Sfanta Treime (discuţie cu un necreştin)

Topicuri pe care ar trebui sa le stergem, dar ne e mila de timpul pierdut de altii la scrierea lor.
Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau
Re: Sfanta Treime (discuţie cu gupalusi)

Mesaj necititde Floryan » 16 Aug 2012, 07:47

Daca ar veni azi isaia si ar zice prunc ni se va naste si numele lui va fi Dumnezeu tare ce i s-ar face dupa noua traducere si ce acuzari i s-ar aduce nu a-ti vrea sa stiti.Astazi am citit mai Uite cum e textul scris in Biblia ta, Ortodoxa:
Ca Prunc ni S'a nascut, timpul trecut, nu timpul viitor
Fiu, si ni S'a dat, timpul trecut, nu timpul viitor

Ierati-mi neaintelegerea. Daca dv sustineti ca prorocul vorbeste doar la trecut, atunci inseamna ca Mesia s-a nascut cel mai tarziu in vremea lui. Iar dupa cite stiu, evreii inca il mai asteapta si azi pe Mesia.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

gupalusi

Re: Sfanta Treime (discuţie cu gupalusi)

Mesaj necititde gupalusi » 16 Aug 2012, 07:52

Iudaismul sustine ca 'echad' inseamna singularitate absoluta.
Cum nu se poate mai falsa declaratia ta!
Cuvantul echad din limba ebraica are acelasi inteles ca cuvantul unu sau un din limba romana. Echad poate fi tradus 'unul' singur sau ca o 'unitate' de lucruri. Singura problema aici este ca neamurile nu inteleg unde este folosit in sens individual si unde este folosit in sens de unitate.
In Eclesiast 4:8 textul foloseste acelasi echadun om este singur singurel”, sau Isaia 51:2 “l-am chemat cand era numai el singur” aici se vede clar ca Avraam era unul, nu doi, ori trei, ori cinci. Ca sa-ti dai seama de sensul cuvantului echad din text, citesti in context. Daca textul este vag in privinta asta atunci cauti alte texte care sunt “in lumina” ca sa-l explici.

Cand interpretezi scriptura, trebuie sa tii cont de doua reguli care nu trebuie sa le uiti niciodata.
1. Scriptura interpreteaza scriptura, un text interpreteaza alt text. Asta e un principiu fundamental
si al doilea…
2. O scriptura “in intuneric” nu poate interpreta niciodata o scriptura “in lumina”. Numai o scriptura “din lumina” poate interpreta o scriptura “din intuneric”.
Ce inseamna asta! Gasim adesea in scriptura ebraica, versuri care sunt foarte vagi, ca de exemplu, in geneza 15 vedem ca Avraam a avut credinta in D-zeu si D-zeu l-a socotit neprihanit pentru asta, dar crestinul care citeste versurile respective zice “-aha! Vezi! Credinta este tot ceea ce ai nevoie! Vezi cum lucreaza harul lui D-zeu?” Dar pina nu citesti geneza 26:5 nu intelegi in ce consta si cum este definita credinta lui Avraam:

Avraam a ascultat de porunca Mea si a pazit ce i-am cerut, a pazit poruncile Mele, oranduirile Mele si legile Mele.

Deci, in cazul de fata, geneza 26:5 (textul “in lumina”) ne ajuta sa intelegem geneza 15 (textul “in intuneric”)….si fiindca veni vorba de credinta, ce trebuie sa intelegeti de aici? Inseamna asta ca noi trebuie sa avem credinta in D-zeu cum ca acesta exista? Si asa vom fi socotiti neprihaniti? Ridicol de fals! Nu numai ca D-zeu ii vorbea lui Avraam, dar Avraam ii vorbea inapoi, deci sa asumam ca Avraam era socotit neprihanit pentru ca credea in existenta lui, sau a unui D-zeu ar fi absurd, si ridicol! Avraam a fost socotit neprihanit pentru ca credea in cuvantul lui D-zeu, pentru ca nu-i calca legea si poruncile, pentru ca nu iesea din cuvantul Lui. De-alungul vietii lui, Avraam s-a dovedit incontinuu a fi ascultator de poruncile lui D-zeu pentru ca avea totala incredere in El, si asa si-a arat credinta.
Atunci cand ai doar geneza 15 si nu ai nimic altceva, esti lasat “in intuneric”. Acum ca am stabilit ce inseamna ‘scriptura interpreteaza scriptura’, textul ‘in lumina’ explica textul ‘in intuneric’, hai sa ne intoarcem la geneza 1:26 sa vedem ce se intampla acolo. Noi vrem sa stim cine este acolo cu D-zeu, ce audienta regala are El, ce inseamna maiestate plurala? Inseamna ca atunci cand un imparat vorbeste, nu spune “eu”, spune “noi”, pentru ca atunci cand un imparat vorbeste, el vorbeste in numele tuturor celor care lucreaza cu el. Vorbeste pentru toti servitorii lui, pentru tot consiliul sau, pentru comandantul supreme al armatei sale, etc. etc. etc. Deci noi trebuie sa ne imaginam, cine il inconjoara pe D-zeu acolo “sus” (sau “jos”), si cand vorbeste despre “noi”, la cine se refera? … adevarul este ca geneza 1:26 e putin enigmatica si de aceea aceste doua principii hermeneutice trebuiesc examinate. Daca te uiti la geneza 1:26 din traducerea NIV a Bibliei o sa vezi ca sunt citate trimiteri la geneza 3:22, 11:7, isaia 6:8, I regi 22. De ce sunt citate versurile astea? Pentru ca ele aduc lumina textului “in intuneric” din geneza 1:26. Haideti sa ne uitam la isaia 6, verseturile 1 si 2, apoi 6:

1.“In anul mortii imparatului Ozia, am vazut pe Domnul sezand pe un scaun de domnie foarte inalt, si poalele mantiei Lui umpleau Templul.
2. “Serafimii stateau deasupra Lui, si fiecare avea sase aripi: cu doua isi acopereau fata, cu doua isi acopereau picioarele, si cu doua zburau.

Aici avem consiliul ceresc. Ieremia vorbeste despre el in capitolul 23:18
Cine a fost de fata la sfatul[consiliul Domnului ca sa vada si sa asculte cuvantul Lui? Cine a plecat urechea la cuvantul Lui si cine l-a auzit?

Cine este “NOI”? Ce este acest consiliu al lui D-zeu? Acestia sunt ingerii. Acest consiliu il mai gasim in cartea lui Iov.

Asa ca neamurile, in loc sa sara cu capu-nainte in textele biblice, ar trebui sa priveasca scriptura ca un intreg si sa o studieze fara ideii preconcepute. Stiti care e problema voastra cea mai mare? Voi studiati biblia de la coada-n cap. Atunci cand incepi cu NT ca sa inveti despre D-zeu, VT pare plauzibil. Mai ales daca esti un teolog din asta..duminecal. Mai gasesti cate o contrazicere ici colo dar inchizi ochii, in schimb daca incepi si studiezi biblia cu inceputul ei…iei partea a-I-a. Incepi cu cele 5 grandomane. Alea 5 barosane, in care sunt cuprinse toata legea, si apoi te duci la [presupusa]partea a-II-a. Atunci, si numai atunci vei realiza ca NT e un …castrosii (pentru cei ce au urmarit postarile lui AntoanX)

Uite aici cateva texte din Talmud care identifica pe Creator a fi un singur D-zeu, adica un D-zeu singur (a nu fi confundat cu "singuri"), ca daca ar fi 3 persoane n-ar mai fi singur - logic:

Deuteronom 32:39 "Eu sunt si nu este alt Dumnezeu afara de Mine: Eu omor si inviez, Eu ranesc si tamaduiesc si nimeni nu poate scapa din mana Mea!"
I Imparati 8:60 "pentru ca toate popoarele pamantului sa poata cunoaste ca Domnul este Dumnezeu si ca nu este alt Dumnezeu afara de El!"
Isaia 42:8 "Eu sunt Domnul, acesta este Numele Meu; si slava Mea n-o voi da altuia, nici cinstea Mea, idolilor."
Isaia 43:10-11 "Voi sunteti martorii Mei - zice Domnul - voi si Robul Meu pe care L-am ales, ca sa stiti, ca sa Ma credeti si sa intelegeti ca Eu sunt: inainte de Mine n-a fost niciun dumnezeu, si dupa Mine nu va fi. Eu, Eu sunt Domnul, si afara de Mine nu este niciun mantuitor!"
Isaia 44:24 "Asa vorbeste Domnul, Rascumparatorul tau, Cel ce te-a intocmit din pantecele mamei tale: "Eu, Domnul, am facut toate aceste lucruri, Eu singur am desfasurat cerurile, Eu am intins pamantul. Cine era cu Mine? "
Isaia 45:5 "Eu sunt Domnul si nimeni altul! Afara de Mine nu este Dumnezeu."
Isaia 46:9 "Aduceti-va aminte de cele petrecute in vremurile strabune; caci Eu sunt Dumnezeu, si nu este altul, Eu sunt Dumnezeu, si nu este niciunul ca Mine."

D-zeu a anticipat fiecare probabilitate si posibilitate, si bineinteles ca a stiut ca neamurile vor crede ca El va veni intr-o zi in forma umana.
Ce spune in Numeri 23:19 "Dumnezeu nu este un om ca sa minta, nici un fiu al omului, ca sa-I para rau. Ce a spus, oare nu va face? Ce a fagaduit, oare nu va implini? "

Cateva din Scripturile pe care Sf. Parinti le-au interpretat ca se refera la doua veniri :
Psalmul 95 : 12. Atunci se vor bucura toţi copacii pădurii, de faţa Domnului, că vine, vine să judece pământul.
Psalmi 97:10 10. Râurile vor bate din palme, deodată, munţii se vor bucura de faţa Domnului, că vine (1), vine (2) să judece pământul.
Versiunea Ortodoxa .. Versiunile protestante si jidove au psalmii decalati dar desigur stiati asta fiind un student in biblie, nu?
tu glumesti aici, asai?
Ultima oară modificat 16 Aug 2012, 09:54 de către gupalusi, modificat de 5 ori în total.

gupalusi

Re: Sfanta Treime (discuţie cu gupalusi)

Mesaj necititde gupalusi » 16 Aug 2012, 07:55

Daca ar veni azi isaia si ar zice prunc ni se va naste si numele lui va fi Dumnezeu tare ce i s-ar face dupa noua traducere si ce acuzari i s-ar aduce nu a-ti vrea sa stiti.Astazi am citit mai Uite cum e textul scris in Biblia ta, Ortodoxa:
Ca Prunc ni S'a nascut, timpul trecut, nu timpul viitor
Fiu, si ni S'a dat, timpul trecut, nu timpul viitor

Ierati-mi neaintelegerea. Daca dv sustineti ca prorocul vorbeste doar la trecut, atunci inseamna ca Mesia s-a nascut cel mai tarziu in vremea lui. Iar dupa cite stiu, evreii inca il mai asteapta si azi pe Mesia.

dumneata nu vezi bine, sau care e problema ? nu se vede clar ca vorbeste in trecut?
si te rog sa citesti de doua trei ori, daca nu intelegi din prima - acolo nu e vorba de nici un mesia.
Ultima oară modificat 16 Aug 2012, 09:32 de către gupalusi, modificat 1 dată în total.

Metamorfoza
Mesaje:104
Membru din:06 Aug 2012, 17:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Filozofia si Teologia

Re: Sfanta Treime (discuţie cu gupalusi)

Mesaj necititde Metamorfoza » 16 Aug 2012, 10:16

Interesant cat de departe merge religia dumitale pentru a-l nega pe Iisus, pana intr-acolo in a-si distorsiona propriile Scripturi si a taia din ele.. Iudaismul se foloseste de o gimnastica imensa pentru a "traduce" versetele mesianice,i in special cartea profetului Isaia.Dar de ce ne-am mira?

Ieremia 8:8Iar poporul Meu nu cunoaşte hotărârea Domnului. Cum puteţi voi să ziceţi: "Suntem înţelepţi şi avem legea Domnului?" Căci iată, pana cea mincinoasă a cărturarilor a prefăcut-o în minciună.

Deuteronom 4:2 Să nu adăugaţi nimic la cele ce vă poruncesc eu, nici să lăsaţi ceva din ele; păziţi poruncile Domnului Dumnezeului vostru, pe care vi le spun eu astăzi.

Deuteronom 12:32 Toate câte vă poruncesc siliţi-vă să le împliniţi şi nici să adaugi şi nici Să laşi ceva din ele".

Pildele lui Solomon 30:
5. Toate cuvintele lui Dumnezeu sunt lămurite, scut este El pentru cei ce caută la El scăparea.
6. Nu adăuga nimic la cuvintele Lui, ca să nu te tragă la socoteală şi să fii găsit de minciună!



Isaia 65:2. Tins-am mâinile Mele în toată vremea către un popor răzvrătit, care mergea pe căi silnice, după cugetele sale,
Isaia 65:13. Pentru aceasta, aşa zice Domnul Dumnezeu: "Iată, slugile Mele vor mânca şi vouă vă va fi foame, vor bea şi voi veţi fi însetaţi, se vor bucura, iar voi veţi fi înfruntaţi!
14. Iată slugile Mele vor sălta de veselie, iar voi veţi striga de întristată ce vă va fi inima, şi de frânt ce vă va fi sufletul veţi urla!"
15. Şi veţi lăsa numele vostru aleşilor Mei spre blestem: "Domnul Dumnezeu să te ucidă!... Dar slujitorii Mei vor fi numiţi cu alt nume.
16. Cine se va binecuvânta pe pământ se va binecuvânta de Dumnezeul adevărului, şi cel ce se va jura pe pământ se va jura pe Dumnezeul adevărului; că nenorocirile din vremurile de demult au fost uitate şi ei stau departe de ochii Mei.

Ieremia 7:11. Templul acesta, asupra căruia s-a chemat numele Meu, n-a ajuns el oare, în ochii voştri peşteră de tâlhari? Iată, Eu am văzut aceasta, zice Domnul.
12. Mergeri deci la locul Meu din Silo, unde făcusem altădată să locuiască numele Meu, şi vedeţi ce am făcut Eu cu el, pentru necredinţa poporului Meu Israel!
13. Şi acum, de vreme ce aţi făcut toate faptele acestea, zice Domnul, şi Eu v-am grăit dis-de-dimineaţă şi n-aţi ascultat, v-am chemat şi n-aţi răspuns,
14. De aceea şi cu templul acesta, asupra căruia s-a chemat numele Meu şi în care voi vă puneţi încrederea, şi cu locul pe care vi l-am dat vouă şi părinţilor voştri, voi face tot aşa, cum am făcut cu Şilo;
15. Vă voi lepăda de la faţa Mea, cum am lepădat pe toţi fraţii voştri, toată seminţia lui Efraim.

Ieremia 7:23. Ci iată porunca pe care ţi-am dat-o: Să ascultaţi glasul Meu, şi Eu voi fi Dumnezeul vostru, iar voi Îmi veţi fi poporul Meu, şi să umblaţi pe toată calea pe care vă poruncesc Eu, ea să vă fie bine.
24. Dar ei n-au ascultat glasul Meu şi nu şi-au plecat urechea lor, ci au trăit după pofta şi îndărătnicia inimii lor rele şi s-au întors cu spatele către Mine, iar nu cu faţa.

Psalmi 78:65. Auzit-a Dumnezeu şi S-a mâniat şi a urgisit foarte pe Israel.
66. A lepădat cortul Său din Şilo, locaşul Lui, în care a locuit printre oameni.
67. Şi a robit tăria lor şi frumuseţea lor a dat-o în mâinile vrăjmaşului.
68. Şi a dat sabiei pe poporul Său şi de moştenirea Lui n-a ţinut seama.
69. Pe tinerii lor i-a mistuit focul şi fecioarele lor n-au fost înconjurate cu cinste.
70. Preoţii lor de sabie au căzut şi văduvele lor nu vor plânge.

Pildele lui Solomon 1:20. Înţelepciunea strigă pe uliţă şi în piele îşi ridică glasul său.
21. Ea propovăduieşte la răspântiile zgomotoase; înaintea porţilor cetăţii îşi spune cuvântul:
22. "Până când, proştilor, veţi iubi prostia? Până când, nebunilor, veţi iubi nebunia? Şi voi, neştiutorilor, până când veţi urî ştiinţa?
23. Întoarceţi-vă iarăşi la mustrarea mea şi iată eu voi turna peste voi duhul meu şi vă voi vesti cuvintele mele.
24. Chematu-v-am, dar voi n-aţi luat aminte! Întinsu-mi-am mâna şi n-a fost cine să ia seama!
25. Ci aţi lepădat toate sfaturile mele şi mustrările mele nu le-aţi primit.
26. De aceea şi eu voi râde de pieirea voastră şi mă voi bucura când va veni groaza peste voi,
27. Când va veni peste voi necazul ca furtuna şi când nenorocirea ca vijelia vă va cuprinde.
28. Atunci mă vor chema, dar eu nu voi răspunde; din zori mă vor căuta şi nu mă vor afla,
29. Pentru că ei au urât ştiinţa şi frica de Dumnezeu n-au ales-o,
30. Fiindcă n-au luat aminte la sfaturile mele şi cercetarea mea au dispreţuit-o.
31. Mânca-vor din rodul căii lor şi de sfaturile lor sătura-se-vor,
32. Căci îndărătnicia omoară pe cei proşti şi nepăsarea pierde pe cei fără minte;
33. Iar cel ce mă ascultă va trăi în pace şi linişte şi de rele nu se va teme".

Ieremia 35:12. Atunci a fost cuvântul Domnului către Ieremia şi a zis:
13. "Aşa zice Domnul Savaot, Dumnezeul lui Israel: Mergi şi spune bărbaţilor lui Iuda şi locuitorilor Ierusalimului: Se poate oare să nu luaţi voi învăţătură din aceasta şi să nu ascultaţi cuvântul Meu?" - zice Domnul.
Ieremia 35:17. De aceea aşa zice Domnul Dumnezeu Savaot, Dumnezeul lui Israel: Iată Eu voi aduce asupra lui Iuda şi a tuturor locuitorilor Ierusalimului tot răul acela pe care l-am rostit asupra lor, pentru că Eu le-am vorbit şi ei n-au ascultat, i-am chemat şi ei n-au răspuns".

Isaia 66:4. Pentru aceasta şi Eu voi alege pentru ei soarta cea rea şi cele ce îi înfricoşează le voi aduce peste ei; că am strigat şi nu Mi-au răspuns, am grăit şi nu M-au auzit, au făcut fărădelegi înaintea ochilor Mei şi ceea ce Eu nu binevoiesc întru Mine, au ales.
5. Luaţi aminte la cuvântul Domnului, voi care tremuraţi de El! Iată ce grăiesc fraţii voştri care vă urăsc şi vă prigonesc pentru numele Meu: "Să-Şi arate Domnul slava Sa şi noi să o vedem din bucuria voastră!" Dar ei se vor face de ocară.

Israel a calcat Legea , Cuvantul si Intelepciunea Domnului si nu au ascultat de ele.Cuvantul Domnului din Pentateuh care spune : "Deut 18:18. Eu le voi ridica Prooroc din mijlocul fraţilor lor, cum eşti tu, şi voi pune cuvintele Mele în gura Lui şi El le va grăi tot ce-I voi porunci Eu.
19. Iar cine nu va asculta cuvintele Mele, pe care Proorocul Acela le va grăi în numele Meu, aceluia îi voi cere socoteală.

si Psalmi 94:8. O, de I-aţi auzi glasul care zice: "Să nu vă învârtoşaţi inimile voastre,
9. Ca în timpul cercetării, ca în ziua ispitirii în pustiu,
10. Unde M-au ispitit părinţii voştri, M-au ispitit şi au văzut lucrurile Mele.
11. Patruzeci de ani am urât neamul acesta şi am zis: "Pururea rătăcesc cu inima".
12. Şi ei n-au cunoscut căile Mele, că M-am jurat întru mânia Mea: "Nu vor intra întru odihna Mea".

Cine este Intelepciunea Domnului in piele?Iisus Hristos.

Luca 7:35. Dar Înţelepciunea a fost găsită dreaptă de către toţi fiii ei.

Nu au ascultat de Cuvantul Domnului : Iisus.. Si nici de Intelepciunea Domnului Iisus Hristos.. Si nici de prooroci cum bine arata istoria biblica, si nici de Proorocul cel mare care e Iisus.. Prin Cuvantul lui Dumnezeu si cu Intelepciunea lui s-au facut toate dupa cum zice in Tanah(nu Talmud, a nu se confunda Tanah cu Talmud).. Tatal, Cuvantul(Intelepciunea) si Duhul sunt de la inceput prezente in Tanah.. Sf. Treime..

Iudaismul este o religie apostata.

In Numeri 23:19 Dumnezeu spune ca nu este asemenea firii umane corupte,cazute, pacatoase si rele.. Dar firea umana nu a fost de la inceput asa si scopul ei nu este asta ci ca "Dumnezii sa fie" .. Diferenta este intre firea divina si firea omeneasca cazuta sub robia pacatului, cele doua sunt distincte dar de la inceput nu a fost asa si scopul lor nu e asta ci ca omul sa fie asemenea lui Dumnezeu dupa cum a si fost creat.

Scopul intoarcerii lui Israel in pamantul Canaanului :

Iezechiel 36:18. Eu am vărsat asupra lor mânia Mea pentru sângele pe care l-au vărsat în ţară şi pentru că au întinat-o cu idolii lor.
19. I-am risipit printre neamuri şi au fost împrăştiaţi prin ţările străine; după purtările lor şi după faptele lor i-am judecat.
20. Şi au mers la neamurile la care s-au dus şi au necinstit numele Meu cel sfânt, încât se zicea despre ei: "Acesta este poporul Domnului, care a ieşit din ţara sa".
21. Am luat aminte la numele Meu cel sfânt, pe care l-a necinstit casa lui Israel printre popoarele la care s-a dus.
22. Şi de aceea spune casei lui Israel: Aşa grăieşte Domnul Dumnezeu: Aceasta o fac nu pentru voi, casa lui Israel, ci pentru numele Meu cel sfânt pe care l-aţi necinstit voi printre neamurile la care aţi mers.
23. Voi sfinţi numele Meu cel mare care a fost necinstit la neamurile printre care l-aţi necinstit voi, şi vor şti neamurile că Eu sunt Domnul, zice Domnul Dumnezeu, când Mă voi sfinţi în voi, înaintea ochilor lor.
24. De aceea vă voi scoate dintre neamuri şi din toate ţările vă voi aduna şi vă voi aduce în pământul vostru.

.

Metamorfoza
Mesaje:104
Membru din:06 Aug 2012, 17:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Filozofia si Teologia

Re: Sfanta Treime (discuţie cu gupalusi)

Mesaj necititde Metamorfoza » 16 Aug 2012, 10:53

Nonetheless, there is a place in the Rabbinic writings called Yoma. (Yoma 39:B) Our Rabbi's taught that the last 40 years before the destruction of the Temple, the following happened; On Yom Kippur, the Day of Atonement, they would hang a scarlet cord, which they would somehow, I suppose, associate with Isaiah 1:18, they would hang a scarlet cord before the Holy of Holies when the high priest went in, on the Day of Atonement to make the sacrifice. Now the prophet Daniel chapter 9, as we'll see, said the Messiah had to come and die before the second temple would be destroyed. Jesus and the Olivet discourse (Luke 21, Matthew 24 etc.), was simply echoing what Daniel had said; the Messiah would come and die before the second temple would be destroyed. And the Rabbis taught during the last forty years before the destruction of the temple, which happened circa 70 AD, the scarlet thread did not become white, nor did the western lamp in the temple shine. And the doors of the Holy of Holies would fling themselves open of their own accord. For the forty years before the destruction the of temple, the scarlet thread never turned white but remained red. What they believed was, that if the people's sins were forgiven, the scarlet cord would turn white. If the people's sins were not forgiven on the Day of Atonement, it would not turn white, but remain scarlet.

For forty years, 70 AD take away forty, circa 30 AD CE. In other words, from the time of Jesus to the destruction of the temple, according to Judaism, the people's sins were never forgiven. They are trying to justify themselves by works, but Isaiah 64:6 says our righteous deeds are as filthy rags. And the Hebrew of what that means is even something almost vulgar, it's worse than filthy rags, it has to do with a tampon. It uses very coarse language to describe human righteousness and human religion. During the last forty years before the destruction of the temple, the lot for the Lord, remember they would cast the lot, did not come up in the right hand. Nor did the crimson colored strap become white, nor did the western most light shine and the doors of the Heykal, the Temple, would open by themselves, until Rabbi Johanan b. Zakkai rebuked them saying, "Heykal, Heykal, why wilt thou be the alarmer thyself. I know about thee, that thou wilt be destroyed for Zachariah Benedo has already prophesied concerning me. Open thy doors O Lebanon that the fire may devour the cedars." In other words, he's saying, "Why do you predict your own destruction?"

In the Menahoth (Tractate), it says, "By the morning, the oil in the lamps had burned out the priest had come in and cleaned out the lamps removing the wicks, putting in new wicks and pouring oil into them ready for the kindling in the evening. (And we'll study this, Lord willing, in July) The western lamp however, although it had no more oil in it than the other lamps, miraculously continued to burn the entire day long. So that when the lamps were to be kindled in the evening, they were kindled for this one. The western lamp itself was then extinguished and cleaned out and a fresh wick poured in. Oil poured in and then re-lit, thus, the lamp provided the fire for lighting the other lamps, and yet was the last to be cleaned out. This miracle has testified to the divine presence in Israel."

According to these entries, for the forty years before the destruction of the temple in 70 AD, the western lamp, which is the lamp that lit the other lamps, in other words; Jesus the light of the world, the true light, which is an indication that the Shekinah cloud had left, and the doors of the Holy of Holies would fling themselves open. Furthermore, the scarlet thread tied to the door of the temple, never became white, indicating that the sins of Israel were not forgiven. This took place in the time of the crucifixion of Jesus in the time of the destruction of the temple. Yoma 39B

When the temple was destroyed, Rabbi Johanan b.Zakkai said we have a big problem, we can't practice the Jewish faith that Moses gave anymore. To this day, on the roof of every Orthodox Synagogue you will find the Hebrew term, "Ichabod, Ichabod." The glory has departed, the Shekinah is gone. They know very well, that without a temple, they can't practice the faith of their fathers. On the Passover( the Pesach), the Seder, instead of taking the Passover Seder with lamb, because they have no priesthood and no temple, they eat chicken. The religion testifies to it. So what do you do? He has a council at a place called Yavneh near Tel-Aviv and the Rabbis decide the following; that instead of the Levites and the Cohens, the priests, the Rabbi will be the leaders; they will be the new spiritual authorities.

http://www.letusreason.org/Juda3.htm

gupalusi

Re: Sfanta Treime (discuţie cu gupalusi)

Mesaj necititde gupalusi » 16 Aug 2012, 14:21

Interesant cat de departe merge religia dumitale pentru a-l nega pe Iisus, pana intr-acolo in a-si distorsiona propriile Scripturi si a taia din ele. Iudaismul se foloseste de o gimnastica imensa pentru a "traduce" versetele mesianice,i in special cartea profetului Isaia.Dar de ce ne-am mira?
Daca sucesc scriptura arata unde, adu contra argumente, si adu interpretarea corecta folosind texte 'in lumina', dar nu-mi aduce acuzatii 'a proasta'! si termina cu copy/paste-ul asta kilometric. Ti-a zis si dimitrie ca nu-ti cunosti doctrina, si are dreptate; nici tu, nici Floryan, nici apasarar. Ce reprezinta ghiveciul copiat de tine in ultimele tale postari si ce legatura au ele cu treimea ta !
Tu intelegi engleza macar? ce e cu textul ala?

Metamorfoza
Mesaje:104
Membru din:06 Aug 2012, 17:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Filozofia si Teologia

Re: Sfanta Treime (discuţie cu un necreştin)

Mesaj necititde Metamorfoza » 16 Aug 2012, 16:02

De exemplu sunt unele versete pe care Iudaismul nu le considera mesianice sau ca se refera la Mesia, desi in unele interpretari iudaice ele apar ca fiind Mesianice..

Isaiah 9:6 For to us a child is born, to us a son is given, and the government will be on his shoulders. And he will be called Wonderful, Counselor, Mighty God, Everlasting Father, Prince of Peace."

This verse points out the inescapable fact that the Messiah is God Almighty appearing in human form. That this passage was considered Messianic is evident from the fact that verse7 says that the Child would sit on the throne of David forever, a description which only fits the Messiah.

In the Targum of Isaiah we read: "His name has been called from old, Wonderful Counselor, Mighty God, He who lives forever, the Anointed One (Messiah), in whose days peace shall increase upon us."

Pereq Shalom: R. Yose the Galilean said: "The name of the Messiah is Peace, for it is said, "Everlasting Father, Prince of Peace."

Midrash Mishle, S. Buber edition: The Messiah is called by eight names: Yinnon, Tzemah, Pele ["Miracle"], Yo'etz ["Counselor"], Mashiah ["Messiah"], El ["God"], Gibbor ["Hero"], and Avi 'Ad Shalom ["Eternal Father of Peace"]

----------------------------------------

Jeremiah 23:5-6 'The days are coming,' declares the Lord, 'When I will raise up to David a righteous Branch, a king who will reign wisely and do what is just and right in the land. In His days Judah will be saved and Israel will live in safety. This is the name by which He will be called; The Lord our Righteousness (YHVH Tseidkeynu).'

The Targums concluded that this passage was speaking of Messiah.
For instance, the great Rabbi David Kimchi wrote in reference to this verse, 'By the righteous Branch is meant Messiah.' The compilers of the Targum agreed with Kimchi since they introduced Messiah by name in this passage. (David Baron, Rays of Messiah’s Glory: Christ in the Old Testament [Grand Rapids, MI; Zondervan, 1886], p. 78)

Hebrew scholar Alfred Edersheim quotes other Rabbinic writings in reference to this passage:
On Jer. xxiii, 5, 6 the Targum has it: ‘And I will raise up for David the Messiah the just.’ This is one of the passages from which, according to Rabbinic views, one of the names of the Messiah is derived, viz.: Jehovah our Righteousness. So in the Talmud (Babha Bathra 75b), in the Midrash on Ps. xxii.1, Prov.xix.21, and in that on Lamentations I 16. (Edersheim, Life and Times of Jesus the Messiah [Grand Rapids, MI; Eerdmans, 1972], pt. 2, p. 731).

--------------------------------------------------------------------------------------

Psalm 2:7-8 "I will proclaim the decree of the Lord: He said to me, 'You are My Son; Today I have begotten thee. Ask of me and I will make the nations your inheritance, the ends of the earth your possession.' "

The above passage tells us that the Messiah would be the Son of God.

This fact is also related in the Talmud, Sukkah 52a, Soncino translation:

"Our Rabbis taught, the Holy One blessed be He, will say to the Messiah, the Son of David (may He reveal Himself speedily in our days), 'Ask of Me and I will give to Thee,' as it is said [Psalm 2:7-8]: 'I will tell of the decree; the Lord hath said unto Me, "Thou art My Son; This day I have begotten Thee, ask of Me and I will give the nations for thy inheritance." ' "

The Midrash reaffirms the view that Messiah is God’s Son when commenting on another messianic Psalm:

Rabbi Nathan said that God spoke to Israel saying, ‘As I made Jacob firstborn, for it is written Israel is My son, even My firstborn" (Exodus 4:22), So also will I make Messiah My firstborn as it is written, " I will make Him My firstborn.’ (Commentary on Psalm 89:27 taken from Midrash Rabbah Shebot )

----------------------------------------------------------------------------------------

Micah 5:1 "But thou Bethlehem Ephratha, which art little to be among the thousands of Judah, out of thee shall One come forth unto Me that is to be Ruler in Israel; whose goings forth are from old, from Ancient of Days."

This verse emphatically states that Messiah would be born in Bethlehem while also having been existing from eternity.

The Targum Jonathan (second century A. D.) :
And You Bethlehem Ephrath, you who were too small to be numbered among the thousands of the house of Judah, From you shall come forth before Me The Messiah, to exercise dominion over Israel, He whose name was mentioned from before, from the Days of Creation.


--------------------------------------------------------------------------

Rabbi R. Elyyah de Vidas sights, “The meaning of ‘he was wounded for our transgressions, ... bruised for our iniquities’ is, that since the Messiah bears our iniquities, which produce the effect of His being bruised, it follows that whoever will not admit that the Messiah suffers for our iniquities must endure and suffer for themselves.”

Ninth century poet, Eliazer Hakalir, paraphrases Isaiah 53 in a prayer that comprises a part of some Jewish sects’ traditional liturgical prayers recited on Yom Kippur (the Jewish Day of Atonement). The prayer begins: “We are shrunk up in our misery even until now! Our Rock hath not come nigh to us; Messiah our righteousness, hath turned from us; we are in terror, and there is none to justify us! Our iniquities and the yoke of our transgressions He will bear, for He was wounded for our transgressions; He will carry our sins upon His shoulder, that we may find forgiveness for our iniquities; and by his strips we are healed ...” (Baron, Rays of Messiah’s Glory, pp. 225-230)

Midrash Tanhuma and Yalkut, vol. 2, par. 338 on Isaiah 52:13 states that the expressions "exalted, and extolled and be very high" indicates that, “Messiah shall be more exalted than Abraham... more extolled than Moses... and be very high; that is higher than the ministering angels...”

This again demonstrates that Isaiah 52:13-53:12 was viewed by rabbis as a messianic prophecy.

Also: “… the weight of Jewish authority preponderates in favor of the Messianic interpretation of this chapter… that until recent times this prophecy has been almost universally received by Jews as referring to Messiah is evident from Targum Jonathan who introduces Messiah by name in chp. LII.13; from the Talmud (Sanhedrin vol. 98b); and from the Zohar... In fact, until Rabbi Rashi [Rabbi Solomon Izaak (1040-1105)], considered the originator of the modern school of Jewish interpretation], who applied it to the Jewish nation, the Messianic interpretation of this chapter was almost universally adopted by Jews..." (Baron, Rays of Messiahs Glory, pp. 225-229)

----------------------------------------------------------------------------------------

Zechariah 12:10 "And I will pour out on the house of David and the inhabitants of Israel a spirit of grace and supplication. They will look to Me, the One they have pierced, and mourn for Him as one mourns for an only child and grieve bitterly for Him as one grieves for a firstborn Son."

An astonishing prophecy indeed! God claims that they will personally pierce Him. Yet, at the same time God refers to the pierced One as someone that is personally distinct from Him for whom the nations mourn and weep as for a firstborn Son.

This prophecy is confirmed by the Rabbis to be referring to the other “Messiah” which the Talmud calls Messiah Ben Joseph, the suffering Messiah. (T.V. Moore, Zechariah, Haggai and Malachi [Carlisle, PA; Banner of Truth Trust, 1974], p.199)

Edersheim states that this prophecy “is applied to the Messiah the son of Joseph in the Talmud (Sukk.52a) and so is verse 12…” (Edersheim, The Life and Times of Jesus the Messiah, [one volume edition], p.737)

T.V. Moore substantiates Edersheim’s statement by declaring: “… the later interpreters explaining it of Messiah Ben Joseph, or the suffering Messiah, whom they invented to meet the passages of Scripture that speak so clearly of this characteristic (i.e.,… the sufferings) of the promised redeemer. But as they believed that this Messiah son of Joseph was a mere man, the difficulty met them that Jehovah declared ‘they shall look on ME whom they have pierced’, so that if it refers to the Messiah he cannot be a mere man, but must be divine.” (Ibid., pp.199-200)

Rabbi Moshe Alshekh also confirms the messianic overtones of this prophecy:

“I will do yet a thing, and that is, that ‘they shall look unto me for they shall lift up their eyes unto me in perfect repentance, when they see Him whom they have pierced’, that is Messiah, the son of Joseph; for our Rabbis, of blessed memory, have said that He will take upon Himself all the guilt of Israel, and shall then be slain in the war to make atonement in such manner that it shall be accounted as if Israel had pierced Him, for on account of their sin He has died; and therefore, in order that it may be reckoned to them as a perfect atonement, they will repent and look to the blessed One, saying, that there is none beside Him to forgive those that mourn on account of Him who died for their sin: this is the meaning of ‘they shall look upon me.’” (Schwarz, “Dear Rabbi,” p.10)

s.a.m.d..

De fapt toate versetele pe care si crestinii le iau drept mesianice, despre suferinta lui Iisus..

De fapt Talmudul e un ghiveci de idei.. Ai sa gasesti 3 pareri la 2 Rabini sau 33 pareri la 2 Rabini dupa cum spunea cineva..

Iar diferentele la unele texte/traduceri ale VT cred ca le cunosti..

Citatele alea in engleza ti le-am dat ca sa iti arat ce crede religia ta in momentele ei de sinceritate... Stii cum e omul minte minte , minte pe altii se minte pe sine dar apar anumite momente in viata sa cand nu mai poate si trebuie sa fie sincer asa se intampla si cu spurcatii jidovi.. Religia ta e 0. Tu esti un cretinel ratat irational.Din punctul meu de vedere conversatia a luat sfarsit, e doar o pierdere de vreme cu un prost.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Sfanta Treime (discuţie cu un necreştin)

Mesaj necititde protosinghel » 16 Aug 2012, 16:21

Vă rog de acum să traduceţi textele în limba română. Şi eu pot veni cu copy-paste din rusă, dar n-ar fi corect şi cinstit. Dacă scriem ceva, atunci să facem un mic efort şi să traducem ideile pe care le găsim în diferite limbi.

Update: Între timp "gupalusi" a părăsit forumul, iar discuţia a fost închisă şi trimisă în arhivă.


Înapoi la “Arhivă & Recycle Bin”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX