Bioetica - Notiuni generale

Apologetică, Bioetică, Teologie şi ştiinţă, Filosofie religioasă
diaconul_Catalin

Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde diaconul_Catalin » 22 Apr 2008, 10:04

... bioetica. Ce este, este crestin acest domeniu si mai ales ce vrea sa faca?
Plecand de la acesta intrebare, propun sa incepem un topic despre Bioetica in general, incercand sa raspundem la aceste intrebari:
Ce este bioetica, teologie sau stiinta?
Cu ce se ocupa bioetica?
Care sunt limitele bioeticii?
Care sunt limitele bioeticianului?

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1104
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde Ioan Cr » 24 Apr 2008, 15:57

Ce este bioetica, teologie sau stiinta?
Este un domeniu interdisciplinar, care pleaca, totusi, de la antropologie (conditia umana)
Cu ce se ocupa bioetica?
Cu situatii cand drepturile fundamentale ale omului trebuiesc puse pe planul doi, de dragul unor valori mai mari.
Care sunt limitele bioeticii?
Identice cu cele ale axiologiei (stiintei despre valori).
Care sunt limitele bioeticianului?
Discernamantul.

Caz bioetic:

Femeia ramasa insarcinata dupa viol: sa pastreze sau nu sarcina?
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
Hrisanti
Mesaje: 93
Membru din: 09 Apr 2008, 16:45
Confesiune: ortodox
Localitate: Franta

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde Hrisanti » 29 Apr 2008, 22:58


Caz bioetic:

Femeia ramasa insarcinata dupa viol: sa pastreze sau nu sarcina?
"Sarcina" inseamna un om care nu are nici o vina fiindca se naste in urma unui viol. Dar daca Domnul a vrut ca el sa se nasca astfel, inseamna ca este bine pentru mantuirea lui. Si a intrerupe sarcina poate insemna a-l priva de mantuire...
Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi !

Avatar utilizator
elena -petra
Mesaje: 172
Membru din: 01 Apr 2008, 20:59
Confesiune: ortodox

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde elena -petra » 30 Apr 2008, 08:10

Bioetica este o disciplina care studiaza ,cerceteaza si ofera solutii morale in procesul de cunoastere si relatie interumana,precum si a omului cu universul creat,in concordanta cu Sfanta Scriptura si invatatura Sfintilor Parinti.

Intrebarea lui Ioan Cr. este foarte delicata.
Raspunsul mi se pare bun din partea lui Hrisanti, dar nu-mi pot pune intrebarea daca am fi puse noi in fata faptului ,,de a pastra sau nu sarcina in urma unui viol" atunci SINCER cum am proceda?
Grea decizie si sa fim sinceri e una teoria si cand esti pus in fata faptului de multe ori iei cu totul alta decizie.

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde maria_andreea » 30 Apr 2008, 09:27

Hristos a Inviat!
Raspunsul mi se pare bun din partea lui Hrisanti, dar nu-mi pot pune intrebarea daca am fi puse noi in fata faptului ,,de a pastra sau nu sarcina in urma unui viol" atunci SINCER cum am proceda?
Grea decizie si sa fim sinceri e una teoria si cand esti pus in fata faptului de multe ori iei cu totul alta decizie.
Oare chiar am putea omori un suflet nevinovat??? Care ar putea fi motivele...(astept comentarii)
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

diaconul_Catalin

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde diaconul_Catalin » 30 Apr 2008, 10:57

Cred ca faptul ca femeia ramasa insarcinata in urma unui viol nu are scuza pentru avort! Altii ar spune ca acel copil nu poate aduce bucurie maicii sale, amintindu-i in permanenta cele intamplate! Dar este o scuza suficienta pentru o crima? Eu as da un alt exemplu de caz bioetic: un om bolnav a carui moarte este inevitabila, care este in stare vegetativa, poate chiar in coma, trebuie tratat sau nu, trebuie mentinut in viata cu ajutoul aparatelor sau lasat sa moara in pace?

Avatar utilizator
elena -petra
Mesaje: 172
Membru din: 01 Apr 2008, 20:59
Confesiune: ortodox

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde elena -petra » 30 Apr 2008, 11:43

Medicii crestini si bioeticienii sunt rezervati in privinta ,,comei profunde" sau mai recent impusa moarte biologica sau moarte cerebrala.
Astfel ei vin cu argumente cum ca exista cazuri cand la anumiti bolnavi s-a reluat ritmul respirator chiar si dupa multi ani si au fost chiar cazuri de femei insarcinate care erau in moarte cerebrala si totusi au dus sarcina la bun sfarsit.De unde reiese de fapt ca in trupul lor viata de fapt continua.Acest aspect ramane de fapt la latitudinea familiei.Ei hotarasc cum e mai bine sa procedeze.

Totusi citeam ca in conceptul ortodox al medicinei crestine, moartea biologica este echivalenta cu momentul in care sufletul paraseste corpul.De multe ori imi venea in minte, mai ales ca in ultima perioada au fost mediatizate cazuri de transplanturi cu organe luate de la persoane care se gaseau in moarte clinica, daca mie mi s-ar intampla sa am un accident ,prin care as fi apoi declarata a fi in ,,moarte cerebrala" as fi de acord sa mi se preleveze transplantul de tesuturi si organe.As fi de acord !Dar atunci cine sa mai raspunda?

Avatar utilizator
Hrisanti
Mesaje: 93
Membru din: 09 Apr 2008, 16:45
Confesiune: ortodox
Localitate: Franta

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde Hrisanti » 30 Apr 2008, 12:52

Raspunsul mi se pare bun din partea lui Hrisanti, dar nu-mi pot pune intrebarea daca am fi puse noi in fata faptului ,,de a pastra sau nu sarcina in urma unui viol" atunci SINCER cum am proceda?
Hristos a inviat !
Draga sora, mai demult eram dupllicitara, acum sunt nesincera... :) Eu cred ca fiind pe un forum ortodox, veniti cu dorinta de a duce o viata conforma Evangheliei nu mai putem sa gandim, si desigur nici sa actionam lumeste. Discutiile pe care le purtam nu pot fi ziditoare, daca le orientam spre mentalitatea lumeasca, nici pentru cei care participa la subiecte, nici pentru cei care doar citesc.
Eu de exemplu, avum vreo 15 ani, cand inca nu eram constienta de ce inseamna a fi crestin, am facut avort. Acum ce zici tu ,sora, ca sa nu fiu "duplicitara" sau "nesincera", sa le sfatuiesc pe fete si femei sa avorteze, fiindca eu am cazut in acest pacat ? Sau mai degraba, cu atat mai mult ca am trecut prin traumele avortului, care sunt si fizice si psihice, nu voi sfatui pe nimeni sa faca asa ceva, chiar daca se naste un copil ditr-un viol, cu atat mai putin in alte sitautii ?
Eu cred ca a fi sincer, pe un forum crestin ortodox, inseamna a discuta despre invatatura Bisericii Ortodoxe in legatura cu subiectul, si nu a transpune intr-o forma disimulat duhovniceasca, idei si reactii lumesti.
Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi !

diaconul_Catalin

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde diaconul_Catalin » 30 Apr 2008, 13:13

FETELOR... nu e cazul, mai ales in saptamana aceasta!
Biserica Ortodoxa Romana s-a pronuntat oficial pe teme de bioetica doar in trei subiecte prin Comisia Nationala de bioetica, sectorul Biserica si Societate al Patriarhiei Romane. In privinta celorlalte subiecte pe teme bioetice, Biserica Ortodoxa Romana este mai rezervata decat BC, asteptand momentul potrivit pentru a-si prezenta pozitia oficiala.

Avatar utilizator
elena -petra
Mesaje: 172
Membru din: 01 Apr 2008, 20:59
Confesiune: ortodox

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde elena -petra » 30 Apr 2008, 17:16

D-na Hrisanti, sincer nu cred c-ati inteles ceea ce am dorit eu sa postez.Unde ati intuit dumneavoastra, ca am facut vreo aluzie la faptul ca ati fost nesincera? Dimpotriva, am spus ca :,,raspunsul mi se pare bun" adica si eu sunt de aceeasi parere cu ceea ce ati afirmat.
In legatura cu ,,duplicitatea" va rog inca o data ,recititi ceea ce am scris!Nici cea mai mica aluzie ,la persoana dumneavoastra!

Probabil ,ati avut doar impresia ca m-am referit la persoana domniei voastre, de aceea am dorit sa lamuresc aceste aspecte. :)

In general, nu-mi plac disputele de nici un fel.Respect opiniile tuturor si consider ca nimeni nu e perfect.Nu am pretentia ca detin adevarul absolut si ca exprim doar opinii corecte.Cred ca toti avem de invatat unii de la ceilalti dar intr-un dialog civilizat,bazat pe buna credinta si respect reciproc.

Mai ales ca am citit cu atentie tot ceea ce-ati postat si pe vechiul forum si consider ca sunteti o persoana inteligenta, citita si mai am mult de studiat pana ajung sa am un bagaj de cunostiinte ca al dumneavoastra.

Sa ma iertati!Dar sper ca am clarificat mica neintelegere.

diaconul_Catalin

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde diaconul_Catalin » 30 Apr 2008, 18:55

1. rezolvati-va problemele prin mesaje private sau la off-topic!
2. Bioetica sau etica medicală, reprezintă studiul şi aplicarea îndatoririlor, drepturilor si valorilor morale în tratamentele şi cercetările din domeniul medical (Definiţie conform enciclopediei Microsoft Encarta Reference Library 2003). Pe măsură ce tehnologia a avansat şi omenirea s-a confruntat cu probleme de etică medicală tot mai stringente, bioetica a ajuns să fie o ştiinţă aparte şi un nou domeniu de studiu. Bioeticienii au realizat doctrinele noii ştiinţe pe baza studiilor din diverse domenii precum filozofia, ştiinţele sociale, medicina, cercetările ştiinţifice, dreptul şi teologia. Bioetica, cuvânt de origine grecească, nu este alt termen pe care lumea modernă l-ar da deontolgiei şi eticii medicale, ci denumeşte disciplina care preia o serie de elemente şi de principii din biologie şi medicină, din deontologia medicală,dar şi din alte discipline si domenii de activitate. Elementele preluate sunt normative, şi pe baza lor, se clarifică deciziile şi alegerile, posibile din punct de vedere tehnic, în biologie, genetică şi medicină, în general, alegeri apreciate în practica medicală pentru performanţele lor concrete. În măsura în care în bioetică au loc şi elemente religioase, responsabilitatea savantului şi a tehnicianului este cu atât mai mare, cu cât el realizează că printr-un anumit act, el ar putea afecta chemarea profetica şi sensul omului creat după chipul lui Dumnezeu şi chemat la asemănarea cu El. De reţinut că, bioetica nu a apărut însă din necesităţi religioase, chiar dimpotrivă.
Bioetica abordează realitatea vieţii nereligios, în sensul că nu porneşte mai întâi de la date religioase, nu-şi argumentează afirmaţiile pornind de la credinţă (dar nici nu o exclude), ci de la discursul raţional general uman şi uneori (din nefericire) de la interesele unei anumite societăţi concrete. Societatea modernă secularizată a receptat-o la scară largă tocmai pentru că se arată a fi separată de morala religioasă. Într-o societate dominată de o etica utilitaristă, sau în alta care a adoptat ca politica de stat etica procedurală, bioetica va fi la rândul ei profund influenţată (Etica procedurală este una din formele de exprimare a simţului moral în societăţile secularizate. Etica procedurală a fost propusă de filozoful H.T. Engelhardt. După aceasta, oamenii ar trebuie să se pună de acord
asupra unui cod de norme, totdeauna provizoriu, revizuibil. Alergică la orice argument cu autoritate, etica procedurală face din toleranţă virtutea prin excelenţă. Codul de norme care va garanta pentru un anumit timp o anumită societate, va fi hotărât prin vot.
), de unde riscul ca normele impuse de bioetică să fie mai degrabă contextuale, afectând însă omul a cărui structură specifică nu este conjuncturală, ci general-valabila (el rămâne om în orice context socio-cultural ar fi pus). Fundamentându-se pe acest adevăr, morala creştină poate introduce în cadrul normelor bioeticii elemente care să extindă aria valabilităţii acestei etici şi să-i dea autoritate.
Bioetica este o abordare interdisciplinară. Necesitatea ei s-a pus în cazurile în care diagnosticarea anumitor maladii şi hotărârile privind tratamentul acestora nu mai puteau fi luate de medic sau pacient, ci în echipă (in care medici, psihologi, biologi, asistenţi sociali îşi au contribuţia lor). Bioetica nu ţine cont de ceea ce a fost asimilat în trecut decât dacă răspunsuri existente deja pentru anumite probleme sunt adecvate orientării prin excelenţă prospective acţiunilor prezente. Ba, mai mult, ea ţine seama de dialogul interpersonal dintre medic şi pacient, dar şi de structurile sociale, de normele juridice şi valorice valabile intr-o anumită societate. În concluziile ei, bioetica este, pe de o parte, o analiză riguroasă care se desfăşoară după un plan bine pus la punct, pe de altă parte, ea caută coerenţa intre cazurile concrete, aspiraţiile viitoare (ale omului de ştiinţă sau ale pacientului) şi principiile fundamentale universal-valabile în orice societate, anume:
- respectul pentru viaţă, şi
- respectul pentru libertatea autodeterminării fiecărei persoane umane (Preot Doctor V. Raduca, Bioetica, familia si morala creştină, în Studii teologice, seria II, 3-4, 1999, p. 107).
Principiile acestea nu exclud principiile care stau la baza constituirii şi dăinuirii diverselor societăţi, nici normele şi poruncile concrete, cum ar fi: porunca de a nu ucide, porunca iubirii aproapelui, fapta cu dublu efect, principiul totalităţii, nici anumite reguli care vin pe linia tradiţiei hipocratice, cum ar fi binefacerea celui în suferinţă, bunăvoinţa faţă de cel în suferinţă şi confidenţialitatea privind maladia acestuia şi nici unele principii specifice anumitor societăţi, cum ar fi: principiul utilitarist, principiul universalităţii (formulat de Kant prin imperativul categoric), principiul dreptăţii şi al egalităţii (potrivit căruia bolnavii trebuie trataţi în mod egal, indiferent de vârstă, sex, condiţie socială, religie, naţionalitate etc.) precum şi legislaţia specifică fiecărei ţări. Conform principiilor şi normelor acestea, fiind influenţate de duhul creştin, bioetica însăşi va beneficia de calitatea propriilor decizii.
Obiectul bioeticii îl constituie viaţa cu toate acţiunile menite să o promoveze, să o modifice şi chiar să o distrugă. În mod mai concret, putem spune că bioetica se ocupă cu următoarele teme: eutanasia si insistenţa terapeutică, reanimarea, adevărul spus bolnavilor şi dreptul la moarte; avortul, eutanasia fetală, diagnosticul prenatal, consilierea genetica; sterilizarea handicapaţilor si eugenia; experienţele pe embrionul uman şi pe om; inseminarea artificiala, fecundarea artificială, băncile de spermă, fecundarea in vitro; manipularea genetică; sinuciderea; transplantul de organe; transsexualismul; creşterea demografică şi controlul ei; armele biologice si chimice, precum si cele privind distrugerea în masă; tortura, pedeapsa cu moartea, poluarea etc (conform G. Durand, La bioéthique, 1989, p. 34-35).
Bioetica nu se preocupă doar de prescrierea regulilor deontologice după care se aduc la realizare corect obiectivele de mai sus, ci bazându-se pe principiile puse
la dispoziţie de alte discipline, de tradiţia culturală şi de contextul socio-cultural, ea a devenit o disciplină normativă, în sensul că se pronunţă asupra calităţii obiectivelor ei, a eficienţei şi perspectivelor lor pentru viaţă şi promovarea acesteia. Din nefericire, ea nu apelează în mod direct la concursul pe care morala creştină i l-ar putea da în fundamentarea normelor prescrise omului de ştiinţă şi a principiilor de care trebuie să ţină cont performanţele acestuia în materie de viaţă. Or, omul de ştiinţă nu scapă preocupărilor lui Dumnezeu, deci nici moralei creştine care, la rândul ei, se interesează de toate temele care constituie obiectul bioeticii, pronunţându-se asupra lor, pe baza dreptei judecăţi, a Revelaţiei divine şi a învăţăturii Bisericii.

(extras din lucrarea Convergenţe şi divergenţe confesionale în temnele majore de bioetică, lucrare de licenta la disciplina Teologie dogmatica sustinuta de diaconul Catalin Petrut Paval)

Avatar utilizator
elena -petra
Mesaje: 172
Membru din: 01 Apr 2008, 20:59
Confesiune: ortodox

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde elena -petra » 30 Apr 2008, 19:42

1. rezolvati-va problemele prin mesaje private sau la off-topic!
.
Cine cu cine are probleme? Eu cu d-na Hrisanti? NEVER!

Nu puteam sa-i dau raspunsul pe off-topic fiindca nu se mai intelegea nimic.

Avatar utilizator
elena -petra
Mesaje: 172
Membru din: 01 Apr 2008, 20:59
Confesiune: ortodox

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde elena -petra » 30 Apr 2008, 20:34

un om bolnav a carui moarte este inevitabila, care este in stare vegetativa, poate chiar in coma, trebuie tratat sau nu, trebuie mentinut in viata cu ajutoul aparatelor sau lasat sa moara in pace?
Asa cum bine stim Biserica nu accepta eutanasia,avand temeiuri biblice si patristice.Astfel prin suferinta ,pacatele sunt ispasite inca de aici; asumarea crucii este mantuitoare(Matei 10,38; Luca 24,26;Evrei 12,7)
Datoria medicilor este sa lupte pentru viata fiindca de multe ori interpretarea diagnosticului este supus greselilor si s-ar putea sa existe riscul sa se ia o decizie pripita si astfel sa aibe loc eutanasia in baza unui prognostic fals.Sau exista posibilitatea ca in orica zi sa apara tot felul de medicamente noi care ar putea sa faca tratabila boala despre care se credea ca ar fi incurabila.

Avatar utilizator
Hrisanti
Mesaje: 93
Membru din: 09 Apr 2008, 16:45
Confesiune: ortodox
Localitate: Franta

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde Hrisanti » 30 Apr 2008, 22:34

Cred ca este foarte dificil de raspuns pentru ca depinde de situatie. Aici, in occident, de multe ori sunt lasati conectati la aparate oameni care in mod normal nu mai pot fi vindecati sau starea lor sa fie macar ameliorata, si aceasta "viata" cred ca este mentinuta in mod artificial, ducand la tulburarea sufletului care nu este lasat sa plece la Domnul.
Daca insa mai sunt sperante de revenire sau refacere, sigur ca trebuie facut tot ce se poate, pana in ultimul moment.
Eu le-am spus copiilor mei ca atunci cand voi fi batrana si bolnava, daca nu se mai poate face nimic, sa nu ma conecteze la aparate, sa-mi lase sufletul sa plece la Judecata.
O sora a bunicii mele mi-a povestit demult ca atunci cand strabunicul meu era pe patul de moarte, si aproape isi dadea duhul, matusa mea a inceput sa planga si sa tipe atat de tare "Tata nu muri !", incat la readus in simtiri pe strabunicul care i-a spus doar atat: " De ce m-ai chemat ? De ce nu ma lasi sa plec linistit ?" si atunci ea si-a dat seama ca-i facea mai mult rau cu aceasta dorinta de a-l retine in aceasta lume. Nu a mai strigat si el a murit linistit in cateva minute dupa aceea.
Cred ca de multe ori ceea ce numim noi "bine" este foarte diferit de binele crestinesc.

Va rog, pe toti sa ma iertati, daca v-am suparat.
Doamne ajuta, tuturor !
Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi !

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1104
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde Ioan Cr » 01 Mai 2008, 17:27

O sora a bunicii mele mi-a povestit demult ca atunci cand strabunicul meu era pe patul de moarte, si aproape isi dadea duhul, matusa mea a inceput sa planga si sa tipe atat de tare "Tata nu muri !", incat la readus in simtiri pe strabunicul care i-a spus doar atat: " De ce m-ai chemat ? De ce nu ma lasi sa plec linistit ?" si atunci ea si-a dat seama ca-i facea mai mult rau cu aceasta dorinta de a-l retine in aceasta lume. Nu a mai strigat si el a murit linistit in cateva minute dupa aceea.
O relatare impresionanta!

Revenind la subiect. Daca e sa cercetam teologic, ne putem aminti de Patriarhul Iacov care se lupta cu Dumnezeu (motiv pentru care a fost supranumit "Israel"=cel ce lupta cu Dumnezeu) - lupta care i-a fost pe plac lui Dumnezeu. Iata pasajul:
Gen 32:24 Rămânând Iacov singur, s-a luptat Cineva cu dânsul până la revărsatul zorilor.
Gen 32:25 Văzând însă că nu-l poate răpune Acela, S-a atins de încheietura coapsei lui şi i-a vătămat lui Iacov încheietura coapsei, pe când se lupta cu el.
Gen 32:26 Şi i-a zis: "Lasă-Mă să plec, că s-au ivit zorile!" Iacov I-a răspuns: "Nu Te las până nu mă vei binecuvânta".
Gen 32:27 Şi l-a întrebat Acela: "Care îţi este numele?" Şi el a zis: "Iacov!"
Gen 32:28 Zisu-i-a Acela: "De acum nu-ţi va mai fi numele Iacov, ci Israel te vei numi, că te-ai luptat cu Dumnezeu şi cu oamenii şi ai ieşit biruitor!"
Gen 32:29 Şi a întrebat şi Iacov, zicând: "Spune-mi şi Tu numele Tău!" Iar Acela a zis: "Pentru ce întrebi de numele Meu? El e minunat!" Şi l-a binecuvântat acolo.
Gen 32:30 Şi a pus Iacov locului aceluia numele Peniel, adică faţa lui Dumnezeu, căci şi-a zis: "Am văzut pe Dumnezeu în faţă şi mântuit a fost sufletul meu! "
Mi se pare ca se poate face o analogie cu lupta medicului cu moartea pacientului, lupta care si ea trebuie sa dureze pana cand Dumnezeu il va binecuvanta pentru a o inceta.

Ce ziceti?
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde maria_andreea » 01 Mai 2008, 18:00

Hristos a Inviat!
lupta medicului cu moartea pacientulu trebuie sa dureze pana cand Dumnezeu il va binecuvanta pentru a o inceta.
Asa este si in acest sens permiteti-mi sa dau si eu un exemplu: o colega de-a mea cand a fost mica a intrat in coma profunda (otravita cu o prajitura), medicii nu-i mai dadeau nicio speranta chiar au spus parintilor ca trebuie sa se pregateasca pt inmormantarea fetitei lor, INSA prin rugaciunile staruitore ale mamei sale, ea si-a revenit si acum este un crestin exemplar de la care am invatat multe lucruri bune.

Mare este mila Ta Doamne!
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1104
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde Ioan Cr » 01 Mai 2008, 18:03

INSA prin rugaciunile staruitore ale mamei sale, ea si-a revenit si acum este un crestin exemplar de la care am invatat multe lucruri bune.

Mare este mila Ta Doamne!
Foarte frumos!

Hristos a Inviat!
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde maria_andreea » 01 Mai 2008, 18:28

Hristos a Inviat!

Adevarat ca a Inviat si noua multa bucurie ne-a adus!
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Avatar utilizator
CatalinM
Mesaje: 96
Membru din: 02 Apr 2008, 09:26
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde CatalinM » 01 Mai 2008, 21:25

Hristos a inviat!

Putin off topic:
Impresionat de povestirile de mai inainte, va dau si eu un link spre o inregistrare audio cu un parinte foarte drag mie, parintele Nicolae Bordasiu de la biserica Sf. Silvestru.
http://www.resurse-ortodoxe.ro/player.p ... isiune.wma

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Bioetica - Notiuni generale

Mesaj necititde maria_andreea » 02 Mai 2008, 16:38

Hristos a Inviat!

Superba descriere a Raiului...ai eu vreau sa merg acolo :( .
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)


Înapoi la “APOLOGETICĂ şi BIOETICĂ”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX