Poate doar prin cantari.Ma intreb daca unii membrii din "Oastea Domnului" nu se apropie , fara sa isi dea seama, de o mentalitate neoprotestanta.
Poate doar prin cantari.Ma intreb daca unii membrii din "Oastea Domnului" nu se apropie , fara sa isi dea seama, de o mentalitate neoprotestanta.
Nu numai prin cântări, ci mai ales prin atitudinea lor faţă de preot şi preoţie.Poate doar prin cantari.Ma intreb daca unii membrii din "Oastea Domnului" nu se apropie , fara sa isi dea seama, de o mentalitate neoprotestanta.
Parintele Gheorghe, cel care tine aceasta prelegere, a facut parte si dansul din Oaste, dar datorita unor neintelegeri cu Ostasii , a fost nevoit sa se retraga. Prin urmare,nu trebuie sa luam de bun tot ceea ce spune in discurs. Oricum se vede ca a fost "scolit" la Oaste ca e bun orator.Eu vă propun să ascultaţi şi asta.
Da, parinte. Asa este, cum spuneti dvs.Nu este adevărat!
Îndrăznesc să spun că pe acolo, la Sibiu, oamenii nici nu mai fac distincție între ortodoxie şi kakodoxie. De asta luați apărarea şi ereticilor, fie ei şi greco-catolici.
P.S. Şi eu sunt bun orator (nu zic foarte bun, dar Slavă Domnului), dar n-am fost pe la ei.
Bine, dar una autentică, nu surogate şi idei sectare.setea de traire duhovniceasca
Sincer, nu cred ca pr. Vasile Mihoc sau pr. Constantin Necula (ambii preoti ostasi), nu fac diferenta de care vorbiti sfintia voastra.Nu este adevărat!
Îndrăznesc să spun că pe acolo, la Sibiu, oamenii nici nu mai fac distincție între ortodoxie şi kakodoxie. De asta luați apărarea şi ereticilor, fie ei şi greco-catolici.
P.S. Şi eu sunt bun orator (nu zic foarte bun, dar Slavă Domnului), dar n-am fost pe la ei.
Şi pe la Suceava sau rupt multi, mai demult, şi sau dus la sectanti cu gramada, au un duh foarte asemanator cu cel sectant in toate privintele, eu personal nu am o parere prea buna despre ''Oastea Domnului''...Sincer, nu cred ca pr. Vasile Mihoc sau pr. Constantin Necula (ambii preoti ostasi), nu fac diferenta de care vorbiti sfintia voastra.Nu este adevărat!
Îndrăznesc să spun că pe acolo, la Sibiu, oamenii nici nu mai fac distincție între ortodoxie şi kakodoxie. De asta luați apărarea şi ereticilor, fie ei şi greco-catolici.
P.S. Şi eu sunt bun orator (nu zic foarte bun, dar Slavă Domnului), dar n-am fost pe la ei.
Apoi confundati Sibiul cu Simeria. Din Asociatia "Oastea Domnului" s-a rupt la un momentdat dat o aripa care s-a departat de Biserica, si isi are sediul la Simeria. Si pentru ca sa fie confuzia maxima, se considera si isi spun "ostasi".
Este o diferenţă în a apostazia un ortodox care nu are nici o tangenţă cu Biserica, si apostazierea unui aşa zis ostaş care pretinde a ştii cum trebuie trăită ortodoxia la înăltimea idealulului său, pt aceştia din urma faptul apostazierii este cu totul de neînţeles şi de neiertat; cum d-le, tu care demonstrezi prin faptă că şti cum trebuie sa fie un adevărat ostaş/creştin, dintr-o dată te lepezi de ortodoxie? Ce să inteleg? Ca nu ai cunoscut-o niciodată?, Clar, aceştia nu au făcut altceva în adunările lor decât au alimentat duhul mândriei, şi s-au format în duh sectar.Fenomenul apostaziei a atacat toate compartimentele din Biserica Ortodoxa, nu doar Oastea Domnului.
Biblia, pe lânga această denumire folosită de mine, i-a numit câini, lupi, porci, pe eretici, de ce d-ta crezi că a-i fi mai bun decât Apostolii si Sfinţii? Pt că asta lasă să se întelegă aluzia dvs la felul în care eu mă adresez, dvs nu întelegeţi, ca purtarea familiară si prietenoasă cu sectarii, si consimţirea cu ei în credinţa lor, îi face să creadă că sunt pe drumul cel bun? Iar ei fiind în înşelare gravă; dacă întelegeţi acest fapt, apoi, nu este o dovadă de iubire să ştiţi că fraţii dvs se pierd pe veci şi dvs să-i faceţi să creadă că nu-i nici o problemă gravă.Apoi, sa arati cu degetul si sa dai cu piciorul, iarasi este usor: "sectari", "eretici", s.a, toate acestea ii fac sa devina reticienti la cler, implicit Biserica.
Păi, sa-i facă , dacă au nevoie de preoţi, Sf Filaret al Moscovei spunea, să-mi daţi mame sfinte şi vă dau duhovnici sfinţi.Ostasii (de altfel ca toti credinciosii din Biserica), au nevoie de preoti intelepti de Sus (Iacob 3) care sa stie cum si unde sa le canalizeze energia, pe care ei doresc sa o puna in slujba Bisericii.
Acuma e plin de ''teologi'' si nu prea se văd roade..., e nevoie de sfinţi mai degrabă.De asemenea un rol important il joaca si teologii, motivele se inteleg de la sine.
Logic vorbind, toată argumentația dvs este falsă. Nu are nicio coerență, obiectivitate sau argumentație. Tot ce afirmați dvs nu este decât o monstră de subiectivism pur.Una este sa apostazieze un ortodox care nu are nici o tangenta cu biserica si alta este sa apostazieze un asa zis ostas care are pretenţia trairii la inaltimile idealulului crestin, pt acestia din urma faptul este cu totul de neinţeles si de neiertat; cum d-le, tu care demonstrai cum trebuie sa fie un adevarat ostas, te lepezi de ortodoxie? inseamna ca nu ai cunoscut-o niciodata, clar, acestia nu au facut altceva in adunarile lor decat au alimentat duhul mândriei si sau format in duh sectar( nu ca sa jignesc sau sa dau cu piciorul folosesc acest termen,''sectar ''ci, pt a caracteriza, dupa intelesul comun)Fenomenul apostaziei a atacat toate compartimentele din Biserica Ortodoxa, nu doar Oastea Domnului.Scriptura i-a numit câini, lupi, porci, de ce d-ta crezi ca a-i fi mai bun decat apostolii si sfintii? d-ta nu intelegi ca purtarea familiala cu ei si consimtirea cu ei in credinta lor îi face sa creada ca sunt pe un drum bun? asta nu este iubire, sa sti ca se pierd pe veci si tu sa-i faci sa creada ca nu-i nici o problema grava.Apoi, sa arati cu degetul si sa dai cu piciorul, iarasi este usor: "sectari", "eretici", s.a, toate acestea ii fac sa devina reticienti la cler, implicit Biserica.Păi, sa-i faca...Ostasii (de altfel ca toti credinciosii din Biserica), au nevoie de preoti intelepti de Sus (Iacob 3) care sa stie cum si unde sa le canalizeze energia, pe care ei doresc sa o puna in slujba Bisericii.Acuma e plin de ''teologi'' si nu prea se vad roade..., e nevoie de sfinti.De asemenea un rol important il joaca si teologii, motivele se inteleg de la sine.
În primul rând nu am adus argumentaţie; ca să poată fi evaluată argumentaţia trebuie mai întâi să existe, vă rog, demonstraţi falsitatea...
Logic vorbind, toată argumentația dvs este falsă.
D-le, dvs vă daţi seama ce spuneti? Ori am argumentaţie şi-i falsă, ori nu am, vă rog, hotărâţi-vă; mă judecaţi pe mine de incoerenţă şi lipsă de obiectivitate?Nu are nicio coerență, obiectivitate sau argumentație.
Bravo si felicitări pt obiectivismul dvs şi pt argumentele care le-aţi adus, sunt beton...Tot ce afirmați dvs nu este decât o monstră de subiectivism pur.
Nu, nu se poate compara exemplele negative din cler sau credincioşi cu duhul care stapâneste acolo la O.D. Caderile din B.O. singulare, indiferent de ranguri, se datorează in mare parte faptelor imorale, pe cand O.D. pretind ca exprimă idealul vieţuirii, dar ciudat, foarte uşor ajung la secta, direct de pe aceste culmi înalte.Nu stiu daca apostazia se poate pune pe cantar in contextul de astazi. E suficient sa dati un search pe youtube, si o sa gasiti preoti, calugari apostati. Are de suferit preotia? Este preotia sectara, ca unul sau altul a apostat? Bineinteles ca nu! Asemenea se aplica si pe cazul Asociatiei "Oastea Domnului" din cadrul Bisericii Ortodoxe (precizare importanta).
Eu, nu i-am numit eretici sau sectari pe O.D. deşi cu reţinere o spun, dar am spus ca au acelaşi duh, adică: afinităti comune, felul de-a fi si a gândi si a simţii si organizarea si obiceiurile , sunt extrem de asemănătoare, din această privinţă sunt cu mult mai apropiaţi de aceste culte, decât de adevăratii ortodocşi.Apoi ar mai trebui sa cunoastem, ca "apelativul" de "sectar" sau "eretic", se atribuie cuiva in momentul in care Biserica ii cere sa paraseasca credinta straina in care se afla, si sa vina (revina) la Ortodoxie.
Cum să nu poata fi numiţi catolicii eretici? Dvs nu aţi auzit de tratativele ortodocşilor cu catolicii, sinodul de Ferrara-Florenţa, si altele? Câte nu au fost?! Dar daca ei nu renunţă la erezii, noi nu ne putem unii cu ei, se unesc doar cei apostaţi în compromisuri ecumeniste, care în duh deja sunt uniţi cu ei.Daca acesta refuza, poate fi numit (de altfel nici catolicii nu poti fi numiti eretici, pentru ca nu le-a cerut nimeni din Biserica Ortodoxa in mod oficial sa renunte la credinta lor).
Repet, eu nu i-am numit eretici pe O.D. dar nici departe nu sunt de erezie, chiar pregătesc terenul f favorabil, dar parerea mea, că dacă ei O.D. ar înţelege cum trebuie să fie adevărata lucrare tainică a unui crestin adevărat, s-ar scârbii de asemenea adunări.A.O.D este departe de asa ceva. Ma rog, nu vreau sa intram in chestiuni de drept canonic.
Am avut contact cu ei, chiar si unde m-am născut, îi cunosc personal, au felul lor de a fi foarte asemanator cu cel penticostal şi nu numai, cu N.P. în general, din care nimeni nu-i poate scoate, dar, oricum preoţii care gândesc si mărturisesc altfel despre ei, nu au nici o valoare...Nu stiu ce informatii aveti ca ostasii ar avea credinta lor, sincer, defapt nu e prima data cand aud. Puteti consulta statutul asociatiei, de altfel binecuvantat de Sfantul Sinod, si veti vedea ca A.O.D nu are nicio pretentie dogmatica sau canonica.
In final, m-am referit la teologi, nu la "teologi", cum de altfel am zis preoti, nu "preoti". Referitor la sfinti/sfintenie, suntem chemati la ea. Succes!
Doamne ajuta-ne!
Înapoi la “BISERICA ORTODOXĂ ROMÂNĂ”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori