"Rezumatul Vechiului Testament"

Învăţătura de credinţă ortodoxă pt "începători" şi "avansaţi"
apasarar
"Rezumatul Vechiului Testament"

Mesaj necititde apasarar » 04 Sep 2012, 01:27

Matei 7:12."Toate câte voiţi să vă facă vouă oamenii, asemenea şi voi faceţi lor, că aceasta este Legea şi proorocii."

Zicand "că aceasta este Legea şi proorocii.", in intelegerea mea acesta este interpretarea Vechiului Testament facuta de Dumnezeu.

Poate ca asta inseamna ca ceea ce faci aproapelui tau se va intoarce la tine.

Iata cateva posibilitati de aplicare a acestei legi:

Daca vrei mancare, da mancare aproapelui sau roaga-te ca aproapele tau sa aiva mancare.
Daca vrei apa, da apa aproapelui sau roaga-te ca aproapele tau sa aiva apa.
Daca vrei haine, da haine aproapelui tau sa roaga-te ca aproapele tau sa aiva haine.
Daca nu vrei sa fii judecat, nu judeca pe aproapele tau (Matei 7:1). Sau vamesul nejudecator si nejudecat si fariseul judecator si judecat sau talharul de pe cruce mantuit nejudecator catre altii si nejudecat , nebotezat, necuminecat si posibil primul om trecut prin moarte care a intrat in gradina raiului de la iesirea lui Adam. Posibil, caci s-ar parea ca Enoh si Ilie erau deja in rai cand au venit dreptii, ei nemurind. Aşa spune Evanghelia apocrifă a lui Nicodim.

Daca vrei casa, da casa aproapelui tau sau roaga-te pentru aproapele tau sa aiva casa.
Daca vrei bani, da bani aproapelui tau sau roaga-te ca aproapele tau sa aiva bani.
Daca vrei viata , da viata aproapelui tau sau roaga-te ca aproapele tau sa aiva viata.
Daca vrei sanse mai multe, da mai multe sanse aproapelui tau sau roaga-te ca aproapele tau sa aiva mai multe sanse.
Daca vrei sa fii mantuit , da mantuire aproapelui tau sau roaga-te pentru mantuirea aproapelui tau.
Daca nu vrei sa cazi, ajuta pe aproapele sa nu cada sau roaga-te ca aproapele sa nu cada.
Daca vrei viata usoara roaga-te pentru aproapele tau sa aiva viata usoara sau fa viata usoara aproapelui tau.
Daca vrei binecuvantare, da binecuvantare aproapelui tau sau roaga-te pentru binecuvantarea aproapelui tau.
Daca vrei sanatate, da sanatate aproapelui tau sau roaga-te ca aproapele tau sa aiva sanatate.Sfantul Serafim de Sarov s-a rugat pentru aparitia uni izvor tamaduitor care tamaduieste si azi.
Daca vrei iertare, da iertare aproapelui tau sau roaga-te pentru ca aproapele sa aiva iertare.
Daca vrei stergerea datoriilor, sterge datoriile aproapelui tau sau roaga-te ca aproapele tau sa aiva datoriile sterse.

Deasupra la tot ceea ce ne gandim este mila lui Dumnezeu. Judecata omeneasca este diferita de judecata lui Dumnezeu deci ce e scris mai sus poate fi gresit prin introducerea unor idei personale. Daca acesta este cazul sa ma ierte Dumnezeu , sa aduca Dumnezeu corecturile necesare si sa faca Dumnezeu ca acest sermon sa aduca doar roade bune si mantuire la toti cei ce il citesc. Sa dea Dumnezeu mantuire la toata lumea. Amin.

Multumesc de editare. E mult mai frumos editat si am invatat azi de tagul legend.

Aici se termina sermonul. Cateva idei:
Despre neputinta religiilor de dinainte de Hristos1.Referitor la Evanghelia apocrifă a lui Nicodim ea spune undeva ca totii oamenii adormiti pana la IIsus mergeau in iad. Iadul avea totusi o parte pentru cei drepti . Deci toate religiile inainte de crestinism, pana la IIsus , nu au reusit sa aduca dintre cei morti la rai cum o face crestinismul. Si acum unele doctrine Protestante RATACITE cauta adevarul in Legea Cea Veche si in celebrarea Sambetei si altele ca astea nestiind ca Legea cea Veche nu a putut duce la rai pana la IIsus oameni ca Regele David, Abraham, Profetii Ieremia si altii.

Iata ca in Evanghelia apocrifă a lui Nicodim doi baieti ai dreptului Simeon care au fost morti povestesc in fata Sinedriului cum IIsus a venit la cei din iad , unde erau si ei , si i-a inviat cu trupul.Apoi ei povestesc cum au fost scosi oamenii din iad si introdusi in rai. As vrea sa semnalez urmatoarea propozitie de care nu garantez valoarea de adevar: "We then were in Hades, with all who had fallen asleep since the beginning of the world. " Aici ei spun ca erau in Hades sau iad sau Sheol cu toti cei adormiti de la inceputul lumii, Enoch si Ilie nefiind morti iata nu conteaza. Deci de la Adam pana la crucificarea lui IIsus, toti cei ce au murit au ajuns in iad si IIsus care este salvator si Dumnezeu a venit sa-i scoata. Deci religiile dinainte de crestinism, pana la IIsus s-ar parea ca nu au dus pe nimeni mort in rai cum face acum crestinismul.

Sunt laudate unele religii ca au 5000 de ani vechime si ca au intelepciune. Ce folos este aceasta daca nu pot baga oameni in rai. Mare atentie la yoga si la religiile estice care sunt vrajitorie si unele probabil ca si idolatrie. Probabil ca cine vrea mantuire: Crestinismul si botezul.
Despre ce poate insemna sa fii dreptMatei 25
31. Când va veni Fiul Omului întru slava Sa, şi toţi sfinţii îngeri cu El, atunci va şedea pe tronul slavei Sale.
32. Şi se vor aduna înaintea Lui toate neamurile şi-i va despărţi pe unii de alţii, precum desparte păstorul oile de capre.
33. Şi va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele de-a stânga.
34. Atunci va zice Împăratul celor de-a dreapta Lui: Veniţi, binecuvântaţii Tatălui Meu, moşteniţi împărăţia cea pregătită vouă de la întemeierea lumii.
35. Căci flămând am fost şi Mi-aţi dat să mănânc; însetat am fost şi Mi-aţi dat să beau; străin am fost şi M-aţi primit;
36. Gol am fost şi M-aţi îmbrăcat; bolnav am fost şi M-aţi cercetat; în temniţă am fost şi aţi venit la Mine.
37. Atunci drepţii Îi vor răspunde, zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând şi Te-am hrănit? Sau însetat şi Ţi-am dat să bei?
38. Sau când Te-am văzut străin şi Te-am primit, sau gol şi Te-am îmbrăcat?
39. Sau când Te-am văzut bolnav sau în temniţă şi am venit la Tine?
40. Iar Împăratul, răspunzând, va zice către ei: Adevărat zic vouă, întrucât aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, prea mici, Mie Mi-aţi făcut.

Unii oameni ar putea sa spuna: Bine mai, dai dai dar de unde. Odata m-am rugat sa aflu secretul bunastarii. Din cate am inteles daca dai 1 leu primesti insutit pe Pamant si/sau in viata viitoare. Deci cu cat dai mai mult cu atat ai mai mult.

Deci la inceput dai 1 leu sau cat vrei apoi primesti 100, tii 90 pentru tine sau cat vrei si daca dai 10 primesti peste 1000 apoi tii 900 sau cat vrei si dai restul de exemplu daca dai 100 si primesti peste 10 000 si tot asa. Poate dura cateva luni, un an pana vin inapoi banii dar daca nu dai de unde sa vina.

Parca undeva scria, celor ce au le dau mai mult, insutit nu?. iar celor ce nu au le iau si ce au, deci daca nu dai milostenie si banul nu se inmulteste se termina si Doamne fereste de a ramane fara bani in saracie. Daca nu ai bani da rugaciune.

Ne uitam la Statele Unite care tot da bani, da bani ajuta si iata ca primeste bani inapoi si e cea mai bogata natiune. Sau la oamenii bogati cata milostenie fac. Asta este in concordanta si cu Daca vrei bani da bani la aproapele.

Daca vrei servici fa voluntariat. a fost o perioada in care fiecare faceam voluntariat si multi aveau servici. In US liceeni trebuie sa faca voluntariat vreo 20-100 de ore in liceu si multi isi gasesc de lucru chiar in liceu.

Poate si la facultatile de Teologie ar fi bine sa se introduca voluntariatul pentru cresterea notelor sau mediilor daca e necesar sau fara nici un efect asupra mediilor ,nu obligatoriu caci poate sunt cazuri cand omul nu poate fiind prins in multe probleme, munca gratuita un numar de ore care sa dea servici la viitorii absolventi.

Am citit o poveste cu un calugar inaintevazator . El avea o parte din bani si ii punea intr-o sacosa. Cand venea cineva la el baga mana in sacosa si cati bani lua in mana atatia dadea ca milostenie. Odata i-a zis cineva , De ce dati ca se termina banii. Parintele a zis, nu e asa, uite eu dau acum 4 monezi dar ai sa vezi ca imi vin 40 si asa a fost, imediat a primit 40 donatie si banii din plasa am inteles ca nu se terminau niciodata.

Probabil era si ceva rugaciune aici dar probabil nu era necesara.

Daca vreodata ajungeti fara mancare, binecuvantati Creatia si Dumnezeu va va trimite mancare in intelegerea mea. Ziceti de 30 de ori:
Doamne binecuvanteaza toata Creatia acum si pururea si in vecii vecilor . Amin.
Despre cat de mult bine se poate face prin rugaciune adica prin comunicarea cu Dumnezeu care are putere infinita3.A treia informatie este ca desi s-ar parea ca mirenii pot face fapte mai mari decat calugarii caci probabil au resurse mai multe, adevarul e ca cei ce sunt calugari pot face mai mult bine. De ce este asa?

Puterea uni om cu tot cu resursele lui materiale si cunostintele lui sa zicem ca este unu. Puterea unui inger cazut, nemuritor sa zicem ca este 1 miliard iar puterea lui Dumnezeu este infinita. Prin rugaciune iata ca faptele pe care le pot face calugarii cu ajutorul puterii infinite a lui Dumnezeu sunt extraordinare. Desigur ca accesul la rugaciune si la puterea infinita a lui Dumnezeu si la aceste fapte este posibil si la mireni.

3.1. Asa cum am spus Sfantul Serafim de Sarov prin rugaciune la Dumnezeu a realizat un izvor tamaduitor care vindeca si astazi. Cati bolnavi vindeca un medic si pentru cat timp? Pentru 40 de ani. Iata ca puterea lui Dumnezeu ceruta prin rugaciune de catre sfantul Serafim de Sarov poate vindeca sute de ani prin acel izvor tamaduitor. De asemenea rugandu-se pentru ploaie si recolte bogate si aducand ploaia si recoltele bogate, parintele Arsenie Boca a dat de mancare la multi oameni .
Chiril si Metodiu au adus miliarde de oameni pentru sute de ani la ortodoxie, si ma gandesc la rusi.

3.2.Imi amintesc de Manastirile Crasna, si altele care fac pomeniri la Sfanta Liturghie pentru cei decedati pentru 7 ani contribuind la mantuirea lor. Cum zicea parintele Porfirie, daca te rogi pentru iertarea (include mantuirea?) a 500 000 de oameni din orasul vecin, Dumnezeu face asta.Eu mi-l imaginez pe Parintele Porfirie rugandu-se pentru mantuirea si bunastarea Greciei. Parintele arsenie Boca se ruga pentru bunastarea romanilor si se zice ca prin rugaciunile sale Romania a evitat un razboi. Calugarii se pot ruga pentru mantuirea multor oameni, pentru mentinerea si raspandirea ortodoxiei pe tot Globul si in tot timpul cat va exista Creatia contribuind la mantuirea multor oameni
Parintele Porfirie
"– Există trei grade ale sfinţeniei. Pe treapta mai de jos se află sfântul care, după ce se roagă un sfert de oră, este vizitat de harul sfânt. La sfinţii mai avansaţi, harul vine imediat ce ridică mâinile spre rugăciune; şi mai există o categorie de sfinţi – cei deasupra cărora harul sălăşluieşte în permanenţă.
Vorbindu-mi altădată despre sfinţenie, mi-a spus că sfântul este acela care nu face păcate şi se roagă zi şi noapte cu mâinile ridicate spre Dumnezeu, putând să influenţeze anumite situaţii în mod radical. Ca să înţeleg mai bine, mi-a dat următorul exemplu:
Imaginează-ţi un oraş cu cinci sute de mii de locuitori care păcătuiesc. Într-o mănăstire de acolo trăieşte un călugăr nevoitor, care-şi ridică mâinile curate către Dumnezeu şi-L roagă să nu pedepsească mulţimea aceea de oameni care au păcătuit. Te pot asigura că, de dragul acestui pustnic, Dumnezeu nu pedepseşte cinci sute de mii de oameni.
K.I.: Ceea ce ne povestiţi este uimitor.
H.M.P.: Mi-a mai spus: „Să ştii că nimic nu le este cu neputinţă sfinţilor lui Dumnezeu. Ei pot cere ceva de la Creator şi să primească întocmai ce au cerut. Puterea sfinţilor este foarte mare“.
Este deosebit faptul că părintele Porfirie comunica cu cealaltă lume.
K.I.: Cu Biserica triumfătoare.
H.M.P.: Da. O să vă povestesc un episod care m-a impresionat extraordinar de mult.
Odată l-am vizitat pe părintele Porfirie împreună cu o rudă de-a mea ca să-i spunem că în săptămâna care trecuse murise un om care era neam cu amândoi, iar la mai puţin de 48 de ore a mai murit cineva din familia noastră. Aşa că l-am rugat pe părintele Porfirie să se roage pentru sufletele celor două persoane, fără să-i dăm vreo informaţie despre ele.
Patru zile mai târziu, am fost din nou pe la părintele Porfirie, care ne-a spus:
– Mi-aţi zis să mă rog pentru cutare femeie.
– Da, părinte.
– Era călugăriţă?
– Da.
– Mi-aţi spus cumva voi lucrul acesta?
– Nu.
– Această maică a fost mai înainte căsătorită. S-a călugărit după ce a murit bărbatul ei. Şi bărbatul ei era bun. Dar una e să fii călugăr şi alta e să fii mirean. Însă pentru cea de-a doua persoană despre care mi-aţi spus trebuie să ne rugăm.
K.I.: Cutremurător! Părintele a văzut sufletele celor trei şi a cunoscut în ce stare se afla fiecare. Lucrul acesta dovedeşte că vedea nu numai ce se întâmpla în această lume, dar şi în cealaltă."
Alta poveste
"D.G.: Da. Aceste teme au legătură cu cele duhovniceşti. Odată, părintele s-a dus într-un sat din Evvia, unde a stat o vreme. Oamenilor de acolo le-a spus să planteze meri, piersici şi caişi, indicându-le cum anume să-i îngrijească. Unii l-au întrebat de ce se ocupă cu asemenea lucruri, când ar trebui să-şi vadă de problemele bisericeşti. Dar el le-a răspuns că şi acestea sunt probleme ale Bisericii. Pentru că, dacă vecinul tău sădeşte caişi şi piersici şi tu nu sădeşti, îl forţezi pe copilul tău să devină un hoţ.
Aşadar, lucrurile mărunte ale vieţii sunt strâns legate de cele duhovniceşti. Acesta este duhul ortodox. Ortodoxia nu înseamnă monofizism. Monofizismul este o erezie. Ce înseamnă monofizism? Ca omul să se ocupe numai cu cele cereşti şi duhovniceşti. În Ortodoxie există un echilibru. La fel cum la Hristos, între firea dumnezeiască şi cea omenească este un echilibru perfect.
K.I.: În firea teantropică.
D.G.: La noi nu există monofizism. De aceea, vedeţi că Biserica se roagă pentru casă, atunci când se pune temelia ei, pentru cei care aruncă năvodul în mare, pentru cei care sapă fântâni, pentru ciobani, pentru cei care cultivă via şi aşa mai departe. Aşadar, spiritul căii drepte păstrează echilibrul între cele cereşti şi cele omeneşti."

3.3. manastirile fac multe milostenii:" În Grădina Maicii Domnului, ospitalitatea şi dragostea pentru semeni este una din virtuţile de bază. Ospitalitatea cuprinde dragostea, şi călugării din Sfântul Munte sunt oameni ai dragostei spontane, evanghelice, fără prefăcătorie.
Un astfel de călugăr a fost Nicodim Cipriotul, din Chilia Înălţării de la Schitul Sfânta Ana. Ospitalitatea lui le amintea vizitatorilor de patriarhul Avraam. Fiecare trecător putea să găsească în chilia lui un loc unde să stea. Fiecărei persoane flămânde îi era dată o bucată de pâine şi fiecărui sărac milă şi ajutor. În Cipru fusese bucătarul guvernatorului britanic. Avea darul clarviziunii şi a murit la vârsta de 100 de ani."

3.4.Parintele Paisie facea in fiecare noapte rugaciuni speciale pentru vaduve si orfani sa-i ajute Dumnezeu si numai Dumnezeu stie pe cati a ajutat. Cred ca rugaciunile pentru altii sunt foarte importante. Era un preot care cazuse in betie si cand Episcopul vroia sa-l dea afara el vedea cum mortii ies din pamant amenintandu-l. Chemandu-l pe preot acesta a spus ca din cainta pentru patima betiei merge la cimitir unde se roaga pentru cei morti de acolo. UN calugar de pe Atos facea asta la fel, mergea la cimitir si se ruga pentru mantuirea celor de acolo si probabil ca a primit si el mantuirea conform versului de mai sus.

3.5.Un Parinte Calugar care putea vedea pe Maica Domnului desi lua pomelnice pe care trebuia sa le citeasca doar odata, pe toate le citea de cel putin 60 de ori facand iata de mult mai multe ori decat era necesar si ajutandu-si aproapele care venea cu pomelnic pentru necazurile sale.

3.6.Parintele Porfirie a facut multe rugaciuni pentru cei din jurul lui si aici e un taximetrist multumindu-i pentru o femeie care a ramas insarcinata ca urmare a rugaciunilor parintelui:
"În fine, taximetristul a intrat înăuntru şi a spus:
– Binecuvântaţi, părinte. Doamna cutare mi-a zis să vin şi să vă spun că, într-adevăr, prin rugăciunile sfinţiei voastre, este acum gravidă şi aşteaptă primul ei copil."
O alta poveste despre ascetul Marcu care putea vorbi cu mortii e aici: Nu numai că nu-l speria moartea, ci dimpotrivă îl umplea de bucurie şi de sfântă aşteptare. De aceea a primit de la Dumnezeu harisma de a vorbi cu cei morţi. În chip foarte simplu şi natural, aşa cum el însuşi trăia realitatea morţii şi a vieţii de apoi, comunica cu cei adormiţi ca şi cum ar fi fost vii. Le vorbea, le dădea diverse însărcinări, le trimitea mesaje şi rugăminţi. Iar aceia, prin îngăduinţa lui Dumnezeu, ascultau toate aceste cereri ale cuviosului. Sfinţenia şi simplitatea sfântului sfărâmau toate aceste legături ale morţii.
Odată cuviosul a săpat un mormânt pentru unul dintre fraţii care adormiseră întru Domnul. Fiind epuizat de oboseală, deoarece nu se odihnise deloc toată noaptea şi stătuse numai în picioare, nu a reuşit să facă groapa atât de mare cât trebuia. Când au adus trupul celui mort şi au încercat să-l pună în mormânt, şi-au dat seama că numai cu forţa abia încăpea înăuntru. Atunci fraţii au început să se plângă şi să-i reproşeze cuviosului Marcu:
– Frate, i-au spus, ce fel de mormânt este acesta pe care l-ai săpat? Nici pe cel mort nu-l putem îngropa cum se cuvine, nici să-l ungem cum trebuie, după obicei, cu ulei. De ce l-ai făcut aşa de strâmt?
Cuviosul făcu cu smerenie metanie şi spuse:
– Iertaţi-mă, fraţilor, fiindcă din cauza slăbiciunii trupeşti nu mi-am făcut cum trebuia datoria.
Aceia însă nu se linişteau, ci şi mai mult îi făceau reproşuri.
Atunci cuviosul se întoarse către cel mort şi-i spuse cu simplitate:
– Pentru că este strâmt mormântul tău, frate, te rog să te aşezi singur, cum poţi mai bine înăuntru. Na, ia şi uleiul şi toarnă apoi deasupra ta cât trebuie.
Fără să mai fie nevoie de un al doilea îndemn, cel mort începu să se mişte şi se aşeză singur, cât putu mai bine, în groapa săpată. Apoi întinse mâna, luă vasul cu ulei şi-şi turnă pe faţă şi pe piept în chipul crucii. Îl dădu apoi din nou cuviosului, se aşeză liniştit în cea mai bună poziţie şi rămase nemişcat.
Frica şi groaza se citea pe faţa tuturor fraţilor prezenţi, în faţa acestei minuni. Şi nu peste mult timp aveau să fie martorii unui alt eveniment de acest fel.
Se întâmplă deci, să moară un alt frate, după ani lungi de boală şi de suferinţă. Stareţul îi dădu ascultarea unuia dintre monahi, ca să-l pregătească pe cel adormit pentru îngropare. Şi într-adevăr, după ce acela şterse trupul neînsufleţit cu un burete, aşa cum se obişnuia, se duse la peşteri ca să vadă dacă era gata mormântul. Îl găsi pe cuviosul Marcu şi-l întrebă:
– Unde îl vom pune, părinte Marcule, pe fratele nostru care a adormit? Nu văd să ai nici un loc pregătit.
– Du-te şi spune-i fratelui să aştepte până mâine dimineaţă, pentru că nu am săpat încă groapa. Să mă lase în noaptea asta ca să-i pregătesc mormântul şi după aceea poate să plece către cele cereşti!
– Dar…, părinte Marcule, spuse cu uimire fratele, se pare că nu m-ai înţeles…Fratele nostru este deja mort. Chiar eu i-am şters trupul cu buretele şi l-am pregătit de îngropare. Către cine, deci, să mai adresez rugămintea ta…?
– Bine, dar nu vezi, fratele meu, spuse cu simplitate părintele Marcu, nu este încă gata groapa. Du-te, cum îţi spun şi spune-i mortului: «Marcu păcătosul te roagă să mai rămâi în această lume pentru încă o zi. Până mâine dimineaţă. Şi după aceea vei putea pleca să te întâlneşti cu Hristos, cu Cel pe care-l iubeşti. Între timp acesta îţi va pregăti mormântul şi te va anunţa când e gata».
Monahul nu mai răspunse nimic. Plin de îndoială şi de uimire faţă de cele auzite, se gândi totuşi să facă ascultare. Se întoarse la mănăstire la ceasul în care ceilalţi părinţi începuseră deja slujba înmormântării pentru cel adormit. Se apropie de catafalc şi-i şopti la ureche mortului:
– Frate, părintele Marcu m-a trimis să-ţi spun că mormântul tău nu este gata. De aceea te roagă să mai aştepţi cel puţin până mâine dimineaţă, când te va anunţa.
Îndată cel adormit deschise ochii! Cu mare surpriză părinţii au văzut că sufletul acestuia se întorsese în trup şi că acesta începuse să respire şi să trăiască! Nu se mişcă însă deloc din poziţia în care era aşezat şi nici nu spuse nimănui nimic.
Rămase acolo nemişcat şi tăcut, însă în viaţă, până a doua zi de dimineaţă. Atunci acelaşi frate se duse la peşteri şi-l întrebă pe părintele Marcu:
– Este gata mormântul?
– Gata este. Du-te acum şi spune-i aceluia care aşteaptă: «Marcu păcătosul te roagă să laşi această lume deşartă şi să pleci către veşnicie. Predă deci sufletul tău în mâinile lui Dumnezeu şi lasă trupul tău să fie aşezat în peştera cuviosului Antonie, împreună cu a celorlalţi sfinţi părinţi îngropaţi acolo. Locul tău este pregătit lângă dânşii».
Rugămintea cuviosului fu îndată transmisă fratelui care întârziase plecarea sa din lume. Iar acela, îndată ce o auzi, închise ochii săi şi se stinse definitiv.
Această minune nemaiauzită i-a umplut de uimire sfântă pe părinţii Lavrei şi pe toţi locuitorii Kievului, care nu au întârziat să afle despre cele petrecute. Cu toţii L-au slăvit pe Dumnezeu pentru aceste lucruri minunate, petrecute prin credinţa şi sfinţenia robilor Săi aleşi..

3.7. Sfantul Fanurie face si acum mult bine printr-o rugaciune pe care a spus-o acum multi multi ani.
"Doamne, Dumnezeul nostru, Cel ce ai miluit pe aceștia care au făcut plângere și strigare, fă ca tot cel ce va face o turtă și o va da săracilor să fie ascultat în orice durere dreaptă va avea. Acestea zic, să fie spre iertarea păcatelor mamei mele, care a murit păcătoasă",
și de răspunsul pe care l-a primit el de la Dumnezeu: "Fie Fanurie după cuvântul tău și tot cel ce te va chema pe tine în ajutor să fie ascultat de Mine și tu vei fi ajutorul celor în nevoi".

3.8.Undeva scria ca cea mai mare dragoste pentru aproapele este sa-l aduci la ortodoxie. Sunt in lume 1 miliard plus de musulmani, sute de milioane de hindusi , budisti si alte religii care nu au puterea sa duca oameni la rai si acolo e aproapele venind in lume si fiind aproape de condamnare 16. Cel ce va crede şi se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi. . Deci o milostenie foarte mare este sa faci misiune printre ei si sa-i aduci la viata si mantuire cucerindu-ti mantuirea. Cati oameni au adus la mantuire Chriril si Metodius? Generatii dupa generatii de rusi si iata ca si in vremea din urma Rusia va rezista. Prin rugaciune este posibil sa ceri aducerea la ortodoxie a lumii pentru cat va exista lumea sau sa faci misiune precum Chiril si Metodiu sau posibil utilizand noile technologii informatice in care trimiterea de mesaje la un miliard de oameni devine posibil.
Cand mergi pe tramvai sau autobuz, poti sa zici de mai multe ori ca sa nu irosesti timpul:
Doamne mantuieste cati mai multi oameni si adu la ortodoxie cat mai multe tari, cat mai multi oameni si pentru cat mai mult timp.
Da la cati mai multi oameni ceea ce stii tu ca au nevoie atat in viata aceasta si in toata viata viitoare.
Binecuvanteaza Doamne toata Creatia acum si pururea si in vecii vecilor.
Binecuvantat sa fie Dumnezeu acum si pururrea si in vecii vecilor.
Amin.
Ultima oară modificat 04 Sep 2012, 04:52 de către protosinghel, modificat 1 dată în total.
Motiv: Am avut tare mult de lucru până să aduc textul cel puţin în această stare. Dacă nu ştiţi să folosiţi forumul, ...învăţaţi-vă!

mihai40

Re: "Rezumatul Vechiului Testament"

Mesaj necititde mihai40 » 05 Feb 2013, 12:33

Domnul le stie pe toate. Ce va face a spus deja robilor Sai proorocilor.
Ultima oară modificat 08 Feb 2013, 17:02 de către mihai40, modificat de 4 ori în total.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: "Rezumatul Vechiului Testament"

Mesaj necititde dimitrie » 08 Feb 2013, 01:15

mihai40, corectați-vă mesajul de mai sus, mai ales d.p.d.v. gramatical, sau îl șterg!
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!


Înapoi la “DOGMATICĂ şi CATEHISM”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron