Doamne ajuta!
Am cateva nelamuriri cu privire la locul de unde se provoaca prochimenul: de unde se provoaca la vecernia de peste saptamana dar la cea de sambata seara sau praznice imparatesti.?
La utrenia Duminicii, preotul iasa prin usile imparatesti cu Evanghelia si o aseaza spre inchinare, cand revine dupa ce in prealabil s-a inchinat pe unde intra, prin sfintele usi, sau prin cea diaconeasca?
La imparatasirea copiilor, daca nu am adulti la impartasit, mai citesc rugaciunile: "Cred Doamne..." ei neavand pacate (pana la 5,6 ani), dar dupa ce i-am impartasit "Trupul Tau cel Sfant Doamne Iisuse Hristoase, sa-mi fie mie..." ?
Impartasania pentru bolnavi, se tine mai multi ani, sau ce a ramas o consuma preotul la impartasire inainte de joia mare?
In sfantul altar cum trebuiesc asezate icoanele? Spre exemplu am un set de icoane praznicare si la sfintii de peste an, este bine sa le asez de la stanga la dreapta urmand calendarul bisericesc?
La cadirea mare, la intoarcerea preotului din biserica socotesc ca ar trebui cadite tetrapoadele (daca sunt inainte de tronuri) apoi tronul arhieresc (daca nu sta in el ierarhul), al Maicii Domnului, apoi icoanele imparatesti si intra in altar, de ce dar in tipic e mentionat faptul ca dupa ce cadesti icoanele imp. sa te intorci si sa cadesti tronul? Ori ca sta ierarhul si il cadesti ultimul (nu stiu cine trece pe langa el si nu il cadeste ), ori asa trebuie de fiecare data. Si intrebarea daca tronul este al arhiereului ( nu Cel vesnic, care este in altar) de ce sa-l cadesc in lipsa acestuia, sau poza acestuia?
Socotesc ca aghiasma, ca este mare sau mica se ia inainte de anafura, ele avand slujba proprie si invocarea Harului Duhului Sfant, pe cand anafura este simpla paine binecuvantata. De ce dar in Sfantul Munte i-au anafura inainte de aghiasma mica? (Am vz si la Man. Frasinei scris pe vasul de aghiasma)
Va multumesc anticipat si rog lamuriri cu privire la cele scrise.