Cum trebuie înţeleasă şi practicată această expresie: "Meditaţie duhovnicească"?
Pentru o meditaţie "sănătoasă", este nevoie de a avea cunoştinţe teologice?
Trebuie să avem în vedere și tipul de temperament (sangvinic, coleric, melancolic, flegmatic; direct/indirect etc) prin care literatura de specialitate a încercat să surprindă comportamente și atitudini. Astfel, suntem datori să cunoaștem și să recunoaștem oamenii în funcție de tipul lor temperamental, de caracterul lor și nu în funcție de temperamnetul nostru. Trebuie să acceptăm diversitatea și să aplicăm fiecăruia metodele de îndreptare (dacă suntem datori cu ele și dacă dispunem de resurse „pedagogice”) corespunzătoare. Nu toți pot fi îndreptați cu vorba bună cum nu toți cu vorba tăioasă. Pare greu, dar nu este mai ales dacă ai bun simț atunci când îndrepți, corectezi. Este greu ptr. că tu ceri un efort de schimbare, însă arta stă în capacitatea cu care adaptezi toate resursele (din care nu lipsește bunătatea) la fiecare om, în funcție de temperament...personal nu vad o maniera de a indrepta omul prin critici taioase, indreptarea spirituala si educarea se face cu suflet si bunatate!
Multi se dau credinciosi si critica pe ceilalti dupa faptele lor, personal nu vad o maniera de a indrepta omul prin critici taioase, indreptarea spirituala si educarea se face cu suflet si bunatate!Imi zicea odata, un bun prieten: este alegerea ta, pe care vrei sa hranesti mai mult, spiritul care este etern sau egoul care tine cat viata ta!
Înapoi la “MORALĂ şi SPIRITUALITATE: aspecte practice ale vieţuirii ortodoxe”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori