Pagina 1 din 5

Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 14 Noi 2009, 15:28
de apologet
Rog toată lumea să se implice în această discuţie privind numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au "martorii lui Iehova"? Ce însemnătate a avut numele de Iahve în Vechiul Legământ şi dacă aceasta se mai este valabilă în Noul Legământ?
Mulţumesc!
P.S. Mi-ar plăcea să se implice şi "martorii lui Iehova", ca discuţia să fie mai interesantă şi mai reală.

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 17 Noi 2009, 12:16
de protosinghel
Începem cum asta. Urmează şi celelalte...

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 24 Noi 2009, 20:30
de protosinghel

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 30 Noi 2009, 19:48
de protosinghel
Despre toate acestea eu deja am scris în materialul de mai sus, pe care am impresia că nici nu l-aţi citit.
În altă ordine de idei e bine să ştiţi că oameni serioşi nu se informează de pe wiki.

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 30 Noi 2009, 22:19
de Ioan Cr
Am vazut niste adrese mai sus in care se vorbea ca Martorii lui Iehova sunt niste mincinosi, dar vreau sa spun ca prin aceste cuvinte, ei arata ca toata lumea este mincinoasa, deoarece daca ati citit vre-o publicatie(oricare ar fi ea), de-a Martorii lui Iehova, sunt sigur ca ati observat ca fiece paragraf din acea publicatie, avea trimiteri catre vre-o sursa demna de incredere(in majoritatea cazurilor sunt surse din Biblie, enciclopedii mondiale, istorie etc), care confirmau cea ce se vorbea in paragraful respectiv. Prin asta Martorii lui Iehova, arata ca nu se bazeaza pe intelepciunea lor, si nu isi exprima propriile convingeri. De fapt, doar Dumnezeu este singurul intelept, asa cum se spune la Romani cap. 16 vers 27(sursa: http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=70&cap=16).
Scuza-ma, dar la capitolul onestitate vreau sa te dezamagesc: "Martorii lui Iehova" respecta fabricatiile, nu sursele. Deschide traducerea lor a Bibliei si citeste Evanghelia dupa Ioan 1:1. Compara cu traducerea ortodoxa, apoi deschide originalul grecesc. Apoi mai vorbim.

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 01 Dec 2009, 19:09
de protosinghel
Ruslane, acum sunt ocupat, dar mâine îţi voi răspunde la toate nedumeririle tale. Stai fără grijă... ;) Dacă eşti bine intenţionat vei înţelege.
Între timp, tu, conform regulamentului forumului care este obligatoriu pt toţi, trebuie să-ţi corectezi redacţional toate mesajele: pune spaţii între propoziţii, redactează corect linkurile (exemplu: textul linkului ) etc, ca să putem discuta civilizat şi ca nişte oameni serioşi.
Dacă nu redactezi corect mesajele, acestea vor fi şterse şi nu vom aveam în baza la ce să discutăm.

Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh, Treimea ce de-o-fiinţă şi nedespărţită, să te binecuvânteze.

Între timp, îl rog pe Ioan Cr. să te lumineze puţin...

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 01 Dec 2009, 19:13
de Ioan Cr
Pentru Ioan Cr: Am ras mult, cand ati spus sa deschid originalul grecesc, intrucat nu tineti cont ca sunt si eu un simplu om pacatos, si daca aveam originalul grecesc, cu siguranta ca vi-l prezentam si Dvs. si la toata Moldova si Romania inclusiv!
Nu e cazul sa faceti haz fara noima, doar nu va ceream sa consultati manuscrisele din Biblioteca Vaticanului. Versiunea folosita in Biserica Greciei este exact originalul de care va vorbeam. In programul gratuit e-Sword il accesati fara probleme.

In ultima propozitie, ati uitat sa scrieti Biblia Ortodoxa Romana, deoarece in alte traduceri ale Bibliei Ortodoxe in limba Rusa si alte limbi, scrie la fel ca si in Traducerea lumei Noi. Si daca doriti sa verificati cea ce spun, vizitati acest site: http://rom.scripturetext.com/john/1.htm, si tastati sus pe steagurile altor tari. Apoi verificati la inceputul fiecarei BIblie, ca scrie ce Biblie este.
In Traducerea lumei Noi la Ioan 1 cu 1 se spune "La început era Cuvântul şi Cuvântul era cu Dumnezeu şi Cuvântul era un dumnezeu."
Iarasi minciuni.

King James: In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God.
Vulgata: in principio erat Verbum et Verbum erat apud Deum et Deus erat Verbum.
Rusa: В начале было Слово, и Слово было у Бога, и Слово было Бог.

Acel "un" sta numai in traducerea iehovistilor - textul scrie negru pe alb ca "Dumnezeu era Cuvantul". Este o traducerea falsificata, adaptata teologiei "Regatului".

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 02 Dec 2009, 19:14
de protosinghel
Ce s-a întâmplat? Unde sunt mesajele lui Ruslan la care tocmai voiam să răspund? EI, până reapar, voi scrie în legătură cu ultima lui postare.
Redarea interliniară ED spune: „un dumnezeu era Cuvântul“. NW spune: „Cuvântul era un dumnezeu“. NTIV foloseşte aceeaşi redare.
Admiţând prin absurd că această traducere este corectă şi ştiind că originalul NT nu făcea diferenţă între majuscrule şi minuscule, eu pun o întrebare retorică: Cuvântul era un Dumnezeu adevărat sau unul fals?
În Sfintele Evanghelii (Editura Presa Bună, Iaşi, 1997) se spune în nota de subsol de la Ioan 1:1: „Deoarece Dumnezeu este fără articol, după gramatica limbii greceşti este nume predicativ, iar Cuvântul este subiect. Prin această afirmaţie nu se intenţionează identificarea Cuvântului cu Dumnezeu, ci se indică natura divină a Cuvântului“.
Natura divină a Cuvântului şi este deofiinţimea cu Tatăl. Să înţeleg că deja o recunoaşteţi? Pentru că dacă Hristor are natură divină, înseamnă că nu e creatură, ci Creator. Nu-i aşa, dle Ruslan? ;)
Aceste traduceri în engleză, franceză şi germană folosesc cuvinte ca „un dumnezeu“, „divin“ sau „de natură divină“ deoarece cuvântul grecesc θεός (theós) este un nume predicativ la singular, plasat înaintea verbului şi neprecedat de articol hotărât. Cuvântul theós este fără articol. Dar Dumnezeul alături de care era la început Cuvântul, sau Logosul, este desemnat prin expresia grecească ὁ θεός, adică theós precedat de articolul hotărât ho. Aici theós este însoţit de articol.
Presuspun că în realitate nici nu aveţi habar de greacă, ci vă aventuraţi aşa cum se joacă copiii cu maşinelele în nisip.
Iar dacă totuşi pretindeţi că ştiţi greacă, vă rog să faceţi aici traducerea inter-liniară la acest text:

Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος, καὶ ὁ Λόγος ἦν πρὸς τὸν Θεόν, καὶ Θεὸς ἦν ὁ Λόγος.

Apropo, traducerile pe care le-aţi adus mai sus sunt total irelevante pt noi. Sunt nişte amatorisme confesionale.
Construcţia alcătuită din substantiv şi articol indică o individualitate, o personalitate, în timp ce un nume predicativ la singular, nearticulat, care precedă verbul, indică o calitate a cuiva.
Vă rugăm să aduceţi 2-3 exemple din greaca clasică ca să ne convingeţi!

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 03 Dec 2009, 00:11
de Ioan Cr
Cum puteti spune ca cineva spune minciuni, doar din motiv ca ati au auzit o barfa despre ei, fara ca sa cercetati indeaproape cum stau lucrurile in realitate? - la fel au facut si fariseii(Ioan cap 7 vers 51).
Las-o mai moale, stimate, ca dovezi sunt destule si le cunoastem. Iata numai doua - si acestea "strigatoare":
1. Profetii false - peste 10 la numar. In Deuteronom scrie ca o profetie neimplinita de la diavol vine.
2. Adaugiri in Biblie: numele "Iehova" in Noul si Vechiul Testament. Acest mare pacat va fi aspru pedepsit conform Apocalipsa.
Nu cred ca Dvs. sunteti un expert in limba greaca, si am observat ca ca nici Dvs nici altii nu mi-au dat o explicatie la versetele Biblice mentionate si in comentariu precendent si in celalalt.
Dupa toate normele de politete erai - si esti - tu dator sa adresezi cu seriozitate articolul propus spre desbatere, pasaj cu pasaj. Argumentele aduse acolo ar fi fost suficiente ca sa-ti spulbere iluziile despre acest fals sistem teologic.
Intrucat sustineti trinitatea, va rog sa-mi raspundeti la versetele mentionate mai jos. Sa fie argumentate cu alte versete Biblice si sa nu se contrazica unul pe altul. Daca nu reusiti sa le explicati, eliminati-mi accountul:

Ioan 1 cu versetul 18: Pe Dumnezeu nimeni nu L-a văzut vreodată; Fiul cel Unul-Născut, Care este în sânul Tatălui, Acela L-a făcut cunoscut.

Ioan 20 cu versetul 31: Iar acestea s-au scris, ca să credeţi că Iisus este Hristosul, Fiul lui Dumnezeu, şi, crezând, să aveţi viaţă în numele Lui.

Ioan 8 cu versetele 15: Voi judecaţi după trup; Eu nu judec pe nimeni.
16. Şi chiar dacă Eu judec, judecata Mea este adevărată, pentru că nu sunt singur, ci Eu şi Cel ce M-a trimis pe Mine.
17. Şi în Legea voastră este scris că mărturia a doi oameni este adevărată.
18. Eu sunt Cel ce mărturisesc despre Mine Însumi şi mărturiseşte despre Mine Tatăl, Cel ce M-a trimis.

Matei 24 cu versetul 36: Iar de ziua şi de ceasul acela nimeni nu ştie, nici îngerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatăl.

Ioan 17:3 Şi aceasta este viaţa veşnică: Să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, şi pe Iisus Hristos pe Care L-ai trimis.

Matei capitolul 26 cu versetul 39. Şi mergând puţin mai înainte, a căzut cu faţa la pământ, rugându-Se şi zicând: Părintele Meu, de este cu putinţă, treacă de la Mine paharul acesta! Însă nu precum voiesc Eu, ci precum Tu voieşti(Daca tatal si Fiul nu ar fi fost persoane distincte, aceasta rugaciune nu ar fi avut sens. Isus si-ar fi adresat aceasta rugaciune lui insusi, iat vointa sa ar fi fost neaparat vointa tatalui).

In Matei cap 27 vers 46 46. Iar în ceasul al nouălea a strigat Iisus cu glas mare, zicând: Eli, Eli, lama sabahtani? adică: Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai părăsit?(Daca era una si aceasi persoana, cum putea sa se paraseasca pe ea insasi?).

In faptele cap 7 cu vers 56: Şi a zis: Iată, văd cerurile deschise şi pe Fiul Omului stând de-a dreapta lui Dumnezeu! (De ce Stefan nu a vazut o singura persoana.?).

Va rog, nu-mi mai scrieti fara dovezi Biblice si nu imi raspundeti la intrebarile de mai sus!
DOVADA - I

Phi 2:5 Gândul acesta să fie în voi care era şi în Hristos Iisus,
Phi 2:6 Care, Dumnezeu fiind în chip, n-a socotit o ştirbire a fi El întocmai cu Dumnezeu,
Phi 2:7 Ci S-a deşertat pe Sine, chip de rob luând, făcându-Se asemenea oamenilor, şi la înfăţişare aflându-Se ca un om,
Phi 2:8 S-a smerit pe Sine, ascultător făcându-Se până la moarte, şi încă moarte pe cruce.
Phi 2:9 Pentru aceea, şi Dumnezeu L-a preaînălţat şi I-a dăruit Lui nume, care este mai presus de orice nume;
Phi 2:10 Ca întru numele lui Iisus tot genunchiul să se plece, al celor cereşti şi al celor pământeşti şi al celor de dedesubt.
Phi 2:11 Şi să mărturisească toată limba că Domn este Iisus Hristos, întru slava lui Dumnezeu-Tatăl.

A. "Domn este Iisus Hristos" nu intamplator este motto-ul primilor crestini, ridicat la rangul de MARTURISIRE, cum spune aici Apostolul. Aceiasi marturisire o gasim in Vechiul Testament cu referinta la YHWH - "Dumnezeu este Domnul" (Ps. 118:27; Osea 12:5).

Deci:

daca,
1. Domn este Iisus Hristos
si,
2. Dumnezeu este Domnul
atunci
3. Dumnezeu este Iisus Hristos.

Ori, tocmai asta spunea si Ioan 1:1. Tot asta a fost si marturisirea care a scandalizat Sinedriul (Arhiereul si-a sfasiat hainele = hula) si a constituit capul de condamnare a Mantuitorului.

B. "tot genunchiul sa se plece" - este o clara invitatie la inchinaciune; "al celor cereşti şi al celor pământeşti şi al celor de dedesubt" - inseamna toata Creatia (inclusiv Arhanghelul Mihail... sic)

C. "întru slava lui Dumnezeu-Tatăl": marturisind ca "Domn (si Dumnezeu) este Iisus" sfintim Numele Tatalui - asa cum se cere in Rugaciunea Domneasca, caci de cate ori Il recunoastem pe Fiul, Il preacinstim si pe Tatal din Care S-a nascut. Asadar, contrar falselor sperante ale iehovistilor de a-si rezema doctrina lor "nominalista" pe chemarea Numelui din "Tatal Nostru", acest Nume - necunoscut noua - se sfinteste prin altul - cunoscut, Cel al Fiului Sau "intru Care a binevoit", Iisus Hristos, Singurul Nume dat intre oameni "in care trebuie sa ne mantuim noi" (Fapte 4:12).

Toate versetele de mai sus capata sens in Dogma Intruparii (de la Calcedon, ca Iisus este Dumnezeu Adevarat si Om Adevarat).

DOVADA - II


1 Timotei 3:16 Şi cu adevărat, mare este taina dreptei credinţe: Dumnezeu S-a arătat în trup, S-a îndreptat în Duhul, a fost văzut de îngeri, S-a propovăduit între neamuri, a fost crezut în lume, S-a înălţat întru slavă.

Ioan 20:28 A răspuns Toma şi I-a zis: Domnul meu şi Dumnezeul meu!


In aceste doua pasaje aflam despre uimitoarea misiune a lui Dumnezeu in lume: Intruparea, Ispitirea, Propovaduirea, Crucea, Invierea si Inaltarea, plus credinta mantuitoare: marturisirea Sfantului Toma, exemplara, pe care au continuat-o Apostolii si toti crestinii "dreptei credinte".

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 03 Dec 2009, 06:23
de ruslan
Eu v-am pus o intrebare, ca sa-mi explicati versetele in legatura cu trinitate!
Nu faceti altceva decat sa fugiti de raspuns. Am asteptat sa imi explicati fiecare verset in parte, versetele pe care le-am pus alaltaieri. Asta mai intaii trebuia sa faceti, apoi scriati cea ce ati scris mai sus(adica alte dovezi care dupa parerea Dvs. sustin trinitatea). Va rog eliminati-mi accountul!

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 03 Dec 2009, 17:28
de protosinghel
Vai, nu m-am aşteptat ca un "martor al lui Iehova" să fie atât de slab şi pe deasupra şi laş. Nici măcar nu şi-a lăsat mesajele, ci şi le-a şters, pt că îi este ruşine de prostiile pe care le-a scris. Fu, ce mi-i scârbă de ei...

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 03 Dec 2009, 17:49
de danadoina
Doamne ajuta !
In tot raul e si un bine ;) , mie imi pare f. bun raspunsul fratelui IoanCr ! :P

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 25 Dec 2009, 00:21
de marcu
Stimate domn,nu vreti sa discutam despre Ioan 1:1 pe textul din Codex Sinaiticus??
Eu nu stiu dupa care texte grecesti "originale" invatati dvs.dar cred ca e bine sa comentam pe acesta din Codex Sinaiticus.
Apoi,dvs.argumentati dumnezeirea Fiului intr-un mod absolut naiv.
Spuneti ca daca Isus este Domn,este pe cale de consecinta si Dumnezeu.
Cum explicati atunci I Corinteni 8:5,6,unde ni se spune clar ca ,desi in cer si pe pamant SUNT MULTI DOMNI SI MULTI DUMNEZEI,NOI AVEM UN SINGUR DUMNEZEU-TATAL...????
Deci ,nu numai ca Biblia ne spune ca avem un singur Dumnezeu dar,ca sa nu cadem in cursa clericilor-politicieni din sec.al III lea,il si identifica:TATAL.Deci,stimate domn,SOLO PATER.
Faptul ca Biblia il numeste pe Isus Dumnezeu,este fara putinta de tagada.Dumnezeirea Fiului este insa de alta natura decat a Tatalui.Fiul este supus Tatalui.El este una cu Tatal,asa cum si apostolii erau una.Fiul nu cunoaste ziua sfarsitului.Fiul nu are competenta de a stabili cine sa ocupe pozitiile de frunte in ierarhia cereasca(a sta la dreapta sau la stanga Sa).
Toata puterea i-a fost data,deci nu o avea in Sine.
La sfarsitul domniei de 1000 de ani,Fiul se va supune Tatalui,impreuna cu Regatul Sau.
Iata cate inadvertente intre ce ne spune Biblia si dogma trinitariana care prezinta trei Dumnezei de aceeasi natura si co-egali.
Nu vreti sa expuneti textul dogmei asa cum a fost statuat la Conciliul de la Constantinopole in anul 382 si sa comparam enuntul acestei erezii majore cu Biblia??

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 31 Dec 2009, 09:31
de protosinghel
Vai câtă prostie! Care Codex Sinaitucus, mă nene, când matale nu ştii nici alfabetul grecesc...?

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 23 Iun 2010, 19:52
de kamadeva
Spuneti-mi va rog cind pentru prima data apare tetragramatonul(Iahve) in originalul ebraic, sau Vechiul Testament? As dori versetul.Va multumesc mult!

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 23 Iun 2010, 20:59
de protosinghel
cind pentru prima data apare tetragramatonul(Iahve) in originalul ebraic, sau Vechiul Testament? As dori versetul
Ieşire 3:14.

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 23 Iun 2010, 21:15
de kamadeva
cind pentru prima data apare tetragramatonul(Iahve) in originalul ebraic, sau Vechiul Testament? As dori versetul
Ieşire 3:14.
LA Iesire 3:14 de fapt nu apare tetragramatonul, dar "eu sunt cel ce sunt" care este egal cu Iahve. IN originalul ebraic NUMELE apare pentru prima data la Facere 2:4...Ce spuneti? :roll:

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 23 Iun 2010, 21:31
de protosinghel
LA Iesire 3:14 de fapt nu apare tetragramatonul, dar "eu sunt cel ce sunt" care este egal cu Iahve. IN originalul ebraic NUMELE apare pentru prima data la Facere 2:4...Ce spuneti? :roll:
Ce să spun? La Facere 2:4, ca şi la Facere 1:1 apare cuvântul ELOHIM.
Iar la Ieşire 3:14, avem "numele" Iahve desfăşurat (HAYA ASHER HAYA = EU SUNT CEL CE SUNT), după care textul ebraic îl foloseşte sub formă de tetragramă.

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 23 Iun 2010, 22:03
de kamadeva
LA Iesire 3:14 de fapt nu apare tetragramatonul, dar "eu sunt cel ce sunt" care este egal cu Iahve. IN originalul ebraic NUMELE apare pentru prima data la Facere 2:4...Ce spuneti? :roll:
Ce să spun? La Facere 2:4, ca şi la Facere 1:1 apare cuvântul ELOHIM.
Iar la Ieşire 3:14, avem "numele" Iahve desfăşurat (HAYA ASHER HAYA = EU SUNT CEL CE SUNT), după care textul ebraic îl foloseşte sub formă de tetragramă.
La Facere 1:1 intr-adevar apare cuvintul Elohim, dar nu si la Facere 2:4. Aici inaintea lui se alfa Iahve! Va scriu din originalul ebraic: יְהוָה אֱלֹהִים

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Scris: 24 Iun 2010, 08:52
de protosinghel
Facere 2:4. Aici inaintea lui Elohim se alfa Iahve! Va scriu din originalul ebraic: יְהוָה אֱלֹהִים
Aveţi dreptate. Deşi m-am uitat pe textul ebraic (că am învăţat la Facultate să citesc), văzând cuvântul Elohim n-am atras atenţia la numele compus: YAHVEH ELOHIM.
Şi dacă mergem mai departe pe textul ebraic, vedem că primii oameni deja chemau acest nume, după cum scrie la Facere 4:26 - .אָז הוּחַל לִקְרֹא בְּשֵׁם יְהוָה
Problema e că, în acest caz, evenimentul descris la Ieşire 3:14 nu mai poate fi privit ca o descoperire, ci, în cel mai bun caz, ca o redescoperire.
Dar oare nu e vorba doar de faptul că Pentateuhul a fost scris de acelaşi autor (Moise) abia după revelaţia de pe Sinai, iar apariţiile textuale ale acestui nume să fie cauzate de aceasta?!