Ca în fiecare an, Arhiepiscopul Teofan de Stavropol si Vladikavkaz (una dintre principalele eparhii din Caucazul de Nord) a botezat în data de 19 iulie 2009, 1200 de osetieni.
Sărbătoarea a avut loc la Lacul Mânăstirii Teofania, din Osetia de Nord.
Au participat, alături de arhiepiscop, 20 de preoţi. Tradiţia anuală a botezului colectiv a început în 2005. De atunci, mai mult de 6 500 de persoane au fost botezate în apa Mânăstirii.
Episcopul consideră că aceasta dovedeşte cum osetienii, după zeci de ani de regim sovietic ateu, se întorc la credinţ a lui stramosi.
Sursa
Care sunt celelate conditii pentru ca un botez sa fie valid?Botezul în munele Sf. Treimi este doar una din condiţii. Şi această condiţie este încălcată din cauza Filioque - erezie care desfiinţează Treimea.
Rânduiala prevede ca, mai departe, uleiul rămas să fie turnat în crestelniţă (în semnul crucii). În acest caz nimeni nu va mai putea gusta din el [ ], aşa cum se subînţelege din rugăciune.Stăpâne Doamne, Dumnezeul părinţilor noştri, Care, celor ce erau cu Noe în corabie, le-ai trimis porumbelul, având în gură ramură de măslin, semnul împăcării şi al mântuirii din potop, şi ai închipuit prin acelea taina harului; şi ai dat rodul măslinului spre plinirea Sfintelor Tale Taine; Care prin el ai umplut de Duh Sfânt pe cei ce erau în Lege, iar pe cei ce sunt în Har îi faci desăvârşiţi, însuţi binecuvintează şi acest untdelemn cu puterea, cu lucrarea şi cu pogorârea Sfântului Tău Duh, ca să se facă acesta: ungere de nestricăciune, armă dreptăţii, înnoire sufletului şi trupului, izgonire a toată lucrarea diavolească, spre înlăturarea tuturor răutăţilor pentru cei care se ung cu credinţa sau vor şi gusta din el, spre slava Ta şi a Unuia-Nascut Fiului Tău şi a Preasfântului şi bunului şi de-viaţă făcătorului Tău Duh, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.
Această ungere este legată mai degrabă de rânduiala de exorcizare. Aşa cum am mai spus, există diferite teorii, dar anumite lucruri se pot desprinde din rugăciunea de sfinţire a acestui ulei, cât şi din "formulele" de ungere:Ce semnificatie are ungerea asta si de ce se face inainte de scufundare.
...preotul ia din untdelemnul sfinţit cu două degete şi-i face chipul crucii pe frunte, zicând: Se unge robul lui Dumnezeu (N) cu untdelemnul bucuriei, în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.
Pe piept: Spre tămăduirea sufletului. Pe spate: Şi a trupului. La urechi: Spre ascultarea credinţei. La mâini: Mâinile Tale m-au făcut şi m-au zidit. La picioare: Ca să umble pe căile Tale.
1. Care Părinţi? În ce lucrări? Desigur, simbolic se poate spune aşa, mai ales pt a arăta importanţa afundării, dar Biserica acceptă totuşi, chiar dacă numai în cazuri de excepţie, şi botezul prin turnare sau stropire (cf. Didahia celor 12 Apostoli, cap. VII). În acest caz ce se întâmplă?Parintii spun ca locul de pe corp care nu este atins de apa Sfantului Botez este sau poate fi poarta de intrare a diavolului...daca insa se unge trupul inainte de scufundare apa practic nu mai atinge in mod direct pielea...
Nu potenţial împărat, ci potenţial şi chiar real preot. Drept că aceasta se desăvârşeşte abia prin ungerea cu Sf. Mir, dar oricum, creştinul devine un vlăstar al "seminiţiei alese" şi al "preoţiei împărăteşti"...Daca ungerea are ceva de a face cu ungerea alesilor lui Dumnezeu din Vechiul Testament nu ar trebui facuta dupa scufundare, pentru ca dupa ce este botezat omul devine un potential "imparat" ...
Care Părinţi? În ce lucrări? Desigur, simbolic se poate spune aşa, mai ales pt a arăta importanţa afundării...[/quote]Parintii spun ca locul de pe corp care nu este atins de apa Sfantului Botez este sau poate fi poarta de intrare a diavolului...daca insa se unge trupul inainte de scufundare apa practic nu mai atinge in mod direct pielea...
Bine ai venit, dragă Vlad. Ne bucurăm de întrebări, mai ales că sunt destul de serioase.Doamne ajuta. As avea pentru inceput niste intrebari.
Iniţial, aşa cum arată vechile manuscrise, rugăciunea de îmbisericire era făcut exclusiv înainte de Botez şi ea avea doar două sensuri:Explicati va rog contextul rugaciunii de imbisericire a pruncului, atat timp cat copilasul este botezat anterior. Semnificatie si istorie?
Aceste rugăciuni de exorcizare înainte de Botez, după cum se pare, au fost scrise tot de Sf. Vasile cel Mare.Apoi exorcizarile citite in biserica, in pridvor, sunt destinate doar acelui moment, sau preotul le poate citi si an alte circumstante, in cazul unor persoane bolnave?
Toate prescripțiile legate de "femeia lehuză" şi pretinsa ei "necurăţie" sunt de prin sec. XII-XIII şi nu au fost reflectate în Sfintele Canoane, dar au devenit totuşi parte a Regulilor noastre bisericeşti. Deci trebuie respectate, chiar dacă sunt puţin trase de păr.Parinte, exista vreo norma canonica, care interzicec accesul femeii lehuze in biserica? se refera doar la impartasire!
Înapoi la “SFINTELE TAINE şi IERURGIILE: istorie, rânduială şi explicaţii”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 58 vizitatori