Impărtăşanie deasă sau rară?!

Totul despre Liturghie şi alte teme implicite
Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5361
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Impărtăşanie deasă sau rară?!

Mesaj necititde protosinghel » 02 Iul 2011, 23:34

Apostolii si ucenicii lor tineau post continuu pentru a se impartasi zilnic...
Vreau măcar un argument la această părere personală anistorică! Un mai mare fals nici că se putea. Cu o aşa abordare pseudo-teologică şi total neştiinţifică ne facem de râs.

Constantinos
Mesaje: 446
Membru din: 08 Apr 2011, 18:55
Confesiune: ortodox
Preocupări: Cartile Sfintilor Parinti
Localitate: Bucuresti

Re: Impărtăşanie deasă sau rară?!

Mesaj necititde Constantinos » 03 Iul 2011, 11:21

"Trebuie stiut ca , atat timp cat a ramas neancalcata desavarsirea acelei Biserici de la inceput, n-a existat deloc observarea Paresimilor. Nu erau marginiti de trebuinta acestei porunci si inchisi in hotarele foarte stramte ale posturilor, ca in porunca legii , cei ce tot timpul anului posteau." Pentru mine este de ajuns acest lucru prezentat din Sfantul Ioan Casian Psb 57 pagina 684. Pentru cine nu este de ajuns nu are decat sa-i invete Sfantul Simeon Noul Teolog cum este cu lacrimile zilnice de pocainta necesare pentru a putea sa ne Impartasim, lacrimi care ne si ajuta sa postim cu dreapta socoteala: Psalmul 41,3 "Făcutu-mi-s-au lacrimile mele pâine ziua şi noaptea". Le este cu putinta si celor de la Manastirea Vatopedu (cum i-a fost cu putinta si preotului de mir Miron Mihailescu ) care se impartasesc des sa renunte la cele 4 feliute de branza saptamanale pe care le au la masa , singurul aliment prin care strica postul continuu ( branza ar putea fi inlocuita cu altceva ce contine calciu ).

porfirie
Mesaje: 237
Membru din: 13 Mai 2009, 20:24
Confesiune: ortodox

Re: Impărtăşanie deasă sau rară?!

Mesaj necititde porfirie » 03 Iul 2011, 19:15

"Trebuie stiut ca , atat timp cat a ramas neancalcata desavarsirea acelei Biserici de la inceput, n-a existat deloc observarea Paresimilor. Nu erau marginiti de trebuinta acestei porunci si inchisi in hotarele foarte stramte ale posturilor, ca in porunca legii , cei ce tot timpul anului posteau." Pentru mine este de ajuns acest lucru prezentat din Sfantul Ioan Casian Psb 57 pagina 684. Pentru cine nu este de ajuns nu are decat sa-i invete Sfantul Simeon Noul Teolog cum este cu lacrimile zilnice de pocainta necesare pentru a putea sa ne Impartasim, lacrimi care ne si ajuta sa postim cu dreapta socoteala: Psalmul 41,3 "Făcutu-mi-s-au lacrimile mele pâine ziua şi noaptea". Le este cu putinta si celor de la Manastirea Vatopedu (cum i-a fost cu putinta si preotului de mir Miron Mihailescu ) care se impartasesc des sa renunte la cele 4 feliute de branza saptamanale pe care le au la masa , singurul aliment prin care strica postul continuu ( branza ar putea fi inlocuita cu altceva ce contine calciu ).
Ma iertati ca intervin, dar parerea asta despre crestinismul apostolic cum ca ar fi fost asa perfect cade daca cititi Noul Testament, dau doar doua exemple: 1.incestuosul de la Corinteni si 2) Anania si Safira - restul le gasiti singur.Iar postul impus de Canoane pt primirea Impartasirii este cel randuit de Biserica plus ajunarea de la miezul noptii.Bineinteles ca este recomandat o jumatate de zi inainte, o zi de post, dar este recomandat.Exista o diferenta intre postul ascetic si cel euharistic, probabil ca asta stiti.Consider ca restul ce a-ti zis aici este pietism. Nu generalizati cazurile particulare.Daca dvs vreti si puteti si in sfatul cu duhovnicul reusiti sa tineti asa, ma bucur si va apreciez. Pt. lamuriri cititi si Sfantul Nicodim Aghioritul, dar banuiesc iarasi ca a-ti citit.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5361
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Impărtăşanie deasă sau rară?!

Mesaj necititde protosinghel » 03 Iul 2011, 21:02

Le este cu putinta si celor de la Manastirea Vatopedu (cum i-a fost cu putinta si preotului de mir Miron Mihailescu ) care se impartasesc des sa renunte la cele 4 feliute de branza saptamanale pe care le au la masa , singurul aliment prin care strica postul continuu ( branza ar putea fi inlocuita cu altceva ce contine calciu ).
Mă iertaţi, dar chestia asta este deja o prostie. Şi citarea scoasă din context a unor Părinţi din sec. 5 sau 11 este tot o prostie, pt că era vorba de postul euharistic al primilor creştini, adică sec. 1, cel mult 2. Şi am cerut asta, pt că dvstră aţi spus că Apostolii şi primii creştini posteau tot timpul.
"Porfirie" are dreptate când zice că astea sunt pietisme, dar eticheta e prea slabă. O asemenea abordare este chiar habotnicie. Nu am timp să detaliez, dar vă zic un singur lucru: Canonul 66 Trulan cheamă pe creştini să se împărtăşească toată Săptămâna Luminată, dar tot Biserica dă dezlegare la toate bucatele în această săptămână, inclusiv miercurea şi vinerea. Şi de ce amintiţi de Vatoped, dacă vorbiţi din auzite sau dintr-o înţelegere parţială a lucrurilor. În Athos nimeni nu posteşte continuu. EI pot da mâncare de post marţi, joi sau sâmbătă seara, dar la prima masă mănâncă suficientă brânză, ouă, peşte şi altele. Mai mult decât atât, cel puţin la Simonos Petras, mâncarea de post seara în zilele de dulce este valabilă doar pentru monahii de pe loc, nu şi pentru oaspeţi, care se pot împărtăşi chiar dacă mănâncă de dulce seara.

Şi cel mai tare sunt deranjat de dublele standarde: preoţii mănâncă de toate, iar mirenilor şi mai ales monahilor (simpli) li se impun posturi inumane, care te pun în faţa unei întrebări retorice: ori se face Liturghie şi se posteşte tot anul, ori Biserica menţine dezlegările de acum şi nu mai face Liturghie.

Constantinos
Mesaje: 446
Membru din: 08 Apr 2011, 18:55
Confesiune: ortodox
Preocupări: Cartile Sfintilor Parinti
Localitate: Bucuresti

Re: Impărtăşanie deasă sau rară?!

Mesaj necititde Constantinos » 03 Iul 2011, 23:19

Pentru mine nu este o prostie. Iar daca este dezlegare nu inseamna ca trebuie neaparat sa dezlege toti. Am incercat sa fac o impacare teoretica intre cei care se impartasesc rar si cei care se impartasesc des . Nu cred ca pot exista 2 feluri de posturi ,euharistic si ascetic. In modul acesta cei care postesc euharistic ar trebui sa ajunga rapid la o mare sfintenie (dupa spusele Sfantului Simeon Noul Teolog ) fata de cei care tin la postul ascetic. Hristos este mult mai important decat eforturile personale. Iar in practica sutelor de ani care au trecut dovada sfinteniei este la marii postitori , de la ei au ramas sfintele moaste intregi,( nu de la calugarii din Vatopedu de la care nu raman nici oasele). Postul ascetic este cel euharistic iar adeptii desei impartasiri nu au cum sa-i opreasca pe cei care se impartaseau doar odata in postul Craciunului sa se impartaseasca zilnic in acest post. Mi-am adus aminte ca la respectiva manastire pe care am vizitat-o dezlega la sepii si caracatita miercurea si vinerea. Acestea nu sunt de post, deci este dovada unui pacat opritor de la Sfanta Impartasanie.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5361
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Impărtăşanie deasă sau rară?!

Mesaj necititde protosinghel » 03 Iul 2011, 23:38

Constantine, dvstră ori nu sunteţi duhovnic (şi poate nici preot), ori abia aţi început şi "credeţi că tot ce zboară se mănâncă", ori sunteţi un duhovnic extrem de slab şi chiar periculos. Toate spusele dvstră faţă de post sunt lipsite de realism şi logică.
Dacă vine cineva cu astfel de aere la mine la spovedanie, îl pun să ţină post doar prima şi ultima săptămână din Postul Mare, iar în rest să mănânce carne. Şi, să ştiţi, îi vine foarte greu, chiar dacă înainte de asta postea tot anul. Gândiţi-vă de ce? Keyword: "înşelare"....

Constantinos
Mesaje: 446
Membru din: 08 Apr 2011, 18:55
Confesiune: ortodox
Preocupări: Cartile Sfintilor Parinti
Localitate: Bucuresti

Re: Impărtăşanie deasă sau rară?!

Mesaj necititde Constantinos » 04 Iul 2011, 07:48

"In perioada de inceput a vietii crestine, dandu-se deplina importanta Sfintei Impartasanii, se slujea Sfanta Liturghie seara. Primii crestini posteau toata ziua, iar seara se impartaseau. Asa intelegeau cei vechi nemancarea: toata ziua. Noi am infiintat acum un fel de post cu delicatese si cu multiple feluri, "mai bune decat cele de dulce". Oamenii pur si simplu se desfata in timpul postului.

Postul adevarat este nemancarea. Daca nu poti altfel, mananci, dar o faci atat cat sa te poti intretine, nu dupa pofta ta. Mai demult, cand faceam Sfanta Liturghie seara, posteam impreuna cu alti cativa credinciosi toata ziua, dupa care ne impartaseam la sfarsitul zilei. Acasa, seara, maneam un pic de compot de prune si o bucatica de paine. Tot Postul imi mergea foarte bine. Sambata si Duminica mancam normal (tot de post, bineinteles). In rest, prune si nimic altceva.

Avand insa in vedere ca veneau putini, am curmat randuiala aceea. Pentru a fi mai multi la Biserica, am facut Liturghia Darurilor mai inainte sfintite, dimineata. Scopul este de a fi cat mai multi la Liturghie. Am revenit, deci, la randuiala pe care o avem astazi si, bineinteles, cei care iau parte la Liturghie, tocmai prin faptul ca se impartasesc dimineata, pot tine postul mai adevarat pana seara, pregatiti sufleteste, inca de dimineata, spre a nu dori altceva decat sa poata posti toata ziua." http://www.crestinortodox.ro/sfaturi-du ... 69624.html
O sa vedem cat de inselati sunt cei ce au fost in duhul lui Miron Mihailescu la dezgrroparea lui ;

porfirie
Mesaje: 237
Membru din: 13 Mai 2009, 20:24
Confesiune: ortodox

Re: Impărtăşanie deasă sau rară?!

Mesaj necititde porfirie » 04 Iul 2011, 10:00

Domnule asta este randuiala pt Postul Mare, care o tinem si noi dupa putere, avand in vedere ca la noi la biserica de exemplu se face doar miercuri si vineri Liturghia Darurilor mai inainte Sfintite seara, si intradevar e minunat.Parintele pe care l-ati dat exemplu nu este nici normativ pt ca vorbeste de la el (nu ca nu ar avea dreptate ca adevaratul post este nemancarea= dar acest lucru sa nu-l generalizati pentru toata perioada anului) si pentru ca este putin slab pentru ca a mutat Liturghia dimineata - asta este un semn de slabiciune totusi, altfel s-ar putea rezolva problema asta a oamenilor care nu pot sta nemancati.
Inca o data va spun, daca dvs doriti si puteti sa postiti asa in toata perioada anului este foarte bine si foarte frumos, dar nu generalizati.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5361
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Impărtăşanie deasă sau rară?!

Mesaj necititde protosinghel » 04 Iul 2011, 19:10

"In perioada de inceput a vietii crestine, dandu-se deplina importanta Sfintei Impartasanii, se slujea Sfanta Liturghie seara. Primii crestini posteau toata ziua, iar seara se impartaseau. Asa intelegeau cei vechi nemancarea: toata ziua. Noi am infiintat acum un fel de post cu delicatese si cu multiple feluri, "mai bune decat cele de dulce". Oamenii pur si simplu se desfata in timpul postului.
Off, aberaţiile astea deja mă scot din sărite. Omule, primii creştini mâncau toată ziua şi se împărtăşeau seara, pe mâncate! Atunci când împărtăşania a început să fie luată pe nemâncate, Liturghia a fost mutată dimineaţa. Despre asta puteţi citi aici.
Iar istoria Liturghiei Darurilor Înaintesfinţite începe prin sec. 6-7 şi nu mai ţine de "primii creştini" sau poate la dvstră alţii sunt "primii", nu cei din sec. 1-2?

porfirie
Mesaje: 237
Membru din: 13 Mai 2009, 20:24
Confesiune: ortodox

Re: Impărtăşanie deasă sau rară?!

Mesaj necititde porfirie » 05 Iul 2011, 09:58

"In perioada de inceput a vietii crestine, dandu-se deplina importanta Sfintei Impartasanii, se slujea Sfanta Liturghie seara. Primii crestini posteau toata ziua, iar seara se impartaseau. Asa intelegeau cei vechi nemancarea: toata ziua. Noi am infiintat acum un fel de post cu delicatese si cu multiple feluri, "mai bune decat cele de dulce". Oamenii pur si simplu se desfata in timpul postului.
Off, aberaţiile astea deja mă scot din sărite. Omule, primii creştini mâncau toată ziua şi se împărtăşeau seara, pe mâncate! Atunci când împărtăşania a început să fie luată pe nemâncate, Liturghia a fost mutată dimineaţa. Despre asta puteţi citi aici.
Iar istoria Liturghiei Darurilor Înaintesfinţite începe prin sec. 6-7 şi nu mai ţine de "primii creştini" sau poate la dvstră alţii sunt "primii", nu cei din sec. 1-2?
Da, si cititi si la I Corinteni cap 11incepand cu versetul 20, ca veneau si inainte de Liturghie era agapa si unii faceau neoranduiala fie ca mancau prea mult, fie ca nu imparteau si celor care au.Si talcuirea versetelor aferente.

Constantinos
Mesaje: 446
Membru din: 08 Apr 2011, 18:55
Confesiune: ortodox
Preocupări: Cartile Sfintilor Parinti
Localitate: Bucuresti

Re: Impărtăşanie deasă sau rară?!

Mesaj necititde Constantinos » 05 Iul 2011, 20:35

Negresit ca au fost dintre cei care erau nou adusi la credinta, carora nu li se interzicea anumite obiceiuri de care se lasau mai greu si au fost si unii care se impartaseau spre osanda. Privind la situatia de atunci nu mai avem ce schimba nici in ziua de azi, ortodocsii pot ramane cum sunt. Am aflat totusi un lucru, ca oricine s-a dus la Petru Voda sa ceara un sfat de la duhovnic in aceasta privinta nu a fost lasat sa se impartaseasca des iar cine s-a dus la Vatopedu nu a fost lasat sa se impartaseasca mai rar, nici nu este primit ca frate acolo daca nu e la fel ca ei. Nu vorbeste Dumnezeu prin gura duhovnicilor respectivi, care strecoara tantarul si inghit camila si nu au nevoie de nebuni pentru Hristos ,pustnici, zavorati sau de cineva cu moaca mai diferita, trebuie sa le convina de persoana respectiva (de parca Manastirea e a lor nu a lui Hristos) chiar daca in ascuns persoana are inclinatii spre homosexualitate sau erezie.

In Talcuirea Evangheliei Sfantului Apostol Matei ( PSB23 pagina 928 ) , Sfantul Ioan Hrisostom spune ca la Cina cea de Taina, Hristos s-a impartasit intai si apoi apostolii:
"De acum nu voi mai bea din rodul vitei pana nu-L voi bea cu voi nou in Imparatia Cerului" iar Pastele este Hristos. "Cu dor am dorit sa mananc cu voi acest Paste". Cand ne impartasim se impartaseste El daca-L avem in noi, nefiind alungat de pacate. La Cina cea de Taina, Hristos isi mareste slava in sfintii ucenici:"Pe Domnul Dumnezeul nostru vom sfinti si El va fi noua frica", "Pentru ei Eu ma sfintesc pe Mine Insumi", "Taina Mea este pentru Mine si pentru cei ai Mei". Liturghia Ingereasca( cereasca ) este savarsita de Arhiereul Hristos in care si El se Impartaseste iar ingerii cresc din har in har si slava peste slava.
Hristos a spus despre Sine ca are a treia si prima fericire ca sa nu puna la indoiala nimeni faptul ca o are pe a doua( fericiti cei ce plang): "Invatati-va de la Mine( din salasluirea Mea in voi ) ca sunt bland si smerit cu inima si veti afla odihna sufletelor voastre". Mantuitorul este inlauntrul celor ce plang in fiecare zi caci Domnul plange zilnic in ei si este vesnic bland si smerit. De aceea bine a zis Sfantul Simeon Evlaviosul:" sa nu te impartasesti niciodata fara lacrimi".
Cu frica lui Dumnezeu, cu credinta Sa si cu dragostea Sa( care nu ne lasa sa cadem in pacate de moarte ) sa ne apropiem. Mai obisnuita cu patima desfranarii ca Maria Egipteanca nu era nimeni, totusi dupa ce s-a impartasit inainte de plecarea in pustie n-a mai cazut. Ea avea frica lui Dumnezeu care este energie necreata( Sfantul Grigorie Palama ), lumina ce creste transformandu-se in dragoste. Daca n-ai aceasta frica deoarece n-ai vazut o Lumina( si daca ai vedea-O toti "duhovnicii" ti-ar zice ca esti inselat de draci) cum cutezi sa te impartasesti neavand nici credinta Sa. Credinta lui Hristos este ortodoxa (dreapta slavire) :"Te slavesc pe Tine Parinte al cerului si al......" Cand Hristos IIsus isi mareste slava in oameni mareste slava Preasfintei Treimi in ei.
Talcuirea pe care o da Sfantul Ioan Hrisostom cand vorbeste despre legatura dintre Sfintele Taine si moartea Domnului nu este singura posibila. In cei care nu se impartasesc spre osanda ,Mantuitorul se face fericire ( "Fericiti cei saraci cu duhul" )astfel ca acestia considera ca doar putin s-au impartasit din harul Sfintelor Taine mai mult ramanandu-le inainte de parcurs si cu dor tinzand spre Hristos de parca ar fi fost luat de la ei. Acestia isi plang-dupa spusele Sfantului Ignatie Briancianinov - mai mult faptele bune decat pacatele . Chiar nu ma mai intereseaza despre post, cine vrea cu adevarat sa se Impartaseasca sa obtina de la Hristos plansul smerit. Iar cine nu poate sa ia aghiazma mica zilnic , e posibil sa obtina mai mult har decat multi dintre preotii Romaniei care se "impartasesc" obligatoriu cand slujesc cu toate ca la "cei chemati iesiti" ar trebui sa iasa afara sa se pocaiasca si sa lase neterminat ce au inceput.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5361
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Impărtăşanie deasă sau rară?!

Mesaj necititde protosinghel » 05 Iul 2011, 22:13

:?
Vreţi să închidem subiectul?

porfirie
Mesaje: 237
Membru din: 13 Mai 2009, 20:24
Confesiune: ortodox

Re: Impărtăşanie deasă sau rară?!

Mesaj necititde porfirie » 05 Iul 2011, 23:03

Cred ca ar fi bine, fratele Constantin are o teologie proprie pe care nimeni nu poate sa io ia. Nici Sfintii Parinti nu-l conving, nici Scriptura.Are si ceva cu Vatopedi - cred; dar nu stie ca si in alte manastiri din Athos exista randuiala de a se Impartasi de 3-4 ori pe zi, sf. voastra a-ti zis ca aveti ucenici care se impartasesc aproape zilnic, la noi la catedrala se Impartasesc tot asa de 4 ori pe saptamana. Daca insa nu e randuiala ca la Petru Voda suntem in inselare! :)

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Alte lămuriri referitoare la Sfânta Împărtăşanie

Mesaj necititde maria_andreea » 10 Iul 2011, 19:31

Aş dori să ştiu cum tratează Biserica Sfânta Împărtăşanie care se află pe şervetul (corectaţi-mă cum îi spune corect) sfânt cu care se şterg credincioşii după ce se împărtăşesc. El este Trupul şi Sângele Mântuitorului, dar nu împărtăşit oamenilor ci pe o materie, pe un material. Cum este acest material curăţat ?
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

MarcelMN
Mesaje: 52
Membru din: 29 Iun 2010, 13:19
Confesiune: ortodox
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Alte lămuriri referitoare la Sfânta Împărtăşanie

Mesaj necititde MarcelMN » 05 Sep 2011, 09:47

Șervetul sau ștergarul acela folosit de preot la împărtășirea credincioșilor nu este sfânt. Acela se dă la ars iar cenușa se îngroapă sub Masa Altarului sau se aruncă în apă curgătoare.

OLGA

Re: Intrebari scurte

Mesaj necititde OLGA » 31 Mar 2012, 10:22

Părinte Petru, în rugăciunea Tatăl nostru, Mântuitorul ne învaţă, prin cuvintele "Pâinea noastră cea spre fiinţă, dă-ne-o nouă în fiecare zi." (Luca 11:3), să ne împărtăşim în fiecare zi cu Sfintele Taine?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5361
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Intrebari scurte

Mesaj necititde protosinghel » 01 Apr 2012, 10:12

Părinte Petru,
Nu-mi place şi chiar nu mi se pare corect care întrebările să mi le adresaţi doar mie. Pe forum sunt şi alte persoane, nu mai puţin competente, care ar putea să răspundă. Forumul este deschis şi susţinut de mine, dar el ne aparţine nouă tuturor.
în rugăciunea Tatăl nostru, Mântuitorul ne învaţă, prin cuvintele "Pâinea noastră cea spre fiinţă, dă-ne-o nouă în fiecare zi." (Luca 11:3), să ne împărtăşim în fiecare zi cu Sfintele Taine?
Dacă interpretăm expresia "spre fiinţă" în sens euharistic, aşa cum a făcut-o Sf. Chiril al Ierusalimului şi alţii după el, atunci este vorba anume despre împărtăşirea zilnică.
Şi la Ioan, cap. 6, unde Mântuitorul face paralela dintre mana din pustie (care era mâncată în fiecare zi) şi împărtăşirea cu Trupul şi Sângele Său, este sugerată o împărtăşire continuă, zilnică, cu verbe la prezentul continuu.

Ei, dar cui îi mai pasă de ce spune Biblia? Şi la Fapte 2 spune că creştinii se împărtăşeau în fiecare zi, dar noi ne spălăm pe mâini cu ideea că viaţa de astăzi este diferită de cea din primul secole, ceea ce nu este adevărat în esenţă.

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje: 1540
Membru din: 23 Apr 2008, 13:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Intrebari scurte

Mesaj necititde maria_andreea » 01 Apr 2012, 11:11

Ei, dar cui îi mai pasă de ce spune Biblia? Şi la Fapte 2 spune că creştinii se împărtăşeau în fiecare zi, dar noi ne spălăm pe mâini cu ideea că viaţa de astăzi este diferită de cea din primul secole, ceea ce nu este adevărat în esenţă.
Mie îmi pasă :) , deci să ne mai amintiţi ce ne spune Biblia. Recunosc, eu numai în posturile mari mă împărtăşesc :oops: deşi tare mi-ar plăcea mai des. În schimb participarea la Liturghie mi se pare de foarte mare folos duhovnicesc şi prin asta îmi mai alin dorul...
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

protopsalt
Mesaje: 171
Membru din: 11 Dec 2008, 02:49
Confesiune: ortodox

Re: Alte lămuriri referitoare la Sfânta Împărtăşanie

Mesaj necititde protopsalt » 02 Apr 2012, 20:21

Deasa impartasire cu Sfintele Taine nu trebuie sa fie apanajul doar al clerului! E stupid! De altfel o Liturghie la care nu impartasesc decat clericii e una strict clericala si aproape... particulara, lucru interzis cu desavarsire in Biserica. NU mai zic ca o astfel de Liturghie nu stiu cat de mult isi atinge scopul, de a-L darui pe Hristos credinciosilor sai... Aici discutia e f simpla: Euharistia exista pentru si prin credinciosi, oferirea ei ca "premiu" doar de cateva ori pe an, e o moda proasta, insa bine pastrata la romani...si care, din pacate, indeparteaza de sensul comunitar al Liturghiei, acela de a "lega" Biserica.

Veronika
Mesaje: 135
Membru din: 05 Sep 2010, 23:00
Confesiune: ortodox
Preocupări: biologie, spiritualitate ortodoxa
Localitate: Chişinău

Re: Alte lămuriri referitoare la Sfânta Împărtăşanie

Mesaj necititde Veronika » 02 Apr 2012, 20:31

În cazul cînd slujeşte un singur preot fără diacon mai ales în post cînd e multă lume şi este necesar de a se pregăti o cantitatea mai mare de vin pt Sf. Împărtăşanie, s-ar putea întîmpla ca preotul să se simtă rău în acea zi neputînd consuma tot din Potir ( evident, dacă rămâne o cantitate mai mare mai ales în astfel de momente). Există vre-o ieşire din situaţie în cazul dat pt a nu ajunge preotul la starea de vomă după consumare?
Ultima oară modificat 02 Apr 2012, 20:41 de către Veronika, modificat 1 dată în total.


Înapoi la “Dumnezeiasca LITURGHIE. Istorie, rânduială şi explicare”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron