Aţi uitat să spuneţi că aşa se face la Mănăstirea Zăbriceni şi în alte câteva biserici din MD şi cam atât.Am vrut să vă întreb de ce se citeşte ps.33 după Tatăl nostru şi există vre-o interpretare a plasării lui anume în acest moment al slujbei?
Acest interval de timp este folosit de fiecare după bunul plac sau după cum a apucat de la alţii. De obicei aici se pune tot ce nu se reuşeşte sau se lasă în alte momente ale slujbei sau chiar rânduieli din afara slujbei. Posibil să fie vorba de Canonul de la Parastasul care se face după Liturghie sau poate Canonul de la Utrenia de Sâmbătă (care, însă, nu e corect să se pună în asemenea situaţii).Este corect ca la liturghie sa se citeasca un canon dupa "Unul Sfant"? Am vazut in mai multe biserici (de mir si manastiresti) din tara noastra (Romania) ca sambata dupa "Unul Sfant" in timpul impartasirii preotilor se citea la strana canonul pt. adormiti. Ce ne puteti spune in aceasta privinta?
Las că a zis bine. Azi puţini care mai ştiu ce înseamnă Chinonic, dar şi mai puţini îl cântă la momentul potrivit şi după rânduiala potrivită.alexandru poate ai vrut sa zici chinonic
Şi vreţi să spuneţi că Chinonicul "Trupul lui Hristos primiţi" se cântă doar în Săptămâna Luminată (când zilnic trebuie să se împărtăşească toată lumea) şi nu şi alte duminici sau sărbători de peste an? Uite asta chiar nu o cred...la mine unde merg eu se face asa cum ati zis
imi pare rau ca nu va intereseaza muzica bisericeasca banateana si fac pariu ca foarte putini o cunosc dar.... asta e
Înapoi la “Dumnezeiasca LITURGHIE. Istorie, rânduială şi explicare”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori