DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehovişti

Despre particularităţile acestor confesiuni mai speciale
vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 04 Mar 2011, 14:42


P.S. Teoria dvs. a "nemuririi mortului" este foarte buna. Are doar doua "mici" hibe:
1)contrazice vizibil fagaduintele Mantuitorului;
2)se armonozeaza perfect cu invatatura diavolului: "hotarat ca nu veti muri".
Am mai auzit de nenumarate ori teoria asta ironizanta, tampita "nemuririi mortului" , noi vb despre suflet, nu despre trup care moare.
De ce este timpita ideea "nemuririi mortului". Nu dvs. sustineti ca omul cand moare, de fapt, din el se desprinde o entitate care traieste in continuare, in mod cinstient, cu simtiri trupesti, cu sentimente, etc.? Prin aceasta continuare de vietuire complexa si completa, nu se poate vorbi despre "nemurirea mortului"?

Sincer , dupa parerea mea d-ta ar trebuii sa fi banat, nu pt ca dovedesti ca ai dreptate, ca pana acum toate argumentele d-tale au fost demontate, ci pt ca nu esti cautator de adevar sincer,
Daca va spun ca vreau sa va cred si vreau sa redevin ortodox, o sa ma considerati ca fiind sincer?
indiferent ce dovezi vi sa-r aduce, si pe deasupra, un prilej de osteneala in plus si timp pierdut pt ortodocsi fara nici un folos.
Este foarte usor sa ma convingeti ca gresesc. Eu cred cu tarie in fagaduintele Mantuitorului (ca se va intoarce sa ne ia cu EL; ca se va intoarce sa-i invie pe cei morti in credinta; ca se va intoarce sa rasplateasca fiecaruia dupa fapta lui). Daca teoria dvs. (cea a nemuririi mortului) se armonizeaza perfect cu fagaduintele Mantuitorului, o voi crede.

In cocluzie, aveti de facut un lucru usor. Aratati ce frumos se imbina ceea ce sustineti dvs. cu ceea ce a fagaduit Mantuitorul.

Daca vreti, va pot arata eu, ce frumos se armonizeaza teoria adventista cu fagaduintele Mantuitorului. O pot face simplu si scurt.

Cum doriti.

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Floryan » 04 Mar 2011, 14:46

nici pt sectari care sufera de autism in ce nu le convine.
Sincer , dupa parerea mea d-ta ar trebuii sa fi banat, nu pt ca dovedesti ca ai dreptate, ca pana acum toate argumentele d-tale au fost demontate, ci pt ca nu esti cautator de adevar sincer, indiferent ce dovezi vi sa-r aduce, si pe deasupra, un prilej de osteneala in plus si timp pierdut pt ortodocsi fara nici un folos.
Parinte, la el nu e autism, e retard din pacate. Unii autisti dezvolta capacitati intelectuale care depasesc omul normal. Nu e cazul lui. Sa-mi fie cu iertare. Dar sa starui in prostie numai pentru a avea ultimul cuvant...asta nu are nicio legatura cu adevarul sau cu idea de fi un bun crestin. Trebuie sa fi un om foarte mandru, chiar agresiv, ca sa iti propui tot timpul sa contrazici, doar de dragul discutiei, si sa vezi doar ceea ce vrei tu sa vezi, cu toate ca vede ca nu are dreptate. Asta e boala.
Unii np sunt respectabili, cautatori ai adevarului, iar prin mila lui Dumnezeu, multi reusesc sa se intoarca in Biserica lui Iisus Hristos, Biserica Ortodoxa.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

Pr Haralambie
Mesaje: 882
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Pr Haralambie » 04 Mar 2011, 16:20


Aici Sfantul spune exact ceea ce spune.Nu sunt necesare interpretarii sau tot felul de "apologetici".
Este vorba despre gnostici şi marcioniţi. Sfîntul Iustin nu concepe că sufletele ar merge în cer mai înainte de învierea finală, ci arată că, în aşteptarea învierii finale, ele merg într-un loc mai bun sau mai rău decît pămîntul acesta (cap. V, 3), după cum ele aparţin celor buni sau celor răi. Tot aşa şi sfîntul Irineu (P.G. VII, 1209).
Asadar, el spune ce spune si atat, dar voi il intelegeti gresit si nimic mai mult, rupeti din context, si bla, bla, bla, minciuni, minciunele, minciunite...
Deci tot exista sufletele si merg undeva, dle, asa ca ;)
Ultima oară modificat 04 Mar 2011, 16:48 de către Pr Haralambie, modificat de 2 ori în total.
Cu mult respect.

Pr Haralambie
Mesaje: 882
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Pr Haralambie » 04 Mar 2011, 16:43


De ce este timpita ideea "nemuririi mortului". Nu dvs. sustineti ca omul cand moare, de fapt, din el se desprinde o entitate care traieste in continuare, in mod cinstient, cu simtiri trupesti, cu sentimente, etc.? Prin aceasta continuare de vietuire complexa si completa, nu se poate vorbi despre "nemurirea mortului"?
Pt ca Dumnezeu lui Avraam Isaac si Iacob, este un Dumnezeu al viilor nu al mortilor..., Iar Avraam a vazut ziua mea si a fost bucuros s-o vada...
Pt ca noi nu sustinem ca mortul nu moare, ci , sufletul o data inviat nu mai moare, de a-ia, dar pt voi da, este valabila afirmatia a mortii mortului si va spun cum: Fericiti cei ce au parte de invierea cea dintai, peste acestia moartea cea dea doua nu mai are stapanire, deci voi care nu ati avut parte de invierea cea dintai, veti avea parte de moartea a doua, deci aveti parte de 2 morti, adica moartea mortului, mai exact sufletul mort de caderea adamica mai are parte si de moartea vesnica, definitiva, irevocabila

Daca va spun ca vreau sa va cred si vreau sa redevin ortodox, o sa ma considerati ca fiind sincer?
Pai, din moment ce nu sunteti sincer, chiar nu mai are importanta ce spuneti, daca dupa atatea argumente inca bateti apa in piua cu aceleasi teorii caraghioase, atee, mediocre, inselate, inseamna ca au fost in zadar, si atunci e normal sa ne punem intrebari si sa tragem concluzii.

Este foarte usor sa ma convingeti ca gresesc. Eu cred cu tarie in fagaduintele Mantuitorului (ca se va intoarce sa ne ia cu EL; ca se va intoarce sa-i invie pe cei morti in credinta; ca se va intoarce sa rasplateasca fiecaruia dupa fapta lui). Daca teoria dvs. (cea a nemuririi mortului) se armonizeaza perfect cu fagaduintele Mantuitorului, o voi crede.
Noi credem in invierea mortilor si in viata cea de veci, nu stiu la ce anume fagaduinte va referiti, specificati mai in amanunt si va dau explicatii.
Cu mult respect.

laodiceean

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde laodiceean » 05 Mar 2011, 06:26

Fericiti cei ce au parte de invierea cea dintai, peste acestia moartea cea dea doua nu mai are stapanire, deci voi care nu ati avut parte de invierea cea dintai, veti avea parte de moartea a doua
Îmi pare rău, dar trebuie să vă contrazic căci faceţi o regretabilă confuzie. "Învierea cea dintâi" nu este identică cu naşterea din nou, ci este aşa cum îi spune numele o înviere: învierea drepţilor. Aţi dat un verset (Apoc.20,6), dacă citiţi două versete mai sus aflaţi şi care este această înviere cea dintâi. Cea în care învie toţi sfinţii martiri. Şi ca să nu fie niciun dubiu cu privire la timpul când are loc această înviere, alături de aceşti martiri sunt enumeraţi şi cei ce nu se închinaseră fiarei şi nu primiseră semnul ei. Ori se ştie că acest semn încă nu a fost primit... în consecinţă, învierea cea dintâi încă nu a avut loc. Va avea loc atunci când va reveni Hristos.

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1102
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Ioan Cr » 05 Mar 2011, 13:12

De ce este timpita ideea "nemuririi mortului". Nu dvs. sustineti ca omul cand moare, de fapt, din el se desprinde o entitate care traieste in continuare, in mod cinstient, cu simtiri trupesti, cu sentimente, etc.? Prin aceasta continuare de vietuire complexa si completa, nu se poate vorbi despre "nemurirea mortului"?
Omul fara trup (sau fara suflet) nu este complet, ori asa este mortul. Se vorbeste de "mort sufleteste" de cei cu inima impietrita, cei departe de Hristos (dar vii cu trupul: "lasati mortii sa-si ingroape mortii"). In schimb, cei care isi ucid trupurile pentru Hristos (murind cu Hristos), sunt mai vii sufleteste decat cei vii.

Cum comentati versetul:

"despre învierea lui Hristos a prorocit şi a vorbit el, când a zis că sufletul Lui nu va fi lăsat în Locuinţa morţilor şi trupul Lui nu va vedea putrezirea" (Fapte 2:31)
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

laodiceean

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde laodiceean » 05 Mar 2011, 13:56

Cum comentati versetul:

"despre învierea lui Hristos a prorocit şi a vorbit el, când a zis că sufletul Lui nu va fi lăsat în Locuinţa morţilor şi trupul Lui nu va vedea putrezirea" (Fapte 2:31)
Dovezi textuale favorizează exprimarea „El nu a fost lăsat în Hades”, în loc de „sufletul Lui nu a fost lăsat în Hades”. Iată una din aceste dovezi, e vorba de Codex Vaticanus, unul din cele mai vechi manuscrise ajunse până la noi:
http://images.csntm.org/Manuscripts/GA_03/GA03_077b.jpg
Urmăriţi coloana a III-a, rândul 9-10 unde nu apare termenul [ψυχή] "suflet". E şi normal, "suflet" în accepţiunea biblică înseamnă persoana respectivă, iar nu o entitate separată

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1102
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Ioan Cr » 05 Mar 2011, 15:02

Cum comentati versetul:

"despre învierea lui Hristos a prorocit şi a vorbit el, când a zis că sufletul Lui nu va fi lăsat în Locuinţa morţilor şi trupul Lui nu va vedea putrezirea" (Fapte 2:31)
Dovezi textuale favorizează exprimarea „El nu a fost lăsat în Hades”, în loc de „sufletul Lui nu a fost lăsat în Hades”. Iată una din aceste dovezi, e vorba de Codex Vaticanus, unul din cele mai vechi manuscrise ajunse până la noi:
http://images.csntm.org/Manuscripts/GA_03/GA03_077b.jpg
Urmăriţi coloana a III-a, rândul 9-10 unde nu apare termenul [ψυχή] "suflet". E şi normal, "suflet" în accepţiunea biblică înseamnă persoana respectivă, iar nu o entitate separată
Apostolul il citeaza aici pe psalmist (Ps. 16:10). Acolo ESTE acest cuvant:

LXX: 15,10. ὅτι οὐκ ἐγκαταλείψεις τὴν ψυχήν μου εἰς ᾅδην οὐδὲ δώσεις τὸν ὅσιόν σου ἰδεῖν διαφθοράν

Obiectia textologica decade...
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde esenin » 05 Mar 2011, 16:22

Tot nu ma pot desprinde de ideea ca toata disputa asta este ca sa ne aflam in treaba....
Dovezi textuale favorizează exprimarea „El nu a fost lăsat în Hades”, în loc de „sufletul Lui nu a fost lăsat în Hades”. Iată una din aceste dovezi, e vorba de Codex Vaticanus, unul din cele mai vechi manuscrise ajunse până la noi:
http://images.csntm.org/Manuscripts/GA_03/GA03_077b.jpg
Urmăriţi coloana a III-a, rândul 9-10 unde nu apare termenul [ψυχή] "suflet". E şi normal, "suflet" în accepţiunea biblică înseamnă persoana respectivă, iar nu o entitate separată
suflet inseamna "persoana respectiva". Dar "El" inseamna tot "persoana respectiva" !

O persoana este, dupa mintea mai tuturor, ceva COMPUS (din trup suflet....etc). Cum e "modelul uman" ptr dumneavoastra, si mai ales cum e in raport cu durata acestor "componente"?[/b ]Ce e aia o "persoana" ? V-ati gandit la etimologia vorbei ? Orice psiholog care nu e tampit v-ar spune ca este conceptul care impacheteaza aceste componente, ca o hartie de ambalaj. (are chiar si o fata cu ornamente, sa arate bine, si o fata murdara de glazura). Ortodocsii au si ei o idee, alta, bineinteles. (dar si-o urmeaza consecvent) Dar dumneavoastra dati senzatia ca aveti o idee care se formeaza in contradictie cu cea a preopinentului, care nu sta in sine (ideea).

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 05 Mar 2011, 16:31

Pt ca Dumnezeu lui Avraam Isaac si Iacob, este un Dumnezeu al viilor nu al mortilor...,
Este rusine. Un preot sa aduca drept argument pentru nemurirea mortului, o invatatura a Mantuitorului despre INVIERE. Iata ce scrie in Matei 22:31,32 (de unde ati ciupit citatul):
"Cît priveste învierea mortilor, oare n-ati citit ce vi s-a spus de Dumnezeu, cînd zice: "Eu sunt Dumnezeul lui Avraam, Dumnezeul lui Isaac, si Dumnezeul lui Iacov?" Dumnezeu nu este un Dumnezeu al celor morti, ci al celor vii." (Matei 22:31,32)

Domnul Iisus Hristos se referea la invierea lui Avraam, Isaac si Icov. Nu se referea la fantomele lor.

P.S. Totusi, nu trebuie sa va rusinati prea tare. Si perintele protosinghel a venit cu aceeasi invatatura despre INVIERE, ca argument pentru existenta fantomelor.
Pt ca noi nu sustinem ca mortul nu moare, ci , sufletul o data inviat nu mai moare,
Exact asta ne invata si Sfanta Scriptura: nemurire dupa INVIERE.
Pai, din moment ce nu sunteti sincer, chiar nu mai are importanta ce spuneti, daca dupa atatea argumente inca bateti apa in piua cu aceleasi teorii caraghioase, atee, mediocre, inselate, inseamna ca au fost in zadar, si atunci e normal sa ne punem intrebari si sa tragem concluzii.
Ce fel de argumnete? De genul celui de mai sus (cand Mantuitorul vorbeste clar despre INVIERE iar noi vedem fantome)? Sau de genul pildei bogatului nemilostiv, unde nici macar nu se pomeneste cuvantul "suflet"?
Noi credem in invierea mortilor
Nu va cred. Dvs. credeti in nemurirea mortului si, in acest caz, invierea mortilor nu-si are rostul.

P.S. Faceti un sondaj printre ortodocsi si intrebati-i daca cred in invierea mortilor. Veti fi surprinsi de rezultate. Eu am facut un astfel de sondaj (la scara foarte mica).

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 05 Mar 2011, 16:38

De ce este timpita ideea "nemuririi mortului". Nu dvs. sustineti ca omul cand moare, de fapt, din el se desprinde o entitate care traieste in continuare, in mod cinstient, cu simtiri trupesti, cu sentimente, etc.? Prin aceasta continuare de vietuire complexa si completa, nu se poate vorbi despre "nemurirea mortului"?
Omul fara trup (sau fara suflet) nu este complet, ori asa este mortul.
Pentru dvs. mortul are o viata completa, chiar si fara trup. Pe baza pildei bogatului nemilostiv, din Luca 16, ortodocsii sustin ca "fantoma mortului" (ca nu o pot numi suflet) are simtiri trupesti (precum bogatul si lazar aveau parti trupesti si simtiri trupesti). Asadar, fantoma dvs. are cuget, parti trupesti, simtiri trupesti, sentimente, etc. Adica, nu-i lipseste nimic. Traieste complet.

Concluzie: pot folosi argumentat expresia "nemurirea mortului", sau "fantoma mortului".

laodiceean

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde laodiceean » 05 Mar 2011, 17:40

Apostolul il citeaza aici pe psalmist (Ps. 16:10). Acolo ESTE acest cuvant:

LXX: 15,10. ὅτι οὐκ ἐγκαταλείψεις τὴν ψυχήν μου εἰς ᾅδην οὐδὲ δώσεις τὸν ὅσιόν σου ἰδεῖν διαφθοράν

Obiectia textologica decade...
Da, şi care e problema? Apostolul Pavel ne explică foarte bine ce vrea să zică psalmistul. Aveţi dumneavoastră o tâlcuire mai bună a Scripturii decât Sf. Ap. Pavel?
Vozrajenia tekstologiceskii raspadă... :D

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1102
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Ioan Cr » 05 Mar 2011, 21:30

Da, şi care e problema? Apostolul Pavel ne explică foarte bine ce vrea să zică psalmistul. Aveţi dumneavoastră o tâlcuire mai bună a Scripturii decât Sf. Ap. Pavel?
Problema este cu teoria dvs, a neantizarii sufletului dupa moarte.

P.S. Foarte prost stati cu rusa ;)
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5365
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde protosinghel » 05 Mar 2011, 21:31

Adventişii spun că "cel mai important este să crezi în Domnul Iisus", dar defapt insistă pe sâmbătă şi pe inexistenţa sufletului, venind cu nişte argumente de 2 bani şi cu o îngustime de nedescris în ce priveşte înţelegerea textului biblic. Şi nu ştiu cum, dar se contrazic extrem de mult cu "fraţii" lor care merg de asemenea pe principiul "Sola Scriptura".

Şi văzând insistenţa lor doar la aceste 2 subiecte, sunt nevoit să le închid iarăşi, pt că nu-şi respectă angajamentul de a fi activi şi la alte subiecte (căci chiar ei spun că acestea nu ar fi cele mai importante). Cel mai mult însă oboseşte lipsa de deschidere spre înţelegerea adevărului. Îţi creează impresia că orice argument le-ai aduce, ei nici nu-l citesc. Şi întrucât şi noi intrăm în Postul Mare, cel puţin pentru prima săptămână le mai dăm o pauză. Să postească şi ei şi poate le mai vine mintea la cap, că sunt într-o mare rătăcire. Iar noi, să postim şi cu trupul, şi cu sufletul. ;)


Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron