Ati atins un subiect vrednic de o discutie aparte. Degenerarea Traditiei a devenit ea insasi "traditie". Sa stiti ca nu e noutate. Chiar referitor la cinstirea icoanelor: miscarea iconoclasta medievala a inceput anume din cultul realmente exagerat fata de ele - se ajungea pana acolo ca se adauga "faramituri" din vopseaua de pe icoana in paharul cu Sfinta Impartasanie "pentru a o sfinti mai tare". Astazi se ridica biserici in cinstea icoanelor (in Rusia, spre ex.). Personal gasesc la fel de smintitoare "personificarea" Sfintei Cruci in acatistul cu acelasi nume - "Bucura-te cinstita Cruce...". In ce masura acestea din urma trec in idolatrie - ramane de vazut, nu ma apuc sa judec. Dar pana a respinge fara discernamant miezul Traditiei, cea prin care se auto-identifica Trupul lui Hristos din toate timpurile - cred ca e bine sa nu scapam din vedere un lucru: apostazia a fost prezisa si cu ea se va incheia istoria.Ce vrea "credinciosul" sa venereze, cand isi ia ca obiect cutare moaste, cutare carte, sau cutare minune? (e vizibil mai ales in cazul minunilor). manifestarea Duhului in materie. Fara "minune" nici recunoastere a Duhului! (Nici fara "carte", nici fara "moaste"). "Credinciosul" de acest fel face abstractie de minunea cotidiana, de fiecare clipa chiar, a simplei existente a trupului si sufletului sau. In fond, toate astea sunt CADERI ale credintei, credinta fara vocatie, fara talent. Criteriul credintei lui este in ce masura Dumnezeu opereaza in imparatia Satanei, in lumea materiala. Ce-ar fi facut Iov, in disperarea si singuratatea sa daca ar fi luat drept criteriu al puterii dumnezeiesti numarul oilor sale?
"Atitudinea corespunzatoare" care lipseste este speranta, vie IN CIUDA manifestarii "negative", "rele" in materie. Asta face Iov. (Si nu face cel care idolatrizeaza). Ceea ce este extrem de frecvent, si ACCEPTAT chiar de Biserica.
...
Problema se pune pentru ambele surse de "autoritate". Exemplu: Traditia bisericii este sa venereze reprezentarea divinitatii care este icoana. Prin golire de continut, spiritual si umplere de continut materialist, astazi se venereaza icoana si nu reprezentarea pe care o poarta.
Cu moastele nu este atat de simplu. Din VT stim ca osemintele aveau puteri supranaturale (cu oasele Prorocului Elisei au inviat un mort). In NT aflam ca pana si batista Sf. Pavel vindeca bolnavii. Intr-un fel, da, Duhul Sfant lucreaza si prin ele - de ce nu?Dar, Ioan Cr, aceste lucruri se intampla cu incurajarea Bisericii. Astfel Biserica indeamna la sau tolereaza idolatria LA SCARA MARE (vedeti multimile idolatre umilite la toate moastele imaginabile, aduse special din Grecia sau de aiurea). Fenomenul e general, nu sunt accidente locale. In care Ortodoxie sa ne incredem: in cea curata, dar ipotetica, "din ceruri" sau in cea vicioasa practicata de Biserica ?
Inseamna ca Hrisostom a fost un idolatru, prin simplu fapt ca a citat de cel putin 11000 de ori din diferite parti a N.T. si de cel putin 7000 din V.T. Ba mai mult daca imi aduc bine aminte se sustine ca Biblia insasi ar putea fi scrisa tocmai din ceea ce au citat sfintii parinti.Nu este adevarat. Hristos nu ne-a lasat Biblia - de fapt, nu a lasat nici o scriere.
Cum să fie idolatru, dacă era în acord cu Biserica?Inseamna ca Hrisostom a fost un idolatru, prin simplu fapt ca a citat de cel putin 11000 de ori din diferite parti a N.T. si de cel putin 7000 din V.T.Nu este adevarat. Hristos nu ne-a lasat Biblia - de fapt, nu a lasat nici o scriere.
Sunt multe texte referitoare la sfintirea si binecuvantarea, de catre Dumnezeu, a zilei a saptea (sambata). Cat despre ziua intaia (duminica) .... nu exista nici un astfel de text, in Sfanta Scriptura. Singura zi, din saptamana, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu este ziua a saptea.
Uite primul text in care ne explica sfintirea si binecuvintarea zilei a saptea:
Geneza 2:3
"Dumnezeu a binecuvîntat ziua a şaptea şi a sfinţit -o, pentrucă în ziua aceasta S'a odihnit de toată lucrarea Lui, pe care o zidise şi o făcuse."
...acum e randul tau sa-mi dai un text asemanator care se refera la ziua intaia a saptamanii!
Da, dar obligatia asta a fost numai pentru evrei. Sabatul a fost un semn intre ei si Dumnezeu - Deuteronomul 5:1 Moise a chemat pe tot Israelul şi i-a zis: „Ascultă, Israele, legile şi poruncile pe care vi le spun astăzi în auzul vostru. Învăţaţi-le şi împliniţi-le cu scumpătate.
Sunt multe texte referitoare la sfintirea si binecuvantarea, de catre Dumnezeu, a zilei a saptea (sambata).
Sabatul nu a fost numai pentru evrei (chiar daca Dumnezeu a facut, cu evreii, unele legaminte referitoare la ziua sabatului - vedeti si Deuteronom 5:15).Da, dar obligatia asta a fost numai pentru evrei. Sabatul a fost un semn intre ei si Dumnezeu - Deuteronomul 5:1 Moise a chemat pe tot Israelul şi i-a zis: „Ascultă, Israele, legile şi poruncile pe care vi le spun astăzi în auzul vostru. Învăţaţi-le şi împliniţi-le cu scumpătate.
Sunt multe texte referitoare la sfintirea si binecuvantarea, de catre Dumnezeu, a zilei a saptea (sambata).
2 Domnul, Dumnezeul nostru, a încheiat cu noi un legământ la Horeb.
3 Nu cu părinţii noştri a încheiat Domnul legământul acesta, ci cu noi, care suntem toţi vii astăzi aici.
Ziua a saptea de creatie, nu a fost o zi de 24 de ore ci miliarde si miliarde de ani, asta este in curs, cand Dumnezeu a incetat sa mai fie Creator si s-a odihnit. Deci aceasta zi nu e a saptea zi a saptamanii.
Un alt aspect demn de luat in seama este faptul ca odihna de ziua a saptea a fost instituita de Dumnezeu de la inceput, de pe vremea lui Adam si Eva, cand nu exista nici un evreu si pacatul nu intrase in lume.
Contextul ne arata ca Iisus a vrut sa spuna ca Sabatul a fost facut pentru om si nu omul pentru Sabat, deci contextul nu ne lasa sa tragem concluzia ca Iisus a vrut sa spuna ca Sabatul e pentru toti oamenii ca porunca obligatorie, asa cum vreti dumneavoastra sa spuneti. Iisus a vrut sa spuna ca tinerea Sabatului este mai putin importanta decat salvarea unei vieti umane. Imparatul David si oamenii lui erau morti de foame, si pentru a-si salva vietile, au pacatuit mancand painile care erau doar pentru preoti, acesta fiind exemplul dat de Isus pentru a scoate in evidenta faptul ca a salva o viata umana e cel mai important lucru si nu tinerea unei porunci cum ar fi odihna in Sabat.
"Sabatul a fost facut pentru om" - spune Domnul Iisus Hristos. Nu spune ca a fost facut pentru evreu.
Cam indrazneata si fara acoperire afirmatia cu ziua de miliarde de ani (si in curs, pe deasupra). Seamana mai mult a simpla ipoteza filozofica.Ziua a saptea de creatie, nu a fost o zi de 24 de ore ci miliarde si miliarde de ani, asta este in curs, cand Dumnezeu a incetat sa mai fie Creator si s-a odihnit. Deci aceasta zi nu e a saptea zi a saptamanii.
Un alt aspect demn de luat in seama este faptul ca odihna de ziua a saptea a fost instituita de Dumnezeu de la inceput, de pe vremea lui Adam si Eva, cand nu exista nici un evreu si pacatul nu intrase in lume.
Bine, dar eu oricum nu cred ca Dumnezeu a facut tot ce se vede in 6 zile a cate 24 de ore.
P.S. Acum trebuie sa plec pentru cateva minute. Revin.
Nu aveti argumente biblice, in sprijinul afirmatiei dvs.Bine, dar eu oricum nu cred ca Dumnezeu a facut tot ce se vede in 6 zile a cate 24 de ore.
P.S. Acum trebuie sa plec pentru cateva minute. Revin.
Important e că avem împotriva celor care o ţin...Ce argumente biblice aveti contra zilei a saptea?
Considerati ca este important si placut lui Dumnezeu ca aveti ceva impotriva celor care pazesc Poruncile Sale?Important e că avem împotriva celor care o ţin...![]()
Nu am avut timp sa le citesc. Abia am descoperit acest forum si doar am spicuit cateva discutii.Eu mă îndoiesc că aţi citit toate zecile de mesaje de dinainte ca să putem continua (nu relua) discuţia.
Domnul sambetei a tinut sambata. "si a venit în Nazaret, unde fusese crescut, si, dupã obiceiul Sãu, a intrat în ziua sâmbetei în sinagogã si S-a sculat sã citeascã." (Luca 4:16) Nu scrie "dupa obiceiul locului" sau "dupa obiceiul evreilor". Scrie "dupa obiceiul Sau".Aşa şi nu am auzit răspuns la următoarele întrebări:
1. Hristos a ţinut sâmbăta?
Nu exista absolut nici un verset in care sa se arate ca Domnul sambetei nu a tinut sambata. Domnul Iisus Hristos a avut nenumarate controverse cu fariseii si carturarii, deoarece voia sa dezlege sambata de povara pusa de tot felul de reguli si obiceiuri absurde. Va dau un exemplu: intamplarea cu ucenicii si spicele de grau (vedeti Marcu 2 si Matei 12). Dupa mintea fariseilor, ucenicii ar fi trebuit sa crape de foame (nu aveau voie sa adune spice in ziua sabatului). Dar, Domnul sambetei ne arata ca ei (fariseii) nu au priceput nimic despre sabat. "Dacã stiati ce înseamnã: Milã voiesc iar nu jertfã, n-ati fi osândit pe cei nevinovati."(Matei 12:7) Tot in acea intamplare, Domnul Iisus Hristos le explica fariseilor cum se tine sabatul, dandu-l ca exemplu pe patriarhul David (care a tinut sabatul fara nici o indoiala - era evreu din evreu).Dacă da, atunci haideţi să vedem raportul de versete când a ţinut-o (şi trebuie de văzut pt cine şi de ce) şi a versetelor în care se arată clar că nu a ţinut-o (şi de ce).
Da. Sfintii Apostoli, in ziua sabatului, propovaduiau neamurilor (nu evreilor) Evanghelia (Fapte 13:42-45) si cautau loc pentru rugaciune in ziua sabatului (Fapte 16:13).2. Există vreun exemplu precum că cineva în NT, după învierea lui Hristos, ar fi ţinut sâmbăta aşa cum este reglementat în Exod 20 (prin nelucrare, în primul rând)?
Gresit. Sfanta Scriptura si istoria spun cu totul altceva:3. Se ştie că chiar din anul 33 după Hristos creştinii au început să ţină duminica. S-au adus destul argumente istorice.
Luati Sfanta Scriptura (singura Carte Adevarata) si judecati dvs. daca este normal sa desfiintam o Porunca scrisa de Insusi Dumnezeu, in piatra, si sa o inlocuim cu o porunca omeneasca. Dumnezeu a sfintit si binecuvantat o singura zi a saptamanii: ziua a saptea (sambata). Cine a schimba aceasta zi, incalcand Legea lui Dumnezeu? "Se va incumeta sa schimbe vremile si legea" (Daniel 7:25).Există vreun scriitor creştin sau vreo scriere creştină care să condamne ţinerea duminicii (de unii, spuneţi voi) şi să vorbească despre obligativitatea pentru creştini de a ţine sâmbăta?
Am raspuns scurt la cele 3 intrebari. Ar fi foarte multe de spus. Daca doriti, putem sa continuam cu raspunsul la aceste intrebari sau sa-mi adresati altele.Răspundeţi ARGUMENTAT la aceste 3 întrebări şi continuăm discuţia.
Era vorba de argumente, nu de "ceva". Nu interpretaţi chiar şi vorbele mele în spirit sectar. De ajuns că o faceţi cu Scriptura.Considerati ca este important si placut lui Dumnezeu ca aveti ceva impotriva celor care pazesc Poruncile Sale?Important e că avem împotriva celor care o ţin...![]()
"si balaurul s-a aprins de mânie asupra femeii si a pornit sã facã rãzboi cu ceilalti din semintia ei, care pãzesc poruncile lui Dumnezeu si tin mãrturia lui Iisus."(Apocalipsa 12:17)
Citiţi-le, că veţi afla multe lucruri noi.Nu am avut timp sa le citesc. Abia am descoperit acest forum si doar am spicuit cateva discutii.Eu mă îndoiesc că aţi citit toate zecile de mesaje de dinainte ca să putem continua (nu relua) discuţia.
Da, era obiceiul Său de a merge şi a predica în acea zi la sinagogă sau în templu, pt că atunci erau adunaţi şi evreii. Şi ţineţi minte, asta era înainte de Învierea Sa, când ar fi fost absurd să se vorbească de duminică.Domnul sambetei a tinut sambata. "si a venit în Nazaret, unde fusese crescut, si, dupã obiceiul Sãu, a intrat în ziua sâmbetei în sinagogã si S-a sculat sã citeascã." (Luca 4:16) Nu scrie "dupa obiceiul locului" sau "dupa obiceiul evreilor". Scrie "dupa obiceiul Sau".1. Hristos a ţinut sâmbăta?
Iată ce observăm aici:15. Atunci omul a plecat şi a spus iudeilor că Iisus este Cel ce l-a făcut sănătos.
16. Pentru aceasta iudeii prigoneau pe Iisus şi căutau să-L omoare, că făcea aceasta sâmbăta.
17. Dar Iisus le-a răspuns: Tatăl Meu până acum lucrează; şi Eu lucrez.
18. Deci pentru aceasta căutau mai mult iudeii să-L omoare, nu numai pentru că dezlega sâmbăta, ci şi pentru că zicea că Dumnezeu este Tatăl Său, făcându-Se pe Sine deopotrivă cu Dumnezeu.
19. A răspuns Iisus şi le-a zis: Adevărat, adevărat zic vouă: Fiul nu poate să facă nimic de la Sine, dacă nu va vedea pe Tatăl făcând; căci cele ce face Acela, acestea le face şi Fiul întocmai.
Dvstră aţi citit vreodată Biblia? Eu întreb serios...Nu exista absolut nici un verset in care sa se arate ca Domnul sambetei nu a tinut sambata.
N-am nici un temei să-l confund, pt că el nici nu există. Hristos nu a pierdut timpul cu explicaţii pentru ceea ce chiar El desfiinţa de tot.Nu confundati efortul Domnului Iisus Hristos de a ne arata cum trebuie sa tinem sabatul, ca pe o binecuvantare (sabatul a fost facut pentru om), cu desfiintarea acestei zile sfintite si binecuvantate de Dumnezeu.
Dvstră glumiţi?Da. Sfintii Apostoli, in ziua sabatului, propovaduiau neamurilor (nu evreilor) Evanghelia (Fapte 13:42-45) si cautau loc pentru rugaciune in ziua sabatului (Fapte 16:13).2. Există vreun exemplu precum că cineva în NT, după învierea lui Hristos, ar fi ţinut sâmbăta aşa cum este reglementat în Exod 20 (prin nelucrare, în primul rând)?
Gresit. Sfanta Scriptura si istoria spun cu totul altceva:3. Se ştie că chiar din anul 33 după Hristos creştinii au început să ţină duminica. S-au adus destul argumente istorice.
Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55, declara: "Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica". Este doar un exemplu din multe altele.
Nota 2 (doi) la istorie. Izvoarele arată totuşi altceva:In plus, credinciosii au inceput sa tina duminica abia din sec. IV. Pana atunci, ziua intaia a saptamanii s-a numit "dies solis" (ziua soarelui), denumire pastrata si astazi in unele limbi. Abia in 386, Sinodul din Aquilea recunoaste schimbarea oficiala a lui "Dies Solis" (ziua soarelui) in "Dies Dominica" (Ziua Domnului, duminica).
Un decret a lui Constantin cel Mare arata ca in sec. IV, prima zi a saptamanii se numea "dies solis" (ziua soarelui). "Toti judecatorii, locuitorii oraselor si meseriasii sa se odihneasca in prea venerabila zi a Soarelui. Dar cei de la tara, sa se ocupe de agricultura neimpiedicati de lege, pentru ca uneori nici o alta zi nu este mai favorabila lucrarilor agricole." (textul din "Corpus Juris Civilis", vol. III, legea promulgata la 7 martie 321 d.Hr.).
Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori