Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Despre particularităţile acestor confesiuni mai speciale
paulus
Mesaje: 32
Membru din: 04 Dec 2010, 19:25
Confesiune: alta religie

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde paulus » 11 Dec 2010, 21:29

YHWH inseamna "Eu sunt Cel ce sunt". De ce sa-i spunem Iahweh, care este un termen ebraic, cand putem sa-i spunem conform traducerii romanesti "Eu sunt Cel ce sunt" ? Dar nu mai bine sa-L chemam rostind "Tata", conform modelului nou-testamentar ?
In afara ca nume propriu al Tatalui, cuvantul YHWH nu exista in ebraica ca sa fie tradus. Nu exista nici o conjugare a verbului "a fi" care sa dea forma YHWH. Aproape pentru toate numele din scriptura s-a gasit un inteles, insa una este intelesul unui nume si alta constructia cuvantului si pronuntia lui. De exemplu, se spune ca intelesul numelui Fiului ar fi printre altele: "YHWH salveaza". Insa nu cred ca cineva i se adresa cu aceasta expresie, ci i-ar fi pronuntat numele: "Iehoşua" sau "Ieşua". "Iahweh" (pronuntia) nu este un termen ebraic (in cel mai fericit caz este o constructie cu origini amorite, sau aramaice). Cat despre folosirea apelativului "Tata" nu cred ca este vreun crestin care sa fie impotriva, insa si existenta numelor proprii are un rol...

dumio
Mesaje: 471
Membru din: 03 Aug 2010, 14:58
Confesiune: ortodox

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde dumio » 11 Dec 2010, 23:57

Avem un Dumnezeu cu numele de Tatal si Fiul si Sfantul Duh, Treime deofiinta si nedespartita! Amin!
Complet fals. "Fiu" nu este nume ci calitate, numele Fiului este Isus. Iar "sfantul Duh" nu este nume, El nefiind altceva decat persoana Tatalui.
Eu stiu ca esti eretic, dar esti unul deplasat de prost (nu ca sa te jignesc o spun)! Iisus este numele luat de Fiul lui Dumnezeu dupa intrupare. Este numele ipostasului divino-uman intrupat. Am mai spus despre asta, dar vad ca vorbesc degeaba. Cand i se pune numele de Iisus? La taierea imprejur. Dar El exista din vesnicie (vezi Ioan 1,1-3) cu numele de Logos si de Fiu. Despre Duhul ce sa-ti mai spun? Cum sa porunceasca Iisus sa ne botezam in ""numele" Tatalui si al Fiului si al Duhului Sfant, daca Tatal si Duhul sunt acelasi lucru? Vezi la II Cor. 3, 17 ca Duhul este numit Kyrios, adica Domnul, asa cum e numit Hristos si Tatal, care in VT se reda prin tetragrama YHWH. Deci este Persoana dumnezeiasca diferita de a Tatalui si de a Fiului, avand aceeasi fiinta in mod neimpartit si nedespartit, avand aceeasi vointa, slava, putere, cinste, lucrare etc. Pana si adventistii sunt mai ortodocsi decat tine. Nu esti departe de iehovism!

electric77
Mesaje: 1072
Membru din: 26 Sep 2010, 13:03
Confesiune: alta religie

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde electric77 » 12 Dec 2010, 07:29


Dar El exista din vesnicie (vezi Ioan 1,1-3) cu numele de Logos si de Fiu.
Scripturile nu arata ca "Fiu" ar fi nume. Logos, da.

Cum sa porunceasca Iisus sa ne botezam in ""numele" Tatalui si al Fiului si al Duhului Sfant, daca Tatal si Duhul sunt acelasi lucru?
Eusebiu care a avut acces la manuscrisul original al lui Marcu spune ca traducerea corecta este "in numele Meu" sa se faca botezul, adica in numele lui Isus.
Vezi la II Cor. 3, 17 ca Duhul este numit Kyrios, adica Domnul, asa cum e numit Hristos si Tatal,
normal, pentru ca Duhul sfant este Duhul lui Dumnezeu, deci Dumnezeu (vazut in forma omniprezenta). "Duhul Sfant", "Duhul lui Dumnezeu" astea nu sunt nume ! niciunde nu gasim lucrari facute in numele Duhului Sfant, dar in numele Tatalui sau al Fiului (Isus), da. Niciunde in Scripturi nu gasim ca Duhul Sfant a vorbit cu Tatal sau cu Fiul. Daca Duhul purcede de la Tatal este evident ca nu e alta persoana ci persoana Tatalui. Este tot Dumnezeu.
Pana si adventistii sunt mai ortodocsi decat tine. Nu esti departe de iehovism!
nu ma intereseaza niciuna din aceste 3 religii enuntate.

dumio
Mesaje: 471
Membru din: 03 Aug 2010, 14:58
Confesiune: ortodox

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde dumio » 13 Dec 2010, 00:04

Eusebiu care a avut acces la manuscrisul original al lui Marcu spune ca traducerea corecta este "in numele Meu" sa se faca botezul, adica in numele lui Isus.
Adica tu contesti ce scrie in Evanghelia lui Matei? Botezul in numele lui Iisus inseamna botezul pe care l-a instituit Hristos sau dupa invatatura pe care El ne-a dat-o. Toti Parintii Bisericii asa ne invata comentand cele doua texte (Mt. 28,19-20 si Fapt 2, 38). Cat despre Duhul care vorbeste cu Tatal sau cu Fiul este aberant ce gandesti! In primul rand pornind de la modul existentei Fiului din Tatal-nasterea, putem gandi si despre Persoana Duhului, purcederea. In al doilea rand: tot VT se straduieste sa demosntreze ca Dumnezeu este Unul in Persoana Tatalui, desi voalat se cuprin date si despre celelalte Persoane. Omul decazut insa nu putea primi aceasta invatatura fara a cadea in idolatrie. Nt, insa, se straduieste sa demonstreze dumnezeirea Fiului, trimis de Tatal prin lucrarea Duhului (Lc. 1,35) in lume sa mantuiasca pe om si sa-l impace cu Dumnezeu. Dar NT lasa de inteles ca urmeaza ca prin Biserica sa se lamureasca invatatura despre Sf. Treime, desavarsind si adevarul despre Duhul Sfant, prin care si numai prin care ajungem la tot adevarul (Parutu-s-a Duhului Sfant si noua: Fapt. 15,28). Este lesne de inteles din Sf. Scriptura ca Duhul Sfant este o cu totul alta Persoana decat Tatal, dar avnd aceeasi Fiinta. Duhul Sfant nu este simplu duh (Duh) prin care se exprima si esenta spirituala a omului, a ingerilor curati/necurati sau a lui Dumnezeu (In. 4,24), nici doar vantul (ruah inseamna atat duh cat si vant) nici doar energie, putere sau lucrare dumnezeiasca. Este Persoana care voieste (In. 3,5), care cunoaste toate, chiar si adancurile lui Dumnezeu (I. Cor.2,10), care face cunoscuta voia lui Dumnezeu, lucreaza intruparea, se coboara peste Hristos, ne conduce la tot adevarul, pedepseste minciuna si nu iarta hula impotriva Lui. Duhul este o Persoana in adevaratul sens al Cuvantului, altfel Scriptura n-ar folosi in acelasi timp termenul de Tatal (Dumnezeu), alaturi de Fiul (Hristos) si Duhul Sfant.

electric77
Mesaje: 1072
Membru din: 26 Sep 2010, 13:03
Confesiune: alta religie

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde electric77 » 13 Dec 2010, 13:17


Adica tu contesti ce scrie in Evanghelia lui Matei?
nu contest, voi nu aveti manuscrisele bune.
oricum, in Fapte se arata de mai multe ori ca botezul s-a facut in numele lui Isus.

amator
Mesaje: 115
Membru din: 25 Mar 2012, 21:16
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: zidire sufleteasca

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde amator » 31 Mar 2012, 18:47

am citit referatul despre numele lui Dumnezeu (ieromonahului Petru) si am ramas putin nelamurit:
la Daniel 9:19 se spune ca numele lui Dumnezeu va fi pe cetatea lui si poporul lui. Numai ca evreii spun ca cetatea lor se numeste "Beit Mikdrash" ci nu Israel. Astept raspuns...
Baptist

Ucenic
Mesaje: 6
Membru din: 30 Dec 2013, 16:31
Confesiune: ortodox
Preocupări: citit

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde Ucenic » 08 Ian 2014, 08:06

Imi permit sa postez un articol de pe in care se poate vedea cu vad insisi evreii problema numelui lui Dumnezeu:

http://dvartora.ro/raspunsuri/dumnezeu/ ... ficat.html

Mai folosesc evreii astazi oral Tetragrama YHWH? Care este pronuntia acesteia? Care este istoricul acestui nume divin, de cand si pentru cat timp a fost folosit, cum a fost el modificat?

Scris de Sorin Rosen
Duminică, 04 Octombrie 2009 21:56

INTREBARE:
Mai folosesc evreii astazi oral Tetragrama YHWH? Care este pronuntia acesteia? Care este istoricul acestui nume divin, de cand si pentru cat timp a fost folosit, cum a fost el modificat?

RASPUNS:
Inainte de a raspunde intrebarii dumneavoastra, o scurta lamurire asupra conceptului iudaic de nume este necesara... In iudaism, un nume (in ebraica shem) este mai mult decat un simplu apelativ. El reprezinta o imagine fidela a persoanei, un fel de "oglinda" a caracterului celui / celei care il poarta. In traditia iudaica, un nume prezinta adesea o caracteristica a persoanei sau, cel putin, in cazul unui copil, o speranta exprimata a parintilor de a avea o fiica sau un fiu cu o anumita caracteristica. Astfel, numele biblice au toate o semnificatie, nici unul nefiind pur si simplu o insiruire de litere sau sunete. Avraham inseamna av hamon hagoim (parinte a multe popoare), Dina inseamna justitie sau lege, Samuel provine de la cuvintele ebraice Dumnezeu a ascultat [rugaciunile] si asa mai departe...

Tetragrama, numele ebraic autentic al lui Dumnezeu, nu este singurul nume care desemneaza Divinitatea. In conceptia multor comentatori, Tetragrama, provenind in ebraica de la literele iud-hei-vav-hei este una dintre imaginile sub care Dumnezeu le apare oamenilor. In comentariul sau asupra Torei, Rashi spre exemplu explica faptul ca Tetragrama simbolizeaza atributul milei divine, iar numele de E.lohim desemneaza atributul justitiei divine.

Desemnarea Tetragramei drept numele cel mai "intim" al lui Dumnezeu a fost facuta in urma explicatiilor comentatorilor pe marginea versetului biblic din Exodul 3:15 care afirma: "Ze shmi leolam" (Acesta este numele Meu vesnic). Interpretarea clasica a acestui fragment de verset este aceea rezultata prin citirea sa ca "Ze shmi ne'elam" (Acesta este numele Meu ascuns), provenind in limba ebraica de la aceeasi radacina lexicala, ain-lamed-mem.

In conformitate cu aceasta interpretare si cu interdictia de "a lua numele lui Dumnezeu in desert", traditia rabinica a instituit un alt mod de a citi Tetragrama si anume A.donai (in traducere literala Stapanul meu). Motivul principal pentru care aceasta substitutie s-a produs a fost teama de a nu profana (involuntar) numele sacru al lui Dumnezeu. Restrictiile referitoare la utilizarea numelor divine au multe implicatii: spre exemplu, din punct de vedere halahic (de lege mozaica), pergamente sau chiar foi de hartie continand unul sau mai multe din numele lui Dumnezeu, chiar in transliterare, nu pot fi aruncate, ci trebuie ingropate in cadrul unei ceremonii speciale, in cazul in care nu mai pot sau nu se mai doreste a fi folosite.

Sub forma sa initiala, Tetragrama a fost utilizata din timpurile lui Moshe (patriarhii L-au cunoscut pe Dumnezeu prin alte nume, cum ar fi acela de E.lohim sau E.l Shadai) si pana dupa Distrugerea Primului Templu din Ierusalim (586 i.e.a.). Numele era utilizat cu precadere in cadrul ritualului Templului, cum ar fi de exemplu serviciile divine zilnice insotite sau nu de sacrificii animale. Dupa intoarcerea evreilor din exilul babilonian, pronuntia Tetragramei a "migrat" incet dar sigur catre numele de A.donai. Apoi, in decursul istoriei, chiar si acest nume a fost inlocuit cu Hasem (literal, Numele), care este utilizat si in ziua de astazi. Cam tot in perioada de sfarsit al exilului si de inceput al Primului Templu (cca. sec. 4-3 i.e.a.), pronuntia exacta a Tetragramei s-a pierdut. Ceea ce se stie cu certitudine este ca nici una dintre transliterarile uzuale nu reflecta pronuntia initiala, cea adevarata. Practic, modul exact de a pronunta iud-hei-vav-hei nu mai este cunoscut.

In forma scrisa, Tetragrama iud-hei-vav-hei a fost inlocuita treptat, incepand cu scrieri din secolul 3 e.a., cu o contractie sub forma iud-iud. In multe din scrierile ulterioare, precum si in utilizarea de astazi din cartile de rugaciuni, numele de iud-iud (pronuntat de asemenea A.donai sau Hashem) este omni-prezent, cu exceptii aproape nesemnificative.

O atentie speciala trebuie acordata unei distinctii care adesea "scapa" necunoscatorilor de ebraica. In Tora si de asemenea si in scrierile profetilor, exista si un alt nume al lui Dumnezeu, o alta Tetragrama, compusa din aceleasi patru litere ebraice iud-hei-vav-hei. Acest nume, vocalizat insa diferit conform traditiei iudaice, este citit E.lohim.

In diverse alte confesiuni, in marea lor majoritate crestine, Tetragrama a fost vocalizata diferit, cu pronuntii variind de la Iehova la Iahve, YHWH (transliterare aproximativa a literelor ebraice iud-hei-vav-hei) sau chiar Iabe. Aceste pronuntii sunt insa straine iudaismului si traditiei mozaice.

Desigur, subiectul este departe de a fi epuizat...

Ucenic
Mesaje: 6
Membru din: 30 Dec 2013, 16:31
Confesiune: ortodox
Preocupări: citit

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde Ucenic » 08 Ian 2014, 08:23

Ce imi puteti spune despre pronuntia Numelui divin YHWH?

Scris de Sorin Rosen
Luni, 05 Octombrie 2009 18:50

INTREBARE:
In materialul despre numele divin, se afirma: "In diverse alte confesiuni, in marea lor majoritate crestine, Tetragrama a fost vocalizata diferit, cu pronuntii variind de la Iehova la Iahve, YHWH (transliterare aproximativa a literelor ebraice iud-hei-vav-hei) sau chiar Iabe. Aceste pronuntii sunt insa straine iudaismului si traditiei mozaice." Insa Enciclopedia Iudaica afirma: "Adevarata pronuntie a numelui YHWH nu s-a pierdut niciodata. Mai multi scriitori greci de la inceputul bisericii crestine atestau faptul ca numele acesta era pronuntat Iahve. Acest lucru este confirmat cel putin pentru vocala primei silabe a Numelui, de forma prescurtata Yah, care este folosita uneori in poezie." Care este adevarul acuma? Tot legat de acest subiect, este adevarat ca in primul secol era noastra, doar Marele Preot mai rostea numele divin in cadrul zilei ispasirii?

RASPUNS:
Ceea ce imi semnalati este in fapt o disputa intre perspectiva iudaica traditionala (care, asemenea multor altor perspective religioase, iudaice crestine, musulmane sau budiste deopotriva, nu este neaparat in concordanta cu dovezile istorice) si scrierile istorice. Din punctul de vedere al traditiei iudaice (pe care incerc sa il prezint pe site-ul DvarTora), pronuntia Tetragramei nu mai este cunoscuta astazi.

Intr-adevar, asa cum afirmati si dvs. in cea de-a doua parte a intrebarii, Numele Divin a continuat sa fie rostit de catre Marele Preot (Kohen Gadol), in Templul din Ierusalim, o singura data pe an, in ziua de Iom Kipur (Ziua Iertarii Pacatelor sau Ziua Ispasirii). Conform traditiei, in anul 70 e.a., odata cu distrugerea Celui De-Al Doilea Templu si incetarea ritualului specific, pronuntia Numele Divin s-a pierdut.

Exista de asemenea numeroase legende si mituri legate de utilizarea in perioada Evului Mediu a acestui Nume de catre cei care il cunosteau, insa acestea nu sunt date istorice si nici macar nu sunt continute in corpusul traditiei iudaice...

Desigur, din punct de vedere istoric, nu este exclus ca sursele despre care vorbeste Enciclopedia Iudaica (o lucrare extrem de valoroasa, de altfel) sa fie corecte, insa traditia in general nu se schimba (numai) pe baza dovezilor istorice...

Ucenic
Mesaje: 6
Membru din: 30 Dec 2013, 16:31
Confesiune: ortodox
Preocupări: citit

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde Ucenic » 08 Ian 2014, 08:26

Care este diferenta dintre A-donai si Hashem?

Scris de Sorin Rosen
Vineri, 02 Octombrie 2009 11:14

INTREBARE:
Care este diferenta dintre A-donai si Hashem?

RASPUNS:
In cultura si religia iudaica, Dumnezeu are multe nume. Este numit de catre Tora E-lokim, A-donai, E-l Shadai, A-donai E-lokim. Fiecare din aceste nume marcheaza, in principiu, unul dintre atributele divine (mila, dreptate, putere asupra naturii, etc).

A-donai este numele care face referinta la atributul milei divine. In limba ebraica este ortografiat in doua feluri, cu literele iud-iud sau folosind Tetragrama iud-hei-vav-hei, numele sacru al lui Dumnezeu. Nici unul din aceste moduri de ortografiere nu se pronunta asa cum este scris, ci A-donai (in traducere literala “Stapanul meu”).

Hashem se traduce simplu prin “Numele”. El este utilizat de catre evrei pentru a se evita folosirea nejustificata a celorlalte nume, in acord cu porunca divina: “Sa nu iei numele lui Dumnezeu in desert!” Desi poate fi ortografiat printr-o singura litera ebraica (hei), Hashem este utilizat cu precadere in vorbire, inlocuind termenul de A-donai.

Desigur, discutia referitoare la numele divine este una mult mai lunga, complexitatea ei depasind scopul si posibilitatile acestor pagini.

Ucenic
Mesaje: 6
Membru din: 30 Dec 2013, 16:31
Confesiune: ortodox
Preocupări: citit

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde Ucenic » 15 Ian 2014, 10:51

Doamne ajuta Pr. Petru,

Vreau sa va multumesc pentru marturia dumneavoastra si articolele scrise.
V-am citit acest articol cu privire la Numele lui Dumnezeu si am o nedumerire cu privire la Facere 4:26:

”Se pare că această „evlavie” este pusă în legătură cu a treia poruncă din Decalog (cf. Ieşire 20:7), fiind dezvoltată după epoca lui Moise, mai ales în perioada inter-testamentară şi în cea talmudică, dar care nu a existat de la început, când încă fiii lui Adam „chemau numele lui Dumnezeu” (cf. Facere 4:26). Bineînţeles, aici apare şi o altă întrebare: ce nume divin ştiau şi chemau primii urmaşi ai lui Adam, dacă conform „martorilor lui Iehova” singurul „nume” al lui Dumnezeu este Iahve (Iehova) şi el a fost descoperit lui Moise? ” http://www.teologie.net/2009/11/24/este ... /#more-267

Citind un articol din ziarul Lumina http://ziarullumina.ro/agenda-crestinul ... i-dumnezeu ce face referire la acest subiect gasesc urmatoarea explicatie:

"În Biblia sau Sfânta Scriptură, ediţie jubiliară a Sfântului Sinod, versiune diortosită după Septuaginta, redactată şi adnotată de Bartolomeu Valeriu Anania, aflăm că acest verset apare şi altfel formulat - „De atunci au început oamenii să-L cheme pe Dumnezeu cu numele de Domnul“. Explicaţia pe care o găsim în lucrarea sus-amintită ne spune că „e vorba de introducerea numelui divin Iahve (din tetragrama YHVH) # Domn, pe lângă acela de Elohim # Dumnezeu; deci Domnul Dumnezeu. Această tradiţie îi plasează originea în generaţia contemporană cu nepotul lui Adam, în timp ce o alta îi atestă o apariţie mult mai târzie, în vremea lui Moise (Ieşirea 3, 13-15)."

E posibil ca prima traditie sa fie gresita, sau nu atat de demna de incredere ca cea de-a doua? Daca si aceasta traditie conform IPS Bartolomeu Valeriu Anania merita amintita atunci nu ar fi mai prudent sa nu punem aceasta intrebare Martorilor lui Iehova cu privire la ce nume al lui Dumnezeu stiau si chemau primii urmasi ai lui Adam?

Aceste intrebari sunt din nestiinta si nu sunt puse cu intentia de a ispiti ci de a invata.
Va multumesc si iertati.

Avatar utilizator
alexandru82
Mesaje: 95
Membru din: 25 Sep 2013, 17:27
Confesiune: ortodox
Preocupări: Pacatosul
Localitate: Moldova,Soroca
Contact:

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde alexandru82 » 30 Ian 2014, 22:02

Omul are nume fiindca sunt multi oameni.
Dumnezeu este Unul singur ,de ce ar avea nume.
Daca ar fi multi Dumnezei ,este alt ceva.
Iisus ne invata sa ne rugam Tatalui :Tatal nostru care Esti in ceruri..Roagate in ascuns ca Tatal care sta in ascuns sa-ti rasplateasca tie.
Daca Dumnezeu avea nume ,fiti sigur ca Iisus avea sa ne spuna si noua :x1
Sa ne rugam Tatalui si Fiului si sfantului Duh .

enohabel
Mesaje: 16
Membru din: 20 Mar 2014, 11:57
Confesiune: protestant
Preocupări: apologetica

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde enohabel » 20 Mar 2014, 12:29

ADEVĂRURI
care ar trebui ştiute despre Martorii lui Iehova
________________________________________
Martorii lui Iehova. Aproape toată lumea s-a confruntat cu prozelitismul lor agresiv din uşă-n uşă! Organizaţia pe care aceştia o reprezintă, cunoscută sub numele de Watchtower Bible and Tract Society (W.T.B. & T.S.), este renumită pentru accentul pe care-l pune asupra profeţiilor vremii sfârşitului, însă de mai multe ori profeţind greşit sfârşitul lumii. În acelaşi timp, Organizaţia Turnului de Veghere exercită un control sever asupra Martorilor lui Iehova şi le interzice acestora participarea la activităţi sociale cum ar fi sărbătorirea zilelor de naştere, a Crăciunului, a Paştelui, sau a Zilei Mamei, sau le interzice salutul drapelului naţional, votatul sau serviciul militar, sau transfuziile de sânge. Prin aceste restricţii Organizaţia Turnului de Veghere creează un zid de izolare a Martorilor faţă de restul societăţii.
Falsificarea Bibliei. Sub conducerea lui Nathan H. Knorr (1905-1977) Societatea Turnului de Veghere a renunţat pentru o vreme la stabilirea/prezicerea de date şi a apelat la o strategie diferită. Fiindcă multe dintre învăţăturile lor erau infirmate cu uşurinţă de versete cheie ale Bibliei Versiunea King James, Knorr şi-a propus să publice o Biblie diferită pe care Martorii să o utilizeze. Astfel, Biblia Societăţii Turnului de Veghere numită The New World Translation (NWT) (Traducerea Lumii Noi), modifică brutal multe din versetele care demonstrau erorile doctrinei Turnului de Veghere. Cel mai notoriu exemplu al acestor falsificări este Ioan 1:1, care în Versiunea King James (atât a Bibliei de limbă engleză cât şi orice altă limbă) declară cu claritate dumnezeirea lui Isus. "Cuvântul era Dumnezeu", însă fiindcă Turnul de Veghere neagă dumnezeirea lui Hristos Traducerea Lumii Noi redă acelaşi verset sub forma, "Cuvântul era un dumnezeu".
Un alt exemplu se găseşte în cartea Vechiului Testament, Zaharia, la capitolul 12, versetul 10. Iehova Dumnezeu vorbeşte aici şi spune "îşi vor întoarce privirile spre Mine, pe care L-au străpuns", o referire profetică evidentă la crucificare. Fiindcă împlinirea de către Isus a acestei profeţii arată că El este Iehova Dumnezeu, Societatea Turnului de Veghere a schimbat acest verset în Traducerea Lumii Noi pentru a reda, "ei vor privi la Acela pe care l-au străpuns", eliminând în felul acesta o altă referire la dumnezeirea lui Isus Hristos. Societatea a mai operat schimbări similare la multe alte versete care privesc dumnezeirea lui Hristos (vezi, Coloseni 1:16-20, Tit 2:13, Evrei 1:8). De asemenea, au mai fost modificate versetele care demască învăţăturile false ale Societăţii Turnului de Veghere asupra unor subiecte ca, realitatea pedepsei veşnice (Matei 25:46) şi personalitatea Duhului Sfânt (1Corinteni 14:14-16; 1Timotei 4:1; Iuda 19). În felul acesta Societatea Turnului de Veghere oferă Martorilor lui Iehova şi potenţialilor ei convertiţi impresia că Biblia sprijină învăţăturile ei eronate.
În acelaşi timp, comitetul de traducere a versiunii Lumii Noi a fost ţinut la adăpostul anonimatului, fără îndoială cu scopul de a-i acoperi lipsa completă a creditelor teologice. Nici unul din oamenii care au lucrat la acest proiect nu a avut o pregătire oficială în limbile biblice, cu excepţia lui Frederick Franz. Acesta a fost preşedintele comitetului şi a studiat timp de doi ani greaca la Universitatea din Cincinnati fără totuşi a absolvi, iar în ebraică a fost doar un autodidact9. După moartea lui Knorr, Franz a devenit noul preşedinte al Turnului de Veghere.
Crezuri doctrinare
Natura lui Dumnezeu. Biblia ne învaţă că există doar un singur Dumnezeu adevărat (Isaia 43:10-11; 44:6,8). Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt sunt identificaţi ca fiind Persoane distincte dintr-o Dumnezeire triunită (Mat.3:16-17; 2Cor.13:14). În întreg Noul Testament Fiul şi Duhul Sfânt, cât şi Tatăl, sunt în mod separat identificaţi ca fiind Dumnezeu. Fiecare posedă atribute divine şi acţionează ca Dumnezeu (Fiul: Marcu 2:5-12; Ioan 20:28; Evrei 1:8; Duhul Sfânt: Fapte 5:3-4; 2Cor.3:17-18).
În contrast, Societatea Turnului de Veghere neagă natura trinitară a lui Dumnezeu şi învaţă că un asemenea crez este inspirat de satana14. În schimb, învaţă că Iehova, numele singurului Dumnezeu adevărat, corespunde doar lui Dumnezeu Tatăl. În plus, Societatea neagă şi că Isus este Dumnezeu (vezi, punctul următor din această broşură). Apoi, neagă că Duhul Sfânt este o persoană şi în schimb susţine că el este doar o forţă activă a lui Dumnezeu, asemenea electricităţii15.
Isus Hristos. Biblia învaţă că Isus este Dumnezeu venit în trup şi Creatorul tuturor lucrurilor (Ioan 1:1-3,14; Col.1:16). Deşi nu a fost niciodată mai prejos de Dumnezeu, la timpul potrivit El şi-a pus deoparte gloria pe care o avea la Tatăl şi s-a îmbrăcat în natura umană (vezi, Ioan 17:3-5; Filip.2:6-11; Col.2:9). După moartea Sa Isus a înviat trupeşte din mormânt s-a arătat ucenicilor şi a fost recunoscut în trupul Său de peste 500 de oameni. Acest fapt a fost crucial atât pentru mesajul cât şi pentru credinţa bisericii primară (Luca 24:39; Ioan 2:19-21; 1Cor.15:6,14).
În contrast, Societatea Turnului de Veghere neagă dumnezeirea lui Isus Hristos şi învaţă în schimb că Isus este o fiinţă creată. La început, El era arhanghelul Mihail care mai târziu s-a născut ca om perfect. Martorii lui Iehova cred că după ce Isus a fost îngropat, Dumnezeu a destrămat trupului Lui fizic. Apoi, Isus a fost înviat ca şi creatură spirituală şi a fost "materializat" într-un trup de carne şi oase pentru a se face vizibil. Întors acum în ceruri El din nou recunoscut ca fiind arhanghelul Mihail16.
Mântuirea. Biblia învaţă că doar jertfa de ispăşire a lui Hristos este cea care rezolvă problema omenească a păcatului. Când a fost răstignit pe cruce, Isus Hristos a luat asupra Lui toate păcatele persoanale ale tuturor oamenilor, din trecut, prezent şi viitor (1Petru 2:24) şi ca şi Dumnezeu şi om perfect El a îndeplinit cu desăvârşire cerinţele dreptăţii lui Dumnezeu (Rom.3:22-26). Ca prin urmare, toţi care-l primesc pe Isus printr-o credinţă sinceră (Ioan 1:12; Fapte 16:31), pot fi iertaţi şi declaraţi neprihăniţi reintrând în părtăşie cu Dumnezeu (2Cor.5:21, Evrei 7:24-26).
În contrast, Societatea Turnului de Veghere susţine că doar un grup de elită al Martorilor lui Iehova cunoscuţi sub numele de "cei 144.000", sau ca fiind "cei unşi", posedă în prezent neprihănirea lui Hristos. Doar cei 144.000 sunt născuţi din nou şi se pot aştepta să domnească cu Hristos în ceruri. Pentru restul numeros al Martorilor lui Iehova cunoscuţi sub numele de "celelalte oi", sau de "marea mulţime", jertfa de ispăşire a lui Hristos oferă acestora doar şansa moştenirii vieţii veşnice pe pământ17.
Însă, Biblia învaţă că noi suntem mântuiţi prin har, fără nici un fel de fapte făcute în justificare de sine. Mântuirea este darul lui Dumnezeu. Noi nu putem face nimic pentru a contribui la mântuirea noastră deoarece fără Isus Hristos noi suntem "morţi în păcatele noastre" (Efeseni 2:1-9).
În schimb, Societatea Turnului de Veghere susţine că noi trebuie să ne dobândim mântuirea noastră, aceasta "depinzând de faptele omului". Omul trebuie "întâi să se alăture organizaţiei lui Iehova pentru mântuire"18 şi după aceea să se supună la tot ceea ce aceasta învaţă. În acest fel, relaţia cu organizaţia Martorilor lui Iehova este prezentată drept baza mântuirii şi nu o relaţie personală cu Isus Hristos.
Duhul şi pedeapsa eternă. Biblia învaţă că duhul omului continuă să existe şi să fie conştient după moartea trupului (Luca 16:19-31; 2Cor.5:6,8; Filip.1:23-24; Apoc.6:9-11). De aceea, ea spune că aceia care au respins darul vieţii veşnice dat de Dumnezeu, vor suferi o pedeapsă veşnică conştientă (Mat.25:41,46; Apoc.14:10,11; 20:10,15).
În schimb, Societatea Turnului de Veghere neagă pedeapsa eternă şi susţine că omul nu are un spirit (sau, duh) care continuă să existe după moartea trupului. Martorii cred că moartea pune capăt oricărei existenţe conştiente. Iadul, spun ei, se referă la mormânt şi la cei care în final vor fi judecaţi de Dumnezeu şi care vor fi anihilaţi încetând astfel pur şi simplu să mai existe19.
Biblia. Biblia învaţă că ungerea Duhului Sfânt este cea care-l face în stare pe fiecare creştin să înţeleagă Cuvântul lui Dumnezeu şi să-l aplice cum se cuvine în viaţa lui (Ioan 16:13; 1Ioan 2:27).
În schimb, Societatea Turnului de Veghere învaţă că Biblia poate fi interpretată doar de către Societatea Turnului de Veghere şi că nici un om nu poate afla adevărul aparte de aceasta20.

Vasile46
Mesaje: 46
Membru din: 25 Noi 2014, 18:26
Confesiune: ortodox
Preocupări: Cititul , arheologia , sant agent paza
Localitate: Toplita , jud Harghita

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde Vasile46 » 17 Dec 2014, 22:34

am niste iahovisti cu care discut, iar ei afrirma ca si Adam si Eva stiau de acest Nume. Daca de acest Nume stiau Adam, Eva si fii lui Set atunci de ce Moise are nevoie ca Dumnezeu sa-i descopere Numele, de ce si el nu-L stia?
Cu iehoviştii trebuie să urmăm următoarea logică:

1. Dumnezeu refuză să ne spună Numele Său (cf. Facere 32:29; Judecători 13:17-18), pentru că:
a) fiinţa Sa (natura Sa divină) nu poate fi numită în nici un fel;
b) atributele sau lucrările Sale în lume nu pot fi reduse la un singur nume. Chiar Scriptura foloseşte mai multe nume ale lui Dumnezeu.
c) locul central al Scripturii unde se vorbeşte despre descoperirea "numelui lui Dumnezeu" - Ieşire 3:14, arată că Iahve nu este un nume propriu, ci un atribut - al existenţei de Sine (aseitatea) - "Eu sunt Cel ce sunt".

2. Noul Testament ne arată că numele lui Iisus Hristos este "mai presus de orice nume" (Filipeni 2:9), iar primii creştini chemau anume acest nume, al lui Iisus Hristos (I Cor. 1:2 ş.a.) şi nu pe cel al lui Iahve. De fapt, nu există nici un argument biblic sau istoric care să arate că cineva ar fi chemat vreodată numele lui Iahve de la Hristos încoace. Noul Testament (în original) nu conţine NICIODATĂ numele Iahve, iar pentru noi acest lucru este fundamental.
Si atunci ce rost are in rugaciunea domneasca ,,Tatal nostru,, ca prime cuvinte sau cereri , , Tatal nostru care esti in ceruri ,sfinteasca numele tau? Hristos a spus ucenicilor cum sa se roage. Voi asa sa va rugati , zice el,, Tatal nostru care esti in ceruri , sfinteasca-se numele Tau, Hristos nu a zis ,,sfinteasca-se numele meu , adica al lui , ci al Tatalui. Daca numele lui Dumnezeu nu ar avea nici o importanta pentru crestini , nici nu ar mai aparea nicaieri cuvantul ,,numele,, cu privire la Tatal.

Avatar utilizator
alexandru82
Mesaje: 95
Membru din: 25 Sep 2013, 17:27
Confesiune: ortodox
Preocupări: Pacatosul
Localitate: Moldova,Soroca
Contact:

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde alexandru82 » 19 Dec 2014, 19:47

Si atunci ce rost are in rugaciunea domneasca ,,Tatal nostru,, ca prime cuvinte sau cereri , , Tatal nostru care esti in ceruri ,sfinteasca numele tau? Hristos a spus ucenicilor cum sa se roage. Voi asa sa va rugati , zice el,, Tatal nostru care esti in ceruri , sfinteasca-se numele Tau, Hristos nu a zis ,,sfinteasca-se numele meu , adica al lui , ci al Tatalui. Daca numele lui Dumnezeu nu ar avea nici o importanta pentru crestini , nici nu ar mai aparea nicaieri cuvantul ,,numele,, cu privire la Tatal.
De ce nu zice; Iohova nostru care esti in ceruri?
-
Noi avem un singur Tata ,in ceruri ,de aceia si spune ,Tatal Nostru care-le esti in ceruri ,sftintasca-se numele Tau -adica al Tatalui ,eu asa inteleg.
Si de ce Dumnezeu ar avea nume?
Noi oamenii avem nume fiindca suntem multi ,dar cum Dumnezeu e UNUL SINGUR nu ar avea de ce sa aiba nume .

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde dimitrie » 19 Dec 2014, 23:15

... Voi asa sa va rugati , zice el,, Tatal nostru care esti in ceruri , sfinteasca-se numele Tau, Hristos nu a zis ,,sfinteasca-se numele meu , adica al lui , ci al Tatalui. ...
:x3
Păi da, Hristos nu a spus noi așa să ne rugăm, ci voi așa să vă rugați. Și că numai nouă ne este dat să ne rugăm cu această rugăciune, o mărturisesc și cuvintele rugăciunii: " Și ne iartă nouă păcatele noastre, ...". Sau este cineva atât de lipsit de minte încât să-L acuze pe Iisus Hristos, Domnul, de vreun păcat sau de vreo greșeală ca astfel să fie nevoit să ceară iertare? Cât despre cererea de pâine, Hristos nu a cerut pâine de la Tatăl, dimpotrivă, El Însuși a înmulțit-o prin binecuvântare, mulțumind mai întâi (Mc.8:6), căci înmulțirea pâinilor Îi stătea (și Îi stă) în putere. Noi cerem cele ce nu ne stau în putere, dar Lui stându-I în putere (având puterea creatoare în Sine, cf. Ioan.1:3), nu I-a rămas decât să-I mulțumească Tatălui ...
Această putere creatoare prin care a înmulțit pâinile o are de la Tatăl și împreună cu Tatăl, după cum Însuși spune: "Şi toate ale Mele sunt ale Tale, şi ale Tale sunt ale Mele ..." (Ioan.17:10) .
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

dmas
Mesaje: 180
Membru din: 30 Aug 2009, 11:42
Confesiune: ortodox
Preocupări: administrator de retea de calculatoare

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde dmas » 28 Dec 2014, 22:06

Si atunci ce rost are in rugaciunea domneasca ,,Tatal nostru,, ca prime cuvinte sau cereri , , Tatal nostru care esti in ceruri ,sfinteasca numele tau? Hristos a spus ucenicilor cum sa se roage. Voi asa sa va rugati , zice el,, Tatal nostru care esti in ceruri , sfinteasca-se numele Tau, Hristos nu a zis ,,sfinteasca-se numele meu , adica al lui , ci al Tatalui. Daca numele lui Dumnezeu nu ar avea nici o importanta pentru crestini , nici nu ar mai aparea nicaieri cuvantul ,,numele,, cu privire la Tatal.
Martorii gresesc - nu e nici o referinta la vreun nume propriu aici. "Numele Tau" inseamna "Persoana Ta". Cu acest sens este folosita expresia asta, spre exemplu, in VT, in 1 Imparati 8:14-18:

"Împăratul şi -a întors faţa, şi a binecuvîntat pe toată adunarea lui Israel. Toată adunarea lui Israel era în picioare. Şi el a zis: ,,Binecuvîntat să fie Domnul, Dumnezeul lui Israel, care a vorbit cu gura Lui tatălui meu David, şi care împlineşte, prin puterea Lui, ce spusese, cînd a zis: ,Din ziua cînd am scos din Egipt pe poporul Meu Israel, n'am ales nici o cetate dintre toate seminţiile lui Israel ca să Mi se zidească în ea o casă unde să locuiască Numele Meu, ci am ales pe David să împărăţească peste poporul Meu Israel!` Tatăl meu David avea de gînd să zidească o casă Numelui Domnului, Dumnezeului lui Israel. Şi Domnul a zis tatălui meu David: ,Fiindcă ai avut de gînd să zideşti o casă Numelui Meu, bine ai făcut că ai avut acest gînd."

Iancu36
Mesaje: 44
Membru din: 18 Dec 2014, 23:22
Confesiune: ortodox
Preocupări: somer , cititul ,
Localitate: Sarmas , jud Harghita

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde Iancu36 » 30 Dec 2014, 19:22

Avem un Dumnezeu cu numele de Tatal si Fiul si Sfantul Duh, Treime deofiinta si nedespartita! Amin!
Complet fals. "Fiu" nu este nume ci calitate, numele Fiului este Isus. Iar "sfantul Duh" nu este nume, El nefiind altceva decat persoana Tatalui.
atunci in rugaciunea domneasca de ce Hristos spune ,,Voi asa sa va rugati ,,, Tatal nostru care esti in ceruri , SFINTEASCA-SE numele tau. Deci Hristos nu se refera desigur la numele sau , ci la numele Tatalui.

floryn
Mesaje: 13
Membru din: 23 Iul 2013, 11:21
Confesiune: ortodox
Preocupări: sa ajung in imparatia lui Dumnezeu

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde floryn » 27 Ian 2015, 14:37

am niste iahovisti cu care discut, iar ei afrirma ca si Adam si Eva stiau de acest Nume. Daca de acest Nume stiau Adam, Eva si fii lui Set atunci de ce Moise are nevoie ca Dumnezeu sa-i descopere Numele, de ce si el nu-L stia?
Cu iehoviştii trebuie să urmăm următoarea logică:

1. Dumnezeu refuză să ne spună Numele Său (cf. Facere 32:29; Judecători 13:17-18), pentru că:
a) fiinţa Sa (natura Sa divină) nu poate fi numită în nici un fel;
b) atributele sau lucrările Sale în lume nu pot fi reduse la un singur nume. Chiar Scriptura foloseşte mai multe nume ale lui Dumnezeu.
c) locul central al Scripturii unde se vorbeşte despre descoperirea "numelui lui Dumnezeu" - Ieşire 3:14, arată că Iahve nu este un nume propriu, ci un atribut - al existenţei de Sine (aseitatea) - "Eu sunt Cel ce sunt".

2. Noul Testament ne arată că numele lui Iisus Hristos este "mai presus de orice nume" (Filipeni 2:9), iar primii creştini chemau anume acest nume, al lui Iisus Hristos (I Cor. 1:2 ş.a.) şi nu pe cel al lui Iahve. De fapt, nu există nici un argument biblic sau istoric care să arate că cineva ar fi chemat vreodată numele lui Iahve de la Hristos încoace. Noul Testament (în original) nu conţine NICIODATĂ numele Iahve, iar pentru noi acest lucru este fundamental.
Si atunci ce rost are in rugaciunea domneasca ,,Tatal nostru,, ca prime cuvinte sau cereri , , Tatal nostru care esti in ceruri ,sfinteasca numele tau? Hristos a spus ucenicilor cum sa se roage. Voi asa sa va rugati , zice el,, Tatal nostru care esti in ceruri , sfinteasca-se numele Tau, Hristos nu a zis ,,sfinteasca-se numele meu , adica al lui , ci al Tatalui. Daca numele lui Dumnezeu nu ar avea nici o importanta pentru crestini , nici nu ar mai aparea nicaieri cuvantul ,,numele,, cu privire la Tatal.
amice, aici numele are sensul de persoana. Ce evreii nu stiau ce nume are Dumnezeu? Il stiau cu siguranta, chiar daca nu-l utilizau. Dar Hristos a aratat lumii persoana lui Dumnezeu: Iubire, Iertare. Atunci cand Hristos a spus: "Tata, am facut cunoscut lumii numele tau", s-a referit la faptul ca evreilor le-a facut cunoscut numele de Iehova (Yahveh)-nume pe care ei il stiau de la Moise, sau s-a referit la persoana lui Dumnezeu?

Vasile46
Mesaje: 46
Membru din: 25 Noi 2014, 18:26
Confesiune: ortodox
Preocupări: Cititul , arheologia , sant agent paza
Localitate: Toplita , jud Harghita

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii?

Mesaj necititde Vasile46 » 18 Apr 2015, 21:40

Vad ca la preocupari apare cuvantul ,,Misiune,, Care misiune. Misiune , misionar, sau sol al pacii , sau trimis. Stim ca Evanghelie inseamna ,,veste buna,,. Veste buna despre ce ? Cine anunta o veste buna? Astazi . Exista asa ceva. Undeva se spune ,,Ce frumoase sant pe munti picioarele celor ce vestesc pacea. Duceti-va si faceti ucenici , sau drept aceea mergan-d invatati popoarele , si in cazul acesta cineva care se numeste crestin din dragoste pentru semenul sau care inca nu este ,,crestin,, merge sa faca pe altii ,,CRESTIN,,.Cata populatie este inca budista , hindusa , musulmana care trebuie sa devina crestini , desigur daca vor ei , dar cineva trebuie sa le vorbeasca. Face cineva lucrul asta? Sau doar cand se casatoreste un barbat sau femeie de alta cultura , cu un alt om de alta cultura si religie , doar atunci el trece de bunavoie la alta religie si este botezat.

Vasile46
Mesaje: 46
Membru din: 25 Noi 2014, 18:26
Confesiune: ortodox
Preocupări: Cititul , arheologia , sant agent paza
Localitate: Toplita , jud Harghita

Re: Numele lui Dumnezeu. Cât de multă dreptate au iehoviştii

Mesaj necititde Vasile46 » 02 Mai 2015, 22:26

Si atunci ce rost are in rugaciunea domneasca ,,Tatal nostru,, ca prime cuvinte sau cereri , , Tatal nostru care esti in ceruri ,sfinteasca numele tau? Hristos a spus ucenicilor cum sa se roage. Voi asa sa va rugati , zice el,, Tatal nostru care esti in ceruri , sfinteasca-se numele Tau, Hristos nu a zis ,,sfinteasca-se numele meu , adica al lui , ci al Tatalui. Daca numele lui Dumnezeu nu ar avea nici o importanta pentru crestini , nici nu ar mai aparea nicaieri cuvantul ,,numele,, cu privire la Tatal.
De ce nu zice; Iohova nostru care esti in ceruri?
-
Noi avem un singur Tata ,in ceruri ,de aceia si spune ,Tatal Nostru care-le esti in ceruri ,sftintasca-se numele Tau -adica al Tatalui ,eu asa inteleg.
Si de ce Dumnezeu ar avea nume?
Noi oamenii avem nume fiindca suntem multi ,dar cum Dumnezeu e UNUL SINGUR nu ar avea de ce sa aiba nume .
Doamne ce logica,,,, ar rade si niste copii de gradinita la aceste cuvinte,, Noi oamenii avem nume fiindca santem multi, dar Dumnezeu e unul singur de ce sa aiba nume. Adica el insusi isi dezvaluie numele propriu , sa-l cunoastem pe nume , si omul , adica noi care santem ca praful in ochii lui , sa contestam asta , spunand ca de ce a facut-o. Interesanta gandire. Adica pe dumneavoastra e totuna daca cineva drag sau nu , va striga pe nume , sau va zice in functie de profesia sau porecla dvs , mai zidarule sau mai portarule. Nu , nu e totuna cred.


Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron