Bioetica - Eutanasia

Apologetică, Bioetică, Teologie şi ştiinţă, Filosofie religioasă
diaconul_Catalin

Bioetica - Eutanasia

Mesaj necititde diaconul_Catalin » 09 Iul 2008, 16:31


Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Bioetica - Eutanasia

Mesaj necititde maria_andreea » 09 Iul 2008, 19:15

Curtea de Apel a tinut cont de faptul ca "starea vegetativa permanenta este ireversbila" si ca tanara, daca ar putea sa se exprime, "ar prefera sa moara decat sa fie tinuta in viata in mod artificial".

Dar de unde stiu ei, or fi vorbind cu Dumnezeu ? :?

Eu zic ca trebuie lasata in voia Domnului, daca de 16 ani este in coma cine stie poate ca parintii nu au tras invatamintele necesare din aceasta trista intamplare.

Dumnezeu sa o aiba in paza!
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5373
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Bioetica - Eutanasia

Mesaj necititde protosinghel » 12 Feb 2009, 20:56


Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1102
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: Bioetica - Eutanasia

Mesaj necititde Ioan Cr » 24 Apr 2009, 12:05

"Testamentul biologic": Nu! - verdictul oficial al statului italian

Cazul Eluanei Englarou, femeie aflata in stare vegetativa persistenta de 16 ani, eutanaziata recent la cererea tatalui pacientei, cerere aprobata in cele din urma de Curtea de Apel dupa o serie lunga de peste 10 ani de procese judiciare esuate (din lipsa unei legislatii precise in aceasta privinta) - a clatinat din temelie sistemul constitutional italian si a starnit o puternica opozitie crestina si laica, cu consecinte care inca dureaza.

Prima data in istoria politica a statului Italian, a fost emis un decret prezidential pus in executie ocolind si chiar in contradictie cu organul executiv - Guvernul, in persoana lui Silvio Berlusconi, capul oficial al acestuia. Seful statului, autorul acestei dispozitii "ucigase" - Giorgio Napoletano, si-a motivat actiunea cu dreptul "sfant" care il imputerniceste in mod extraordinar si il obliga sa ia masuri aparent neregulamentare in fata unui caz in care, dupa parerea lui, ia loc o grava incalcare a Constitutiei, si anume articolul cu privire la respectul fata de demnitatea personala si libertatea de a se autodetermina, inclusiv (deduce el) libertatea de a muri decent (= testamentul biologic).

Partizanii "eutanaziei", inclusiv persoane sus-puse in ministerul sanatatii, au motivat acest drept prin ceea ce au numit ei "suport terapeutic depasit", incercand sa demonstreze faptul ca suprimarea alimentatiei artificiale nu este totuna cu sistarea aportului alimentar, intrucat nu este vorba de alimentatie obisnuita ("apa" si "paine"), ci de coctailuri complexe, artificiale si medicamentoase, fiind deci o "terapie" pasibila de sistare ca si oricare alta in caz de nereusita (asa cum procedurile de reanimare, legal, sunt oprite dupa 10-30 min incercari nerezultative).

Opozitia crestina, in persoana Vaticanului, ca si marea majoritate a populatiei si a straturilor de literati ai societatii au refuzat reducerea conceptului de alimentatie artificiala la o masura ordinara si sistabila de tratament, invocand aici dovezi curente de alimentatie artificiala si de formule alimentare folosite pe larg in perioada infantila, in experienta geriatrica si in starile invalidizante cronice si care intotdeauna erau si sunt privite ca nutritie si nu medicatie.

Argumentul medical cel mai semnificativ impotriva sistarii oricarui tratament este imposibilitatea existentei unui criteriu exact al schimbarii calitative de la starea persistenta la cea permanenta si ireversibila in comele de lunga durata. In aceasta privinta, oprirea tratamentului devine un caz de constiinta si nu poate fi formalizat prin nici o lege (juramantul lui Hippocrate pledeaza tocmai invers).

Au fost invocate dovezi de trezire spontana din come de pana la 10 ani: dar nu se poate formula un criteriu statistic, asa cum vor fi vrut partizanii eutanaziei, pentru a se indreptati sistarea interventiei in cazurile mai indelungate.

In ceea ce priveste, si specific pentru cazul Englarou, a ceea ce se crede a fi "ultima vointa de murire" exprimata inainte de reducerea la inconstienta, adica "testamentul biologic", nu poate fi nicidecum servi drept proba pentru sistarea vietii, tocmai in virtutea aceleiasi libertati de autodeterminare dupa care acesta - testamentul - ar fi fost exprimat in plina constiinta. Daca libertatea trebuie respectata, ea trebuie respectata pana la urma, adica pana la ultima bataie de inima - or aceasta este o chestiune imposibila de evaluat, atat timp cat nu exista metode de a consulta constiinta persoanei aflate in stare de inconstienta.

Demn de remarcat, aici, si foarte trist, este ca in cazul Englarou, supravietuirea organismului femeii dupa ce a fost sistata alimentatia artificiala s-a mentinut spontan si dincolo de orice prognosticuri medicale - in loc de 12-24 ore, moartea a survenit dupa 11 zile! Aceasta, de fapt, a fost dovada postuma impotriva simplificarii amintite la inceput, de reducere a conceptului de nutritie la cel de terapie: 11-13 zile este termenul maxim cunoscut (si scris in orice manual de biologie), de supravietuire a organismului uman in absenta aportului hidric. Femeia a murit de chinul setei...
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)


Înapoi la “APOLOGETICĂ şi BIOETICĂ”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron