Omnipotenta lui Dumnezeu

Învăţătura de credinţă ortodoxă pt "începători" şi "avansaţi"
Paratraznetul
Mesaje:4
Membru din:10 Mar 2013, 14:31
Confesiune:ateu
Preocupări:Adevarul
Omnipotenta lui Dumnezeu

Mesaj necititde Paratraznetul » 10 Mar 2013, 23:02

Salut,

Am o nelamurire care probabil ca o sa sune ciudat dar sunt curios care este raspunsul. Este ceva ce incerc sa rationalizez de ceva vreme.
Din cate stiu Dumnezeu are anumite calitati: omniscienta, omnipotenta si omniprezenta.
Omnipotenta este acel atribut prin care Dumnezeu poate face să se întâmple tot ceea ce El vrea. Puterea lui Dumnezeu nu are îngrădiri, nici dificultăţi. Iov a recunoscut acest lucru când a spus, "Stiu ca poti sa faci orice si ca nu este nici un gand care sa nu ajunga pentru Tine fapta." (Iov 42:2).

Nu inteleg de ce Dumnezeu nu poate sau nu vrea sa incalce o regula impusa de El insusi daca este in propria defavoare precum si cea a oamenilor. Nu inteleg de ce isi impune sa ramana ascuns ochilor omenirii atat fizic cat si prin prin interventia Sa directa in lumea materiala cand acest lucru garanteaza damnarea eterna a creatiei sale, omul in cantitati tulburatoare.

Am dubii in ceea ce priveste religia ortodoxa in care am fost crescut. Ma uit in lume, la lume. Statistic nu inteleg cum adevarul ortodox este crezut de numai 300-400 milioane de oameni in lume cand 1,5 mld sunt musulmani, 1 mld catolici, 1 mld hindusi etc. Vad miliarde de oameni cu un alt adevar.
Ce imi garanteaza mie acest adevar? Ce imi garanteaza ca daca evit Iadul ortodox nu nimeresc in cel musulman sau hinduist? Cine imi garanteaza ca nu o sa iau teapa?! Un preot care sta la telefon in biserica in timp ce numara banii depusi de creduli care au venit sa venereze degetul mumificat al unui "sfant"?

Multumesc,

mihai40

Re: Omnipotenta lui Dumnezeu

Mesaj necititde mihai40 » 29 Mar 2013, 11:44

Parerea mea este ca lucrurile au o anumita complexitate care atunci cind este observata e mai greu crezuta .
eveminetle tin de un anume plan anterior al lui Dumnezeu pe care e posibil ca noi sa nu il intelegem in totalitate.
-referitor la iadul altor religii din cite stiu el este conceptualizat doar in islam nu insa si in hiduism si buddhism -cel putin nu intro forma vesnica a suferintei -suferinta care incepe aici si nu dupa moarte si tot aici se poate iesi din ea chiar daca pentru asta uneori sint necesare mai multe invieri succesive..
E posibil ca conceptul de "o singura viata are omul" sa faca parte dintre "lucrurile copilariei" la care vom renunta - de care vorbea tot Pavel legat de partialitatea cunoasterii , simtirii si a proorocirii.
Insa deocamdata as zice acest lucru nu trebuie popularizat pt ca omul are tendinta sa lase pe maine ceea ce poate face azi (viata de acum) .
daca este asa atunci acea pierzanie vesnica e posibil sa nu fie chiar vesnica (cei drepti vor fi scosi din iad) dar prin suferinta sa para ca nu se mai termina odata.

reincarnarea orientala nu este o viziune unitara ci difera in anaunte in cele peste 4000 de ramuri orientale -in majoritatea lor reintruparea in animal este vazuta doar ca pedeapsa temporara datorata decaderii morale a caracterului. In rest lantul de intrupari are ca finalitate desavarsirea deplina -conditie a iesirii din lantul lor) care este echivalenta ca si concept cu desavarsirea arhanta crestina.
IIsus a spus "Cine nu este desavarsit cu nici un chip nu poate intra in imparatia cerurilor"
Insa exista un verset in care a fost intrebat legat de invierea tuturor pt judecata (cele 7 neveste) insa El se pare a licitat profitind de ocazie si a raspuns la alta intrebare -cea referitoare la intrarea in Imparatia cerurilor -acolo unde nu vom invia cu trup omenesc ci cu unul ingeresc cumva hermafrodit si unde nimeni nu se mai casatoreste..
In acest fel a ajuat conceptia dogmatica care desi e limitata alta ar fi fost mai greu de purtat de catre noroade.
-alt aspect este necesitatea incercarilor si a suferintei ca parte in procesul didactic interior dar si ca ispasire si plata a unor greseli fie fata de noi fie fata de altii.

cu cit omul se sfinteste cu atit suferintele au sanse sa scada si capacitatea de a fi fericit sa creasca -ceea ce poate insemna si ca oamenii mai profunzi nu mai au atita nevoie de necazuri si suferinte a datului cu capul de sus -ei putind invata si fara incercari - doar din exemple si trairi pozitive.

alt aaspect tine de succesiunea vremurilor -in unele vremuri vin oameni pe pamant cu o medie calitativa mai joasa si in care incercarile sint mai grele pentru toata lumea si chiar se intensifica pe masura ce ne apropiem de zilele ultime ale Judecatii .
-iar in alte vremuri nimic nu mai este rau , cel rau este legat, precum in cer asa e si pe pamant , curge lapte si miere, cunoasterea de Domnul "de la mic la mare" umple tot pmanintul ca apa fundul marilor. -e raiul pe pmant desi oamenii nu sint deplin desavarsiti dar este climatul cel mai propice pentru a deveni sustinuti si de binecuvintarile deosebite care vor curge .
vremui fericite in care si media calitatii umane este deci una rdicata -de aici si necesitatea cernerii justitiare la schimbarea vremurilor rele cu cele bune.

schimbarea aceasta poate fi una cicliica, periosica - la intervale f mari de timp suficient de mare incit lumea ca civilizatie sa uite ca au mai fost si alte Judecati si alte Potopuri intre ele , nimic nefiind nou sau care sa nu mai fie iar in viitor (conf. cu Ecclesiastul 1)

-cei alesi si cei nealesi sa se refere la realitati ale momentului , in Epoci viitoare cei alesi de azum sa fie deja ntre ingeri iar cei nealesi acum sa fie alesii vremurilor viitoare .

pina la urma situatia ramurilor reigioase actiale nu va ramane asa ci se va realiza o religie unica -acel nou legamant" in care nimeni nu va invata pe altul caci toti vor sti despre Domnul- lucru desprins
din Apoc -legat de inchinarea tuturor neamuilor "in lumina ei"-cetatea coborita pe pamant cu semnificatii mai adinci venite din continutul curtii interioare
-din Zaharia 14 legat de obligativitatea inchinarii tuturor popoarelor oprin lipsa ploii si de mentiune ca atunci "Domnul va fi imparat peste tot pmantul si Domnul va fi unul singur si tot asa numele sau unul singur"
-din Isaia 66 legat de adunarea laolalta a tuturor popoarelor intro inchinare "din sabat in sabat si din luna noua in luna noua"

DanielaP
Mesaje:6
Membru din:26 Mar 2013, 14:14
Confesiune:ortodox
Preocupări:Lectura, cunoasterea in general

Re: Omnipotenta lui Dumnezeu

Mesaj necititde DanielaP » 29 Mar 2013, 13:47

Imi permit si eu in calitate de simpla crestina sa dau cateva raspunsuri intrebarilor lui Paratraznetul.
Dumnezeu nu ramane deloc ascuns in fata oamenilor, dimpotriva, se descopera oricui: "bate si ti se va deschide". Numai ca ateii nu vor crede "nici daca va invia cineva din morti". Ei vor gasi in permanenta explicatii mai mult sau mai putin rationale chiar si acolo unde logica umana este evident depasita.
De pilda, toate minunile facute de Iisus desi au fost facute in vazul tuturor, nu au fost crezute, fie din interes, fie din ignoranta.
Cand spun interes ma refer la farisei, romani s.a.m.d. care nu voiau sa-si piarda adeptii! Din pacate religia a fost folosita nu de putine ori ca putere coercitiva impotriva oamenilor. De pilda faraonii se autocatalogau ca fiind zei cu puteri supranaturale astfel incat sa poata tine poporul supus orbeste. O domnie a fricii si a manipularii!
Iisus face clar diferenta intre puterea politica (legile oamenilor) si credinta in Dumnezeu si legile Acestuia: "Dati-i Cezarului pe cele ale Cezarului, iar lui Dumnezeu pe cele ale lui Dumnezeu!".
Al doilea motiv al necredintei spuneam ca este cel al ingnorantei sau, altfel spus, al fricii de schimbare. Daca un ateu convins ar trebui sa-L accepte pe Dumnezeu, pai asta ar insemna sa-si schimbe intreaga viata dupa legile si poruncile Lui! Nu este tocmai la indemana sa renunti la un anume stil de viata, la diferite beneficii si la comoditatea pe care o presupune ateismul. Iar schimbarea tuturor certitudinilor si a ratiunilor de a fi ale cuiva, determina un cataclism sufletesc. Deci, e mai simpla ignoranta.
Acum poate veti intreba de ce Dumnezeu nu se reveleaza in toata slava Lui, altfel spus de ce cand nu-I recunoastem autoriatea nu ne pedepseste pe loc sau nu-si face simtita imediat prezenta. Raspunsul este foarte simplu: liberul arbitru. Toti avem in noi constiinta binelui si a raului. Stramosii nostri Adam si Eva au mancat din pomul cunoasterii, drept consecinta avem de ales.
Mantuitorul spune Apostolilor sa paraseasca cetatile unde nu sunt primiti: "Si daca intr'un loc nu va vor primi, nici nu va vor asculta, plecand de acolo scuturati-va praful de sub picioare, spre marturie impotriva lor. Adevar va graiesc: In ziua judecatii, mai usor le vor fi Sodomei si Gomorei decat cetatii aceleia". Plata neascultarii lor va fi ceruta la judecata de apoi, nu imediat! A crede in Dumnezeu si a te supune poruncilor Lui reprezinta o alegere, fara constrangeri imediate si evidente.

In privinta celorlalte religii, cum spuneam orice om are constiinta binelui si a raului. In majoritatea religiilor este considerat pacat sa furi, sa omori etc. Cei care nu L-au primit pe Dumnezeu sau nu au auzit de El, am convingerea ca vor fi judecati in contextul vietii lor. Vadem ca astazi mai mult decat oricand, Dumnezeu poate fi cunoscut prin toate mijloacele indiferent de pozitia geografica a fiecaruia dintre noi. Se face cunoscut prin mass-media sau internet, unde exista nenumarate marturii extrem de graitoare. Ba, si mai mult, Dumnezeu isi face simtita prezenta prin dovezi stiintifice.

VCristian
Mesaje:5
Membru din:14 Mai 2013, 23:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Teologie

Re: Omnipotenta lui Dumnezeu

Mesaj necititde VCristian » 17 Mai 2013, 00:43

La aceasta tema am putea spune scurt si cuprinzator urmatoarele Dumnezeu poate sa faca toate;dar nu vrea sa faca toate cate poate;pt ca poate sa piarda lumea dar nu vrea,
iar despre faptul ca Dumnezeu sta ascuns ochilor ,aducem aceste cuvinte frumoase poetice:
Orbule,te-ntreb pe tine si raspuns gandit iti cer/Daca soarele tu nu-l vezi,nu e soarele pe cer?/Ca si soarele din slava,Dumnezeu cuprinde firea/Cei ce cred IL vad in toate,orbii nu-L vad nicaierea!
daca Dumnezeu s-ar arata pe fata in aceasta lume ,ce plata am mai avea noi ? caci atunci toti ar crede,El nu sileste pe nimeni sa ai faca voia,pt ca aici sta frumusetea ,Ziditorul nu ne a facut ca niste roboti ,sa facem fortati voia Lui,
Fericit este cel ce nu a vazut si a crezut Ai spune lui Toma etc
iar in ceea ce priveste ortodoxia comparata cu celelalte credinte,nu sti ca Matei spune:Intraţi prin poarta cea strâmtă, că largă este poarta şi lată este calea care duce la pieire şi mulţi sunt cei care o află.Şi strâmtă este poarta şi îngustă este calea care duce la viaţă şi puţini sunt care o află.
Iar pt autenticitatea ortodoxiei vezi Istoria bisericeasca si ea va atesta adevarul Ortodoxiei
Sper ca am fost de folos ,Doamne ajuta


Înapoi la “DOGMATICĂ şi CATEHISM”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX