Iar eu, după îndelungi nedemeriri şi căutări, sunt de acord că ziua a fost de fix 24 de ore.Trebuie sa recunosc ca nu sunt de acord cu ideea de 24 de ore a unei "zile a creatiei"
:PIar eu, după îndelungi nedemeriri şi căutări, sunt de acord că ziua a fost de fix 24 de ore.Trebuie sa recunosc ca nu sunt de acord cu ideea de 24 de ore a unei "zile a creatiei"
Si eu am gasit la fel la Sfantul Efrem Sirul, la Sfantul Vasile cel Mare st la Sfantul Ioan Gura de Aur. Iar explicatiile lor au fost suficient de convingatoare, mai ales ca nu suntem necredinciosi, ci toate le primim prin credinta. (Nu am fost de fata nici la nasterea in timp a Mantuitorului, dar ne-am da si viata pentru a marturisi ca Maica Domnului este Pururea Fecioara!)... eu, după îndelungi nedemeriri şi căutări, sunt de acord că ziua a fost de fix 24 de ore.
...despre cate zile (zile in actul creatiei) se vorbeste in cartea Facerii? Ce s-a facut in fiecare?
Parerea Bisericii s-a format ascultand "parerea personala" a unor oameni. Sa nu uitam de asemenea caracterul dinamic al traditiei avand in vedere capacitatea mintii omenesti de a intelege lucrurile diferit fata de acum 1500 de ani.sa nu ne dam cu parerea personala ci sa "cautam" parerea Bisericii
eu cred ca ceea ce au exprimat acei oameni de care vorbim, Sfintii Parintii, tocmai ca nu a fost "parerea personala" cu care ne dam noi la orice colt ca e vorba de politica , fotbal sau Dumnezeu, ci la ei a fost vorba de "pareri" insuflate de Duhul Sfant ca urmare a unei vietii placute Domnului care intr-atat i-a curatit incat a avut loc Duhul in ei (tocmai pentru ca s-au golit de sine, pana chiar si de "parerile personale" ) ; gresesc ?OFF TOPICParerea Bisericii s-a format ascultand "parerea personala" a unor oameni. .................sa nu ne dam cu parerea personala ci sa "cautam" parerea Bisericii
Nu cred ca gresesti. Dar in timpul vietii lor, chiar cei care aveau sa devina Sfinti Parinti cu siguranta aveau si pareri personale. Nu este asta problema, ci pretentia de a-ti declara propria convingere drept invatatura a Bisericii neavand suport pentru aceasta nici scripturistic, nici patristic, nici istoric-bisericesc (dogmatic inclusiv) si mai ales - nici duhovnicesc.eu cred ca ceea ce au exprimat acei oameni de care vorbim, Sfintii Parintii, tocmai ca nu a fost "parerea personala" cu care ne dam noi la orice colt... ci la ei a fost vorba de "pareri" insuflate de Duhul Sfant ca urmare a unei vietii placute Domnului care intr-atat i-a curatit incat a avut loc Duhul in ei (tocmai pentru ca s-au golit de sine, pana chiar si de "parerile personale" ) ; gresesc ?
Parinte, ma bucur foarte mult ca ati revenit!...despre cate zile (zile in actul creatiei) se vorbeste in cartea Facerii? Ce s-a facut in fiecare?
Dupa fiecare din zilele in care s-a creat ceva, Sfanta Scriptura spune: "si a fost seara si a fost dimineata, ziua x". Despre sfarsitul zilei a saptea nu se vorbeste nicaieri. Intrebarea mea este: ziua a saptea a creatiei a trecut?precis obiectia/indoiala?
Ioan 5:17nevorbind despre sfarsitul zilei a saptea, pot crede ca Dumnezeu in continuare "Se odihneste", veghind si purtand de grija creatiei facuta in primele sase zile. Dar asta nu inseamna oare ca ziua a saptea, de odihna a lui Dumnezeu, inca dureaza?
Frate IOan Cr, eu cred ca zilele creatiei au fost e 24 de ore si ca totul a fost creat in 6 zile, am inteles gresit sau imi scrieti ca asta este o convingere personala, ceea ce si este, dar care nu are "suport pentru aceasta nici scripturistic, nici patristic, nici istoric-bisericesc (dogmatic inclusiv) si mai ales - nici duhovnicesc" deci nu are nici o legatura cu invatatura Bisericii ?Nu este asta problema, ci pretentia de a-ti declara propria convingere drept invatatura a Bisericii neavand suport pentru aceasta nici scripturistic, nici patristic, nici istoric-bisericesc (dogmatic inclusiv) si mai ales - nici duhovnicesc.
Adica inca dureaza, deci nu s-a terminat ziua a saptea. Atunci oare de ce celelalte zile dureaza cate 24 de ore, iar a saptea nu s-a terminat nici acum?Ioan 5:17ziua a saptea, de odihna a lui Dumnezeu, inca dureaza?
Bine, dar ai citit versetul? De unde deducţia asta? Acolo scrie tocmai invers, că Persoanele Sfintei Treimi până acum lucrează.Adica inca dureaza, deci nu s-a terminat ziua a saptea...
Deja am inteles :geek:Inainte de toate mentionez ca nu durata unei zile este subiectul acestui topic.
S-a mai discutat si pe forumul vechi:Dupa fiecare din zilele in care s-a creat ceva, Sfanta Scriptura spune: "si a fost seara si a fost dimineata, ziua x". Despre sfarsitul zilei a saptea nu se vorbeste nicaieri. Intrebarea mea este: ziua a saptea a creatiei a trecut?
4. Sf. Pãrinti, aproape unanim au vãzut în ziua a saptea din Cartea Facerii o expresie pentru timpul istoric în întregimea lui. De notat cã în relatarea din Facere, a 7-a zi nu se mai spune cã se încheie, cum se spune despre primele sase: "Si a fost searã, si a fost dimineatã: ziua X". În plus, ele nici nu au fost mãcar zile solare, pentru cã soarele a fost creat abia în ziua a 4-a! Deci EVIDENT era vorba de un sens diferit si pentru odihna/sabatul pe care evreii au fost impusi sã le tinã.
Am o intrebare, care sper sa dezvolte un pic subiectul si intelegerea lui: in ce zi a pacatuit Adam?nevorbind despre sfarsitul zilei a saptea, pot crede ca Dumnezeu in continuare "Se odihneste", veghind si purtand de grija creatiei facuta in primele sase zile.
Fereasca Sfantul!! NU asta am vrut sa spun, ci doar faptul CAND parerea personala devine periculoasa. In cazul dat dvs. AVETI sprijinul celor mai multi Parinti, deci cu siguranta este o invatatura plina de duhovnicie si bisericeasca. Dar nu este dogma, deci nu se poate pretinde exclusivitatea unui sens fata de altul. La asta ma refeream...Frate IOan Cr, eu cred ca zilele creatiei au fost e 24 de ore si ca totul a fost creat in 6 zile, am inteles gresit sau imi scrieti ca asta este o convingere personala, ceea ce si este, dar care nu are "suport pentru aceasta nici scripturistic, nici patristic, nici istoric-bisericesc (dogmatic inclusiv) si mai ales - nici duhovnicesc" deci nu are nici o legatura cu invatatura Bisericii ?Nu este asta problema, ci pretentia de a-ti declara propria convingere drept invatatura a Bisericii neavand suport pentru aceasta nici scripturistic, nici patristic, nici istoric-bisericesc (dogmatic inclusiv) si mai ales - nici duhovnicesc.
şi totuşi ele erau nişte cicluri fixe de timp dintre două momente la fel de fixe: seara şi dimineaţa!zilele Facerii... nu au fost zile solare, pentru cã soarele a fost creat abia în ziua a 4-a!
aha ! :P...............
La asta ma refeream...
Iertare
Foarte adevarat...Nu ne este dat să ştim şi să înţelegem ce mai face Dumnezeu şi cât mai are de lucru, pt că la El altfel se pun astfel de probleme. Oricum, Pronia este lucrarea Lui cea mai evidentă. Dar Dumnezeu a lucrat şi la Întruparea Fiului lui DUmnezeu şi în tot ce a făcut Hristos pe pământ. Dumnezeu lucrează prin Tainele Bisericii. E felul Lui de a lucra şi de a se odihni.
Prin faptul ca iscodim lucrurilePrin ce?Sper doar sa nu facem sminteala.
Înapoi la “DOGMATICĂ şi CATEHISM”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 74 vizitatori