Părinte, chiar aveţi de gând să răspundeţi la toate astea? :oLa această întrebare şi la toate celelalte (vreo 30 în total ), în măsura în care o să mă lumineze Dumnezeu, o să răspund sâmbătă sau săptămâna viitoare.
Se poate înţelege şi aşa şi aşa, deşi prima variantă e mai plauzibilă.Polieleu vine de la "πολυέλεος" sau de la "πολυέλαιος"?
Asta este indicat în Calendar, în Psaltire, în Minei (mai ales). Ce aş putea să spun eu nou?[Polieleul - PP] Se cântă doar la sfinţi care au polieleu sau şi la praznice împărăteşti sau ale Maicii Domnului? La sărbătorile Botezătorului? La ale Sf. Cruci? La toate acestea sau doar la unele?
Românii pun mărimuri - megalinaria, ca a treia stare a polieleului. Ruşii pun?
Care e rânduiala cădirii de către diaconi cu Sfântul Chivot in Biserica Rusa? In cărţile dupa care se slujeste acum in BOR nu e nici o informatie despre acest moment... E un moment solemn,fastuos si de mare incarcatura emotionala. Aşa l-am simtit in momentul când l-am vazut prima data la Manastirea Neamt acum caţiva ani. Nu stiu daca se mai practica in zilele noastre.
Iată şi o imagine frumoasă:
Nu, de unde ai luat-o?parinte, eu cand intreb ceva pe forum, intreb ca sa aflu parerea sfintiei voastre care poate fi diferita de alte pareri. este ceva rau asta? e o provocare rea?
Eu răspund la orice întrebare:pe mine chiar ma intereseaza raspunsurile la intrebarile pe care le pun. apoi... orice raspuns dat de un grec este ... un raspuns dat de un grec. e bine sa mai intrebi si pe altii.
Eu am văzut cu ochii mei cum grecii tămâiază la Binecuvântări. Ruşii se cam grăbesc şi încep cădirea încă de la Polieleu, pt că eu pun Polieleu în fiecare duminică, dar tipiconal şi ei zic că o fac la Binecuvântări. E foarte simplu - cădirea simbolizează miresmele mironosiţelor despre care se cântă, deci cădirea este indispensabilă.de exemplu, noi tamaiem la binecuvantari. grecii nu tamaiaza. rusii? de ce asa?
Dacă nu este slujbă cu Polieleu, Intrare cu cădelniţa nu se face, "Lumină lină" se poate citi, apoi Prochimenul şi direct "Învredniceşte-ne, Doamne", Ectenia cererilor, iar ectenia întreită (deja fără prolog) abia după tropare, la sfârşit. La strană însă, Vinerea seara sunt 3 deosebiri importante dintre care 2 sunt legate de "odovania glasului de rând". Sunt prevăzute în rânduiala tipiconală de la sfârşitul Octoihului, numai că în privinţa stihirilor la "Doamne strigat-am" este o mare încurcătură acolo...Atunci când facem Liturghie sâmbăta, fără să fie praznic, facem Intrare cu cădelnița și cu felon la vecernia obișnuită de vineri seara ?
Înapoi la “Laudele bisericeşti. Istorie şi rânduială”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori