Masturbarea si pacatele impotriva firii

Tot felul de probleme de Morală şi Spiritualitate Ortodoxă.
Discuţii pe marginea Operelor patristice, Filocalie, Pateric etc
dmas
Mesaje: 180
Membru din: 30 Aug 2009, 11:42
Confesiune: ortodox
Preocupări: administrator de retea de calculatoare

Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde dmas » 06 Feb 2012, 10:38

Ma framanta de o buna bucata de vreme subiectul masturbarii, vazut din perspectiva crestina. M-ar interesa sa cunosc temeiurile biblice si patristice ale numararii acestei practici in randul pacatelor. As vrea sa stiu pe ce baza se spune ca este o practica impotriva firii, si cum se face diferenta (in functie de ce standard) intre fapte in acord cu firea si fapte impotriva firii; as vrea sa stiu si daca toate lucrurile impotriva firii sunt pacate si daca nu, pe ce criterii se face diferenta intre faptele impotriva firii care sunt pacate si cele care desi sunt impotriva firii, nu sunt totusi pacate (spre exemplu, fumatul (spun unii) e pacat, pe cand obiceiul de a manca nesanatos nu e (si nu, nu sunt adventist)).

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde maria_andreea » 06 Feb 2012, 12:47

M-ar interesa sa cunosc temeiurile biblice si patristice ale numararii acestei practici in randul pacatelor.
Eu nu îţi pot da temeiuri biblice şi patristice, nădăjduiesc că preoţii ţi le vor da dacă ele sunt aşa cum le vrei tu.
As vrea sa stiu pe ce baza se spune ca este o practica impotriva firii, si cum se face diferenta (in functie de ce standard) intre fapte in acord cu firea si fapte impotriva firii; as vrea sa stiu si daca toate lucrurile impotriva firii sunt pacate si daca nu, pe ce criterii se face diferenta intre faptele impotriva firii care sunt pacate si cele care desi sunt impotriva firii, nu sunt totusi pacate (spre exemplu, fumatul (spun unii) e pacat pe cand obiceiul de a manca nesanatos nu e)
Starea firească a omului este aceea în care el îşi îndreaptă privirea spre Dumnezeu oricând, oriunde şi orice ar întreprinde.
Dumnezeu fiind iubire, adevăr, dreptate, curăţie... omul pt a nu-şi denatura sensul său, firescul său schimonosindu-şi frumuseţea va ţinti conştient aceste virtuţi în fiecare clipă prin rugăciune neîncetată, post, iubire, iertare, răbdare etc şi se va simţi împlinit, bucuros, fericit. În momentul în care lasă garda jos, ne-mai-lucrând aceste virtuţi, deci când încetează să mai privească în sus, la Dumnezeu cu aceeaşi intensitate, să-I împlinească toate poruncile (post, rugăciune etc) această depărtare, acestă lipsă a Lui Dumnezeu din viaţa omului la un moment dat va crea un vid în care omul va acţiona ca un ne-înţelept: se va porni cu furie asupra celor din jur, lipsindu-i răbdarea, iubirea, se va purta ca un dobitoc, lipsindu-i înfrânarea, postul, cumpătarea, mintea îi va slăbi etc, deci toate acestea vor fi contra firii, ca o abatere de la situaţia prevăzută, normală.

Acum, referitor la masturbare, e contra firii pt că este un produs al vidului.

Un cuplu binecuvântat de Dumnezeu prin căsătorie care trăieşte în post, rugăciune (are privirea aţintită spre Dumnezeu), adică nu există acel vid de care vorbeam în viaţa nici unuia, orice vor face vor face în mod firesc aşa cum a fost prevăzut iniţial, fără abateri de la normal.
spre exemplu, fumatul (spun unii) e pacat, pe cand obiceiul de a manca nesanatos nu e
Fumatul este rezultatul slăbiciunii, lipsei Lui Dumnezeu în viaţa acelui om [spuneam că un om care va ţinti neîncetat spre Dumnezeu va fi împlinit, bucuros, nu va avea nevoie de "înlocuitori chimici"] deci fumatul e păcat (păcatul e îndepărtarea de Dumnezeu).
A mânca nesănătos e rezultatul unor condiţii economice, politice, a slabei cunoştinţe în domeniul nutriţiei, a producerii de alimente bogate în e-uri de către producători etc.
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Avatar utilizator
FlorinOnutu
Mesaje: 16
Membru din: 31 Ian 2012, 15:45
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică
Localitate: Pașcani, jud. Iași

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde FlorinOnutu » 06 Feb 2012, 14:26

Trebuie sa gandesti, in primul rand, sexualitatea in lumina Descoperii lui Dumnezeu despre om. Daca aceasta a fost data pentru unirea dintre cei doi (el si ea) in urma careia poate aparea si rodul iubirii lor, atunci, insasi logica curata iti poate spune ca masturbarea sta impotriva acestui firesc. Ea nu are finalitate in iubire. Care este rodul ei? In momentul in care barbartul se uneste cu femeia, prin aceasta samanta, el se jertfeste pentru viata noua ce se va naste, el da tot ce e mai bun din el. Iti dai seama, daca esti sincer, cat de nefiresc este sa irosesti asa ceva pentru o clipa de autosatisfacere. Nu are sens!! Ca marturii scripturistice gasesti, de la inceput pana la sfarsit. insa, trebuie sa intelegi textul sfant in mod duhovnicesc, si anume, sa intelegi care este sensul adanc al crearii omului asa cum il vezi (cu toate organele). Sunt multe de spus.

dmas
Mesaje: 180
Membru din: 30 Aug 2009, 11:42
Confesiune: ortodox
Preocupări: administrator de retea de calculatoare

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde dmas » 06 Feb 2012, 15:20

Daca aceasta a fost data pentru unirea dintre cei doi (el si ea) in urma careia poate aparea si rodul iubirii lor, atunci [..]
Florin, dar cum dovedesti afirmatia pe care o aduci prin acest "daca" ? Unde arata Descoperirea lui Dumnezeu ceea ce tu ai scris mai sus ?

Avatar utilizator
FlorinOnutu
Mesaje: 16
Membru din: 31 Ian 2012, 15:45
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică
Localitate: Pașcani, jud. Iași

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde FlorinOnutu » 06 Feb 2012, 17:45

Cresteti si va inmultiti...

dmas
Mesaje: 180
Membru din: 30 Aug 2009, 11:42
Confesiune: ortodox
Preocupări: administrator de retea de calculatoare

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde dmas » 06 Feb 2012, 20:06

Cresteti si va inmultiti...
Si tot nu pot sa ajung la reductionismul tau. Unde scrie in Scriptura ca capacitatea sexuala trebuie folosita in mod exclusiv in relatia barbat-femeie si numai pentru nasterea de prunci ? Homosexualitatea e condamnata clar. Sexul cu animale, cu rudenii, cu de toate e condamnat. Dar unde e condamnata masturbarea ? Spui ca de la un capat la celalalt; arata-mi un singur text, te rog, si scoate-ma din groapa ignorantei.

Pr Haralambie
Mesaje: 880
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde Pr Haralambie » 06 Feb 2012, 20:30

M-ar interesa sa cunosc temeiurile biblice si patristice ale numararii acestei practici in randul pacatelor.
Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel
Cap. 6, 9. Nu ştiţi, oare, că nedrepţii nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu? Nu vă amăgiţi: Nici desfrânaţii, nici închinătorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii, nici sodomiţii,nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu.

CANONUL 10 Ioan Ajunătorul (CANON PENTRU MALAHIE)
Cel ce a făcut malahie 40 de zile se pedepseşte, cu mâncare uscată hrănindu-se în fiecare zi şi făcând 100 de metanii.

CANONUL 11 Ioan Ajunătorul (CANON PENTRU MALAHIA ÎN DOI)
Iar amestecarea cu alţii, ca una ce face malahia îndoită, primeşte epitimia arătată până la 80 de zile.


CANONUL 13 Ioan Ajunătorul (CANON PENTRU FAPTE ASEMENEA MALAHIEI)
Va primi epitimia însă pentru malahie şi între femei aceea care s-a sărutat şi pipăit cu un bărbat, dar nu a fost stricată.
Dar de ce vreţi mărturii ale sf părinţi, nu vă este necesar doar Biblia? Ştiu că P/NP sunt cu ''Sola Scriptura''
Dacă vă interesează să ştiţi mai multe în privinţa patimilor firii, împotriva firii, citiţi Dogmatica sf Ioan Damaschin.
Citiţi filocaliile, colecţia de 12 volume, tradusă de pr Dimitrie Stăniloae.
Cu mult respect.

dmas
Mesaje: 180
Membru din: 30 Aug 2009, 11:42
Confesiune: ortodox
Preocupări: administrator de retea de calculatoare

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde dmas » 06 Feb 2012, 21:01

Va multumesc, pr Halambrie.

Malahienii, din cate am citit aici: http://vaisamar.wordpress.com/2008/12/0 ... -1-cor-69/ si prin alte locuri, inclusiv pe forumul monachos.net, termenul din greaca veche folosit de Pavel pare sa se refere la homosexualitate, sau prostitutie masculina, nu la masturbare. Si eu ma tineam de versetul asta mai demult, ca sa imi stapanesc poftele. Dar acum ca am aflat ca nu se refera la ce credeam eu, nu ma mai ajuta. Exista vreun alt temei biblic cu care sa poata fi respinsa aceasta practica ?

Ioan Postitorul... Totusi, a dat vreun temei biblic pentru opinia asta a lui ? Poate avea el o antipatie fata de practica masturbarii; nu pot sta pe un singur stalp, mai ales pe unul atat de obscur intre sfintii Bisericii. Marii sfinti, Ioan Gura de Aur, Vasile cel Mare, Grigorie de Nazianz, Atanasie cel Mare, Clement din Alexandria, etc, nu zic nimic de practica asta ? Banuiesc ca si atunci, ca si astazi, era foarte raspandita.

Dionysie
Mesaje: 695
Membru din: 20 Dec 2010, 20:57
Confesiune: ortodox
Preocupări: înţelegerea
Localitate: fost: "aletheia"

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde Dionysie » 06 Feb 2012, 21:15

nici malahienii
Părinte, malakos nu are neapărat accepţiunea de malahist sau malahian, în sensul de unul care se masturbează. Sensul este mai degrabă de a numi pe cei efeminaţi, pe cei care se dau la tot felul de lucruri stricate în sexualitate în relaţii cu alţi bărbaţi, adică tot un fel de homosexualitate (un fel de prostituat masculin), dar poate avea şi sensul de malahian pentru că şi masturbarea este o formă de predare a trupului în tot felul de josnicii sexuale. Însă ca şi homosexualitatea este condamnată şi pentru că este, la fel ca şi aceea, lepădarea legăturii fireşti cu femeia (Rom. 1, 27); este condamnată în mod indirect şi în multe alte texte fiind încadrată, chiar dacă poate nu este numită explicit, la spurcăciuni de tot felul sau sexuale. Şi aşa cum bine aţi subliniat şi cum a sugerat şi inspectorul şi Maria este vorba până la urmă de o patimă, de o deraiere de la raţionalitate, de o spurcăciune înaintea lui Dumnezeu şi este condamnată fără nici o discuţie.

Bineînţeles că problema trebuie abordată şi dintr-o perspectivă mai terapeutică, în măsură să călăuzească la vindecarea de această patimă, pentru că nu este chiar o patimă rară, şi nu este suficientă şi eficientă doar condamnarea absolut legitimă a acestui păcat.

Văd că dmas a început să se dea în stambă. Malahia are şi sensul, cum am spus mai sus, de dedare a trupului la tot felul de lubricităţi şi josnicii, ori aici este inclusă în mod implicit şi masturbarea. Şi dacă dmas a ţinut să se dea în stambă, atunci poate să cerceteze şi ce părere au spre exemplu psihiatria, psihanaliza, psihologia cu privire la subiect; din câte ştiu eu este inclusă la perversiuni sexuale (= săvârșirea de acte nefirești în legătură cu viața sexuală).

dmas
Mesaje: 180
Membru din: 30 Aug 2009, 11:42
Confesiune: ortodox
Preocupări: administrator de retea de calculatoare

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde dmas » 06 Feb 2012, 21:15

Va multumesc, pr Halambrie.

Malahienii, din cate am citit aici: http://vaisamar.wordpress.com/2008/12/0 ... -1-cor-69/ si prin alte locuri, inclusiv pe forumul monachos.net, termenul din greaca veche folosit de Pavel pare sa se refere la homosexualitate, sau prostitutie masculina, nu la masturbare. Si eu ma tineam de versetul asta mai demult, ca sa imi stapanesc poftele. Dar acum ca am aflat ca nu se refera la ce credeam eu, nu ma mai ajuta. Exista vreun alt temei biblic cu care sa poata fi respinsa aceasta practica ?

Ioan Postitorul... Totusi, a dat vreun temei biblic pentru opinia asta a lui ? Poate avea el o antipatie fata de practica masturbarii; nu pot sta pe un singur stalp, mai ales pe unul atat de obscur intre sfintii Bisericii. Marii sfinti, Ioan Gura de Aur, Vasile cel Mare, Grigorie de Nazianz, Atanasie cel Mare, Clement din Alexandria, etc, nu zic nimic de practica asta ? Banuiesc ca si atunci, ca si astazi, era foarte raspandita.
Dar de ce vreţi mărturii ale sf părinţi, nu vă este necesar doar Biblia? Ştiu că P/NP sunt cu ''Sola Scriptura''
Ma gandesc ca poate mi s-a stricat mie aproape cu totul simtul moral pus de Dumnezeu in mine, si ca altii poate vad mai bine ca mine realitatea obiectiva a pacatoseniei practicii masturbarii. Nu am incredere in psihologi de-asta moderni, fie ei si crestini. Am incredere mai mare in parintii Bisericii [mai ales atunci cand dau temeiuri biblice pentru afirmatiile lor], desi sunt constient ca si ei au fost influentati fara dar si poate de Platon si de conceptia lui despre materie.

dmas
Mesaje: 180
Membru din: 30 Aug 2009, 11:42
Confesiune: ortodox
Preocupări: administrator de retea de calculatoare

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde dmas » 06 Feb 2012, 21:27

aletheia, interesant. Romani 1:27 chiar pare sa sugereze ca firesc pentru barbat e sa-si intrebuintele sexualitatea doar fata de femeie. Uite un raspuns pertinent. Stiam versetul asta de mult, dar nu m-am aplecat prea mult asupra lui, crezand ca condamna doar homosexualitatea. Multumesc mult !

Totusi, ce vrei sa spui prin "să se dea în stambă" ?

Avatar utilizator
nora
Mesaje: 176
Membru din: 21 Dec 2010, 16:03
Confesiune: ortodox
Localitate: Grecia

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde nora » 07 Feb 2012, 10:32

Domnnule dmas
Cu iertare indraznesc sa va supun atentiei urmatorul aspect.
Orice practica sau folosinta a unui lucru care duce la dependenta , ajungand sa iti comande trupul si simturile, nemaifiind stapan pe trupul si simturile noastre este pacat fiindca in clipa in care dependenta se stabileste acea practica de satisfacere a propriei placeri devine idolul tau. Astfel ajungi sa te inchini poftei trupesti incalcand porunca sa nu ai alti dumnezei in afara de Mine.

Cel care practica masturbarea si pacatele impotriva firii in primul rand isi satisfac propriile placeri facandu-si voia proprie in loc sa faca voia lui Dumnezeu. In al doilea rand devin dependenti de aceasta practica incat o vor visa si noaptea, doresc, simt, (iata deci prin simturi) ca trebuie sa o faca si o fac datorita dependentei care se instaleaza. devenind dependent de aceasta, de satisfacere a propriilor placeri carnale, este pacat pentru ca insasi starnirea simturilor si satisfacerea placerii devine un idol, este idolul placerii carnale caruia i se inchina in final. Pentru ca nu se mai stapaneste, si o face mereu , uneori si zilnic, doar ca sa simta el placerea. Acest idol deci il conduce pe om, iar omul se lasa in voia acestui idol devenind inconstient inchinatorul unui alt dumnezeu. si ajunge sa incalce porunca de a nu avea "alti dumnezei fata de Mine".
Aceasta practica iti modifica si mintea, se stramba, omul in timp ajunge sa respinga relatiile firesti dintre barbat si femeie, in ani, un astfel de om, prefera o astfel de practica in locul unei relatii normale. Intrebati in acest sens si psihologi. Acesti oameni , in timp devin nefiresti ei insisi, devin vicleni, incercand sa ascunda de societate su de cei care il inconjoara patima care il stapaneste. Ajunge in timp sa realizeze de ce este prins insa sa nu mai poata iesi decat ajutat. Dar tocmai mandria il determina sa nu se lase ajutat si sa ascunda in continuare. Chiar daca la inceput nu realizeaza dependenta, nu realizeaza ca de fapt il prinde in ghearele sale acest drac al poftei trupesti, mai tarziu , cand poate va fi destul de tarziu va realiza. Va vedea ca nu se mai poate stapani pe el, ca va veni o zi in care va zice nu mai fac asta, si va vedea ca nu va putea rezista si va ceda. Atunci isi va recunoaste infrangerea.

Ma gandesc ca nu trebuie sa vorbim despre voia Domnului pe care trebuie sa o urmam sau voia noastra care este produs al propriei mandrii si pe care nu trebuie sa o urmam. Pentru ca Hristos a spus fiti asadar desavarsiti, iar un om care se supune propriilor voi in loc de voia lui Dumnezeu, care este dependent de ceva anume acela nu mai poate ajunge desavarsit precum Tatal . Nu vorbim despre desavarsire si ce inseamna sa fii desavarsit , ma gandesc ca aici aveti idee.

daca pentru dvs a fi asemenea lui Dumnezeu inseamna a practica masturbarea inseamna ca aveti nevoie urgenta de ajutor spiritual fiindca sunteti cazut in cele mai de jos tenebre ale inselarii. Insa va inteleg perfect si imi pare tare rau pentru ca asa ajung cei care incearca sa descifreze Scriptura dupa propriile lor minti sau ale unor minti asemenea lor. O minte viciata si incarcata de pacate nu poate sa descifreze Scriptura decat viciat si pacatos pe masura mintii pacatoase si viciate.
Cu iertare
Bucuraţi-vă pururea.
Rugaţi-vă neîncetat.
Daţi mulţumire pentru toate, căci aceasta este voia lui Dumnezeu, întru Hristos Iisus, pentru voi.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde dimitrie » 07 Feb 2012, 15:29

Ma framanta de o buna bucata de vreme subiectul masturbarii, vazut din perspectiva crestina. M-ar interesa sa cunosc temeiurile biblice si patristice ale numararii acestei practici in randul pacatelor.
27. Aţi auzit că s-a zis celor de demult: "Să nu săvârşeşti adulter".
28. Eu însă vă spun vouă: Că oricine se uită la femeie, poftind-o, a şi săvârşit adulter cu ea în inima lui. Mt.5
Ori asta (masturbarea) e mai mult decât un gând.
As vrea sa stiu pe ce baza se spune ca este o practica impotriva firii, si cum se face diferenta (in functie de ce standard) intre fapte in acord cu firea si fapte impotriva firii;
A băga lingura în ochi iar nu în gură este împotriva firii. Asemenea este în cazul practicilor sexuale homosexuale, anale ori de adorare cu gura ale acestora.
as vrea sa stiu si daca toate lucrurile impotriva firii sunt pacate si daca nu, pe ce criterii se face diferenta intre faptele impotriva firii care sunt pacate si cele care desi sunt impotriva firii, nu sunt totusi pacate (spre exemplu, fumatul (spun unii) e pacat, pe cand obiceiul de a manca nesanatos nu e (si nu, nu sunt adventist)).
Vorbind despre păcatul curviei care nu este împotriva firii (Mt.5:28) pus în faptă, Sf. Apostol Pavel îl identifică în gravitate ca fiind distinctiv de celelalte păcate astfel:
15. Au nu ştiţi că trupurile voastre sunt mădularele lui Hristos? Luând deci mădularele lui Hristos le voi face mădularele unei desfrânate? Nicidecum!
18. Fugiţi de desfrânare! Orice păcat pe care-l va săvârşi omul este în afară de trup. Cine se dedă însă desfrânării păcătuieşte în însuşi trupul său.
19. Sau nu ştiţi că trupul vostru este templu al Duhului Sfânt care este în voi, pe care-L aveţi de la Dumnezeu şi că voi nu sunteţi ai voştri? 1Cor.6
şi putem spune că potrivit ete acest cuvânt:
17. De va strica cineva templul lui Dumnezeu, îl va strica Dumnezeu pe el, pentru că sfânt este templul lui Dumnezeu, care sunteţi voi. 1Cor.3
Acest păcat (curvia trupească cu sexul opus) este canonisit de Biserică cu oprirea de la împărtăşirea cu Trupul şi Sângele Domnului pe maxim 7 ani, deoarece acest păcat desparte la propriu pe om de Dumnezeu (nu mai are împărtăşire cu El), luându-i posibilitatea de a mai moşteni Împărăţia Sa (1Cor.6:9-10). Mai mult, acest păcat făcut după Botez (precum şi sodomia ori gomoria), este impediment la Hirotonie.

Cât despre păcatele împotriva firii (Rom.1:24-27), ele întrec în gravitate curvia, dată fiind asprimea Legii în acest sens (Lev.20:13,15-16), cât şi nemaiîntâlnita întărâtare şi revărsare a mâniei lui Dumnezeu asupra celor ce le fac (Fac.18:20, 19:4-5, 24-25).
Iar cei cei fac acestea: "săvârşind ruşinea şi luând cu ei răsplata cuvenită rătăcirii lor" (Rom.1:27), oare nu cu adevărat îşi iau plata cu ei? Căci cele mai multe cazuri de hepatita C, HIV, etc. se întâlnesc la ei, după cum se poate observa aici şi aici.

PS
Biserica consideră masturbare păcatul lui Onan (vărsarea pe jos a sămânţei) făcut în afara contactului sexual (practica larg răspândită, discutată în acest topic), iar oananie, păcatul săvârşit de soţi (Fac.38:9-10).
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

Marcus89

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde Marcus89 » 07 Feb 2012, 17:25

Cel care practica masturbarea si pacatele impotriva firii in primul rand isi satisfac propriile placeri facandu-si voia proprie in loc sa faca voia lui Dumnezeu.
Ok, și problema constă în faptul că fac ce vor și nu ce li se zice?
In al doilea rand devin dependenti de aceasta practica incat o vor visa si noaptea, doresc, simt, (iata deci prin simturi) ca trebuie sa o faca si o fac datorita dependentei care se instaleaza. devenind dependent de aceasta, de satisfacere a propriilor placeri carnale, este pacat pentru ca insasi starnirea simturilor si satisfacerea placerii devine un idol, este idolul placerii carnale caruia i se inchina in final.
Pe acest idol îl putem numi, mai scurt: Hormon :lol:
Pentru ca nu se mai stapaneste, si o face mereu , uneori si zilnic,
Cred că depinde de potență, nu? :lol:
va veni o zi in care va zice nu mai fac asta
Partea asta era evidentă... chiar dacă vor mai dori.

Pr Haralambie
Mesaje: 880
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde Pr Haralambie » 07 Feb 2012, 18:16

Va multumesc, pr Halambrie.

Malahienii, din cate am citit aici: http://vaisamar.wordpress.com/2008/12/0 ... -1-cor-69/ si prin alte locuri, inclusiv pe forumul monachos.net, termenul din greaca veche folosit de Pavel pare sa se refere la homosexualitate, sau prostitutie masculina, nu la masturbare.
Părinte, malakos nu are neapărat accepţiunea de malahist sau malahian, în sensul de unul care se masturbează. Sensul este mai degrabă de a numi pe cei efeminaţi, pe cei care se dau la tot felul de lucruri stricate în sexualitate în relaţii cu alţi bărbaţi, adică tot un fel de homosexualitate (un fel de prostituat masculin), dar poate avea şi sensul de malahian pentru că şi masturbarea este o formă de predare a trupului în tot felul de josnicii sexuale. Însă ca şi homosexualitatea este condamnată şi pentru că este, la fel ca şi aceea, lepădarea legăturii fireşti cu femeia (Rom. 1, 27); este condamnată în mod indirect şi în multe alte texte fiind încadrată, chiar dacă poate nu este numită explicit, la spurcăciuni de tot felul sau sexuale. Şi aşa cum bine aţi subliniat şi cum a sugerat şi inspectorul şi Maria este vorba până la urmă de o patimă, de o deraiere de la raţionalitate, de o spurcăciune înaintea lui Dumnezeu şi este condamnată fără nici o discuţie.

Bineînţeles că problema trebuie abordată şi dintr-o perspectivă mai terapeutică, în măsură să călăuzească la vindecarea de această patimă, pentru că nu este chiar o patimă rară, şi nu este suficientă şi eficientă doar condamnarea absolut legitimă a acestui păcat.

Văd că dmas a început să se dea în stambă. Malahia are şi sensul, cum am spus mai sus, de dedare a trupului la tot felul de lubricităţi şi josnicii, ori aici este inclusă în mod implicit şi masturbarea. Şi dacă dmas a ţinut să se dea în stambă, atunci poate să cerceteze şi ce părere au spre exemplu psihiatria, psihanaliza, psihologia cu privire la subiect; din câte ştiu eu este inclusă la perversiuni sexuale (= săvârșirea de acte nefirești în legătură cu viața sexuală).
Există un codici care are termenul de pederaşti, iar sf Ioan Gură de Aur se referă prin acest termen la hosexualitatea pasivă, cum îi zic ăştia de acum, dar părerile sunt împărţite şi cei mai mulţi îl înţeleg şi pe cel de masturbare sau onanie, încă de pe vremea sf Ioan Gură de Aur, prin malakos, se înţelegea masturbare.
Aşa cum bine ai precizat aletheia, temenul cuprinde o înţelegere mai largă care include şi pe cea a masturbării( iertaţi-mi tautologia), aşa cum arată şi sf Nicodim Aghioritul prin comentariu în Pidalion, la canonul 8 a sf Ioan Postitorul.

CANON 8
Cel ce a făcut malahie, patruzeci de zile se canoniseşte, cu mâncare uscată petrecând. Şi în fiecare zi, o sută de metanii făcând.

TÂLCUIRE
Canonul acesta rânduieşte, că cel ce face malahie (sau onanie) 40 de zile să nu se împărtăşescă, petrecând cu mâncare uscată, adică cu pâine numai şi apă, făcând şi câte o sută de metanii pe zi .

Blestemata malahie, care în ziua de astăzi este o obştească şi de suflet pierzătoare ciumă, stricând şi pierzând pe cei mai mulţi oameni ai lumii, şi mai ales pe ticăloşii tineri. Asupra căreia, şi oricâte ar zice cineva, având scop de a dezrădăcina din lume răul acesta înfricoşat şi urât de Dumnezeu, niciodată s-ar socoti că sunt zadarnice şi de prisos. Deci malahia este un păcat atât de urât lui Dumnezeu, încât a omorât pentru el pe Onan fiul lui Iuda, carele mai întâi a arătat răul acesta, pe pământ. De la carele şi s-a numit păcatul acesta onanism. Că zice Duhul cel Sfânt la Facere (cap 38: 10): «Şi rău s-a arătat înaintea lui Dumnezeu, căci a făcut el aceasta, şi l-a omorât pe el». Şi este socotinţa a oarecăror învăţători, că Dumnezeu atât de mult urând pe filosofii cei mândri ai elinilor, i-a lăsat să se stăpânească de păcatul acesta, pentru pedeapsa slujiri de idoli, căci cunoscând pe Dumnezeu, nu ca pe Dumnezeu l-au slăvit. Şi se încheie aceasta din ceea ce zice Pavel pentru dânşii: «Pentru aceea şi i-a dat Dumnezeu întru poftele inimilor lor, de a necinsti trupurile lor întru sineşi» [Romani 1: 24]. De unde cu aceasta lor întru sineşi au arătat pe patima malahiei, după care, acelaşi trup, şi lucrează, şi pătimeşte, el întru sine. Malahia precum zice Ioan al Scării (în cuvântul 15) este o curvie ce se face fără de alt trup, din care a căzut marele sihastrul acela, ce mai înainte poruncea măgarilor celor sălbatici, iar în urmă de sălbaticii măgari diavoli s-a batjocorit. Despre care a zis atunci Dumnezeiescul Antonie, că mare stâlp a căzut. Pe malahie acelaşi Ioan (întru acelaşi cuvânt) moarte şi pieire a căderii o numeşte, care de-a pururea se află şi împreună cu noi se poartă, şi întru înşine noi, şi mai ales în tinereţile noastre. Deci, fiindcă păcatul acesta împreună cu noi se poartă, foarte cu anevoie este a înceta despre el, şi a se pocăi cel ce a apucat a se prinde de el. Pentru aceasta un învăţător pe malahie o aseamănă cu o mare mreajă a diavolului şi a iadului, cu care a tras pe lume în pieire, şi mulţi se prind de dânsa, iar puţini scapă. Şi se bucură inima lui pentru multul vânat ce face cu această mreajă, şi tămâiază, pentru că ia prins multă hrană, şi multe suflete, precum zice proorocul Avvacum (Cap 1: 15): «Pieirea în undiţe a tras (pe lume) şi o au tras pe ea în mreje, şi o strâns în cursele sale. Pentru aceasta se va veseli şi se va bucura inima lui, şi va jertfi mrejei sale şi va tămâia năvodului său că întru acestea a îngrăşat partea sa, şi mâncările lui alese. Ce să zic multe? Acest păcat pricinuieşte sufletului nu numai vătămare veşnică, ci şi sănătăţii trupului vătămare. Veşnică vătămare sufletului pentru că îl lipseşte de Împărăţia Cerurilor, şi îl osândeşte în munca iadului. Pricinuieşte şi vătămare trupului, la sănătate, pentru că precum toţi doctorii de obşte zic, şi cei vechi şi cei mai noi, că malahiştii sunt ticăloşi şi vrednici de jale, pentru că întâi se îngălbenesc, al 2-lea slăbeşte stomacul lor şi nu pot mistui. 3. Slăbeşte vederea ochilor lor. 4. Îşi pierd glasul. 5. Îşi pierd agerimea şi ascuţimea minţii. 6. Îşi pierd ţinerea de minte. 7. Îşi pierd somnul cu oarecare visuri îngrozitoare. 8. Le tremură trupul. 9. Îşi pierd toată bărbăţia trupului şi a sufletului, şi se fac slabi ca muierile. 10. Le vine dambla. 11. Adeseori le urmează scurgerea în vis, iar de multe ori şi deştepţi fiind. 12. În sfârşit în grabă îmbătrânesc, şi mor rău.


Ioan Postitorul... Totusi, a dat vreun temei biblic pentru opinia asta a lui ? Poate avea el o antipatie fata de practica masturbarii; nu pot sta pe un singur stalp, mai ales pe unul atat de obscur intre sfintii Bisericii. Marii sfinti, Ioan Gura de Aur, Vasile cel Mare, Grigorie de Nazianz, Atanasie cel Mare, Clement din Alexandria, etc, nu zic nimic de practica asta ? Banuiesc ca si atunci, ca si astazi, era foarte raspandita.
Acum eu vă întreb, pt ce mai cereţi argumente din sf părinţi, ca să-i denigraţi că ar fi mici şi obscuri?
Este o părere falsă că sf Ioan Postitorul este obscur şi mai mic ca ceilalţi sfinţi, cel care prin îngeri a cunoscut voia Lui Dumnezeu şi a fost silit ca să urce pe scaunul de patriarh al Constantinopulului, deşi se împotrivea.
Iar canoanele lui sunt primite de întreaga Biserică.
Sfinţii se completează, prin pronia Lui Dumnezeu, aşa cum evangheliştii, spun diferite întâmplări din viaţa Mântuitorului care le-au scăpat unora dintre ei.
Nu au putut să cuprindă 2-3 oameni toate învăţăturile din Biserică şi ceea ce le-a scăpat unora a rânduit Dumnezeu prin alţii să se vorbească.
Am incredere mai mare in parintii Bisericii [mai ales atunci cand dau temeiuri biblice pentru afirmatiile lor], desi sunt constient ca si ei au fost influentati fara dar si poate de Platon si de conceptia lui despre materie.
Dacă aveţi încredere în sfinţi este bine, dar a spune că au fost influeţaţi de Platon este o mare minciună şi prostie venită de la P/NP, unde nici nu caută scrierile lor, dar deja se aruncă cu noroi în sfinţi că au fost influenţaţi.
Dacă vreţi, demonstarţi că au fost influenţaţi.
Cu mult respect.

Avatar utilizator
nora
Mesaje: 176
Membru din: 21 Dec 2010, 16:03
Confesiune: ortodox
Localitate: Grecia

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde nora » 07 Feb 2012, 19:07

Ok, și problema constă în faptul că fac ce vor și nu ce li se zice?
Asta e problema? revolta? "Eu sunt un copil rau de tot si fac doar ce vreau eu na, (bat din picior) fac cum vreau si ce vreau chiar daca e rau eu tot fac cum vreau, (ma ranesc dar strang din dinti, sunt barbat) ca sa arat ca pot orice, eu sunt eu, sunt eu, sunt eu, sunt eu. Dar..... cine sunt eu?
Pe acest idol îl putem numi, mai scurt: Hormon :lol:
Va sugerez sa repetati urmatorul adevar dar sa il repetati pana va va intra bine in minte: "pe mine ma conduce idolul "hormon" si acest idol hormon nu ma lasa sa relationez normal cu oamenii , ca asa se manifesta acest idol numit hormon. Si imi dau seama ca atata timp cat ma conduce idolul hormon nu pot sa ma conduc eu pe mine insumi. Deci nu mai fac ce vreau (desi credeam asta, ce iluzie) ci ce vrea idolul hormon. Ma amagesc ca fac ce vreau dar nu fac ci fac doar ce zice idolul hormon.

Cred că depinde de potență, nu? :lol:
Nu, depinde de minte. de acolo pleaca totul. Din minte. Daca ar fi cat de cat minte ar intelege pentru ce Dumnezeu a facut pe om, barbat si femeie l-a facut.
Partea asta era evidentă... chiar dacă vor mai dori.
Deosebirea este ca vine mai repede decat s-ar astepta. Se constientizeaza aceasta greseala inainte de a ajunge la senectute, daca cumva va mai ajunge la senectute tinand cont ca nu ne stim vremea sfarsitului. Aici veti avea ceva surprize.

Nu ma bagati in seama domnule , vorbeam si eu pe aici ca sa nu tac.
Bucuraţi-vă pururea.
Rugaţi-vă neîncetat.
Daţi mulţumire pentru toate, căci aceasta este voia lui Dumnezeu, întru Hristos Iisus, pentru voi.

Marcus89

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde Marcus89 » 07 Feb 2012, 20:21

Ok, și problema constă în faptul că fac ce vor și nu ce li se zice?
Asta e problema? revolta? "Eu sunt un copil rau de tot si fac doar ce vreau eu na, (bat din picior) fac cum vreau si ce vreau chiar daca e rau eu tot fac cum vreau, (ma ranesc dar strang din dinti, sunt barbat) ca sa arat ca pot orice, eu sunt eu, sunt eu, sunt eu, sunt eu. Dar..... cine sunt eu?
Eu, sunt eu... bun sau rău... dar sunt cum vreu și mai ales fac ce vreu cu riscul de a suporta consecințele faptelor (negative).
revoltă??? ...nicidecum; nesupus?... oarecum.
Pe acest idol îl putem numi, mai scurt: Hormon :lol:
Va sugerez sa repetati urmatorul adevar dar sa il repetati pana va va intra bine in minte: "pe mine ma conduce idolul "hormon" si acest idol hormon nu ma lasa sa relationez normal cu oamenii , ca asa se manifesta acest idol numit hormon. Si imi dau seama ca atata timp cat ma conduce idolul hormon nu pot sa ma conduc eu pe mine insumi. Deci nu mai fac ce vreau (desi credeam asta, ce iluzie) ci ce vrea idolul hormon. Ma amagesc ca fac ce vreau dar nu fac ci fac doar ce zice idolul hormon.
Nu pot repeta pt că nu coincide cu realitatea, pe care doar o prezumați, în cazul meu, fără să știți ce fac eu, în concret, sau mai bine zis ce nu fac.
Cred că depinde de potență, nu? :lol:

Nu, depinde de minte. de acolo pleaca totul. Din minte. Daca ar fi cat de cat minte ar intelege pentru ce Dumnezeu a facut pe om, barbat si femeie l-a facut.

Nu neg că existența rasei umane constă în reliația bărbat-femeie. Dar atâta timp cât nu afectează perpetuarea speciei, nu mai are importanță ce face fiecare cu timpul personal...
Partea asta era evidentă... chiar dacă vor mai dori.
Deosebirea este ca vine mai repede decat s-ar astepta. Se constientizeaza aceasta greseala inainte de a ajunge la senectute, daca cumva va mai ajunge la senectute tinand cont ca nu ne stim vremea sfarsitului. Aici veti avea ceva surprize.
Eu? :-?
Nu ma bagati in seama domnule , vorbeam si eu pe aici ca sa nu tac.
Fac ce vreu,
Bat din picior,
Dar tot v-am luat în vizor.
Fără să vreu;

Căci am citit,
Cam repezit,
Doar spre sfârșit,
Acest text. (bine, e o frază nu un text :x44 )

Sorry...

Avatar utilizator
nora
Mesaje: 176
Membru din: 21 Dec 2010, 16:03
Confesiune: ortodox
Localitate: Grecia

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde nora » 08 Feb 2012, 00:50

"Dar problema problemelor este să dovedim oamenilor că numai Dumnezeu cel nevăzut şi imaterial este Adevărul şi că fără El nu numai noi, ci însăşi materia nu mai este nimic. Nu putem noi oamenii să anulăm materia prin ideile noastre dar prin modul pătimaş de a o privi, adică prin materialism, ne mutilăm sufleteşte, ne dezorientăm mintal şi viaţa devine un coşmar. Deci Dumnezeu e necesar azi, acum, aici – altfel suntem pierduţi. Nu e vremea să mai căutăm argumente despre existenţa lui Dumnezeu. El este atât de necesar, S-a făcut pe Sineşi atât de evident prin puterea ateistă, încât nu trebuie decât să-L trăim sincer şi să-L mărturisim cu putere. Pentru aceasta Domnul Iisus este prigonit acum, pentru că ne mai fiind Împărat al celor din înaltele dregătorii, este Împărat al poporului, al sufletului şi al vieţii.
- Părinte, i-am zis eu uimit, cum aţi ajuns la aceste concluzii? Aici în schimnicie, între Sfinţi şi Scripturi?!…
- De fapt, tot ce ţi-am spus este ascuns în viaţa monahală, căci nu pe sine se slujeşte monahul, ci lumea. Mănăstirile nu şi-au pierdut menirea, ele sunt centralele spiritualităţii creştine, a căror lumină va dovedi ca oarbe luminile electrice, cu uzinele lor cu tot.

Oamenii sunt pe cale să piară înghiţiţi de ştiinţa şi de tehnica lor şi nu le vor putea stăpâni decât dacă, situându-se în perspectiva creştină, vor vedea limitele materiei, sensul lucrurilor, rostul vieţii - şi aşa să le stăpânească şi să le coordoneze. Acum oamenii sunt orbi şi robi, orbiţi de lumina falsă din ei, robiţi de materia în care au crezut. Nu-i nimeni stăpân, nimeni nu mai este la cârma corabiei civilizaţiei secolului nostru. Trăim vremuri apocaliptice. Fiara e omul şi maşina e unealta nimicirii omului. Nici pacea nu va fi pace, nici războiul nu va rezolva nimic, căci criza este religioasă şi numai Dumnezeu redevenit Stăpân în oameni va putea găti o orânduire şi un sens bun omenirii întregi. Ne trebuie forţa lăuntrică de a gândi materia şi maşina iscodită din ea şi de a le stăpâni în limitele folositoare vieţii. Dar nu vom putea face acest lucru decât dacă vom vedea lumea însăşi în limitele ei şi-n normele ei divine. În fine, niciodată nu vom izbândi dacă nu ne pocăim, dacă nu ne supunem lui Dumnezeu, dacă nu-L primim în noi, dacă nu ne îndumnezeim!

Mie mi se pare că suflarea lui Dumnezeu înfiripează lumea necontenit. În suflarea lui Dumnezeu sunt forţe, puteri, este însăşi viaţa, este însuşi sufletul oamenilor şi toate trăiesc datorită ei. De aceea socotesc eu că dacă despărţim credinţa de Izvorul ei, şi ea e neputincioasă. Credinţa unită cu Dumnezeu e puternică; credinţa confundată cu autosugestia e fleac. Ori tocmai asta este, avem lângă noi, avem în noi, avem în viaţă şi avem în materie o putere nematerială, izvorâtă din Dumnezeu şi dacă reuşim s-o captăm şi s-o folosim, ea este medicamentul cel mai bun. Ea cunoaşte lumea gândită de Dumnezeu şi deci tot ce face ea este în orânduirea profundă a lumii. Omul poate să creadă greşit, poate ieşi din ordinea naturală şi mi se pare că prea multa ştiinţă a oamenilor de multişor a pierdut contactul cu firea, încât în loc să folosească, îl nefericeşte pe om şi strică natura."
Intoarcerea la Hristos - de Ioan Ianolide

Marcus probabil te intrebi ce este cu acest text aici. Te las pe tine sa cauti raspunsul in tacere. Nu vreau cuvinte, nu vreau nimic. in tacere sa raspunzi tie insuti, si sa cugeti. Atat.
Bucuraţi-vă pururea.
Rugaţi-vă neîncetat.
Daţi mulţumire pentru toate, căci aceasta este voia lui Dumnezeu, întru Hristos Iisus, pentru voi.

Marcus89

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde Marcus89 » 08 Feb 2012, 06:16

Marcus probabil te intrebi ce este cu acest text aici. Te las pe tine sa cauti raspunsul in tacere. Nu vreau cuvinte, nu vreau nimic. in tacere sa raspunzi tie insuti, si sa cugeti. Atat.
Să-mi răspund, doar mie, în tăcere... ce rost mai are acest forum, cu discuții, dacă răspundem în tăcere? Oricum, textul nu are nici cea mai mică relevanță pentru mine, poate ar avea dacă aș fi amish, dar nu sunt. În fine, pot și eu să caut texte pro tehnologie și anti religie, și să-ți spun să meditezi asupra lor... dar nu cred că au relevanță pentru tine, atâta timp cât adevărul este subiectiv, astfel adevărul meu nu coincide cu al tău, și nici orice opinii decurg din el.
Sper ca netăcerea mea să nu te fi deranjat prea mult.

Avatar utilizator
nora
Mesaje: 176
Membru din: 21 Dec 2010, 16:03
Confesiune: ortodox
Localitate: Grecia

Re: Masturbarea si pacatele impotriva firii

Mesaj necititde nora » 08 Feb 2012, 11:05

Marcus probabil te intrebi ce este cu acest text aici. Te las pe tine sa cauti raspunsul in tacere. Nu vreau cuvinte, nu vreau nimic. in tacere sa raspunzi tie insuti, si sa cugeti. Atat.
Să-mi răspund, doar mie, în tăcere... ce rost mai are acest forum, cu discuții, dacă răspundem în tăcere? Oricum, textul nu are nici cea mai mică relevanță pentru mine, poate ar avea dacă aș fi amish, dar nu sunt. În fine, pot și eu să caut texte pro tehnologie și anti religie, și să-ți spun să meditezi asupra lor... dar nu cred că au relevanță pentru tine, atâta timp cât adevărul este subiectiv, astfel adevărul meu nu coincide cu al tău, și nici orice opinii decurg din el.
Sper ca netăcerea mea să nu te fi deranjat prea mult.
Nu ma deranjeaza, va asigur. Nu are cum.
In legatura cu cautarea de texte. Ieri decisesem sa nu mai raspund aici cand cineva, care nu a intrat niciodata pe acest forum, m-a cautat si mi-a atras atentia exact pe acest text. M-a salutat si mi-a zis, citeste te rog asta. Atat. Nu am inteles pentru inceput de ce mi-a zis asta stiind ca eu cred intru Unul Dumnezeu si Il iubesc. Si in timp ce citeam ducandu-ma la carte mi-a venit in minte discutia noastra.
Deci nu sunt genul care sa caute texte doar de dragul contrazicerii. Asa a fost sa fie sa citesc acest text si sa simt ca trebuie sa ti-l spun. Nu e obligatoriu sa-l citesti.
Iti doresc multa sanatate si viata cat mai lunga. Sa traiesti mult, asa sa iti ajute Dumnezeu.
Bucuraţi-vă pururea.
Rugaţi-vă neîncetat.
Daţi mulţumire pentru toate, căci aceasta este voia lui Dumnezeu, întru Hristos Iisus, pentru voi.


Înapoi la “MORALĂ şi SPIRITUALITATE: aspecte practice ale vieţuirii ortodoxe”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron