Despre asceză

Tot felul de probleme de Morală şi Spiritualitate Ortodoxă.
Discuţii pe marginea Operelor patristice, Filocalie, Pateric etc
esenin
Mesaje:1252
Membru din:02 Iul 2008, 20:52
Confesiune:eterodox
Preocupări:artele vizuale, electronica
Despre asceză

Mesaj necititde esenin » 20 Feb 2012, 02:56

Maine am de lucru, si, bineintes ,in noaptea asta am insomnie.
Din anumite pdv e nasol sa imbatranesti....(din altele insa, e minunat)

Asker, modestia ta e impresionanta. Banuiesc ca esti tanar. Indraznesc sa-ti sugerez sa urmaresti, macar, discutiile. Te vor construi, adica vei vedea o multime de oameni, de specimene umane, si de nuante pe care le poate lua o „credinta” unica (in principiu). Poti intreba despre asceza; presupun ca exista cineva (la mine nu este cazul, sunt un „amator”) care face acest lucru. De altfel, DE CE TE INTERESEAZA ASCEZA? Trebuie sa ai un motiv, sa existe o cauza a acestei tentatii. Eu sunt vegetarian (am ajuns asa, nu de bunavoie), dar pot sa-ti confirm ca, cel putin dupa 50 de ani, „postul” continuu te elibereaza si-ti da putere. Ca gandirea creste in putere de patrundere daca trupul tau nu mai e ocupat cu digestia. Pana la urma am ajuns s-o vad ca pe ceva murdar, dar in fine...inevitabil; simpla vedere a carnurilor (maron) imi face rau. Mi-ar placea sa traiesc doar cu apa, dar trebuie sa mai si mananc. Trebuie sa te mai gandesti si la varsta ta: daca esti inca in perioada de constructie fizica, trebuie sa te hranesti!

asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox

Re: Efectul activitatii pe Forum pentru cei de alta credinta

Mesaj necititde asker » 20 Feb 2012, 03:13

Din anumite pdv e nasol sa imbatranesti....(din altele insa, e minunat)

Banuiesc ca esti tanar.
Mulţumesc, esenin.
42 tinde spre categoria seniori, ori?
Eu nu gasesc incă minunat procesul îmbătrânirii, probabil aş vrea să ştiu raţiunea de-a fi, rutina e fum.
...
Asceza?
Cum altfel m-aş putea elibera de mine şi să văd dincolo de aparenţe?