Cazul mitropolitului N. Corneanu

Probleme ce vizează strict situaţia BOR.
Avatar utilizator
Hrisanti
Mesaje:93
Membru din:09 Apr 2008, 16:45
Confesiune:ortodox
Localitate:Franta
Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde Hrisanti » 14 Iun 2008, 10:01

Noi de la cine sa luam exemplu si invatatura, daca nu de la Episcopi in primul rand?
De la Hristos!
Drag frate, direct de la Hristos i-au invatatura protestantii, nu le mai trebuie preoti, episcopi, si ai vazut cam unde au ajuns !
Noi nu suntem catolici afirmand ca un om nu poate sa greseasca... suntem ortodocsi care ne recunoastem starea de pacatosenie si care iertam "gresitilor nostri".
Sunt absolut de acord, numai ca in cazul pe care-l dezbatem nu este vorba de a judeca vreo patima omeneasca a episcopului sau vreo atitudine nepotrivita fata de credinciosi, ci este vorba de impartasirea cu ereticii !!! Iar daca se trece cu vederea asa ceva mi se pare foarte grav si periculos pentru viitorul BOR. Cu mare tristete am constatat zilele trecute, cand am vorbit la telefon cu mama unui fin de-al meu, din Bucuresti, care mi-a spus "Ai vazut ca noi ne-am unit cu catolicii?" Zic: "Cum adica ?", zice :" Pai nu ai vazut ca facem slujbe cu ei ?"...... :( Cam astea sunt rezultatele, frate, in constiinta omului de rand, care nu prea are deloc cunostinte teologice si nu-si cunoaste credinta, desi frecventeaza Biserica.
Asa ca aici nu e vorba ca nu-l putem ierta pe IPS Corneanu, il putem ierta, numai ca iertarea se obtine daca exista regrete si pocainta, nu ?

Dar spuneti-mi cand vom ajunge noi sa ne dorim cu adevarat sa vietuim "dupa modelul" unui ierarh corect? Gasim scuze, spunand ca ar trebui sa ne fie model, si ca nu avem de la cine sa invatam a vietui ortodox. Avem modele, sa le urmam pe acelea!
Desigur ca avem modele, din fericire. Desigur ca trebuie sa le urmam si sa incercam sa avem viata crestina adevarata, insa nu cred ca este normal sa ni se puna "pumnul" in gura de cate ori ne ridicam impotriva ereziilor, cum se intampla in ultima vreme ! Si sa fim culpabilizati si catalogati in fel si chip, pentru ca cerem explicatii cu privire la unele atitudini neortodoxe, a unor episcopi sau preoti care nu mai tin la Traditie si la sfaturile pe care ni le-au dat Sfintii.
S-a incetatenit la noi ideea ca, credinciosii de rand nu au nici un cuvant de spus, ca trebuie sa faca "ascultare". Ascultare sa facem de Evanghelie, si sa nu ne abatem de la Invatatura Lui Hristos si a Sfintilor Sai Apostoli. Iar daca suntem indrumati pe cai gresite sa luam atitudine, fiindca de pacatele si patimile noastre cotidiene poate ca vom mai avea iertare, dar de apararea ereticilor si insotirea cu ei, nu cred ca vom fi iertati vreodata !

Ma iertati, ca am scris cam mult.
Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi !

Pisoiu Fericit
Mesaje:379
Membru din:05 Apr 2008, 19:08
Confesiune:ortodox
Localitate:N-E Scotiei

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde Pisoiu Fericit » 14 Iun 2008, 11:55

suntem ortodocsi care ne recunoastem starea de pacatosenie si care iertam "gresitilor nostri".
Dar sa isi recunoasca gresala in cazuri de erezie, nu?

Avatar utilizator
atanasie
Mesaje:5
Membru din:07 Apr 2008, 16:44

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde atanasie » 14 Iun 2008, 13:09

Pai, Parintele Selafiil a proorocit despre caderea clerului. Si Parintele Adrian Fageteanu.

Iata cuvintele Parintelui Selafiil:

"60. Părintele spunea că vremea este aproape. „O să înceapă mare învălmăşeală în Biserică, eu n-o s-o prind, dar voi o s-o prindeţi”. Mai spunea că e aproape timpul cînd cărţile ortodoxe vor fi nesemnate şi se vor răspîndi din mînă în mînă. Atunci vor propovădui femeile, ca pe vremea sfinţilor apostoli, deoarece preoţii nu o vor putea face. Dreapta credinţa va fi păstrată prin epistole răspîndite printre credincioşi, deoarece partea oficială a Bisericii nu va mai propovădui adevărul. Cu toate acestea, părintele spunea să mergem aşa înainte, fără să ne rupem de episcopi."

Avatar utilizator
xenia
Mesaje:7
Membru din:06 Apr 2008, 19:45
Confesiune:ortodox

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde xenia » 19 Iun 2008, 16:56

Ultima oară modificat 19 Iun 2008, 22:10 de către Anonymous, modificat 1 dată în total.
Motiv: sa punem si un titlu pentru link-uri

danadoina
Mesaje:471
Membru din:01 Apr 2008, 22:26
Confesiune:ortodox

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde danadoina » 27 Iun 2008, 10:58


Avatar utilizator
CatalinM
Mesaje:96
Membru din:02 Apr 2008, 09:26
Confesiune:ortodox
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde CatalinM » 03 Iul 2008, 08:09


emanuel

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde emanuel » 03 Iul 2008, 11:50

wai l-o mai caterisit pe nicolae sau nu , ca eu nu stiu ultimele stiri ... ce o hotarat sinodul ?

aurel1211
Mesaje:45
Membru din:10 Iun 2008, 00:50
Localitate:Cluj Napoca . Ortodox ca si strabunicii strabunicilor mei.
Contact:

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde aurel1211 » 03 Iul 2008, 13:09

wai l-o mai caterisit pe nicolae sau nu , ca eu nu stiu ultimele stiri ... ce o hotarat sinodul ?
8-9 iulie se intruneste Sfantul Sinod din cate tin eu minte.
Tine mintea in iad si nu deznadajdui.

anatolie
Mesaje:3
Membru din:04 Iun 2008, 20:49

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde anatolie » 06 Iul 2008, 21:04

Sa-mi fie cu iertare, pe mine ma enerveaza rau de tot ca pe toate site-urile isi dau cu parerea tot felul de "sfinti ortodocsi", care stiu toate canoanele ortodoxe, toata teologia dogmatica, morala si tot ceea ce tine de Ortodoxie. Sunt atotstiutori in toate problemele Ortodoxiei. F bine, am zis, desi imi dau la fel de bine seama ca habar nu au despre ce vorbesc. Se lauda cu Sf. Parinti, dar n-au citit mai nimic din ei, nu i-au inteles deloc. Dar, sa zicem.
Ceea ce devine insa revoltator la acesti "sfinti ortodocsi" este MANIERA in care abordeaza un subiect, modul de exprimare, de exemplu, fiind execrabil. Total strain si de Sf. Parinti atat de mult invocati, si in general strain unui mod de comportare ortodox, sau, mai putin, unui mod de comportare normal, obisnuit.
A gresit Mitropolitul Corneanu, ok. Grav. OK. Si PS Sofronie. Ok. Grav. Ok. Caterisire, caterisire, caterisire!Adica Rastigniti-l, rastigniti-l, rastigniti-l!Nu prea e ortodox, dar.....Ok! OK, OK, OK! Dar in momentul cand despre un ierarh, asa cazut, spui cu nesimtire : " Si ca sa vedeti cat de bine stapaneste situatia dl. Badilita sa vedem cateva din declaratiile Mitropolitului Corneanu, care, in viziunea acestuia este “curajos si cu frica de Dumnezeu”. Iata “cinstea” de care aminteste Cristian Badilita ca i s-ar cuveni acestui om care printr-un concurs de imprejurari a ajuns sa imbrace haina neagra a monahismului. Si domnul Badilita il vede pe acest gunoi, aceasta lepadatura, care este o rusine pentru specia umana in primul rand, apoi pentru Biserica, dumnealui vede un om cinstit, moral, cu frica de Dumnezeu, pus la zid si executat de o “ceata” ortodoxa, de “preoti talibanizati” care in curand vor alcatui “armata” suflarii ortodoxe.[/b]"(http://sceptik.wordpress.com/2008/06/29 ... /#comments ),
mai este ceva de comentat??? Unde este Ortodoxia aici???
Sau, desi stiu ca o sa fiu aspru criticat pt ca va place mult site-ul respectiv, "Razboi intru cuvant" are obsesia "razboiului" pe toate planurile. Agresivitatea nu e specifica Ortodoxiei. IN NICI O SITUATIE!!! Caterisire, caterisire, caterisire! Ca si pe forumul acesta. De ce fratilor? E smintitor gestul? Pt cine? Pt voi vad ca nu, si nici pt mine. V-ati pierdut credinta??? Si-a pierdut-o cineva? Cred ca nu. A renuntat cineva la Ortodoxie pt catolicism? Nu. Atunci? S-ar putea sa fi smintit noi, prin faptele noastre, cu mult mai mult pe cei din jur.
Gestul in sine e grav, asa este, incalca canoanele. Si asta e adevarat. Nu trebuie sa se mai repete. Asa este. Dar daca a gresit, singur isi va lua plata pacatului sau. Nu este nevoie de inversunarea aceasta obsesiva si, risc sa spun, rautacioasa de a pedepsi, de a osandi. Oare n-ar fi mai importanta iertarea, pocainta,rugaciunea, decat caterisirea? Nu-i mai bine sa ne rugam pt vindecarea lui ( chiar daca o sa-mi spuneti ca nu si-a manifestat regretul)?
De ce atata inversunare? Si, apropo, ( pt ca scria cineva ca noi i-am acorda iertarea, dar sa regrete si el!) nu noi trebuie sa-i acordam iertarea, ci Dumnezeu.
Sau macar sa folosim cuvinte de bun simt in tratarea problemei. Peste tot a fost facut praf si pulbere, insultat in fel si chip un om cu chipul lui Hristos, indiferent ce a gresit si cum. E normal? Cred ca nu. Omul asta, arhiereul, s-a rugat ani de-a randul pt noi toti, iar acum nu putem sa ne dezicem de fapta lui fara jigniri?Asa ar fi ortodox!
A incalcat canoanele.De acord. Dar, ma intreb, cati dintre cei care il fac cu ou si otet au respectat TOATE canoanele? Dvs. n-ati incalcat nici un canon niciodata? Sunt sigur ca da. Si mai sunt sigur de ceva: nu v-a afurisit si nu v-a excomunicat sau caterisit nimeni.
Zic multi ca Sf. ierarh Nicolae l-a palmuit pe Arie. Dar de ce? Ca sa ne arate ca pe eretici trebuie sa=i tratam cu violenta???
NICIDECUM. Ci pt ca Sf. Nicolae il iubea pe preotul Arie si dorea INDREPTAREA lui, renuntarea la invataturile gresite. Nu dorea condamnarea lui, osandirea lui, ci salvarea lui. A dorit ca palma lui sa-l trezeasca pe Arie, sa-l aduca in fire, sa-l aduca pe calea cea buna. Niciodata, nici un Sf. Parinte nu a practicat un comportament tiranic, nemilos, plin de ura fata de eretici, ci doar fata de greselile lor. Noi atacam si dam de pamant cu PERSOANA respectiva pe care o dorim calcata in picioare. Urat si neortodox.
A nu se intelege ca sund de acord cu fapta IPS-ului. Nicidecum si niciodata. Dar maniera de a-ti spune parerea despre o problema cum e cea in cauza, ar trebui sa fie cu totul alta din partea unora care se cred f ortodocsi si f inteligenti.
Mi-e teama ca unii din cei care si-au exprimat parerile ( a se citi insultele) in acest mod au gresit poate la fel de mult precum vladica sau poate mai mult. Au reusit sa determine sau sa influenteze pe multii ortodocsi care si-au pierdut respectul fata de clerul Bisericii, multi au devenit fanatici si vor "sange"-le mitropolitului.
Am judecat, osandit si aruncat la cos un om, ierarh. Aflat in greseala, si totusi ...om. Ar fi groaznic sa ne judece si pe noi Hristos in felul acesta radical, f aspru, nemilos.
Cred ca se putea si altfel aborda aceasta problema. Sa ne fi dezis cu fermitate de gestul IPS-ului, sa-l fi condamnat(gestul, nu persoana), sa ne fi reafirmat statornicia in credinta si sa fi asteptat fie un gest de pocainta din partea sa, fie hotararea sinodului. Insa noi intotdeauna ne credem mult mai destepti decat toti ceilalti, ne place scandalul, ne place sa osandim, sa sfasiem, sa-i judecam pe toti in modul cel mai drastic, facandu-ne ca nu vedem pustiul din sufletele noastre. Daca lumea asta se indreapta spre prapastie sunt sigur ca este mai mult din cauza patimilor si a pacatelor noastre, decat din cauza Mitropolitului!

Remus-Emilian

Mitropolitul trebuie caterisit

Mesaj necititde Remus-Emilian » 07 Iul 2008, 00:48

Cuvântul lui Dumnezeu din Sfânta Scriptură, cu privire la eretici, înșelați și erezii, cunoaștem.
Cuvântul Sfinților Părinți, peste care este Duhul Sfânt Dumnezeu, cu privire la apostați, lepădați sau vânzătorii Adevărului, cunoaștem.

Atunci să vă fie rușine vouă, orice funcții sau grade trecătoare și lumești aveți, de la decani de facultăți, la preoți sau simpli creștini, pentru că luați apărarea celui care a vândut Ortodoxia, apostatul Nicolae Corneanu, nerușinaților.

Anatema este, la fel ca toată Biserica Catolică, de la proaspăt ”botezat” la nunțiul diavolului, la fel ca oricare alt ”creștin”.
Să vă fie rușine, nerușinaților care încă pomeniți pe Nicolae la slujbe și la-ți mai pomenit de când ați aflat rezultatul conferinței AZEC.
Rușinați-vă și vedeți cum astăzi va fi caterisit ereticul și apostatul Nicolae. De nu va fi caterisit, veți vedea apoi ce va fi.

Iar dacă nu cunoașteți cuvintele amintite mai sus, iată, cunoaștețile și nu mai vindeți pe Hristos spre a voastră pierzare.
http://proortodoxia.wordpress.com/2008/ ... ecumenism/

Ciprian
Mesaje:2
Membru din:21 Mai 2008, 12:32
Confesiune:ortodox
Contact:

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde Ciprian » 07 Iul 2008, 15:24

Doamne, ajuta!
Tulburi vremuri am ajuns sa traim! Dar, Domnul ni le-a dat sa le traim si noi acum trebuie sa facem ceva. Adevarat e ca fiecare trebuie sa inceapa cu pacatele sale. Totusi inceputul luptei cu pacatele este sa fii in Adevar, iar Adevarul e deplin in Biserica Ortodoxa! Caci altfel lupta e ..."vanare de vant".
Dupa stiinta mea, caterisirea nu-i refuza Mitropopitului Corneanu mantuirea, doar preotia i-o refuza! Iar cum poate cineva pastori o turma cand s-a dezis de Insusi Adevarul catre care o pastorea? Legat de asta iata ce spune parintele Stefan Nutescu de la Schitul Lacu:
- Nu credeţi că pedeapsa este prea aspră?
- Biserica este foarte chibzuită in tot ceea ce randuieşte. Ea nu pedepseşte ca să se răzbune, după cum fac de obicei oamenii, ci ca să vindece pe cel bolnav sau ca să impiedice imbolnăvirea şi a celorlalte mădulare ale sale. Cand doctorii văd că s-a cangrenat piciorul şi nu mai poate fi vindecat, il amputează pentru a salva viaţa omului. Aceasta este afurisirea. Nu doctorul a cangrenat piciorul, ci doar a constatat cangrena şi l-a tăiat. Tot aşa, nu Biserica ii aruncă de la sine pe cei care apostaziază, impărtăşindu-se cu cei din afara ei. Ea numai constată că aceştia singuri s-au exclus, s-au instrăinat.
Gasiti aici tot interviul.
Apoi, legat de intrebarea "cine s-a smintit?" raspunsul e destul de simplu: daca noi cei de prin virtualul ortodox nu ne-am smintit (da, Doamne!), cu siguranta aceia care au participat la marsul de sustinere a mitropolitului s-au smintit. Nu mai pun la socoteala avertismentul parintelui Iustin Parvu cu privire la o posibila scindare in BOR, in Ardeal (cel putin) ( http://www.ziua.ro/display.php?data=200 ... &id=239422).
Iata cateva atitudini si indemnuri legate de aceasta nefericita fapta:
1. Apelul Sfantului Munte Athos catre Patriarhul Daniel si Sf. Sinod al BOR
2. Indemnul Parintelui Iustin Parvu
3. Indemnul Parintelui Eftimie Mitra
4. Memoriul laicatului ortodox catre Sf. Sinod

Sa lumineze Domnul Sfantul Sinod!

Cu drag,

Ciprian

emanuel

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde emanuel » 08 Iul 2008, 11:45

Interviul cu p. Iustin Parvu din “Glasul monahilor”, nr. 4 (1/ aprilie 2005:

“- Părinte, Biserica este astăzi clătinată de multe devieri. Ce atitudine să avem faţă de ele?
- Cei ce mărturisesc apărându-şi credinţa sunt ca nişte apologeţi ai vremurilor acestora. Este dovadă de curaj şi de sacrificiu să mărturiseşti pentru că astăzi, când adevărul este sistematic ascuns cu meşteşugire diplomatică, riscul este foarte mare: să-ţi pierzi serviciul, să ajungi pe drumuri, să intri la puşcărie, să fii caterisit…

- Nu poate fi vorba despre un eroism exagerat?- Nu este un eroism deloc, ci frica de a nu-ţi vinde sufletul, este o datorie. A nu mărturisi este exagerat, a tăcea este mai grav.

- Şi când trebuie să taci?
- Când o fi timpul. Trebuie să ştii când să taci şi când să mărturiseşti. Dar de cele mai multe ori tăcerea este ascundere a acestor realităţi, o trădare a adevărului. Ştim că un ucenic al Sf. Paisie cel Mare, pe când trecea prin lume, a tăcut în faţa unui evreu care i-a ocărât credinţa lui cum că nu e dreaptă. Şi urmarea a fost că Sf. Paisie, când a ajuns el la mănăstire, nu l-a mai recunoscut ca ucenic, văzând că darul de la Botez s-a depărtat de la el. A fost de acord [cu evreul] şi a căzut din darul lui Dumnezeu (…).
Nu e justificat să stai de-o parte. Aceasta se întâmplă când eşti într-o poziţie defavorizată, când nu ai pe ce să te sprijini. Dacă ai un sprijin puternic, ai mai multă îndrăzneală să mărturiseşti, te avânţi fără frică precum copilul care are lângă el pe tatăl. Păi, noi nu-l avem pe Hristos şi pe sfinţii săi şi tot adevărul la care ne-am angajat? Credinţa noastră nu-i puţin lucru, este mărturisită de sfinţii Părinţi prin viaţă, cu cuvântul şi chiar cu moartea lor. Stăm pe un reazem neclintit, pe care ceilalţi nu-l au. Biserica noastră creştină Ortodoxă nu e o scornire omenească, e din veşnicie, nu-i o instituţie pământească, e de la Dumnezeu. Trebuie să păstrăm linia Sfinţilor; ei nu treceau uşor cu vederea, povăţuiau, mustrau şi săreau când era vorba de erezie.
- Dar aceia erau Sfinţi. Noi, păcătoşi fiind, putem mărturisi la fel ca ei?
- Bineînţeles. Oricând o putem face. Harul lui Dumnezeu este cel care lucrează, iar harul este cel care lucrează, iar harul acelaşi este, ieri şi azi şi în veci. Noi suntem fiinţe nevrednice şi ne facem şi mai nevrednici dacă rămânem căldicei; nu suntem nici reci, nici fierbinţi.
- Cine-i îndreptăţit să mărturisească?
- Cine are unele convingeri şi le mărturiseşte. Oricine. Nu ne băgăm în probleme pe care nu le cunoaştem şi nu suntem în stare să le susţinem, dar de cele pe care le cunoaştem ne ţinem de ele. Iar dacă vrei să faci o apologie mai serioasă trebuie să ai o cunoştinţă duhovnicească, un har special de la Dumnezeu să faci aceasta, cum făceau Sfinţii. De nu – trebuie să ai o raţiune bogată care să sintetizeze corect ce au spus dascălii Bisericii.
- Ce amestec este justificat cu celelalte credinţe, cu celelalte biserici?
- Biserica Ortodoxă este veşnică prin Hristos Dumnezeu, e netrecătoare, nu are nevoie să se amestece cu nimic altceva ca să nu se dilueze. Se apropie, dar nu se amestecă. Nici măcar nu poţi avea o relaţie. Vin foarte mulţi oameni şi mă întreabă ce să facă: să mai intre sau nu în bisericile în care s-au făcut slujbe ecumenice? Eu le-am spus că, atunci când vor vedea că se vor împărtăşi unii de la alţii, să nu mai stea. Dar nici aşa. Ne temem de cuvintele Sfinţilor Părinţi care interzic să stăm sub acelaşi acoperiş cu ereticii. Ba canoanele spun că nici cu creştinii necununaţi să nu stai la masă, darmite cu ereticii. În cazul acesta ea nu mai e Biserică. De altfel e şi prorocit că toate organizaţiile ecleziastice vor cădea groaznic şi deodată, chiar şi instituţia Bisericii. Sf. Ignatie Briancianinov spune asta. Biserica decade prin primirea umanismelor. Umanismul este închinare la idoli, iar dogma infailibilităţii papale este o latură a umanismului, după cum spune şi Sf. Iustin Popovici, reînviind idolatria. Toţi se închinau şi venerau Partidul ca pe un idol. Iar cei care au tăcut şi s-au supus ideologiei comuniste chiar siliţi, socotesc că sunt asemenea închinătorilor la idoli.
- Oamenii nu mai sesizează aceste pericole, fiind manipulaţi uşor prin mass-media. Cum mai pot fi treziţi?
- Din ignoranţă turma nu are habar pe cine preamăreşte. E foarte greu să convingi o masă de oameni când toţi preamăresc acelaşi lucru. Ce să-i mai spui bietului om? Face şi el precum aceia din antichitate, când se hotăra moartea unui filosof. Se dăduseră nişte scoici pe care să scrie oamenii votul lor. O bătrână a scris să fie omorât. Cineva o întreabă: cunoşti mata pe acesta? Nu-l cunosc, răspunde ea. Apoi cum de l-ai condamnat?… Dacă aşa au făcut toţi, am făcut şi eu ca ei.
- Dar dacă nu ai o trăire ortodoxă, ce putere mai are mărturisirea ta?
- Dacă nu ai trăire ortodoxă nici să nu îndrăzneşti să spui ceva. Dar chiar aşa, când ai cât de puţin şi te temi să nu pierzi dreapta credinţă, îţi dă Dumnezeu şi putere, şi înţelepciune să mărturiseşti, şi curaj, şi spirit de jertfă. Cel mai important e să fii acolo, pe calea cea strâmtă. Ce credeţi, că trăitorul este musai cel ca face paraclise şi acatiste şi crede că face mare ascultare, ignorând adevărurile de bază ale Bisericii? Ascultarea se face până la măntuire. Adică, când ţi-a periclitat starea de mântuire, nu mai asculţi.
- Şi cum îţi dai seama?
- Foarte simplu. Când trăieşti puţin, Dumnezeu îţi descoperă mult. Tu să-ţi faci datoria ta de creştin, că-ţi dă El înţelepciunea căreia nu-i vor putea sta împotrivă toţi potrivnicii.
- Dar dacă apără adevărul cu răutate?
- Depinde. De unde ştim noi că un apărător al Ortodoxiei o face cu răutate? Păi, nu este decât să mă mânii pe păcat şi pe eretici. Am tot dreptul acesta. Sf. Ioan Gură de Aur spune că-i sfinţită palma celui care-l loveşte pe eretic. Nu pot să spun eu că cel ce face o constatare, o analiză, o face numaidecât pătimaş. O fi şi asta, dar nu întru totul. Mai este şi puţină jertfă. Că n-o fac pentru a câştiga drepturi personale, moşii, ci pentru că-mi ia credinţa. Atunci nu mai e de stat pe gânduri. Atunci când îmi confiscă căsuţa mea, să zic: Fie numele Domnului binecuvântat! Însă ce a făcut Iov când voia vrăjmaşul să se atingă de sufletul lui? Nu l-a predat, măi. De trup să nu ne pese, dar sufletul trebuie păzit. Dacă ne pierdem dreapta credinţa, asta înseamnă că ne pierdem sufletul. Cum să ni-l vindem? Rămânem ortodocşi.
- Cum să te supui stăpânirii de azi?
- Ne supunem în cele ce nu împiedică porunca lui Dumnezeu. Mă supun păstorului care intră şi iese pe uşă. Dar cel care intră ca furul pe aiurea, chiar şi prin altar, şi prin şcoală, prin cârciumi, prin droguri, prin homosexualitate şi toate fărădelegile, pe acela n-am voie să-l ascult. Noi, care avem răspundere, ce facem?
- Şi dacă te caterisesc?
- Caterisirea este omenească. Dar Sfinţii câte prigoniri şi nedreptăţiri n-au răbdat, de care mai degrabă nu suntem noi vrednici? Nu aşa s-a întâmplat şi cu Sf. Ioan Gură de Aur? Dar nu s-a dat înapoi. Asta nu l-a împiedicat cu nimic să mărturisească în continuare adevărul.
- Este o vrednicie a fi prigonit?
- Păi, este o vrednicie, căci asta înseamnă că trăieşti oleacă. Dacă n-ar fi fost sângele martirilor, care au mărturisit dreapta credinţă în faţa prigonitorilor Bisericii, n-am mai fi avut moştenirea aceasta de care ne bucurăm acum.
- Care este cea mai mare problemă a Bisericii astăzi?
- Primejdia cea mai mare este că noi, de 2000 de ani, săpăm la temelia Sfântului Altar slujind cu nevrednicie. Răul este în noi”.

emanuel

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde emanuel » 08 Iul 2008, 11:47

Imagine

diaconul_Catalin

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde diaconul_Catalin » 09 Iul 2008, 15:45

ALERTĂ - Sinodul BOR a hotărât să îi ierte pe ÎPS Corneanu şi pe Preasfinţitul Părinte Sofronie
Sinodul Bisericii Ortodoxe Române a hotărât, în cadrul şedinţei de miercuri, să îi ierte pe Mitropolitul Banatului, ÎPS Nicolae Corneanu, şi pe Episcopul Oradiei, Preasfinţitul Părinte Sofronie, pentru că şi-au recunsocut greşela şi au afirmat că regretă faptele care le-au fost imputate.

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a hotărât în cadrul şedinţei de miercuri, 9 iulie, să îi ierte pe Mitropolitul Banatului, ÎPS Nicolae Corneanu, şi pe Episcopul Oradei, Preasfinţitul Părinte Sofronie, "pentru că şi-au recunoscut greşelile şi au afirmat că regretă faptele pe care le-au făcut" a declarat Episcopul Vicar Patriarhal, Vicenţiu Ploieşteanu.

http://newsin.ro/

diaconul_Catalin

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde diaconul_Catalin » 09 Iul 2008, 16:27

Sinodul BOR i-a iertat pe episcopii Corneanu si Sofronie

Imagine

Sinodul Bisericii Ortodoxe Române a hotărât, în cadrul şedinţei de miercuri, să îi ierte pe Mitropolitul Banatului, ÎPS Nicolae Corneanu, şi pe Episcopul Oradiei, Preasfinţitul Părinte Sofronie, pentru că şi-au recunsocut greşela şi au afirmat că regretă faptele care le-au fost imputate.

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a hotărât în cadrul şedinţei de miercuri, 9 iulie, să îi ierte pe Mitropolitul Banatului, ÎPS Nicolae Corneanu, şi pe Episcopul Oradei, Preasfinţitul Părinte Sofronie, "pentru că şi-au recunoscut greşelile şi au afirmat că regretă faptele pe care le-au făcut" a declarat Episcopul Vicar Patriarhal, Vicenţiu Ploieşteanu.

Membrii Sinodului au analizat gestul ÎPS Nicolae Corneanu care s-a împărtăşit duminică, 25 mai, în biserica greco-catolică din Timişoara, în prezenţa Excelenţei Sale Mons. Francisco Javier Lozano, Nunţiu Apostolic în România, a PS Alexandru Mesian, Episcop greco-catolic de Lugoj, a zeci de preoţi români şi străini şi a mii de credincioşi veniţi din toată ţara.

Evenimentul, care a avut loc cu prilejul sfinţirii bisericii greco-catolice cu hramul "Sf. Maria - Regina Păcii şi a Unităţii", a stârnit diverse reacţii. Martorii povestesc că la momentul împărtăşaniei, ÎPS Nicolae Corneanu a plecat din mijlocul credincioşilor şi a urcat la altar, unde a cerut permisiunea de a se împărtăşi. I-a fost înmanat potirul cu Sângele Domnului din care Înalt Preasfinţia Sa Nicolae Corneanu s-a împărtăşit singur.

Gestul a fost interpretat de unii preoţi ortodocşi, potrivit declaraţiilor din presă, ca fiind un act de lepădare de ortodoxie, în condiţiile în care Biserica Ortodoxă Română nu este în comuniune cu greoco-catolicii sau cu romano-catolicii. În schimb, acelaşi gest a fost considerat de greco-catolicii ca "o minune". Imediat după eveniment, Sinodul Permanent a hotărât că problema va fi înscrisă pe ordinea de zi a proximei şedinţe a Sfântului Sinod, spre dezbatere şi decizie.

Cel de-al doilea caz discutat la Sinod l-a privit pe Episcopul Oradei, Preasfinţitul Părinte Sofronie. La Oradea, Boboteaza a fost marcată, în acest an, printr-o slujbă religioasă de sfinţire a apei Crişului Repede oficiată împreună de episcopii ortodox şi greco-catolic, PS Sofronie şi PS Virgil Bercea, care au sfinţit împreună crucea ce a fost aruncată în apă.

Ceremonia a fost plănuită încă de la Crăciun şi a debutat la orele 13:00 în duminica de Bobotează. După oficierea serviciului liturgic de duminică, alaiurile celor două confesiuni s-au întâlnit în Piaţa Unirii şi au traversat centrul Oradei până la Podul Ferdinand, unde a avut loc ceremonia de sfinţire a apelor Crişului Repede. Mai bine de 2.000 de enoriaşi au participat la slujba de sfinţire, la finalul căreia PS Sofronie şi PS Virgil Bercea au aruncat în Criş o cruce din busuioc, împrăştiind cu aghiasmă în toate direcţiile.

Potrivit unui articol publicat pe 12 iunie, în cotidianul Gardianul, la protopopiatul ortodox din Oradea s-a desfăşurat o şedinţă în care PS Sofronie ar fi cerut preoţilor să semneze o listă de adeziune, faţă de modul în care Episcopul Oradei conduce problemele eparhiei. Preoţii ar fi semnat, unii fără să ştie de ce, alţii de frică, deoarece PS Sofronie nu ar fi acceptat votul secret, ci ar fi dorit ca adeziunile să se facă în văzul său. Ulterior preoţii au aflat că PS Sofronie a fost propus, de către IPS Bartolomeu, Sfântului Sinod pentru retragere, deoarece a săvârşit slujba agheasmei mari de Bobotează împreună cu episcopul greco-catolic de Oradea, Virgil Bercea, pe malul Crişului Repede.

Sfântul Sinod este cea mai înaltă autoritate a Bisericii Ortodoxe Române, în toate domeniile ei de activitate. Sfântul Sinod se compune din Patriarh şi toţi Mitropoliţii, Arhiepiscopii, Episcopii eparhioţi, Episcopii-vicari patriarhali, Episcopii-vicari şi Arhiereii-vicari în funcţiune. Ierarhii în funcţie au îndatorirea de a-şi desfăşura activitatea în cooperare sinodală, supunându-se hotărârilor Sfântului Sinod şi prevederilor Statutului. Ierarhii retraşi din funcţie au îndatorirea de a păstra disciplina canonică sinodală.

Preşedinte al Sfântului Sinod este Patriarhul, iar în lipsa acestuia, funcţia revine, în ordine, Mitropolitului Moldovei şi Bucovinei, Mitropolitului Ardealului, Mitropolitului Clujului, Albei, Crişanei şi Maramureşului, Mitropolitului Olteniei, Mitropolitului Banatului, ceilorlalţi Mitropoliţi, Arhiepiscopi sau episcopi în conformitate cu ordinea canonică a eparhiilor din Patriarhia Română.
Sursa: Newsin.ro

Avatar utilizator
Luca
Mesaje:5
Membru din:10 Apr 2008, 02:13

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde Luca » 10 Iul 2008, 23:59

Patriarhul Daniel si alti filocatolici din Sinod au reusit sa-i convinga pe ierarhii traditionalisti sa fie "iertatori". Mare greseala din partea traditionalistilor ca au cazut in aceasta capcana si l-au lasat singur pe IPS Bartolomeu. Sper ca traditionalistii sa stranga randurile, altfel in curand ecumenistii o sa ne vanda papistasilor.
Cei care nu vor sa faca compromisuri trebuie sa se gandeasca din ce in ce mai serios la eventualitatea in care se va produce o tradare la nivel inalt.
"... Hristos este cap Bisericii, trupul Său, al cărui mântuitor şi este" (Efeseni 5, 23 )

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde protosinghel » 11 Iul 2008, 15:15


diaconul_Catalin

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde diaconul_Catalin » 11 Iul 2008, 15:28

Reactia IPS Corneanu la hotararea sinodului

Reporter: …Legat de momentul acesta, al Sinodului, cum primiti decizia Sf. Sinod, I. P.S. voastra?
Nicolae Corneanu: Cu toata smerenia si buna credinta…Sunt increzator in realitatea, obiectivitatea tuturor hotararilor Sf. Sinod si nu pot decat sa fiu cu recunostina pentru faptul ca Sf. Sinod apreciaza si bunele si relele asa cum se cuvine.
Reporter: A fost o greseala gestul pe care l-ati facut?
Nicolae Corneanu: Deocamdata Sfantul Sinod a fost, sa zic asa, cu obiectivitate critica fata de ceea ce am facut eu, dar e dreptul Sf. Sinod.[remarcati care a fost intrebarea si care e raspunsul! - nota noastra]
Reporter: Regretati lucrul acesta?
Nicolae Corneanu: Sigur ca imi pare rau ca s-a ajuns la asa situatie, dar imi pastrez credinta in bunul Dumnezeu

danadoina
Mesaje:471
Membru din:01 Apr 2008, 22:26
Confesiune:ortodox

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde danadoina » 11 Iul 2008, 16:18

:(

exista vreo reactie ulterioara sedintei sinodale a p. Iustin Parvu, P. Arsenie ?

unsuflet
Mesaje:198
Membru din:05 Apr 2008, 16:46
Confesiune:ortodox
Contact:

Re: Cazul mitropolitului N. Corneanu

Mesaj necititde unsuflet » 12 Iul 2008, 04:43

Nu se putea sa i se dea dezlegare pentru pacat, dar sa nu mai fie lasat sa slujeasca ca preot?
nu era posibil asta?
oricum e cazut din har nu???? Si atunci nu mai poate indeplinii Sfintele Taine, nu mai e preot, oricum, nu-i asa?
"DUMNEZEU S-a facut purtator de trup pentru ca omul sa poata deveni purtator de DUH"


Înapoi la “BISERICA ORTODOXĂ ROMÂNĂ”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX