui καθολική) şi Apostolică".Cuvântul "ortodox" a avut circulaţie în Răsărit în special după despărţirea Bisericii la 1054, între catolici şi ortodocşi. Până la 1054 Biserica s-a numit catolică şi grecii se numesc pe sine şi astăzi catolici în înţelesul că credinţa aceasta e o credinţă care e peste tot. Şi cuvântul catolic este de fapt tot de origine greacă însă pentru că cei din Apus s-au numit pe sine catolici, aşa cum sunt ei astăzi, adică despărţiţi de credinţa ortodoxă, ca să nu se facă confuzii între catolicii din Apus şi catolicii din Răsărit, cei din Răsărit nu s-au mai numit catolici ci s-au numit ortodocşi, cu dreaptă mărire.
Este adevarat?
Pentru dumneavoastra poate nu e semnificativ. Pentru mine in schimb este:Cuvântul "ortodox" este folosit cu referire la credinţă încă din primele secole, nemaivorbind de sec. VII-IX. Este adevărat că acest atribut nu era folosit ca o denumire oficială a Bisericii, dar pt noi acest lucru nu contează atât de mult. E chiar nesemnificativ. Denumirea oficială a Bisericii este: "Una, Sfântă, Sobornicească (echivalent al lui καθολική) şi Apostolică".
Insusi Pavel provenea dintr-o "secta" si nu gresesc daca o numesc asa, cea a fariseilor(una extremista, radicala). Ce vreau sa spun cu asta. Daca Pavel a fost fariseu, nu se mai numea el iudeu?
Hai sa lasam conceptiile proprii, gardurile denominationale si sa venim cu ceea ce Dumnezeu ne-a lasat ca mostenire prin Scripturi..
Nimeni nu spune asta. Dumnezeu mântuieşte pe cine vrea. Poate să mântuiască şi pe un budist, dacă vrea. Dar, în Biserica Ortodoxă mântuirea este mai sigură, pentru că aici este plinătatea Adevărului şi a Harului şi nu lipseşte nimic din cele necesare mântuirii. În afara Bisericii Ortodoxe mântuirea este un risc, şi încă unul prea mare... Nu se merită să încerci...crede-ti voi ca ceilalti care s-au numit alfel decat crestini ortodocsi, vor merge in iad? Sunt ei condamnati pentru faptul ca nu au imbratisat invatatura ortodoxa?
Nimeni nu se grăbeşte la nimic, numai că un aconfesionalism ca al frăţiei tale seamănă de fapt cu o nouă convesiune pt care, poate, încă nu s-a găsit o denumire potrivită...Va avertizez in numele Domnului Iisus Hristos nu va grabiti sa aruncati cu pietre in cei care nu isi zic ortodocsi, ci mai degraba impreuna sa zidim/lucram in Trupul lui Hristos ce Dumnezeu ne invata prin Dreptarul Sau..
FA 5:38 e tradus mai bine la Cornilescu, iar 5:39 e tradus mai bine în Ediţia Sinodală a BOR.Inca un cuvant: FA 5:38-39...
tare m-as bucura daca [ierom. Petru] si-ar face timp cateva minute sa aduca o traducerea actuala a acestui ultim pasaj..
Cred că ai putea totuşi să scrii mai îngrijit şi să te înveţi să foloseşti codurile BB pt quote ş.a.Imi cer iertare pentru greselile de ortografie si nu numai..
M-am bucurat de explicatiile acelea. In fine nu prea vad ce schimba asta vizavi de ce am zis.Nu, el nu era iudeu, ci evreu (cf. 2 Corintheni 11:22 şi Filipeni 3:5)! Am explicat în altă parte noţiunile şi diferenţele.
O intrebare: Daca Traditia Bisericii intra in contradictie cu Scriptura ce faceti atunci? Desigur sunteti de acord cu mine ca aruncarea gainii peste groapa mortului nu e o practica in conformitate cu Scriptura si asta doar ca exemplu. O scoatem afara din Sfanta Traditie Ortodoxa? E pagana?Având în vedere că eu prin Scripturi înţeleg şi întreaga Tradiţie a Bisericii, sunt gata să o fac...
Ramane de vazut. Poate ca aceasta plinatate este amestecata si cu multe practici inutile ca sa nu zic in contradictie cu Sfintele Scripturi. Si oamenii peirzandu-se in atatea practici, ritualuri si obiceiuri s-ar putea sa treaca pe langa elementele esentiale mantuirii.în Biserica Ortodoxă mântuirea este mai sigură, pentru că aici este plinătatea Adevărului şi a Harului şi nu lipseşte nimic din cele necesare mântuirii. În afara Bisericii Ortodoxe mântuirea este un risc, şi încă unul prea mare... Nu se merită să încerci...
1. Am vazut(doar au deschis topicul)..1.Nimeni nu se grăbeşte la nimic, 2.numai că un aconfesionalism ca al frăţiei tale seamănă de fapt cu o nouă convesiune pt care, poate, încă nu s-a găsit o denumire potrivită... Şi eu preţuiesc mai mult decât toate numele de "creştin", dar în contextul de după 1054, ba chiar şi mai înainte,3. simplul nume de "creştin" a devenit insuficient pt a desemna "turma" din care faci parte.4. Romano-catolicii, de exemplu, nu sunt creştini (în sensul deplin al cuvântului), pt că ei nu sunt ai lui Hristos, ci papistaşi, pt că sunt ai lui papa - pretinsul vicar al lui Hristos.
În cazul acesta ea nu mai e Sf. Tradiţie. Tradiţia şi Scriptura sunt manifestări ale aceleiaşi Revelaţii divine şi ele nu se pot contrazice.O intrebare: Daca Traditia Bisericii intra in contradictie cu Scriptura ce faceti atunci? Desigur sunteti de acord cu mine ca aruncarea gainii peste groapa mortului nu e o practica in conformitate cu Scriptura si asta doar ca exemplu. O scoatem afara din Sfanta Traditie Ortodoxa? E pagana?
Poţi da exemple concrete, ca să-ţi domenstrez că nu ai dreptate, mai ales acolo unde e vorba de "practici" cu adevărat ortodoxe, adică prevăzute undeva, nu cele "de la babe citire"...Poate ca Ortodoxia este amestecata si cu multe practici inutile ca sa nu zic in contradictie cu Sfintele Scripturi. Si oamenii peirzandu-se in atatea practici, ritualuri si obiceiuri s-ar putea sa treaca pe langa elementele esentiale mantuirii.
1. Am vazut(doar au deschis topicul)..1.Nimeni nu se grăbeşte la nimic, 2.numai că un aconfesionalism ca al frăţiei tale seamănă de fapt cu o nouă convesiune pt care, poate, încă nu s-a găsit o denumire potrivită... Şi eu preţuiesc mai mult decât toate numele de "creştin", dar în contextul de după 1054, ba chiar şi mai înainte,3. simplul nume de "creştin" a devenit insuficient pt a desemna "turma" din care faci parte.4. Romano-catolicii, de exemplu, nu sunt creştini (în sensul deplin al cuvântului), pt că ei nu sunt ai lui Hristos, ci papistaşi, pt că sunt ai lui papa - pretinsul vicar al lui Hristos.
În cazul acesta ea nu mai e Sf. Tradiţie. Tradiţia şi Scriptura sunt manifestări ale aceleiaşi Revelaţii divine şi ele nu se pot contrazice.O intrebare: Daca Traditia Bisericii intra in contradictie cu Scriptura ce faceti atunci? Desigur sunteti de acord cu mine ca aruncarea gainii peste groapa mortului nu e o practica in conformitate cu Scriptura si asta doar ca exemplu. O scoatem afara din Sfanta Traditie Ortodoxa? E pagana?
Poţi da exemple concrete, ca să-ţi domenstrez că nu ai dreptate, mai ales acolo unde e vorba de "practici" cu adevărat ortodoxe, adică prevăzute undeva, nu cele "de la babe citire"...Poate ca Ortodoxia este amestecata si cu multe practici inutile ca sa nu zic in contradictie cu Sfintele Scripturi. Si oamenii peirzandu-se in atatea practici, ritualuri si obiceiuri s-ar putea sa treaca pe langa elementele esentiale mantuirii.
Despre asta se discută aici.parinte Petru dvs ati scris ca Noul Testament este o depasire a Vechiului testament,ma intereseaza mult acest subiect .Spuneti-mi va rog cind putem vorbi de o depasire si cind nu(adica in ce situatii)?Care e aportul Vechiului testament?
Înapoi la “DOGMATICĂ şi CATEHISM”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 58 vizitatori