Pe ce argumente se sprijină această informaţie?Canoanele catre Nascătoarea de Dumnezeu nu aparţin Sfântului Nicodim Aghioritul. El doar a făcut o selecţie, antologie, din Canoane alcătuite în mare parte de Sfântul Andrei al Cretei, Sf. Ioan al Exhaitelor, Sf. Teofan Graptos, Sf. Ioan Damaschinul, Sf. Teodor Studitul si de altii. Deci in mare, secolele VIII-Xi.
Am aruncat un ochi pe acest Theotokarion de la editura Evanghelismos şi am constat că nu este colecţia Sfântului Nicodim, ci a acelui monah Agapie Cretanul - Aghioritul, de care am vorbit mai sus.Există acum un Theotokarion, care pare-mi-se e la editura Evanghelismos şi probabil acela este colecţia Sfântului Nicodim Aghioritul.
La editura Doxologia a aparut cel al Sf. Nicodim Aghioritul:Am aruncat un ochi pe acest Theotokarion de la editura Evanghelismos şi am constat că nu este colecţia Sfântului Nicodim, ci a acelui monah Agapie Cretanul - Aghioritul, de care am vorbit mai sus.
Practic, o reeditare a Thetokarionului deja existent la noi!
Părinte, intrebarea nu am pus-o din dorinta de a marii timpul efectiv de munca, sau de a vedea cum se poate exploata această posibilitate . Ci, daca am putea valorifica timpul liturgic asa cum il descrie N. Uspensky, pentru Vecernie( Slujba luminilor). Adica, daca am pune Vecernia la apusul soarelui, Pavecernita, acolo unde se savarsete, poate fi pusa inaintea Vecerniei, imediat dupa masa?Acolo unde se doreşte respectarea ordinei, nu există preocupări pentru a exploata călugării pe câmp până la apusul soarelui, ci slujbele se fac mult mai devreme, iar la apusul soarelui unii deja sunt retraşi la chilie.
Părinte, mă iertați, dar cum să facem Pavecernița înaintea Vecerniei?Deci dacă se doreşte Vecernia la apusul soarelui, atunci Pavecerniţa trebuie deja să fie făcută
Înapoi la “Laudele bisericeşti. Istorie şi rânduială”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori