simplu, pentru că nu existau. am înţeles că nunta celor doi era constituită de o "afişare", de o declarare a intenţiei celor doi de a se însoţi unul cu altul, intenţie care era "binecuvântată", validată prin chiar gestul de a se împărtăşi unul după altul (femeie după bărbat) din acelaşi trup (în vremea aceea, probabil) şi din acelaşi potir. gestul acesta de însoţire la împărtăşanie "instituia, iniţia" însoţirea conjugală, iar legitimitatea relaţiei era dată de "afişarea" acestei însoţiri în văzul bisericii. de aceea, purtatul inelului nu îşi mai avea sensul după nuntă, ci doar de la logodnă până la nuntă.a) de ce totuşi, izvoarele liturgice din sec. 3-5, care dau texte liturgice la diferite ierurgii neînsemnate, nu dau şi o rugăciunie de binecuvântare a nunţii (că despre "Slujba Cununiei" e clar că nu putea merge vorba);
nici o clipă nu am gândit că nu ştiai asta. eu am răspuns, pur şi simplu, făcându-ţi voia, nu încercând să îţi dau lecţii.Chestia că nu existau rugăciuni de binecuvântare în primele secole, am spus-o şi eu. Am adus şi destule argumente. Ca urmare am fost numit "eretic". Pur şi simplu aşteptam să o spună şi alţii...
cum adică, "mai înainte sfinţite"? adică nu se făcea cununia în cadrul liturghiei? mă tem că nu înţeleg.Iar ceea ce spui despre "paharul de obşte", rişti să cazi în greşeala în care a căzut şi pr. Vasile Gavrilă şi nu numai. Potirul euharistic (cu Daruri înainte sfinţite - în cazul dat)
adică beau din pahar şi apoi îl spărgeau de pardoseală? în ce perioadă?iar "paharul comun" (care era zdrobit de pardoseala bisericii), cu rolul lui strict simbolic , a se vedea şi din rugăciunea corespunzătoare - e cu totul altceva.
Da. În sec. 12-13, anumite izvoare menţionează stricarea acestui pahar de pardoseala bisericii. Consider că e o influenţă păgână pe care Biserica a înlăturat-o.adică beau din pahar şi apoi îl spărgeau de pardoseală? în ce perioadă? ce rol strict simbolic?
Rugăciunea numeşte acel pahar - "pahar de obşte", fără a face nici o referire la Euharistie (căci împărtăşirea se făcea puţin înainte de acest pahar). Faptul că paharul este binecuvântat (prin nişte cuvinte f. simple) arată clar că nu e vorba de Euharistie, căci asta se preface la Liturghie prin cuvintele Epiclezei.ce zice rugăciunea? ce reiese, că îl spărgeau sau că nu era împărtăşanie în el?
Astazi l-am citit. Astfel, am aflat ca Biserica greaca practica, nu de multa vreme, o astfel de Cununie incadrata in Liturghia Sf. Ioan Gura de Aur.Florine, dar tu ai citit studiul meu despre Cununie?
Înapoi la “SFINTELE TAINE şi IERURGIILE: istorie, rânduială şi explicaţii”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori