Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Despre particularităţile acestor confesiuni mai speciale
vasinec
Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 21 Feb 2011, 09:52

si uite-asa au trecut sarbatorile de iarna... si adventistu` a uitat sa mai raspunda! Auzi.... da` poate n-o mai fi advent, bre`.... poate s-o taiat imprejur si s-o facut iudeu, israelit, evreu :D

multi fulgi o sa mai cada pe desktopu` asta pana-si mai arata lupu` coltii pe aici. Nu mai dati si voi cu bâta chiar asa mai oameni buni... mai finutz , mai finutz ca se descurajeaza de tot!
Chiar nu stiati ca mi-a fost dezactivat contul? Este un obicei (o datina) ortodoxa, sa-i astupi gura celui care vrea sa spuna ceva, ce nu convine. Iar altii (precum catelusii) se grabesc sa latre, dand voiosi din coada, atunci cand nu are cine sa-i contracareze.

Ma bate gandul sa nu mai postez pe acest forum, si sa va las cu minciunile si barfele voastre, la care nu acceptati replica (dezactivand conturile). Dar, ma mai gandesc.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde dimitrie » 22 Feb 2011, 01:21

Biserica Adventista mai face si greseli. Dar, le recunoaste si le corecteaza.

Acesta este un lucru bun d-le vasinec, cum a făcut când a recunoscut şi dogma Sfintei Treimi (deşi este stricată după modelul catolic - filioque).
Intr-adevar, nici o biserica nu detine adevarul absolut.
Adică nu mai are cap pe Hristos.Aici poate gândiţi şi dvs. un pic detaşat de învăţătura adv.; ştiţi ce înseamnă asta? Adventştii şi alţii ca ei, au depăşit pe înaintaşii lor evreii, DECAPITÂND PE HRISTOS; căci ce altceva fac spunând că a rămas fără Trup/Biserică?
Cum se mai împlinesc vorbele Domnului: "Şi iată, Eu sunt cu voi în toate zilele, până la sfâşitul veacului, Amin."?
Explicaţi dvs., vă rog, ce înseamnă cuvintele acestea ale Domnului! ( Că doar nu credeţi în existenţa conştientă a sufletului după moarte).
Dacă aţi constatat că bis.dvs. nu deţine adevărul, nu aruncaţi aceasta în obrazul lui Hristos negându-i existenţa Trupului Său - Biserica, precum şi deofiinţimea Trupului cu Capul. Căci dacă Adevărul este Capul Bisericii, de nevoie este să gândim şi despre Biserica Sa acelaşi lucru, că este adevărul.
Adevărul absolut e Hristos, şi în El nu e nici un întuneric (minciună). Ori e tot, viu, personal, ori nu e.
Om este bărbatul, om este şi femeia sa, al cărei cap este - prin căsătorie în Biserică. Natura celor doi (bărbatul şi femeia) are aceleaşi calităţi ale firii umane. Calitatea lui Hristos de a fi Adevărul se transmite şi Bisericii, în virtutea deofiinţimii Capului cu Trupul.
Biserica Adventista mai face si greseli. Dar, le recunoaste si le corecteaza.
Sper că o veţi face în continuare.
PS. Cred că am greşit, neatrăgânt atenţia lui Ioachim că aveţi contul dezactivat. Am obs. şi eu acest lucru, însă nu i-am mai dat importanţă.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 22 Feb 2011, 13:14

Cum se mai împlinesc vorbele Domnului: "Şi iată, Eu sunt cu voi în toate zilele, până la sfâşitul veacului, Amin."?
Explicaţi dvs., vă rog, ce înseamnă cuvintele acestea ale Domnului! ( Că doar nu credeţi în existenţa conştientă a sufletului după moarte).
1. Cum puteti sa insinuati o asemenea monstruozitate? Ce asemanare este intre Hristos Cel Viu si mortii din morminte?

2.Domnul Iisus Hristos este cu noi, asa cum a promis, clauzindu-ne si ajutandu-ne sa crestem in sfintirea vietii. Dar, Mantuitorul nu este monopolul nimanui. Poate fi si cu dvs. daca-I deschideti usa inimii . "Iata, Eu stau la usa si bat". (Apocalipsa 20:3)
PS. Cred că am greşit, neatrăgânt atenţia lui Ioachim că aveţi contul dezactivat. Am obs. şi eu acest lucru, însă nu i-am mai dat importanţă.
Ati "gresit" premeditat si prelungit. Va convenea si dvs. minciuna ca adventistul nu mai are curaj sa raspunda. De asemena, va convenea ca aceasta minciuna sa o creada si altii.

maximus
Mesaje:2
Membru din:22 Feb 2011, 01:37
Confesiune:ortodox

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde maximus » 22 Feb 2011, 13:43

Am citit acest subiect de la deschidere pana in prezent. Mi-au placut foarte multe opinii si surprinzator am vazut neoprotestanti care gandesc foarte ortodox, atat de ortodox incat daca n-ar fi pentru faptul ca scrie "neoprotestant" la optiunea confesiunii nu as vedea nimic neoprotestant in autorii acestor opinii. Iar altii care au un mod ortodox de a rationa, dar din pacate in cadrul neoprostestantismului care eventual umbreste ratiunea prin doctrina sa neortodoxa. Am vazut dealtfel ca nimeni nici macar nu s-a sinchisit sa foloseasca ca argument insasi esenta morfologica a cuvantului Sabat Shabbat (שַׁבָּת) -a opri, a inceta. Cu alte sensuri similare variind de la a odihni sau a sta pana la a sarbatori, Shabbat se concentreaza in jurul acelasi simplu subiect "oprire,odihna, repaos" Nu am sa vin cu nici un vers biblic pentru ca de-a lungul dezbaterilor s-au cam folosit aproape toate care au fost revelante acestui subiect. Cu aceasta ocazie felicit pe domnii neoprotestanti pentru cunostiintele biblice, vedeti domniilor voastre va este usor cand aveti doar Biblia de capatai si propria interpretare ca autoproclamata virtute rationala a liberului arbirtu insa pentru noi ortodocsii avem prea multe de ascultat in traditia noastra care pentru noi este pseudo scriptura ba un putinel mai mult decat atat, e chiar contemplarea scripturii , completarea scripturii, revelarea scripturii si simplificarea ei, toate acestea aplicandu-se aleatoriu in acelasi context de talmacire a scripturii de ansamblu care fara indoiala este mai mult decat ce unii din voi considera simplu o dogma. Dar asta are de-a face si cu icoana care este scriptura vizuala si cu moastele care sunt scriptura inteleasa si ascultata si multe alte lucrusoare in care domniile voastre nu gasesc utilitate ba chiar gasesc prejudiciu. Dar nu am sa vorbesc despre acestea aici ci despre elementarul cuvantului odihna. Dumnezeu s-a oprit intradevar in ziua a saptea, fara indoiala, insa a inceput totul duminica ..Sau nu? Pai nu mai exista scriptura domnilor care sa specifice in ce zi a inceput El creatia. Orice zi ar fi fost, a fost cea dintai, nu duminica sau luni. Eu nu vorbesc aici ortodocsilor pentru ca as incalca usor cateva canoane,ci folosind acelasi atribut rational al liberului arbitru pe care domniile voastre il folosesc, imi iau libertatea de a stimula imaginatia dumneavoastra,a neoprotestantilor care s-au hotarat implicit asupra faptului ca Dumnezeu a inceput creatia intr-o duminica si s-a odihnit sambata. Domnilor, Dumnezeu este preaputernic nu are nevoie de odihna, nici de duminici. Dumnezeu s-a oprit in a saptea zi. Asta nu va da de gandit cand aliniati Facerea cu Iesirea pentru a potrivi ziua de oprire cu ziua de odihna? Fara indoiala ca este o porunca de capatai care nerespectata duce la moarte ca pedeapsa (Iesirea 31:14). Dar Dumnezeu a dat aceasta porunca ca un reper in primul rand, simbolism al creatiei LUI si nu pentru creatia Lui. Dumnezeu a vrut ca o zi sa fie a Lui, dedicata Lui in care omul sa se opreasca din cotidianul material si sa vina la intalnirea spirituala cu Creatorul Sau, sa-L slaveasca, sa I-se inchine si sa-I glorifice zidirea. Acesta este adevaratul semnificat al Sabatului si nu Sambata sau Duminica. Ce veti spune atunci unei femei foarte credincioase, mama divortata de un sot care o batea, cu trei copii si care lucreaza doua munci aproape fortata de circumstante sase zile inclusiv duminica, dar miercurea are liber? Ce ar face Iisus, folosind una din intrebarile dv preferate? Oare nu este ea samariteanca din zilele noastre? Vedeti aici este subtilitatea de a distinge fariseismul de credinta. Sambata este bine de tinut, la fel de bine ca orice alta zi daca nu ai alta optiune. In Iesirea aceasta porunca s-a dat poporului lui Israel nu neamurilor. Neamurile au inceput sa existe in Hristos, mai exact de la invierea Lui cum a spus parintele Petru atat de clar pentru cei ce au vrut sa intelega. Pana atunci eram toti pagani traind cu idolii si preacurvia. Degeaba comparati porunca zilei de odihna cu alte porunci, nu este la fel cu "a nu ucide vineri sau a nu comite adulter marti". Nu exista paralele morale admisibile intre ele. Daca in fata lui Dumnezeu este important pacatul, in fata noastra exista si o balanta pentru el. Deci sa ceara Dumnezeu celui ce prefera o alimentatie naturista sa nu manance carne in post, oare nu da El adevarata greutate a postului in functie de cat poate duce in brate fiecare? Cred ca intrevedeti paralela pe care vreau sa o fac cu Sambata. Tineti a saptea zi pentru Dumnezeu dar dand Cezarului ce e al Cezarului ca altfel tinand sambata in societatea de astazi in care duminica e preponderent pentru odihna e usor sa fii o zi cu Dumnezeu si una fara sa vrei cu lenevia. Va luati liber sambata avand liber a doua zi oricum. Ce credinta e asta care da in chiul? E mai de iertat sa fii fariseu care iubeste legea decat fariseu care o respecta orbeste si nu o aplica circumstantelor. Domnul sa va ajute sa puteti tine o zi pentru El. Si totusi daca Dumnezeu chiar avea ceva de spus contra Duminicii o facea eventual pe la al treilea Sinod si nu ne lasa El sa zacem in nesimtire 1900 de ani, ca apoi sa vina revelatia prin domniile voastre. Smerenie si Doamne Ajuta.
Ultima oară modificat 22 Feb 2011, 14:22 de către maximus, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Floryan » 22 Feb 2011, 13:51

Ati "gresit" premeditat si prelungit. Va convenea si dvs. minciuna ca adventistul nu mai are curaj sa raspunda. De asemena, va convenea ca aceasta minciuna sa o creada si altii.

Vasinec credeam ca vii in forta cu "dovezi" din primele secole crestine, cu Sf Parinti, nu cu asemenea lucruri... Pacat!
Acuma daca tot de-ai decis sa revii, poate mai postezi si tu ceva si mai lasi smiorcaielile si victimizarile. Dragule nu te prigoneste nimeni, credeam ca am lamurit asta, dar daca as fi parintele Protosinghel si eu ti-as sterge contul, pt ca ai alte preocupari decit sa postezi la obiect.
Vezi ce scrie sus in TItlu "Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?" daca ai ceva de adaugat bine, daca nu, sincer, nu mai bate campii!Mai bine taci.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 22 Feb 2011, 16:11

Eu nu vorbesc aici ortodocsilor pentru ca as incalca usor cateva canoane,ci folosind acelasi atribut rational al liberului arbitru pe care domniile voastre il folosesc, imi iau libertatea de a stimula imaginatia dumneavoastra,a neoprotestantilor care s-au hotarat implicit asupra faptului ca Dumnezeu a inceput creatia intr-o duminica si s-a odihnit sambata.
Ortodoxia (nu doar "imaginatia noastra") recunoaste faptul ca Dumnezeu a inceput lucrarea de creatie intro zi de duminica, iar in ziua a saptea (sambata) S-a odihnit. Citez din Catehismul Ortodox, cap. "Despre Sarbatori":

""""""286. Pentru ce serbam Duminica?

Serbam Duminica, pentru ca:

a) E ziua cea dintai a creatiunii;
"""""

Verificati aici: http://www.crestinortodox.ro/carti-orto ... 80571.html

Domnilor, Dumnezeu este preaputernic nu are nevoie de odihna,
Asa spune si profetul Isaia. Si totusi Dumnezeu S-a odihnit in ziua a saptea (sambata) spre invatatura noastra.
nici de duminici.
Foarte corect.
Dar Dumnezeu a dat aceasta porunca ca un reper in primul rand, simbolism al creatiei LUI
Bine zis. Porunca de pazire a zilei a saptea este o sarbatoare a creatiei impreuna cu Creatorul.
si nu pentru creatia Lui.
Gresit. "Sambata este pentru om" - spune Domnul sambetei.
Sambata este bine de tinut, la fel de bine ca orice alta zi daca nu ai alta optiune.


Dumnezeu ne-a lasat 10 Porunci clare (scrise in piatra de Insusi Dumnezeu); nu ne-a lasat 10 optiuni sau 10 sugestii.
In Iesirea aceasta porunca s-a dat poporului lui Israel nu neamurilor.
Gresit. Sabatul zilei a saptea a fost dat spre binecuvantarea tuturor oamenilor. "Pamantul ,marea si tot ce este in ele" au fost create pentru toti, nu doar pentru evrei.

Si pe strãinii, care se vor lipi de Domnul ca sã-I slujeascã, si sã iubeascã Numele Domnului, pentru ca sã fie slujitorii Lui, si pe toti cei ce vor pãzi Sabatul, ca sã nu-l pîngãreascã si vor stãrui în legãmîntul Meu, îi voi aduce la muntele Meu cel sfînt, si-i voi umple de veselie în Casa Mea de rugãciune.(Isaia 56:6,7)
Va luati liber sambata avand liber a doua zi oricum. Ce credinta e asta care da in chiul?
Ziua a saptea (sambata) este lasata de Dumnezeu ca zi de odihna inchinata Domnului. Duminica (ziua intaia) este zi de lucru. Noi lucram duminica ( poate mai putin ca in alte zile) si suntem educati sa o facem fara sa deranjam pe ceilalti, care pazesc duminica (in masura in care poate fi pazita o zi despre care Domnul nu a spus nimic).
Domnul sa va ajute sa puteti tine o zi pentru El.
Facem deja acest lucru. Si, nu tinem o zi pentru EL, ci tinem ziua hotarata de El (pentru El si pentru noi).
Si totusi daca Dumnezeu chiar avea ceva de spus contra Duminicii o facea eventual pe la al treilea Sinod si nu ne lasa El sa zacem in nesimtire 1900 de ani, ca apoi sa vina revelatia prin domniile voastre. Smerenie si Doamne Ajuta.
Dumnezeu, in prestiinta Sa, a spus ceva contra duminicii, inca de pe vremea profetului Daniel:

"se va încumeta sã schimbe vremurile si legea" (Daniel 7:25) Legea lui Dumnezeu ( in special porunca a patra) si vremea (in special ziua a saptea - singura zi, din saptamana, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu) au fost schimbate, prin incumetare.

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Ioan Cr » 22 Feb 2011, 17:03

Dumnezeu, in prestiinta Sa, a spus ceva contra duminicii, inca de pe vremea profetului Daniel:

"se va încumeta sã schimbe vremurile si legea" (Daniel 7:25) Legea lui Dumnezeu ( in special porunca a patra) si vremea (in special ziua a saptea - singura zi, din saptamana, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu) au fost schimbate, prin incumetare.
In Biblia BO scrie asa: "şi îşi va pune în gând să schimbe sărbătorile şi legea"
----> sarbatorile, adventistii le-au anulat ("lege ceremoniala")
----> legea, adventistii au volatilizat porunca a 4-a (au anulat obligatia repausului fizic total)

Aveti mare grija sa nu fie acest cuvant profetit pentru dvs!
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

maximus
Mesaje:2
Membru din:22 Feb 2011, 01:37
Confesiune:ortodox

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde maximus » 22 Feb 2011, 18:08

vasinec scrie:"
Ortodoxia (nu doar "imaginatia noastra") recunoaste faptul ca Dumnezeu a inceput lucrarea de creatie intro zi de duminica, iar in ziua a saptea (sambata) S-a odihnit. Citez din Catehismul Ortodox, cap. "Despre Sarbatori":

""""""286. Pentru ce serbam Duminica?

Serbam Duminica, pentru ca:

a) E ziua cea dintai a creatiunii;
"""""

Verificati aici: http://www.crestinortodox.ro/carti-orto ... 80571.html


Draga Domnule de ce cititi printre "randurile" randurilor mele? Oare nu exact din acelasi motiv am spus ca nu vorbesc ortodocsilor pentru ca stiu ca incalc unele canoane? La ce oare credeti ca m-am referit daca nu exact la ce am subliniat. Stiu bine care este pozitia ortodocsilor despre ziua in care s-a inceput creatia. Si acea zi a fost Duminica din nou doar ca punct de reper. Dar nu la ortodosci m-am referit ci la domniile voastre de aceea am si spus "ati decis implicit" . Sau acum imi spuneti ca v-ati inspirat din canoanle noastre ortodocse? Parca stiam ca ele sunt "erezie" pentru credinta dumneavoastra. Sau acum sunt bune sa luati ca punct de reper duminica ca ziua intai a creatiei, pentru ca, repet nu exista scriptura in VT sau NT care sa sustina clar si raspicat ca Duminica a fost ziua intai a creatiei. Spuneti ca Dumnezeu s-a odihnit? Din nou avem o mica problema cu intelegerea Sfintei Treimi, ce e in spirit si ce e in icoana Tatalui. Implicit un Dumnezeu care dumneavoastra sustineti "se odihneste " este un Dumnezeu care oboseste ,Un Dumnezeu care oboseste este un Dumnezeu care are nevoie de odihna si hrana. Deci rezumand si in concluzie Dumnezeu are si gura si dinti in viziunea adventista :D ce afirmati nu e doar erezie ci si amuzant prin context. Sunteti un om cult si apreciez faptul ca sustineti cu atata ardoare Sambata, datorita faptului ca stiu bine ca daca eu ar trebui sa lucrez Duminica duhovnicul meu mi-ar da dezlegare sa fiu sambata liber fara dor si poate. Deci noi privim cu bunavointa neputinta dar nu putem tolera si ipocrizia. Daca n-as sti istoria alegerii Sambetei de catre intemeietorul cultului dumneavoastra, in urma frustrarii pe care Hristos i-a produs-o prin faptul ca "a uitat" sa vina, as fi poate mult mai binevoitor chiar as sustine optiunea dumneavoastra. Spre exemplu, de ce a trebuit sa vina aceasta noua tendinta din 1884-85 cand putea ea foarte bine sa fie de la bunul inceput asa cum a fost ? Sambata este foarte corect respectata de poporul lui Israel dar nu si de adeptii Ellen(ei) White pentru ca pur si simplu pentru poporul evreu a fost Lege de la Dumnezeu pe care ei o respecta firesc si pe buna dreptate, pe cand adeptii adventisti o ridica la rang apocaliptic si mai rau, autosuficienta in sine pentru salvarea sufletului. Spuneti ca Dumnezeu a lasat zece porunci nu zece optiuni. Ati incercat vreodata sa-l convingeti pe un doctor chirurg de la reanimare in Floreasca sa nu lucreze Sambata ca se duce in iad? Imi rezum ce am avut de spus la doar atat. O seara buna si Doamne Ajuta.

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 22 Feb 2011, 20:10

Dumnezeu, in prestiinta Sa, a spus ceva contra duminicii, inca de pe vremea profetului Daniel:

"se va încumeta sã schimbe vremurile si legea" (Daniel 7:25) Legea lui Dumnezeu ( in special porunca a patra) si vremea (in special ziua a saptea - singura zi, din saptamana, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu) au fost schimbate, prin incumetare.
In Biblia BO scrie asa: "şi îşi va pune în gând să schimbe sărbătorile şi legea"
----> sarbatorile, adventistii le-au anulat ("lege ceremoniala")
Din cate observ, dvs., ca bun ortodox, nu cunoasteti deloc Catehismul Ortodox. Ati atins un punct comun intre ortodoxie si adventism. Iata ce spune Catehismul Ortodox, referitor la legi (inclusiv "legea ceremoniala"):

""""""20. Ce cuprinde legea Vechiului Testament?

Legea Vechiului Testament cuprinde porunci morale, ceremoniale si civile, date cu scopul de a intretine comuniunea dintre credincios si Dumnezeu si a pregati pe credinciosi pentru rascumpararea lor prin Hristos. Poruncile ceremoniale, cultul religios al poporului evreu, care doar preinchipuiau lucrarea mantuitoare a Domnului nostru Iisus Hristos, fiind - cum spune Sfanta Scriptura - numai "umbra bunurilor viitoare" (Evr. 10, 1), au incetat odata cu venirea Mantuitorului. .....

Au ramas insa poruncile morale, care formeaza partea cea mai insemnata a legii Vechiului Testament......Legea aceasta este cuprinsa pe scurt in cele 10 porunci dumnezeiesti - Decalogul - descoperite de Dumnezeu
""""" (Catehismul Ortodox, cap. Legea Morala) Verificati aici: http://www.crestinortodox.ro/carti-orto ... 80574.html

Vedeti? Si ortodoxia si adventismul spun la fel: legea ceremoniala (jertfe, preotie pamanteasca, slujbe) a incetat la Cruce. Deosebirea consta intre a zice si a respecta ce zici.
----> legea, adventistii au volatilizat porunca a 4-a (au anulat obligatia repausului fizic total)
Asa ceva nu am mai auzit (citit) pana acum. Eu stiam ca adventistii sunt acuzati pentru faptul ca respecta porunca a patra.

Cat priveste repausul fizic total .... Domnul sambetei ne-a invatat sa facem binele in ziua sabatului.
Aveti mare grija sa nu fie acest cuvant profetit pentru dvs!
Poate ma ajutati dvs. sa-mi dau seama cum stau fata de aceasta profetie.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde dimitrie » 22 Feb 2011, 23:40

Creştinii se adunau să frângă Pâinea în prima zi a săptămânii - Duminica (FA.20:7), adv. se adună ca jidanii, sâmbăta. Uită că pentru desfiinţarea sâmbetei căutau evreii să-L omoare pe Iisus Domnul şi Dumnezeul nostru. Ce treabă au ei cu creştinismul? Oricum sunt "născuţi din flori" prin America, înşişi realizând că nu sunt Biserica Adevărului.
Intr-adevar, nici o biserica nu detine adevarul absolut.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 23 Feb 2011, 09:03

Creştinii se adunau să frângă Pâinea în prima zi a săptămânii - Duminica (FA.20:7), adv. se adună ca jidanii, sâmbăta.
Gresit. Primii crestini faceau frangerea painii in fiecare zi (nu doar in prima zi a saptamanii). FA 2:46.

P.S. Aveti grija cum vorbiti despre ceea ce Dumnezeu a binecuvantat si a sfintit (ziua a saptea - sambata). Este ziua in care Insusi Dumnezeu S-a odihnit (spre invatatura noastra). Este ziua de odihna inchinata Domnului (nu ziua de adunare a "jidanilor").

Uită că pentru desfiinţarea sâmbetei căutau evreii să-L omoare pe Iisus Domnul şi Dumnezeul nostru.
Domnul Iisus Hristos (Domnul sambetei - Marcu 2:28) nu a desfiintat sambata ci a dezlegato de toate regulile (impovaratoare si absurde) fariseilor, redandu-i frumusetea de la inceput. Domnul Iisus Hristos a facut ca "sambata sa fie pentru om si nu omul pentru sambata."(Marcu 2:28).

P.S. Cuvantul "desfiintare" apare in doua locuri: Evrei cap. 7 unde este vorba despre preotia pamanteasca (simbolica) si in Evrei cap. 10 unde este vorba despre jertfele simbolice. Ambele (jertfa si preotia) au fost preluate, in mod adevarat (nu simbolic) de Domnul Iisus Hristos.

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Floryan » 23 Feb 2011, 10:29

Domnul Iisus Hristos (Domnul sambetei - Marcu 2:28) nu a desfiintat sambata ci a dezlegato de toate regulile (impovaratoare si absurde) fariseilor, redandu-i frumusetea de la inceput. Domnul Iisus Hristos a facut ca "sambata sa fie pentru om si nu omul pentru sambata."(Marcu 2:28).
Citatul este incorect, Domn al sambetei, este fortat. Citatul coret este asa :Că Domn este şi al sâmbetei Fiul Omului Matei 1,8 sau atfel că Fiul Omului este domn şi al sâmbetei Marcu 2,28. Oare de ce spune "si" . Legati-va de acest "si" ca schimba tot sensul.
Clar si foarte clar este ca Hristos este Domn si al sambetei, dar este Domn si al duminicii, si al oricarei zi din saptamana.
Daca tot nu ne-am lamurit cu aceste lucruri care au fost mai mult decat clare pe acest topic, si in loc sa veniti cu dovezi pertinente, rotiti exact acealeasi argumente.
As dori dle vasinec, sa ne dati un citat din Sf Scriptura, care sa arate clar,cum a fost impus sabatul, neevreilor (neamurilor), de catre apostoli, daca aceast zi era atit de importanta asa cum este cultului AZ7.

SI inca ceva dle vasinec spicuiam de pe pagina AZ7, scrie asa:
"Toate poruncile Decalogului sînt vitale şi nici una nu trebuie să fie neglijată (Iacov 2, 10); şi totuşi Dumnezeu distinge porunca Sabatului de toate celelalte. Cu privire la ea, El a poruncit: „Adu-ţi aminte", atrăgînd atenţia omenirii asupra primejdiei de a uita importanţa lui."
Pai as vrea sa va intreb, care primejdie? De a calca sabatele? Pai in Sf Scriptura gasim clar:

25. Şi iată, un învăţător de lege s-a ridicat, ispitindu-L şi zicând: Învăţătorule, ce să fac ca să moştenesc viaţa de veci?
26. Iar Iisus a zis către el: Ce este scris în Lege? Cum citeşti?
27. Iar el, răspunzând, a zis: Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta şi din tot sufletul tău şi din toată puterea ta şi din tot cugetul tău, iar pe aproapele tău ca pe tine însuţi.
28. Iar El i-a zis: Drept ai răspuns, fă aceasta şi vei trăi. Lc 10.

Daca era asa mare pericol si asa de important, unde scrie sa pazesti sabatele?
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 23 Feb 2011, 11:07

Clar si foarte clar este ca Hristos este Domn si al sambetei, dar este Domn si al duminicii, si al oricarei zi din saptamana.
Mult mai clar si mult mai foarte clar este faptul ca Domnul a sfintit si binecuvantat numai ziua a saptea a saptamanii (sambata). O spune chiar Dumnezeu si o scrie chiar EL in piatra.

Vreau sa-mi aratati la fel de "clar si foarte clar" macar un singur pasaj, din Sfanta Scriptura, unde se spune ca a fost sfintita si binecuvanta ziua intaia a saptamanii.

As dori dle vasinec, sa ne dati un citat din Sf Scriptura, care sa arate clar,cum a fost impus sabatul, neevreilor (neamurilor), de catre apostoli, daca aceast zi era atit de importanta asa cum este cultului AZ7.
In crestinism, nimic nu este impus. Totul (inclusiv Poruncile) este dat spre binele nostru. Iar Sfintii Apostoli si primii crestini (inclusiv neamurile) stiau despre sabat si-l pazeau. Vedeti, spre exemplu, ce se spune despre Sfantul Apostol Pavel, neamuri si sabat, in Fapte 13:42-45.
SI inca ceva dle vasinec spicuiam de pe pagina AZ7, scrie asa:
"Toate poruncile Decalogului sînt vitale şi nici una nu trebuie să fie neglijată (Iacov 2, 10); şi totuşi Dumnezeu distinge porunca Sabatului de toate celelalte. Cu privire la ea, El a poruncit: „Adu-ţi aminte", atrăgînd atenţia omenirii asupra primejdiei de a uita importanţa lui."
Pai as vrea sa va intreb, care primejdie? De a calca sabatele? Pai in Sf Scriptura gasim clar:

25. Şi iată, un învăţător de lege s-a ridicat, ispitindu-L şi zicând: Învăţătorule, ce să fac ca să moştenesc viaţa de veci?
26. Iar Iisus a zis către el: Ce este scris în Lege? Cum citeşti?
27. Iar el, răspunzând, a zis: Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta şi din tot sufletul tău şi din toată puterea ta şi din tot cugetul tău, iar pe aproapele tău ca pe tine însuţi.
28. Iar El i-a zis: Drept ai răspuns, fă aceasta şi vei trăi. Lc 10.

Daca era asa mare pericol si asa de important, unde scrie sa pazesti sabatele?
Ce inseamna sa-L iubesti pe Domnul Dumnezeul tau? "Dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui (nu ale oamenilor)."(1 Ioan 5:3)

Dvs. cum va manifestati dragostea pentru Dumnezeu? Nesocotind (sau chiar denigrand) ceea ce el a sfintit ,binecuvantat si poruncit?

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Floryan » 23 Feb 2011, 12:03

Mult mai clar si mult mai foarte clar este faptul ca Domnul a sfintit si binecuvantat numai ziua a saptea a saptamanii (sambata). O spune chiar Dumnezeu si o scrie chiar EL in piatra.
Acea zi nu era sambata. Era ziua a 7.
Vreau sa-mi aratati la fel de "clar si foarte clar" macar un singur pasaj, din Sfanta Scriptura, unde se spune ca a fost sfintita si binecuvanta ziua intaia a saptamanii.
Orice crestin o stie. O spune clar toata Sf Scriptura, uite scrie aici:
Iar în ziua întâia a săptămânii (duminica), Maria Magdalena a venit la mormânt dis-de-dimineaţă, fiind încă întuneric, şi a văzut piatra ridicată de pe mormânt. Ev Ioan
După ce a trecut sâmbăta, când se lumina de ziua întâi a săptămânii (Duminică), au venit Maria Magdalena şi cealaltă Marie, ca să vadă mormântul. Ev. Matei
Şi după ce a trecut ziua sâmbetei, Maria Magdalena, Maria, mama lui Iacov, şi Salomeea au cumpărat miresme, ca să vină să-L ungă.
............
Iar el le-a zis: Nu vă înspăimântaţi! Căutaţi pe Iisus Nazarineanul, Cel răstignit? A înviat! Nu este aici. Iată locul unde L-au pus. Ev Marcu
Iar în prima zi după sâmbătă, foarte de dimineaţă, au venit ele la mormânt, aducând miresmele pe care le pregătiseră.
........
Zicând că Fiul Omului trebuie să fie dat în mâinile oamenilor păcătoşi şi să fie răstignit, iar a treia zi să învieze. Ev. Luca.

Deci dle Vasinec, ziua intii a saptamanii este sfintita prin invierea Domnului, adică ieşirea din robia păcatului, a satanei şi a morţii,
Ce spune AP PAvel:
Iar dacă Hristos n-a înviat, zadarnică este credinţa voastră, sunteţi încă în păcatele voastre; şi atunci şi cei ce au adormit în Hristos au pierit (I Cor. 15, 17-18). Şi în alt loc: Şi dacă Hristos n-a înviat, zadarnică este atunci propovăduirea noastră, zadarnică şi credinţa voastră (I Cor. 15, 14).
Deci după mărturia marelui Apostol Pavel, creştinul nu valorează nimic fără încredinţarea deplină că Hristos a înviat a treia zi din morţi, aşa cum El Însuşi spunea mai înainte. Nu spune nicaieri ca fara sabat adio crestinism. Mai mult sabatul nici nu apare, fiind nesemnificativ, binenteles asta pina la cultul baptist si apoi AZ7.


As dori dle vasinec, sa ne dati un citat din Sf Scriptura, care sa arate clar,cum a fost impus sabatul, neevreilor (neamurilor), de catre apostoli, daca aceast zi era atit de importanta asa cum este cultului AZ7.
In crestinism, nimic nu este impus. Totul (inclusiv Poruncile) este dat spre binele nostru. Iar Sfintii Apostoli si primii crestini (inclusiv neamurile) stiau despre sabat si-l pazeau. Vedeti, spre exemplu, ce se spune despre Sfantul Apostol Pavel, neamuri si sabat, in Fapte 13:42-45.
De acord, bun poate nu trebuia sa folosesc cuvantul impus, bun schimbam impus cu altceva, de exemplu recomandat, sau de maxima trebuinta. Apare asa ceva? NU!
Acolo in Fapte 13,42-45 nu spune nimic ca neamurile ar fi apzit vreun sabat. Spune clar, ca AP PAvel propavaduia iudeilor in sinagoga sambata. De ce? Pt in acea zi ii gasea acolo.
SI inca ceva dle vasinec spicuiam de pe pagina AZ7, scrie asa:
"Toate poruncile Decalogului sînt vitale şi nici una nu trebuie să fie neglijată (Iacov 2, 10); şi totuşi Dumnezeu distinge porunca Sabatului de toate celelalte. Cu privire la ea, El a poruncit: „Adu-ţi aminte", atrăgînd atenţia omenirii asupra primejdiei de a uita importanţa lui."
Pai as vrea sa va intreb, care primejdie? De a calca sabatele? Pai in Sf Scriptura gasim clar:

25. Şi iată, un învăţător de lege s-a ridicat, ispitindu-L şi zicând: Învăţătorule, ce să fac ca să moştenesc viaţa de veci?
26. Iar Iisus a zis către el: Ce este scris în Lege? Cum citeşti?
27. Iar el, răspunzând, a zis: Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta şi din tot sufletul tău şi din toată puterea ta şi din tot cugetul tău, iar pe aproapele tău ca pe tine însuţi.
28. Iar El i-a zis: Drept ai răspuns, fă aceasta şi vei trăi. Lc 10.

Daca era asa mare pericol si asa de important, unde scrie sa pazesti sabatele?
Ce inseamna sa-L iubesti pe Domnul Dumnezeul tau? "Dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui (nu ale oamenilor)."(1 Ioan 5:3)
Dvs. cum va manifestati dragostea pentru Dumnezeu? Nesocotind (sau chiar denigrand) ceea ce el a sfintit ,binecuvantat si poruncit?
NU ati raspuns dle vasinec. MI-ati pus alte intrebari.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde dimitrie » 23 Feb 2011, 12:34

Creştinii se adunau să frângă Pâinea în prima zi a săptămânii - Duminica (FA.20:7), adv. se adună ca jidanii, sâmbăta.
Gresit. Primii crestini faceau frangerea painii in fiecare zi (nu doar in prima zi a saptamanii). FA 2:46.

Foarte adevărat. Părinţii Petru, Haralambie, Silvestru şi alţi ieromonahi care activează pe forum, frâng zilnic pâinea. Biserica nu a încetat aceasta niciodată. Dar nu e obligatorie prezenţa tuturor decât Duminica. Acest lucru îl precizează şi Scriptura, cum că doar Duminica s-au strâns toţi creştinii să frângă pâinea. De ce nu citiţi contextul, de frica adevărului? Iată-l:
"6. Iar noi, după zilele Azimelor, am pornit cu corabia de la Filipi şi în cinci zile am sosit la ei în Troa, unde AM RĂMAS ŞAPTE ZILE.
7. ÎN ZIUA ÎNTÂI a săptămânii (Duminică) adunaţi fiind ucenicii să frângă pâinea,..." (FA.20)
Deci, mai poate cineva să pună la îndoială cuvântul Scripturii? E limpede că, deşi au stat şapte zile în Troa, numai Duminica erau adunaţi ucenicii spre frângerea pâinii. Ceea ce ne lasă de înţeles că în celelalte zile, ori se frângea pâinea dar nu se adunau toţi (în funcţie de timpul fiecăruia), ori nu se frânsese deloc pâinea, dar Duminica o făceau, participând cu toţii. Doar Duminica se desfăşurau evenimentele cele mai imporatante pentru Biserică, căci doar atunci se adunau toţi. Acesta este şi motivul pentru care Duhul Sfânt S-a coborât peste ucenici tot Duminica, deoarece atunci se adunau cu toţii.
Alte temeiuri biblice, din Călăuză în Credinţa Ortodoxă, a P. Arhimandrit Cleopa Ilie:
" - În ziua întâi a săptămânii s-a săvârşit, la Emaus, prima Liturghie prin «frângerea pâinii» de către Mântuitorul (Luca 24, 30).
- În seara zilei celei dintâi a săptămânii, Mântuitorul S-a arătat ucenicilor Săi, care erau adunaţi, cu uşile încuiate, de frica iudeilor, zicându-le: Pace vouă (Ioan 20, 19–24).
- În ziua cea dintâi a săptămânii (Duminica), Mântuitorul a suflat peste ucenicii Săi, dându-le puterea de a lega şi a dezlega păcatele oamenilor.
- Apoi, tot în ziua Duminicii S-a arătat Mântuitorul iarăşi ucenicilor Săi şi lui Toma, pe care l-a încredinţat despre Învierea Sa (Ioan 20, 26). Şi tot Duminica S-a arătat Mântuitorul în Galileea (Marcu 16, 14).
- Duminica S-a pogorât Sfântul Duh peste Sfinţii Apostoli (Fapte 2, 1–2).
- În ziua Duminicii, Sfinţii Apostoli săvârşeau «frângerea pâinii», adică Sfânta Liturghie (Fapte 20, 7–12).
- În ziua Duminicii se făcea, de către apostoli, strângerea de ajutoare pentru sfinţi (I Cor. 16, 1–2), astfel că Duminica, sfinţită prin Învierea Domnului – ca zi de slăvire a Sa – devenea şi o sărbătoare a dragostei prin iubirea de fraţi şi ajutorarea lor.
-Despre ziua Duminicii a zis psalmistul: Aceasta este ziua pe care a făcut-o Domnul, să ne bucurăm şi să ne veselim într-însa (Ps. 117, 24), iar Apocalipsa i s-a descoperit Evanghelistului Ioan tot în ziua Duminicii (Apoc. 1, 10).
-Frângerea pâinii era făcută în cadrul cultului public în biserică (I Cor. 11, 20–22). Ceea ce înseamnă că apostolii nu mai săvîrşeau cultul sâmbăta, ci Duminica. La aşezarea Sfintei Împărtăşanii, Mântuitorul a zis: Aceasta să o faceţi întru pomenirea Mea (Luca 22, 19; I Cor. 11, 24, 26). Fiind deci vorba de o comemorare care se făcea de către apostoli Duminica, se adevereşte o dată mai mult că Duminica, şi nu sâmbăta, este ziua comemorării Domnului.
Iată deci, omule rătăcit, câte temeiuri biblice are serbarea Duminicii. Înţelegeţi deci, că în ziua cea mare a dreptei Judecăţi a lui Hristos voi veţi da seamă şi cu mari şi groaznice pedepse veţi fi pedepsiţi, deoarece cu minciunile şi vicleniile voastre voiţi să întunecaţi razele acestui soare duhovnicesc, care este Duminica – ziua cea plină de lumină a Învierii lui Hristos."
Creştinii se adunau să frângă Pâinea în prima zi a săptămânii - Duminica (FA.20:7), adv. se adună ca jidanii, sâmbăta. Uită că pentru desfiinţarea sâmbetei căutau evreii să-L omoare pe Iisus Domnul şi Dumnezeul nostru. Ce treabă au ei cu creştinismul? Oricum sunt "născuţi din flori" prin America, înşişi realizând că nu sunt Biserica Adevărului.
Rămâne valabil.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 24 Feb 2011, 12:41

Deci dle Vasinec, ziua intii a saptamanii este sfintita prin invierea Domnului,
Cine a sfintit ziua intaia? CEL INVIAT a amai stat printre noi, inca 40 de zile, dar nu a spus absolut nimic despre sfintirea zilei intaia (duminica).

Scriptura ne spune despre o singura zi a saptamanii, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu: ziua a saptea.
Iar dacă Hristos n-a înviat, zadarnică este credinţa voastră,
Cititi tot ceea ne spune Sfantul Apostol Pavel in 1 Corinteni cap. 15 (de unde ati citat). Veti vedea cum credinta in INVIEREA Mantuitorului ne duce la credinta in INVIEREA mortilor, la revenirea Mantuitorului (nu la pazirea unei zile). Dvs. credeti in INVIERE, cu adevarat? Sau, doar mimati aceasta credinta, tinand o zi despre care nici CEL INVIAT, nici Sfintii Apostoli nu au spus nimic.
Acolo in Fapte 13,42-45 nu spune nimic ca neamurile ar fi apzit vreun sabat. Spune clar, ca AP PAvel propavaduia iudeilor in sinagoga sambata. De ce? Pt in acea zi ii gasea acolo.
Recititi (sau cititi) pasajul. Veti vedea ca Sfantul Apostol le-a vorbit, in sabat, neamurilor. Aceste neamuri (neevrei) l-au rugat sa le vorbeasca si in sabatul urmator. Evreii erau plini de pizma la adresa neamurilor.
NU ati raspuns dle vasinec. MI-ati pus alte intrebari.
Intrebarea dvs. facea referire la dragostea de semeni si dragostea de Dumnezeu. Eu v-am spus in ce consta dragostea de Dumnezeu, ramanand pe subiect:

"Dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor LUI (nu ale oamenilor)" (1 Ioan 5:3).

Doua intrebari:
- a binecuvantat si sfintit Dumnezeu ziua a saptea si a poruncit sa pazim aceasta zi, ca zi de odihna inchinata Domnului?
- a binecuvantat si sfintit Dumnezeu ziua intaia si a poruncit sa pazim aceasta zi, ca zi de odihna inchinata Domnului?

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 24 Feb 2011, 13:09

Stiu ca ati adus cele mai puternice argumente pentru pazirea zilei intaia. Numai ca sunt niste argumente de paie.
1. Frangerea painii se facea in fiecare zi a saptamanii. Ideea ca doar in prima zi se adunau crestinii, din primul secol, este contrazisa de Scriptura si de istorici (chiar de istorici ortodocsi).
Ex: Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55, declara: "Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica,

Exemplele din Sfanta Scriptura, despre adunarile crestine din ziua sambetei, le gasiti si singur.

2. Strangerea de ajutoare se putea face in prima zi a saptamanii, fiind zi lucratoare.
3. CEL INVIAT nu a spus nimic despre ziua intaia a saptamanii, desi a mai stat printre noi inca 40 de zile. Nu Domnul a sfintit ziua intaia, ci omul (cu de la sine putere).
4. Folisirea in traducerea versetului din Apocalipsa 1:10 (scris in sec. I), a termenului de "duminica", este un fals grosolan. Denumirea de "duminica" a aparut abia in sec IV (cociliul de la Aquilea). Pana atunci, ziua intaia a saptamanii se numea "ziua soarelui" (dies solis), denumire ce se mai pastreaza si astazi (samstag, sunday).

Ziua domnului, din Apocalipsa 1:10 este ziua a saptea (care mai este numita, prin porunca lui Dumnezeu, ca fiind "ziua de odihna inchinata Domnului").

P.S. Daca-mi permiteti, vin si eu cu un singur argument (desi este plina Scriptura de astfel de argumente), pentru pazirea zilei a saptea (sambata): singura zi binecuvantata si sfintita de Dumnezeu, inca de la facerea lumii si poruncita de Dumnezeu (in piatra) ca zi de odihna inchinata Domnului este ziua a saptea.

Atacati (desfiintati) acest argument. Dar, grija mare ... asta s-ar putea numi incumetare.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde protosinghel » 24 Feb 2011, 15:47

Stiu ca ati adus cele mai puternice argumente pentru pazirea zilei intaia. Numai ca sunt niste argumente de paie.
Luther zicea şi despre Epistola Sf. Iacov că "este de paie", dar cred că nu-i daţi dreptate.
1. Frangerea painii se facea in fiecare zi a saptamanii. Ideea ca doar in prima zi se adunau crestinii, din primul secol, este contrazisa de Scriptura si de istorici (chiar de istorici ortodocsi).
Ex: Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55, declara: "Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica,
Asta-i o aberaţie şi o părere personală luată de prin nu ştiu ce bibliografii occidentale. Poziţia OFICIALĂ a Bisericii Ortodoxe (şi chiar catolice) este cu totul alta.
Exemplele din Sfanta Scriptura, despre adunarile crestine din ziua sambetei, le gasiti si singur.
Nu le pot găsi şi cred că nici nu le voi găsi. Vreau măcar unul. Unul singurel...

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Ioan Cr » 24 Feb 2011, 21:02

Ce inseamna sa-L iubesti pe Domnul Dumnezeul tau? "Dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui (nu ale oamenilor)."(1 Ioan 5:3)
1Ioan 3:
23 Şi aceasta este porunca Lui, ca să credem întru numele lui Iisus Hristos, Fiul Său, şi să ne iubim unul pe altul, precum ne-a dat poruncă.
24 Cel ce păzeşte poruncile Lui rămâne în Dumnezeu şi Dumnezeu în el; şi prin aceasta cunoaştem că El rămâne în noi, din Duhul pe care ni L-a dat.


Nici urma de Decalog! ("porunca noua va dau")
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Floryan » 25 Feb 2011, 09:04

Ce inseamna sa-L iubesti pe Domnul Dumnezeul tau? "Dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui (nu ale oamenilor)."(1 Ioan 5:3)
1Ioan 3:
23 Şi aceasta este porunca Lui, ca să credem întru numele lui Iisus Hristos, Fiul Său, şi să ne iubim unul pe altul, precum ne-a dat poruncă.
24 Cel ce păzeşte poruncile Lui rămâne în Dumnezeu şi Dumnezeu în el; şi prin aceasta cunoaştem că El rămâne în noi, din Duhul pe care ni L-a dat.

Super. Exact. Tot decalogul se concentreaza pe 2 porunci. Sa-L iubesti pe Dumnezeu din toata inima ta si tot cugetul tau , iar pe aproapele ca pe tine insuti. Daca sunt repsectate astea, celelalte nu mai au rost.
Nici urma de Decalog! ("porunca noua va dau")
Poruncă nouă dau vouă: Să vă iubiţi unul pe altul. Precum Eu v-am iubit pe voi, aşa şi voi să vă iubiţi unul pe altul.
SI as merge mai departe:

Întru aceasta vor cunoaşte toţi că sunteţi ucenicii Mei, dacă veţi avea dragoste unii faţă de alţii. [/b]
In niciun caz daca veti tine sabatul vom fi ai lui Hristos.

Şi de aş avea darul proorociei şi tainele toate le-aş cunoaşte şi orice ştiinţă, şi de aş avea atâta credinţă încât să mut şi munţii, iar dragoste nu am, nimic nu sunt. 1Cor 13, 2


"Iubeste si fa ce vrei" Fer Augustin
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic


Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX